I know. Ik heb dan ook niet het idee dat ik nog naar volledige borstvoeding kan. Ik hoop wel iets meer te kunnen produceren dan nu. Meer kolven doe ik momenteel als het uitkomt. Nu al twee dagen 4 keer, maar ik verplicht het mezelf ook niet. Ik wil dit wel een poosje volhouden, maar voor nu ben ik blij met elke druppel bv die hij binnen krijgt. Elke dag dat het lukt is er een.....quote:Op maandag 22 februari 2010 10:55 schreef DaviniaHR het volgende:
hoi djrandall en octo!welkom hier met jullie mooie kinders!
DJR, pfoe jij hebt nogal wat te verwerken nu zeg!je weet wel dat je met 3x kolven op een dag j productie nooit op stoom krijgt? dat moet minstens iedere 3 uur, dus 8x per dag. maar ja, als het niet gaat, gaat het niet, en dan krijgt je kindje zometeen volledig fv. jij moet ook herstellen.
Idd, onze nijntjes hebben dat ook en ik zing dan ook altijd vrolijk mee!quote:Op maandag 22 februari 2010 16:38 schreef NieuweUser het volgende:
Incantrix, dat is een deuntje van Disney dacht ik? *Zippe-di-doe-da, Zippe-di-dee*, of zoiets.
Stoerquote:Op maandag 22 februari 2010 18:01 schreef huuphuup het volgende:
oooh hallo Harrywelkom!
Isa![]()
En over omrollen... ik zei laatst dat mn meisje omrolde, ze heeft nu ineens besloten dat ze ook wel zelf terug kan rollenineens lag ze op haar buik op het kleed toen ik me even omdraaide. Toen ik me weer omdraaide lag ze weer op haar rug maar dan op de grond
mupke
![]()
t is nu meerdere keren gebeurd al de afgelopen drie dagen dus ik ben benieuwd of ze het nu echt echt doorheeft.
Ik had ook graag eerder naar de LK gegaan, maar omdat het schoolvakantie is hebben ze nog maar 1 keer spreekuur deze weekquote:Op maandag 22 februari 2010 21:30 schreef oeke het volgende:
Octopussy, ik heb ongeveer hetzelfde gehad. De lactatiekundige heeft het hier gered. En Ko krijgt nu al 8 en halve maand bv. Kun je echt niet eerder terecht? Omdat je het nog maar tot het eind van deze week geeft. En dan is donderdag al bijna aan het eind van de week. En hoe eerder dit lekker loopt hoe fijner. En kv kan natuurlijk ook.
Veel succes!
ik ga even kijken of ik harry in zijn wieg gepropt krijg en dan neem ik je post mee naar bv topic (als ik me dus niet meer 'meld' dan is mijn pink nog steeds bezetquote:Op maandag 22 februari 2010 21:07 schreef octopussy het volgende:
Asy, wat een lief mupke is HarryJe verhaal is bijna hetzelfde als bij Hannah. Zij wil ook niet lekker happen, en als ze eenmaal aangekoppeld is zuigt ze niet goed en laat ze ook vaak weer los of valt in diepe slaap
![]()
Vingervoeden hebben we een paar dagen gedaan want ze was ook te veel afgevallen, maar dat zorgt weer voor veel lucht in de darmpjes en is veel gedoe. Een flesje (zo'n s-fles van difrax) gaat supergoed, maar de borst wordt nu zo ongeveer compleet geweigerd![]()
Mijn dag bestaat nu zo ongeveer uit: wakker maken, darmkrampen/poepen laten gebeuren, proberen aan te leggen en soms wat drinken, weer wakker maken of kalmeren, fles opwarmen, fles geven, kolven, flessen schoonspoelen, kind laten boeren, kind verschonen, kind vasthouden tot het inslaapt. Een paar dingen kan ik aan S. overlaten gelukkig, maar we zijn er gemakkelijk een uur a anderhalf mee bezig. En zo lang kind wakker=ik wakker. En dat elke 3 uur.
Vandaag hebben we zelfs met de kraamverzorgster geprobeerd om goed aan de borst te laten drinken door een slangetje met melktoevoer aan de tepel te leggen. Dat vond Hannah wel lekker makkelijk want dan hoeft ze alsnog niet echt te drinken aan de borst![]()
Donderdag ga ik met haar naar een lactatiekundige om te zien of die me kan helpen. Ik heb besloten om het nog te proberen tot het eind van de week. Wanneer ze dan nog niet goed drinkt ga ik over op kunstvoeding. Mamma gaat er zo een beetje aan onderdoor
Heeeeeel herkenbaar. Ik zit te twijfelen of ik moet blijven kolven. En of ik een speentje zal geven, want mijn mupke heeft veel krampjes en zuigbehoefte.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:07 schreef octopussy het volgende:
Asy, wat een lief mupke is HarryJe verhaal is bijna hetzelfde als bij Hannah. Zij wil ook niet lekker happen, en als ze eenmaal aangekoppeld is zuigt ze niet goed en laat ze ook vaak weer los of valt in diepe slaap
![]()
Vingervoeden hebben we een paar dagen gedaan want ze was ook te veel afgevallen, maar dat zorgt weer voor veel lucht in de darmpjes en is veel gedoe. Een flesje (zo'n s-fles van difrax) gaat supergoed, maar de borst wordt nu zo ongeveer compleet geweigerd![]()
Mijn dag bestaat nu zo ongeveer uit: wakker maken, darmkrampen/poepen laten gebeuren, proberen aan te leggen en soms wat drinken, weer wakker maken of kalmeren, fles opwarmen, fles geven, kolven, flessen schoonspoelen, kind laten boeren, kind verschonen, kind vasthouden tot het inslaapt. Een paar dingen kan ik aan S. overlaten gelukkig, maar we zijn er gemakkelijk een uur a anderhalf mee bezig. En zo lang kind wakker=ik wakker. En dat elke 3 uur.
Vandaag hebben we zelfs met de kraamverzorgster geprobeerd om goed aan de borst te laten drinken door een slangetje met melktoevoer aan de tepel te leggen. Dat vond Hannah wel lekker makkelijk want dan hoeft ze alsnog niet echt te drinken aan de borst![]()
Donderdag ga ik met haar naar een lactatiekundige om te zien of die me kan helpen. Ik heb besloten om het nog te proberen tot het eind van de week. Wanneer ze dan nog niet goed drinkt ga ik over op kunstvoeding. Mamma gaat er zo een beetje aan onderdoor
Onze mobile had dat ook (van Tiamo) en toen ik dat mailde kreeg ik een nieuwe opgestuurd *hint*quote:Op maandag 22 februari 2010 16:35 schreef Incantrix het volgende:Isa!
Herkent iemand trouwens dat deuntje? Onze Nijnenmobile heeft dat deuntje ook, maar het draaidingetje begint stuk te gaan, er vallen steeds meer noten uit. Nu heeft lief een site gevonden waar je die speeldoosjes los kunt bestellen, maar welk deuntje we dan moeten hebben beats mee
Stef heeft het vanochtend gezellig gehad bij zijn opa en oma, nu ligt hij lekker nog even te slapen.. Vraagje: hebben jullie de spullen van jullie kinders naamlabels gegeven voor bij het KDV? Is dat nodig?
Tip van de kinderarts die wij afgelopen 2 weken kregen was om de zoutoplossing ongeveer 1 minuut voor de voeding te geven zodat de neus vrij is met voeden. Mocht de zoutoplossing in jouw ogen niks doen even langs de huisarts en vragen voor neusdruppels op recept (heet iets van Xylo......ligt in de slaapkamer en kan er nu niet bij) mag je max 5 dagen geven 3 x per dag en zoutoplossing max erbij worden gegeven max 6 keer per dag. Dat Xylo.... spul laat de slijmvliezen krimpen waardoor zwelling in de neus en keel afneemt en je kind beter kan drinken.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:52 schreef Ssserpente het volgende:
Da's idd stom, Octo. Alsof de bv-perikelen zich aan de schoolvakanties aanpassen... Tjonge, als het daarvan af moet hangen.![]()
Stiem.Ik ga 'r ook met de dag leuker vinden.
![]()
Mijn arme meisje is zo verkouden.Zelfs tijdens het drinken moet ze elke keer loslaten om met d'r mond een hap lucht te nemen. Ik spuit er een paar keer per dag Otrivin voor baby's in d'r neus en heb zo'n zuiggeval van Otrivin gekocht. Maar dat werkt voor geen meter, het snot zit veel te diep. Gelukkig lijkt ze het op te vangen door veel te slapen en te drinken. Heb 'r net helemaal ingesmeerd met Luuf, wie weet dat dat nog wat verlichting brengt.
D'r oor toont trouwens ook totaal geen verbetering. Het ziet er wel wat rustiger uit, maar de bobbel is nog steeds even groot . Gelukkig lijkt ze er nog steeds geen last van te hebben. *Klopt af. Woensdag weer terug naar de dokter.
Nee, dat vroeg miss_sly laatst ook al in het 'hoe gaat het met' topic.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:25 schreef Stiemie het volgende:
Ja inderdaad BE
en heeft iemand onlangs nog iets van Kersjes gehoord?
Thanks! Morgen toch naar de dokter, dus dan meteen maar even vragen. Ik ben eigenlijk niet zo snel van de 'medicijnen' en pijnstillers bij een gewoon htk-virus, maar het is nu wel erg sneu.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Tip van de kinderarts die wij afgelopen 2 weken kregen was om de zoutoplossing ongeveer 1 minuut voor de voeding te geven zodat de neus vrij is met voeden. Mocht de zoutoplossing in jouw ogen niks doen even langs de huisarts en vragen voor neusdruppels op recept (heet iets van Xylo......ligt in de slaapkamer en kan er nu niet bij) mag je max 5 dagen geven 3 x per dag en zoutoplossing max erbij worden gegeven max 6 keer per dag. Dat Xylo.... spul laat de slijmvliezen krimpen waardoor zwelling in de neus en keel afneemt en je kind beter kan drinken.
Rolt junior zelf naar je toe? Of vergeeet je hem na het voeden terug te schuiven?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:51 schreef freecell het volgende:
Jamie ook alArm ding.
Hier hebben we een klein probleempjeIk had Florian gisteren op zijn linkerzij in zijn bedje gelegd (weet ik zeker, want dat is in de co-sleeper met het gezichtje naar mij toe. Word ik 5!! uur later wakker van wat geluid en gesmak naast me, ligt meneer heel tevreden half op zijn buik, half op zijn rechterzij
En vanmorgen nog een keer
En toen sliep hij ook heerlijk door. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk eigenlijkEn op zijn rug leggen is geen optie, das brullen en niet slapen.
Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houdenquote:[b]Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:[/b
@Vlindur: geef jij Rienk wel of niet BV? want Evie poept soms ook meer dan een week en soms nog langer niet; kinderarts zei dat dat niet erg was; aangezien sommige kindjes de BV bijna volledig verteren. (het mag tot 2 weken duren zelfs).
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:13 schreef Stiemie het volgende:
Martine dat is naar zeg... Is het weer zo'n buikgriepvirusding. Blegh hopelijk knapt ie snel op!
Esmee heeft een nieuw geluid ontdektHet is een non-stop mix tussen een krolse kat en een bever waar je per ongeluk op bent gaan zitten... wordt er zo langzamerhand een beetje gek van eerlijk gezegd
Evie poepte in het begin ook veeeeeeeel vaker... misschien eerst overleggen met arts of CB voor je met lactulose begint?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houden) Dus ik vind 5 dagen wel lang nu..
Neuh, alles prima hier! Ga zo naar mn werk, even mn collega's Wolf laten zien en beschuit met muisjes brengen en ik begreep dat ze nog kraamkadootjes gekocht hadden, spannend!quote:
Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Martine, beterschap voor Jamie, tjonge die produceert wel heel veel poepluiers op een dag zo, Hou hem maar goed in de gaten. Wat zeiden ze toch; 3 a 4 plofluiers per dag?
Lekker naar buitenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:57 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rolt junior zelf naar je toe? Of vergeeet je hem na het voeden terug te schuiven?
In beide gevallen zou ik een drempel achtig iets maken tussen jou en de co-sleeper. Klinkt wel heel eng hoor
Voor Rienk heb ik zojuist lactulose gehaald. We zijn wezen wandelen met de wagen (1e keer er alleen uit!) Naar het minicentrum. En ik heb een David de Kabouter dvd gehaald! Jeugdsentiment!
![]()
![]()
en een ander merk luiers helpt niet, of misschien een maatje groter?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:56 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.
Vriendinnetje van mij vertelde dat ze ooit, toen haar zoontje het had, niet verder kwam dan een rompertje, shirtje en lekkere lange sokken, gewoon de verwarming wat hoger zetten en een dikke handdoek eronder leggen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:56 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.
Keshetben benieuwd naar je update, maar eerst naar je meisje toe!
Hm, ik zit nu echt even in zo'n 'we zien het nog ff aan' buiquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen.
Dat drukkende gevoel herken ik wel van mezelf en verhalen van anderen, dat is gewoon je bekkenbodem die terug aan het plooien is. Meestal, maar als jij je zorgen maakt... vertrouw op je eigen intuitie en als ik jou zo hoor...
Wat rot zeg.... Toen mijn zusje en ik allebei zwanger waren (zij was in januari 2009 uitgerekend en ik in juli), heb ik gevraagd wat zij voor namen had. Ze heeft het gezegd, en ook gezegd dat de jongensnaam niet helemaal vast stond. Ik heb toen verteld dat wij Thijs hadden, en ze reageerde met 'dan is die sowieso van jullie!'.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:39 schreef octopussy het volgende:
Het schijnt dat 1 van mijn schoonzussen en mijn aanstaande schoonzusje beiden dezelfde de naam Hannah al jaren in gedachten hadden voor als ze een meisje zouden krijgen. Nu heeft de eerste dat kennelijk eens tegen mijn man verteld (die dat natuurlijk direct weer vergeten is) en nu zijn ze onwijs boos op ons, terwijl ik hier niets van wist
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef Incantrix het volgende:
Stef is vandaag voor het eerst wezen wennen op het KDV en dat is van beide kanten uit helemaal prima gegaan. Beiden niet gehuild, hahaStef heeft lekker geslapen, gelachen en met een mooie babygym gespeeld en wij hebben even hardcore boodschappen gedaan
Was wel fijn om hem weer op te gaan halen, dat dan weer wel
De fysio was erg fijn (thnx for asking Twinkly
) en had goede tips! Ow, en Karin, zei jij dat nou over dat mailen voor een nieuw speeldoosje voor de mobile? Superthnx voor de tip, is hetzelfde merk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |