abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78305920
Poe, ik kan jullie nog niet bijhouden hoor, maar dat komt nog wel.
Bedankt voor alle lieve berichtjes....
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:55 schreef DaviniaHR het volgende:
hoi djrandall en octo! welkom hier met jullie mooie kinders!
DJR, pfoe jij hebt nogal wat te verwerken nu zeg! je weet wel dat je met 3x kolven op een dag j productie nooit op stoom krijgt? dat moet minstens iedere 3 uur, dus 8x per dag. maar ja, als het niet gaat, gaat het niet, en dan krijgt je kindje zometeen volledig fv. jij moet ook herstellen.
I know. Ik heb dan ook niet het idee dat ik nog naar volledige borstvoeding kan. Ik hoop wel iets meer te kunnen produceren dan nu. Meer kolven doe ik momenteel als het uitkomt. Nu al twee dagen 4 keer, maar ik verplicht het mezelf ook niet. Ik wil dit wel een poosje volhouden, maar voor nu ben ik blij met elke druppel bv die hij binnen krijgt. Elke dag dat het lukt is er een.....
  maandag 22 februari 2010 @ 15:40:32 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78306578
isa
wat een beweeglijk ndje! eñ er komt al echt geluid uit!

karin, fjn dat je door mag naar een dietiste. doet het cb toch iets goed.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 22 februari 2010 @ 15:53:22 #207
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78307121
Aaahgrrr wat gaat het snel als je weer aan het werk bent! Ja Poppejans, en dan nog tijd overhouden om te fok!ken!

Stiemie, hier hebben we pap in de laatste fles van Alexa vanaf 4 maanden gedaan. Per week een schepje erbij (begonnen met 1tje)

Isabeau aan het rollen wat goed! En haar voetjes ontdekt. Het enige wat Alexa doet, is mij duwen ermee.

Aviva ruzie met haar handen

Lars goedgekeurd

isaaaaa wat cool je bent al een echt klein mensje!!

zoooo en nu moet ik weer verder! voor iedereen die ik in de haast vergeten ben
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 22 februari 2010 @ 16:05:33 #208
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78307607
zooo ik kan het ook echt ff niet bijhouden hier de laatste dagen.. wat gaan jullie hard zeg!

in elk geval voor iedereen een dikke knuffel die het nodig heeft
zal vanavond ook niet online zijn (sporten); dus ik voeg me morgen weer gezellig bij jullie.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 22 februari 2010 @ 16:35:19 #209
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78308860
Isa! Herkent iemand trouwens dat deuntje? Onze Nijnenmobile heeft dat deuntje ook, maar het draaidingetje begint stuk te gaan, er vallen steeds meer noten uit. Nu heeft lief een site gevonden waar je die speeldoosjes los kunt bestellen, maar welk deuntje we dan moeten hebben beats mee

Stef heeft het vanochtend gezellig gehad bij zijn opa en oma, nu ligt hij lekker nog even te slapen.. Vraagje: hebben jullie de spullen van jullie kinders naamlabels gegeven voor bij het KDV? Is dat nodig?
3!
pi_78308972
Incantrix, dat is een deuntje van Disney dacht ik? *Zippe-di-doe-da, Zippe-di-dee*, of zoiets.
  maandag 22 februari 2010 @ 16:40:26 #211
95408 Incantrix
pi_78309042
@ NU: Jah, het is volgens mij van een kinderserie ofzo, maar door een ander speeldoosje ben ik er wel achter dat die deuntjes nogal lastig te plaatsen zijn soms (wij dachten dat het deuntje van dat betreffende speeldoosje van een piratenfilm was, maar het bleek de notenkraker te zijn ).. En haha, trouwens, erg grappig dat je op de achtergrond ook nog even iemand mee hoort fluiten, wat blijft dat deuntje hangen he?
3!
pi_78309051
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:38 schreef NieuweUser het volgende:
Incantrix, dat is een deuntje van Disney dacht ik? *Zippe-di-doe-da, Zippe-di-dee*, of zoiets.
Idd, onze nijntjes hebben dat ook en ik zing dan ook altijd vrolijk mee!
pi_78309143
Haha! Het zit inderdaad de hele dag in je hoofd!
pi_78309666
Arme zieke Oscar Hopelijk knapt hij snel op!

Amelie wat een mooie groeilijntjes heb jij!

Wow Isabeau wat ga je ineens snel! Filmpje!!! Wel gemeen dat je haar knijpt hoor Sorbootje

Lars helemaal goedgekeurd! En ik zou ook boos worden hoor van die gemene prikken!

Isa wat een lief filmpje!

lol Aviva vervelend he die wapperende dingen in je beeld!

BJ veel plezier met sporten vanavond!

Octo en DJRandall welkom met jullie prachtige kinders!!

Meimeltje wat vonden ze van Dyon?

Slimme Jamie! En jij ook al een knijpende moeder, tss gemeen hoor!

Hoe was het bij de fysio Icantrix? Vond Stef het leuk bij oma? Spannend dat hij morgen bij het KDV gaat wennen!

Niels is 4 maanden vandaag!! zomgzomg
Wij hadden dit weekend de verjaardag van ML. Zaterdag zijn mijn moeder en broer geweest. Mijn broer heeft voor het eerst een luier dichtgeplakt, verschonen durft hij nog niet aan Zondag kwam mijn schoonmoeder, zij had Niels al een paar maanden niet meer gezien (iets met bang voor rijden in de sneeuw) en bleef maar zijn aandacht trekken. Waar hij normaal na 1.15 tot 1.30 uur moe is, was hij nu na drie kwartier helemaal op! Zielig huilen joh.
Niels is de laatste week zijn ritme kwijt. Hij slaapt hazeslaapjes, wordt wakker maar heeft dan nog geen honger, drinkt dan voordat hij weer gaat slapen, is af en toe gewoon te moe om te spelen en hij wordt 's nachts weer om de 3 uur en soms 2 uur wakker. 's Morgens heeft hij dan weer geen honger Ik heb hem nu maar lekker in de doek en hij slaapt (Prodigy - The Fat Of The Land is schijnbaar slaapverwekkend).
ML krijgt hem ook echt niet meer in bed gelegd, hij blijft ontroostbaar huilen.
Dus ik heb er eigenlijk een hard hoofd in dat volgende week het KDV wel ineens gaat werken we zouden het namelijk nog een keertje proberen dan.
Hij kwijlt heel erg veel, zouden er tandjes aankomen of kwijlen alle 4 maandertjes zoveel?
En het lijkt ook wel of hij weer een ontwikkelingssprongetje gemaakt heeft, hij reageert nu ineens op harde geluiden en wanneer wij woorden hebben ( ) Hij lacht meer en het is makkelijker contact met hem te maken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 22 februari 2010 @ 17:42:44 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78311212
Ik begrijp dat wij ons hier kunnen melden?

Geboren op 15 februari om 12:04u: onze 'Harry'
Hij woog bij geboorte 3120 gram en was ongeveer 46cm groot.
Bv liep voor de meter niet in het ziekenhuis omdat ze hem er steeds weer vanaf trokken als hij verkeerd aanhapte (Wat hij dus steeds deed omdat hij ook nog niet wist hoe het moest). Hierdoor raakte hij gefrustreerd en hapte steeds slechter/minder aan. Gelukkig had mama veel gelezen op Fok en heeft ze een kolf gevraagd op dag 2. Hiermee kolfde ze de eerste keer meteen al 15ml!!
Dus met fingerfeeden kon hij toch af en toe wat bv binnenkrijgen maar aan de borst drinken lukte maar niet.

Op woensdag mochten we naar huis (we moesten 48 uur blijven ivm langdurig gebroken vliezen) en kwam mijn engel, mijn held: onze kraamverzorgster.
Op donderdag bleek Harry veel te veel te zijn afgevallen: meer dan 10% (hij woog nog 2820gram).
Gelukkig waren we toen al thuis en gelukkig had de vk al snel gezien wat voor top kraamhulp wij hadden dus we mochten thuis proberen het gewicht op te krikken. Dit betekende op verzoek voeden en anders minstens elke 3 uur en na élke voeding moest er nog 10 tot 20 ml bijvoeding (ook bv) bijgepropt worden dmv fingerfeeding. Manneke zat dus tjokkievol na elke voeding.
Vandaag is meneer opnieuw gewogen en hij is ruim voldoende aangekomen: 3060 gram
We mogen dus stoppen met bijvoeden, tepelhoedje is gestopt en nu even wachten op eennieuw ritme omdat hij natuurlijk gewend is om extra te krijgen...
En ik heb 2 dagen verlenging van kraamzorg gekregen dus morgen en overmorgen komt ze nog

Verder is het een heel lief en makkelijk kind alleen een erg luie drinker
Heel friemelig met zijn handen, huilt nauwelijks, gewoon heel tevreden...

Wij genieten in elk geval met volle teugen. Ik hoop het vanaf nu een beetje te kunnen bijhouden hier.
pi_78311291
Welkom Asy!!
En wat een mooi mannetje zeg! Fijn om te horen dat het toch goed gaat met de BV nu. Fijn dat je zo'n goede kraamhulp hebt!!
pi_78311765
oooh hallo Harry welkom!

Isa

En over omrollen... ik zei laatst dat mn meisje omrolde, ze heeft nu ineens besloten dat ze ook wel zelf terug kan rollen ineens lag ze op haar buik op het kleed toen ik me even omdraaide. Toen ik me weer omdraaide lag ze weer op haar rug maar dan op de grond mupke
t is nu meerdere keren gebeurd al de afgelopen drie dagen dus ik ben benieuwd of ze het nu echt echt doorheeft.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78312252
welkom Asyniur met je mooie zoon
  maandag 22 februari 2010 @ 18:17:56 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78312324
Fijn dat het nu zo'n stuk beter gaat met de bv Asyniur!
  maandag 22 februari 2010 @ 18:39:12 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78312968
Ach, wat een mooierd!
Fijn dat de bv idd loopt nu!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78313160
Welkom Asy en nog gefeliciteerd!

@ Twinkly, rond deze tijd komt er ook weer een "sprongetje" vind het een beetje een dom woord maar op de een of andere manier als ik het nalees kloopt het wel.

Tijn had een tijdje een ritme en sinds een paar weken weer niet, ook hele dagen wakker (vanaf 9:00 tot 18:30 ) en sinds een paar dagen slaapt hij weer overdag maar nu las ik dus dat ze andere ritmes enzo kunnen krijgen dus wie weet?
Succes ermee!

[ Bericht 0% gewijzigd door het-is-mij op 22-02-2010 18:49:02 (vekeerde smiley) ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 februari 2010 @ 19:37:44 #222
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78315269
Asyniur wat een snoepje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_78315513
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:01 schreef huuphuup het volgende:
oooh hallo Harry welkom!

Isa

En over omrollen... ik zei laatst dat mn meisje omrolde, ze heeft nu ineens besloten dat ze ook wel zelf terug kan rollen ineens lag ze op haar buik op het kleed toen ik me even omdraaide. Toen ik me weer omdraaide lag ze weer op haar rug maar dan op de grond mupke
t is nu meerdere keren gebeurd al de afgelopen drie dagen dus ik ben benieuwd of ze het nu echt echt doorheeft.
Stoer
Ze kan het heus!
pi_78315545
Asyniur en Harry (mooi manneke) welkom!

Nieuwe User: wat een lief filmpje!

Karin: lars dus helemaal goedgekeurd, fijn om complimenten over hm te krijgen he

Twinkly: zouden wel tandjes kunnen zijn als ik je zo hoor, is hij er wel snel mee! Gaat hij al een poosje naar het KDV?
Ja Dyon was helemaal goedgekeurd door mn collega's hoor Heeft een hele tijd bij een collega op schoot gezeten die zei dat alle baby's bij dr huilen (die heeft nu weer vertrouwen, want Dyon is geen huiler hihi).
pi_78315595
Huuphuup: Woeiii ze kan echt al rollen!! Die zal het nu echt wel snel helemaal door hebben.
pi_78315688
Ohh Asyniur wat een mooie vent!!! Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd naar zijn naam!

Het lijkt inderdaad wel een "sprongetje" het-is-mij
hihi hij is nu heel blij aan het lachen en praten tegen het bijtje aan zijn speelkleed, steeds als hij die ziet is het "uh uh", "haaaa", "haagoe!", "hihi" en gilletjes. "hagoe" betekend trouwens "wat geweldig leuk is dit!!" Hebben jullie kindjes ook bepaalde "woorden"?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78317625
Incantrix, naamlabels is wel handig!
Ik las hier laatst van iemand waarvan een ander kindje in de reservekleren van haar kindje rondliep.
Met labels weet je zeker dat het ook van jou blijft zeg maar!

Twinkly, hoeft niet perse tandjes te zijn...Meike kwijlde zich ook helemaal suf vanaf 3 maand, en had met 10 maand haar eerste tandje. Lars kan er ook al heel wat van.
Jammer dat Niels zo van het padje is!
Fijne schoonmoeder, erg jammer dat ze Niels niet aanvoelt....
En wb die woordjes, Lars vindt "buh" wel leuk.

Asy welkom met je lieverdje! Wat een lief punkertje!
En wat fijn dat je kraamhulp zo'n rots in de branding is voor je!
Leuke naam ook, bedankt voor je pm!

Meimeltje, mooi dat Dyon zo'n tevreden mannetje is! Complimentjes op het cb zijn altijd fijn inderdaad! Helemaal met mijn onzekerheid op het moment!

Lars heeft dit keer toch wel last van de prikjes, hij geeft pijn aan als je aan zijn beentjes komt, en zijn temp liep op richting de 38 graden, dus ik heb er maar een zetpilletje in gemikt.
Ik hoop dat hij zo de nacht een beetje goed doorkomt. Zielig vind ik het!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78318961
Karin: is ook zielig die prikjes he. Hoop dat hij idd wel lekker kan slapen. Heb hier ook gewoon een zetpilletje gegeven na de prikjes hoor, je zag gewoon dat ie pijn had.
Dyon is niet altijd tevreden hoor Maar gelukkig tot nu toe vaak wel...en anders maken zn lachjes zn 'jengelbuitjes' wel weer goed
pi_78319781
Asy, wat een lief mupke is Harry Je verhaal is bijna hetzelfde als bij Hannah. Zij wil ook niet lekker happen, en als ze eenmaal aangekoppeld is zuigt ze niet goed en laat ze ook vaak weer los of valt in diepe slaap

Vingervoeden hebben we een paar dagen gedaan want ze was ook te veel afgevallen, maar dat zorgt weer voor veel lucht in de darmpjes en is veel gedoe. Een flesje (zo'n s-fles van difrax) gaat supergoed, maar de borst wordt nu zo ongeveer compleet geweigerd
Mijn dag bestaat nu zo ongeveer uit: wakker maken, darmkrampen/poepen laten gebeuren, proberen aan te leggen en soms wat drinken, weer wakker maken of kalmeren, fles opwarmen, fles geven, kolven, flessen schoonspoelen, kind laten boeren, kind verschonen, kind vasthouden tot het inslaapt. Een paar dingen kan ik aan S. overlaten gelukkig, maar we zijn er gemakkelijk een uur a anderhalf mee bezig. En zo lang kind wakker=ik wakker. En dat elke 3 uur.

Vandaag hebben we zelfs met de kraamverzorgster geprobeerd om goed aan de borst te laten drinken door een slangetje met melktoevoer aan de tepel te leggen. Dat vond Hannah wel lekker makkelijk want dan hoeft ze alsnog niet echt te drinken aan de borst

Donderdag ga ik met haar naar een lactatiekundige om te zien of die me kan helpen. Ik heb besloten om het nog te proberen tot het eind van de week. Wanneer ze dan nog niet goed drinkt ga ik over op kunstvoeding. Mamma gaat er zo een beetje aan onderdoor
pi_78320075
Octopussy: dat klinkt ook echt hetzelfde als hier. Ik heb het zelf al vrij snel opgegeven vanwege slechte ervaringen met toch doorzetten (2 maanden zo doorgegaan) bij de 1e. Hopelijk gaat het bij jullie straks wel goed. Ze hapt iig wel, dat is al een begin natuurlijk. Als ze maar niet aan die flesjes gaat wennen he. Ik hoop dat de lactatiekundige nog goede tips heeft.
pi_78320681
Octo, wat jammer dat het zo'n zware strijd is met de bv!
Ik hoop dat de LK goeie tips heeft voor jullie!
En anders ben je net zo'n goeie mama als je kv geeft he!
pi_78320892
Och Octo toch wat vervelend zeg zo'n start. Bah
Ik hoop voor jou dat de LK je kan helpen, en zo niet, dan maakt het ook niet uit. Het is velen malen belangrijker dat het met jou en met je meisje goed gaat.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78320914
Octopussy, ik heb ongeveer hetzelfde gehad. De lactatiekundige heeft het hier gered. En Ko krijgt nu al 8 en halve maand bv. Kun je echt niet eerder terecht? Omdat je het nog maar tot het eind van deze week geeft. En dan is donderdag al bijna aan het eind van de week. En hoe eerder dit lekker loopt hoe fijner. En kv kan natuurlijk ook.
Veel succes!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78321234
Harry Wat een prachtige foto ook zeg. Zo'n kwetbaar klein ventje.

Octopussy wat een start zeg. Op die manier raak je wel snel veel energie kwijt ja Hopelijk kan de lk je helpen en anders is het jammer, maar helaas.

Nou ik heb rijstebloem gekocht en die gaan we vanavond bij de laatste fles proberen. Ben benieuwd hoe het gaat. Peer heb ik haar vandaag maar even niet meer aangedaan, arm schaap

Oh ik ben vandaag zo verliefd op mijn kleine meisje Ze is zo lief aan het spelen steeds, grijpt echt gericht naar dingen en ze maakt steeds meer gekke geluidjes. En zodra ze me ziet herkend ze me gewoon echt, dan gaat ze heel breeduit lachen met schatergeluidjes enzo
pi_78321315
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:30 schreef oeke het volgende:
Octopussy, ik heb ongeveer hetzelfde gehad. De lactatiekundige heeft het hier gered. En Ko krijgt nu al 8 en halve maand bv. Kun je echt niet eerder terecht? Omdat je het nog maar tot het eind van deze week geeft. En dan is donderdag al bijna aan het eind van de week. En hoe eerder dit lekker loopt hoe fijner. En kv kan natuurlijk ook.
Veel succes!
Ik had ook graag eerder naar de LK gegaan, maar omdat het schoolvakantie is hebben ze nog maar 1 keer spreekuur deze week
Maar goed, als ze donderdag kan helpen dan zijn er nog genoeg voedmomenten om te proberen tot aan het eind van de week
  maandag 22 februari 2010 @ 21:43:27 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78321561
Dat lijkt mij ook slopend octo. Hopelijk kan de lk wat voor je betekenen en zoniet, dan gewoon stoppen. Het is voor Hannah ook belangrijk dat jij lekker in je vel zit.
pi_78321700
Wat stom. Ik vond het zo fijn en heb heel eigenwijs behoorlijk lang gewacht voor ik er naartoe ging, daarom hoopte ik dat je sneller terecht kon. Ook omdat je zo moe klinkt.
En wat misschien ook nog heel goed kan helpen, maar het wordt zo wel erg een bv topic praatje, is om lekker allebei met alleen luier en ontbloot bovenlijf in bed te gaan liggen zodat je veel huid-op huid contact met haar hebt. Dat stimuleert heel erg de bv en ook het aanhappen en zoeken en het is gewoon enorm fijn.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78322051
Da's idd stom, Octo. Alsof de bv-perikelen zich aan de schoolvakanties aanpassen... Tjonge, als het daarvan af moet hangen.

Stiem. Ik ga 'r ook met de dag leuker vinden.

Mijn arme meisje is zo verkouden. Zelfs tijdens het drinken moet ze elke keer loslaten om met d'r mond een hap lucht te nemen. Ik spuit er een paar keer per dag Otrivin voor baby's in d'r neus en heb zo'n zuiggeval van Otrivin gekocht. Maar dat werkt voor geen meter, het snot zit veel te diep. Gelukkig lijkt ze het op te vangen door veel te slapen en te drinken. Heb 'r net helemaal ingesmeerd met Luuf, wie weet dat dat nog wat verlichting brengt.

D'r oor toont trouwens ook totaal geen verbetering. Het ziet er wel wat rustiger uit, maar de bobbel is nog steeds even groot . Gelukkig lijkt ze er nog steeds geen last van te hebben. *Klopt af. Woensdag weer terug naar de dokter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 22-02-2010 21:58:06 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 22:28:05 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78323982
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:07 schreef octopussy het volgende:
Asy, wat een lief mupke is Harry Je verhaal is bijna hetzelfde als bij Hannah. Zij wil ook niet lekker happen, en als ze eenmaal aangekoppeld is zuigt ze niet goed en laat ze ook vaak weer los of valt in diepe slaap

Vingervoeden hebben we een paar dagen gedaan want ze was ook te veel afgevallen, maar dat zorgt weer voor veel lucht in de darmpjes en is veel gedoe. Een flesje (zo'n s-fles van difrax) gaat supergoed, maar de borst wordt nu zo ongeveer compleet geweigerd
Mijn dag bestaat nu zo ongeveer uit: wakker maken, darmkrampen/poepen laten gebeuren, proberen aan te leggen en soms wat drinken, weer wakker maken of kalmeren, fles opwarmen, fles geven, kolven, flessen schoonspoelen, kind laten boeren, kind verschonen, kind vasthouden tot het inslaapt. Een paar dingen kan ik aan S. overlaten gelukkig, maar we zijn er gemakkelijk een uur a anderhalf mee bezig. En zo lang kind wakker=ik wakker. En dat elke 3 uur.

Vandaag hebben we zelfs met de kraamverzorgster geprobeerd om goed aan de borst te laten drinken door een slangetje met melktoevoer aan de tepel te leggen. Dat vond Hannah wel lekker makkelijk want dan hoeft ze alsnog niet echt te drinken aan de borst

Donderdag ga ik met haar naar een lactatiekundige om te zien of die me kan helpen. Ik heb besloten om het nog te proberen tot het eind van de week. Wanneer ze dan nog niet goed drinkt ga ik over op kunstvoeding. Mamma gaat er zo een beetje aan onderdoor
ik ga even kijken of ik harry in zijn wieg gepropt krijg en dan neem ik je post mee naar bv topic (als ik me dus niet meer 'meld' dan is mijn pink nog steeds bezet )
pi_78324130
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:07 schreef octopussy het volgende:

Heeeeeel herkenbaar. Ik zit te twijfelen of ik moet blijven kolven. En of ik een speentje zal geven, want mijn mupke heeft veel krampjes en zuigbehoefte.
pi_78324337
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:35 schreef Incantrix het volgende:
Isa! Herkent iemand trouwens dat deuntje? Onze Nijnenmobile heeft dat deuntje ook, maar het draaidingetje begint stuk te gaan, er vallen steeds meer noten uit. Nu heeft lief een site gevonden waar je die speeldoosjes los kunt bestellen, maar welk deuntje we dan moeten hebben beats mee

Stef heeft het vanochtend gezellig gehad bij zijn opa en oma, nu ligt hij lekker nog even te slapen.. Vraagje: hebben jullie de spullen van jullie kinders naamlabels gegeven voor bij het KDV? Is dat nodig?
Onze mobile had dat ook (van Tiamo) en toen ik dat mailde kreeg ik een nieuwe opgestuurd *hint*
Lotte!
Noah!
pi_78324573
Asy, welkom met je kanppe vent!

Amélietje aan het rollen

Octo, hopelijk helpt de LK
Lotte!
Noah!
  maandag 22 februari 2010 @ 22:49:05 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78324939
Octo, hopelijk gaat het snel beter bij jullie, linksom of rechtsom.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met/bij Keshet is. Het is al weer eventjes geleden dat we haar hier zagen. Logisch, het zal druk genoeg zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe het met hun meisje is.
pi_78326591
Ja inderdaad BE

en heeft iemand onlangs nog iets van Kersjes gehoord?
pi_78330264
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:52 schreef Ssserpente het volgende:
Da's idd stom, Octo. Alsof de bv-perikelen zich aan de schoolvakanties aanpassen... Tjonge, als het daarvan af moet hangen.

Stiem. Ik ga 'r ook met de dag leuker vinden.

Mijn arme meisje is zo verkouden. Zelfs tijdens het drinken moet ze elke keer loslaten om met d'r mond een hap lucht te nemen. Ik spuit er een paar keer per dag Otrivin voor baby's in d'r neus en heb zo'n zuiggeval van Otrivin gekocht. Maar dat werkt voor geen meter, het snot zit veel te diep. Gelukkig lijkt ze het op te vangen door veel te slapen en te drinken. Heb 'r net helemaal ingesmeerd met Luuf, wie weet dat dat nog wat verlichting brengt.

D'r oor toont trouwens ook totaal geen verbetering. Het ziet er wel wat rustiger uit, maar de bobbel is nog steeds even groot . Gelukkig lijkt ze er nog steeds geen last van te hebben. *Klopt af. Woensdag weer terug naar de dokter.
Tip van de kinderarts die wij afgelopen 2 weken kregen was om de zoutoplossing ongeveer 1 minuut voor de voeding te geven zodat de neus vrij is met voeden. Mocht de zoutoplossing in jouw ogen niks doen even langs de huisarts en vragen voor neusdruppels op recept (heet iets van Xylo......ligt in de slaapkamer en kan er nu niet bij) mag je max 5 dagen geven 3 x per dag en zoutoplossing max erbij worden gegeven max 6 keer per dag. Dat Xylo.... spul laat de slijmvliezen krimpen waardoor zwelling in de neus en keel afneemt en je kind beter kan drinken.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 07:19:04 #246
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78331598
goedemorgen allemaal

ik ga vandaag eens proberen weer een beetje bij te lezen enzo.. laatste dagen niet echt van gekomen.. sorry.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Keshet en teigetje gaat. Hoop dat we snel weer een update krijgen...

Aaaaaah Asy; ik zie een heerlijke foto van je kleine mannetje! wat een mooie bos haar zeg!

@octo; ik weet hoe vervelend het is als de BV niet helemaal lukt. Ik hoop echt voor jullie dat het allemaal goed gaat lopen en je de BV door kan zetten...

Evie slaapt alweer voor de 4e nacht op rij in haar eigen ledikantje! en heeft de laatste 3 nachten in elk geval tot 6 uur smorgens geslapen... best een vooruitgang dus.
vanmorgen was het 6:30 en inmiddels ligt ze er lekker weer in. Hopen dat ze nog een paar uurtjes wil slapen.
pi_78331750
Ohhhh Asy..kijk nou...JOUW kleine mannetje...wat een pracht!

OCto, wat vervelend joh, dat t nog niet helemaal wil lukken...dat is ook zo'n aanslag op je emotionele gestel, helemaal omdat je nog moe ben van de bevalling en je zooo graag wil...frustrerend!! Ik hoop dat er gauw hulp komt voor jullie, zodat je in ieder geval niet onder die emotionele druk het gevoel krijgt knopen door te moeten hakken waar je wellicht later spijt van krijgt! Zet m op

Zo... ik moet even wat tijd overbruggen tot ik mn kraamvisites kan gaan rijden, nog net een beetje te vroeg nu...dus maar es ff flink bijlezen hier nu!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78331890
Asy, volgens mij had ik jouw en Harry nog niet verwelkomt hier, maar dan alsnog: WELKOM!!!
Fijn dat het al beter gaat dan in het ziekenhuis (heel herkenbaar, niet zozeer bv als wel het hele ik wil naar huis want daar kunnen we tenminste echt tot rust komen).

Hoe zou het inderdaad met Keshet en Teigetje gaan... vind het wel spannend. Moest nog aan ze denken toen ik gisteren Private Practice zat te kijken en daar ook een kindje te vroeg geboren werd... heel aangrijpend dan ineens. voor jullie hoor!

BJ, lekker ritme te pakken dus met slapen? Fijn zo!

Octo, ik hoop voor je dat het gaat lukken met de bv deze week en dat je er zelf ook een beetje fijn gevoel aan overhoudt. En zo niet, schroom dan niet om over te stappen op fv, daar wordt Hannah echt niet miinder van hoor

Wij staan in de startblokken om richting cb te gaan... ben heel benieuwd wat er uit de meting en weging gaat komen en hoe het met de prikjes gaat. Daarna meteen door naar de babymassage, kunnen we meteen de pijn uit de beentjes masseren... (hooop ik).
Oh en Minke is vandaag 2 maanden!!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:13:52 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78331901
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:25 schreef Stiemie het volgende:
Ja inderdaad BE

en heeft iemand onlangs nog iets van Kersjes gehoord?
Nee, dat vroeg miss_sly laatst ook al in het 'hoe gaat het met' topic.
Die zal wel heerlijk opgeslokt zijn door het leven met 2 kindjes gok ik.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:45:39 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78332282
Thomas en Evi, gefeliciteerd met jullie halve verjaardag. Jullie gaan alweer verhuizen naar een nieuw topic.
pi_78332418
Goedemorgen allemaal!

Octopussy, hopelijk kan de LK je helpen donderdag!

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Keshet en haar mini gaat. Moet vaak aan ze denken!

Vanmorgen een supervrolijke Isabeau uit d'r bedje gehaald (begint altijd helemaal op en neer te wippen door met haar beentjes te schoppen als ik haar kamertje binnenkom) en toen ik haar op het kdv bracht was ze nog steeds aan het lachen. Echt, het is maar goed dat lachjes niet op kunnen raken, want anders was ze nu al door haar voorraad heen. Ik kan daar zó van genieten!
pi_78332824
Goeiemorgen!

Asy. welkom met je mooie Harry!

Octo en DJ ook welkom! Succes met de bv allen, jammer dat het zo slecht loopt

Lijnloos, van harte met Minke's 2maanden!

Sorbo, wat heerlijk klinkt dat zeg, zo'n eeuwige lach!

Ssserpente, wat sneu dat ze zo verkouden is. Rienk heeft het ook wel eens en dan gaan we onder de douche en dan zorg ik dat er water in zn neusje komt, dan weekt het los en kan ik de snot er zo uit wrijven. En dan komen er toch klonten uit!

Rienk heeft nog steeds niet gepoept, dus ik ga straks naar de apotheek om lactulose te halen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78333366
Asy wat een mooie harry! Welkom en wat fijn dat je zo'n goede kraamverzorgster hebt.
Octo, jeetje wat naar dat je meisje niet aan de borst wil drinken. Goed dat je voor je zelf een grens gesteld hebt. Hoop dat de LK je kan helpen.
Sorbo, heerlijk he als ze zo lachen

Ik zit thuis vandaag, Jamie mag niet naar het kdv. Hij heeft sinds een paar dagen al dunne poep maar gister werd t ineens heel erg. Hij heeft de leidsters 4 keer onder gepoept, dwars door zn luier en kleren heen. Hij wilde ook niet meer drinken. Gelukkig wilde hij thuis wel drinken. Maar hij was aan t krijsen en helemaal niet zich zelf. Dus zat gister nog met hem bij de HAP. Gelukkig niks aan de hand, alleen erg onrustige darmen. Score van vandaag: 5 x zn luier verschoont. Voor dat zn romper dicht zit schijt hij hem nogmaals vol. En kan hem niet even laten wachten, want t komt er aan alle kanten uit.
Heb gister het advies gehad hem extra te laten drinken (diksap) dus straks maar ff naar de winkel.

Hoe zou het met Keshet en Teigetje zijn?
pi_78333446
Evi en Thomas gefeliciteerd! een half jaar al weer...

nou de prikjes zitten erin en we zijn weer goedgekeurd bij het cb... Minke is nu 54,5 cm en 4540 gram, wat iets onder het lijntje is maar ook keurig. De wvk vond haar een leuk en alert kindje maar vond wel dat haar huidje heel droog was. Ja, dat vond ik ook aangezien ze op haar hele buik en rug aan het vervellen is
nu op naar de babymassage!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:42:30 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78333561
Och jee Martine... dat had Oscar dus ook dit weekend.
Hij heeft gisteren na de fles van 9 uur en nog eentje om 1.30 niet meer gepoept dus ik hoop dat hij er doorheen is.
Is ook wel naar het kdv gegaan vandaag.
Beterschap!
pi_78333813
Jamie ook al Arm ding.

Hier hebben we een klein probleempje Ik had Florian gisteren op zijn linkerzij in zijn bedje gelegd (weet ik zeker, want dat is in de co-sleeper met het gezichtje naar mij toe. Word ik 5!! uur later wakker van wat geluid en gesmak naast me, ligt meneer heel tevreden half op zijn buik, half op zijn rechterzij
En vanmorgen nog een keer

En toen sliep hij ook heerlijk door. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk eigenlijk En op zijn rug leggen is geen optie, das brullen en niet slapen.
pi_78337318
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:46 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Tip van de kinderarts die wij afgelopen 2 weken kregen was om de zoutoplossing ongeveer 1 minuut voor de voeding te geven zodat de neus vrij is met voeden. Mocht de zoutoplossing in jouw ogen niks doen even langs de huisarts en vragen voor neusdruppels op recept (heet iets van Xylo......ligt in de slaapkamer en kan er nu niet bij) mag je max 5 dagen geven 3 x per dag en zoutoplossing max erbij worden gegeven max 6 keer per dag. Dat Xylo.... spul laat de slijmvliezen krimpen waardoor zwelling in de neus en keel afneemt en je kind beter kan drinken.
Thanks! Morgen toch naar de dokter, dus dan meteen maar even vragen. Ik ben eigenlijk niet zo snel van de 'medicijnen' en pijnstillers bij een gewoon htk-virus, maar het is nu wel erg sneu. Toch huilt ze nog niet, mijn bikkeltje.

Zoutoplossing geef ik nu vlak voor een voeding, maar dat lijkt idd weinig uit te maken. Net heb ik er met dat neuszuigding wel iets uitgekregen, maar aan het gereutel te horen, was dat maar een fractie.
pi_78337379
Het heet xylometazoline. Voor babies is dat 0,25%.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78337615
Ben ook benieuwd naar Keshet.
En naar Simmu's jochies. Iemand iets van haar of Sangdrax gehoord?
pi_78337906
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:51 schreef freecell het volgende:
Jamie ook al Arm ding.

Hier hebben we een klein probleempje Ik had Florian gisteren op zijn linkerzij in zijn bedje gelegd (weet ik zeker, want dat is in de co-sleeper met het gezichtje naar mij toe. Word ik 5!! uur later wakker van wat geluid en gesmak naast me, ligt meneer heel tevreden half op zijn buik, half op zijn rechterzij
En vanmorgen nog een keer

En toen sliep hij ook heerlijk door. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk eigenlijk En op zijn rug leggen is geen optie, das brullen en niet slapen.
Rolt junior zelf naar je toe? Of vergeeet je hem na het voeden terug te schuiven?
In beide gevallen zou ik een drempel achtig iets maken tussen jou en de co-sleeper. Klinkt wel heel eng hoor

Oh Martine wat naar van die poep zeg. Jeutje

Lijnloos, fijn dat Minke het zo goed doet! Maar hoe kan het nou dat ze zo vervelt dan?

Voor Rienk heb ik zojuist lactulose gehaald. We zijn wezen wandelen met de wagen (1e keer er alleen uit! ) Naar het minicentrum. En ik heb een David de Kabouter dvd gehaald! Jeugdsentiment!
Bij de blokker 3 dvd's voor 5euro. Nils Holgerson lag er ook!
pi_78338220
Ingrid nu je het zegt, idd ook al een tijd niks over Simmu gehoord.
Florian aan de rol in bed... das inderdaad eng.
Vlindur hopelijk gaat Rienk snel poepen want veel poep is erg maar geen poep is helemaal naar voor zo'n kleintje.
Evi en Thomas gaan een topic verhuizen.... jeetje wat is de tijd hard gegaan. Weet nog goed dat ik zat te F5en in ZG topic.

Diksap is goed gekeurd... Jamie nam een slok, keek me een beetje vreemd aan en begon toen toch te schrokken, hele speen werd vacuum gezogen. Het enige jammere is dat hij dit er weer makkelijk uitspuugt om dat het zo dun is. Hij heeft 60 cc gedronken. score tot nu toe: 6 poepluiers... stinken dat ze doen
pi_78338438
Martine dat is naar zeg... Is het weer zo'n buikgriepvirusding. Blegh hopelijk knapt ie snel op!

Esmee heeft een nieuw geluid ontdekt Het is een non-stop mix tussen een krolse kat en een bever waar je per ongeluk op bent gaan zitten... wordt er zo langzamerhand een beetje gek van eerlijk gezegd
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:16:25 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78338551
hellow

@Lijnloos; wat fijn dat Minke het zo goed doet! en onderaan de curve is niet erg toch? het is gewoon een mooi slank meisje en Evie heeft ook zo'n droog voorhoofdje... ik ben al flink aan het smeren.

@Freecell; o dat lijkt mij ook eng; je kleine mannetje nu al aan het draaien! wat vlot zeg!
ik weet niet of het een bruikbare tip is; en of het eigenlijk wel mag in de thuissituatie; (andere ervaren mama's??) maar in het ziekenhuis werd er achter Evie een kruik gelegd (tussen de dekens) om draaien te voorkomen...

@Vlindur: geef jij Rienk wel of niet BV? want Evie poept soms ook meer dan een week en soms nog langer niet; kinderarts zei dat dat niet erg was; aangezien sommige kindjes de BV bijna volledig verteren. (het mag tot 2 weken duren zelfs).

en aaahhh Jamie weer een beetje ziekjes... arm mannetje...
pi_78338627
quote:
[b]Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:[/b

@Vlindur: geef jij Rienk wel of niet BV? want Evie poept soms ook meer dan een week en soms nog langer niet; kinderarts zei dat dat niet erg was; aangezien sommige kindjes de BV bijna volledig verteren. (het mag tot 2 weken duren zelfs).
Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houden ) Dus ik vind 5 dagen wel lang nu..
pi_78338662
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:13 schreef Stiemie het volgende:
Martine dat is naar zeg... Is het weer zo'n buikgriepvirusding. Blegh hopelijk knapt ie snel op!

Esmee heeft een nieuw geluid ontdekt Het is een non-stop mix tussen een krolse kat en een bever waar je per ongeluk op bent gaan zitten... wordt er zo langzamerhand een beetje gek van eerlijk gezegd

Sorry
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:20:47 #266
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78338717
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houden ) Dus ik vind 5 dagen wel lang nu..
Evie poepte in het begin ook veeeeeeeel vaker... misschien eerst overleggen met arts of CB voor je met lactulose begint?

stiemie
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:23:21 #267
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78338793
Even zonder bij te lezen:
We hebben een ongeloofelijk hectisch en bizar weekend achter de rug. Inmiddels gaat alles weer ok! De uitgebreide update volgt binnenkort!

voor iedereen!

* Keshet gaat een boterhammetje eten en weer naar het ziekenhuis.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:25:15 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78338867
keshet; ik zal aan jullie denken en voor jullie duimen...
pi_78339135
Ben benieuwd naar je update Keshet, eerst maar weer naar je meisje toe!

Vlindur, als er hier ook maar iets anders is qua flessen is Lars zijn poepritme ook meteen in de war.
Slaapt Rienk wel wat beter nu hij de laatste fles kv krijgt?

Ieh Freecel, kan me wel voorstellen dat je dat eng vindt. En als je hem op zijn rug legt dan?
Of vindt ie dat niet fijn?

Martine, beterschap voor Jamie, tjonge die produceert wel heel veel poepluiers op een dag zo, Hou hem maar goed in de gaten. Wat zeiden ze toch; 3 a 4 plofluiers per dag?

Lars is alweer beter te pas gelukkig, de prikjes zijn alweer uitgewerkt geloof ik.
Ik heb de kids niet thuis vandaag, maar belde net even met mijn moeder en die vertelde dat hij alweer mooi aan het kletsen was.
Alleen nog wat gevoelige beentjes. dus lang leve de spiroflor dan maar.
pi_78339163
Een dikke voor Keshet, ik kan me gewoon niet indenken hoe jullie je moeten voelen momenteel.. ik hoop zo dat over een aantal weken jullie haar mee naar huis mogen nemen en het genieten eindelijk echt kan beginnen

Welkom Asy met mooie Harry! Ik heb geloof ik helaas gemist hoe hij echt heet. Heerlijke foto zeg En baby's met haartjes zijn echt cool!

Ook welkom Octo!

edit: ach Lars weer prikjes gehad, gelukkig alweer vrolijk! Lekker menneke

Netjes hoor Lijnloos, gewoon een klein meiske hier ook een babytje met een droog huidje, misschien een tip; bij de Action de Apothekers babybadolie v zeer droge huid (in een roze/mintgroene verpakking met baby erop) is niet duur en heel lekker vettend wat intrekt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78339569
Ik heb nog even teruggekeken naar de foto's van "onze" nieuwe baby's in dit topic.

Robin....lief meisje met de handjes bij het gezichtje, wat een schat!
Lucas van DJRandall, lief kleintje!
Hannah van Octo met een echt fijn meisjesgezichtje
"Harry" van Asy had ik al wel gezien,....maar zucht....

Tjonge wat zijn ze klein.
Daar is mijn kleine vriendje al een reus bij!

Geen Wolfnieuws Poppejans?
En nog even naar Thomas en Ca.ra
mannetje is alweer een half jaar! Een grote baby....
Tot over een dikke maand!
pi_78339624
Keshet
pi_78339656
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Geen Wolfnieuws Poppejans?
Neuh, alles prima hier! Ga zo naar mn werk, even mn collega's Wolf laten zien en beschuit met muisjes brengen en ik begreep dat ze nog kraamkadootjes gekocht hadden, spannend!
Heb wel zin om ze weer eens te zien! Effe bijkletsen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78339967
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Martine, beterschap voor Jamie, tjonge die produceert wel heel veel poepluiers op een dag zo, Hou hem maar goed in de gaten. Wat zeiden ze toch; 3 a 4 plofluiers per dag?

Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.

Keshet ben benieuwd naar je update, maar eerst naar je meisje toe!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:58:22 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78340028
Keshet, fijn wat van je te horen, maar het klinkt enerverend.
Hele hele dikke
pi_78340347
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:57 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Rolt junior zelf naar je toe? Of vergeeet je hem na het voeden terug te schuiven?
In beide gevallen zou ik een drempel achtig iets maken tussen jou en de co-sleeper. Klinkt wel heel eng hoor

Voor Rienk heb ik zojuist lactulose gehaald. We zijn wezen wandelen met de wagen (1e keer er alleen uit! ) Naar het minicentrum. En ik heb een David de Kabouter dvd gehaald! Jeugdsentiment!
Lekker naar buiten

neh, hij rolt van me af juist en niet ons bed in. Hij lag nog in de co-sleeper, maar op z'n andere zij.

En hij had een kruik achter zijn rug, maar is dus via zijn buik gerold.
pi_78340605
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:56 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.

en een ander merk luiers helpt niet, of misschien een maatje groter?
Wel sneu, zulke dunne diarree en dan heel vaak

Wolf had ik vorige week ook een week lang iedere keer onder de poep, dat het vanaf de bovenkant van de luier eruit kwam op zn rug en dus alles eronder zat, maar sinds we een maatje groter zijn gaan gebruiken geen last meer van gehad.
Hier trouwens zo'n 3x per dag een poepbroek
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:17:11 #278
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78340823
Alle nieuwe moeders en baby's welkom hier

Asyniur, wat een prachtige zoon heb je! Echt een lekker ding

Martine, beterschap met Jamie

Geen mogelijkheid verder voor uitgebreide reactie, het is vakantie, dus mijn huis is vol met legospelende kinderen en Elyas vindt dat niet zo'n fijn geluid dus ligt lekker bij me op schoot. Maar dat typt niet echt ideaal.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:31:58 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78341363
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:56 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Keshet ben benieuwd naar je update, maar eerst naar je meisje toe!
Vriendinnetje van mij vertelde dat ze ooit, toen haar zoontje het had, niet verder kwam dan een rompertje, shirtje en lekkere lange sokken, gewoon de verwarming wat hoger zetten en een dikke handdoek eronder leggen.
pi_78341984
Uhm. even een mama-vraagje.
Ik heb pijn onderin mijn buik, beetje zeurend, soms even goed pijnlijk. Vooral pijnlijk als ik moet plassen of als ik net klaar ben met plassen. Plus een zwaar gevoel in mijn bekkenbodum. Alsof er iets heel zwaars op ligt
Ik mis verder blaasonttekingsklachten (plassen zelf doet geen pijn, ik hoef helemáál niet vaak plassen terwijl ik genoeg drink, ook geen kleine beetjes oid, allemaal normaal) en langzamerhand gaat mijn vloeien ook wat meer stinken Van een beetje zoetig naar een beetje vissig zeg maar Niet dat je het kan ruiken als je aan me snuffelt, maar op de wc ruik ik het zelf wel zeg maa.

Komt het iemand bekend voor? Moet ik de vlos hiervoor bellen of hoort het erbij en gaat het vanzelf over?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:49:09 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78342115
Ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen.
Dat drukkende gevoel herken ik wel van mezelf en verhalen van anderen, dat is gewoon je bekkenbodem die terug aan het plooien is. Meestal, maar als jij je zorgen maakt... vertrouw op je eigen intuitie en als ik jou zo hoor...
pi_78342136
Hm, een zwaar gevoel is een symptoom van een bm-verzakking toch? Zou voor de zekerheid ff bellen.
pi_78342331
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen.
Dat drukkende gevoel herken ik wel van mezelf en verhalen van anderen, dat is gewoon je bekkenbodem die terug aan het plooien is. Meestal, maar als jij je zorgen maakt... vertrouw op je eigen intuitie en als ik jou zo hoor...
Hm, ik zit nu echt even in zo'n 'we zien het nog ff aan' bui
maar als het echt meer pijn gaat doen bel ik ff
pi_78343153
Och Jamie, jij ook al aan de poeperij... jochie, dat je maar snel weer een beetje beter bent.
Vlindur, hopelijk helpt de lactulose snel bij Rienk en wordt ie verlost van alle poep. Uit eigen ervaring kna ik je wel vertellen dat het een dagje kan duren voor het "los" komt.

Keshet meid! Lekker naar je meisje dan als het zo'n hectisch weekend is, en dan horen we nog wel van je! Teigetje gaat uiteraard voor!!!

Freecell, Florian al aan de rol Misschien is zo'n driehoekjes-kussen (als je begrijpt wat ik bedoel) een idee? En voor je zelf even aankijken maar anders wel bellen hoor!

Wij zijn weer terug van de massage en zelfs even bij mijn man op het werk Minke wezen showen. De kleine meid houd zich heel sterk en ik heb het idee dat de prikjes vooral erg slaapverwekkend zijn. Met masseren even extra op de prikplekjes gefocust en lekker los gemasseerd en nu ligt ze eigenlijk lekker te slapen in de wipper op de laagste/platste stand. Af en toe een zielig snikje, maar vooralsnog gaat het helemaal prima.
pi_78343521
Stoere Minke
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:37:14 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78344105
ahhh wat fijn dat Minke geen last heeft lijnloos Evie mag maandag weer; en ik ben dr bang voor..

ik heb Evie net weer lekker in bed gelegd; en volgens mij slaapt ze alweer. Die middagdutjes gaan echt steeds beter!
pi_78344212
Keshet, ben benieuwd hoe het nu gaat met teigetje. Knuffel haar maar lekker

Freecell, je hebt een eigenwijs mannetje zeg!

Arme zieke kindjes hier

Hier gaat het ok vandaag. Borst lukt nog steeds niet, maar de kolfproductie loopt gestaag op dus wellicht is de kunstvoeding niet meer nodig deze week. Meisje is gelukkig weer goed gegroeid en plast en poept ook goed
Ze ligt nu lekker te slapen in de draagdoek.

Het schijnt dat 1 van mijn schoonzussen en mijn aanstaande schoonzusje beiden dezelfde de naam Hannah al jaren in gedachten hadden voor als ze een meisje zouden krijgen. Nu heeft de eerste dat kennelijk eens tegen mijn man verteld (die dat natuurlijk direct weer vergeten is) en nu zijn ze onwijs boos op ons, terwijl ik hier niets van wist
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:41:58 #288
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78344306
he bah Octo wat vervelend... daar kunnen jullie toch helemaal niets aan doen? en alsof je soort van 'recht' hebt op een naam als je die ooit wel eens hebt laten vallen???
Fijn dat het kolven goed gaat!
pi_78344903
Octo.. laat ze maar lullen! Stelletje malloten!
pi_78345109
Pff Octo zou me er niet druk om maken hoor. Zolang ze momenteel niet op alledag lopen en de naam als muurschildering in de babykamer hebben laten aanbrengen en die aan jullie hebben laten zien, hebben ze gewoon geen recht op de naam
pi_78345183
Jezus Octo wat lullig van ze Er zijn wel meer namen in de wereld toch? is ze echt, ECHT boos? of is ze teleurgesteld? Evengoed is het jammer voor ze. Hadden ze maar eerder moeten zijn denk ik dan...

Fijn dat het kolven goed gaat!
pi_78345694
Octo, bewijst alleen maar dat jullie een goed smaak hebben qwa naam. En voor de rest laat ze lekker lullen, er zijn zoveel mooie namen... moeten ze tzt maar een nieuwe kiezen.
ff een jompel voor je kolf productie

Poppejans, Jamie heeft pampers aan en zit al in maatje 3.... dus groter lijkt me niet zo'n goed idee. En het komt er niet echt via zn rug uit maar meer via de beengaten. Vaak verschonen is de enige remedie. Als hij zich weer onderpoept, dan ga ik maar eens de tip van BE opvolgen... scheelt een hoop wassen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:18:42 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78345804
Oscar is vanmorgen door mijn moeder opgehaald van de creche, totaal niet happy.
Maar mijn moeder neemt onze telefoon niet op, dus ik heb geen idee hoe het vandaag gegaan is. Zit op hete kolen hier op mijn werk en ga zo maar naar huis over een half uurtje ofzo.

Octo, wat een vervelende situatie zeg... Heb je al verteld dat jij van niks wist?
En sowieso, als zij hem ook allebei hadden/hebben, wat zouden ze dan onderling gedaan hebben?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:23:17 #294
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78345954
oe BE dat is ook vervelend; kan me voorstellen dat je erg graag even op de hoogte was gebracht in de loop van de dag. Ik hoop dat je mannetje als je hem straks ophaalt, weer zijn vrolijke zelf is
pi_78346524
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:39 schreef octopussy het volgende:

Het schijnt dat 1 van mijn schoonzussen en mijn aanstaande schoonzusje beiden dezelfde de naam Hannah al jaren in gedachten hadden voor als ze een meisje zouden krijgen. Nu heeft de eerste dat kennelijk eens tegen mijn man verteld (die dat natuurlijk direct weer vergeten is) en nu zijn ze onwijs boos op ons, terwijl ik hier niets van wist
Wat rot zeg.... Toen mijn zusje en ik allebei zwanger waren (zij was in januari 2009 uitgerekend en ik in juli), heb ik gevraagd wat zij voor namen had. Ze heeft het gezegd, en ook gezegd dat de jongensnaam niet helemaal vast stond. Ik heb toen verteld dat wij Thijs hadden, en ze reageerde met 'dan is die sowieso van jullie!'.

Mijn neefje heet trouwens Bart, een naam die wij niet echt overwogen hebben. Maar ik vind het wel een leuke naam
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78347117
Ik ben achteraf blij dat ik me ooit eens tegen Mikoxx heb versproken over onze jongensnaam (volgens mij was ik toen nog niet eens zwanger van Meike, kun je nagaan)
Anders was "lars" voor hun ook een kanshebber geweest.

Maar Octo, ga je daar even niet druk over maken he!
Wie het eerst komt, die het eerst maalt!

En Free, ik herken het zware gevoel onderin van na de bevalling van Meike, dat duurde toen best lang.
Echt een gevoel alsof je een zak aardappels met je mee zeult, en alsof je ingewanden op straat pleuren als je gaat lopen.
Bij mij is het uiteindelijk goed gekomen, maar het duurde wel heeeeel lang.
pi_78347278
Hmm Octo, das niet leuk zeg, dat ze zo reageren. Dat je het denkt is nog tot daaraaan toe, maar hou dat lekker voor jezelf. Aangezien mijn stiefzus en ik bijna gelijk waren uitgerekend hebben wij ook een beetje gepolst qua namen. Maar omdat we geen van beiden de echte naam wilden zeggen hebben we het bij de eerste letter gelaten. Zij had een E, wij een M... kon prima dus. En als het jongens waren geworden hadden we wel allebei een T, maar zij veel meer letters dan wij. Maar om nou zo te reageren, beetje jammer...

BE, wat naar dat Oscar zo slecht te pas is. Wel fijn dat je moeder hem kon ophalen, maar niet handig dat je haar nou niet kan bereiken. Gelukkig kun je zo naar huis om IRL te kijken hoe het met hem gaat.

Minke ligt hier nog steeds voor pampus... uurtje geleden even snel een flesje gehad, en daarna meteen weer verder slapen. Ben blij dat het zo goed gaat... dat schept ook weer hoop voor de volgende prikjes.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:01:19 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78347439
Over poepluiers: mijn kraam zei dat Harry nu elke dag toch wel zo'n 4 poepluiers moest produceren. Vanaf dag 28 was er iets met de darmen (ben even vergeten wat) en dan kunnen ze ook langer zonder poepluier...

Freecell, het klinkt niet best hoor! Ik zou echt even bellen. Niet zo zeer vanwege het 'zware' gevoel maar wel vanwege de geur. Dat hoort echt niet!

Ow en dank jullie wel voor de complimentjes voor onze zoon. WIj vinden hem natuurlijk sowieso geweldig maar ik hoor steeds maar weer dat het zo'n mooi manneke is. Ga er bijna van naast mijn schoenen lopen

[ Bericht 29% gewijzigd door Asyniur op 23-02-2010 16:14:05 ]
pi_78348054
Lijnloos, fijn dat Minke geen last heeft van de prikjes!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:31:20 #300
95408 Incantrix
pi_78348716
Hallo lieve mensen! Hoe gaat het ermee? Eens even kijken wat ik heb onthouden:

Keshet, meis, ik denk dat we allemaal al wel het gevoel hadden dat er een boel gebeurd is de afgelopen dagen, fijn je weer even te lezen, we kijken uit naar je update!

Harry OMG, Asy, wat is dat een prachtigmooi ventje! Superlief! Vervelend dat je met de bv meer problemen tegenkomt, bij mij is het in het begin ook heel naar gegaan omdat er in het ziekenhuis niet goed gehandeld is.. Succes ermee, hoop dat dit snel achter jullie ligt!

Octo, wat vervelend dat ook jij veel moeite moet doen om het allemaal op gang te krijgen, ik hoop heel erg dat deze stijgende lijn door de lk kan worden gestimuleerd.. Al is het ook geen schande om de fles te gaan geven hoor En dat mensen boos op jullie zijn in deze enorm emotionele en bijzondere tijd vind ik echt schandalig. Niets van aantrekken kan ik makkelijk zeggen, maar zo werkt het vaak niet. Ik hoop maar gewoon dat dit sne voorbij waait!

Arme Jamie, balen dat hij zo onwijs leegloopt Martine! beterschap voor je ventje

BE, hoe is het met Oscar?

Minke, volgens mij ben jij een superstoere tante!

Stef is vandaag voor het eerst wezen wennen op het KDV en dat is van beide kanten uit helemaal prima gegaan. Beiden niet gehuild, haha Stef heeft lekker geslapen, gelachen en met een mooie babygym gespeeld en wij hebben even hardcore boodschappen gedaan Was wel fijn om hem weer op te gaan halen, dat dan weer wel De fysio was erg fijn (thnx for asking Twinkly ) en had goede tips! Ow, en Karin, zei jij dat nou over dat mailen voor een nieuw speeldoosje voor de mobile? Superthnx voor de tip, is hetzelfde merk!
3!
pi_78348893
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef Incantrix het volgende:

Stef is vandaag voor het eerst wezen wennen op het KDV en dat is van beide kanten uit helemaal prima gegaan. Beiden niet gehuild, haha Stef heeft lekker geslapen, gelachen en met een mooie babygym gespeeld en wij hebben even hardcore boodschappen gedaan Was wel fijn om hem weer op te gaan halen, dat dan weer wel De fysio was erg fijn (thnx for asking Twinkly ) en had goede tips! Ow, en Karin, zei jij dat nou over dat mailen voor een nieuw speeldoosje voor de mobile? Superthnx voor de tip, is hetzelfde merk!
wasn't me!
Fijn dat het goed ging op het kdv, en dat het voor jou ook goed voelde!
En je kindje weer ophalen is leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')