abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78332418
Goedemorgen allemaal!

Octopussy, hopelijk kan de LK je helpen donderdag!

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Keshet en haar mini gaat. Moet vaak aan ze denken!

Vanmorgen een supervrolijke Isabeau uit d'r bedje gehaald (begint altijd helemaal op en neer te wippen door met haar beentjes te schoppen als ik haar kamertje binnenkom) en toen ik haar op het kdv bracht was ze nog steeds aan het lachen. Echt, het is maar goed dat lachjes niet op kunnen raken, want anders was ze nu al door haar voorraad heen. Ik kan daar zó van genieten!
pi_78332824
Goeiemorgen!

Asy. welkom met je mooie Harry!

Octo en DJ ook welkom! Succes met de bv allen, jammer dat het zo slecht loopt

Lijnloos, van harte met Minke's 2maanden!

Sorbo, wat heerlijk klinkt dat zeg, zo'n eeuwige lach!

Ssserpente, wat sneu dat ze zo verkouden is. Rienk heeft het ook wel eens en dan gaan we onder de douche en dan zorg ik dat er water in zn neusje komt, dan weekt het los en kan ik de snot er zo uit wrijven. En dan komen er toch klonten uit!

Rienk heeft nog steeds niet gepoept, dus ik ga straks naar de apotheek om lactulose te halen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78333366
Asy wat een mooie harry! Welkom en wat fijn dat je zo'n goede kraamverzorgster hebt.
Octo, jeetje wat naar dat je meisje niet aan de borst wil drinken. Goed dat je voor je zelf een grens gesteld hebt. Hoop dat de LK je kan helpen.
Sorbo, heerlijk he als ze zo lachen

Ik zit thuis vandaag, Jamie mag niet naar het kdv. Hij heeft sinds een paar dagen al dunne poep maar gister werd t ineens heel erg. Hij heeft de leidsters 4 keer onder gepoept, dwars door zn luier en kleren heen. Hij wilde ook niet meer drinken. Gelukkig wilde hij thuis wel drinken. Maar hij was aan t krijsen en helemaal niet zich zelf. Dus zat gister nog met hem bij de HAP. Gelukkig niks aan de hand, alleen erg onrustige darmen. Score van vandaag: 5 x zn luier verschoont. Voor dat zn romper dicht zit schijt hij hem nogmaals vol. En kan hem niet even laten wachten, want t komt er aan alle kanten uit.
Heb gister het advies gehad hem extra te laten drinken (diksap) dus straks maar ff naar de winkel.

Hoe zou het met Keshet en Teigetje zijn?
pi_78333446
Evi en Thomas gefeliciteerd! een half jaar al weer...

nou de prikjes zitten erin en we zijn weer goedgekeurd bij het cb... Minke is nu 54,5 cm en 4540 gram, wat iets onder het lijntje is maar ook keurig. De wvk vond haar een leuk en alert kindje maar vond wel dat haar huidje heel droog was. Ja, dat vond ik ook aangezien ze op haar hele buik en rug aan het vervellen is
nu op naar de babymassage!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:42:30 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78333561
Och jee Martine... dat had Oscar dus ook dit weekend.
Hij heeft gisteren na de fles van 9 uur en nog eentje om 1.30 niet meer gepoept dus ik hoop dat hij er doorheen is.
Is ook wel naar het kdv gegaan vandaag.
Beterschap!
pi_78333813
Jamie ook al Arm ding.

Hier hebben we een klein probleempje Ik had Florian gisteren op zijn linkerzij in zijn bedje gelegd (weet ik zeker, want dat is in de co-sleeper met het gezichtje naar mij toe. Word ik 5!! uur later wakker van wat geluid en gesmak naast me, ligt meneer heel tevreden half op zijn buik, half op zijn rechterzij
En vanmorgen nog een keer

En toen sliep hij ook heerlijk door. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk eigenlijk En op zijn rug leggen is geen optie, das brullen en niet slapen.
pi_78337318
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:46 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Tip van de kinderarts die wij afgelopen 2 weken kregen was om de zoutoplossing ongeveer 1 minuut voor de voeding te geven zodat de neus vrij is met voeden. Mocht de zoutoplossing in jouw ogen niks doen even langs de huisarts en vragen voor neusdruppels op recept (heet iets van Xylo......ligt in de slaapkamer en kan er nu niet bij) mag je max 5 dagen geven 3 x per dag en zoutoplossing max erbij worden gegeven max 6 keer per dag. Dat Xylo.... spul laat de slijmvliezen krimpen waardoor zwelling in de neus en keel afneemt en je kind beter kan drinken.
Thanks! Morgen toch naar de dokter, dus dan meteen maar even vragen. Ik ben eigenlijk niet zo snel van de 'medicijnen' en pijnstillers bij een gewoon htk-virus, maar het is nu wel erg sneu. Toch huilt ze nog niet, mijn bikkeltje.

Zoutoplossing geef ik nu vlak voor een voeding, maar dat lijkt idd weinig uit te maken. Net heb ik er met dat neuszuigding wel iets uitgekregen, maar aan het gereutel te horen, was dat maar een fractie.
pi_78337379
Het heet xylometazoline. Voor babies is dat 0,25%.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78337615
Ben ook benieuwd naar Keshet.
En naar Simmu's jochies. Iemand iets van haar of Sangdrax gehoord?
pi_78337906
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:51 schreef freecell het volgende:
Jamie ook al Arm ding.

Hier hebben we een klein probleempje Ik had Florian gisteren op zijn linkerzij in zijn bedje gelegd (weet ik zeker, want dat is in de co-sleeper met het gezichtje naar mij toe. Word ik 5!! uur later wakker van wat geluid en gesmak naast me, ligt meneer heel tevreden half op zijn buik, half op zijn rechterzij
En vanmorgen nog een keer

En toen sliep hij ook heerlijk door. Maar ik vind het een beetje gevaarlijk eigenlijk En op zijn rug leggen is geen optie, das brullen en niet slapen.
Rolt junior zelf naar je toe? Of vergeeet je hem na het voeden terug te schuiven?
In beide gevallen zou ik een drempel achtig iets maken tussen jou en de co-sleeper. Klinkt wel heel eng hoor

Oh Martine wat naar van die poep zeg. Jeutje

Lijnloos, fijn dat Minke het zo goed doet! Maar hoe kan het nou dat ze zo vervelt dan?

Voor Rienk heb ik zojuist lactulose gehaald. We zijn wezen wandelen met de wagen (1e keer er alleen uit! ) Naar het minicentrum. En ik heb een David de Kabouter dvd gehaald! Jeugdsentiment!
Bij de blokker 3 dvd's voor 5euro. Nils Holgerson lag er ook!
pi_78338220
Ingrid nu je het zegt, idd ook al een tijd niks over Simmu gehoord.
Florian aan de rol in bed... das inderdaad eng.
Vlindur hopelijk gaat Rienk snel poepen want veel poep is erg maar geen poep is helemaal naar voor zo'n kleintje.
Evi en Thomas gaan een topic verhuizen.... jeetje wat is de tijd hard gegaan. Weet nog goed dat ik zat te F5en in ZG topic.

Diksap is goed gekeurd... Jamie nam een slok, keek me een beetje vreemd aan en begon toen toch te schrokken, hele speen werd vacuum gezogen. Het enige jammere is dat hij dit er weer makkelijk uitspuugt om dat het zo dun is. Hij heeft 60 cc gedronken. score tot nu toe: 6 poepluiers... stinken dat ze doen
pi_78338438
Martine dat is naar zeg... Is het weer zo'n buikgriepvirusding. Blegh hopelijk knapt ie snel op!

Esmee heeft een nieuw geluid ontdekt Het is een non-stop mix tussen een krolse kat en een bever waar je per ongeluk op bent gaan zitten... wordt er zo langzamerhand een beetje gek van eerlijk gezegd
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:16:25 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78338551
hellow

@Lijnloos; wat fijn dat Minke het zo goed doet! en onderaan de curve is niet erg toch? het is gewoon een mooi slank meisje en Evie heeft ook zo'n droog voorhoofdje... ik ben al flink aan het smeren.

@Freecell; o dat lijkt mij ook eng; je kleine mannetje nu al aan het draaien! wat vlot zeg!
ik weet niet of het een bruikbare tip is; en of het eigenlijk wel mag in de thuissituatie; (andere ervaren mama's??) maar in het ziekenhuis werd er achter Evie een kruik gelegd (tussen de dekens) om draaien te voorkomen...

@Vlindur: geef jij Rienk wel of niet BV? want Evie poept soms ook meer dan een week en soms nog langer niet; kinderarts zei dat dat niet erg was; aangezien sommige kindjes de BV bijna volledig verteren. (het mag tot 2 weken duren zelfs).

en aaahhh Jamie weer een beetje ziekjes... arm mannetje...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78338627
quote:
[b]Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef Beessie-Jen het volgende:[/b

@Vlindur: geef jij Rienk wel of niet BV? want Evie poept soms ook meer dan een week en soms nog langer niet; kinderarts zei dat dat niet erg was; aangezien sommige kindjes de BV bijna volledig verteren. (het mag tot 2 weken duren zelfs).
Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houden ) Dus ik vind 5 dagen wel lang nu..
pi_78338662
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:13 schreef Stiemie het volgende:
Martine dat is naar zeg... Is het weer zo'n buikgriepvirusding. Blegh hopelijk knapt ie snel op!

Esmee heeft een nieuw geluid ontdekt Het is een non-stop mix tussen een krolse kat en een bever waar je per ongeluk op bent gaan zitten... wordt er zo langzamerhand een beetje gek van eerlijk gezegd

Sorry
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:20:47 #266
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78338717
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Het is mis sinds we rond 23:00 een fles kv geven. En voor heen poepte hij elke dag (van die lekkere spuitluiers waarbij je moest rennen om de rompers droog te houden ) Dus ik vind 5 dagen wel lang nu..
Evie poepte in het begin ook veeeeeeeel vaker... misschien eerst overleggen met arts of CB voor je met lactulose begint?

stiemie
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:23:21 #267
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78338793
Even zonder bij te lezen:
We hebben een ongeloofelijk hectisch en bizar weekend achter de rug. Inmiddels gaat alles weer ok! De uitgebreide update volgt binnenkort!

voor iedereen!

* Keshet gaat een boterhammetje eten en weer naar het ziekenhuis.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:25:15 #268
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78338867
keshet; ik zal aan jullie denken en voor jullie duimen...
pi_78339135
Ben benieuwd naar je update Keshet, eerst maar weer naar je meisje toe!

Vlindur, als er hier ook maar iets anders is qua flessen is Lars zijn poepritme ook meteen in de war.
Slaapt Rienk wel wat beter nu hij de laatste fles kv krijgt?

Ieh Freecel, kan me wel voorstellen dat je dat eng vindt. En als je hem op zijn rug legt dan?
Of vindt ie dat niet fijn?

Martine, beterschap voor Jamie, tjonge die produceert wel heel veel poepluiers op een dag zo, Hou hem maar goed in de gaten. Wat zeiden ze toch; 3 a 4 plofluiers per dag?

Lars is alweer beter te pas gelukkig, de prikjes zijn alweer uitgewerkt geloof ik.
Ik heb de kids niet thuis vandaag, maar belde net even met mijn moeder en die vertelde dat hij alweer mooi aan het kletsen was.
Alleen nog wat gevoelige beentjes. dus lang leve de spiroflor dan maar.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78339163
Een dikke voor Keshet, ik kan me gewoon niet indenken hoe jullie je moeten voelen momenteel.. ik hoop zo dat over een aantal weken jullie haar mee naar huis mogen nemen en het genieten eindelijk echt kan beginnen

Welkom Asy met mooie Harry! Ik heb geloof ik helaas gemist hoe hij echt heet. Heerlijke foto zeg En baby's met haartjes zijn echt cool!

Ook welkom Octo!

edit: ach Lars weer prikjes gehad, gelukkig alweer vrolijk! Lekker menneke

Netjes hoor Lijnloos, gewoon een klein meiske hier ook een babytje met een droog huidje, misschien een tip; bij de Action de Apothekers babybadolie v zeer droge huid (in een roze/mintgroene verpakking met baby erop) is niet duur en heel lekker vettend wat intrekt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78339569
Ik heb nog even teruggekeken naar de foto's van "onze" nieuwe baby's in dit topic.

Robin....lief meisje met de handjes bij het gezichtje, wat een schat!
Lucas van DJRandall, lief kleintje!
Hannah van Octo met een echt fijn meisjesgezichtje
"Harry" van Asy had ik al wel gezien,....maar zucht....

Tjonge wat zijn ze klein.
Daar is mijn kleine vriendje al een reus bij!

Geen Wolfnieuws Poppejans?
En nog even naar Thomas en Ca.ra
mannetje is alweer een half jaar! Een grote baby....
Tot over een dikke maand!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78339624
Keshet
pi_78339656
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Geen Wolfnieuws Poppejans?
Neuh, alles prima hier! Ga zo naar mn werk, even mn collega's Wolf laten zien en beschuit met muisjes brengen en ik begreep dat ze nog kraamkadootjes gekocht hadden, spannend!
Heb wel zin om ze weer eens te zien! Effe bijkletsen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78339967
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Martine, beterschap voor Jamie, tjonge die produceert wel heel veel poepluiers op een dag zo, Hou hem maar goed in de gaten. Wat zeiden ze toch; 3 a 4 plofluiers per dag?

Ja misschien is het niet helemaal objectief die 6 luiers, iedere keer als hij een scheet laat ren ik al met hem naar de comode om hem te verschonen. Anders houden de luiers het niet en blijf ik wassen. Daar bij ben ik als de dood voor luieruitslag, dat lijkt me zo naar voor hem. Vaak als hij net weer aan gekleed is kan ik 10 minuten later weer. Hij heeft nu 3 van die poepbuien achter de rug.

Keshet ben benieuwd naar je update, maar eerst naar je meisje toe!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:58:22 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78340028
Keshet, fijn wat van je te horen, maar het klinkt enerverend.
Hele hele dikke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')