Natuurlijk komt het niet live op TV. Voor iemand die zo hoog opgeleid is valt dit me toch een beetje tegen. Elementaire kennis staatsrecht.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Shit, komt het niet live op TV?
Ik had wel willen zien hoe Wouter Bos een standje krijgt
De ministerraad is niet openbaar en alle informatie uit de ministerraad is vertrouwelijk, hoewel dit begrip bij deze coalitie niet wezenlijk veel voorstelde.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Ze mogen zelfs niet spreken over wat er in het kabinet gebeurd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Het CDA moet buigen. Kans dat het CDA buigt is vrij groot, maar veel kwaad bloed. Daar hangt het dus vanaf.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoeveel procent kans op een val van het kabinet?
Iemand op RTLz zei dat de kans dat het kabinet vandaag valt vrij klein is. En dat ze wel zullen bellen in het weekend naar elkaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoeveel procent kans op een val van het kabinet?
Dat was Krouwel. Waarom die elke keer gevraagd wordt blijft mij een raadsel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:03 schreef StephanL het volgende:
[..]
Iemand op RTLz zei dat de kans dat het kabinet vandaag valt vrij klein is. En dat ze wel zullen bellen in het weekend naar elkaar.
Als het CDA buigt, dan is het slechts uitstel van executie. De eerstvolgende kwestie zal opnieuw tot problemen leiden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het CDA moet buigen. Kans dat het CDA buigt is vrij groot, maar veel kwaad bloed. Daar hangt het dus vanaf.
Ze zijn helaas extreem genesteld in het pluche. Als je puur naar de verstandhoudingen kijkt is het inderdaad beter de stekker eruit te trekken; er komt toch niets meer uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef mazeind het volgende:
[..]
Als het CDA buigt, dan is het slechts uitstel van executie. De eerstvolgende kwestie zal opnieuw tot problemen leiden.
Ik ben het niet vaak met Geert W. te V. eens, maar dit keer wel: Balkie, ga gewoon nog even op de koffie bij Bea.... voor het laatst.
Ja, echt jammer van zijn partij-standpunten. Wat een politicusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef larry91 het volgende:
Ik zie die van der vlies nu weer op politiek 24. Ik zou er bijna op gaan stemmen(met nadruk op bijna)
Maar de PvdA gaat geen druk op het CDA uitoefenen, want ze hebben geen ballen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:47 schreef Disavowed het volgende:
FritsWester @ Twitter:
Nou wordt weer leuk vandaag: Rouvoet zegt vandaag geen besluit, PvdA wil vandaag wel besluit.
21 minutes ago from web
Verkapte TVP.
Mwoah. Ze gaven gister al aan 'uiterlijk 1 maart'.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:47 schreef Disavowed het volgende:
FritsWester @ Twitter:
Nou wordt weer leuk vandaag: Rouvoet zegt vandaag geen besluit, PvdA wil vandaag wel besluit.
21 minutes ago from web
Verkapte TVP.
En hoe de PvdA het ook doet, het CDA weet 't altijd zo te draaien dat Bos of Hamer op hun smoel gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar de PvdA gaat geen druk op het CDA uitoefenen, want ze hebben geen ballen.
Ik weet het niet. Denk dat het feit dat Verburg & De Vries voor hun beurt hebben gesproken, best een trap in de ballen van Bos is. Hij zou hier best zuur op kunnen reagerenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Mwoah. Ze gaven gister al aan 'uiterlijk 1 maart'.
Dan moet de koningin 2 maart dus vrijhouden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Mwoah. Ze gaven gister al aan 'uiterlijk 1 maart'.
Hamer is nou ook niet de meest sterke politicus nee.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:54 schreef superworm het volgende:
[..]
En hoe de PvdA het ook doet, het CDA weet 't altijd zo te draaien dat Bos of Hamer op hun smoel gaan.
Nee. Al zou Wilders 30 zetels halen, een meerderheid gaat 'ie nooit krijgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:55 schreef SeLang het volgende:
Op zich wel lachen natuurlijk, krijgen we Wilders als premier
(voor een paar maanden, waarna het nieuwe kabinet ook valt)
Dan dus toch Woensdag gehaktdag. Een partij zal ongelofelijk afgestraft worden als ze pas op 2 maart ploffen. En gezien de kwaliteit van de CDA-PR afdeling, denk ik dat de PvdA de lul is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan moet de koningin 2 maart dus vrijhouden.
PvdA staan er in alle peilingen toch al dramatisch voor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dan dus toch Woensdag gehaktdag. Een partij zal ongelofelijk afgestraft worden als ze pas op 2 maart ploffen. En gezien de kwaliteit van de CDA-PR afdeling, denk ik dat de PvdA de lul is.
Wilders wordt nooit premier, hoeveel zetels hij ook haalt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:55 schreef SeLang het volgende:
Op zich wel lachen natuurlijk, krijgen we Wilders als premier
(voor een paar maanden, waarna het nieuwe kabinet ook valt)
Dan zie je net eerst Verdonk en dan hem. Wat een verschil in kwaliteit als politicusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja, echt jammer van zijn partij-standpunten. Wat een politicus
Tenzij het er 75+1 wordenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:57 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Wilders wordt nooit premier, hoeveel zetels hij ook haalt.
quote:
Daar hoef je niet bang voor te wezen, dat lijkt me zo klaar als een klontje, het zou mij verbazen als er geen uitstel komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ach, als er niemand inbindt, dan valt het kabinet vandaag nog. Ben inderdaad bang dat er wéér uitstel komt
Dat is dus vragen om uitstel van executie. De NAVO wil ook haar antwoord zo snel mogelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Op BNR: de PvdA wil enkel over verdere opties in Afghanistan praten als de brief van de NAVO naar de prullenbak verwezen wordt.
Iedereen in het kabinet is bang voor exorbitante verliezen in de verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef Molurus het volgende:
Zijn ze nou al s gevallen? Gaat toch wel gebeuren, beter nu meteen er een eind aan maken.
Het klinkt zo mooi, maar ik ben bang dat het compromis straks is dat we in een ander deel van Afghanistan gaan werken aan een 'trainingsmissie'.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Op BNR: de PvdA wil enkel over verdere opties in Afghanistan praten als de brief van de NAVO naar de prullenbak verwezen wordt.
Mja. Als de PvdA nu voet bij stuk houdt maken ze nog een beetje kans om iets van de verliezen goed te maken. Het alternatief is een zeker verlies in 2011.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Iedereen in het kabinet is bang voor exorbitante verliezen in de verkiezingen.
Komende week een vallend kabinet dus, waarna een demissionair kabinet de beslissing moet nemenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:04 schreef wise het volgende:
Vandaag vallen ze niet. Hamer zei voor / op 1 maart uitslag. En van uitstel/schuiven houdt dit kabinet, dus dat zullen ze wel doen.
Dus, vandaag vergaderen, weekend overleg en maandag de uitkomst.
Even geduld nog.
Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
heel irritant, maar "dat hebben interne bronnen in de PvdA aan BNR verteld"quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef wise het volgende:
[..]
Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.
Via twitter is veel mogelijk, schijntquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef wise het volgende:
[..]
Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.
Dus PvdA houdt zijn poot stijf?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Symboolpolitiek, vind ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Stoerdoenerij. Nu zitten bij papa JP te huilen omdat ze geen val willen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef Krambo het volgende:
[..]
Dus PvdA houdt zijn poot stijf?
Willen ze vandaag die brief van tafel, of werd dat niet gezegd?
nou zijn er weer 2 topics over dit onderwerp![]()
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef Krambo het volgende:
[..]
Dus PvdA houdt zijn poot stijf?
Willen ze vandaag die brief van tafel, of werd dat niet gezegd?
nou zijn er weer 2 topics over dit onderwerp![]()
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef boyv het volgende:
Ik ruk me zo nog ff een keer op Halsema op goede hoop van zegen...
quote:DEN HAAG - Hoogspanning aan het Binnenhof. De top van het kabinet is vrijdagmorgen bijeengekomen om voorafgaand aan de ministerraad de situatie rond de besluitvorming over Afghanistan te bespreken. Vicepremier André Rouvoet zei dat hij de schade komt opnemen.
© ANP
Bekijk video
Donderdag debatteerde het kabinet met de Kamer over de spanningen in het kabinet. "Er is veel gebeurd", zei Rouvoet. "Het is een stevig debat geweest." Vicepremier Wouter Bos sprak vrijdag van een zware klus. "Maar we zijn er om problemen op te lossen."
De ministers van CDA, PvdA en ChristenUnie bespreken in hun wekelijkse beraad de eis van vicepremier Wouter Bos (PvdA) om het NAVO-verzoek tot een trainingsmissie in de Afghaanse provincie Uruzgan definitief af te wijzen.
CDA en ChristenUnie voelden daar tot op heden niets voor.
Zij stellen dat in het kabinet is afgesproken dat alle opties, dus ook het NAVO-verzoek, zorgvuldig onderzocht worden waarna een besluit genomen kan worden. Zover is het wat hen betreft nog niet.
De inzet van Bos heeft tot grote spanningen in de coalitie geleid en brengt mogelijk het voortbestaan van het kabinet in gevaar.
Verrast
CDA en ChristenUnie zijn zeer onaangenaam verrast door de opstelling van coalitiegenoot PvdA. Zij wisten dat de PvdA-fractie sowieso tegen een nieuwe missie in Uruzgan is, maar bij hen bestond de indruk dat Bos en de PvdA-ministers, onder voorwaarden, wel bereid waren de mogelijkheden te onderzoeken en als dat huiswerk af zou zijn, een besluit te nemen.
Woensdag gooide Bos de deur definitief dicht. Een spoeddebat op donderdag legde slechts de verschillen nog eens openlijk op tafel.
Onverantwoord
Minister Gerda Verburg (CDA) van Landbouw zou het "buitengewoon onverantwoord" vinden als het kabinet valt over Uruzgan. Dat zei ze vrijdagochtend voor aanvang van een CDA-overleg over de politieke impasse.
"Het kabinet moet door. We hebben nog belangrijke dingen te doen", zei Verburg. Een oplossing is volgens haar niet ondenkbaar. "In de politiek moet je wel eens door een muizengaatje."
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei dat het tijd wordt voor een besluit. "Laten we nu maar een keer knopen doorhakken. Mensen snappen hier niets meer van."
Geen besluit
Staatssecretaris van Defensie Jack de Vries (CDA) sprak juist de verwachting uit dat het kabinet vrijdag geen besluit zal nemen.
Hij wees erop dat PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer donderdag zei dat er niet per se vrijdag een besluit hoeft te vallen. Zij houdt vast aan 1 maart als deadline.
De CDA-bewindslieden kwamen vrijdagochtend in eigen kring bijeen voor onderling overleg, net als de top van PvdA en ChristenUnie. Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor de ministerraad.
Van Middelkoop
Het is volgens minister Eimert van Middelkoop (Defensie) nu aan politici om duidelijk te maken hoe Nederland verdergaat in Afghanistan.
Van Middelkoop zei als minister te staan voor de verantwoordelijkheid voor de 1800 Nederlanders die in Afghanistan verantwoordelijk werk doen onder risicovolle omstandigheden.
In de afgelopen week is er volgens hem "iets niet goed gegaan" omdat de discussie niet over de toekomstige rol van ons land in Afghanistan ging, maar over de "integriteit van het politiek proces in Nederland". "Dat moet ophouden", zei Van Middelkoop (ChristenUnie).
nou nou nou, moet dit nou in POLquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef boyv het volgende:
Nou, ik denk dat dit iets te makkelijk gezegd is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:29 schreef Equites het volgende:
DIt kabinet gaat nooit van ze leven vallen. We gaan niet weg uit Uruzgan, we zetten onzelf voor gek tegenover de hele wereld als we dat doen. De militairen moeten toch ook iets te doen hebben?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef boyv het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Zomaar vertrekken uit een land wat in oorlog is kan je ook niet maken. Ze zijn er aan begonnen, maak het dan ook af. De rest lacht Nederland uit als ze hem smeren. Laat ze daar maar lekker zitten, een vriend van me zit er nu en het is er erg rustig zegt ie, veel rustiger als zijn 1e uitzending.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dit iets te makkelijk gezegd is.
Eurlingsquote:
Er is geen sprake van "zomaar vertrekken". De Nederlandse regering heeft deelname tot 2010 toegezegd. Die afspraak wordt netjes nagekomen en voor de situatie na die datum is een nieuw besluit nodig. Elk democratisch land in de wereld weet dat nieuwe kabinetten (of oude kabinetten met verkiezingskoorts) iets anders kunnen besluiten dan de vorige keer.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:34 schreef Equites het volgende:
[..]
Zomaar vertrekken uit een land wat in oorlog is kan je ook niet maken. Ze zijn er aan begonnen, maak het dan ook af. De rest lacht Nederland uit als ze hem smeren. Laat ze daar maar lekker zitten, een vriend van me zit er nu en het is er erg rustig zegt ie, veel rustiger als zijn 1e uitzending.
Komt geen vervolg. Het debat is afgelopen en afgesloten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:52 schreef Pielemuisje het volgende:
Wat is trouwens de planning voor het vervolg van het live debat?
of is dat gewoonweg onbekend en ligt het er gewoon aan hoelang ze doorgaan met de ministerraad?
Helaas wss niet. Niet zo lang de kiezer steevast op het CDA & de VVD blijft stemmen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:57 schreef Robbiej het volgende:
Dat vrees ik ook.. Houdt het dan nooit op?
Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:56 schreef GuidooH het volgende:
Helaas niks gemist.
Mijn voorspelling is dat we vandaag niks meer horen, dus geen besluit en geen vallend kabinet. Zal wel op 1 maart bekend gemaakt worden dat er "trainingsmissies" komen.
Hoeveel vertrouwelijke documenten zijn er eigenlijk al uitgelekt bij Balkie4?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:58 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.
Was dat niet al gebeurd? Heb gister toch heel wat dingen gehoord die elkaar zwaar tegen spreken. De kans dat ze dat weer goed praten zal vast ook niet ver van die 100% af liggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:58 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.
Zwaar bewapende trainingsmissiesquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:56 schreef GuidooH het volgende:
Helaas niks gemist.
Mijn voorspelling is dat we vandaag niks meer horen, dus geen besluit en geen vallend kabinet. Zal wel op 1 maart bekend gemaakt worden dat er "trainingsmissies" komen.
Welke climax? Die dat een van de 2 partijen buigt?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:12 schreef Equites het volgende:
Ik vind het wel zonde dat we er niets van zien. Gister heel dat debat kunnen volgen en dan nadert de climax, mis je hem
Het was een succes geweest als we maar 1 topic nodig hadden, voordat het kabinet viel!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:20 schreef Sphere het volgende:
Topic no 19 alweer.
Heb wel een succesreeks geopend geloof ik.![]()
PvdA zal wel weer draaien. Kost ze hun laatste zetels.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:12 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Welke climax? Die dat een van de 2 partijen buigt?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:21 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het was een succes geweest als we maar 1 topic nodig hadden, voordat het kabinet viel!
Jah, daar kan ik niet tegenopquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:21 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het was een succes geweest als we maar 1 topic nodig hadden, voordat het kabinet viel!
Tsja, écht gesloten blijven de deuren niet, met al die blackberries enzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:13 schreef Kwaliteit het volgende:
haagsche
Momenteel keihard gevecht in Trêveszaal over Uruzgan. PvdA blijft bij standpunt.. nu weg. CDA wil daar niet aan [aldus Journaal].
Zijn er al berichten naar buiten gekomen dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, écht gesloten blijven de deuren niet, met al die blackberries enzo.
ik heb het journaal niet gezien - baseren die zich alleen op de informatied ie vooraf al bekend was?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zijn er al berichten naar buiten gekomen dan?
Tenzij anders vermeldt,quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
ik heb het journaal niet gezien - baseren die zich alleen op de informatied ie vooraf al bekend was?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:21 schreef Sphere het volgende:
[..]
PvdA zal wel weer draaien. Kost ze hun laatste zetels.
daarom niet dus he, dan ziin ze mijn stem kwijtquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:21 schreef Sphere het volgende:
[..]
PvdA zal wel weer draaien. Kost ze hun laatste zetels.
Sterker........het is het CDA dat tegen de wil van de kamer in wil blijven, zo simpel is het.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:33 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Waarom wordt de PvdA daar zo op afgerekend terwijl het CDA minstens zo erg is?
Keer op keer & Balkie weet de waarheid altijd zo te verdraaien dat de PvdA de schuld krijgtquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:35 schreef Pugg het volgende:
[..]
Sterker........het is het CDA dat tegen de wil van de kamer in wil blijven, zo simpel is het.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Keer op keer & Balkie weet de waarheid altijd zo te verdraaien dat de PvdA de schuld krijgt... En ik had ooit de illusie dat het volk niet zó stom was
Dat dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:39 schreef ender_xenocide het volgende:
Het CDA heeft gewoon gegokt op een draai en verloren….
Ze tillen het dus over het weekendquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:42 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
PVDA wil vandaag besluit "weg uit Uruzgan" en dan evenueel volgende week nog kijken naar andere opties
Mooi. Ik kreeg gisteren sterk de indruk dat de PvdA (weer) tegemoet wilde komen aan de wensen van het CDA.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:42 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
PVDA wil vandaag besluit "weg uit Uruzgan" en dan evenueel volgende week nog kijken naar andere opties
Keertje te vaak naar de Vliegende Panters geluisterd?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:44 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik snap niet waarom het CDA zo graag oorlog wil met die moslims
Inderdaad, dat dacht ik ook alquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:45 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Mooi. Ik kreeg gisteren sterk de indruk dat de PvdA (weer) tegemoet wilde komen aan de wensen van het CDA.
simpel. baantjes in de NAVO. Of baantjes internationaal. Dat levert vele geld en aanzien op. Ze zitten er echt niet voor de belangen van wie dan ook. Alleen die van zichzelfquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:44 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik snap niet waarom het CDA zo graag oorlog wil met die moslims
Moet het CDA het wel eens zijn met het besluit dat ze uit Uruzgan gaan.quote:Ze tillen het dus over het weekend .
die iillusie is me jaren terug al ontnomen...m.n toen in ene allerlei figuren namens "De Nederlander" en " Het Volk" begonnen te praten...En deze figuren ook nog eens flink gehoor kregenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En ik had ooit de illusie dat het volk niet zó stom was
kan het wel voorstellen. Ongeacht welke vraag je ook zou stellen, hoe vast je iemand ook lult, er gebeurt gewoon helemaal NIETS. Zelfs al had Hamer of Bos jankend de 2e kamer verlaten, nog steeds zal er niets veranderen. Simpelweg omdat het pluche zo lekker zit, en men toch wel weet dat als er verkiezingen komen, ze sowieso wel afgestraft wordenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:46 schreef paddy het volgende:
Ik vond het SGP nog het meest fatsoenlijk naar buiten komen. Kritiek moet kunnen, maar de oppositie gedroeg zich werkelijk als een stel schreeuwende en rellende tokkies.
Ik kan mijn stem niet naar de SGP laten gaan, omdat ik het met bepaalde punten absoluut niet eens was, maar mijn waardering voor die man qua het debat van gisteren.
Omdat de PvdA, bij monde van Wouter Bos, van de week heel hard en onomwonden heeft in de media heeft gezegd dat ze hoe dan ook weg gaan uit Uruzgan. Nu weer terugkrabbelen is dan een beetje raar. Bovendien is zulke zaken in de media uitvechten ipv in de besloten trevezaal nogal not done.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:33 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Waarom wordt de PvdA daar zo op afgerekend terwijl het CDA minstens zo erg is?
Nee dat vind ik te simpel. Ook de redenering dat het invloed oplevert binnen intergouvermentele organisaties als de NAVO of de G-20 wat mij betreft is te beperkt. Het is mij niet meer helemaal duidelijk wat de belangen precies zijn, dus volgens mij gaat dit puur om de partijpolitieke opstelling van een paar zeer koppige CDA'ers.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:46 schreef Bensel het volgende:
[..]
simpel. baantjes in de NAVO. Of baantjes internationaal. Dat levert vele geld en aanzien op. Ze zitten er echt niet voor de belangen van wie dan ook. Alleen die van zichzelf
Dit is toch niet wat er gisteren tijdens het debat heeft afgespeeld. Toen Verhagen werd ondervraagd door de Kamer of het verzoek van de NAVO voor de direct betrokkenen (de zeshoek) een verrassing zou kunnen zijn, zei hij duidelijk dat dit voor niemand kon zijn. En ook op de vraag of Wouter Bos niets wist over een brief zei hij duidelijk nee.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:39 schreef ender_xenocide het volgende:
Aangezien Bos aan Balkenende op 4 februari ’s ochtends heeft laten weten niet akkoord te gaan met verlenging van missie in Uruzgan was hij dus terecht verbaasd dat er ’s middags al een brief met juist verlenging al op de mat lag.
Het CDA heeft gewoon gegokt op een draai en verloren….
misshien nog nieuws zometeen?quote:haagsche
Ministers even in de rust stand. Lunch. Verhagen en Donner buiten de deur, de rest blijft binnen..
Hier ook, vooral toen men massaal op een lijk stemdequote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:47 schreef Motorist het volgende:
[..]
die iillusie is me jaren terug al ontnomen...m.n toen in ene allerlei figuren namens "De Nederlander" en " Het Volk" begonnen te praten...En deze figuren ook nog eens flink gehoor kregen
Er is dan ook niks mis met het repsect hebben voor iemand met een ander strandpunt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:46 schreef paddy het volgende:
Ik vond het SGP nog het meest fatsoenlijk naar buiten komen. Kritiek moet kunnen, maar de oppositie gedroeg zich werkelijk als een stel schreeuwende, zuigende en rellende tokkies. SP sloeg werkelijk alles.
Ik kan mijn stem niet naar de SGP laten gaan, omdat ik het met bepaalde punten absoluut niet eens was, maar mijn waardering voor die man qua het debat van gisteren.
speelt natuurlijk ook mee, het achterban verhaal. er word gewoon een vies spelletje gespeelt binnen het CDA, en dat werkt door naar buiten. Soms in goede zin, maar zoals nu, kan het de coalitie breken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee dat vind ik te simpel. Ook de redenering dat het invloed oplevert binnen intergouvermentele organisaties als de NAVO of de G-20 wat mij betreft is te beperkt. Het is mij niet meer helemaal duidelijk wat de belangen precies zijn, dus volgens mij gaat dit puur om de partijpolitieke opstelling van een paar zeer koppige CDA'ers.
Het kabinet spreekt met één mond, dat staat zelfs in de Grondwet. De ministers mogen het best met elkaar oneens zijn, maar dat moeten ze dan achter gesloten deuren in de ministerraad met elkaar uitvechten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:46 schreef paddy het volgende:
Ik vond het SGP nog het meest fatsoenlijk naar buiten komen. Kritiek moet kunnen, maar de oppositie gedroeg zich werkelijk als een stel schreeuwende, zuigende en rellende tokkies. SP sloeg werkelijk alles.
Zoals de oppositie loopt te janken zouden er alleen gelijkdenkenden samen kunnen regeren? Alsjeblieft niet zeg. Het is juist goed dat er een mix van stellingen is.
Toch was Balkie (voor zijn doen) heel duidelijk toen hij zei dat Bos van niets wist.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is toch niet wat er gisteren tijdens het debat heeft afgespeeld. Toen Verhagen werd ondervraagd door de Kamer of het verzoek van de NAVO voor de direct betrokkenen (de zeshoek) een verrassing zou kunnen zijn, zei hij duidelijk dat dit voor niemand kon zijn. En ook op de vraag of Wouter Bos niets wist over een brief zei hij duidelijk nee.
Wie van het PvdA heeft dan gezegd dat ze de beslissing over Uruzgan over het weekend heen willen tillen? De beslissing die ze nu willen forceren in het kabinet is terugtrekking uit Uruzgan, over de rest van Afganistan valt nog te praten zoals ook altijd is gezegd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:48 schreef Sphere het volgende:
[..]
Omdat de PvdA, bij monde van Wouter Bos, van de week heel hard en onomwonden heeft in de media heeft gezegd dat ze hoe dan ook weg gaan uit Uruzgan. Nu weer terugkrabbelen is dan een beetje raar. Bovendien is zulke zaken in de media uitvechten ipv in de besloten trevezaal nogal not done.
En zelfs dat doen ze en plain public al niet meer. Daar is nog maar één mogelijke conclusie aan te verbinden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kabinet spreekt met één mond, dat staat zelfs in de Grondwet. De ministers mogen het best met elkaar oneens zijn, maar dat moeten ze dan achter gesloten deuren in de ministerraad met elkaar uitvechten.
Ja. Maar dan klopt de stelling van Verhagen weer niet. Iemand liegt, of er is een groffe communicatiefout tussen Koenders, en Bos.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Toch was Balkie (voor zijn doen) heel duidelijk toen hij zei dat Bos van niets wist.
Dit is juist heel grappigquote:
Dat kan helemaal niet!quote:
CDA'ers bepleitten vanochtend uitstel.
Voor de PvdA lijkt dat alleen wenselijk
als ze erop kan vertrouwen dat er geen
verlengde militaire missie komt.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:50 schreef Sphere het volgende:
[..]
"Ze" ?
Jij behoort niet tot "het volk" ?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ja. Maar dan klopt de stelling van Verhagen weer niet. Iemand liegt, of er is een groffe communicatiefout tussen Koenders, en Bos.
Ben ik de enige die dit wel verwacht had?quote:CDA'ers bepleitten vanochtend uitstel.
Voor de PvdA lijkt dat alleen wenselijk
als ze erop kan vertrouwen dat er geen
verlengde militaire missie komt.
nee, was wel een logsich gevolg van wat hamer aangaf. Het moet voor 1 maart klaar. Aangezien dit de laatste ministerraad is voor 1 maart, zou je verwachten dat het vandaag klaar moet zijn, maar, er zijn nog altijd opties over.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:56 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit wel verwacht had?
Nee, maar aangezien ze dat gisteren vele malen letterlijk hebben gezegd, is het niet echt de moeite van herhalen waardquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:56 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit wel verwacht had?
Idd. anders hadden de CDA’ers wel veel harder van zich afgebeten, zoals ik al eerder zei gegokt op een draai en verloren…..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]& mijns inziens is het Verhagen die liegt. Als een PvdA'er zo stellig is als Bos is, met de reputatie die de PvdA heeft, kunnen ze het niet maken om te liegen. Zeker niet, als het een lid van de regering betreft. Liegen zal dan altijd uitkomen.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:00 schreef Kwaliteit het volgende:in RTLZ balk: WILDERS: KABINET MOET NAAR SLACHTBANK
![]()
eenschquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:59 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Idd. anders hadden de CDA’ers wel veel harder van zich afgebeten, zoals ik al eerder zei gegokt op een draai en verloren…..
Wilders kan zich alleen bedienen van Tokkie-taalgebruik. Normaal reageren is hem tegenwoordig vreemd. Jammer.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:00 schreef Kwaliteit het volgende:in RTLZ balk: WILDERS: KABINET MOET NAAR SLACHTBANK
![]()
http://www.rtl.nl/compone(...)ilders.avi_plain.xmlquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:01 schreef RvLaak het volgende:
[..], zei hij (schijnbaar) in een interview op RTLZ... Kan helaas niet de video vinden.
Nee. Verhagen en Donner. Samen. Donner is keiharde onderhandelaar. Verhagen is een rat.quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:00 schreef Kwaliteit het volgende:in RTLZ balk: WILDERS: KABINET MOET NAAR SLACHTBANK
![]()
Wat zijn ze dan aan het doen? Plannen maken voor het weekend en koffie drinken?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:02 schreef Sphere het volgende:
*** UPDATE: Frits Wester: Er is nog niet over Uruzgan gesproken tijdens de ministerraad.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:02 schreef GuidooH het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)ilders.avi_plain.xml
Hoe weet hij dat nu weer..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:02 schreef Sphere het volgende:
*** UPDATE: Frits Wester: Er is nog niet over Uruzgan gesproken tijdens de ministerraad.
Volgens BNR: ze zijn wss met de reguliere agenda begonnenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:05 schreef Equites het volgende:
[..]
Wat zijn ze dan aan het doen? Plannen maken voor het weekend en koffie drinken?
Ze zitten nog over de de medailles van Gerritsen en Van Riessen te praten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:05 schreef Equites het volgende:
[..]
Wat zijn ze dan aan het doen? Plannen maken voor het weekend en koffie drinken?
ministers komen net naar buiten. Is wss in alle nieuwsuitzendingen geweestquote:
Wat een leeghoofd is het ook. Lijkt net zo'n draaiorgel, maar dan met een uiterst beperkt aantal platen op de kar. Hopelijk neemt hij zichzelf serieuzer dan de mensen die op hem stemmen, daar schijnt hij zelf ook geen echt hoge pet van op te hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:00 schreef Kwaliteit het volgende:in RTLZ balk: WILDERS: KABINET MOET NAAR SLACHTBANK
![]()
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]& mijns inziens is het Verhagen die liegt. Als een PvdA'er zo stellig is als Bos is, met de reputatie die de PvdA heeft, kunnen ze het niet maken om te liegen. Zeker niet, als het een lid van de regering betreft. Liegen zal dan altijd uitkomen.
Dat klopt, en zegt in feite ook die man van het SGP, maar de drama die er nu op volgt is werkelijk overtrokken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kabinet spreekt met één mond, dat staat zelfs in de Grondwet. De ministers mogen het best met elkaar oneens zijn, maar dat moeten ze dan achter gesloten deuren in de ministerraad met elkaar uitvechten.
En verder vond ik dat Halsema en Pechtold het goed deden. Bij een belangrijke kwestie is het niet zo gek als er vurig gedebatteerd wordt. Alleen dat gebries van Kant en het getier van Verdonk hoeft van mij ook niet, nee.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:02 schreef Sphere het volgende:
linkje? Kan het niet vinden op zijn twitterquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:02 schreef Sphere het volgende:
Beetje lafhartige poging om het kabinet te redden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ministers komen net naar buiten. Is wss in alle nieuwsuitzendingen geweest.
Verslaggever op BNR noemt het "kinderachtig, maar ziet Balkenende wel aan om de reguliere agenda te volgen en vervolgens Uruzgan in de rondvraag te behandelen"
Zal ie op tv gezegd hebben, gok ik. Wel typisch dat ie dat weet. En als ze het niet over Uruzgan hebben, waarover dan wel??quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
linkje? Kan het niet vinden op zijn twitter
Zie mijn eerdere postsquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zal ie op tv gezegd hebben, gok ik. Wel typisch dat ie dat weet. En als ze het niet over Uruzgan hebben, waarover dan wel??
Naja. Het zijn beslissingen die genomen moeten worden. begin je met Uruzgan en het knalt uit elkaar, dan worden die beslissingen niet meer genomen. Vertraging dus, en dat is slecht. Kan je beter ieder geval beslissen wat kan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens BNR: ze zijn wss met de reguliere agenda begonnen
Dan is het gek dat Wouter Bos in de verklaring van 12 februari in plaats van zijn verbazing te onderstrepen ineens praatte over een misverstand.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:55 schreef RvLaak het volgende:
Waar zou verhagen in dit geval moeten liegen dan? Liegen tegen de NAVO? Hij heeft toch herhaaldelijk gezegd dat er geen besluit is genomen? En alleen punten wilde zien voordat er überhaupt wat te discussiëren valt vanuit de NAVO?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Verhagen liegt echt vaak hoor. Of ieder geval, de waarheid net iets anders brengen dan de bedoeling is.
yep is net op tv verteldquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zal ie op tv gezegd hebben, gok ik. Wel typisch dat ie dat weet. En als ze het niet over Uruzgan hebben, waarover dan wel??
Ook met het geluid uit kon je wel zien dat Bos de boel bij elkaar gelogen heeft. Daar heeft hij normaal echt weinig last van (rood prednisonhoofd)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan is het gek dat Wouter Bos in de verklaring van 12 februari in plaats van zijn verbazing te onderstrepen ineens praatte over een misverstand.
Hoe verklaar je dit dan? Het kan niet allebei waar zijn.
Of hij wist van niets en hij loog in de verklaring na de ministerraad van vorige week. Of hij loog bij Pauw & Witteman.
quote:fritswester
Uit NAVO-kring over missie elders: we zouden niet weten wat we elders met Nederlanders zouden moeten. Zien geen nuttige taak buiten Uruzgan
half a minute ago from web
Inderdaad, dat wil zeggen dat áls de CDA toegeeft aan de PvdA, dat de gesprekken volgende week geen nut zouden hebben. Dus de CDA zal dat niet doen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:19 schreef Disavowed het volgende:
Uit NAVO-kring over missie elders: we zouden niet weten wat we elders met Nederlanders zouden moeten. Zien geen nuttige taak buiten Uruzgan
1 minutes ago from web
Wordt steeds leuker
Denk dat hij gedwongen is om die verklaring op te lezen. Kan me zo niet de letterlijke tekst herinneren, maar volgens mij zei hij nergens dat hij geïnformeerd was. Enkel "de betrokken bewindvoerders". En aangezien Balkie aangaf dat hij er niet bij was, was hij niet betrokken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan is het gek dat Wouter Bos in de verklaring van 12 februari in plaats van zijn verbazing te onderstrepen ineens praatte over een misverstand.
Hoe verklaar je dit dan? Het kan niet allebei waar zijn.
Of hij wist van niets en hij loog in de verklaring na de ministerraad van vorige week. Of hij loog bij Pauw & Witteman.
Waarschijnlijk zijn ze beide schuldig.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:15 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ook met het geluid uit kon je wel zien dat Bos de boel bij elkaar gelogen heeft. Daar heeft hij normaal echt weinig last van (rood prednisonhoofd)
Het is Uruzgan of niks, en niks is geen optie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
We kunnen altijd nog naar Somalië gaan
Frits Wester gebruikt ook nog een ander medium dan Twitter om nieuws naar buiten te brengen: Televisie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
linkje? Kan het niet vinden op zijn twitter
hoe ouderwetsquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:23 schreef Sphere het volgende:
[..]
Frits Wester gebruikt ook nog een ander medium dan Twitter om nieuws naar buiten te brengen: Televisie.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk dat hij gedwongen is om die verklaring op te lezen. Kan me zo niet de letterlijke tekst herinneren, maar volgens mij zei hij nergens dat hij geïnformeerd was. Enkel "de betrokken bewindvoerders". En aangezien Balkie aangaf dat hij er niet bij was, was hij niet betrokken.
Jezus, begin nu ook als een politicus te denken
Ja, dat zou ik ook hilarisch vinden. En dat hebben ze niet gedaan. Dat was voor de vorm, om het debat door te komen. Kabinet wilde het debat ook niet. Die wilden het in ministerraad gaan uitvechten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar zou verhagen in dit geval moeten liegen dan? Liegen tegen de NAVO? Hij heeft toch herhaaldelijk gezegd dat er geen besluit is genomen? En alleen punten wilde zien voordat er überhaupt wat te discussiëren valt vanuit de NAVO?
Ik zou het niet anders in een vergadering willen zien.
Ik zou het zelfs hilarisch vinden over dingen te debatteren die helemaal misschien niet aan de orde zijn. Kan mijn tijd wel beter gebruiken.
straks kijken, nu eerst een peukquote:
Of om in de woorden van de BNR-presentator te blijven;quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:29 schreef GuidooH het volgende:
En heeft Bos een trainingsmissie al goedgekeurd?
Hoe lang duurt deze soap nog...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:55 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Buiten Uruzgan heeft NAVO alleen nog wat "corveetaakjes" voor Nederlanders. Denk dat dat eer te na is voor Defensie en CDA.
less than 5 seconds ago from web
als dat zo is, dan kunnen we gewoon vertrekken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:55 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Buiten Uruzgan heeft NAVO alleen nog wat "corveetaakjes" voor Nederlanders. Denk dat dat eer te na is voor Defensie en CDA.
Of blijven...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:58 schreef wise het volgende:
[..]
als dat zo is, dan kunnen we gewoon vertrekken.
gewoon weg.quote:
Wou je het leger in Nederland gaan gebruiken dan? Om hangjongeren weg te jagen ofzo, geen slecht idee hehe. Ff al die straten schoonvegen in de grote steden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:00 schreef crazy987 het volgende:
[..]
gewoon weg.
we bemoeien ons met iets terwijl we zelf ook veel problemen hebben....
Tja, dan klapt de boel en gaan we sowieso weg.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:01 schreef GuidooH het volgende:
[..]
En Balkie zou niet zo snel mee akkoord gaan dat ze helemaal weg gaan?
We kunnen ook het geld wat nu naar die missie gaat gebruiken voor andere zaken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:03 schreef Equites het volgende:
[..]
Wou je het leger in Nederland gaan gebruiken dan? Om hangjongeren weg te jagen ofzo, geen slecht idee hehe. Ff al die straten schoonvegen in de grote steden.
Dan kan je beter heel het leger gelijk af gaan bouwen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
We kunnen ook het geld wat nu naar die missie gaat gebruiken voor andere zaken.
Wilders wilde snipers op het dak in de binnensteden...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:03 schreef Equites het volgende:
[..]
Wou je het leger in Nederland gaan gebruiken dan? Om hangjongeren weg te jagen ofzo, geen slecht idee hehe. Ff al die straten schoonvegen in de grote steden.
zou een betere oplossing zijn dan die softe aanpak van nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:03 schreef Equites het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik de NAVO was. Nog een beetje druk opvoeren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:55 schreef GuidooH het volgende:
fritswester
Daar mogen ze van mij zeker weten het leger op af sturen. Goeie oefening voor het echte werk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:04 schreef crazy987 het volgende:
[..]
zou een betere oplossing zijn dan die softe aanpak van nu.
is misschien wel wat overdreven, maar als je dat van culemborg hoorde..
straks krijg net van dat soort praktijken als in brussel..
Sorry baas.quote:
Lijkt me toch wel een grote stap van een kleine wijkruzie/familieruzie en afrekeningen met kalasjnikovs in Brussel. Maargoed, met een plank voor je kop lijken die twee dingen natuurlijk erg op elkaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:04 schreef crazy987 het volgende:
[..]
zou een betere oplossing zijn dan die softe aanpak van nu.
is misschien wel wat overdreven, maar als je dat van culemborg hoorde..
straks krijg net van dat soort praktijken als in brussel..
Lijkt me ook goed. Nederland heeft geen leger nodig namelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:04 schreef Equites het volgende:
[..]
Dan kan je beter heel het leger gelijk af gaan bouwen.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:10 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel een grote stap van een kleine wijkruzie/familieruzie en afrekeningen met kalasjnikovs in Brussel. Maargoed, met een plank voor je kop lijken die twee dingen natuurlijk erg op elkaar.
't was koud deze winter in NL, voor je het weten lopen er ijsberen rond.
Het leger verschaft veel werkgelegenheid, geeft mensen de kans alsnog een opleiding te volgen icm werken in het leger. Denk je dat een land als Nederland veilig is als je heel het leger weghaald? Voor je het weet staan de Duitsers weer op de stoep.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:13 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Lijkt me ook goed. Nederland heeft geen leger nodig namelijk.
Misschien, maar als de Navo 'ons' echt nergens anders wil hebben zal de CDA dat weer niet accepteren, die willen veel te graag bij de Navo in een goed daglicht staan.quote:
Dat is niet helemaal waar, het is wel goed om een leger te hebben. Het helpen van andere landen is opzicht geen goede zaak, maar Afghanistan is NIET te helpen, en ook daar hebben we nu al ons steentje bij gedragen, tijd om daar dus te vertrekken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:13 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Lijkt me ook goed. Nederland heeft geen leger nodig namelijk.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:15 schreef Equites het volgende:
[..]
Het leger verschaft veel werkgelegenheid, geeft mensen de kans alsnog een opleiding te volgen icm werken in het leger. Denk je dat een land als Nederland veilig is als je heel het leger weghaald? Voor je het weet staan de Duitsers weer op de stoep.
Nou en. Alsof ons leger nu wel Duitsland kan tegenhouden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:15 schreef Equites het volgende:
[..]
Het leger verschaft veel werkgelegenheid, geeft mensen de kans alsnog een opleiding te volgen icm werken in het leger. Denk je dat een land als Nederland veilig is als je heel het leger weghaald? Voor je het weet staan de Duitsers weer op de stoep.
het hoeft maar een beetje te escaleren en het kan volledig uit de hand lopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:10 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel een grote stap van een kleine wijkruzie/familieruzie en afrekeningen met kalasjnikovs in Brussel. Maargoed, met een plank voor je kop lijken die twee dingen natuurlijk erg op elkaar.
't was koud deze winter in NL, voor je het weten lopen er ijsberen rond.
quote:Ministerrraad is half uur geleden begonnen met het onderwerp Uruzgan
Hoezo nu wel, toen lukte het ook nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nou en. Alsof ons leger nu wel Duitsland kan tegenhouden.
Een land zonder leger kan je toch niet serieus nemen man. Ik stem iig voor 1 centraal leger voor heel Europa. Een grootmacht leger die alle divisies samenbundelt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is dat overleg dat om 11.30 zou beginnen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/JaapJansen/status/9336035573
[..]
Sarcasmequote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoezo nu wel, toen lukte het ook niet
Link?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef leroytje het volgende:
HET IS DEFINITIEF!!!
HET KABINET IS GEVALLEN. ZE HEBBEN HET OPGEGEVEN!
Volgens mij hebben ze eerst wat luchtigere onderwerpen behandeldquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is dat overleg dat om 11.30 zou beginnen?
TROLLquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef leroytje het volgende:
HET IS DEFINITIEF!!!
quote:
Gaven ze jou maar opquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef leroytje het volgende:
HET IS DEFINITIEF!!!
Dat hoeft ook niet want we zijn economisch al overgenomen door Europa, alleen hebben de meesten dat nog niet door....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
link or hoaxquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef leroytje het volgende:
HET IS DEFINITIEF!!!
meh meh meh.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef leroytje het volgende:
HET IS DEFINITIEF!!!
bron??????quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:20 schreef leroytje het volgende:
HET IS DEFINITIEF!!!
denk het welquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:23 schreef Ian_Nick het volgende:
Sneue trollZou hij zitten giechelen nu?
Je glundert gvd!!quote:
glundert, het woord van 2010 alvast. Samen met 3d-minister en prematuur.quote:
flikker op, ik moet nog anderhalf uur.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:27 schreef leroytje het volgende:
Wat een gespannen sfeertje! Gooi die heupjes toch lekker los. Het is weekend!
Ow jij denk bij elke post: JA HET IS ZOVER! Maar dan valt het weer tegen, en je wilt tijdens je training niet voor niks als 1e keihard schreeuwen DAT HET GEBEURD is, en dat dan blijkt dat het een HOAX is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:27 schreef crazy987 het volgende:
[..]
flikker op, ik moet nog anderhalf uur.
en daarbij zit ik nu nog in een training
Vuige spammertquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:29 schreef GuidooH het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
nee hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:29 schreef leroytje het volgende:
[..]
Ow jij denk bij elke post: JA HET IS ZOVER! Maar dan valt het weer tegen, en je wilt tijdens je training niet voor niks als 1e keihard schreeuwen DAT HET GEBEURD is, en dat dan blijkt dat het een HOAX is.
Comprandré!
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:29 schreef GuidooH het volgende:
http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/
Ben benieuwd wat er uit komt, ik de ministers en geen beslissing.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:38 schreef RvLaak het volgende:
Net op BNR: verslaggever kon uit de trevezaal geluiden horen waar hij uit opmaakte dat de "discussie nog hevig aan de gang is"
echt he, ik zie voor me tientallen van die reporters met geluidsversterkers om ook maar iets op te vangen bij die zaalquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:38 schreef RvLaak het volgende:
Net op BNR: verslaggever kon uit de trevezaal geluiden horen waar hij uit opmaakte dat de "discussie nog hevig aan de gang is"
JP: "Wouter, kun je mij de suiker even aangeven?"quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:38 schreef RvLaak het volgende:
Bert niet doen!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:40 schreef Disavowed het volgende:
[..]
JP: "Wouter, kun je mij de suiker even aangeven?"
Wat is goed nieuws?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:40 schreef Ringo het volgende:
SanderDekker: Goed nieuws uit de Treveszaal...
17 minutes ago from UberTwitter
Hij is lijsttrekker van de VVD te Den Haag. Lijkt me duidelijk dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:42 schreef Robbiej het volgende:
De vraag is, wat vind Sander Dekker goed nieuws, gevallen of niet...
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij is lijsttrekker van de VVD te Den Haag. Lijkt me duidelijk dus.
Juni hoorde ik?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:45 schreef Disavowed het volgende:
Als het zou vallen, hoelang duurt het dan voordat er verkiezingen zijn?
quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:40 schreef Disavowed het volgende:
[..]
JP: "Wouter, kun je mij de suiker even aangeven?"
Debat gezien, incl. derde termijn? Wat hadden ze anders kunnen/moeten doen volgens jou?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:46 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
![]()
Ik zit trouwens godver wel te wachten op nieuws. Al dat langdradige gedoe... Ik vind trouwens wel dat die oppositie ze heeft laten ontsnappen.
Nog 12 minuten voor een uitzendingquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:46 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
![]()
Ik zit trouwens godver wel te wachten op nieuws. Al dat langdradige gedoe... Ik vind trouwens wel dat die oppositie ze heeft laten ontsnappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |