abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78178454
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dan moet de koningin 2 maart dus vrijhouden.
Dan dus toch Woensdag gehaktdag. Een partij zal ongelofelijk afgestraft worden als ze pas op 2 maart ploffen. En gezien de kwaliteit van de CDA-PR afdeling, denk ik dat de PvdA de lul is.
pi_78178479
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dan dus toch Woensdag gehaktdag. Een partij zal ongelofelijk afgestraft worden als ze pas op 2 maart ploffen. En gezien de kwaliteit van de CDA-PR afdeling, denk ik dat de PvdA de lul is.
PvdA staan er in alle peilingen toch al dramatisch voor.
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:57:59 #53
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_78178530
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:55 schreef SeLang het volgende:
Op zich wel lachen natuurlijk, krijgen we Wilders als premier
(voor een paar maanden, waarna het nieuwe kabinet ook valt)
Wilders wordt nooit premier, hoeveel zetels hij ook haalt.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_78178541
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, echt jammer van zijn partij-standpunten. Wat een politicus
Dan zie je net eerst Verdonk en dan hem. Wat een verschil in kwaliteit als politicus
pi_78178582
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:57 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Wilders wordt nooit premier, hoeveel zetels hij ook haalt.
Tenzij het er 75+1 worden
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:59:34 #56
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_78178620
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Tenzij het er 75+1 worden

Ja, nooit dus
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_78178633
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:59 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja, nooit dus
Neu
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78178688
Ach, als er niemand inbindt, dan valt het kabinet vandaag nog. Ben inderdaad bang dat er wéér uitstel komt
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78178760
Op BNR: de PvdA wil enkel over verdere opties in Afghanistan praten als de brief van de NAVO naar de prullenbak verwezen wordt.
pi_78178782
Zijn ze nou al s gevallen? Gaat toch wel gebeuren, beter nu meteen er een eind aan maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_78178789
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ach, als er niemand inbindt, dan valt het kabinet vandaag nog. Ben inderdaad bang dat er wéér uitstel komt
Daar hoef je niet bang voor te wezen, dat lijkt me zo klaar als een klontje, het zou mij verbazen als er geen uitstel komt.
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_78178808
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Op BNR: de PvdA wil enkel over verdere opties in Afghanistan praten als de brief van de NAVO naar de prullenbak verwezen wordt.
Dat is dus vragen om uitstel van executie. De NAVO wil ook haar antwoord zo snel mogelijk natuurlijk.
Heb het idee dat er zoveel uitstel gaat komen, dat de deadline van terughalen van de militairen al overschreden wordt
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78178839
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef Molurus het volgende:
Zijn ze nou al s gevallen? Gaat toch wel gebeuren, beter nu meteen er een eind aan maken.
Iedereen in het kabinet is bang voor exorbitante verliezen in de verkiezingen.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78178849
quote:
Het klinkt zo mooi, maar ik ben bang dat het compromis straks is dat we in een ander deel van Afghanistan gaan werken aan een 'trainingsmissie'.

Kotsmisselijk word je van dat gedraai van de PvdA.
pi_78178872
Ineke van Gent ( GroenLinks) (follow)
Vandaag, 11:51
RT @RutgerGW: lees dat PvdA tegen vaderverlof heeft gestemd. Wat is dat toch een zielig excuus voor een progressieve partij. Armoede!

vrijdag 19 februari 2010 @ 12:04:38 #66
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78178886
Vandaag vallen ze niet. Hamer zei voor / op 1 maart uitslag. En van uitstel/schuiven houdt dit kabinet, dus dat zullen ze wel doen.

Dus, vandaag vergaderen, weekend overleg en maandag de uitkomst.
Even geduld nog.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_78178909
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Iedereen in het kabinet is bang voor exorbitante verliezen in de verkiezingen.
Mja. Als de PvdA nu voet bij stuk houdt maken ze nog een beetje kans om iets van de verliezen goed te maken. Het alternatief is een zeker verlies in 2011.
pi_78178936
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:04 schreef wise het volgende:
Vandaag vallen ze niet. Hamer zei voor / op 1 maart uitslag. En van uitstel/schuiven houdt dit kabinet, dus dat zullen ze wel doen.

Dus, vandaag vergaderen, weekend overleg en maandag de uitkomst.
Even geduld nog.
Komende week een vallend kabinet dus, waarna een demissionair kabinet de beslissing moet nemen
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:05:52 #69
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78178944
quote:
Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_78178983
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef wise het volgende:

[..]

Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.
heel irritant, maar "dat hebben interne bronnen in de PvdA aan BNR verteld"
pi_78178985
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef wise het volgende:

[..]

Via twitter is veel mogelijk, schijnt
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78179033
fritswester

Vandaag Geert Wilders te gast in Campagne op Z. Nog een vraag voor hem, wees snel, kan ik m nog meenemen. 12.20 uur op RTL 7
pi_78179035
quote:
Dus PvdA houdt zijn poot stijf?
Willen ze vandaag die brief van tafel, of werd dat niet gezegd?

nou zijn er weer 2 topics over dit onderwerp
Jij ook?
pi_78179050
quote:
Symboolpolitiek, vind ik.
Uit deze gesprekken zou ook kunnen leiden, dat de rol van Nederland en met name Nederlandse militairen niet is uitgespeeld en een langer verblijf in Afghanistan dan aan de orde is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78179105
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef Krambo het volgende:

[..]

Stoerdoenerij. Nu zitten bij papa JP te huilen omdat ze geen val willen.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78179117
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef Krambo het volgende:

[..]

, de brief ja

had bij mn lapo een linkje gedaan naar het andere topic, aangezien er niet gedebatteerd wordt
pi_78179220
Wanneer zullen er geluiden naar buiten toe komen?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78179249
Ik ruk me zo nog ff een keer op Halsema op goede hoop van zegen...
pi_78179263
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef boyv het volgende:
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78179863
quote:
DEN HAAG - Hoogspanning aan het Binnenhof. De top van het kabinet is vrijdagmorgen bijeengekomen om voorafgaand aan de ministerraad de situatie rond de besluitvorming over Afghanistan te bespreken. Vicepremier André Rouvoet zei dat hij de schade komt opnemen.
Š ANP

Bekijk video

Donderdag debatteerde het kabinet met de Kamer over de spanningen in het kabinet. "Er is veel gebeurd", zei Rouvoet. "Het is een stevig debat geweest." Vicepremier Wouter Bos sprak vrijdag van een zware klus. "Maar we zijn er om problemen op te lossen."

De ministers van CDA, PvdA en ChristenUnie bespreken in hun wekelijkse beraad de eis van vicepremier Wouter Bos (PvdA) om het NAVO-verzoek tot een trainingsmissie in de Afghaanse provincie Uruzgan definitief af te wijzen.

CDA en ChristenUnie voelden daar tot op heden niets voor.

Zij stellen dat in het kabinet is afgesproken dat alle opties, dus ook het NAVO-verzoek, zorgvuldig onderzocht worden waarna een besluit genomen kan worden. Zover is het wat hen betreft nog niet.

De inzet van Bos heeft tot grote spanningen in de coalitie geleid en brengt mogelijk het voortbestaan van het kabinet in gevaar.

Verrast

CDA en ChristenUnie zijn zeer onaangenaam verrast door de opstelling van coalitiegenoot PvdA. Zij wisten dat de PvdA-fractie sowieso tegen een nieuwe missie in Uruzgan is, maar bij hen bestond de indruk dat Bos en de PvdA-ministers, onder voorwaarden, wel bereid waren de mogelijkheden te onderzoeken en als dat huiswerk af zou zijn, een besluit te nemen.

Woensdag gooide Bos de deur definitief dicht. Een spoeddebat op donderdag legde slechts de verschillen nog eens openlijk op tafel.

Onverantwoord

Minister Gerda Verburg (CDA) van Landbouw zou het "buitengewoon onverantwoord" vinden als het kabinet valt over Uruzgan. Dat zei ze vrijdagochtend voor aanvang van een CDA-overleg over de politieke impasse.

"Het kabinet moet door. We hebben nog belangrijke dingen te doen", zei Verburg. Een oplossing is volgens haar niet ondenkbaar. "In de politiek moet je wel eens door een muizengaatje."

Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei dat het tijd wordt voor een besluit. "Laten we nu maar een keer knopen doorhakken. Mensen snappen hier niets meer van."

Geen besluit

Staatssecretaris van Defensie Jack de Vries (CDA) sprak juist de verwachting uit dat het kabinet vrijdag geen besluit zal nemen.

Hij wees erop dat PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer donderdag zei dat er niet per se vrijdag een besluit hoeft te vallen. Zij houdt vast aan 1 maart als deadline.

De CDA-bewindslieden kwamen vrijdagochtend in eigen kring bijeen voor onderling overleg, net als de top van PvdA en ChristenUnie. Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor de ministerraad.

Van Middelkoop

Het is volgens minister Eimert van Middelkoop (Defensie) nu aan politici om duidelijk te maken hoe Nederland verdergaat in Afghanistan.

Van Middelkoop zei als minister te staan voor de verantwoordelijkheid voor de 1800 Nederlanders die in Afghanistan verantwoordelijk werk doen onder risicovolle omstandigheden.

In de afgelopen week is er volgens hem "iets niet goed gegaan" omdat de discussie niet over de toekomstige rol van ons land in Afghanistan ging, maar over de "integriteit van het politiek proces in Nederland". "Dat moet ophouden", zei Van Middelkoop (ChristenUnie).
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:27:18 #81
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78179864
quote:
nou nou nou, moet dit nou in POL
VIVA LA ASSANGEĄ
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:29:17 #82
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_78179925
DIt kabinet gaat nooit van ze leven vallen. We gaan niet weg uit Uruzgan, we zetten onzelf voor gek tegenover de hele wereld als we dat doen. De militairen moeten toch ook iets te doen hebben?
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_78179999
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:29 schreef Equites het volgende:
DIt kabinet gaat nooit van ze leven vallen. We gaan niet weg uit Uruzgan, we zetten onzelf voor gek tegenover de hele wereld als we dat doen. De militairen moeten toch ook iets te doen hebben?
Nou, ik denk dat dit iets te makkelijk gezegd is.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_78180085
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:34:34 #85
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_78180111
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat dit iets te makkelijk gezegd is.
Zomaar vertrekken uit een land wat in oorlog is kan je ook niet maken. Ze zijn er aan begonnen, maak het dan ook af. De rest lacht Nederland uit als ze hem smeren. Laat ze daar maar lekker zitten, een vriend van me zit er nu en het is er erg rustig zegt ie, veel rustiger als zijn 1e uitzending.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_78180145
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Eurlings

En wat Verburg betreft... ja, er zijn inderdaad nog een hoop belangrijke dingen te doen, maar denkt zij nou echt dat het kabinet nog de kracht daarvoor heeft?
pi_78180488
Heerlijk, die layout waar plaatjes in spoilers gewoon zichtbaar zijn..

TVP, wanneer komt er actie?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:46:52 #88
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78180559
Het is onze plicht om samen met de NAVO partners die baardapen naar de andere wereld te helpen, kunnen ze daar die 70 maagden gaan ophalen.

Al duurt het nog tien jaar.
Vooruit Nederland laat maar eens zien wat je kan, bommen erop.
Geen mietjes zijn he, gewoon platbombarderen en die landen onze Gristelijke beginselen brengen, leve Balkenede en de Vries

EN daarna Jemen en Somalie en de rest van AFrika
Leven onze militaren en leve de kruistochten
pi_78180643
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:34 schreef Equites het volgende:

[..]

Zomaar vertrekken uit een land wat in oorlog is kan je ook niet maken. Ze zijn er aan begonnen, maak het dan ook af. De rest lacht Nederland uit als ze hem smeren. Laat ze daar maar lekker zitten, een vriend van me zit er nu en het is er erg rustig zegt ie, veel rustiger als zijn 1e uitzending.
Er is geen sprake van "zomaar vertrekken". De Nederlandse regering heeft deelname tot 2010 toegezegd. Die afspraak wordt netjes nagekomen en voor de situatie na die datum is een nieuw besluit nodig. Elk democratisch land in de wereld weet dat nieuwe kabinetten (of oude kabinetten met verkiezingskoorts) iets anders kunnen besluiten dan de vorige keer.
Niemand gaat Nederland om die reden uitlachen.

Ik zeg: haal die gasten daar maar weg. Er is genoeg geld aan uitgegeven, en er zijn zeker meer dan genoeg slachtoffers voor opgeofferd. Nederland is echt niet het enige land ter wereld met een legermacht die prima in staat is om de rust te bewaren in Uruzgan. Laat nu de volgende maar opkomen voor de belangen van de VS.

De militairen zelf moeten niet zeuren. Die hebben een baan gekozen waarin ze weggestuurd kunnen worden en weer teruggehaald.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_78180764
Wat is trouwens de planning voor het vervolg van het live debat?
of is dat gewoonweg onbekend en ligt het er gewoon aan hoelang ze doorgaan met de ministerraad?
pi_78180813
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:52 schreef Pielemuisje het volgende:
Wat is trouwens de planning voor het vervolg van het live debat?
of is dat gewoonweg onbekend en ligt het er gewoon aan hoelang ze doorgaan met de ministerraad?
Komt geen vervolg. Het debat is afgelopen en afgesloten.
pi_78180868
Dus het is nu ministerraad, en daarop horen we wanneer dit klaar is de uitslag hiervan?

Probeer alles nu een beetje sinds gister te volgen maar ken nog niet alle politieke "know-how"
pi_78180879
Helaas niks gemist.
Mijn voorspelling is dat we vandaag niks meer horen, dus geen besluit en geen vallend kabinet. Zal wel op 1 maart bekend gemaakt worden dat er "trainingsmissies" komen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:57:03 #94
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_78180914
Dat vrees ik ook.. Houdt het dan nooit op?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_78180938
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:57 schreef Robbiej het volgende:
Dat vrees ik ook.. Houdt het dan nooit op?
Helaas wss niet. Niet zo lang de kiezer steevast op het CDA & de VVD blijft stemmen.
pi_78180955
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:56 schreef GuidooH het volgende:
Helaas niks gemist.
Mijn voorspelling is dat we vandaag niks meer horen, dus geen besluit en geen vallend kabinet. Zal wel op 1 maart bekend gemaakt worden dat er "trainingsmissies" komen.
Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.
pi_78181008
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:58 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.
Hoeveel vertrouwelijke documenten zijn er eigenlijk al uitgelekt bij Balkie4?
pi_78181015
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:58 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Was dat niet al gebeurd? Heb gister toch heel wat dingen gehoord die elkaar zwaar tegen spreken. De kans dat ze dat weer goed praten zal vast ook niet ver van die 100% af liggen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:06:51 #99
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78181293
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:56 schreef GuidooH het volgende:
Helaas niks gemist.
Zwaar bewapende trainingsmissies , met een wapendepot in uruzgan als uitvalsbasis voor trainingen
pi_78181342
Momenteel keihard gevecht in Tręveszaal over Uruzgan. PvdA blijft bij standpunt.. nu weg. CDA wil daar niet aan [aldus Journaal].
less than a minute ago from web

"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')