Dan dus toch Woensdag gehaktdag. Een partij zal ongelofelijk afgestraft worden als ze pas op 2 maart ploffen. En gezien de kwaliteit van de CDA-PR afdeling, denk ik dat de PvdA de lul is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan moet de koningin 2 maart dus vrijhouden.
PvdA staan er in alle peilingen toch al dramatisch voor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dan dus toch Woensdag gehaktdag. Een partij zal ongelofelijk afgestraft worden als ze pas op 2 maart ploffen. En gezien de kwaliteit van de CDA-PR afdeling, denk ik dat de PvdA de lul is.
Wilders wordt nooit premier, hoeveel zetels hij ook haalt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:55 schreef SeLang het volgende:
Op zich wel lachen natuurlijk, krijgen we Wilders als premier
(voor een paar maanden, waarna het nieuwe kabinet ook valt)
Dan zie je net eerst Verdonk en dan hem. Wat een verschil in kwaliteit als politicusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja, echt jammer van zijn partij-standpunten. Wat een politicus
Tenzij het er 75+1 wordenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:57 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Wilders wordt nooit premier, hoeveel zetels hij ook haalt.
quote:
Daar hoef je niet bang voor te wezen, dat lijkt me zo klaar als een klontje, het zou mij verbazen als er geen uitstel komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ach, als er niemand inbindt, dan valt het kabinet vandaag nog. Ben inderdaad bang dat er wéér uitstel komt
Dat is dus vragen om uitstel van executie. De NAVO wil ook haar antwoord zo snel mogelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Op BNR: de PvdA wil enkel over verdere opties in Afghanistan praten als de brief van de NAVO naar de prullenbak verwezen wordt.
Iedereen in het kabinet is bang voor exorbitante verliezen in de verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef Molurus het volgende:
Zijn ze nou al s gevallen? Gaat toch wel gebeuren, beter nu meteen er een eind aan maken.
Het klinkt zo mooi, maar ik ben bang dat het compromis straks is dat we in een ander deel van Afghanistan gaan werken aan een 'trainingsmissie'.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Op BNR: de PvdA wil enkel over verdere opties in Afghanistan praten als de brief van de NAVO naar de prullenbak verwezen wordt.
Mja. Als de PvdA nu voet bij stuk houdt maken ze nog een beetje kans om iets van de verliezen goed te maken. Het alternatief is een zeker verlies in 2011.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Iedereen in het kabinet is bang voor exorbitante verliezen in de verkiezingen.
Komende week een vallend kabinet dus, waarna een demissionair kabinet de beslissing moet nemenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:04 schreef wise het volgende:
Vandaag vallen ze niet. Hamer zei voor / op 1 maart uitslag. En van uitstel/schuiven houdt dit kabinet, dus dat zullen ze wel doen.
Dus, vandaag vergaderen, weekend overleg en maandag de uitkomst.
Even geduld nog.
Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
heel irritant, maar "dat hebben interne bronnen in de PvdA aan BNR verteld"quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef wise het volgende:
[..]
Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.
Via twitter is veel mogelijk, schijntquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef wise het volgende:
[..]
Das wel frappant dat de BNR dat weet , aangezien de vergadering besloten is en een geheimhouding heeft.
Dus PvdA houdt zijn poot stijf?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Symboolpolitiek, vind ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef RvLaak het volgende:
Stoerdoenerij. Nu zitten bij papa JP te huilen omdat ze geen val willen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef Krambo het volgende:
[..]
Dus PvdA houdt zijn poot stijf?
Willen ze vandaag die brief van tafel, of werd dat niet gezegd?
nou zijn er weer 2 topics over dit onderwerp![]()
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef Krambo het volgende:
[..]
Dus PvdA houdt zijn poot stijf?
Willen ze vandaag die brief van tafel, of werd dat niet gezegd?
nou zijn er weer 2 topics over dit onderwerp![]()
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef boyv het volgende:
Ik ruk me zo nog ff een keer op Halsema op goede hoop van zegen...
quote:DEN HAAG - Hoogspanning aan het Binnenhof. De top van het kabinet is vrijdagmorgen bijeengekomen om voorafgaand aan de ministerraad de situatie rond de besluitvorming over Afghanistan te bespreken. Vicepremier André Rouvoet zei dat hij de schade komt opnemen.
Š ANP
Bekijk video
Donderdag debatteerde het kabinet met de Kamer over de spanningen in het kabinet. "Er is veel gebeurd", zei Rouvoet. "Het is een stevig debat geweest." Vicepremier Wouter Bos sprak vrijdag van een zware klus. "Maar we zijn er om problemen op te lossen."
De ministers van CDA, PvdA en ChristenUnie bespreken in hun wekelijkse beraad de eis van vicepremier Wouter Bos (PvdA) om het NAVO-verzoek tot een trainingsmissie in de Afghaanse provincie Uruzgan definitief af te wijzen.
CDA en ChristenUnie voelden daar tot op heden niets voor.
Zij stellen dat in het kabinet is afgesproken dat alle opties, dus ook het NAVO-verzoek, zorgvuldig onderzocht worden waarna een besluit genomen kan worden. Zover is het wat hen betreft nog niet.
De inzet van Bos heeft tot grote spanningen in de coalitie geleid en brengt mogelijk het voortbestaan van het kabinet in gevaar.
Verrast
CDA en ChristenUnie zijn zeer onaangenaam verrast door de opstelling van coalitiegenoot PvdA. Zij wisten dat de PvdA-fractie sowieso tegen een nieuwe missie in Uruzgan is, maar bij hen bestond de indruk dat Bos en de PvdA-ministers, onder voorwaarden, wel bereid waren de mogelijkheden te onderzoeken en als dat huiswerk af zou zijn, een besluit te nemen.
Woensdag gooide Bos de deur definitief dicht. Een spoeddebat op donderdag legde slechts de verschillen nog eens openlijk op tafel.
Onverantwoord
Minister Gerda Verburg (CDA) van Landbouw zou het "buitengewoon onverantwoord" vinden als het kabinet valt over Uruzgan. Dat zei ze vrijdagochtend voor aanvang van een CDA-overleg over de politieke impasse.
"Het kabinet moet door. We hebben nog belangrijke dingen te doen", zei Verburg. Een oplossing is volgens haar niet ondenkbaar. "In de politiek moet je wel eens door een muizengaatje."
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei dat het tijd wordt voor een besluit. "Laten we nu maar een keer knopen doorhakken. Mensen snappen hier niets meer van."
Geen besluit
Staatssecretaris van Defensie Jack de Vries (CDA) sprak juist de verwachting uit dat het kabinet vrijdag geen besluit zal nemen.
Hij wees erop dat PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer donderdag zei dat er niet per se vrijdag een besluit hoeft te vallen. Zij houdt vast aan 1 maart als deadline.
De CDA-bewindslieden kwamen vrijdagochtend in eigen kring bijeen voor onderling overleg, net als de top van PvdA en ChristenUnie. Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor de ministerraad.
Van Middelkoop
Het is volgens minister Eimert van Middelkoop (Defensie) nu aan politici om duidelijk te maken hoe Nederland verdergaat in Afghanistan.
Van Middelkoop zei als minister te staan voor de verantwoordelijkheid voor de 1800 Nederlanders die in Afghanistan verantwoordelijk werk doen onder risicovolle omstandigheden.
In de afgelopen week is er volgens hem "iets niet goed gegaan" omdat de discussie niet over de toekomstige rol van ons land in Afghanistan ging, maar over de "integriteit van het politiek proces in Nederland". "Dat moet ophouden", zei Van Middelkoop (ChristenUnie).
nou nou nou, moet dit nou in POLquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef boyv het volgende:
Nou, ik denk dat dit iets te makkelijk gezegd is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:29 schreef Equites het volgende:
DIt kabinet gaat nooit van ze leven vallen. We gaan niet weg uit Uruzgan, we zetten onzelf voor gek tegenover de hele wereld als we dat doen. De militairen moeten toch ook iets te doen hebben?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef boyv het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Zomaar vertrekken uit een land wat in oorlog is kan je ook niet maken. Ze zijn er aan begonnen, maak het dan ook af. De rest lacht Nederland uit als ze hem smeren. Laat ze daar maar lekker zitten, een vriend van me zit er nu en het is er erg rustig zegt ie, veel rustiger als zijn 1e uitzending.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dit iets te makkelijk gezegd is.
Eurlingsquote:
Er is geen sprake van "zomaar vertrekken". De Nederlandse regering heeft deelname tot 2010 toegezegd. Die afspraak wordt netjes nagekomen en voor de situatie na die datum is een nieuw besluit nodig. Elk democratisch land in de wereld weet dat nieuwe kabinetten (of oude kabinetten met verkiezingskoorts) iets anders kunnen besluiten dan de vorige keer.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:34 schreef Equites het volgende:
[..]
Zomaar vertrekken uit een land wat in oorlog is kan je ook niet maken. Ze zijn er aan begonnen, maak het dan ook af. De rest lacht Nederland uit als ze hem smeren. Laat ze daar maar lekker zitten, een vriend van me zit er nu en het is er erg rustig zegt ie, veel rustiger als zijn 1e uitzending.
Komt geen vervolg. Het debat is afgelopen en afgesloten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:52 schreef Pielemuisje het volgende:
Wat is trouwens de planning voor het vervolg van het live debat?
of is dat gewoonweg onbekend en ligt het er gewoon aan hoelang ze doorgaan met de ministerraad?
Helaas wss niet. Niet zo lang de kiezer steevast op het CDA & de VVD blijft stemmen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:57 schreef Robbiej het volgende:
Dat vrees ik ook.. Houdt het dan nooit op?
Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:56 schreef GuidooH het volgende:
Helaas niks gemist.
Mijn voorspelling is dat we vandaag niks meer horen, dus geen besluit en geen vallend kabinet. Zal wel op 1 maart bekend gemaakt worden dat er "trainingsmissies" komen.
Hoeveel vertrouwelijke documenten zijn er eigenlijk al uitgelekt bij Balkie4?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:58 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.
Was dat niet al gebeurd? Heb gister toch heel wat dingen gehoord die elkaar zwaar tegen spreken. De kans dat ze dat weer goed praten zal vast ook niet ver van die 100% af liggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:58 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Dat duurt nog krap 2 weken.. De kans dat in die tijd iemand zijn mond voorbij praat nadert de 100%.
Zwaar bewapende trainingsmissiesquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:56 schreef GuidooH het volgende:
Helaas niks gemist.
Mijn voorspelling is dat we vandaag niks meer horen, dus geen besluit en geen vallend kabinet. Zal wel op 1 maart bekend gemaakt worden dat er "trainingsmissies" komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |