Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 06:25 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen, ![]() wel eens kort door de bocht gaan, ![]() en de trailer een andere route verzint dan de trekker, ![]() waar bepaalde figuren regelmatig met de voetjes van de vloer gaan, ![]() ![]() en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed ![]() tot lading die gleed: Game on ![]() Vorige topics: 1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic 2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2 3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3 4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4 5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5 6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6 7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7 8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8* 9: [Centraal]Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 9* Deze OP is hier te vinden | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 06:30 |
Mag ik eindelijk weer werken staat mijn vrachtwagen nog steeds in de garage voor een kleine onderhoudsbeurt ![]() Heel braaf en met zeer veel moeite om 6 uur op de zaak met frisse tegenzin krijg ik te horen dat mijn wagen nog weg is en dat de reserve al in gebruik is door iemand anders. Rest mij niets anders dan te wachten tot 8 uur tot het kantoorpersoneel arriveert om te horen wat ik dan kan gaan doen. Had ik dat gisteravond geweten, had ik nu nog in m'n bed liggen stinken ![]() | |
vannelle | donderdag 18 februari 2010 @ 06:59 |
Hebben ze jou telefoonnummer niet op de zaak of denken ze gewoon niet mee? Wat ook nog kan......heb je zelf gebeld toen je je wagen niet zag? Wel klote, uitslapen is altijd lekkerder dan vroeg opstaan! | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 07:07 |
Ze hebben 3 nummers van me. En ik ga er gewoon vanuit dat als ik vrijdag mijn auto bij de garage parkeer voor een klein beurtje dat die maandag al klaar moet zijn. Ach ja, nog ff wachten. Misschien dat ik met een opleggerchauffeur van ons mee ga. Kan ik dat ook eens leren ![]() | |
vannelle | donderdag 18 februari 2010 @ 07:54 |
Volgens mij hebben we dezelfde garage.........die van ons doet ook maar waar ze zin in hebben. Stelletje klojo's. ![]() En oplegger rijden hoef je niet te leren, als je met een bakwagen+aanhanger achteruit kunt rijden is een oplegger een makkie! ![]() | |
vannelle | donderdag 18 februari 2010 @ 07:59 |
Trouwens, ik ga maar eens slapen. Moet om 16.00 weer beginnen maar daarna heb ik wel weekend!! ![]() | |
Bootje84 | donderdag 18 februari 2010 @ 08:11 |
Rofl @ 2e plaatje in de OP.. Je zal het maar zijn ![]() | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 10:31 |
Wat een bak ![]() Mag sturen met het terreinjoekel ![]() Geen verlichting, geen tacho, 2 lekke banden, en wat er nog meer allemaal niet aan klopt. Er schijnt APK op te zitten ![]() Eerst maar even naar de bandenboer. http://twitpic.com/13wvtx | |
Barcaconia | donderdag 18 februari 2010 @ 13:33 |
TopicVrachtwagenchauffeursPostVindTerugDing | |
Sounddragon | donderdag 18 februari 2010 @ 13:59 |
quote:+1 ![]() * Sounddragon is off to the beurs ![]() ![]() | |
Barcaconia | donderdag 18 februari 2010 @ 14:01 |
Wat is er in the beurs te doen? | |
TommyGun | donderdag 18 februari 2010 @ 14:27 |
quote: | |
motaro | donderdag 18 februari 2010 @ 16:28 |
dat zijn nog echte Daf's Luc ![]() | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 16:38 |
quote:}:( gelukkig heb ik nu mijn MAN terug ![]() | |
sigme | donderdag 18 februari 2010 @ 18:36 |
Ha kijk, de nieuwe topic. De enige overgebleven echte vrachtwagenchauffersvrouw meldt zich. | |
glasbak | donderdag 18 februari 2010 @ 18:37 |
Wie heeft er in de OP geknipt? ![]() Mijn auto is weer schoon, ik zal morgen eens kijken of ik een nieuwe "voetjes van de vloer" foto kan maken ![]() | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 19:12 |
quote:Als het zonnetje schijnt zal ik ook eens kijken. Auto is schoon en ik heb 16 ton in de bak liggen ![]() En ik zou echt niet weten wie in de OP heeft geknipt. Echt niet ![]() | |
Barcaconia | donderdag 18 februari 2010 @ 19:13 |
Er zijn toch geen lekkere dames meer in dit topic, dus die foto kon er best uit ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 18 februari 2010 @ 20:24 |
Hey Luc, eindelijk je jurkje uit gedaan? ![]() En voor de mensen hier die vonden dat ik teveel op drupkut aan het zieken was e.d.... Dat was allemaal spel ![]() Maar praat me eens bij, wie zijn er huilend gaan stampvoeten toen het jurkje uit ging, wie was op zn pikkie getrapt, enzovoort? ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 18 februari 2010 @ 20:25 |
En wat ik van Sigme qua fotomateriaal heb gezien kon me goed bekoren, dus oordeel niette snel, Barca ![]() En Anne is een lekkere mod ![]() | |
blup | donderdag 18 februari 2010 @ 20:25 |
Er waren wel plots enkele kwijlers stil ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 18 februari 2010 @ 20:25 |
quote:Veel plezier in de RAI! | |
Alexxxxx | donderdag 18 februari 2010 @ 20:25 |
quote:Whehehe prachtig toch? ![]() | |
Barcaconia | donderdag 18 februari 2010 @ 20:29 |
quote:Ik vond het een geniale actie ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 18 februari 2010 @ 21:08 |
Luc: een oer-95! Weet je hoe vet ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 18 februari 2010 @ 21:11 |
quote: ![]() | |
glasbak | donderdag 18 februari 2010 @ 21:29 |
Hier nog zo'n heerlijke oer-95! Alleen jammer dat de fotograaf meer aandacht had voor het stofje op de aanhanger dan de trekkende eenheid ![]() Het stofje was trouwens een afgedankte afvalzeef van een meter of 13 lang en 3.5 meter doorsnee. Ik begon in die periode altijd om 11 uur 's ochtends en dat ik op de planning kwam werd tegen mij gezegd, we hebben al een vrachtje HKS klaargezet voor je. Toen ik naar buiten liep had ik zoiets van *oeps* moet ik daarmee de weg op? ![]() ![]() Het zelfde apparaat ziet er nu overigens zo uit : ![]() En dan hebben we deze kanjer uiteraard ook nog... Helaas verkocht ![]() | |
motaro | donderdag 18 februari 2010 @ 21:40 |
blijf t dik spul vinden. ![]() Ze klinken ook beter dan een moderne xf ![]() | |
glasbak | donderdag 18 februari 2010 @ 21:45 |
quote:Foto voor in de OP? ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 18 februari 2010 @ 22:06 |
quote:Euro 0,niks (nou poeh, euro 1 dan?) tegen euro5 ![]() Wist niet dat Daf toen ook al 3 assen achter leverde, dacht dat dat iets vanaf de XF modellen was ![]() De XF waar ik destijds mee reed was een euro2 versie. Dat ding had ook een lekker geluidje. Helemaal toen de uitlaat begon te roesten ![]() | |
glasbak | donderdag 18 februari 2010 @ 22:17 |
Die triple met VX kenteken was een van de eerste, zo niet de eerste, luchtgeveerde triple 4 assers. Speciaal gebouwd door DAF eindhoven zelf want ICOVA moest en zou een zware luchtgeveerde 4asser hebben. Alleen jammer dat het ding later stabiliteitsproblemen kreeg door het kromtrekken van een subframe. Met een lege 40m3 container achterop kon je niet meer met 2 assen omhoog rijden omdat door de wind de auto regelmatig een een soort van schommel toestand kwam (van links naar rechts) die je er alleen maar uit kon krijgen door te stoppen. Met de voorloopas naar beneden was wel goed te doen. Het apparaat had trouwens een heerlijke versnellingsbak, de onvolprezen Eaton Twinsplitter ook wel op z'n Nederlands de fietsbel ![]() | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 22:35 |
quote:Fotoows ![]() Oh nee, ik ken ze al ![]() | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 22:39 |
Zal morgen wel eens een foto maken van onze nóg oudere 95 ![]() Moet je niet opletten op de koplampen want zie zijn inmiddels vervangen door werklampen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Iuc op 18-02-2010 22:45:06 ] | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 22:44 |
Vervelende k#tcomputer... Zit nu op een oud laptopje.... Mijn normale pc zit in een bootloop ![]() Hij hoeft het maar 10 minuten vol te houden en dan heb ik 8 gig op een stick overgezet.... | |
Bartholomeus | donderdag 18 februari 2010 @ 22:47 |
Glasbak: die fietsbel heb ik eens opgezocht, lees er alleen maar gescheld over ![]() | |
Iuc | donderdag 18 februari 2010 @ 22:57 |
![]() Dit monster heb ik in eindhoven een keer bijna de bocht uit gestuurd. Ik trapte de koppeling in, midden in een scherper wordende bocht. Toen viel de stuurbekrachtiging uit ![]() | |
glasbak | donderdag 18 februari 2010 @ 22:57 |
quote:Mensen die schelden op die bak, kunnen niet schakelen ![]() Mensen die moeten stoppen omdat ze niet meer weten welke versnelling ze na een mis-schakeling moeten hebben, kunnen ook niet schakelen ![]() De grootste fout die de heren maken is dat ze met een eaton de koppeling willen gaan gebruiken als ze tijdens het rijden willen schakelen. En dat is nou juist helemaal fout. De koppeling moet je alleen gebruiken vanuit stilstand, verder moet je hem met rust laten. Verder is het gewoon een ongesynchroniseerde, kale bak waar je je met een beetje tussengas heerlijk mee uit kunt leven ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 19 februari 2010 @ 00:07 |
quote:Motorbeurs Utrecht, ik ![]() quote:Ik kom niet in 020, voor geen enkele beurs, überhaupt niet, nooit. ![]() | |
motaro | vrijdag 19 februari 2010 @ 00:21 |
quote:Dat geloof ik graag, maarja met dank aan de regering is dat niet meer en zal het snel uitdunnen. Temeer, als je 90% meer belasting betaald dan euro 5 ![]() Maarja, morgen maar weer is mee met een nieuw model CF ![]() | |
Iuc | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:15 |
Moet er iemand nog een treintje hebben? http://twitpic.com/143ekn | |
glasbak | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:48 |
quote:Nou, toen ik na 6 jaar combinatie gereden te hebben een dagje voor het eerst met een (stuur)trailer op pad moest heb ik wel even een paar keer lopen vloeken toen ik hem over de rechterkant niet achteruit in het vak kreeg. De klant zei tegen mij dat ik hem maar gewoon op het pad moest storten dan zou hij het spul met een shovel het vak inschuiven. De volgende dag kwam ik op het zelfde adres maar met m'n eigen combi. Ik zag die man denken. 'daar heb je die kutchauffeur ook weer.' Toen ik de aanhanger in één keer over de rechterkant in het zelfde vak wist te krijgen stond hij te knipperen met z'n ogen van ongeloof ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 februari 2010 @ 14:37 |
De husihoudbeurs is nu in de RAI, vandaar dat ik dat dacht draakje ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 19 februari 2010 @ 18:01 |
quote:Hoe kun je nou een citytrailer niet van de hand het vak in krijgen? ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 19 februari 2010 @ 18:11 |
quote:I'm shocked ![]() | |
glasbak | vrijdag 19 februari 2010 @ 18:42 |
quote:Ten eerste was het geen city, maar een 3 assige wide-spread waarvan de voorste as een metertje of 3 a 4 van de trekker afstond en de andere 2 assen gestuurd waren. Ten tweede had ik nog nooit met een stuurtrailer gereden En ten derde was het voor mij 6 jaar geleden dat ik met een trailer gereden had. Maar goed.. gelukkig was dat maar eenmalig ![]() Iets anders.. Hoe bouw een Ginaf in 2 minuten... | |
Barcaconia | vrijdag 19 februari 2010 @ 19:13 |
quote:Een widespread met de 2 achterste assen gestuurd? Heb je daar een foto van toevallig? quote:Grappig! Ik ben een tijdje terug daar eens in de fabriek geweest. Helemaal niet zo groot, het is leuk om te zien dat ze dat soort spul in zo'n klein garagetje bouwen. | |
glasbak | vrijdag 19 februari 2010 @ 20:06 |
quote:Zoiets als dit, maar dan in het groot ![]() En de eerste as niet gestuurd... ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 19 februari 2010 @ 20:23 |
quote:Meestal bij zo'n widespread zetten ze de middelste as vast en laten ze de voorste as tegensturen. Als je die oplegger fatsoenlijk wilt laten volgen met een starre voorste as zul je de stuurhoeken op de laatste 2 assen wel heel groot moeten maken. Op jouw plaatje zie je al gigantische hoeken en dat is een uitschuifbare trailer met 3 assen. Vandaar dat ik het vreemd vond ![]() | |
glasbak | vrijdag 19 februari 2010 @ 20:42 |
quote:Nou ja.. zou best kunnen.. Het is tenslotte ook al 10 jaar geleden dat het gebeurd is ![]() | |
TommyGun | zaterdag 20 februari 2010 @ 18:04 |
quote: ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:20 |
quote:Dat het niet in 1 keer gelukt is, soit. Maar kom op, een oplegger het hoekie om duwen, hoe moeilijk kan het zijn ![]() Kutchauffeur ![]() | |
glasbak | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:37 |
quote: ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 20 februari 2010 @ 21:22 |
quote: ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:31 |
Now >THAT<... wannabee ladies and gentlemen, is how you make a burnout !!! ![]() Dé pleuris ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bunnybeater | zondag 21 februari 2010 @ 15:50 |
quote:Glasbak die zijn maandloon erdoorheen twitterde ![]() ![]() ![]() Vannelle die huillie deed omdat niemand op hem reageerde ![]() Ik lees al sinds #1 mee, toch maar een account uit de kast gehaald ![]() Maar zeg eens, wat stond er in deze posting? ![]() | |
ShizzleMyDizzle | zondag 21 februari 2010 @ 17:10 |
quote:Fucking niet normaal meer ![]() ![]() | |
Bartholomeus | zondag 21 februari 2010 @ 19:34 |
Dan moet je wel een goeie bandensponsor hebben ![]() | |
glasbak | zondag 21 februari 2010 @ 21:08 |
quote:Of een nieuwe auto willen hebben ![]() | |
vannelle | zondag 21 februari 2010 @ 23:14 |
quote:Als je goed had gelezen had je gelezen dat het ging over het algemeen, niet over mijn postings specifiek. Ga nou ff niet belangrijk doen met je uit de kast gehaalde account. | |
Bunnybeater | zondag 21 februari 2010 @ 23:34 |
quote:Boeoeoohoeohohoeo ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 21 februari 2010 @ 23:38 |
Eej konijnemeppert; als je je verveelt, doe dat dan ergens anders joh !! Het is hier net zo gezellie; let's keep it that way ![]() | |
vannelle | zondag 21 februari 2010 @ 23:38 |
quote:*geeft zakdoek aan jankerd | |
Bunnybeater | zondag 21 februari 2010 @ 23:51 |
quote:Nooooh, helemaal gelijk. * Trekt aan toeter. *TOET* *TOET* ![]() Boh, ff me Hi-Viz en zwaailampies aandoen. ![]() | |
Iuc | maandag 22 februari 2010 @ 05:36 |
Goede morgen. ![]() | |
glasbak | maandag 22 februari 2010 @ 10:23 |
*toch maar even reageren omdat niemand anders het doet... Goedemorgen Luc ![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 22 februari 2010 @ 13:51 |
Tis roestug hier sinds Luc-San uit de kast is gekomen ![]() | |
Barcaconia | maandag 22 februari 2010 @ 13:52 |
Er is geen zak meer te beleven ![]() | |
motaro | maandag 22 februari 2010 @ 14:07 |
Niemand die een kloontje kan aanmaken en doen alsof ie chauffeuse is? ![]() | |
Barcaconia | maandag 22 februari 2010 @ 14:11 |
En lekkere foto's posten ![]() | |
motaro | maandag 22 februari 2010 @ 14:14 |
dan loopt t topic weer storm ![]() | |
Sounddragon | maandag 22 februari 2010 @ 14:42 |
quote:Ik zeg: ga je goddeloze gang ![]() | |
motaro | maandag 22 februari 2010 @ 14:57 |
Als ik het zou kunnen.. beetje gebrek aan creativiteit ![]() | |
Iuc | maandag 22 februari 2010 @ 16:18 |
Zal ik t dan maar weer doen? ![]() | |
Barcaconia | maandag 22 februari 2010 @ 16:20 |
Je was er goed in ![]() | |
Barcaconia | maandag 22 februari 2010 @ 16:21 |
Zullen we dit topic anders maar hernamen naar iets als: "[Centraal]PTA Alternative Slowchat met iets van vrachtwagens Deel 10"? ![]() | |
Toempf | maandag 22 februari 2010 @ 19:41 |
Koud vanmorgen zeg.![]() | |
Sounddragon | maandag 22 februari 2010 @ 20:15 |
Sensor kapot hoop ik, of sta je bovenin Noorwegen ?? ![]() | |
vannelle | maandag 22 februari 2010 @ 20:49 |
Toempf is Iceroadtrucker!! ![]() | |
Bartholomeus | maandag 22 februari 2010 @ 21:46 |
Sja dat krijg je met die volvo's als ze de 5 ton voor bij zijn ![]() | |
Sounddragon | maandag 22 februari 2010 @ 22:11 |
quote:Dakennie; die rijden in prehistorische knakenbakken ![]() | |
Barcaconia | maandag 22 februari 2010 @ 22:29 |
Nietes, dat is hypermodern spul! | |
Trusten | maandag 22 februari 2010 @ 22:39 |
Hallo vrachtwagenchauffeurs, Misschien een vreemde vraag maar weet iemand van jullie hoe het eerstvolgende tankstation heet (of welk 'merk' tankstation) heet? Ik bedoel het tankstation dat 11 km na 'Hazeldonk' komt. Hazeldonk is als het goed is het eerste tankstation/la place/mc donalds na de grens maar ik bedoel dus die erna. Waarschijnlijk is mijn vader daar zijn bril verloren en wil ze even bellen... | |
Barcaconia | maandag 22 februari 2010 @ 22:45 |
Kijk even op Google Maps, daar staan vaak de namen wel bij. | |
vannelle | maandag 22 februari 2010 @ 23:43 |
quote:Hij is z'n tijd gewoon ver vooruit. ![]() | |
Iuc | dinsdag 23 februari 2010 @ 06:55 |
quote:Is dat niet de Esso bij Zevenbergschenhoek? Verder zou ik geen tankstation weten tussen de grens en knooppunt Zonzeel op de A16 behalve Hazeldonk zelf. Overigens goede morgen allen ![]() | |
Iuc | dinsdag 23 februari 2010 @ 16:15 |
Gaaf! Ben nu bij TNO Voertuigtechniek in Helmond. Er staan hier heel rare voertuigen ![]() Mag alleen geen foto's maken ![]() | |
blup | dinsdag 23 februari 2010 @ 17:26 |
Er mag wel meer niet. | |
Barcaconia | dinsdag 23 februari 2010 @ 17:28 |
Je hebt toch een iPhone, niemand ziet dat je foto's maakt! Ik ben wel benieuwd wat voor soort spul er binnen staat. En posten als druppelkut, dan gaan ze naar vrouwen op zoek als dader ![]() | |
Bunnybeater | dinsdag 23 februari 2010 @ 17:35 |
Kan je als particulier nou gewoon een vrachtwagen huren (CE + CCVB) of komen er nog regels om de hoek kijken? ![]() ![]() | |
Iuc | dinsdag 23 februari 2010 @ 19:31 |
Misschien dat je wat vergunningen tekort komt. Weet het niet zeker. Maar als je alleen voor jezelf (verhuizen) rijdt, het geen probleem is ![]() Edit: hoe zit het? vervoer voor derden 3000 euro boete!!!!!! [ Bericht 21% gewijzigd door Iuc op 23-02-2010 20:09:14 ] | |
Bartholomeus | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:13 |
quote:Care to explain? | |
Bartholomeus | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:16 |
quote:Ja, zolang je een rijbewijs en chauffeursdiploma hebt mag dat. En zolang je niet commercieel bezig bent (lees: je eigen huisraad, of die van familie of vrienden) hoef je ook geen vergunningen te hebben. Maar oh wee als je aangehouden wordt en je kan niet aannemelijk maken dat je niet commercieel bezig bent! Bovendien heb je wel gewoon te maken met de rijtijdenwet, en de daarbij behorende administratieplicht met betrekking tot tachoschijven c.q. uitdraaien. | |
Barcaconia | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:17 |
quote:Het was maar een geintje, in principe rijden die iceroadtruckers (tenminste, ik heb maar een paar keer gezien) gewoon in spul dat hier dagelijks rondrijdt. Het lijkt rommel (is het imo ook ![]() | |
densmee | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:52 |
quote:ik zag vandaag een collega van je uit de richting van bladel richting eindhoven gaan over de N284 in oude daf 95 denk ik ook met een voor en volgwagen ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 23 februari 2010 @ 21:01 |
quote:Hoe bedoel je gewoon? Gewoon als in een net zo normale verschijning, of gewoon als in technologisch vergelijkbaar? | |
Iuc | dinsdag 23 februari 2010 @ 22:18 |
quote:Dat kan. Dat moet <knip> geweest zijn. <knip> Maar dat moet na 5 uur vanavond geweest zijn. <knip> [ Bericht 14% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:09:47 ] | |
Barcaconia | dinsdag 23 februari 2010 @ 22:39 |
quote:Normale verschijning, technologisch zijn ze ook wel vergelijkbaar, maar toch ook niet helemaal. In verband met bladvering dat nog steeds op trekkers zit soms (het wordt wel vlug minder), prehistorische dashboarden, ruimtegebrek, lang niet het comfort/de luxe etc. En volgens mij ook een stuk onveiliger. Ik zou liever met een MAN een aanrijding krijgen dan met een Peterbilt. | |
Sounddragon | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:21 |
quote:Psiesjh.. da't bedoelde ik dus ook... technologisch voor geen meter vergelijkbaar.. dus; prehistorische knakenbak ![]() Ik denk dat je met een goed uitgeruste EU trekker leuke bobo's zou kunen verdienen daar.. de pest is dat die monteurs in de rimboe er niks mee kunnen, en daarom is dat oudere spul gewoon beter.. voor daar ![]() Ik merk het als ik aan de Chevy of de Lincoln sleutel; het is gewoon zo gebouwd dat het simpel te fiksen is.. in de gemiddelde EU vrachtwagen van tegenwoordig doe je niks meer zonder laptop of ernstig specialistische uitleesapparatuur.. en als je daar op zo'n ijsbaan staat bel je niet de MAN 24/7 assistance, dan moet je het met beperkte middelen rap, en liefst zelf kunnen fiksen ![]() Ik denk dat je er best wel mee zou kunnen rijden daar, mits er maar een fatsoenlijke dealership zit ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 23 februari 2010 @ 23:52 |
Jammer Sounddragon, met die instelling hebben er al velen gefaald in Amerika. Een Europees product is in principe totaal niet vergelijkbaar met een Amerikaans product. Er is een reden dat een Amerikaanse trekker er uit ziet zoals hij doet. Ten eerste wetgeving: Er is lang niet zo'n strenge wetgeving m.b.t. milieu en veiligheid etc. Een koppelschotel is simpel, een vangmuil bestaat niet (haakkoppeling), remweg, kreukelzone etc. allemaal anders. Dat zorgt ook dat de prijs van een trekker veel lager is. Zowel in onderhoud als in aanschaf. Daarnaast is het mentaliteit. Ze hebben een tijdje terug frontstuurs proberen te introduceren, daar zijn ze vlug van teruggekomen. Niemand wil dat. Niemand koopt dat. Schijfremmen kennen ze amper, luchtvering is vaak nog niet standaard. etc. etc. Ik kan een pagina vol typen waarom een gewone DAF105 zou falen maar daar heb ik geen zin in. Ga er maar van uit dat het een andere markt is en leer van fouten die velen al gemaakt hebben in deze branche (inclusief gedeeltelijk ikzelf het laatste half jaar ![]() | |
Sounddragon | woensdag 24 februari 2010 @ 00:15 |
Ik bedoel meer; om er zelf als stronteigenwijze hollander te gaan rijden met een dikke EU truck, niet om die Ami's te proberen te overtuigen, maar gewoon voor de ullah; ik doe het lekker toch ![]() Op zich lijkt me er niks mis mee om daarheen te verhuizen en het avontuur in zo'n lomp horrel aan te gaan, maar we zijn hier redelijk verziekt denk ik qua luxe en comfort ![]() | |
densmee | woensdag 24 februari 2010 @ 19:09 |
quote:Ja het was zeker 5 uur geweest misschien wel 6 uur, maar gaan jullie naar de familie <knip> ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:10:34 ] | |
Iuc | woensdag 24 februari 2010 @ 20:56 |
En in Reusel ook ![]() | |
densmee | woensdag 24 februari 2010 @ 21:23 |
quote:ik ken "bedrijven" waar ik liever op bezoek ga | |
Iuc | woensdag 24 februari 2010 @ 22:58 |
quote:Heb je enig idee waar de <knip> vandaan komen? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:10:54 ] | |
Sounddragon | woensdag 24 februari 2010 @ 23:45 |
Kampuuuuuurs !!!!! Kampers zijn kewl ![]() Ik kreeg vandaag een baan aangeboden bij een oud ijzerboer in Rotterdam Waalhaven op een 'kraan' met zo'n notenkraker aan de steel ![]() | |
Iuc | donderdag 25 februari 2010 @ 13:24 |
Lol.... "Ga maar laden bij Jans(s)en in Venlo". Dit is de derde jans(s)en in Venlo waar ik inmiddels ben ![]() En eindelijk de goede ![]() | |
densmee | donderdag 25 februari 2010 @ 21:06 |
quote:er is wel enig verschil denk ik tussen <knip> [ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:11:27 ] | |
Sounddragon | donderdag 25 februari 2010 @ 21:41 |
![]() De ene zijn een paar broers, en die andere firma is een hele familie ![]() | |
Iuc | donderdag 25 februari 2010 @ 23:12 |
Die <knip> waar ik kom zijn wel de klanten waar ik t liefst kom. En dat meen ik serieus. Altijd een bakkie ![]() ![]() Ook zijn dat de enige bedrijven waar ik nooit de wagen uit hoef om bakken te wisselen. De kabels worden daar altijd door hun zelf los en vast gemaakt. Ik heb graag met kampers te doen. Eerlijk en direct. Kampers zijn wat dat betreft net de drie musketiers. Alleen zijn ze met iets meer dan 3 ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:11:48 ] | |
ShizzleMyDizzle | vrijdag 26 februari 2010 @ 16:08 |
quote:Heb je helemaal gelijk in. Ik heb afgelopen zomer bijbaan gehad bij de vuilnis inzameling hier, en ik vond het het fijnste werken in de kamp / tuig buurten. In de wat chiquere wijken kunnen mensen behoorlijk achterbaks zijn, terwijl 'lager' volk harstikke toffe mensen zijn (tenzij je ze tegen je krijgt ![]() | |
ShizzleMyDizzle | vrijdag 26 februari 2010 @ 18:28 |
Woensdag kan ik trouwens mijn nieuwe, aangepaste rijbewijs ophalen ![]() Met de categorie C erbij dus ![]() | |
Iuc | vrijdag 26 februari 2010 @ 20:19 |
quote: ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 26 februari 2010 @ 20:36 |
quote:Gefeliciteerd ![]() Taart! | |
motaro | vrijdag 26 februari 2010 @ 22:28 |
quote: | |
densmee | vrijdag 26 februari 2010 @ 23:25 |
quote:ik heb ook niks tegen kampers, alleen hoe de <knip> zich hier in de omgeving af en toe gedraagt daar word je niet altijd gelukkig van maar goed het gaat hier over de lkw's [ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:12:17 ] | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 12:25 |
Boetes rij- en rusttijden truckers vaak onredelijk Eindelijk iemand die t opneemt voor chauffeurs ![]() | |
glasbak | zaterdag 27 februari 2010 @ 15:19 |
Ik heb een brief gekregen van de directie dat ik mijn eigen (vaste) auto niet meer mee naar huis mag nemen en in het kader van de 48 urige werkweek waarschijnlijk zal moeten delen met een andere chauffeur ![]() ![]() | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 17:36 |
Dat is rottig nieuws, zie er in Almere bij Koops en bij de Texaco ook altijd wel 1 staan. Dat zal dan ook wel verleden tijd zijn. | |
glasbak | zaterdag 27 februari 2010 @ 17:40 |
Lang leve de EU ![]() Minder verdienen omdat je minder uren mag draaien en meer uitgeven omdat je nu elke dag met je eigen auto heen en weer moet rijden ![]() Kan je voor de verloren uren geen deeltijd ww aanvragen? ![]() | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 17:42 |
die kan je opvullen door bij de ah te gaan werken. ![]() Want de lonen gaan ook niet omhoog. Iemand die trouwens vandaag naar Nieuwegein is geweest? | |
RealZeus | zaterdag 27 februari 2010 @ 17:51 |
quote:Nee, en reiskostenvergoeding kun je ook wel vergeten. Wat was er in Nieuwegein? | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 17:57 |
http://www.transport-onli(...)/index.php?news=6755 | |
RealZeus | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:02 |
quote:Weet je wat het probleem alleen is? Die chauffeurs gaan niet staken. Dat roepen ze wel elke keer maar omdat het meer een roeping is dan werk gaan ze toch maar weer rijden. Daarom heeft het allemaal zover kunnen komen. Daarom kunnen werkgevers en overheid zoveel flikken. En de keren dat ze actie gaan voeren gaan ze wegen blokkeren. Zet de auto dan daadwerkelijk stil en dan massaal. Die 1200 man zijn volgens mij momenteel zo op te vullen. | |
glasbak | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:08 |
quote:Ik heb 29 hele euro's op mijn loonstrookje staan als reiskosten ![]() Maar ja.. daar heb je geen auto voor.. zelfs geen fiets ![]() | |
RealZeus | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:11 |
quote:Toen ik nog uitzendkracht was kreeg ik ze wel. Maar goed, dat was bij lange na niet kostendekkend. | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:21 |
quote:Ze zouden is een beetje de Franse mentaliteit moeten overnemen, gewoon alles dichtgooien. Dan krijg je wel wat gedaan, maar dit soort dingen en dat 60km/h gaan rijden? Dat zet geen zoden aan de dijk. | |
glasbak | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:23 |
quote:Laten we met z'n allen gaan toeteren ![]() | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:24 |
Daar schrikt Den Haag/Brussel wel van ja.![]() | |
RealZeus | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:25 |
quote:Zoiets deden we al eerder. Dat was 's nachts: Toetertijd bij MiddenindenachtRick. ![]() | |
glasbak | zaterdag 27 februari 2010 @ 18:31 |
Maar laten we inderdaad alle vrachtwagens eens een keer een dag aan de kant zetten. Dan hebben ze meteen bewijs dat de vrachtwagens in de spits geen file veroorzaken ![]() | |
Iuc | zaterdag 27 februari 2010 @ 19:43 |
quote:Uhm, ik vrees dat er dan veel minder files zullen staan. Dan komt er namelijk een complete rijstrook vrij. | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 19:50 |
als er een week geen bevoorrading is voor tankstations, zijn er wel meer rijstroken vrij ![]() | |
RealZeus | zaterdag 27 februari 2010 @ 19:56 |
quote:Een week? Volgens mij is dat binnen een paar dagen einde oefening. Wel goed voor het mileu. En dan krijgen we het volgende bericht:"Er staat een file op het fietspad tussen Zaandam en Amsterdam." ![]() | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 19:58 |
dat hoop ik niet, dan sta ik iedere dag in de file ![]() | |
glasbak | zaterdag 27 februari 2010 @ 20:14 |
quote:Dan kan je door de coentunnel heenfietsen want auto's rijden er toch niet ![]() | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 20:18 |
dat zou wel tof zijn, schaf ik wel een skelter aan.. beetje onder de rokjes kijken ![]() | |
glasbak | zaterdag 27 februari 2010 @ 20:35 |
quote: ![]() ![]() | |
motaro | zaterdag 27 februari 2010 @ 20:36 |
haha nee jij niet he ![]() maar ik ben er weg van! Fijne avond ![]() | |
vannelle | zondag 28 februari 2010 @ 18:41 |
quote:Die strook zal dan gewoon leeg blijven, er zijn er maar weinig die rechts rijden. | |
Bartholomeus | maandag 1 maart 2010 @ 21:13 |
Zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, het is weer maandag ![]() | |
glasbak | maandag 1 maart 2010 @ 22:15 |
quote:Zow, kwart over 9 's avonds.. de eerste post ![]() Goedemorgen Bartje ![]() Tijd voor het nieuws : quote:Dit was het nieuws, Goedenavond ![]() | |
glasbak | dinsdag 2 maart 2010 @ 18:29 |
En dan nu om de stilte te doorbreken, een nieuwsberichtje...quote:Kassa! | |
RealZeus | dinsdag 2 maart 2010 @ 18:43 |
quote: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-zwaar-onder-invloed ![]() [ ] Geschikt [X] Ongeschikt. | |
glasbak | dinsdag 2 maart 2010 @ 18:53 |
quote:In je goeiste Nederlands! | |
Iuc | dinsdag 2 maart 2010 @ 19:08 |
lol. Een "tik" voelen en er dan achter komen dat er een auto vast onder je wagen is gereden ![]() | |
densmee | dinsdag 2 maart 2010 @ 19:37 |
quote:This thread is worteless without pics, ofzoiets ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 2 maart 2010 @ 20:31 |
Dat is twee collega's van mij ook al gebeurd. Onvoorstelbaar zou je denken, maar toch. De eerste is al een paar jaar geleden, de bult op bij Luik. Met een combi, dus na de bumper op de aanhanger zit ook meteen de achteras. En als ik zeg dat de achterbank van die personenwagen onder de achteras stond, dan weet je denk ik genoeg. Voor zover ik weet waren de 2 inzittenden op slag dood. Tweede geval was een jaar of 2 geleden in Duitsland op de snelweg. Hij had z'n pauze gemaakt en voegde terug in op de snelweg. Toen ie net op snelheid was klapte er ook een of andere dikke benz met een noodgang achterop. Dit keer een oplegger, de benz stond in z'n geheel ónder de achteroverbouw. Dit keer een dode. Later bleek dat persoon in kwestie 200+ had gereden, op de meest rechtse rijbaan, terwijl hij gezopen had. Mijn collega reed gewoon rechts en was dus op gang, dus die was niets te verwijten ook al zou je het willen. Hoop nooit zoiets mee te maken ![]() | |
Redbaron | dinsdag 2 maart 2010 @ 20:35 |
toch maar een tvp plaatsen | |
RealZeus | dinsdag 2 maart 2010 @ 20:53 |
quote:Dat schijnt ok een keer gebeurd te zijn bij een bietenauto, 's nachts op de A7 bij Heerenveen. Die chauffeur kreeg allemaal foutmeldingen over de verlichting van de trailer, ging hij kijken , hing er ook een sportauto onder die er met een kleine 200 km/h onder geklapt was. De vrachtwagenchauffeur had er verder weinig van gemerkt. Maar goed, als je ook met een volle bak bieten rijdt. | |
Redbaron | dinsdag 2 maart 2010 @ 21:00 |
quote:Heb ooit een chauffeur gesproken die met adblue tanks reed, was m er ook een onder geklapt, had zelf weinig gemerkt. Auto's hebben hem erop geattendeerd dat er iets mis was... | |
vannelle | woensdag 3 maart 2010 @ 00:46 |
Over tanks gesproken, foto'tje van gisteravond. Goed voor het milieu dat pendelwerk......... ![]() ![]() | |
RealZeus | woensdag 3 maart 2010 @ 00:48 |
quote: ![]() En waarom heb je je BC in het Engels? Dat ding kan ook Nederlands. ![]() | |
vannelle | woensdag 3 maart 2010 @ 01:03 |
quote:Zeecontainers, hooguit 30 ton dus daar ligt het niet aan. Komt omdat het pendelwerk is, ritjes van hooguit 3 km bibeko en veel manouvreren. BC is in het engels omdat ik niet voor nederlands kan kiezen, deze auto is namelijk overgenomen van de franse tak van het bedrijf waar ik werk en blijkbaar staan er in Frankrijk andere talen in het keuzemenu.......heb er al eens naar gekeken maar nederlands staat er echt niet bij. ![]() En de stoel is kapot! Kan alleen maar in de hoogste of laagste stand, er tussenin gaat niet meer. Rijdt behoorlijk kut moet ik zeggen. Maar ach, ik rij er niet altijd op. Alleen maar om bij te springen als ik op de reachstacker weinig te doen heb dus veel last heb ik er niet van. ![]() | |
RealZeus | woensdag 3 maart 2010 @ 11:39 |
quote:Ah , vandaar. En dat van die stoel is een bekend euvel, ja. ![]() | |
blup | woensdag 3 maart 2010 @ 11:50 |
quote:Ik rijd meestal 25L te 100km | |
LoempiaLiza | woensdag 3 maart 2010 @ 11:52 |
En dan ook nog met een handgeschakelde DAF rijden, dan ben je wel erg maf ![]() Iemand trouwens wel eens gehoord over de afwijking van een Volvo BC qua brandstofverbruik? WIj hebben 4,0-4,2km/l op de BC staan, volgens de baas rijden we 3,6-3,7 km/l. Ik vind dat wel een heel groot verschil eigenlijk ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door LoempiaLiza op 03-03-2010 11:54:52 (BC-probleem toegevoegd) ] | |
Bootje84 | woensdag 3 maart 2010 @ 11:55 |
(semi-)automaat ftw ![]() | |
RealZeus | woensdag 3 maart 2010 @ 11:58 |
quote:Als je een vaste auto hebt kun je dat natuurlijk gewoon uitrekenen. | |
Iuc | woensdag 3 maart 2010 @ 12:57 |
quote:BC die stationair draaien niet meerekent? Ik haal gemiddeld 2,0-2,1 km/l ![]() | |
RealZeus | woensdag 3 maart 2010 @ 13:02 |
quote:Jawel, dat rekent Volvo wel mee. ![]() | |
Iuc | woensdag 3 maart 2010 @ 13:35 |
quote:liter per uur is wat anders dan liter per kilometer. Zo, anderhalf uur verder en bak 1 is leeg. Nu bak 2 nog endan laden ![]() | |
Barcaconia | woensdag 3 maart 2010 @ 13:38 |
quote:Als je stationair draait heb je natuurlijk oneindig liter per km, omdat je geen kilometer vooruit komt. Als je stationair draait rekent de bc het aantal liters op dat je verbruikt en telt die bij het uurgemiddelde op. Het wordt dus gewoon meegerekend. | |
RealZeus | woensdag 3 maart 2010 @ 13:44 |
![]() WTF is dit? Afkomstig uit dit topic: inhalende vrachtwagens | |
Sounddragon | woensdag 3 maart 2010 @ 13:47 |
Ik heb deze nog; alleen was dat na 150 km snelweg ![]() ![]() Met 93 ton ![]() | |
Iuc | woensdag 3 maart 2010 @ 13:50 |
Net ff gekeken wat mijn daadwerkelijk verbruik is geweest. 77769 liter totaal op 165684,7 kilometer. Gemiddeld 2,13045944 km/l ![]() | |
blup | woensdag 3 maart 2010 @ 14:43 |
Heb jij 3000 liter mee?!?! | |
RealZeus | woensdag 3 maart 2010 @ 14:57 |
quote:Dat heeft het ding totaal verstookt waarschijnlijk. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 maart 2010 @ 15:03 |
Totaal verbruik idd ![]() | |
glasbak | woensdag 3 maart 2010 @ 21:13 |
Nu weet ik uit ervaring dat die BC's van de DAF nog wel eens op hol willen slaan. Vertrouw er dus maar niet blind op want dan kan je bedrogen uitkomen.. Over bedrogen gesproken.. FILMPJE! | |
Iuc | donderdag 4 maart 2010 @ 06:42 |
Wat een vreemde planning hebben we toch. Gisterenmiddag moest ik eerst schroot laden, ben ik bezig de eerste bak op de grond te zetten krijg ik telefoon. Of ik de bak weer op wilde trekken en vandaag als eerste werk 2 bakken wilde wisselen in Reusel. Dus de bak weer opgetrokken en de auto aan de kant gezet en naar huis gegaan. Kom ik vandaag op de zaak, kijk op de planning staat er weer doodleuk schroot laden op. Heel Reusel is verdwenen van de planning ![]() Dus daar sta ik weer. Te wachten op een machinist om mijn bakken vol te gooien. Was dat gisteren nou gebeurd, was ik nu al bijna in Den Bosch. En wij moeten de letter van de planning volgen want die is heilig. Als je er niet op kijkt zal er een andere functie binnen het bedrijf worden gevonden voor je. Sorteerband ![]() Zou dat ook voor de planning zijn? | |
vannelle | donderdag 4 maart 2010 @ 06:55 |
quote:Ik kies voor de voetjes (bijna) van de vloer. Maar dan voel ik me echt een kaboutertje zoals ik naar de pedalen moet reiken, ondanks dat ik 1,92 m ben...... Stoel helemaal naar beneden is 3x niks, beetje vering mag van mij wel. | |
vannelle | donderdag 4 maart 2010 @ 06:57 |
quote:De planning heeft altijd een reden om het zo lomp te doen maar die weet jij niet. En die vertellen ze ook niet want je bent te dom om het te begrijpen volgens hun, je bent immers maar chauffeur? Zij weten alles, hoe durf je aan hun te twijfelen? ![]() | |
Sounddragon | donderdag 4 maart 2010 @ 06:58 |
Stoel op standje hoog en het gewicht heel laag zetten, dan zakt ie weer in ![]() Ik heb in een ouwe Terberg wel eens een spanband over de zitting gegooid om hem omlaag te trekken, werkt ook goed ![]() | |
Iuc | donderdag 4 maart 2010 @ 07:00 |
quote: ![]() Bij mijn stoel moet ik heel voorzichtig zijn met het verzetten van de rugleuning. Die wil namelijk niet meer vast. Heb ik een losse leuning. ![]() | |
vannelle | donderdag 4 maart 2010 @ 07:00 |
Goede tip! Ga ik proberen. ![]() Zal wel ff duren denk ik want nu heb ik weekend ![]() ![]() | |
vannelle | donderdag 4 maart 2010 @ 07:03 |
quote:Losse leuning lijkt me helemaal erg. Maar als je een vaste wagen hebt is het 1x goed zetten en daarna nooit meer. Toch? ![]() | |
Iuc | donderdag 4 maart 2010 @ 07:04 |
quote:Nou....... In de pauze wil ik wel eens achterover gaan hangen ![]() | |
Klonk | donderdag 4 maart 2010 @ 07:07 |
quote:Dat is een Mercedes, opgepimpt door Colani, een italiaanse ontwerper ![]() http://www.darkroastedble(...)by-luigi-colani.html Ooit bedacht als concept voor de vrachtwagen van de toekomst, het ontwerp stamt uit eind jaren 70, 1977 als ik me niet vergis | |
vannelle | donderdag 4 maart 2010 @ 07:11 |
quote:Heb je geen stoel aan de andere kant? ![]() | |
Iuc | donderdag 4 maart 2010 @ 07:12 |
Jawel. Maar niet luchtgeveerd. En mijn dvd scherm staat niet die kant op gericht ![]() | |
Iuc | donderdag 4 maart 2010 @ 07:13 |
Eerste pauze van 3 kwartier zit er al weer op vandaag ![]() | |
vannelle | donderdag 4 maart 2010 @ 07:32 |
quote:Dat van de dvd vind ik de beste reden. ![]() | |
RealZeus | donderdag 4 maart 2010 @ 11:40 |
quote:Aha. Het ontwerp oogt naar mijn idee niet echt 30 jaar oud dus dat hebben ze wel goed gedaan. | |
Iuc | donderdag 4 maart 2010 @ 12:23 |
Derde pauze van 3 kwartier zit er ook al weer op ![]() En onderweg naar de vierde. Al weer 29 minuten ![]() | |
glasbak | donderdag 4 maart 2010 @ 20:25 |
Ik ben blij dat ik eigen planner ben ![]() De planning op de zaak moet naar mij luisteren en niet andersom ![]() | |
Iuc | vrijdag 5 maart 2010 @ 09:43 |
Yes! Ik sta voor een afgesloten Roertunnel ![]() Gebeurt normaal nooit dat ze die afsluiten ![]() | |
RealZeus | vrijdag 5 maart 2010 @ 11:51 |
quote:Hoe hoog ben je? ![]() En sta je vooraan bij de slagboom? | |
Iuc | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:18 |
quote:Nu 3,95 meter en ik stond 10e. 16 minuten stilgestaan daar ![]() | |
RealZeus | vrijdag 5 maart 2010 @ 13:25 |
quote: ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 5 maart 2010 @ 21:51 |
Wie was dat ook alweer die een Lego truck wilde maken? Ik heb zojuist in MLcad een 3 assige gestuurde dieplader ontworpen. Binnenkort alle onderdelen bestellen! Ik zal foto's maken als hij klaar is. Het enige dat MLcad niet heeft is pneumatische onderdelen. Daarmee moet ik dus even improviseren als ik de trailer aan het bouwen ben. | |
Barcaconia | vrijdag 5 maart 2010 @ 22:41 |
Dit wordt een duur dingetje geloof ik. Vanavond even de onderdelen in mijn winkelmandje gooien om te kijken of het de moeite waard is om te bestellen... | |
Bartholomeus | zaterdag 6 maart 2010 @ 19:21 |
Barca: dat was ik. Wat wil je met die pneumatische delen dan? | |
Barcaconia | zaterdag 6 maart 2010 @ 20:11 |
Ik wil eigenlijk de stuurwerking met pneumatiek toen ipv wat normaal hydrauliek zou zijn. Ik denk niet dat dit zal werken dus ik heb ook een aantal reactiestangen ontworpen voor de zekerheid. De pneumatiek zou ik dan gebruiken om handmatig de stuurwerking te kunnen gebruiken (=nabesturing). De trailer wordt iets meer dan 1 meter lang. | |
Bartholomeus | zaterdag 6 maart 2010 @ 20:55 |
Dat gaat niet werken nee, daar is de luchtdruk in het systeem te laag voor. Op het moment dat de trekker de cylinder aan de voorkant zou induwen, verhoogt de luchtdruk gewoon in plaats van dat de stuurcylinder de tegenovergestelde beweging maakt. Ik zou ook voor stangen of eventueel kabelbesturing gaan ![]() ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 6 maart 2010 @ 21:05 |
Sowieso geen kabelbesturing. Ik kan wel relatief makkelijk reactiestangen implementeren, dat ga ik dus maar doen. Moet ik wel weer even het ontwerp aanpassen :p Kan ik niet met een pompje het systeem op druk zetten en dan de cilinders laten werken? Of klappen dan de slangen er af? (dat was wat ik vroeger altijd had geloof ik). | |
Bartholomeus | zaterdag 6 maart 2010 @ 21:27 |
quote:Dat zou in theorie kunnen, maar je houdt een aantal problemen. Ten eerste wordt idd door een sterke beweging de druk ineens zo hoog dat de slangen er af ploffen. Daarnaast is lucht natuurlijk sterk te compresseren, dus na een beweging zal de stuur cylinder nooit precies in de 'nulstand' terugkeren als de trekker recht voor de oplegger staat. Verder zijn die cylindertjes niet je-van-het wat betreft lekdichtheid. Dat betekent dus dat je op de gok regelmatig zult moeten bijpompen om de boel op druk te houden. Stangen it is ![]() Edit: ohja, áls het al werkt, reageert het sloom, ook weer door de compresseerbaarheid ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 6 maart 2010 @ 21:35 |
Daar was ik al bang voor. Stangen dan maar. Ik ben een nieuw koppelingsplateau aan het ontwerpen maar een laag design valt nog niet mee met Lego... Ze hebben niet bepaald geschikte draaikransen. | |
Bartholomeus | zaterdag 6 maart 2010 @ 21:39 |
Moet je ff op youtube rondkijken, ideeën zat ![]() ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 6 maart 2010 @ 21:43 |
Ik vind zelf bedenken en ontwerpen leuke dan ideeen jatten ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 6 maart 2010 @ 22:24 |
Ik heb iets gevonden! Dit gaat prachtig werken geloof ik! | |
Bartholomeus | zondag 7 maart 2010 @ 13:40 |
Beter goed gejat dan slecht verzonnen ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:37 |
Ik weet niet precies wat er gebeurt is vanavond maar ik moet binnenkort naar Amsterdam. Ik heb het telefoonnummer gekregen van een heel erg leuke huisarts. Damn. Ik denk dat Luc als een blok gevallen is. Zo erg zelfs dat er zijn afkeer voor Amsterdam aan de kant wil zetten om haar te zien. Dit voelt wel lekker hoor ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Iuc op 08-03-2010 01:44:36 ] | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 01:44 |
Intern onderzoek? ![]() ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:46 |
quote:Vandaag was alleen extern onderzoek ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:49 |
Leuke is, dat ik haar al 20 jaar ken en de zus is van mijn beste maat. Ligt misschien een beetje gevoelig. Alhoewel hij zelf zei dat ze weer vrij is en dat ik er werk van moest maken. Leuk, die feestjes waar een 40 jarig huwelijk word gevierd ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:50 |
![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:51 |
* ik ben blij * | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:51 |
![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 01:54 |
Post er anders nog 6. | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 01:55 |
Of 2. | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 01:55 |
Of doe 3 ofzo? | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:55 |
Neuh. | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:55 |
5 was genoeg | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 01:55 |
Bagger. ![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 01:55 |
Pics? | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:56 |
Kan wel een poging wagen hoor | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 01:56 |
Ff kijken of ik via de iphone een pic kan uppen | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 01:56 |
quote: quote: ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 02:00 |
Niet de beste pic maar het is er 1 ![]() http://twitpic.com/179pdm | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 02:02 |
quote:Niet de beste pic idd, maar ze ziet er goed uit voor zover ik kan zien! | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 02:02 |
Bloemetjesjurk ![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 02:03 |
Blond haar ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 02:04 |
Ik heb een betere pic alleen kan ik die niet meer aan op mijn telefoon. Die staat namelijk in het telefoonboek. Als zij mij belt zie ik die ![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 02:04 |
iPhone ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 02:05 |
Slaap lekker mijn wekker gaat over 3 uur ![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 02:05 |
Ai, dat is niet zo best.. Succes daarmee! Truste. | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 02:06 |
Flieft ![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 02:07 |
Dat doet wat met je. | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 07:49 |
Goede morgen. Ik heb lekker maar wel slecht geslapen ![]() ![]() | |
TommyGun | maandag 8 maart 2010 @ 08:27 |
Zag net een combinatie rijden waarvan een van de achterwielen zo nu en dan wat rook afblies. Het stonk ook aardig naar verbrand rubber. Geprobeerd de chauffeur erop te attenderen maar ja... lastig. Hoop dat 'ie 't redt tot aan z'n bestemming. | |
RealZeus | maandag 8 maart 2010 @ 11:36 |
quote:Die rechter? ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 11:43 |
quote:Da's d'r moeder ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 17:21 |
Murlmrl... ![]() Weer eens een kapotte luchtbalg op de aanhanger. Hij wordt niet opgeblazen. Bah... | |
RealZeus | maandag 8 maart 2010 @ 17:22 |
quote:En als je de vering eens omlaag en omhoog gooit? Kan zijn dat er vuiltje in het ventiel zit. ![]() | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 18:31 |
quote:Al een keer of 10 gedaan. Hamerwerk wil ook niet werken. Ventiel zal wel weer stuk zijn. Ik sta nu iig bij de garage en daar gaan ze zo dat ding vervangen ![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 20:27 |
Nou Bartholomeus, na je tips heb ik het hele concept aangepast. Ik heb nu een volledig stangengestuurd systeem opgezet dat zelfs beter en efficienter is dan de oude versie. Ik heb nog niet helemaal door hoe Bricklink werkt maar de eerste steentjes zijn besteld. Ik hoop z.s.m. de lijst te kunnen afwerken om de rest te bestellen. Als ik tenminste een online winkel kan vinden die alles heeft liggen... | |
Bartholomeus | maandag 8 maart 2010 @ 20:35 |
quote:Bijna geen enkele winkel heeft alles, je ontkomt er niet aan om bij verschillende zaakjes te bestellen. Ben wel benieuwd wat je er van gemaakt hebt evengoed. Is dat MLcad een beetje gebruiksvriendelijk voor de leek? Ik heb op het moment echt belachelijk weinig tijd om m'n voorgenomen ideeën te verwezenlijken, maar óóit komt het er nog van ![]() | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 20:55 |
MLcad werkt ontzettend simpel! Als je het download geef maar een gil. Ik stuur mijn ontwerp wel door ![]() Ik ga ze niet online zetten. Over dat Bricklink: Dat ze niet alles hebben vind ik niet erg, maar ik al 1 bestelling staan en nu nog 44 unieke onderdelen met totaal 365 items over. De meeste winkels vinden maximaal 7~8 stuks. Dan zou ik 8x verzendkosten moeten betalen oid. Daar heb ik ook weinig zin in. Maarja, als het de enige mogelijkheid is... edit: screenshotje toch maar geplaatst. [ Bericht 4% gewijzigd door Barcaconia op 08-03-2010 21:47:30 ] | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 21:02 |
Ah, net een winkel gevonden die de volgende 20 unieke onderdelen kon leveren! Nog 24 te gaan dus. Edit: Alles besteld in 6 bestellingen. Totaal ongeveer 100 dollar... Ik hoop dat de baas dit spul gaat vergoeden dadelijk, het is immers voor mijn werk ![]() [ Bericht 56% gewijzigd door Barcaconia op 08-03-2010 21:40:44 ] | |
Iuc | maandag 8 maart 2010 @ 21:42 |
Wat voor speciaal soort Lego is dat eigenlijk? | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 21:43 |
Gewoon standaard Lego. Maar omdat ik een eigen ontwerp gemaakt heb (3-assige stangengestuurde dieplader) moet ik alles blokje voor blokje los bestellen. En de meeste winkels hebben niet elk blokje dat ik wil, dus heb ik het in 6 bestellingen moeten doen... 6x verzendkosten dus ook helaas. | |
Barcaconia | maandag 8 maart 2010 @ 21:47 |
![]() Ik heb de middenbaan van het diepe bed ook open gelaten. Dat is in dit ontwerp niet zo maar ik heb andere steentjes besteld daarvoor. Uiteraard volgens Amerikaanse specificaties: ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 9 maart 2010 @ 21:07 |
Je zwanenhals gaat doorbuigen denk ik, de vertikale verbinding is te zwak naar mijn zin ![]() Maar luister vooral niet naar een patat trappende omhooggevallen achterhoekert ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 9 maart 2010 @ 21:17 |
Ik lijm alles vast als het ontwerp naar mijn zin is. Dat zit dus wel goed denk ik. Ik heb wat extra steentjes besteld voor de zekerheid, dus ik zou het nog kunnen verstevigen. Ik ben nu een trekker aan het ontwerpen, maar dat valt nog niet mee. Te veel details. | |
Bartholomeus | dinsdag 9 maart 2010 @ 21:32 |
Vastlijmen? ![]() Gast! De gein is toch juist om eerst uren, dagen, weken, mááánden te prutsen, klooien, mieren, friemelen, frutselen en fratselen, dan 2 weken.... ok, dagen... mwah ok, úúr van je overwinning te genieten en dan de hele godsganse flikkerse teringbende weer uit elkaar te trekken en aan iets nieuws te beginnen? ![]() Vastlijmen... you must be kidding me ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 9 maart 2010 @ 21:37 |
Nope, zoals ik al eerder zei: Dit is een ontwerp dat ik voor mijn werk maak. Ik houd hem dus niet thuis ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 9 maart 2010 @ 21:38 |
Ja maar dan wil je 'm toch kunnen verbeteren en veranderen en en en..... what the fuck ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 9 maart 2010 @ 21:49 |
Dat gaat natuurlijk niet als dat ding niet thuis staat ![]() Het moet gewoon een goed model zijn en als het dat is kan ik het vastlijmen en zo laten. Er zijn een aantal dingen die sowieso gelijmd moeten worden omdat anders het ontwerp op deze manier niet mogelijk was ![]() En ik weet het, het is niet bepaald de Lego-spirit maar in dit geval vind ik het wel te verantwoorden ![]() | |
Toempf | woensdag 10 maart 2010 @ 12:30 |
quote:Had hij niet een as omhoog die zo nu en dan met een oneffenheid het wegdek raakte? Dan wil er ook nog wel eens wat rook vanaf komen. | |
TommyGun | woensdag 10 maart 2010 @ 18:36 |
quote:Nope leek van tussen het dubbellucht te komen. Remmen die aanlopen? | |
Iuc | woensdag 10 maart 2010 @ 19:20 |
Kan ook gewoon een lege oplegger zijn geweest. En dan zondeR ABS met wel ABS op de trekker ![]() | |
TommyGun | woensdag 10 maart 2010 @ 19:50 |
Terwijl je 80 rijdt op een rustige snelweg? | |
glasbak | woensdag 10 maart 2010 @ 21:11 |
quote: quote:Rokende remmen ruiken doorgaans niet naar verbrand rubber ![]() En mochten de remmen zo af en toe blokkeren waardoor er rook van de banden af kan komen, dan merkt de chauffeur dat vast wel tijdens het rijden. Of het moet een enorme idioot zijn ![]() | |
glasbak | vrijdag 12 maart 2010 @ 06:48 |
Goedemorgen! Tijd voor koffie! | |
Toempf | vrijdag 12 maart 2010 @ 07:36 |
Bijna weekend gelukkig:) | |
glasbak | vrijdag 12 maart 2010 @ 07:51 |
Nog maar een paar uurtjes! ![]() | |
Iuc | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:01 |
![]() En weer veilig Duitsland uit ![]() Slechts met een totaalgewicht van 40 ton ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:12:55 ] | |
glasbak | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:14 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:13:08 ] | |
vannelle | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:25 |
quote:Best zwaar! ![]() Wa kos da nou als je met zo'n gewicht staande gehouden wordt? Zo reed ik trouwens wel eens voor de drukkerij die de verpakkingen van een sigarettenproducent maakt. Kleine palletjes, passen er 30 in een trailer. Maar omdat het gewoon massief karton is ( zijn nog geen pakjes maar vellen ![]() Hadden ze een keer 2 hoog geladen, kwam bijna de put niet uit en voor de rest reed het ook gewoon kut. [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:13:21 ] | |
Iuc | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:33 |
Geen idee wat 25 ton te zwaar moet kosten. Zal in ieder geval wel een aantal punten op 't rijbewijs zijn. Maar jij vind zwaar rijden klote? Ik niet. Gaat allemaal wat langzamer maar ook veel stabieler heb ik het idee. Dan heb ik geen butsauto meer ![]() | |
vannelle | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:52 |
quote:Toen vond ik het zwaar klote inderdaad, reed toen op een terminaltrekker. ![]() Nu kom ik eigenlijk niet meer boven de 30/31 ton lading met een CF er voor en dat rijdt ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:58 |
quote:Hoe zwaarder hoe mooier ![]() Heerlijk om gewoon vol het schoudertje erin te kunnen zetten, en dat je hem dan onderin stampt en dat 'ie er dan even over na moet denken, en dan dat fluitje erop en hangen aan die zooi ![]() Dat je de cabine gewoon voelt bokken met schakelen ![]() Met 100 ton bij Gouda aan 50 km/u invoegen, en dan bij Bodegraven pas aan de 80 ![]() | |
Iuc | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:24 |
quote: ![]() | |
vannelle | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50 |
quote:Klinkt hartstikke mooi!! Daar heb je dan ook een geschikte trekker voor neem ik aan. Maar kun je je voorstellen dat 60 ton lading met een terminaltrekker met nog geen 150 pk niet fijn is? ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:04 |
quote:Dat is uiteraard met geschikt materieel met veel rubber eronder ![]() Maar met die terminaltrekker da's ook maar een klein stukkie dan neem ik aan ?? Muchos plezieros ook voor degene die dat met dat ielige kingpinnetje mag gaan verrijden op de openbare weg ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:05 |
quote:Je weet dat RealZues zijn baan is kwijtgeraakt door dat hij in dit topic zn mond te ver open had.... Weet je zeker dat je dit soort berichten wilt posten? Het is hier geen stamtafel waar iedereen je verhaal is vergeten zodra je weer in je cabine zit.... Google onthoud alles. [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:13:56 ] | |
Sounddragon | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13 |
... | |
Sounddragon | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:16 |
pfff zit een beetje te kutten ![]() | |
vannelle | vrijdag 12 maart 2010 @ 23:39 |
quote:Was uiteraard maar een klein stukje. Gelukkig! Moest onderweg nog licht omhoog, zit een brug in de route. Bovenaan stond ik bijna stil. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 13 maart 2010 @ 01:02 |
Kwam ie in zijn 1 stil te staan ?? ![]() sleepie erbij ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Iuc | zaterdag 13 maart 2010 @ 10:36 |
quote:Daar heb je ook wel weer gelijk in ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 13 maart 2010 @ 10:38 |
quote:ik was vroeger ook zo openhrtig hoor ![]() ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:36 |
quote: ![]() | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:39 |
quote:Niet? Dat was toch wel bekend hier? | |
Sounddragon | zaterdag 13 maart 2010 @ 18:14 |
Nope, bij mij ook niet. ![]() | |
densmee | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:26 |
bij mij alzo ook onbekend | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:31 |
Nou, in het kort: Ik was het niet bepaald eens met sommige handelwijzen van mijn ex-werkgever en dat liet ik hier op FOK! duidelijk blijken. Dat vonden ze een goede reden om mijn contract niet te verlengen. | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:54 |
Dat dacht ik ook: hier zitten ze toch niet. Blijkbaar wel dus. ![]() | |
Iuc | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:57 |
Hebbie al wat anders gevonden RZ? | |
sigme | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:58 |
Hullie van de firma Holleeder waar je je chauffeurspas even uit moest lenen, hmm? Ik wist trouwens niet dat je daardoor je baan kwijt bent. | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:11 |
quote:Ja, dat vonden ze niet grappig. En om Lucs vraag even te beantwoorden: Nee. Ik woon in noord-Nederland en daar is transportwerk normaal rond deze tijd al lastig maar nu helemaal. En door die praktijken weet ik ook niet ok ik het nog wel wil. Veel werken, weinig verdienen, werkgevers die altijd alles over de rug van de chauffeur proberen en een overheid die idiote regels maakt en ter controle chauffeurshaters inzet. Begrijp me goed, het rijden met zo'n ding vind ik nog steeds prachtig: dat je in de spiegel kijkt, je breedtelampjes ziet en weet dat dat ook nog bij je voertuig hoort. Maar ik wil nu wel eens werk waarbij ik er ook nog een sociaal leven op na kan houden en dat ook nog een beetje verdient. Alhoewel ik het rijden wel ontzettend mis. ![]() | |
densmee | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:15 |
<knip> ik zal eens naar die firma bellen daar in helmond of de heer druppelkut een paar containertjes kan komen ophalen ![]() [ Bericht 58% gewijzigd door Anne op 30-03-2010 17:16:17 ] | |
sigme | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:17 |
quote:Ik wel ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 13-03-2010 20:30:21 ] | |
Iuc | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:21 |
quote:Sociaal leven een probleem? Ik heb daar absoluut geen last van. Mijn sociaal leven is zelfs beter geworden sinds ik schroot rond rij ![]() Heb nu zeeën van tijd over 's avonds. En het werk wat ik doe is ook nog eens erg leuk! Vermaak me kostelijk bij klanten/werkgever. Mijn tip is dan ook aan jou, zoek iets met bakken ![]() Mooie dagritten. | |
Sounddragon | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:22 |
quote:Gelezen hebbend wat er nog tussen deze post en de mijne staat, was dat een heul interessante discussie geworden tussen die boefjes en mijn persoontje, en had ik nu óf een dikke knip, óf nog steeds een baan en een baas met ongelofelijk de schurft in ![]() Wat een losers joh ![]() | |
Iuc | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:22 |
quote:Wij halen geen hout op ![]() edit: intussen 3-0 voor Groningen ![]() | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:28 |
quote:Haal die naam even weg, wil je. ![]() Het zou me niks verbazen als ze nu nog lurken. | |
sigme | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:31 |
quote:Done. Nachtchauffeur zijn zal niet best zijn voor je sociaal leven, maar zoek je nu ook weer nachtwerk? | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:32 |
quote:Ik vind het niet erg om 's avonds te werken, integendeel zelfs. Ik ben een echt avondmens. Toen ik nog koerier was had ik een route die begon rond 15.00u en dan was ik rond 1.30u weer vrij en ik vond het heerlijk. Je had nog wat aan je dag van te voren. Toen ik echt die-hard in de nacht zat zag ik soms geen eens daglicht. En ik woonde ook 50 minuten rijden van mijn werk vandaan. Toen ik koerier was woonde ik op 20 minuten afstand en als het eens echt uitliep nam ik de bus mee naar huis. | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:35 |
quote:Dat ligt er aan wat de werktijden zijn. Als het weer diensten van 12 uur of meer zijn, dan niet. Op zich is het wel mooi werken, veel kilometers maken, weinig adressen. En je kunt 's nachts tenminste nog doorrijden en hebt geen last van inhaal verboden. Kijk, als een bedrijf hier in de buurt een dienst heeft van 18.00u tot 3.00u vind ik het prima. Maar van 19.00 tot 7.30u of van 12.00 tot 2.00u hoeft van mij niet. | |
Sounddragon | zondag 14 maart 2010 @ 14:29 |
quote:Lig je daar nu nog wakker van dan ?? ![]() | |
RealZeus | zondag 14 maart 2010 @ 14:45 |
quote:Nee, maar je weet nooit wat voor gedonder er van komt. | |
Alexxxxx | zondag 14 maart 2010 @ 15:00 |
quote:Niks? Ik ben benieuwd of ik hier gezeik mee ga krijgen, ook zo'n bedrijf wat personeel maar een lastige kostenpost vind ![]() edit: ja,ik weet dat het een afgeschermd deelis, maar volgesn mij hebben alle actieve posters in deze reeks een BB account? ![]() | |
RealZeus | zondag 14 maart 2010 @ 15:20 |
quote:Zolang je er niet werkt heb je er geen last van. Maar de taxibranche is ook aardig ziek hoorde ik gisteren wel van een oud-taxichauffeur. | |
Alexxxxx | zondag 14 maart 2010 @ 16:27 |
quote:Jij werkt toch ook niet bij dat bedrijf met die groen-witte trucks uit Dedemsvaart wiens naam niet genoemd mag worden? ![]() | |
RealZeus | zondag 14 maart 2010 @ 16:30 |
quote:Nee, maar ze hebben van mij nog wel wat contactgegevens en ik weet niet wat ze allemaal kunnen en willen doen dan. | |
Alexxxxx | zondag 14 maart 2010 @ 16:32 |
quote:Ja, en? Dat heeft Witteveen ook van mij. Wat willen ze gaan doen? Je ontslaan? Zolang je de waarheid spreekt heb je niks te vrezen toch? | |
RealZeus | zondag 14 maart 2010 @ 16:34 |
quote:Misschien een rechtszaak om een vage reden? Transportbedrijven zijn gek op vage constructies dus dat zou me niks verbazen. | |
Alexxxxx | zondag 14 maart 2010 @ 16:46 |
quote:En wat heb jijvan die rechtszaak te vrezen als je de waarheid spreekt? Niks. Weet je wat er gebeurt als ze een rechtszaak tegen je beginnen? Dan komt dat in het nieuws. En dat wil Voldemort niet, want dat is natuulijk geen mooie reclame ![]() | |
Iuc | zondag 14 maart 2010 @ 16:50 |
Zo, maar ff een account aangemaakt op BB ![]() Was te benieuwd naar de link van Alexxxxx. |