abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78056864
Oei, ik gooide hem dicht... Ik weet niet precies hoe ik een nieuwe moet maken...

Even proberen:

Het vorige deel:

Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 22

Kleine babietjes

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 47% gewijzigd door Aoraki op 17-02-2010 19:38:26 ]
pi_78056966
Twinkly wat fijn dat de medicijnen zo goed helpen! Wij zijn sinds het weekend weer terug naar 10 mg per dag, maar dan merk ik echt nog wel dat ze af en toe last van het zuur heeft. Donderdag gaan we daarom beginnen met een fruithapje. Ik vind het namelijk echt een naar idee om haar elke dag nog meer medicijnen te gaan geven.
pi_78057060
Gelukt

* trots op zelf is
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:49:23 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78057287
*Ook trots op Aoraki is ... maarreh.... moeten freecell en keshet niet in de OP?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:08:20 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78057988
goed zo, aoraki!

En asy ook, maar die heeft zich geloof ik nog niet gemeld.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78058201
Ik wou ook nog even zeggen dat ik het een heerlijke foto van Florian vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78058310
zo, bijgewerkt.

en ik wilde nog ff kwijt dat Thomas vandaag 3 maanden is
pi_78058416
hoera voor thomas!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78058631
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:16 schreef Aoraki het volgende:
zo, bijgewerkt.

en ik wilde nog ff kwijt dat Thomas vandaag 3 maanden is
Hoera

As we speak, had ik psies 4 maanden en 11 minuten geleden Jamie in mn armen voor het eerst..... en nu is hij al weer zo groot, waar blijft de tijd
pi_78058732
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoera voor thomas!
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:23 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Hoera

As we speak, had ik psies 4 maanden en 11 minuten geleden Jamie in mn armen voor het eerst..... en nu is hij al weer zo groot, waar blijft de tijd
Hiep, hiep!
pi_78058824

en Leah is precies 8 weken
pi_78059160
Wat een mijlpalen allemaal hier vandaag

Schrik Morgen is Esmee gewoon alweer 5 maanden *raapt kin van de grond*
pi_78059255
5 maanden! Hoog tijd om d'r uit te huwelijken.

Lily, 8 weken is een mooie mijlpaal voor een fotospam in het fototopic.
pi_78059368
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Lily, 8 weken is een mooie mijlpaal voor een fotospam in het fototopic.
Ik heb al zeker 2 weken geen foto meer gemaakt

toch maar weer eens doen inderdaad
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:08:27 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78060790
Ik dacht... wow, Thomas drie maanden alweer en Jamie 4 maanden, maar toen bedacht ik me dat Elyas gister ook alweer twee maanden was, dat klinkt veel ouder dan 9 weken.
pi_78060825
Awh ja Lily, is leuk!

Ik vergeet steeds te zeggen dat ik het zo rot vind dat Isabeau misschien een spreidbroekje moet

En ik vergeet nog veel meer, dus voor iedereen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78061088
Sorbootje voor de eventuele spreidbroek voor Isabeau. Misschien valt het wel mee, en anders is het natuurlijk voor haar het beste, ondanks jouw ontzettende baalgevoel (kan ik me voorstellen).

Twinkly, wat fijn dat het zo goed gaat met Niels met deze medicijnen.

Karin Ik hoop dat je vandaag een beetje hebt kunnen bijtanken. En succes morgen bij de ha.

Even een algemene voor alle mijlpalen (* schrikt zich een hoedje dat Minke morgen ook alweer 8 weken is)

Net weer bij de babymassage geweest en hoewel dat afgelopen week thuis echt steeds drama was, heeft mevrouw alleen maar liggen lachen en vond ze het (blijkbaar) heerlijk. Behalve toen ze op de buik moest, dat was niet leuk, maar daarna lekker geknuffeld en getroost. Vervolgens is ze weer als een blok in slaap gevallen. Nu is ze weer heerlijk wakker en blij in de wipper! Echt, dat kind heeft nog nooit zoveel geslapen, maar ook nog nooit zoveel gelachen... grappig eigenlijk.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:26:30 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78061529
Ahw... spreidbroekje had ik ook niet meegekregen lijkt me ook vervelend, al is het voor een goed doel enzo (dat weet je zelf ook allemaal wel). Dochtertje van mijn vrienden had het ook, ik vond het altijd zieliger eruitzien dan het voor haar was, ze was er heel handig mee
pi_78061600
Leah ligt in de box te huilen nu.
Als ik de muziekmobiel aanzet is ze stil en gaat ze lachen maar zodra het muziekje afgelopen is gaat ze huilen.

Ik wil een mobiel die ik niet steeds moet opdraaien

en het plafond komt zowat naar beneden en de lampen trillen, even kijken wat de jongens aan het doen zijn
pi_78061788
Hier nog zo'n mijlpaal. Mijn kleine manneke is toch echt niet meer zo klein. Ik presenteer u

Driekus in het stoeltje ipv in de bak!
Tja, liggen is voor kleine ventjes vindt ie, dus komt ie telkens met zijn hoofdje omhoog in de bak. Tijd om wat meer rond te kijken. Vervolgens viel ie na een kwartier in slaap, maar ach, kleinigheidje blijf je houden. Het wordt wel een beetje vol in de hal nu met en bak en maxi cosi en onderstel en stoeltje.
Lijnloos, je kan de op de buik liggen gewoon oefenen. Het ging hier in het begin ook gepaard met mopperen, maar dat ging al snel beter.
O en Sorbo, wat zou het vervelend zijn als Isabeau echt een spreidbroekje aan moet! Wel beter voor haar, maar voor jezelf oe.
Stiemie dus ook Esmee gaat aan de hapjes? Hier bleek vandaag komkommer een stuk beter dan appel. Sabbelt beter dan, want toen er een hapje afkwam en dat in zijn mond verdween wist ie niet hoe snel ie het er weer uit moest gooien. We doen nu om het hongergevoel tegen te gaan maar extra water in de fles, het lijkt te helpen.

En natuurlijk een voor alle mijlpalen!
Freecell volgens mij had ik nog geen welkom gezegd, bij deze! Er komen een heleboel lieve kleine ukken deze kant op de komende dagen volgens mij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:32:35 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78061806
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:27 schreef lily het volgende:
Leah ligt in de box te huilen nu.
Als ik de muziekmobiel aanzet is ze stil en gaat ze lachen maar zodra het muziekje afgelopen is gaat ze huilen.

Ik wil een mobiel die ik niet steeds moet opdraaien

en het plafond komt zowat naar beneden en de lampen trillen, even kijken wat de jongens aan het doen zijn
Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voort Of gaat het haar vooral om de bewegende beestjes? (of is het niet zo'n draaimobiel)
Ik speel die playlist ook af als hij in bad gaat, vindt hij geweldig, dan zit hij echt te genieten in bad
pi_78061951
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:32 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voort Of gaat het haar vooral om de bewegende beestjes? (of is het niet zo'n draaimobiel)
Ik speel die playlist ook af als hij in bad gaat, vindt hij geweldig, dan zit hij echt te genieten in bad
Het is een draaimobiel ja, hmm, maar eens wat proberen met youtube (hoewel de bewegende beestjes het ook wel doen, ja)

en haha Driekus..liggen is voor kleintjes
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:36:36 #23
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_78061994
Binnenkort hebben wij er ook eentje!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_78062717
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:36 schreef Klaploper het volgende:
Binnenkort hebben wij er ook eentje!

Hoi
Ik ben moe

En Rienk is morgen al 2 maanden!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78062938
Zo Mefke driekus al in de kinderwageninzet! Grote knul zeg! Ik probeer Esmee nog tot het betere weer in de wandelwagen te houden. Is net iets warmer en ze is niet zo groot dus dat moet nog wel even passen.

Wij gaan donderdag met de hapjes beginnen. Ze is dan 5 maanden. Ben nu ondertussen wortels aan het schrappen voor het wortel-appelhapje. Daar zijn we met Linde ook mee begonnen. Opperdepop

Esmee draaide net ineens uit zichzelf van buik naar rug Ik heb het haar nog nooit zien proberen dus ik vroeg mezelf eerst af of ik haar nou echt net op haar rug had neergelegd Daarna meteen een filmpje gemaakt voor mijn vriend. Kan hij het wonder vanavond ook aanschouwen.
pi_78064485
Hullo *meeleespost*
pi_78064964
Stiemie de kou was hier ook de reden om de bak nog te willen houden. Maar ja, telkens de handjes boven de dekens en hoofdje omhoog was ook niet warm. En in het stoeltje hebben we ook een mooie warme voeten/lichaam zak. Dus we zien wel hoe het de komende tijd gaat
Freecell!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:41:26 #28
267651 Klaploper
pi_78065031
We zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Spannend!
pi_78065259
Thanks allemaal. Ik weet idd wel dat het beter is (áls ze hem daadwerkelijk nodig heeft) en dat ik er meer last van zal hebben dan zij.. Maar ik baal toch. Gaat wel weer over

Vanmiddag stroomstoring op mijn werk. Werd ook niet mee ropgelost, dus was ineens een halve dag vrij. Heb Isabeau niet opgehaald, maar heb benedenverdieping een goed schoongemaakt. Kom ik mét Isabeau nauwelijks aan toe. En weet je... voel me er helemaal niet schuldig over!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:09:30 #30
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_78066199
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:41 schreef Klaploper het volgende:
We zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Spannend!
Heftig zeg! Was je ook rond deze tijd uitgerekend?
Succes zometeen, we zullen voor je duimen!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_78066930
Tsss, deze baby slaapt en eet Wat een verschil!

Ik mis eigenlijk het 'hoe gaat het met de nieuwe moeders' topic gewoon even dom lullen over pas bevallen zijn enzo en ja, ik weet dat er een 'hoe gaat het met ons' is, maar die is anders
pi_78066988
Wat heerlijk Freecell! En ja, ik miste dat ook, gewoon een ontzwangeren tot 6 wkn na de bevalling topic ofzo!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78067141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:29 schreef Poppedein het volgende:
Wat heerlijk Freecell! En ja, ik miste dat ook, gewoon een ontzwangeren tot 6 wkn na de bevalling topic ofzo!
Ja, zoiets

Vertaal jij ook onleesbare partus-verslagen in het 'leeks'?
(ik was het aan het lezen en medische termen en latijn red ik prima, maar afkortingen van medische termen zijn lastiger en mijn kraamverzorgster kwam er ook niet uit )
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:41:30 #34
267651 Klaploper
pi_78067410
Hier Sjors, de man van Klaploper. Ik gebruik even haar telefoon om een update te geven. Het gaat erg goed, ik kan niet wachten om mijn kleine schatje in mijn armen te houden!
pi_78067459
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef freecell het volgende:
Tsss, deze baby slaapt en eet Wat een verschil!

Ik mis eigenlijk het 'hoe gaat het met de nieuwe moeders' topic gewoon even dom lullen over pas bevallen zijn enzo en ja, ik weet dat er een 'hoe gaat het met ons' is, maar die is anders
Ja, ik ook. En nu mis ik een 'hoera, ik pas mijn spijkerbroek weer!'-topic. 'Hoe gaat het met ons' heeft inmiddels een behoorlijk zware lading gekregen. Ik voel me er ongemakkelijk bij om daar pietluttigheden te posten.
pi_78067516
Nou zet Laura en mij maar in het lijstje. 12 februari

Ik weet niet of ik heel veel ga posten de komende dagen, het is hier erg heftig en vermoeiend met een zeer eigenwijs meisje. Toch blijf ik haar leuk vinden
Ik vertel snel wel wat details...
pi_78067644
Tuurlijk Freecell! PB me maar ff, dan zal ik er vanavond laat even op reageren, nu vergadering.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78067670
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:44 schreef sindell het volgende:
Nou zet Laura en mij maar in het lijstje. 12 februari

Ik weet niet of ik heel veel ga posten de komende dagen, het is hier erg heftig en vermoeiend met een zeer eigenwijs meisje. Toch blijf ik haar leuk vinden
Ik vertel snel wel wat details...
Wat een mooie naam, Laura. Welkom hier! Had je al ergens een foto achtergelaten?
pi_78068914
Wolf ontdekt zn stem, deze is van 2 weken geleden

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:27:45 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78069240
klaploper, succes met de bevalling! al hoort die nog officieel in het zwangerschapstopic

erm, dames, wat is er mis mee om gewoon zo'n topic te openen? 'verse mama's deel 1' of een iets fok-vriendelijker titel

tot die tijd, free, hoe isset ermee? reageert leander op zn broertje? hoe gaat het met de hechtingen? heb je alweer gepoept?
zoiets?
ah, nieuw idee voor de tt 'het grote post-partum poep- en plastopic' 10 punten voor alliteratie
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:31:51 #41
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78069412
Welkom Laura
hopelijk is alles goed gegaan sindell

Sorbooo zou wel vervelend zijn voor Isabeau en voor jou als mama ook . Maar op de lange termijn, als ze het echt nodig heeft, is het toch beter.

en ik heb weer super veel last van het ongesteld worden
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:33:43 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78069493
Oh nee nog snel een vraag. Alexa heeft eigenlijk maar heel kort gelegen in onze Bugaboo Cameleon. En tegenwoordig in de MaxiCosi komt ze ook al omhoog enzo ...

Wanneer kun je beginnen met dat ding ombouwen (buggystyle).
Alexa en Seth zijn lief
pi_78069512
hahaaa.. ja zo'n topic klinkt goed daar had ik wel mijn kolfperikelen in kunnen posten.. en idd mijn spijkerbroekfrustratie

en ik ben lekker met Evie in bad geweest net.. nu lekker even nietsen en op tijd naar bed....

en natuurlijk welkom voor Sindell en Laura!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:37:59 #44
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78069670
Wolf
Alexa en Seth zijn lief
pi_78070283
Ah, hier zijn jullie.

Mef, wat worden ze groot hè? Driekus al in het stoeltje. Geen idee of Lente nog de bak past, ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de doek. En Driekus ook al aan het happen? Waar zijn onze baby’s gebleven? Lente heeft een paar keer aan een stukje peer en sinaasappel gesabbeld en ze vindt het heerlijk. Maar voorlopig wachten we nog tot ze zes maanden is.

Knappe Esmée! Knap hoor, rollen! Ik zag Lente vanmiddag voor het eerst terug op d’r rug rollen. Van rug naar buik doet ze nu een week of drie. En dan is een box toch ineens best klein. Ik hoor regelmatig ‘pok’ en dan ligt ze met d’r koppie tegen de spijlen.

Sindell, welkom voor jou en je meisje. Een klein eigenwijsje? Ben benieuwd! Leuke naam trouwens!

Poppejans, je wolvenjong.
pi_78070472
haha BJ, je kolfperikelen kun je natuurlijk ook kwijt in het kolftopic op zich dat is er dan wel weer zeg maar

Maar ik snap het wel over dat topic, wat Claudia zegt eigks.
Maar goed, nog maar 3 maanden en ik ben officieel ontzwangerd en eigenlijk heb ik tot die tijd nog wel mn ei kwijt gekund in dat andere topic.

Oeh even een klein jompeltje voor mn meiske ze rolt tegenwoordig als ze een beetje zin erin heeft naar haar zij en blijft dan even liggen zo! woehoe! als ze goed zo doorzet rolt ze misschien wel snel om ook. Yay!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78070476
Bedankt allemaal.

Had in Z&G gepost inclusief foto. Zware bevalling heeft zo'n 45 uren geduurd. Ik ben nog steeds alles aan het verwerken en heb in de afgelopen week bijzonder weinig slaap gehad dus het valt me allemaal zwaar. Laura doet het verder wel goed, ook de bevalling heeft ze zowat beter doorstaan dan ik. We moeten gewoon aan elkaar wennen en leren. Gelukkig heb ik geweldige kraamzorg.
Zal me binnenkort hier wel uitgebreider melden, zodra het hier wat beter op orde is.
pi_78070640
Oef Sindell, dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Sterkte! Dat wennen gaat snel genoeg, hoor. Dat duurde hier ook even. Maar nu is ze heulemaal van mij.

Huup, ze rolde toch al? Dacht dat je daar eens een filmpje van had gepost. Of was dat eenmalig?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:00:19 #49
267651 Klaploper
pi_78070678
Hier Sjors weer. Ze is er hoor! Wat een schatje!!! Vrouwlief en kindje maken het goed. Bevalling verliep heel soepel en ging vrij vlot. Dyr heet ze.

pi_78070698
Mijn kind ligt in bed en vertelt hele verhalen over de babyfoon... maar wel moe zijn he

Welkom Sindell en Laura! Ik heb in Z&G de foto gezien en wat een mooierd

Takkembah, als je buggy helemaal plat kan kan je 'm al ombouwen, maar zitten mag geloof ik nog niet.. geen idee eigenlijk
Lotte!
Noah!
pi_78070874
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef Ssserpente het volgende:
Oef Sindell, dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Sterkte! Dat wennen gaat snel genoeg, hoor. Dat duurde hier ook even. Maar nu is ze heulemaal van mij.

Huup, ze rolde toch al? Dacht dat je daar eens een filmpje van had gepost. Of was dat eenmalig?
nah dat was een eenmalige aanbieding
sindsdien heeft ze dat niet meer gedaan, hoewel ze het wel die dag heel bewust een aantal keer gedaan heeft. Ze vond het tot nu toe wel prima op haar rug en buik denk ik. Nu begint ze ineens te ontdekken dat het speelgoed dat aan de zijkant ligt ook bereikbaar is als ze een beetje wiebelt en draait
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:08:21 #52
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78071050
Whaaa, Thomas staat gewoon bovenaan... We hebben nog nooit bovenaan gestaan

Ik ben vandaag een paar keer weg gesneakt op het werk om even boven bij Asy en 'Harry' te gaan spieken. Wat een lekker menneke is het! En wat is een pasgeboren baby toch klein he. Hoe snel je dat toch vergeet.

J was al flink fotos aan het maken, tijdens mijn lunch gingen ze harry net in bad doen. Dus Asy verwent ons binnenkort vast met een hele berg fotos. En als ze het niet doet dan zwaait er wat!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78071073
Ah ja dat topic mis ik ook. Nu helemaal.
Het zou op zich wel lekker zijn om het allemaal eens van me af te schrijven, maar het "hoe gaat het met ons" topic is me ook wat te zwaar inderdaad.
Nou ja, morgen maar eens met de huisarts babbelen, ben benieuwd, ook hoe mijn bloeddruk is.

Vanavond Lars weer lekker in bad gedaan, of lekker??? Het is niet zo handig meer in het babybadje.
Hij wil niet meer liggen, maar zitten lukt ook niet. Hij is net zo wild, tot ik hem mijn pink geef, dan issie wel relaxt. In de tummytub wil al helemaal niet meer, dan gaat hij steeds staan.
Op zich vind ik douchen met hem het fijnst nu denk ik.
Hoe pakken jullie het badderritueel aan? Een groot bad hebben we helaas niet. Wel een bibabad, maar dan moet ik go-go-gadget armen hebben, en die heb ik niet.

Vandaag heeft ie een beetje een ander schema als anders, waardoor hij een fles heeft gemist.
Hij heeft om half 5 de laatste gehad, slaapt nu, en ik ben van plan om hem tegen tienen de laatste fles te geven, als hij zich niet eerder meldt.
Ik ben heel benieuwd hoe hij dit gaat trekken, ook de nacht door. Of hij dan eerder wakker is morgen.
pi_78071126
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:27 schreef lily het volgende:

en Leah is precies 8 weken
Leah staat niet in de OP (maar 21 december was het toch?)
pi_78071136
O en Sindell, van harte gefeliciteerd met jullie Laura! 45 uur....pfff dat is niet mis zeg.
pi_78071149
Ja cara, hier kan je niet voorpiepen

En wat leuk dat je af en toe even bij Harry kan gaan kijken!
Lotte!
Noah!
pi_78071188
wow klaploper, das snel gegaan dan, of niet?

Gefeliciteerd!
pi_78071208
Takkembah, ik heb em vandaag omgebouwd (zie foto's hierboven) en hij zit hier in de net niet platste stand. Hij kan dus echt helemaal plat (dan kan je er zo'n nestje inzetten). Dit vind ie wel goed zo, beetje rond kijken. Hij paste nog wel in de bak (lang leve de lange bak van de mura).
En rollen..nope, hij kan het, maar waarom zou je het doen als je ook met flink draaien van je hoofd gewoon alles ziet?
pi_78071233
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:00 schreef Klaploper het volgende:
Hier Sjors weer. Ze is er hoor! Wat een schatje!!! Vrouwlief en kindje maken het goed. Bevalling verliep heel soepel en ging vrij vlot. Dyr heet ze.

[ afbeelding ]
gefeliciteerd. Best snel ja, als je tegen 5en opweg was naar het ziekenhuis.
Ga maar lekker genieten van je dochter.
pi_78071297
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Hoe pakken jullie het badderritueel aan?
Lotte gaat nog steeds in de tummytub. Mat 10cm water ofzo, want ze gooit steeds dr benen over het randje Ligt dus ongeveer op dr schoudertjes in het water. Enorm onhandig. Maar douchen kan hier alleen in bad (rare zin zo ) en die opstap is me te groot als ik alleen met d'r ben. Maar 's morgens douchen gaat niet en Ronny komt pas 's nachts thuis. Dus hm, lastig...misschien maar eens zo'n badsteun kopen ofzo...
Lotte!
Noah!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:14:28 #61
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78071312
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:10 schreef Linda2205 het volgende:
Ja cara, hier kan je niet voorpiepen

En wat leuk dat je af en toe even bij Harry kan gaan kijken!
Ja zo zie je maar, elk nadeel heb zijn voordeel.

Bluh, ik moet aan mijn scriptie werken en ik heb geen zin.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78071317
Zo te zien een keizersnede, toch?
Lotte!
Noah!
pi_78071436
Ben bij ha geweest. Fabi zag er goed en alert uit. Als hij morgen blijft spugen mag ik als ik wil tegen 5en nog eens binnelopen. En als het vrijjdag niet over is dan zeker terug gaan.
Jonge kindjes kunnen binnen 24 'uitdrogen' dus even goed in de gaten houden.

Ben overigens in de draagdoek naar de ha gelopen, moest stel op sprong vertrekken. En omdat ik zo snel moest knopen zat hij juist supernetjesstrak. Dus neit eerst een half uur lopen pielen enzo.
Alleen Eva wilde niet echt meewerken. Ik was de straat nog niet uit of ze stond al in de diepste plas. En daarna nog een paar keer op de weg gaan liggen
Maargoed....we hebben het gered tot de dokter een kleine 500 meter ofzo
pi_78071813
gefeliciteerd Klaploper
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:14 schreef Linda2205 het volgende:
Zo te zien een keizersnede, toch?
Dat dacht ik ook meteen maar de kleding klopt weer niet echt...

Jij ook nog, sindell

lekker bijkomen nu van je uitputtingsslag
pi_78071852
Waar ligt Asyniur, Ca.ra?

oh, Leah is van 22 december, amaranta
pi_78071899
Klaploper, gefeliciteerd met jullie dochter! en wow wat is dat snel gegaan joh?
Mooie naam ook...
Amaranta, fijn dat het op zich nog goed gaat met Fabi, hopelijk is het snel over...
Wat worden kleine beebs groot zeg... Driekus al in de buggy, allemaal rollende kinders... nogmaals

Hier echt een heerlijk dagje gehad, Minke is echt helemaal goedlachs (heul veul lachen vandaag) en af en toe effe slapen tussendoor. Alleen het schema met flesjes was ook ver te zoeken... hopelijk red ze het wel weer tot in de nacht met wat ze nu heeft gehad... (denk het wel eigenlijk want in totaal is het bijna gelijk aan normaal, alleen wat anders verdeeld)

Sindell, welkom hier met Laura... beterschap/goed herstel gewenst en leer Laura inderdaad maar lekker kennen en wen een beetje aan elkaar. voor de lieve kraam! Dat is zo fijn (vond ik zelf tenminste, wij hadden ook echt een topwijf!).
pi_78073555
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:52 schreef Ssserpente het volgende:
Knappe Esmée! Knap hoor, rollen! Ik zag Lente vanmiddag voor het eerst terug op d’r rug rollen. Van rug naar buik doet ze nu een week of drie. En dan is een box toch ineens best klein. Ik hoor regelmatig ‘pok’ en dan ligt ze met d’r koppie tegen de spijlen.
Ik ging ook kijken omdat ik haar ineens hoorde huilen na een *boink* tegen een speelgoedding

Sindell en Laura welkom. Doe rustig aan en kom eerst even lekker bij hoor
pi_78073631
Dan is een box wel klein inderdaad, Lars ligt ook regelmatig op een dubbelgeslagen dekbed (beetje dikker als die speelkleedjes) laatst rolde hij me zo onder de tafel haha
pi_78073938
Sjors, daar is ze dan! Wat een bijzondere naam! Spreek je die y spreek uit als een korte i-klank?

Huup, ze is gewoon hartstikke efficiënt. Waarom helemaal rollen als je ook met wat gewiebel je doel bereikt?
pi_78074464
Het badritueel hier is heel makkelijk en simpel dankzij dit geval van de prenatal

Driekus gaat daar al mee in bad en ook in de douchebak sinds ie 4 weken is. Werkt perfect. Ook ideaal voor vieze billen na een Poepluier. Maar het liefste neem ik em mee in het grote bad, dat is lekker relaxt. We liggen samen zo een uurtje. En de tummy gebruiken we ook nog, maar net als Lotte is het met heel weinig water want inderdaad, beentjes buitenboord gooien en dan zoveel mogelijk je mond in het water is de truc van de dag.
Sindell welkom!
pi_78074612
Linda wij hebben ook zo'n douche-in-badkuip inderdaad. Dan ga je minder snel even samen als de ander er niet is. Gelukkig hier geen partner die tot heel laat werkt enzo dus Amélie gaat de ene keer 's avonds met mij in bad en de andere keer met mn lief onder de douche 's morgens. Gaat prima zo.

Overigens doucht/baddert ze niet dagelijks (uiteraard wordt ze wel gewassen). En wij hebben ook geen badritueel als onderdeel van het avondritueel ofzo. Nog niet in elk geval.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78074762
Kunnen jullie dan niet een klein badje in die grote badkuip zetten? Of is dat ook niet handig?

Hier gaat Esmee altijd gewoon in het Hema-badje op het aanrecht. En als ze niet vies is, gaat Linde er meteen achteraan Lekker milieubewust
pi_78074834
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:16 schreef Stiemie het volgende:
Kunnen jullie dan niet een klein badje in die grote badkuip zetten? Of is dat ook niet handig?

Hier gaat Esmee altijd gewoon in het Hema-badje op het aanrecht. En als ze niet vies is, gaat Linde er meteen achteraan Lekker milieubewust
nou liever niet want dan moet ik dat kleine badje ook weer ergens laten enzo, zoveel ruimte heb ik niet in de badkamer en ik heb al zo'n ding als mefke heeft rondslinger én de tummytub staat er nog.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78074883
Maar hoe doe jij Esmee daarin dan?
Want Lars wil echt niet liggen, behalve met pink in zijn mond.
Hij wil alleen maar zitten, en dat kannie niet alleen, en het is zo glibberig en hij hangt zo en en en
pi_78074932
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:13 schreef huuphuup het volgende:
En wij hebben ook geen badritueel als onderdeel van het avondritueel ofzo. Nog niet in elk geval.
Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.

Is er een bepaalde leeftijd waarop je zoiets gaat doet, elke avond badderen?
pi_78074942
speentje geven in bad geen optie?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78075025
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.

Is er een bepaalde leeftijd waarop je zoiets gaat doet, elke avond badderen?
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaan 's avonds badderen of douchen.
Hooguit als we erg vies waren van het buitenspelen.

en ik zou het niet weten vanaf wanneer je dat doet? verschilt per persoon i guess? Wat je zelf prettig vindt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78075082
He kleiner dan onze badkamer is bijna niet mogelijk (2m x 1,5 m) Ik heb zo'n badje endan zit ze op zo'n stoeltjesding als mefke plaatste. Is zoiets dan niks voor Lars?

pi_78075141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:19 schreef huuphuup het volgende:
speentje geven in bad geen optie?
hij kan hem nog steeds niet goed inhouden.
Zo op het droge pakt hij vaak zijn duim maar in bad issie daar veels te wild voor, mijn kleine orka
pi_78075143
haha dat ziet er vet drollig uit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78075149
Linde gaat trouwens om de dag inbad/onder de douche en tussendoor als ze gewoon vies is. De andere dagen wassen we haar met een washandje.

Nou is het douchen niet hetgeen dat veel tijd kost, haren wassen daarentegen
pi_78075232
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:22 schreef Stiemie het volgende:
He kleiner dan onze badkamer is bijna niet mogelijk (2m x 1,5 m) Ik heb zo'n badje endan zit ze op zo'n stoeltjesding als mefke plaatste. Is zoiets dan niks voor Lars?

[ afbeelding ]
en dan in het bibabad misschien, optioneel!
Vraag me dan alleen af of dat dingetje tussen zijn beentjes dan niet zeer doet aan zijn zaakje....
pi_78075329
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

en dan in het bibabad misschien, optioneel!
Vraag me dan alleen af of dat dingetje tussen zijn beentjes dan niet zeer doet aan zijn zaakje....
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje he )
pi_78075433
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaan 's avonds badderen of douchen.
Hooguit als we erg vies waren van het buitenspelen.

en ik zou het niet weten vanaf wanneer je dat doet? verschilt per persoon i guess? Wat je zelf prettig vindt.
Misschien is er een bepaalde leeftijd waarop ze daar baat bij beginnen te hebben? Ik weet dat rituelen voor baby's al heel fijn zijn, maar mijn neefje van 10 maanden begint bijvoorbeeld ineens erg behoefte te hebben aan een vaste structuur. Ik kan me voorstellen dat badderen daar prima bij kan passen. Hmf, ik moet écht eens het grotebabietjestopic bij gaan houden.

Mijn moeder deed me als baby elke ochtend in bad. Ik vind dat maar onzin. En ik heb daar geen trek in om half zes.
pi_78075435
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:

[..]

hahaha om het tussen haakjes gedeelte moest ik hardop lachen!
Gut waarom verzin ik dat nou niet zelf....tis zo simpel
Mijn hersens zijn out of order denk ik
pi_78075456
Karin, bij die wij hebben liggen ze echt op het kontje, nog nooit klachten gehoord dus
Hier ook een orka hoor, geen minuut stilliggen maar spetteren en spatteren
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:28:06 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78075466
Wij ook niet hoor, elke avond badderen.

Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.

Klaploper! Wat een prachtige naam! Gefeliciteerd!
pi_78075540
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:

[..]

pi_78075919
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wij ook niet hoor, elke avond badderen.

Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.
En toch mis ik dat 'ik ben net bevallen en vraag me af of het normaal is hoe ik me voel'-sfeertje van het nieuwemoederstopic. Het is zo uniek en bijzonder en genant dat zo'n breed topic voelt als je hechtingen bespreken in het café, zeg maar. Maar goed, ik heb me er al bij neergelegd.

Klaploper, ik ben jullie helemaal vergeten te feliciteren! Wat een prachtige foto.
pi_78075995
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:

Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"

Ik vind het voor mezelf ook een beetje niet kloppen om in het "hoe gaat het met" topic te posten, te meer omdat ik er ook niet in mee heb gepost, dus ook niet heb meegeleefd met anderen, en dat dan wel van anderen verlang ofzo. Het voelt niet goed anyway.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:37:56 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78076073
Maar het wás geen nieuwe moeders topic. Dat was echt ooit in deel 1-5, daarna niet meer... Het ene moment gaat het over terugplooien en een week later is werk een hot topic, dat is net als hier. Het ene moment gaat het over kolf probleempjes, het andere moment gaat het over snotneuzen.
Gewoon posten, dan komt de rest vanzelf en heb je het sfeertje er zo bij.
De dames die wat minder vers zijn staan altijd meer dan paraat om hun ervaringen van de eerste weken te delen en vragen te beantwoorden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:39:50 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78076179
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"

Ik vind het voor mezelf ook een beetje niet kloppen om in het "hoe gaat het met" topic te posten, te meer omdat ik er ook niet in mee heb gepost, dus ook niet heb meegeleefd met anderen, en dat dan wel van anderen verlang ofzo. Het voelt niet goed anyway.
Omdat het 1 een vraag is, en het ander (wat er nu voorgesteld wordt) zeer waarschijnlijk verzanden gaat in een nieuw SC kliekje. Moeten we dan na 6 weken dat topic in stappen en degenen die niet meer vers zijn eruit schoppen?
Zoals gezegd, er was geen nieuw moeders topic, er was een 'Hoe gaat het nu met de (nieuwe) moeders-topic' en dat is uitgebreid zodat de wachters, de moeilijk zwanger worden/blijvers en de rammelaars etc. er ook bij konden, maar meer is er niet veranderd...

Als je jaren niet meegekeken hebt in het wachten op topic ga je daar toch ook gewoon wel posten op het moment dat je gaat wachten? Dat maakt toch geen verschil?
pi_78077390
O dames, ik post ook echt niet elke week in het moederstopic, maar heb er al wel veel steun gehad, ook over dingen als hechtingen en infecties. Vraag maar eens aan Incantrix en Ssserpente, het kan wel gewoon daar hoor. En Karin, ik vind het vervelend om te lezen dat het niet lekker gaat. Denk je er aan dat je schildklier op hol kan slaan na een bevalling? Dat kan geloof ik ook de klachten geven die je nu hebt en is redelijk makkelijk te achterhalen met bloedprikken (het oplossen schijnt dan weer wat minder snel te zijn).

Badritueel hebben we niet, maar ik probeer toch minstens 1 keer per week echt lang met em in bad te gaan zitten. Genieten van samen zijn en knuffelen en van zijn ondeugende streken. Dat is voor mij in bad gaan. Oja en natuurlijk haren wassen enzo, maar dat is omdat het moet terwijl samen in bad voor de leuk is.

Ik duik het bed in, mamadag zit er helaas weer op, morgen weer werken.
pi_78077754
Hmm, wet van fok! en zo... kleine meid was zo moe, maar slapen ho maar Was ze net bijna in slaap bij me op schoot op de bank, zegt mijn lief iets, kind meteen helemaal over de zeik... Eenmaal weer rustig besloten we dat het dan maar bedtijd is, maar dat valt ook niet echt in goede aard. Ligt zichzelf nu helemaal schor te huilen boven (nu net 5 minuutjes...) dus we laten haar nog heel even gaan... maar ben bang dat ik zo weer naar boven mag om haar weer een beetje tot rust te krijgen.
pi_78077849
Hmm, zo meteen na de opmerking van Be lijkt het wel of ik reclame maak voor het moederstopic. Das niet zo hoor! (dat zou ik als vakvrouw dan ook subtieler doen enzo ) En nou ga ik echt slapen en hoop ik dat Driekus niet zoals vannacht om vier besluit dat dat de beste tijd is om je stem te testen. Iedereen die nog nachtvoeding(en) te gaan heeft: succes!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:13:10 #96
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78077911
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Als je jaren niet meegekeken hebt in het wachten op topic ga je daar toch ook gewoon wel posten op het moment dat je gaat wachten? Dat maakt toch geen verschil?
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.
En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Maar een spijkerbroek die weer goed zit, dat hoort kan wat mij betreft ook gewoon in de SC Daar jubelt dan iedereen wel mee omdat ze het herkennen of juist niet...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_78078102
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Ik merk dat ik het juist heel fijn vind om het in dit topic te posten omdat iedereen in min of meer dezelfde fase zit. Het is een beetje een kleinebabietjes- en hoegaathetmetdenieuwemoederstopic in één geworden.
pi_78078205
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Maar een spijkerbroek die weer goed zit, dat hoort kan wat mij betreft ook gewoon in de SC Daar jubelt dan iedereen wel mee omdat ze het herkennen of juist niet...
Ik snap jullie ook wel hoor, dat is het niet, maar het is ook niet zo dat ik nu ineens naar dat andere topic ga om hetgeen mij dwars zit te bespreken. Maar dat is mijn probleem.
Er wordt hier ook wel regelmatig wat gezegd wat niet altijd over de baby's gaat, en daar wordt inderdaad ook op gereageerd, maar toch is dit topic daar niet voor bedoeld. Het kleine babietjestopic moet over kleine baby's gaan.
En zo is er ook meerdere malen door mod's ingehaakt op een bepaalde discussie.

En nu ga ik mijn kleine babietje wakker maken voor zijn flesje. Hij heeft het tot nu toe goed volgehouden, en ik ben erg benieuwd naar de nacht die komen gaat.
pi_78078371
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:10 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wet van fok! en zo... kleine meid was zo moe, maar slapen ho maar Was ze net bijna in slaap bij me op schoot op de bank, zegt mijn lief iets, kind meteen helemaal over de zeik... Eenmaal weer rustig besloten we dat het dan maar bedtijd is, maar dat valt ook niet echt in goede aard. Ligt zichzelf nu helemaal schor te huilen boven (nu net 5 minuutjes...) dus we laten haar nog heel even gaan... maar ben bang dat ik zo weer naar boven mag om haar weer een beetje tot rust te krijgen.
Wat heeft hij dan gezegd?

Ivan begint heel gevoelig te reageren op luide stemmen. Pas liep ik tierend door het huis omdat ik boos was op de hond en Ivan raakte er gewoon overstuur van. Nog een reden erbij om wat meer Zen te worden.
pi_78078546
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat heeft hij dan gezegd?
vast dat Sinterklaas niet bestaat ofzo
quote:
[Ivan begint heel gevoelig te reageren op luide stemmen. Pas liep ik tierend door het huis omdat ik boos was op de hond en Ivan raakte er gewoon overstuur van. Nog een reden erbij om wat meer Zen te worden.
dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.
Nu issie het gewend, en geniet hij van de show
pi_78078643
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:

dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.
Nu issie het gewend, en geniet hij van de show
Dus ik moet er gewoon mee doorgaan zodat hij eraan gewend raakt?
pi_78078872
Dat zou je kunnen doen, alleen wel de kans dat zijn eerste woordje niet zo'n mooie is
pi_78079096
Ja meestal toch gewoon een geval van wennen. In het begin sloop ik door het huis als Linde sliep. Nu kan ik stofzuigen, vaatwasser uitruimen, muziek aanhebben etc en ze slaapt er gewoon doorheen. Tsa je moet wat in een appartement.
pi_78079989
Haha, hij zei: "house!"... We zaten tv te kijken house zou beginnen...
inmiddels toch maar gaan troosten en een flesje meegenomen, want ik bedacht me dat ik me flink verrekend had en dat ze bij lange na niet hetzelfde als normaal op had... Ze ligt nu voldaan met de nadruk op vol op mijn arm in slaap te vallen dus kan der zo in der bedje kiepen! Op naar een lange en hopelijk rustige nacht!
pi_78087788
goedemorgen ik ben de eerste vandaag zie ik

en heeft Minke goed geslapen lijnloos? en vraagt ze minder om voeding overdag? Evie zat gister ook maar op 5 flesjes... ben ik niet gewend. Maar ze drinkt ze wel allemaal leeg; dus ik ga dr vandaag nog eens 10 ml meer indoen.

over het badderen: Evie gaat 1 keer per week ongeveer mee in het grote bad; en denk 2 keer per week in de tummytub, de rest van de dagen wordt ze gewoon gewassen.

@Karin; ik hoop dat het wat beter met je gaat...

o ja dames; een aantal van jullie heeft ervaring met Sophie de giraffe? ik ben erg benieuwd hoe die bij jullie bevalt? Wil voor Evie denk ik ook eentje aanschaffen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Beessie-Jen op 17-02-2010 07:04:56 ]
pi_78088382
Goeiemogguh Nou de Fok!-wet is hier ook weer in werking getreden. Vannacht en vanochtend heeft hummeltje weer heel erg last van maagzuur en spugen. Zielig om haar zo te zien. Boertjes laten helpt wel een beetje maar toch.. Lekker gewassen en in schoen kleertjes gestoken. Ik zal binnenkort weer eens even een fotootje posten.

En...vannacht heeft ze niet meer doorgeslapen maar ik las in de post van Claudia dat het ook beter is dat ze zich meld. Dus misschien maar beter ook zo.

Be, wat een schattige foto van Oscar. Wat is die al weer groot! Je hebt gewoon al twee grote boys.
Sterkte met het helmpje binnenkort. Blijf maar denken aan het goede doel waarvoor het dient....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_78088596
BJ, wij hebben ook een Sophie, maar Isa heeft er op dit moment nog geen interesse in. Rammelaartjes vind ze wel leuk!

Isa zit sinds zo'n 3 dagen op 6 flesjes per dag, ze heeft er eentje laten vallen! Fijn!!
En ohja, wij doen hier om de dag badderen, de andere dag wordt ze gewassen.
pi_78088638
Hihi, Sophie! Iedereen wil hem of heeft hem, dus dan haal ik hem dus niet
Net als Woezel en Pip spul. Vind ik ook stom

Goeiemorgen!

Vandaag is ons lekkere ding 2 maanden oud! Maar o wat is het moeilijk met drinken zeg. Ik hou het weer even bij en eergister en gister wilde hij 10 en 13 keer drinken. En dan ben ik dus ook nog de boel aan het rekken omdat ik het gewoon zat ben dat hij elke 10 minuten tot 3 uur komt. Er zit nu wat meer ruimte al tussen, kun je nagaan hoe het was..

Vanmiddag gaan we naar de dokter, Ja, de 3e keer al En nu gaan we voor zn tongriempje. Omdat hij zo slecht drinkt. McLaura kwam er mee en toen hebben we gekeken en idd hij is aan de korte kant. Ik heb ook eerst mijn tante nog laten kijken en die vond hem ook kort, dus ik kan wel naar de dokter dacht ik.
Hij ligt nu te slapen op mn borst. Ben benieuwd hoelang hij nu slaapt.

Dit zijn de ritme's van afgelopen dagen:
03:00
06:00
08:00
10:00
11.45
13.30
16:30
18:45
20:30
22:30
~~~~~
02:00
05:00
07:00
08:00
10:15
11:15
14:30
15:15
18:00
19:00
20:15
21:45
23:30
~~~~~
02:30
05:45
07:30
08:15

En lekker hoor, BJ en LijnLoos, dat jullie dochters zo goed slapen. Ik ben echt jaloers. Ik ben zo moe!
Flowerbox, sneu is dat spugen he..
Karin ik hoop dat je nachten en dagen beter zijn de laatste tijd. Ik moet echt heel vaak aan je denken! *Knuffel*

Oh, en hier doen we niet zachter als Rienk slaapt. Ik stofzuig vrolijk en wil ook de muziek nog wel eens harder zetten als er een mooi nummer op is en hij ligt toevallig beneden te slapen.

Zo. En nu kiep ik Rienk in de box en ga ik ontbijten. Ik heb ook Brinta gekocht Wat is dat lekker!

Prettige dag allen!
pi_78088651
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 06:57 schreef Beessie-Jen het volgende:

o ja dames; een aantal van jullie heeft ervaring met Sophie de giraffe? ik ben erg benieuwd hoe die bij jullie bevalt? Wil voor Evie denk ik ook eentje aanschaffen...
Wat is er zo bijzonder aan dan?
pi_78088716
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!! Ben benieuwd hoe dat gaat!
pi_78088749
Jemig, wat slopend, Vlindur. Bij Ivan vormde 2 maanden een soort omslag. Hij ging toen ineens beter in z'n bedje slapen en ik had mijn handen wat vaker vrij. Daar was ik toen ook echt aan toe. Ik hoop dat je zelf ook ineens verbetering gaat zien naarmate hij ouder wordt. Ik vind het ontzettend knap dat je het volhoudt (en het zou trouwens ook helemaal geen schande zijn als je het níet vol zou houden!).

Het was me trouwens niet zozeer om het lawaai te doen, hoor. Wij wonen in een appartement en Ivan slaapt naast de voordeur. Hij is inmiddels de vele geluiden (deurbel, stofzuiger, jankende kat, hond die eruit wil) wel gewend. Hij was gewoon van slag omdat hij merkte dat ik boos was, en dat vond ik heel verdrietig. Niet meer boos doen dus.
pi_78088755
Volgens mij zijn ze Fabian geweoon vergeten voor de prikjes. Heb er geen afsrpaak voor staan in ieder geval.
pi_78088765
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
pi_78088887
Dat lijkt me slopend zeg Vlindur.
En succes bij de dokter vanmiddag. kNippen ze hem meteen door?
pi_78088954
nouja ik koop woezel & pip niet omdat ik er geen kont aan vindt, maar om nou iets niet te kopen omdat iedereen het wel heeft vind ik wel typisch (overigens hebben we wel W&P hier, gekregen dus och)

En over die giraf, ik vind het een leuk ding daarom heb ik hem gekocht, Amélie kan er lekker op knagen enzo, Hij is heel licht dus ze kunnen hem vanaf heel vroeg al echt zelf oppakken en vasthouden, t was eigenlijk t eerste speeltje dat ze zelf beet kon houden. Maar verder kan ik er eigenlijk niets over zeggen BJ, het ding is net zo goed of niet-goed voor Evie als al het andere speelgoed Als je het leuk vindt, gewoon halen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78089109
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Wolf krijgt ze zo ook! Ben ook wel benieuwd

Vlindur

Ik wil ook een Sophietje echt cool ding, Wolf krijgt hem vast ook nog wel, ik ken mezelf
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78089112
Jeetje Vlindur, wat een schema... Dat je dat volhoudt dag in dag uit. Je bent terecht moe! Ik vond 9x per dag al belachelijk veel. En ik ben dan ook blij dat ik afgebouwd heb (ivm werk), nu zitten we op 5 flessen, is een stuk rustiger en kan ik ook veel meer genieten. Eerst dacht ik de hele dag door:"o, als ie maar niet alweer komt..."

Verder gaat alles hier z'n gangetje, alleen Thomas poept nu heel erg veel 3-4x per dag terwijl dat eerst maar 1x was. Zou dat met de voeding te maken kunnen hebben? Ik vind het niet erg, maar ik vind het zo lastig om te bepalen wanneer hij nou diarree zou hebben (of is dat echt overduidelijk herkenbaar?). Ontlasting is wel dunnig, maar dat is eigenlijk altijd wel...
pi_78089169
Claudia, het is een redelijke flessenweigeraar, anders was ik allang overgestapt denk ik hoor..
En dat hij huilde omdat je boos werd heb ik gemist, wat sneu! Stomme (mooie ) hond!

Amaranta, Nee. Dat doet een KNO arts en die hier in Drachten schijnt er heel moeilijk over te doen, dus moet ik naar Leeuwarden. Maar alles best. Als het echt zou betekenen dat Rienk dan wel goed drinkt, nou knip maar raak dan!

Huup, ja ik weet niet wat het is. Maar ik heb het al van kinds af aan. Ook met mode van kleding enzo. Ik vind het gewoon niet leuk om 'alles' het zelfde als anderen te hebben

NieuweUser. Bij de prikjes moest ik niet huilen, wel bij de spierpijn in zn benen die hij er van kreeg
En oh ja, Bij pijn mag ze ook paracetamol! (Oh wat was ik toen blij met Fok! )
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:20:25 #119
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78089225
BE: Vandaag is het helmpjes-dag toch? Heel veel succes vandaag!

Vlinder: Vlindur: Dat is een redelijk heftig schema volgens mij! Ben beniewd wat de dokter van het tongriempje vindt!
(Echt he, ik probeer steeds VlindUr te typen maar mijn hoofd maakt er automagisch VlindEr van! Sorry!)

Claudia: Wat sneu dat Ivan zo overstuur raakte van jouw boosheid! Aan de andere kant; hij reageert blijkbaar heel sterk op je en dat is supergoed! Als jij blij/zen/etc. bent neemt hij dat dus ook van je over!

Woei, het gaat over Sophietjes!
Hoe groot en zwaar is zo'n ding nou eigenlijk? Ik wil er eigenlijk ook 1 halen maar ik ben een beetje bang dat die een ietsiepietsie te groot is voor mijn mini-mensje en ik haar meteen een Giraffe-trauma bezorg! Dat kan natuurlijk niet met een Bijdorp-abonnement!

Onder een spoiler, wegens extreem lange lap tekst, even mijn Hyves-Teigetje-Update van vandaag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 17-02-2010 09:25:46 ]
A grand adventure has begun.
pi_78089543
Oh Keshet.. Wat heftig toch allemaal..
En ik had me als Vlinder willen registreren, maar die is al in gebruik. Door een user die er niks mee doet
pi_78089544
Ow Keshet, wat vervelend van haar voetje. Ze houden het wel goed in de gaten.
Wel fijn dat haar hersentjes er goed uit zien.
Veel sterkte
pi_78089552
Keshet, wat hebben jullie toch een dapper vechtertje op de wereld gezet! En wat fijn om een update te lezen!
pi_78089662
Moge!
Minke is gisteren na mijn berichtje meteen gaan slapen weer, dus dat scheelde. En ze heeft het tot half 6 volgehouden... niks mis mee weer! En nu ligt ze nog even te slapen, maar ga haar zo maar wakker maken, want dan kan ze nog even wat drinken voor we straks naar het kdv gaan. Intake en wenuurtje, ben heel benieuwd hoe dat gaat.... (en heb nu al veel te veel waarvan ik denk dat ik dat dan mooi even kan doen als ze daar is)
Oh en BJ, ze drinkt normaal gesproken 5 keer op een dag (fles van ong. 160 cc, 150/5 voor de kenners ) maar gisteren had ze er dus 1 overgeslagen door het lange slapen en ook nog eens 's middags niet echt gemeld, maar toen heb ik haar maar wakker gemaakt na 5 uur... het was dus overduidelijk te weinig in totaal bleek 's avonds. Volgende week weer cb en dan maar es kijken of ze al over kan op 5x 180...
pi_78089792
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!

Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
pi_78090022
Keshet!
Je dochter doet het echt super. Ze is zo sterk!
pi_78090043
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!

Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
laten we hopen dat Jamie snel een lekker ritme heeft!
pi_78090118
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
Hopelijk heeft Isa er ook geen last van!
pi_78090189
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk wel relaxed vond dat Isabeau maandag weer prikjes kreeg, want ze slaapt daarna altijd heel goed. (en verder lijkt ze er geen last van te hebben)
pi_78090231
Haha Sorbootje, dat is een minder vervelende bijwerking, haha!

Keshet, wat is jullie kleintje een vechtertje zo te lezen!
pi_78090259
Vlindur, wat een heeftig drinkschema idd.
Mini-flower2 is natuurlijk veel jonger maar had vanaf gisteren dit drinkschema:
05.30 u
08.30
11.30
15.00
18.00
21.15

0.30
04.15
06.30
09.15

Keshet, wat schrijf je toch lief over Teigetje . Ik vind het zo ongelooflijk dat een ze eigenlijk pas over een paar maanden geboren zou worden. In mei toch?
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:12:40 #131
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78090457
Goodmornings lieve dames! Wat een boel bij te lezen weer

Vlindur, jemig zeg, wat een hoop voedingen! Begrijpelijk dat je onderhand gesloopt bent, ik ben blij voor je dat het tijd rekken een beetje lijkt te werken, hopelijk zal Rienk hier zelf nog een schepje bovenop doen straks, zodat je weer wat meer tijd voor jezelf hebt ook!

Karin, dikke knuffel voor jou! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik hoop maar gewoon voor je dat het snel beter zal gaan..

Keshet, wat een vechtertje is jouw Teigetje toch En jij en je lief zijn ook super! Ik snap best dat je 'moet', maar jullie kracht en liefde voor jullie miessie stráált ervanaf. Ik heb de foto in het fototopic gezien en ik moest er even een beetje van huilen, wat onvoorstélbaar klein is ze.. Ik duim mee voor haar voetje en teentjes, en natuurlijk ook gewoon voor de rest

Twinkly, hoe is het bij jou?

BE, is vandaag de dag voor Oscar's helm? Succes dan!

Martine, was Jamie nu alweer wat beter?

BJ, wij hebben een Sophie voor Stef gekocht omdat mijn lief vroeger als baby ook zo'n giraffenpopje had en die had zijn moeder helemaal bewaard (O+), maar omdat het al meer als 30 jaar oud is vinden we het niet zo'n best plan om Stef dáármee te laten spelen. Uit nostalgie dus een nieuwe gekocht en Stef vind haar erg leuk, dit is zoals Huup al zegt een makkelijk speeltje om vast te pakken en als je haar voor zijn gezichtje houdt en ermee piept gaat hij heel blij lachen

Sowieso lacht Stef echt enórm lief naar zijn speelgoed nu, vooral als ik hem 's-morgens in zijn box leg. Eerst naar zijn Nijntje-mobile (die blijft favoriet ), dan naar zijn andere speelgoedjes. Té schattig! Als we hem 's-avonds in zijn bed leggen lacht hij trouwens ook breeduit naar de hanger met schaapjes en konijntjes daar, haha! Verder doet hij het hardstikke goed, hij kijkt nu ook ontzettend vaak naar rechts en dat is zo fijn! Sinds een paar dagen heb ik alleen erg vaak dat Stef bij het voeden zijn hoofd in zijn nek legt vóór het aanhappen en dan gezellig zo blijft liggen, dus het voeden gaat de laatste dagen moeizamer. Zijn bananen-impressie is hardstikke goed, maar bij het drinken heb je er weinig aan enzo Geen idee wat dat dan weer is, maar vrijdag vraag ik dat wel even bij de fysio als hij het dan nog steeds doet. Ik ga zo eens wat foto's uppen denk ik, als ik na het douchen nog even tijd heb.
3!
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:18:16 #132
95408 Incantrix
pi_78090599
Ok, scherm te lang open, sorry!

Martine, ik hoop met je mee qua ritme

Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?

Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
3!
pi_78091002
Incantrix, wat lijkt me dat lief.. dat Stef zo naar zijn speelgoed lacht. Isabeau lacht veel, maar alleen naar mensen. Of ik heb gewoon nog niet het juiste speelgoed
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:51 #134
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78091008
Keshet, geen excuus om die lange lap tekst zeg Daar is dit topic toch voor, om baby-updates te lezen en te delen, ik vind het juist fijn om te lezen. Ik had tranen in mijn ogen... deels om herkenning van sommige stukken, deels omdat het toch allemaal relatief goed eruit ziet. Ik heb de foto ook gezien en ze is klein, maar prachtig!! Diepe bewondering voor jullie.

Vlindur, ik moet zeggen dat Elyas tot voor kort ook zo vaak dronk... er begint nu eindelijk meer regel in te komen. Hoop dat het voor jou ook snel beter wordt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:40:38 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78091230
Vlindur dit is het drinkschema van Elyas, de afgelopen dag:

02:00
04:00
06:30
--
07:45
11:30
15:00
18:00
20:30
24:00
03:30
06:30
--
07:30
10:15

Niet echt regelmatig dus, maar al niet meer zo vaak als de weken ervoor (oh en soms krijgt hij nog een klein slokje na, dan heb ik hem verschoond of heeft hij even liggen spelen bijv., maar dat reken ik als één voeding)
pi_78091444
Keshet, wat heb je een enorm sterk, vechtend meiske! Hoe doen ze dat trouwens, die lucht uit het maagje halen?

Vlindur wat slopend. Lotte had ook wel eens zulke ritmes, maar dat was dan voor een weekje ofzo. Kan je niet een keertje kolven, dat je vriend de nachtvoeding met vingervoeden of een cupje doet, als Rienk de fles niet neemt?

Trix, wat lief dat Stef zo blij is met al z'n speelgoedjes! Lijkt me echt schattig om te zien!

En nu weet ik het niet meer want ik ben moe Niet normaal. Lotte ging gister om 7u naar bed en heeft liggen keten tot een uur of 10. Gelukkig was papa ook thuis, want ik had er echt geen zin en energie meer voor, dus hij is regelmatig naar dr toe gelopen om het speentje te geven en weer toe te dekken. Om 6u had ze er weer genoeg van, maar dat was toch echt te vroeg naar m'n zin. Speentje gegeven en babyfoon uit en toen werd ik om half 8 wakker van de wekker. Toen lag ze nog steeds te geinen in d'r bed, mafkeesje

Vanmorgen laatste keer prikken gehaald voorlopig en ze hoefde niet eens te huilen (en mama ook niet, dit keer )
Lotte!
Noah!
pi_78091457
jeetje vlindur; kan me voorstellen dat je daar moe van wordt zo ben je wel de hele dag flink in touw.

Evie laat juist de laatste dagen een fles staan: gister bijvoorbeeld:
7:15
11:30
15:30
19:30
23:30

dus maar 5 flesjes, en allemaal met 150 ml.

Maar het ligt er dus ook aan hoe laat ze voor de vroegste voeding komt. Vanmorgen was dat een uurtje eerder, dus waarschijnlijk zal ze vandaag wel uiteindelijk 6 flesjes krijgen.

@Keshet; ik vind je Teigetje-update juist fijn om te lezen. Gewoon posten hoor Fijn dat ze haar toch weer een beetje tijd en energie geven door haar te beademen. Je kleintje heeft gewoon nog wat meer tijd nodig.
pi_78091748
Hier ongeveer hetzelfde schema als Elyas.

Vaak en weinig ritme
pi_78091861
en Keshet, jullie dochter is beresterk zeg (en jullie ook).

sterkte in deze bijzondere maar ook zware tijd voor jullie
pi_78092108
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Ok, scherm te lang open, sorry!

Martine, ik hoop met je mee qua ritme

Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?

Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
hey dat lijkt op ons 'schema'
niet dat wij er echt een schema op na houden maar als ik een beetje naga wanneer amélie ongeveer drinkt dan klopt dat wel. Ik leg haar altijd aan vlak voor we weggaan. Gewoon uit voorzorg zodat ik niet met een hard huilend hongerig baby'tje zit in de Ikea bijvoorbeeld. En ook om het mezelf wat makkelijker te maken zodat ik niet heel strak om haar voedingen heen hoef te plannen terwijl ik niet weet wanneer die voedingen zijn zeg maar. Overigens scheelt het vaak maar een half uurtje ofzo hoor met de tijd waarop ik haar eigenlijk verwacht voor een voeding.

Ze heeft helemaal zelf een soort van ritme aangebracht! dat gekke gebakje van mij!
Ergens tussen 7 en half 9 wordt ze wakker en krijgt ze de ochtendvoeding, dan speelt ze anderhalf uur beneden ongeveer en gaat ze weer naar bed. Meestal slaapt ze dan een uur tot anderhalf uur. Daarna krijgt ze een rijstwafeltje (rond 12-en is dat meestal) en een uur of anderhalf ofzo daarna de borst. Weer een half uurtje later gaat ze weer op bed, tegen drieën, das vaak maar een kort slaapje. Tegen vier uur is ze dan weer wakker, rond vijf voeding en dan rond half zes weer naar bed. Tegen 8 uur is ze dan weer wakker en krijgt ze iets van fruit of groente en meestal is ze dan tot 10 of 11 uur beneden bij ons.

Als ze voor 7 uur wakker wordt dan voed ik haar en leg haar daarna weer terug in dr bedje doen we net of het een nachtvoeding is ofzo. Zolang ik er nog van kan profiteren dat ik dan nog een extra uurtje slaap kan meepikken en dan op mn gemak kan douchen en ontbijten enzo doe k dat maar gewoon
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78093614
Oh sorry dames, beetje lompe echo post van mij eerder deze morgen... maar mijn baas belde en toen nog iemand van het kdv en met flesje er nog tussen gepropt moesten we ineens erg haasten...
Minke is nu lekker aan het wennen, dus tijd zat om te reageren nu

Keshet, wat heerlijk om jouw posts te lezen van hoe het met Teigetje gaat. Klinkt wel eng die Brady's maar fijn dat het ontluchten schijnt te helpen... Jammer dat ze weer beademt moet worden, maar wel fijn dat haar dit weer wat meer lucht zal geven (letterlijk en figuurlijk)... hopelijk gaat het dan ook beter met haar voetje. en voor jullie alle drie!

Trix, wat leuk dat Stef zo goed naar de andere kant kijkt nu... blij dat je zo snel naar de fysio bent geweest en dus goeie hulp krijgt voor Stef. Tof ook dat ie zo aan het lachen is...

Vlindur, respect meid! Dat je dat volhoudt, ik vind het echt heel knap! Ben benieuwd hoe het bij de dokter is gegaan met Rienk, en of ze hem daarmee wat kunnen helpen. voor jou hoor!

Oh, over de sofietjes, wij hebben er een soort muziek/geluiden/lichtjes ding van, gekregen van mijn schoonzusje... had nog nooit van sofie gehoord, dus dacht al dat het iets frans was (daar wonen ze), maar hier dus ook helemaal hip. Minke vind er nog weinig aan, maar misschien komt dat nog wel. Vind het wel een geinig apparaat.

Lotte aan het rellen ipv slapen?! Kan me voorstellen dat het lekker was dat je lief ook thuis was Linda...

Duimt ook mee voor het ritme van Jamie...! Ben beniuewd of het helpt zo met de papfles...
pi_78093830
Keshet wat super dat je meisje het zo goed doet. Die ademstilstanden lijken me wel erg eng, dan is beademen toch maar beter. Wel rot dat er dan zoveel lucht in haar maagje komt, maar gelukkig zijn ze daar achter gekomen en kunnen ze er wat aan doen. Ik hoop dat haar teentjes weer mooi roze kleuren

BJ wij hebben ook een Sophietje, Niels is echter verslaafd aan Nijntje Ik denk door de grote contrasten tussen zwart en wit. En op dit ding Dat is zo'n maf geval, er komt bijvoorbeeld "splush" een varken uit zijn buik
Wat cool dat jouw lief ook een Sophietje had Icantrix!!

Ik doe Niels om de dag in bad, als het beter uit komt nog een dag ertussen. Dan badder ik hem met blote voeten en opgestroopte broekspijpen, jeutje wat een gespetter

Awh Flowerbox wat zielig voor je kleintje

Vlindur hopelijk is het het tongriempje zodat er wat aan te doen valt Wat een vermoeiend schema joh, kun je overdag wel bijslapen? Het is wel erg herkenbaar en het gaat na een tijdje veel beter!

Claudia wat sneu dat Ivan zo op jouw boosheid reageert.
En ik had dat ook dat ik om alles huilde behalve de prikjes, want die moeten gewoon. Nou was Niels ook best wel snel te troosten gelukkig.

Icantrix wat fijn dat Stef zijn koppie nu ook meer naar rechts draait! Nu nog van die bananenimitatie afkomen En dat lachen naar speelgoed, wat lievvv

lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?

Huup wat lijkt me dat leuk om rijstewafeltjes enzo te kunnen geven en dat je kindje dat dan zelf opsmikkeld En echt fijn dat ze nu beter kan poepen door de bijvoeding!

Hoera en welkom voor alle nieuwe kindjes!!!!!!

Niels kijkt al weken naar zijn voeten wanneer hij tegen je bovenbenen aanligt en dus met zijn voeten omhoog. Hij keek er zelfs eerder naar dan naar zijn handen. En nu grijpt hij ook naar zijn voeten Alleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78093841
@incantrix, Jamie is al weer een tijdje beter. Af en toe alleen nog een snotneusje.
pi_78094194
Keshet, jeeutje het is totaal langs me heen gegaan dat jij al bevallen bent!
WATeen verhaal joh, en wat een ongelovelijk sterk dapper dochtertje hebben jullie, echt een vechtertje
Die foto in het fototopic, zo breekbaar en ieniemini

Wolf is weer goedgekeurd op het buro en volgt de middenlijn. Hij is 10 weken en 5230 gram en 56 cm.
Zn eerste prikjes heeft hij gehad, hij moet even erg hardverscheurend huilen met van die uithalen, maar voordat we weer bij het aankleedkussen waren was hij alweer stil.
nu ligt hij lekker te slapen, als ik de assistente moet geloven valt het erg mee qua eventuele bijwerkingen, dus we zien wel.

qua ''schema's"
Wolf drinkt gemiddeld iets van 180 cc op en drinkt zo
7.00
11.00
15.00
19.00
23.00

In bad doe ik hem maar 2x in de week ('s avonds vlak voor de 19.00 fles) omdat hij een droge huid heeft.
pi_78094337
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?

Ja, ze is nog nooit huilend wakker geworden om een voeding. Ze ligt altijd lekker te kletsen en daar word ik dan weer wakker van. Toen ze heel mini was ook niet, lag ze gewoon een beetje te knorren enzo, maar echt een keel opzetten nooit. Soms een beetje gejammer 's morgens van "haal me er nou uihuit" want als je er dan bij je neemt zou ik ook nog een half uur met de voeding kunnen wachten, als ik wil

@ Lijnloos: idd fijn dat mn lief er was, want ze slaapt niet alleen in 's avonds, er zit altijd iemand naast dr bedje. Maar als je er al 3 kwartier zit en ze vertelt nog steeds hele verhalen, wordt je het wel een beetje zat

Hoe is het, met Minke op het kdv?
Lotte!
Noah!
pi_78094484
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
En nu grijpt hij ook naar zijn voeten Alleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:

Verwacht nou volgende week ook zo'n foto van Niels he
Lotte!
Noah!
pi_78095339
aaaah Linda; wat een mooie en lieve foto *smelt*

oooeee Minke aan het oefenen op het KDV! spannend lijnloos? Evie mag morgenochtend ook oefenen. Van 9 tot 11:30 uur. En volgende week donderdag weer. Vind het best spannend. Heb al even afgesproken dat ons meisje binnenkort een nachtje bij opa en oma gaat logeren; om vast even te wennen aan het feit dat papa en mama er niet ALTIJD zijn...

bedankt voor de reacties over Sophietje. Poppedein en Lena komen hier nog met Sophietje, dus dan kan ik direct zien hoe Evie op Sophie reageert
en als dat positief lijkt krijgt Evie nog wel een Sophiespeelmaatje

Wolf weer goedgekeurd op het CB! jeujjjj en keurig op de middenlijn!
ik ben ook erg benieuwd wat Evie weegt; ze mag 1 maart weer op controle. (bijna 3 maanden dan). En papa gaat dan ook voor het eerst mee. Wel jammer dat er dan ook weer prikjes aan te pas komen. Ik hoop dat Wolf er niet zoveel last van krijgt Poppejans....

en o ja dat was ik nog vergeten; Amelie en haar rijstwafel...

[ Bericht 14% gewijzigd door Beessie-Jen op 17-02-2010 12:59:43 ]
pi_78096673
ff een egopost:

ik had nog zo gezworen dat ik niet zo'n moeder zou worden die voor ellke scheet naar de huisarts zou rennen...
Maar nu is het natuurlijk allemaal anders: Thomas heeft diarree met slijm en bloed en ik ben helemaal over de zeik
HA gebeld -> vakantie (had ik al gezegd dat ik als niet-limburgse een bloedhekel heb aan carnaval?? ).
vervanger -> werkt niet op woensdagmiddag
andere vervanger lunchpauze tot 14.00
nog een andere vervanger lunchpauze tot 1300 (het was net 12.30)
eindelijk assistent aan de telefoon en we mogen gelukkig langskomen, maar lief heeft de auto en omdat het een vervanger is zit ie natuurlijk aan de andere kant van de stad zodat ik niet kan lopen... Lief komt dadelijk naar huis en werkt thuis verder...
pi_78096774
Aoraki, dat is toch niet voor iedere scheet naar de huisarts rennen? Bloed in de ontlasting zou iedereen toch van schrikken en mee naar een dokter gaan? Hopelijk is er niks aan de hand en is je lief ook snel thuis
Lotte!
Noah!
pi_78097076
tsja, maar de assistente zei dat het nu heel veel voorkwam, een of ander virus. Maar de tranen zaten bij mij zo hoog dat ik toch langs mocht komen... 16.20, we zullen zien...
pi_78097230
voor de assistente dan. Een baby met bloed in z'n ontlasting is niet zoals het hoort. Goed dat je gebeld hebt
Lotte!
Noah!
pi_78098202
Aoraki, idd goed dat je gebeold hebt hoor. Ik heb met mezelf ook zon pact gesloten, maar hier zou ik ook flink van over de zeik raken... Hopelijk valt het mee, maar fijn dat je vandaag nog terecht kan.

Wennen op het kdv ging goed! Minke heeft heel lief gedaan, lekker nog even een half uurtje geslapen maar vooral veel kijken en in de box/speelkleed liggen. Thuis gekomen snel een flesje want ze had toen wel honger en daarna begon ze weer flink in de oogjes te wrijven dus hup naar boven in bed en vooralsnog is het stil (net 5 minuten, maar goed die zijn meestal drama). Volgende week weer 2 keer wennen (dan 4 en 6 uurtjes achter elkaar)... en de week daarop al voor het echt waar is mijn pasgeboren kleine meid gebleven.
Overigens waren ze er heilig van overtuigd dat Minke veeeels te vroeg was geboren, het was nog zo'n mini... heb ze maar meteen uit de droom geholpen, ze was ruim (1 dag) overtijd
pi_78098338
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef Linda2205 het volgende:
voor de assistente dan. Een baby met bloed in z'n ontlasting is niet zoals het hoort. Goed dat je gebeld hebt
Vind ik ook hoor! Dat lijkt me ook eng!

En ik voel me nu echt iemand die wel om iedere scheet naar de huisarts rent..
pi_78098733
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor! Dat lijkt me ook eng!

En ik voel me nu echt iemand die wel om iedere scheet naar de huisarts rent..
Beter een keer te vaak dan een keer te weinig hoor, met een kleine baby
Lotte!
Noah!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:24:54 #155
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78098982
Schjt aan de assistente Aoraki . Virus of niet, bloed bij ontlasting is altijd een reden om even langs de gaan bij een HA...

Vlindur, slopend voor je, zo'n drinkschema. Alexa was ook zo, tot 2,5 maand. Niet dat je daar iets aan hebt, maar er is hoop dat het binnenkort omslaat. Rienk zal nog moeten aarden op deze wereldbol.... Al iets gehoord over het tongriempje, of heb ik dat gemist???

Keshet, jeetje als ik jou verhalen lees, bedenk ik me pas dat het helemaal niet zo'n vanzelfsprekend is dat alles zomaar goed gaat. Ik moet vaak aan je denken. Jullie zijn zo supersterk. En hopelijk zal het met het voetje goedkomen. Gelukkig houden ze het nu goed in de gaten

Martine, fijn dat de papfles lekker werkt!

Lijnloos heerlijk als ze goed kunnen wennen . En wat gaat het snel hè. Zat vandaag og Alexa's eerste kleertjes uit te zoeken (mt 44). Mijn God, heeft ze daar in gepast???

Karin, hoest nu met je??? Al richting HA geweest?
Alexa en Seth zijn lief
pi_78099381
Aoraki ik geef je groot gelijk!

Verder vandaag hier een woest drukke dag én interessante stuwing (ik gok zo'n dubbel G oid ) dus ik lees morgen wrs wel weer helemaal bij.
pi_78099582
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is weer goedgekeurd op het buro en volgt de middenlijn. Hij is 10 weken en 5230 gram en 56 cm.
Zn eerste prikjes heeft hij gehad, hij moet even erg hardverscheurend huilen met van die uithalen, maar voordat we weer bij het aankleedkussen waren was hij alweer stil.
nu ligt hij lekker te slapen, als ik de assistente moet geloven valt het erg mee qua eventuele bijwerkingen, dus we zien wel.
Fijn dat Wolf is goedgekeurd!
Hier hetzelfde! Isa moest ook even heel hard huilen, toen was het weer goed, ging de tweede prik erin! Weer huilen!! Maar ze was ook snel weer stil. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee!
Ze is nu trouwens precies 7 weken, en 4315 gram en 54,5 cm.

Oh en Aoraki, goed dat je naar de huisarts gaat!
pi_78100280
Ik ben bij de huisarts geweest en ik heb een burn-out
wat niet zo gek was na alle ellende van afgelopen tijd.
Voorlopig ben ik er wel zoet mee.

Verder een knuffel voor iedereen
pi_78100443
Wat balen Karin! Goed dat je geweest bent, want hoe je gisteren omschreef hoe je je voelde, klonk ook niet zo goed! Sterkte!
pi_78101110
Isa is ineens helemaal niet haarzelf. Ze ligt te slapen, maar wordt soms ineens wakker en gaat dan heel hard gillen!!! Een halve minuut later is ze weer stil en valt weer half in slaap, maar een paar minuten later hetzelfde verhaal....
pi_78101189
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef NieuweUser het volgende:
Isa is ineens helemaal niet haarzelf. Ze ligt te slapen, maar wordt soms ineens wakker en gaat dan heel hard gillen!!! Een halve minuut later is ze weer stil en valt weer half in slaap, maar een paar minuten later hetzelfde verhaal....
Lotte heeft net ook prikken gehad (de derde serie) en die lag ook te piepen in d'r slaap, doet ze normaal niet. Dus jammeren met d'r oogjes dicht en speentje erin. Het is heel sneu om te horen, maar morgen is het over, echt waar

Als je denkt dat ze echt last heeft van de prikken (verhoging of pijn) kan je over een paar uurtjes (?) (Wanneer heeft ze de prikken gehad?) een zetpilletje geven (kleintjes, 60mg is dat in NL geloof ik)
Lotte!
Noah!
pi_78101306
Karin, maar goed dat je nu weet wat er is en wat aan kan doen (als de tijd er rijp voor is). Heb je nog adviezen/medicijnen gekregen of zo? Dikke knuffel meid!

Ah Lotte en Isa last van de prikjes... zo sneu, kleine muppets Sterkte mama's!
pi_78101320
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Lotte heeft net ook prikken gehad (de derde serie) en die lag ook te piepen in d'r slaap, doet ze normaal niet. Dus jammeren met d'r oogjes dicht en speentje erin. Het is heel sneu om te horen, maar morgen is het over, echt waar

Als je denkt dat ze echt last heeft van de prikken (verhoging of pijn) kan je over een paar uurtjes (?) (Wanneer heeft ze de prikken gehad?) een zetpilletje geven (kleintjes, 60mg is dat in NL geloof ik)
Ze huilt echt een paar seconden hartverscheurend! Ze heeft rond 11.15 uur de prikken gehad.. kijk het nog even aan, zetpillen heb ik in ieder geval in huis.
pi_78101385
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Oh Karin, sorry, lees ik helemaal over je berichtje heen.

Jeetje. Heb je een behandelplan opgesteld met de HA? Ik wens je heel veel geluk, beterschap (of is dat niet de juiste woordkeuze?) en vooral (geestelijke) rust de komende tijd
Lotte!
Noah!
pi_78101422
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:22 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Ze huilt echt een paar seconden hartverscheurend! Ze heeft rond 11.15 uur de prikken gehad.. kijk het nog even aan, zetpillen heb ik in ieder geval in huis.
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?
Lotte!
Noah!
pi_78101704
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:20 schreef Keshet het volgende:
BE: Vandaag is het helmpjes-dag toch? Heel veel succes vandaag!

Vlinder: Vlindur: Dat is een redelijk heftig schema volgens mij! Ben beniewd wat de dokter van het tongriempje vindt!
(Echt he, ik probeer steeds VlindUr te typen maar mijn hoofd maakt er automagisch VlindEr van! Sorry!)

Claudia: Wat sneu dat Ivan zo overstuur raakte van jouw boosheid! Aan de andere kant; hij reageert blijkbaar heel sterk op je en dat is supergoed! Als jij blij/zen/etc. bent neemt hij dat dus ook van je over!

Woei, het gaat over Sophietjes!
Hoe groot en zwaar is zo'n ding nou eigenlijk? Ik wil er eigenlijk ook 1 halen maar ik ben een beetje bang dat die een ietsiepietsie te groot is voor mijn mini-mensje en ik haar meteen een Giraffe-trauma bezorg! Dat kan natuurlijk niet met een Bijdorp-abonnement!

Onder een spoiler, wegens extreem lange lap tekst, even mijn Hyves-Teigetje-Update van vandaag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!
Nogmaals graag gedaan. Kleine moeite en jullie putten er kracht uit.
pi_78101839
Ik heb de komende weken regelmatig gesprekken met de huisarts, hopen dat ik er zo weer bovenop kom. verder de komende weken niet werken, veel rusten en alleen maar doen waar ik zin in heb.
het heeft tijd nodig, en hoe lang is niet te voorspellen.
Mijn bloeddruk was ook veel te hoog.

Kindjes krijgen ook zere beentjes van de prikken he. SRL gelei werkt!
pi_78101911
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb de komende weken regelmatig gesprekken met de huisarts, hopen dat ik er zo weer bovenop kom. verder de komende weken niet werken, veel rusten en alleen maar doen waar ik zin in heb.
het heeft tijd nodig, en hoe lang is niet te voorspellen.
Mijn bloeddruk was ook veel te hoog.

Kindjes krijgen ook zere beentjes van de prikken he. SRL gelei werkt!
Kan je man iets van zorgverlof krijgen, zodat hij Lars en Meike af en toe een dagje over kan nemen? Misschien dat even bekijken? voor jullie allemaal!
Lotte!
Noah!
pi_78101980
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:37 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Kan je man iets van zorgverlof krijgen, zodat hij Lars en Meike af en toe een dagje over kan nemen? Misschien dat even bekijken? voor jullie allemaal!
ze blijven dinsdags en donderdags gewoon naar oma gaan, en oma staat verder altijd standby als ik het niet meer trek.
fijn...!
pi_78102135
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?
Misschien is dat het! Zielig hoor.....! Bah, stomme prikjes!
pi_78102176
Oh Karin wat klote Hoe ga je het nou aanpakken? Oh. Scherm te lang open. Fijn dat je ouders kunnen inspringen zeg!
Sterkte met opknappen!

Lotte Isa toch wel pijn? Raak dr beentjes eens aan? Schreeuwt ze dan weer dan heeft ze spierpijn. Rienk had dat dus ook, zo zielig.

Nou. De dokter..

Ik had weer dat stomme wijf. Er zijn er 2, een man en een vrouw. Ik ga altijd naar hem omdat zij zo vreselijk -niet- tof is; maar helaas. Hij was verhinderd. "je hebt vast wel gezien dat er een vrouw voor je zit ipv een man"

Maar goed. Ze vond hem misschien ook wel iets verkort en gaat nu in overleg met het MCL in Leeuwarden. Ze was wat verbaasd dat ik hier niet wilde, maar hier schijnen ze nogal moeilijk te doen met knippen.
Ergens deze week krijg ik bericht van ze.
Ook heeft Rienk volgens haar Berg. Het lijkt me nogal stug, want dat is toch altijd geel en korsterig? Nou dit niet. Dit is gewoon zo droog dat zn hele hoofd schilfert De remedie blijft het zelfde, vet houden. Dat deed ik al, maar had gehoopt op extra vettende creme verwijsbrief.

Maar ga morgen wel naar de apotheek om iets te halen. Dat moet vast ook wel op los recept te krijgen zijn toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 17-02-2010 15:58:05 ]
pi_78102381
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef Vlindur het volgende:
Oh Karin wat klote Hoe ga je het nou aanpakken? Oh. Scherm te lang open. Fijn dat je ouders kunnen inspringen zeg!
Sterkte met opknappen!

Lotte toch wel pijn? Raak dr beentjes eens aan? Schreeuwt ze dan weer dan heeft ze spierpijn. Rienk had dat dus ook, zo zielig.

Nou. De dokter..

Ik had weer dat stomme wijf. Er zijn er 2, een man en een vrouw. Ik ga altijd naar hem omdat zij zo vreselijk -niet- tof is; maar helaas. Hij was verhinderd. "je hebt vast wel gezien dat er een vrouw voor je zit ipv een man"

Maar goed. Ze vond hem misschien ook wel iets verkort en gaat nu in overleg met het MCL in Leeuwarden. Ze was wat verbaasd dat ik hier niet wilde, maar hier schijnen ze nogal moeilijk te doen met knippen.
Ook heeft Rienk volgens haar Berg. Het lijkt me nogal stug, want dat is toch altijd geel en korsterig? Nou dit niet. Dit is gewoon zo droog dat zn hele hoofd schilfert De remedie blijft het zelfde, vet houden. Dat deed ik al, maar had gehoopt op extra vettende creme verwijsbrief.

Maar ga morgen wel naar de apotheek om iets te halen. Dat moet vast ook wel op los recept te krijgen zijn toch?
Isa gaat volgens mij ook huilen zodra ze wakker wordt en haar beentje wil bewegen Ik lijk ineens zo'n overbezorgde moeder...... gelijk in paniek na een paar krijsjes van de prik..

Vlindur wat balen van de dokter.. Maar even wachten dus op bericht!
pi_78102412
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef Vlindur het volgende:
Sterkte met opknappen!

Lotte toch wel pijn? Raak dr beentjes eens aan? Schreeuwt ze dan weer dan heeft ze spierpijn. Rienk had dat dus ook, zo zielig.

Nou. De dokter..

Nee hoor, geen pijn, alleen wat mieperig en kreunerig in d'r slaap.

En berg, hm. Lotte d'r hele hoofd zat onder en toen heb ik een speciale vette zalf gekregen die niet afgaat. (Niet dat het hielp, maar Lotte had ook al een heel plakaat, dat kon ik er zo aftrekken, krabben ging al niet meer ) Ik ga even voor je kijken hoe dat heet, ok?

En ben benieuwd wat ze zeggen in het MC!
Lotte!
Noah!
pi_78102538
Hm, het id een zelfgemaakt zalfje door de apotheek, en ik kan het etiket niet lezen...rot handschriften altijd. Het is in ieder geval vaseline met nog iets erdoor
Lotte!
Noah!
pi_78102723
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:49 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nee hoor, geen pijn, alleen wat mieperig en kreunerig in d'r slaap.

En berg, hm. Lotte d'r hele hoofd zat onder en toen heb ik een speciale vette zalf gekregen die niet afgaat. (Niet dat het hielp, maar Lotte had ook al een heel plakaat, dat kon ik er zo aftrekken, krabben ging al niet meer ) Ik ga even voor je kijken hoe dat heet, ok?

En ben benieuwd wat ze zeggen in het MC!

Oh, daar moet geen Lotte maar Isa staan! (veranderen gaat)
Stomme ik

Ik heb hier ook wel vaseline, maar dat lijkt me zo dik op het hoofd. Ik heb Natusan en Zwitsal olie's. Daar smeerde ik al mee (heel dik en dan een mutsje over zn hoofd zodat het lekker kon intrekken) Dus daar gaan we eerst nog maar mee door dan. Ik wacht nog wel even met de apotheek.
pi_78102755
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:48 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Isa gaat volgens mij ook huilen zodra ze wakker wordt en haar beentje wil bewegen Ik lijk ineens zo'n overbezorgde moeder...... gelijk in paniek na een paar krijsjes van de prik..

Vlindur wat balen van de dokter.. Maar even wachten dus op bericht!
Ja, dat was wel voor jou bedoeld! Ze heeft waarschijnlijk spierpijn. Stop er maar een zetpilletje in. Dan gaat het wel wat beter straks!
pi_78102871
Zo deed ik het ook inderdaad. Dat hielp helaas niet, dus toen ging ik maar gewoon krabben tijdens de voeding. Ze had van die schubbetjes, daar kon je je nagel ondersteken en dan gingen er een paar tegelijk mee. Daar had ze verder geen last van ofzo, want ze dronk gewoon door. Nu is het alleen in het midden van d'r hoofd nog heel erg, maar bij d'r fontanel durf ik het niet en ze vindt het zelf ook niet prettig. Aan de zijkanten is het helemaal weg. Ik zoek wel even een foto
Lotte!
Noah!
pi_78102923
en srl he... dat helpt erg goed tegen spierpijn in de beentjes
pi_78102956

Hier zie je het goed, die middelste strook is de berg, dat zat over d'r hele hoofd, van oor tot oor. Als je goed kijkt zie je ook de schubjes erin

En nu gaan we een banaantje eten

Lotte!
Noah!
pi_78103008
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:00 schreef Linda2205 het volgende:
Zo deed ik het ook inderdaad. Dat hielp helaas niet, dus toen ging ik maar gewoon krabben tijdens de voeding. Ze had van die schubbetjes, daar kon je je nagel ondersteken en dan gingen er een paar tegelijk mee. Daar had ze verder geen last van ofzo, want ze dronk gewoon door. Nu is het alleen in het midden van d'r hoofd nog heel erg, maar bij d'r fontanel durf ik het niet en ze vindt het zelf ook niet prettig. Aan de zijkanten is het helemaal weg. Ik zoek wel even een foto
deed ik ook, eerst in de olie, nacht laten intrekken en dan met een ansichtkaart eraf krabben.

inmiddels 3 krabsessies later, en steeds weer nieuwe berg...
pi_78103065
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en srl he... dat helpt erg goed tegen spierpijn in de beentjes
Heb ik helaas niet in huis... Ga ik morgen halen als ze er nog last van heeft.
Nu ligt ze lekker rustig in mijn armen te slapen. Als ze er nog meer last van krijgt kan ik altijd nog even nadenken over een zetpil, maar die geef ik liever niet te snel.
pi_78103084
Met krabben met een kaart kwam het hier ook steeds terug. Het leek er een beetje op dat er een deel bleef zitten en het weer aangroeide. Nu heb ik het er echt afgetrokken, dus de hele schub in 1x, schubje voor schubje en nu is ze al zeker 3 maandne schubbenvrij...aan de zijkant dan

En nu ga ik echt
Lotte!
Noah!
pi_78103310
oh Amélie heeft ook wat berg maar ik laat het maar gewoon zitten. Door al het haar is het haast geen doen. Ik heb ooit wel van die bergpads gehaald bij Etos maar uiteindelijk niet gebruikt. Zolang het vast zit aan haar hoofd (dus niet van die losse schilfers overal) en zolang ze er zelf geen last van heeft laat ik het maar zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78104072
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

in het boekje van mijn CB staat na 4 uur... dus dat zou goed kunnen bij Isa??

in elk geval sterkte prikmeisjes... altijd sneu zulke dingen...

@karin; goed dat je hulp hebt gevraagd en goed dat je extra aan jezelf gaat denken. Daar hebben je kleine man en je mooie meisje uiteindelijk ook het meeste aan Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt...

@Vlindur; fijn dat er verder wordt gekeken naar Rienk zijn tongriempje... En dat mens klinkt idd niet echt tof..

@Isa; Paracetamol kan geen kwaad hoor... en het klinkt wel alsof je meisje dr last van heeft?

@lijnloos; fijn dat het oefenen op het KDV zo goed ging! ik ben heel benieuwd naar morgen. Ik mag er ip ook blijven en volgende week dan niet; maar moet maar even kijken hoe het gaat. Misschien laat ik haar wel ff alleen...
kan ik er zelf ook een beetje aan wennen

en Evie is weer een goed middagdutje aan het doen; ligt vanaf 14 uur boven en het is nog steeds rustig.. ik ben zoooo blij dat ze dit ook echt aan het begrijpen is!
En van8 heeft ze ook weer 6 uur achter elkaar geslapen (van 0 tot 6:00) en na de fles nog tot 9:45 uur...

[ Bericht 17% gewijzigd door Beessie-Jen op 17-02-2010 16:33:54 ]
pi_78104395
Ik hoor hier eigenlijk nog niet Maar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
pi_78104573
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk nog niet Maar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
nou bij mij ging het niet zoals verwacht; ik had alleen 50-56 en 56 gekocht... maar ons meisje is dus bijna 4 weken te vroeg gekomen; dus had ik helemaal niets wat ze direct paste
(maar dan nog kan je snel genoeg; zelfs vanuit het ziekenhuis; online bestellen...)

dus heb niet echt een lijstje voor je...
pi_78104719
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Lotte heeft die maat ongeveer 6 weken gedragen. (51cm bij geboorte). Maat 50/56 en 56 dus. Maat 50 had ik niet, ging er vanuit dat ze wel groot zou zijn (papa en mama allebei 53cm bij geboorte). Dusse.. ik waste ong. alle 2 dagen, zonder droger, dus 2 dagen drogen. En nog een pakje in de luiertas als reserve. Ik geloof dat we 6 pakjes hadden en wat losse truitjes ivm spugen. Broekjes kan je meestal wel langer gebruiken (al deed ik die altijd mee in de was, zodat ze evenveel zouden slijten als de truitjes )
Lotte!
Noah!
pi_78104915
En hoeveel stuks gebruik je nu zo gemiddeld?

Ik heb eens alles op stapeltjes gelegd:
- onderhemdjes (body) lange mouwen m50: 7
- onderhemdjes korte mouwen m50-56: 12
- onderhemdjes lange mouwen 1 maand: 6
- onderhemdjes korte mouwen m56: 2
- pakje (in 1 stuk) m 50-56: 2
- pakje (in 1 stuk) m56: 4
- broekje m 50: 2
- broekje m56: 3
- truitje m50: 2
- truitje m56: 3

Ben ik nu aan het doorslaan als ik denk dat we daar niet genoeg gaan mee hebben?
Mijn man gaat een hartaanval krijgen als ik nog kleren wil kopen natuurlijk
pi_78104999
Leo, ik weet niet precies hoeveel we hebben van die maat (er is sinds geboorte nog wel wat bij gekomen), maar ik gok ongeveer 10 rompertjes, 6 pakjes (met enn zonder voetjes) en dan nog een paar setjes met truitjes en broekjes (iets van 4). Minke is nu 8 weken en kan bijna alles nog aan van die maten (was 50 cm en 7 pond bij geboorte) al worden de broekjes en sommige pakjes wat te kort nu. Oh en sokken ook een paar of 6...

edit: dat lijkt me wel voldoende hoor, je krijgt wellicht ook nog het een en ander kado...
pi_78105044
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef leonieke het volgende:
En hoeveel stuks gebruik je nu zo gemiddeld?

Ik heb eens alles op stapeltjes gelegd:
- onderhemdjes (body) lange mouwen m50: 7
- onderhemdjes korte mouwen m50-56: 12
- onderhemdjes lange mouwen 1 maand: 6
- onderhemdjes korte mouwen m56: 2
- pakje (in 1 stuk) m 50-56: 2
- pakje (in 1 stuk) m56: 4
- broekje m 50: 2
- broekje m56: 3
- truitje m50: 2
- truitje m56: 3

Ben ik nu aan het doorslaan als ik denk dat we daar niet genoeg gaan mee hebben?
Mijn man gaat een hartaanval krijgen als ik nog kleren wil kopen natuurlijk
het ligt er aan hoevaak je gaat wassen? en ik denk dat het wel genoeg is zo?
en de kans is vrij groot; dat je na de geboorte van bezoek ed ook kleertjes enzo krijgt....
en mocht je na de geboorte toch tekort hebben; dan kan je altijd nog bijkopen: en dan ook echt uitzoeken wat bij je kindje past...
pi_78105102
Isa zit nu nog in maat 56 (7 weken, bij geboorte 48 cm), en bij sommige truitjes moet ik de mouwtjes zelfs nog omslaan. Maat 50 heeft ze ook nog wel zo'n 4/5 weken aan gehad (in sommige rompertjes en broekjes past ze nog steeds). Ik zou niet teveel pakjes aanschaffen, zo'n 6 misschien zoals Linda zegt), je kunt altijd nog wat bijhalen als hij lang maat 56 draagt.
pi_78105123
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Lijnloos het volgende:
Leo, ik weet niet precies hoeveel we hebben van die maat (er is sinds geboorte nog wel wat bij gekomen), maar ik gok ongeveer 10 rompertjes, 6 pakjes (met enn zonder voetjes) en dan nog een paar setjes met truitjes en broekjes (iets van 4). Minke is nu 8 weken en kan bijna alles nog aan van die maten (was 50 cm en 7 pond bij geboorte) al worden de broekjes en sommige pakjes wat te kort nu. Oh en sokken ook een paar of 6...

edit: dat lijkt me wel voldoende hoor, je krijgt wellicht ook nog het een en ander kado...
Hmz sokken... ik denk dat mijn zus een sokkenobsessie heeft.
Als ik geen 40 paar sokjes heb gekregen van haar (oké, verspreid over de maten van 0 maand tot ongeveer een jaar ofzo) dan heb ik er geen gekregen

Maar ik zou dus effectief beter een aantal kleren van mijn lijst schrappen. Ik zie net dat ik daar nog een 8tal onderhemdjes heb op staan, maar dat zal normaalgezien niet meer nodig zijn. Is ook zo zonde dat mensen dat dan zouden kopen terwijl we het eigenlijk niet nodig hebben.
pi_78105290
Leonieke: ik vind het heel weinig. Laten we ervan uitgaan dat de kleine bij geboorte maat 50 heeft. Je hebt dan 2 pakjes en 2 broekjes. Mijn zoon poept zichzelf soms wel eens 2 keer per dag helemaal onder (al laat hij het meestal bij 1 keer). Op die dag gaan er 3 setjes kleding doorheen. Jij zou met zo'n kind zo'n beetje om de dag moeten wassen. In het gunstigste geval doe je 4 dagen met de kleding en daarna moet je weer wassen; het is maar net of je daar zin in hebt.

Ik heb van kraamvisite trouwens alleen grotere maten gekregen.
pi_78105328
Hier gaan de omslagdoeken en mutsjes ook hard
pi_78105466
Leo, ik vind het prima hoor Lotte heeft nooit maat 50 aangehad, hoewel ze er wel inpaste. Ik vond dat echt zonde, voor die 2 weken. Dus ze heeft wat te grote kleertjes gedragen in het begin. Na een week of 4 hebben we nog 1 pakje en 2 truitjes bijgekocht, omdat ik het zat werd steeds naar dezelfde kleertjes te kijken. En we hebben nog 3 pakjes en 3 rompertjes (bodies) gekregen in de kraamweek. Meer als genoeg!
Lotte!
Noah!
pi_78105552
Ik wil er nog aan toevoegen dat je je baby natuurlijk ook best te grote kleding aan kunt doen; van maat 50 zou ik om die reden niet al te veel bijkopen.

Het laatste waar ik trouwens zin in had net na de bevalling was om kleertjes te kopen. Mijn lief had daar ook geen zin in. We sliepen bizar weinig (wie niet?) en er was altijd iets belangrijkers te doen (aangifte doen, kolf regelen, boodschappen halen). Ik vond het niet zo leuk om hem voortdurend op pad te sturen; het is veel fijner als je samen van de kraamhulp kunt leren hoe je je kind in bad doet en zo.

Ik had er best spijt van dat ik niet zoveel kleertjes maat 56 had gekocht (van maat 50 had ik niks in huis gehaald omdat het heel waarschijnlijk was dat Ivan een grote knul zou zijn). Van maat 62 heb ik veel meer kleding gekocht (lange leve Marktplaats) en daar ben ik heel blij mee. Ik voel me nu niet meer een slaaf van de was.
pi_78105717
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil er nog aan toevoegen dat je je baby natuurlijk ook best te grote kleding aan kunt doen; van maat 50 zou ik om die reden niet al te veel bijkopen.

Het laatste waar ik trouwens zin in had net na de bevalling was om kleertjes te kopen. Mijn lief had daar ook geen zin in. We sliepen bizar weinig (wie niet?) en er was altijd iets belangrijkers te doen (aangifte doen, kolf regelen, boodschappen halen). Ik vond het niet zo leuk om hem voortdurend op pad te sturen; het is veel fijner als je samen van de kraamhulp kunt leren hoe je je kind in bad doet en zo.

Ik had er best spijt van dat ik niet zoveel kleertjes maat 56 had gekocht (van maat 50 had ik niks in huis gehaald omdat het heel waarschijnlijk was dat Ivan een grote knul zou zijn). Van maat 62 heb ik veel meer kleding gekocht (lange leve Marktplaats) en daar ben ik heel blij mee. Ik voel me nu niet meer een slaaf van de was.
wij hebben ook erg veel kleertjes, zowel zelf tweedehands gekocht als gekregen en het is hier helemaal geen ramp inderdaad als ik de was eens flink laat oplopen omdat ik wat beters te doen heb vind ik zelf erg prettig want ik wil nog wel eens vergeten te wassen (of eigenlijk meer om de gewassen was uit de machine te halen )

En ik heb inderdaad ook nauwelijks kleertjes gekocht vlak na de bevalling
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78105860
Mja, ik denk ook dat ik niets meer in maat 50 ga kopen. Of hij zou echt piepklein moeten zijn bij de geboorte, maar op 32 weken zeiden ze dat hij perfect gemiddeld was van grootte en gewicht.
Ik zal gewoon die body's op de lijst schrappen en misschien wat extra kleertjes in maat 56 op plaatsen. Kwestie van effectief niet de hele tijd op dezelfde kleertjes te moeten kijken en niet constant te moeten wassen

Ik ken mezelf: als ik op kraamvisite ga, koop ik ook altijd voor als ze ongeveer 6 maand zijn, omdat ik er altijd vanuit ga dat ze al zoveel kleren hebben in de kleine maten.
pi_78105915
ik zou dan de body's maatje 50 schrappen. 50-56 kan prima voor kleine kindjes met een body
Lotte!
Noah!
pi_78106052
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik denk ook dat ik niets meer in maat 50 ga kopen. Of hij zou echt piepklein moeten zijn bij de geboorte, maar op 32 weken zeiden ze dat hij perfect gemiddeld was van grootte en gewicht.
Ik zal gewoon die body's op de lijst schrappen en misschien wat extra kleertjes in maat 56 op plaatsen. Kwestie van effectief niet de hele tijd op dezelfde kleertjes te moeten kijken en niet constant te moeten wassen
Ik weet niet hoe de anderen erover denken, maar ik vond rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen eigenlijk het fijnst. Rompertjes met lange mouwen zijn misschien wel handig als je bovenkleding hebt met korte mouwen, maar anders zie ik het nut er niet van in.

Als ik jou was zou ik tegen m'n man zeggen: Ga jij straks de was doen? Nee? Dan heb ik een vrijbrief om te kopen wat ik wil.
pi_78106117
Rompers met lange mouwen heb ik wel gekocht, omdat Lotte het vooral 's nachts snel koud had, ondanks de verwarming. Maar goed, ik tel niet mee, het is hier -15 Met meerdere lagen (romper, tshirt, jrukje bijv). vond ik lange mouwen echt irritant...krijg je van die rollade armpjes
Lotte!
Noah!
pi_78106265
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef Linda2205 het volgende:
Rompers met lange mouwen heb ik wel gekocht, omdat Lotte het vooral 's nachts snel koud had, ondanks de verwarming. Maar goed, ik tel niet mee, het is hier -15 Met meerdere lagen (romper, tshirt, jrukje bijv). vond ik lange mouwen echt irritant...krijg je van die rollade armpjes
Ja, precies! Misschien zijn ze wel handig bij baby's die gauw onderkoeld raken. Dat weet ik niet, want Ivan had daar geen problemen mee. Als zijn temperatuur aan de lage kant was deed ik hem liever in een omslagdoek.

's Nachts zou ik denk ik dan het dekentje dubbelslaan of zo. Nu slaapt Ivan in een Puckababy en dat houdt zijn armpjes en handjes wat warmer, dat vind ik zelf wel een fijn idee.
pi_78106425
Evie heeft juist altijd rompers met lange mouwen aan de meeste shirtjes zijn niet zo dik vind ik..
pi_78106524
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef NieuweUser het volgende:
Wolf heeft vandaag ook de eerste prikjes gehad en die doet dat ook, heel hoog ineens een gil, maar valt dan meteen weer in slaap. Toen hij in de box lag vertrok zn gezichtje van pijn toen hij met zn beentjes lag te spartelen, zo sneu!
Hij is slaperiger dan anders, maar had gelukkig vanmiddag vooralsnog geen verhoging of zo. Dus gaat wel prima

BJ ik ben ook wel benieuwd wat Evie nu weegt Ze zag er op de laatste foto's echt uit als een prima babytje

Aoraki, dat is echt niet om een lulligheidje bellen naar de huisarts hoor! Bloed in de luier is echt wel een teken om even te bellen op zn minst.

Vlindur, wat stom dat je niet eens een zalfje meekreeg, ik dacht dat ze zoiets altijf wel voorschreven als je met een baby komt met uitslag of heel erg schilfers ergens

Rompers met lange mouw heeft Wolf er nu 3 van in deze maat, makkelijk voor onder een shirtje wat wat wijder is in de nek, of leuk als lange mouwen met tshirt erboven. Maar eigenlijk heeft hij het voor de warmte niet nodig, die is van zichzelf al prima op temperatuur eigenlijk altijd.
Rompers zonder mouw of zo'n klein mouwtje zitten hem naar mijn idee het lekkerst
pi_78106720
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies! Misschien zijn ze wel handig bij baby's die gauw onderkoeld raken. Dat weet ik niet, want Ivan had daar geen problemen mee. Als zijn temperatuur aan de lage kant was deed ik hem liever in een omslagdoek.

's Nachts zou ik denk ik dan het dekentje dubbelslaan of zo. Nu slaapt Ivan in een Puckababy en dat houdt zijn armpjes en handjes wat warmer, dat vind ik zelf wel een fijn idee.
Lotte slaapt met romper lange mouw, pyjama lange mouw, slaapzak lange mouw (handjes onder de dekens) en een dekentje en nog steeds heeft ze ijshandjes en voetjes en voelt d'r nekje minder warm aan als overdag. Terwijl wel de verwarming aanstaat op d'r kamertje. Temperatuur is wel altijd ok.

En zo'n omslagdoek heb ik nooit gebruikt Ze lag de eerste week lekker bij mij in bed en daarna altijd op m'n buik, daar werd ze altijd lekker warm van. Maar ik voel me soms wel een beetje schuldig als ik al die foto's in het foto-topic zie van baby's in omslagdoeken, dat wij dat hier nooit gedaan hebben
Lotte!
Noah!
pi_78106917
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe de anderen erover denken, maar ik vond rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen eigenlijk het fijnst. Rompertjes met lange mouwen zijn misschien wel handig als je bovenkleding hebt met korte mouwen, maar anders zie ik het nut er niet van in.

Als ik jou was zou ik tegen m'n man zeggen: Ga jij straks de was doen? Nee? Dan heb ik een vrijbrief om te kopen wat ik wil.
Ik vind rompers met lange mouwen ook niet prettig.
Ja onder een tshirtje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78107063
Ik ben eindelijk een beetje bijgelezen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een heerlijke foto! Schattig trouwens, dat ze zich zo goed vermaakt in bed.

Aoraki, bah. Ik zou het ook heel naar vinden als ik bloed aan zou treffen in de ontlasting.

Keshet, ook ik denk veel aan jullie kleine knokker. Het is wonderlijk dat een baby zo kwetsbaar en sterk tegelijkertijd kan zijn. Ik vind het trouwens ontzettend goed dat je zo bewust met alles wat er gebeurt omgaat. Het schrijven en het bijhouden van het boekje is niet alleen leuk voor later maar zal jou ook helpen om het allemaal te verwerken. Later kijk je waarschijnlijk op deze periode terug en zul je concluderen dat die voorbij is gevlogen, dat je geleefd bent en dat je jezelf later pas toe hebt gestaan om te genieten. Het komt vrij veel voor dat mensen juist dan een terugval meemaken. Hoe dan ook, ik lees je verslagen met veel interesse en ontroering.

Och Karin, wat een slecht nieuws.
pi_78107182
Rompertjes met lange mouw vind ik ook niet handig! Je krijgt het truitje er dan ook zo lastig overheen!
En wat Claudia zegt, ik had ook helemaal geen tijd om te shoppen na de bevalling! Zelfs online shoppen werd lastig!!

Wolf ook al last van zijn prikjes, zielig! Isa heeft net een uurtje mij bij rustig geslapen. Heb haar wakker gemaakt voor het eten omdat ik dacht dat ze anders gewoon door zou slapen. Ze had net trouwens ook geen verhoging.
pi_78107212
Mja, ik heb er zelf eigenlijk nog niets van gekocht. Allemaal spulletjes die ik heb gekregen van mijn zus. Maar goed om te weten dat korte mouwtjes dus handiger zijn.
Ik dacht eigenlijk nu het zo koud is dat ik alleen maar rompertjes met lange mouwen ging meenemen naar het ziekenhuis, maar ik zal er een paar met korte mouwtjes ook bij steken
pi_78107273
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:56 schreef Vlindur het volgende:

Ik heb hier ook wel vaseline, maar dat lijkt me zo dik op het hoofd. Ik heb Natusan en Zwitsal olie's. Daar smeerde ik al mee (heel dik en dan een mutsje over zn hoofd zodat het lekker kon intrekken) Dus daar gaan we eerst nog maar mee door dan. Ik wacht nog wel even met de apotheek.
Ik heb ook Natusan-olie, maar die gebruik ik niet voor zijn hoofd. Daar gebruik ik weer een vette creme voor van Natusan en die vind ik erg fijn. Het spul ruikt ook zo lekker. Als we visite krijgen zeggen ze altijd 'wat ruiken baby's toch lekker', maar da's gewoon de Natusan.

-Edit- Ik twijfel nu of Ivan wel berg had. Het was niet geel maar wit. Anyhow, die creme is ook lekker voor op het gezichtje als Rienk een droge huid heeft.
pi_78107465
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:27 schreef Linda2205 het volgende:

En zo'n omslagdoek heb ik nooit gebruikt Ze lag de eerste week lekker bij mij in bed en daarna altijd op m'n buik, daar werd ze altijd lekker warm van. Maar ik voel me soms wel een beetje schuldig als ik al die foto's in het foto-topic zie van baby's in omslagdoeken, dat wij dat hier nooit gedaan hebben
Als ik een baby was zou ik ook het liefst de hele dag op mama's buik liggen, hoor!

Ivan werd zo warm van mij dat zijn temperatuur de eerste dagen in het ziekenhuis altijd te hoog was. Als de verpleegkundige zijn temperatuur op wilde nemen moest ze mij eerst een signaaltje geven zodat ik hem even in z'n eigen bedje kon leggen.
pi_78108089
Ik heb maar een paar rompers met lange mouwen, maar die vind ik soms ook wel handig hoor... ok, aantrekken is een drama maar heb soms (net als BJ) het idee dat ze anders zulke koude armen krijgt. Stond gisteren nog bij de hema om er wat bij te halen met lange mouwen, maar vond ze net iets te prijzig... gelukkig is het bijna lente
pi_78108258
Maar voelt haar nekje dan ook koud aan? Ivan heeft altijd koude handen en armen, ook als zijn nekje loeiwarm aanvoelt. Dat schijnt op zich niet zoveel te zeggen.

Rompers met lange mouwen worden met mooier weer natuurlijk wel weer handig omdat je dan het shirtje achterwege kunt laten. Ooooh, ik kan niet wachten tot het zomer wordt!
pi_78109092
Tjee, Karin, een burn-out... Dat is niet leuk

sterkte!
pi_78109910
Goede avond allemaal!
Jullie gaan te snel hoor voor mij, ik heb de hele dag gewerkt, dus nu snel even bijgelezen.
Ik heb juist wel veel rompers met lange mouw. Maar ik heb dan ook redelijk wat shirtjes met korte mouw en dan werkt dat handig. En ook onder overhemdpjes werkt het prima, lekker warm. Maar ik heb nog altijd wel meer rompers zonder mouwen. Korte mouwen vind ik dan weer niets, die zitten zo strak om bovenarmpjes.
Ik zag weer een aantal prikkindjes. Hier zijn we er vanaf tot 11 maanden, gelukkig. Laatste keer ging redelijk dankzij consequent paracetamol geven.
Voor mama's die iets op het hoofdje willen smeren, vaseline kan. Maar je kan bij de apotheek om cetomacrogol vragen. Is een vette basiszalf die je gewoon bij kindjes kan gebruiken. Wij gebruiken em hier samen voor alle droge en ruwe plekjes.
Keshet, gewoon blijven schrijven over jullie kleine vechter, ik wil het graag volgens. Kreeg ook gewoon weer tranen in mijn ogen van de foto die je geplaatst had. Wat is ze klein! En ja, dat weet je, maar een foto zegt 1000 keer meer dan woorden.

Draaien is echt zoooo 2009. Driekus ligt hier op het kleed de kabinetscrisis te volgen op tv, maar meen je nou dat ie daarvoor moeite doet? Nee hoor, gewoon met je achterhoofd naar het scherm gaan liggen, dan hoofdje achterover en kijken maar. Daarvoor hoef je helemaaaaal niet op je buik te liggen, toch?

oja, zo gebruik je een romper met lange mouwen dus
pi_78109957
Aoraki, ben je al terug van de ha?
pi_78110044
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:59 schreef NieuweUser het volgende:
Aoraki, ben je al terug van de ha?
Dat dus.

En Mefke, wat heb je toch een prachtzoon Zoektie nog een bruidje?
Lotte!
Noah!
pi_78110963
Driekus Toffe kerel!
Aoraki???
pi_78111017
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ook Natusan-olie, maar die gebruik ik niet voor zijn hoofd. Daar gebruik ik weer een vette creme voor van Natusan en die vind ik erg fijn. Het spul ruikt ook zo lekker. Als we visite krijgen zeggen ze altijd 'wat ruiken baby's toch lekker', maar da's gewoon de Natusan.

-Edit- Ik twijfel nu of Ivan wel berg had. Het was niet geel maar wit. Anyhow, die creme is ook lekker voor op het gezichtje als Rienk een droge huid heeft.
Mijn dank ik weer groot! Ik ga morgen op zoek naar de creme!

Is het deze?
pi_78111032
Oh, Driekus!
pi_78111164
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:25 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mijn dank ik weer groot! Ik ga morgen op zoek naar de creme!

Is het deze?
[ afbeelding ]
Ja! Dat is dus een van de weinige dingen van Natusan die geparfumeerd zijn.

Haha, die Driekus!
pi_78111430
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Dat is dus een van de weinige dingen van Natusan die geparfumeerd zijn.

Haha, die Driekus!
Thnx, es kijken of ze nm hier bij de DA hebben anders wordt het zaterdag pas voor we de stad in gaan. J moet een nieuwe riem. (Die krijgt leren riemen dwarsdoor, dat vind ik erg knap steeds )

Oh ja! Rienk heeft een fles op!
Ik had nog 2 proefverpakkingen van Stiemie en ik heb J. heeft hem aan Rienk gegeven en binnen notime was hij leeg! Het was 100ml, dus daarna de borst ook nog aangeboden, maar met 3 slokken sliep hij

Dus binnenkort maar weer kolven, dan kan ik misschien binnenkort een nacht doorslapen!

En nu ga ik film kijken. Tot morgen!
pi_78111467
Ik ben weer terug, ja. De HA dacht dat het een buikgriep was... Het bloed kwam volgens hem doordat de darm geirriteerd was en ik moest me er niet teveel zorgen over maken. Hij had Thomas getemperatuurd en kwam op 37.9 uit, dus ook nog niet erg zorgwekkend. We moeten hem nu goed in de gaten houden en morgen terugbellen hoe het gaat.
Ik ben wel redelijk gerustgesteld, alleen toen ik zelf thuis zijn temp. had opgenomen kwam ik op 37.4 uit... Toch wel een groot verschil. Maar hij drinkt z'n flesjes gewoon goed leeg en tot nu toe blijft het erin, dus dat is positief.

Nouja, ik ben iig blij dat ik gegaan ben, toch een beetje gerustgesteld. Bedankt allemaal voor de reacties.
pi_78111866
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Linda bizar om die foto te zien Esmee heeft hetzelfde shirtje, dezelfde sokken en we hebben ook datzelfde beest aan een springveer in haar kamer hangen! Wat een schatje zeg die Lotte! Wat ga je deze week zeggen zodat ze het volgende week kan?
pi_78112097
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ach Karin toch Helaas ervaring mee en het is niet niks. Probeer vooral rust te nemen (al is dat nu natuurlijk het aler-moeilijkste) Hopelijk valt het mee hoe lang je er zoet mee bent. Ze zeggen wel eens dat je er net zolang mee bezig bent als dat je ervoor nodig hebt gehad om het op te bouwen...Veel sterkte de komende tijd!
pi_78112654
Aoraki Linde heeft ook eens zo'n virus met bloed in de ontlasting gehad. Je schrikt je inderdaad het apenzuur op het moment dat je het ziet, maar gelukkig was het maar van korte duur

Vlindur wat fijn dat het gelukt is met de fles! Nu kan je zelf ook misschien wat meer rust nemen!
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:24:33 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78113966
Even zonder te lezen, was een drukke dag.

Helmpje is gehaald en Oscar vind het allemaal wel prima lijkt het!

*nu bijlezen gaat...
pi_78114079
Kijk 'm nou Het ziet er inderdaad totaal niet uit of hij er last van heeft. Kan je trouwens zelf een patroontje voor op de helm kiezen? Of is er gewoon een standaard printje?
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:29:20 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78114211
Ze hebben iets van 10-12 printjes waar je uit kan kiezen.
Van teletubbies, tot effen blauw, tot auto'tjes, tot legerprint. Best veel keuze dus.
pi_78114472
Eigenlijk staat het hem gewoon hartstikke leuk!
pi_78114498
BE wat fijn dat je mannetje er geen last van heeft!
pi_78114543
Hihi, Oscar, mooie helm heb je joh! Staat je goed BE, scheelt vast om te zien dat hijzelf er weinig last van lijkt te hebben denk ik... voor jou hoor.
pi_78114638
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:44 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Linda bizar om die foto te zien Esmee heeft hetzelfde shirtje, dezelfde sokken en we hebben ook datzelfde beest aan een springveer in haar kamer hangen! Wat een schatje zeg die Lotte! Wat ga je deze week zeggen zodat ze het volgende week kan?
Haha, post ook zo'n foto van Esmee dan En dan ook nog zelfde uitgerekende datum. Bijna 2ling En dat beest hangt ook aan een springveer. Maar m'n lief heeft geen boor die sterk genoeg is voor de muren hier, dus nu hangtie aan het plankje boven de commode en kan alleen een beetje wiebelen

En hm, goed idee. ff over nadenken
Lotte!
Noah!
pi_78114683
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:24 schreef Brighteyes het volgende:

[ afbeelding ]

*nu bijlezen gaat...
Oscar! Je ziet er heel erg stoer uit hoor! Kan je lekker de brokkenpiloot uithangen nu, met al dat geschuif van je!

Hoe vinden jullie het BE?
Lotte!
Noah!
pi_78114696
Aww, wat is Oscar een stoere motorcoureur.
pi_78114882
Het staat hem inderdaad heel stoer BE !
pi_78114926
Haha Oscar dat staat je hartstikke stoer, nu nog een motor!! (hihi zoiets?)

Ohh en hier ook rompers met lange mouwen want Niels is een koukleum Maar korte mouwen zijn veel handiger met aankleden!
pi_78115080
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:43 schreef Twinkly het volgende:
Haha Oscar dat staat je hartstikke stoer, nu nog een motor!! (hihi zoiets?)
Da's wel het minste dat papa en mama ertegenover kunnen stellen.

Tijdens een wandelingetje naar de supermarkt zag ik laatst een megastoere shovel. Wat is het toch leuk om een zoontje te hebben! Kun jij je al voorstellen dat Niels straks op z'n skelter de buurt onveilig maakt?
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:48:35 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78115201
Linda, hij heeft hem nog maar 2 keer een half uurtje op gehad, dus we hebben rustig de tijd om te wennen.
pi_78115271
Moet je zoiets ook opbouwen dan? En dan op het einde weer afbouwen?
Lotte!
Noah!
pi_78115340
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is het toch leuk om een zoontje te hebben! Kun jij je al voorstellen dat Niels straks op z'n skelter de buurt onveilig maakt?
Echt wel!
We hebben zelfs als kraamcadeautje nummerplaatjes gekregen met "Niels" erop!
Maar als ik een dochter zou hebben kreeg ze ook een skelter, want skelters zijn cool!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 17 februari 2010 @ 21:00:08 #242
95752 crew  Chell
Kluns
pi_78115780
Achgos Oscar
Dat lachende koppie erbij! Fijn dat die kleintjes toch eigenlijk vrij makkelijk zoiets accepteren.

Tijd voor een motor inderdaad Of een rugby outfit
  Jubileum moderator woensdag 17 februari 2010 @ 21:03:04 #243
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_78115927
Ach Oscar toch Leuke keuze BE, die kleurtjes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_78115961
BE, staat hem best goed! Ik kan me voorstellen dat je het liever niet hebt, maar hij ziet er cute uit.

Karin, dikke . Ik hoop dat je de komende tijd de rust kan vinden. Veel sterkte.

Wij hebben hier alleen rompertjes met korte mouwen. In het begin hadden we ook lange mouwen omdat Thomas zichzelf nog niet warm kon houden... Daarna alleen nog maar gebruikt als we er een truitje met korte mouwen overheen deden. Wij hadden een 7-pak rompertjes van de Hema, en eigenlijk waren dat er wat veel. Ik was 2 keer per week, maar Thomas is ook geen spugertje en poept niet naast zijn romper...
pi_78115969
Ooh, Oscar, wat schattig
mag ik toch wel zeggen heh?

Hoe vinden jullie het?
En wat vindt Sasha ervan?
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:06:47 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78116138
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
Moet je zoiets ook opbouwen dan? En dan op het einde weer afbouwen?
Ja, er is een heel opbouw schema, niet alleen voor hem om te wennen, maar ook omdat zijn lichaampje moet leren de warmte anders te verdelen. Hij kan het nu niet meer via zijn koppie kwijt en dus moet het via zijn lichaam.
Eerste dag 1 uur op 1 uur af
dan 2 uur op 1 uur af
Dan 4 uur
dan 6 uur
dan 8 uur
En dan als hij 8 uur kan, dan 's nachts volledig op en overdag weer verder opbouwen zeg maar.

En als hij bijv. ziek is en koorts heeft mag de helm niet op en dan daarna weer even in een dag of 2-3 weer opbouwen want dat schijnt heel snel weer teruggeregeld te zijn.
pi_78116218
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, er is een heel opbouw schema, niet alleen voor hem om te wennen, maar ook omdat zijn lichaampje moet leren de warmte anders te verdelen. Hij kan het nu niet meer via zijn koppie kwijt en dus moet het via zijn lichaam.
ach ja, natuurlijk..
pi_78116228
Oscar
fijn dat hij het wel prima vindt BE! Das mooi een zorg minder.
En toffe kleuren, staat lekker stoer zo.

En over rompers, ik heb er eigenlijk nooit zo bij nagedacht, zodra het echt koud werd, vooral 's nachts heb ik de rompers met lange mouwen tevoorschijn gehaald. Vaak draagt ze er een tshirt of truitje met korte mouwen overheen maar ook vaak zat een vest/shirt/trui met lange mouwen. Ik doe meestal de mouw van het shirt dat eroverheen moet helemaal opstropen, mn hand vingers erdoor en dan haar handje vastpakken zodat k ook de rompermouw vastheb. Dan kun je de mouw zo over de rompermouw heen trekken. Werkt als een trein hier.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:09:43 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78116272
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:03 schreef lily het volgende:
Ooh, Oscar, wat schattig
mag ik toch wel zeggen heh?

Hoe vinden jullie het?
En wat vindt Sasha ervan?
Sasha zei 'Oscar muts op!' en hij wilde ook. Dus ik heb hem even bij hem opgezet en laten zien dat hij te klein was.

Wij vinden het zelf idd er best schattig uit zijn. Hij kan het iig best hebben. Het is niet dat je denkt 'aggos, wat een sneu kindje' zeg maar.

En jullie reacties zijn echt fijn!
pi_78116542
Leuk zeg dat je zelf nog de kleur kan kiezen enzo. Dit is wel een kleine-stoere-ventjes-versie!
En dat er nog zo'n heel wenschema bij zit zeg. Had ik eigenlijk nooit zo over nagedacht.

En Huup zo trekken wij hier ook lange mouwen rompers aan Gaat prima!
pi_78116892
Achgos Oscar Hiij kan hem heel goed hebben inderdaad
En nu snel een mooi rond bolletje kweken
On zeh laptop
pi_78116918
Hoi

Kom hier ff binnenvallen....

@ Be, zag dat er hier op fok al een topic was geweest over ervaringen met helmtherapie maar die is helaas gesloten, daar wilde ik ff in reageren maar nu dus hier.

Tijn komt, hoe het er nu uitziet ook in aanmerking.
Hoe oud was Oscar toen jullie naar de kinderarts zijn geweest en hoe snel daarop om er 1 aan te laten meten en weet je ook hoeveel afwijking hij had?

Thx
pi_78117919
Oscar ziet er lief uit. Nu maar hopen dat het het gewenste effect heeft en dat mama weer snel zn bolletje mag/kan kussen.
pi_78117951
Be wat heb je toch een mooie stoere vent, helm staat em goed ja.
Linda, Driekus heeft nog geen verloofde hoor, hij is nog vrijgezel

Het manneke ligt te pitten, hij was zo moe en moest eigenlijk nog een uurtje wachten op de fles maar dat ging niet meer. Zal wel een hele vroege fles worden morgen. Dus ik ga zo het bedje in.
Karin, je hebt pm!
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:43:11 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78118018
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:22 schreef het-is-mij het volgende:
Hoi

Kom hier ff binnenvallen....

@ Be, zag dat er hier op fok al een topic was geweest over ervaringen met helmtherapie maar die is helaas gesloten, daar wilde ik ff in reageren maar nu dus hier.

Tijn komt, hoe het er nu uitziet ook in aanmerking.
Hoe oud was Oscar toen jullie naar de kinderarts zijn geweest en hoe snel daarop om er 1 aan te laten meten en weet je ook hoeveel afwijking hij had?

Thx
Is dat topic dicht gegaan? Ik ga zo eens kijken.

We zijn op 1 feb naar de kinderarts gegaan, toen was hij dus 5mnd en 1 week oud. En nu weken later heeft hij het helmpje al.
We hebben de afspraak in het ziekenhuis gemaakt na een meting ergens half december, dus met 4 maanden.
Dan bel je de revalidatie-arts en die geeft je als het goed is een afspraak rond 5-6 maanden. Eerder beginnen ze niet aan een helm omdat het koppie nog te hard groeit, maar veel later dan dit moet je niet zijn.
Oscar had eerst 108,8% (September), in december was het 111,7% en nu de laatste meting in januari was 110,6% afwijking.
Wat is de afwijking bij Tijn?
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:46:22 #256
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78118194
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Eerste dag 1 uur op 1 uur af
dan 2 uur op 1 uur af
Dan 4 uur
dan 6 uur
dan 8 uur
En dan als hij 8 uur kan, dan 's nachts volledig op en overdag weer verder opbouwen zeg maar.

En als hij bijv. ziek is en koorts heeft mag de helm niet op en dan daarna weer even in een dag of 2-3 weer opbouwen want dat schijnt heel snel weer teruggeregeld te zijn.
Als hij eenmaal gewend is hoef je niet meer op te bouwen hoor, dan kan ie gewoon weer op. Hoe minder je ermee prutst (op- afzetten) hoe minder hij zich er van bewust is dat er wat op zijn hoofd zit . Dat enorme zweten is eigenlijk alleen de eerste week als ie de hele dag op moet.

En ik vind het een hele mooi, staat hem goed! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78118237
@ Karin, jij trouwens sterkte, neem goed de tijd!

@ Mefke, tijn lag vanavond precies zo voor de tv, hoofd ver naar achter.
Giing de wandelwageninzet er makkelijk in in de mura?
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:54:59 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78118628
het-is-mij, bedoel je deze?
informatie en ervaringen met helm-therapie gevraagd
Die is niet dicht hoor, er is alleen heel lang niet in gepost, maar hij mag wmb een schop omhoog hoor!
Er is nl. nog wel het eea te zeggen over de helmpjes.
Er zijn ook verschillende helmpjes, met riempje onder de kin en 'dichte' bovenkant met gaten of een helm zoals Oscar heeft zonder kinband en met open bovenkant etc. etc.
pi_78118685
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:42 schreef mefke79 het volgende:
Be wat heb je toch een mooie stoere vent, helm staat em goed ja.
Linda, Driekus heeft nog geen verloofde hoor, hij is nog vrijgezel

Het manneke ligt te pitten, hij was zo moe en moest eigenlijk nog een uurtje wachten op de fles maar dat ging niet meer. Zal wel een hele vroege fles worden morgen. Dus ik ga zo het bedje in.
Karin, je hebt pm!
Bij deze bied ik dan mijn pracht aan
Lotte!
Noah!
pi_78118715
hihi Niels probeert vandaag steeds een bruggetje te maken op het aankleedkussen, erg handig met luier omdoen Hij doet het ook alleen maar daar. Is dat een voorbereiding op rollen?

Oh Linda haha wat een leuke foto van Lotte , ik zal het Niels vertellen dat je dat volgende week verwacht van hem

Karin heel veel sterkte, wat naar dat je zo opgebrand bent joh, maar hartstikke logisch. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent
pi_78118876
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:56 schreef Twinkly het volgende:
hihi Niels probeert vandaag steeds een bruggetje te maken op het aankleedkussen, erg handig met luier omdoen Hij doet het ook alleen maar daar. Is dat een voorbereiding op rollen?

Oh Linda haha ik zal het Niels vertellen dat je dat volgende week verwacht van hem

Karin heel veel sterkte, wat naar dat je zo opgebrand bent joh, maar hartstikke logisch. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent
Bruggetje maken alsin, afzetten met zn hielen in het kussen? Lotte doet dat ook en het liefst in een volle poep-luier dat het lekker overal heenspat (Die doet het trouwens sinds december en rolt nog steeds niet, dus geen idee of het een voorbode is )
Lotte!
Noah!
pi_78118927
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:24 schreef Brighteyes het volgende:

[ afbeelding ]

*nu bijlezen gaat...
Oscar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78119350
Ja dat topic bedoel ik, het reageervakje is zwart en niet klikbaar zeg maar.

Hij is een grensgeval, zoals de fysio voor de meting ook al schatte maar we hebben er vanaf begin af aan vanalles aan gedaan maar het is echt scheef, hij zit op 107.
En zijn oortje links (links heeft hij ook de asymetrie) staat 11 mm naar voren en vlgs de fysio was dat ook wel aardig groot zeg maar.
Als je hem van bovenop het hoofd kijkt zie je het ook echt goed, echt een punt en zoals op de plaatjes van google.
We hebben 18 mrt een afspr. bij de kinderarts, dan is ie 5 mnd en 5 dgn en dan horen we het wel.
Paar dagen ervoor moeten we nog een een nieuwe meting laten doen.
Hopelijk is het dan nog net zo want anders valt ie er net niet in terwijl hij een behoorlijke afwijking heeft zeg maar.
Niet dat ik direct op een helmpje zit te wachten maar net niet is ook al zo.......... (kan t lastig omschrijven)
pi_78119474
BE, zelfs met helmpje ziet Oscar er uit als een schatje met van die lekkere bolle rode wangetjes

Hier vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest met Dijon. Hij woog afgelopen vrijdag in het ziekenhuis 4555 en vandaag woog hij al 4740 gram. Slagroomborstvoeding van mij slaat goed aan en het maannetje kweekt nu lekkere spekkies. Lengte was nog het zelfde. Helaas is het slijm en snot nog niet over, wel een stuk minder maar nu hoest hij er nog eens bij, niet constant overigens. Hij kan volgens de consultatie arts nog weken of zelfs maanden last houden van de nasleep van het RS virus Verders gaat het prima met hem en was ze tevreden.
inmiddels hebben mijn man en ik het virus en snotteren wij er flink op los

Oh ja, vergeet ik het nog. De GGD heeft een nieuw protocol zei ze wanneer het kindje in het laatste trimester van de zwangerschap in een stuit heeft gelegen. Dan moet het kind door een orthopeed gezien worden en er een rontgen van de heupjes worden gemaakt. En Dijon heeft echt heel lang in een stuit gelegen voor hij dacht eens te gaan draaien.

en nu ga ik echt slapen
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:16:35 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78119708
het-is-mij
Ik heb het topic open gegooid en neem je post even mee daar naartoe, dan kunnen we er even over doorpraten. Ik herken veel van wat je zegt nl.
pi_78120373
thx tot daar!
pi_78122071
Oscar is echt om op te eten met dat helmpje!

Wil iemand me naar bed takelen? Kraamvisite is leuk, maar kraamvisite van 8-half 11 is niet meer leuk
Er waren vandaag al vrij veel mensen geweest en dat was prima en goed en gezellig. Maar dan nog een hele avond er achteraan is echt teveel van het goede
pi_78123432
Hup naar bed Freecell!

Ik heb vandaag Aviva vastgehouden en ik had een slaapverwekkende invloed op haar Ze heeft heerlijk bij me liggen slapen. En wat was Esmee ineens groot toen ik die vanavond weer vast had Die is vandaag alweer 5 maanden.
pi_78128332
Morning

@Faja; wat fijn dat Dijon zo goed groeit! en die echo van de heupjes staat hier idd ook op de planning voor Evie. De heeft ook ws langdurig in stuitligging gelegen...

@BE; het helmpje staat hem inderdaad best tof. En het is een mooi printje.

en Evie sliep dus niet door vandaag; dus 1e fles alweer op. Nu kolven en dan straks proefdraaien op het KDV. Best spannend. Misschien dat ik toch maar lekker gewoon naar huis ga tussendoor. Kan ik nog even een dutje doen...
pi_78128507
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
Ik zag mijn naam voorbij komen in post van Icantrix. Ik geef trouwens bv maar dat maakt niet uit. De eerste twee weken heb ik haar op verzoek gevoed maar de laatste dagen zit er een soort van ritme in van overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur. Maar dat heeft ze zelf aangegeven zeg maar.
Heb je daar wat aan?
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:06:27 #271
265732 Keshet
pi_78129461
Ik heb bijgelezen maar helaas wat te weinig tijd om fatsoenlijk te reageren.

Een megaknuffel voor Karin! Goed dat je hebt aangegeven dat het zo niet gaat. Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je gaat! <<insert mega, mega, mega, mega-knuffel-smiley>>>

Teigetje update!
SPOILER
pi_78129516
Bedankt voor de update Keshet!

Wat naar dat het niet goed gaat met haar voetje. Hopelijk gaat dat snel veranderen. Verder klinkt het toch echt als een klein doorzettertje. Nu al! Dat wordt vast een pittige tante!
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:15:04 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78129592
Keshet, ik zie nu pas dat je gisteren heel lief onthouden had dat het helmpjes dag was, dat je daar nog kans voor ziet met je hoofd vol met je kleine meisje! Ik ben allergisch voor alles wat met WtP te maken heeft dus ik krijg haar bijnaampje niet over mijn lippen hoor!

Ik probeerde terug te lezen om te vinden wat er precies met haar voetje was dan, maar ik kwam niet zo ver. Iig fijn dat het een stukje beter met haar gaat nu ze aan de beademing ligt.

En nog een dikke voor Karin, ik las bij het teruglezen dat die wel nodig is.
pi_78129802
Och Keshet wat een vechtertje is het toch! Wat super dat ze zo mooi groeit en die haartjes Maar wat zielig van haar voetje en dat ze zo'n pijn heeft dat ze morfine moet
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78129979
Oh Keshet, fijn dat we weer een teigetje-update hebben gekregen... volgens mij leeft iedereen hier echt ontzettend met jullie mee en zien we die updates dan ook graag voorbij komen. Wat een meissie is het zeg, lekker zelluf willen ademhalen, jammer alleen dat het haar inderdaad zoveel energie kost. Fijn ook dat ze nu morfine kan krijgen tegen de pijn... dat zal haar vast goed doen. Ik hoop op een goed herstel van haar voetje/teentjes... bah zeg, lijkt me naar om te zien en zo "machteloos' te moeten toekijken daarmee. Dikke knuffel voor jullie alledrie!

Trix, wij hebben wel een redelijk schema met voeden, maar Minke bepaald dat eigenlijk zelf. Ik maak haar ook niet wakker voor een fles omdat het "tijd" is, tenzij het echt beter uit komt (als we bijvoorbeeld ergens naar toe moeten of zo). De laatste dagen ziet haar schema er alsvolgt uit:

05:30-06:00
09:30-10:00
13:30-14:00
17:00-17:30
21:00-21:30
Ergens steeds tussen die tijden krijgt ze dus de fles... en dat is dan een fles van 150cc met daarin 5 schepjes voeding (Friso Comfort 1)

Minke ligt nu nog lekker te slapen, na een hele goede nachtrust. Gisteravond heb ik haar na het flesje van 9 uur nog even lekker gemasseerd en toen zag je haar gewoon moe zijn dus hup naar boven en zonder een kik gaan slapen.
pi_78130107
Wet van Fok is hier van toepassing. Vannacht om 03.00 zat ik met Dijon bij de 1e hulp om hem door een kinderarts te laten bekijken en straks moet ik om even na 14.00 uur naar de poli met hem. Het word toch niet beter met dat RS virus. Hij hoest vreselijk en heeft veel pijn aan zijn keel en borst daarbij. Hopelijk kunnen ze hem wat verlichting geven straks.
pi_78130197
Goeiemorgen!

Oscar, je kan die helm heel goed hebben hoor!
Keshet, wat spannend toch en wat knap dat je alles ook nog op papier zet!
Nieuwe-user, hoe is het met Isa nu?
Freecell, doe je even rustig aan!

Rienk heeft om 22:00 nog een fles gekolfde melk gehad, maar die ging er met meer moeite in dan de kv van 18:00 met het gevolg dat hij om 00:30 ALLES had onder gespuugd Het drupte zelfs op de grond. Dus heb ik mn was al weer draaien
Heb hem zelf toch maar weer nieuwe voeding gegeven, want hij zat te happen als een wilde
Ben benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen.
Had straks willen wandelen naar de DA, maar er ligt weer sneeuw (Ik ben daar toch wel ZO klaar mee! )
pi_78130258
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wet van Fok is hier van toepassing. Vannacht om 03.00 zat ik met Dijon bij de 1e hulp om hem door een kinderarts te laten bekijken en straks moet ik om even na 14.00 uur naar de poli met hem. Het word toch niet beter met dat RS virus. Hij hoest vreselijk en heeft veel pijn aan zijn keel en borst daarbij. Hopelijk kunnen ze hem wat verlichting geven straks.

Oh Shit Sterkte en beterschap met de kleine man!
pi_78130754
Dijon jeetje, beterschap
Keshet wat heb jij een dapper meisje op de wereld gezet. Hopelijk komt t goed met haar voetje.
BE, het helmpje staat oscar goed.... Echt een blij mannetje, hij lijkt er geen last van te hebben.

Het lijkt erop dat Jamie tussen half 4 en half 5 pruttel uurtje heeft (was gister ook al) Dan ligt hij een beetje te jammeren en te kletsen. Maar vaak valt hij daarna weer in slaap. Vanmorgen moest ik hem zelfs wakker maken Dus het lijkt dat de papfles echt werkt. Overdag heeft alleen nog veel honger, komt nu iedere 3 uur voor een fles. Met als resultaat dat hij eigenlijk om 7 uur 's avonds zn laatste fles zou moeten hebben. Maar dan ligt hij te bed, dus dan laat ik hem maar slapen en haal ik hem er om een uur of 10 uit voor de papfles. Ben bang als ik hem zn laatste fles eerder geef dan hij dan halverwege de nacht weer komt. Morgen weer naar het CB dus dan maar even overleggen.
pi_78130934
Beterschap Dijon!
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:19:22 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78130998
Beterschap voor jullie Faja!
pi_78131512
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:45 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!

Oscar, je kan die helm heel goed hebben hoor!
Keshet, wat spannend toch en wat knap dat je alles ook nog op papier zet!
Nieuwe-user, hoe is het met Isa nu?
Freecell, doe je even rustig aan!

Rienk heeft om 22:00 nog een fles gekolfde melk gehad, maar die ging er met meer moeite in dan de kv van 18:00 met het gevolg dat hij om 00:30 ALLES had onder gespuugd Het drupte zelfs op de grond. Dus heb ik mn was al weer draaien
Heb hem zelf toch maar weer nieuwe voeding gegeven, want hij zat te happen als een wilde
Ben benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen.
Had straks willen wandelen naar de DA, maar er ligt weer sneeuw (Ik ben daar toch wel ZO klaar mee! )
Met Isa gaat het goed! Ze heeft, tot nu toe, zo te zien verder geen last meer gehad van de prik. Ze heeft lekker geslapen, en heeft ook geen koorts!

Och wat balen van het spugen van Rienk. En de sneeuw mag van mij ook wel weg!

Faja, wat zielig voor Dijon! Beterschap!!

Keshet, fijn om de updates te lezen! Wat vervelend van haar voetje, hopelijk valt dat allemaal mee!
pi_78131814
De hele dag (en avond) kraamvisite is niet leuk, freecell. Zeker niet zo vroeg na je bevalling.

Keshet, ik hoop op een snelle verbetering betreffende je dochter's voetje hoor. Trekken jullie het allemaal nog een beetje?

Dijon zo ziek, bah...heel veel beterschap (dat virus heerst hier nogal geloof ik)

Vlindur, hoe is de nacht verder gegaan?
pi_78132007
hellow *zwaai zwaai* kom ff snel langswippen; ben een uurtje thuis, Evie is voor het eerst aan het oefenen op het KDV. Van 9 tot 11:30 uur. Nu dus een uurtje alleen; en volgende week 2,5 uur. kan ik mooi even kolven en snel het beddengoed in de was doen...

vanmiddag komt oma nog een bakje koffie doen; want opa/ mijn vader moet voor darm en maagonderzoek... niet zo leuk. Ik hoop zo dat er niets ernstigs uitkomt... maar eigenlijk ben ik best een beetje zenuwachtig en maak ik me wel wat zorgen...
Ga nog wel even proberen straks een heel dutje te doen, ook al is het maar een uurtje. ben zo moe!

@Keshet; fijn dat je ons op de hoogte houdt. wat naar dat het voetje er nog niet zo goed uitziet.. hoop dat dat toch nog gaat bijtrekken uiteindelijk...

@Lijnloos; wat fijn dat Minke zo goed slaapt joh! heeeeeerlijk!

@NieuweUser; ik ben blij dat het met Isa toch goed is gegaan na de prikjes...

@faja; aaaaah nee... toch weer naar de HA geweest... heel veel beterschap en sterkte ermee
pi_78132201
Freecell dat is wel errrrug lang kraamvisite, logisch dat je helemaal op bent. Slapen jij!! Hopelijk lukt het

Awh Faja wat zielig voor je mannetje, zo klein nog en zo ziek Hopelijk knapt hij snel helemaal op!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:01:56 #286
95408 Incantrix
pi_78132259
Faja, getver zeg, daar zit je maar mooi mee dan! Veel beterschap voor jullie allemaal!

Oscar toch, wat zie jíj er stoer uit met je helm zeg! Logisch dat je broer ook wilde BE, wat een enorm blij en knap mannetje is het toch Wel nog een gedoe om hem eraan te laten wennen zeg! Wel logisch als je erover nadenkt, maar daar had ik echt nooit bij stilgestaan Succes daarmee! stef had bij de afgelopen meting trouwens 107,9% afwijking..

Keshet, wat fijn om weer van je te lezen! Wat hou je ons goed op de hoogte, veel dank, want ik vermoed dat ik niet de enige ben die vaak aan jullie denkt! Wat vervelend te lezen dat haar voetje verslechterd is en dat ze toch echt wel morfine nodig heeft tegen de pijn, dat lijkt me heel heftig om te horen. En dan de licht gemengde gevoelens over haar eigen ademhaling (al lijkt me dat toch iets meer doorslaan naar de positieve kant? ), ik kan me nauwelijks voorstellen hoe jullie je moeten voelen.. Gelukkig is jullie meissie nu al een ontzettend vechtstertje en krijgt ze hulp waar ze het nodig heeft. Die meid van jullie gaat er komen, ik weet het zéker! Keshet en lief, toitoitoi he?

Free, jemig, méns, denk even een beetje aan jezelf zeg! Zulke dagen trek ik ook niet als ik in goeden doen ben en jij bent verdorie netnetNEt bevallen!

Vlindur, hoe is het vandaag?

Flowerbox, sorry, ik heb je verkeerd begrepen! Grappig is dat he, dat ze er dan zelf gewoon een bepaalde structuur van maken? Doet Stef dus ook, best fijn!

Hiero gaat het wel ok. Stef is nog steeds vrolijke Frans, maar sinds eergisteren heeft hij wéér vreselijk last van krampjes en ik ben er zó klaar mee op het moment.. Gisteren was echt het toppunt, toen begon het al vóór het middaguur te rommelen (hij heeft zelfs liggen huilen in de kinderwagen, dat doet hij echt nóóit) en heeft hij in de avond zó vreselijk hard en zielig zitten huilen dat zelfs mijn lief met de tranen in de ogen zat. Ik trok het echt even niet meer (en met de verhalen van Rocks en Keshet erbij voel ik me dan echt zo'n vreselijke miep), wanneer houden die stomme krampjes nou verdorie eens op?? Vandaag gaan Stef en ik dus even met z'n tweetjes lunchen met een vriendin en haar zoontje, ik moet echt even dit huis uit. Ik weet in elk geval wel weer meteen waarom ik me maandag heb ziekgemeld: het is maar een tere balans op het moment, gaat het voorspoedig trek ik het ook allemaal best, maar als het even tegenzit ga ik ook meteen weer op mijn bek

[edit] BJ, spannend! Daar gaat je kleine meissie dan Stef gaat komende week wennen op dinsdag en vrijdag, ik ben benieuwd! [/edit]
3!
pi_78132505
Och Icantrix wat zwaar. Dat moet je ook echt niet gaan vergelijken met de situatie van een ander joh. Het is echt zwaar voor jullie nu. Wat ontzettend naar dat Stef nog steeds zo'n last heeft van krampen. Ben je er al achter of het komt door een te sterk toeschietreflex?
Knuffel en hopelijk houden die krampen snel op!!
pi_78133521
Keshet, wat hebben jullie toch een dapper meisje. Ik lees heel graag jullie updates, en leef enorm met je mee.

Faja, dat is schrikken zeg! Beterschap.

Stef nogsteeds krampjes, buh....

Wij zijn terug uit het ziekenhuis. We hadden een echo voor Thomas zijn heupen omdat hij in een stuit lag. Zijn heupen zagen er perfect uit, dus geen spreidbroek voor hem. . Nu wel nog ontlasting op kweek laten zetten, want het bloed in zijn ontlasting is meer dan gisteren. Nog steeds diarree en geen koorts... Ik hoor hem knetteren, dus ik ga lekker scheppen
pi_78134634
Och, Incantrix..die krampjes.. wordt nu wel eens tijd dat ze verdwijnen..ellendelingen.

Fijn Aoraki, geen afwijking in zijn heupjes

En BJ daar zeg je wat Het kdv!! Ik heb het uiteraard op papier allemaal geregeld maar ze even bellen voor een eerste bezoek is wel handig (het is wel dezelfde als David geweest is dus ik ken ze al).

Ik zal Leah heel erg missen, en ik vind het niet leuk om haar uit handen te geven.. MAAR..ik ben het best wel zat thuis.
Ik heb echt weer zin om te gaan werken.

Ik heb geen zin in het gedoe 's morgens (heel vroeg op / voeden / de jongens verzorgen / naar het kdv / dan naar school en dan pas richting werk, pfoe) maar ik ben wel toe aan een verbreding van mijn dagbesteding zeg maar.
pi_78135123
Incantrix, wat naar dat Stef zo'n last heeft van die stomme krampjes! Die dingen moeten ze echt verbieden!
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:49:59 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78135536
Keshet, het is al vaker gezegd hier, maar jullie zijn zo ontzettend sterk! En wat fijn dat teigetje het zo goed doet! Maar dat ze aan de pijnstilling moet! wat zielig! maar wel heel fijn dat het helpt!
Al snap ik niet helemaal hoe het zit met het voetje… Als die niet goed doorbloed is, kan ze daar dan later nog veel last van krijgen?

Karin een burn-out. Jemig! Alleen voldoet niet, maar meer kan ik er echt niet van maken zo over internet! Pff, ben er wel even stil van, echt heel naar voor je! Dikke

Vlindur, vwb de berg, als je de olie te dik doet, sluit het de hoofdhuid weer teveel af, dus ik zou lekker dun doen, en dan wat vaker.

Driekus! Al heeft Eli zich voor het eerst omgedraaid toen hij tv wilde kijken, en het vanuit die hoek niet goed zag. Steeds een beetje verder met het hoofdje, en *flop* toen lag hij per ongeluk op zijn rug Dus wellicht als je hem in een iets andere hoek draait…

BE, wat een snoezig helmpje Wel echt jongensachtig, maar toch ook baby en lief, zeg maar. En dan die pretkop eronder Fijn dat Oscar het accepteert.

Faja, succes bij de poli zometeen!

Aoraki, fijn dat thomas’ heupjes goedgekeurd zijn! Nu nog dat andere virus eruit

Vannacht zijn we trouwens bij wijze van experiment een uurtje eerder na bed gegaan, laatste voeding om 21:30u, iets later, en welja, de speen lag er wederom om 3:59u uit en de eerste voeding heb ik toch maar om 6:30u gedaan. Moest haar wakker maken! Prima! We hoeven dus niet meer op te blijven voor haar laatste voeding!

Net eerste keer cb gehad. Helemaal goedgekeurd. 4755g bij 56cm. Dat is dus allebei bovengemiddeld. Netto is het 735g meer dan bij geboorte, maar ze was in de eerste week 400g afgevallen, dus eigenlijk is ze in een week of 5 een kilo aangekomen. De lengte verklaart ook waarom ze hoog water heeft bij al die 56 pakjes! ze heeft nu een broekje 62 aan die prima past. Aan de armen wel wat lang, madam heeft dus lange benen. Waar kan ik me inschrijven voor het modellenbureau?
Aviva is verder helemaal goedgekeurd, eerst werd gekeken of ze volgde, dat deed ze prima met een stralende glimlach erbij. En ze hield haar hoofdje helemaal goed omhoog, dus de mevrouw was al helemaal “wow, dat hoeft ze pas bij 3 mnd zo hoog te houden”, waarop Aviva de uitsloofster haar hoofdje nog wat verder in haar nek gooide, en met haar armpjes de boel nog wat ondersteunde! En toen hield ze haar hoofd bijna in een hoek die ze bij 6 maanden moeten kunnen!
Mijn kleine baby! Blijf nog even klein! Het hoeft nog helemaal niet! Je bent nog mini!
Maar kben wel trots, natuurlijk.
De mevrouw vroeg of ze goed plaste en poepte, deed de luier open, en toen demonstreerde Aviva gelijk maar even dat ze goed kon plassen. Gevolgd door een stralende lach. Echt zo eentje van “haha, daar had ik je bijna nat gekregen Was dus wel even mooi
Verder lichamelijk onderzoek was ook allemaal prima, dus over 2 weekjes de eerste prikjes.
pi_78135605
Ik vind het wel heel herkenbaar, Icantrix. Ik had op een bepaald moment ook heel sterk de indruk dat het een wankele balans was. Precies wat jij zegt: als het goed ging was het allemaal prima te doen, maar als het slecht ging voelde ik me zo ongelooflijk slecht en had ik geen flauw idee hoe ik ernaast zou moeten gaan werken. Het wordt echt beter. Wij hebben nu al het gevoel te opereren als een geoliede machine en het gaat gewoon heel lekker. Ik maak het mezelf ook wel heel makkelijk door vaak thuis te werken.
pi_78135814
Fok's next topmodel Aviva hé psst Jamie heeft nog geen verloofde...

Karin ik vergeet iedere keer jou een hart onder de riem te steken. Een burnout, das echt ... hopelijk ga je snel weer een beetje beter voelen een hele dikke knuffel

Kwam gister mn buuf tegen, zij is 2 weken terug bevallen.... en nu al weer terug in dr oude figuur. Ik vind het niet eerlijk Vergeleken bij W is mn kleine mannetje helemaal niet zo klein meer... het lijkt bijna wel een peuter
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:16:10 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78138339
kijk, martine snapt het
is Jamie joods? Anders kan het niet hoor!
martine, je weet niet of buuf al terug op gewicht is. mss plooit zij heel evenwichtige terug, en zitten er nog wel kilo's aan, maar zitten ze strategisch verdeeld, zeg maar, waardoor het niet opvalt.

Trouwens, bij aviva is dr haar wat uitgevallen. bovenop is wat dunner, en boven haar oren is het gewoon maar helemaal weg. is het uitvallen nu klaar, of kan er nog een keer een haaruitvalsessie komen?
het ziet er trouwens wel een beetje dom uit, die kale plek boven haar oor. En dat is dan mijn uitzicht iedere voeding. Die half klae scalp. ziet een beetje dom uit naja, groeit wel weer aan
pi_78139120
oo Davinia; wat fijn dat Aviva het zo goed doet! ook al zo'n klein krachtpatsertje! ben benieuwd wat ze bij de volgende controle van Evie zeggen

De eerste keer wennen op het KDV ging goed hoor. Volgende week mag ze weer een paar uur komen oefenen. (en is voor mama ook wel ff oefenen hoor). En nu ligt ze alweer 2 uurtjes boven te slapen in haar eigen ledikantje.
En ook al was ik enorm moe; ik ben maar even de slaapkamer gaan soppen en het bed verschoond. Verder nog wat was gedaan en wat was gevouwen en in de kast gehangen. Straks lekker even met mijn moeder op de bank hangen...

en het is bijna weekend! nog 1 nachtje de nachtfles en dan mag papa weer! (en papa heeft ook maandag nog weekend!! jeujjjjjj )
pi_78139253
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:16 schreef DaviniaHR het volgende:
kijk, martine snapt het
is Jamie joods? Anders kan het niet hoor!
martine, je weet niet of buuf al terug op gewicht is. mss plooit zij heel evenwichtige terug, en zitten er nog wel kilo's aan, maar zitten ze strategisch verdeeld, zeg maar, waardoor het niet opvalt.
Jamie heeft geen geloof, dus wat niet is kan nog komen. De keuze is aan hem. Maar ik weet niet of hij op kalende vrouwen valt
Mn buuf zit zelfs al onder het gewicht van t begin van dr zwangerschap Sommige dingen zijn niet eerlijk verdeeld in de wereld.
pi_78140679
Incantrix: Krampjes zijn ook slopend joh! Ik heb er bij Leander ook wel bij zitten janken hoor als het avond aan avond doorging Dat is echt zó niet leuk!

Terugplooifrustraties: Als troost: bij een tweede is het er niet meteen weer af
(bij Leander was ik na 2 dagen weer op gewicht en in m'n strakke spijkerbroek nu écht beiden nog láng niet ik zie er uit als 3 à 4 maanden zwanger )

Aviva! Die doet het goed

Hier bijna weer op geboortegewicht op 30 gram na!

En kraamtranen
Ik ben moe, mijn lieve kraamverzorgster die bij de bevalling was en zo goed met Leander kon is weg... en nu staat er morgen om 8:00 iemand op de stoep die ik niet ken.
Leander moet heel erg wennen, is verkouden, lijkt last te hebben van zijn kiezen en ik kan hem helemaal niet optillen En ik kan hem ook nog eens niet vertellen dat ik hem echt nog nèt zo lief vind nu er een baby is Hij vindt Florian erg leuk, maar hij vindt het ook wel ingewikkeld geloof ik.

Samengevat: brùùùl

En wrs is 80% procent hormonaal Gelukkig heb ik de liefste man op de aardbol. Die knuffelt me extra veel en zorgt super voor ons!
pi_78141623
NieuweUser, fijn dat Isa geen paracetamol nodig heeft had!

Incantrix, Wat naar toch dat Stef de krampjes blijft houden, wat lijkt me dat vreselijk! Vrienden van hun hebben een dochtertje en die waren laatst bij ons en het arme ding heeft ook zo last van krampjes. Zo sneu om te zien! En wat naar dat je zo slecht voelt als het even minder gaat.. En je bent geen miep. Je bent gewoon een mama die het ook zwaar heeft

Aoraki, wat fijn dat Thomas geen spreidbroekje aan hoeft!!

Davinia, ik geloof nog steeds niet dat het berg is. Het ziet er uit alsof hij gewoon een droge hoofdhuid heeft en dat er gewoon allemaal losse schilfertjes zitten. Ik zou er een foto van maken, maar meneer heeft weer een mindere dag en is het er niet van gekomen.
En oh wat heb jij toch fijne bv tijden! Zou je Rienk even willen vertellen dat zijn mem dat ook wel heel graag zou willen zien! En wat groeit ze toch hard zeg!
En we hebben hier maar knappe kindjes met sterkte nekjes!
Natuurlijk ben je trots op dr!

Martine, ik ben ook weer op mn oude (toch al te zware) gewicht. Dat was hier in een week ook al klaar. Alleen heb ik er een blubberbuik aan overgehouden En de strepen staan er ook nog steeds! Dat heeft zij vast ook joh!

Beessie, fijn dat Evie het zo goed deed op het kdv!
En ik zou ook zo graag willen dat J. es de voedingen over kon nemen. Maar dat zit er helaas niet in.

Maar ach. Ik ga zitten in de stoel, trek de deken over Rienk en mij heen en we zitten direct weer lekker warm. Wij hebben dat gekloot met naar beneden voor de magnetron/flessenwarmer gelukkig niet.

Rienk heeft wel betere voedingstijden vandaag, maar moppert som vreselijk als hij niet slaapt.
Maar hij kan nog lachen! Met de laatste voeding heb ik echt geweldig om mijn lekkere ding moeten lachen! Hij kijkt dan zo ondeugend! En o, wat ben ik dan verliefd op hem!

Edit: Ohw Freecell.. en voor jou.
pi_78142245
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Keshet het volgende:
Ik heb bijgelezen maar helaas wat te weinig tijd om fatsoenlijk te reageren.

Een megaknuffel voor Karin! Goed dat je hebt aangegeven dat het zo niet gaat. Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je gaat! <<insert mega, mega, mega, mega-knuffel-smiley>>>

Teigetje update!
SPOILER
Fijn om te horen dat ze het goed, ze is een vechtertje dat heeft ze al bewezen.
pi_78142271
Faja, jemig zeg wat een toestand! Wat zielig, heel erg veel beterschap

Fijn dat Evie het leuk vond BJ!

Wat een goed nieuws Aoraki, das wel een opluchting, het staat zo zielig zo'n broek

Lekker dat Aviva het zo goed doet! Volgens mij is inderdaad dat haren uitvallen nu wel voorbij, dacht ik hoor dat dat maar een korte periode is meestal.

Wolf had gisteravond om 19.00 38.7c, is met een half zetpilletje lekker gaan slapen en had om 23.00 37.4 dus heeft de bijwerkingen van zn prikjes prima doorstaan, hij is nu ook weer helemaal zichzelf en ligt gefrustreerd te ''praten'' tegen een Fabeltjeskrantknuffel in de box
  donderdag 18 februari 2010 @ 16:14:09 #301
265732 Keshet
pi_78142743

Met het voetje gaat het niet goed.

Van dit voetje op 4 februari:

ging het naar dit voetje op 11 februari:

(Het gaat dus om het voetje wat je achter de knie ziet.)

Foto van dezelfde dag:

De foto's met de huidige stand van zaken zal ik jullie besparen. Haar tenen en een gedeelte van haar voorvoet zijn zwart.
De kinderartsen hebben alle hoop voor haar teentjes eigenlijk al opgegeven...
Morgen komt de plastisch chirurg weer kijken en krijgen we waarschijnlijk de volgende stappen te horen.

De simpele uitleg van het verhaal is:
Er zat een infuusje in haar voetje. Dat infuusje heeft het bloedvat lekgeprikt waardoor er bloed haar voetje in is gelopen. Je lichaam moet zelf dat bloed opruimen. Om dat te kunnen doen wordt er vocht aangetrokken. Dat vocht zorgt voor een zwelling. De zwelling zorgt er voor dat bloedvaten dichtgedrukt worden. Doordat de bloedvaten dichtgedrukt worden krijgen stukjes weefsel geen zuurstof en sterven af.
In Teigetjes geval gaat het in ieder geval om haar tenen en wellicht om haar hele voetje.

Arm, arm, kind.
Ze heeft op dit moment in ieder geval geen pijn; het afgestorven weefsel is gevoelloos en voor de rest van haar voetje krijgt ze morfine.

Verder doet ze het op het moment ontzettend goed! Ze is regelmatig wakker, alert en rustig!
  donderdag 18 februari 2010 @ 16:43:44 #302
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78144275
Och meisje toch... Wat enorm k** van dat kleine, lieve schattige voetje. Hou je taai, jullie
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')