Hoeraquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:16 schreef Aoraki het volgende:
zo, bijgewerkt.
en ik wilde nog ff kwijt dat Thomas vandaag 3 maanden is
quote:
Hiep, hiep!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:23 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Hoera![]()
As we speak, had ik psies 4 maanden en 11 minuten geleden Jamie in mn armen voor het eerst..... en nu is hij al weer zo groot, waar blijft de tijd
Ik heb al zeker 2 weken geen foto meer gemaaktquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Lily, 8 weken is een mooie mijlpaal voor een fotospam in het fototopic.![]()
Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voortquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:27 schreef lily het volgende:
Leah ligt in de box te huilen nu.
Als ik de muziekmobiel aanzet is ze stil en gaat ze lachen maar zodra het muziekje afgelopen is gaat ze huilen.
Ik wil een mobiel die ik niet steeds moet opdraaien
en het plafond komt zowat naar beneden en de lampen trillen, even kijken wat de jongens aan het doen zijn![]()
Het is een draaimobiel ja, hmm, maar eens wat proberen met youtube (hoewel de bewegende beestjes het ook wel doen, ja)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voortOf gaat het haar vooral om de bewegende beestjes? (of is het niet zo'n draaimobiel)
Ik speel die playlist ook af als hij in bad gaat, vindt hij geweldig, dan zit hij echt te genieten in bad
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:36 schreef Klaploper het volgende:
Binnenkort hebben wij er ook eentje!
Heftig zeg! Was je ook rond deze tijd uitgerekend?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:41 schreef Klaploper het volgende:
We zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Spannend!
Ja, zoietsquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:29 schreef Poppedein het volgende:
Wat heerlijk Freecell! En ja, ik miste dat ook, gewoon een ontzwangeren tot 6 wkn na de bevalling topic ofzo!
Ja, ik ook. En nu mis ik een 'hoera, ik pas mijn spijkerbroek weer!'-topic. 'Hoe gaat het met ons' heeft inmiddels een behoorlijk zware lading gekregen. Ik voel me er ongemakkelijk bij om daar pietluttigheden te posten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef freecell het volgende:
Tsss, deze baby slaapt en eetWat een verschil!
Ik mis eigenlijk het 'hoe gaat het met de nieuwe moeders' topicgewoon even dom lullen over pas bevallen zijn enzo
en ja, ik weet dat er een 'hoe gaat het met ons' is, maar die is anders
![]()
Wat een mooie naam, Laura.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:44 schreef sindell het volgende:
Nou zet Laura en mij maar in het lijstje. 12 februari
Ik weet niet of ik heel veel ga posten de komende dagen, het is hier erg heftig en vermoeiend met een zeer eigenwijs meisje. Toch blijf ik haar leuk vinden![]()
![]()
![]()
Ik vertel snel wel wat details...
nah dat was een eenmalige aanbiedingquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef Ssserpente het volgende:
Oef Sindell, dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Sterkte! Dat wennen gaat snel genoeg, hoor. Dat duurde hier ook even. Maar nu is ze heulemaal van mij.![]()
Huup, ze rolde toch al? Dacht dat je daar eens een filmpje van had gepost. Of was dat eenmalig?
gefeliciteerd. Best snel ja, als je tegen 5en opweg was naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:00 schreef Klaploper het volgende:
Hier Sjors weer. Ze is er hoor! Wat een schatje!!! Vrouwlief en kindje maken het goed. Bevalling verliep heel soepel en ging vrij vlot. Dyr heet ze.
[ afbeelding ]
Lotte gaat nog steeds in de tummytub. Mat 10cm water ofzo, want ze gooit steeds dr benen over het randjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe pakken jullie het badderritueel aan?
Ja zo zie je maar, elk nadeel heb zijn voordeel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:10 schreef Linda2205 het volgende:
Ja cara, hier kan je niet voorpiepen
En wat leuk dat je af en toe even bij Harry kan gaan kijken!
Dat dacht ik ook meteen maar de kleding klopt weer niet echt...quote:
Ik ging ook kijken omdat ik haar ineens hoorde huilen na een *boink* tegen een speelgoeddingquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:52 schreef Ssserpente het volgende:
Knappe Esmée! Knap hoor, rollen!Ik zag Lente vanmiddag voor het eerst terug op d’r rug rollen. Van rug naar buik doet ze nu een week of drie. En dan is een box toch ineens best klein. Ik hoor regelmatig ‘pok’ en dan ligt ze met d’r koppie tegen de spijlen.
![]()
nou liever niet want dan moet ik dat kleine badje ook weer ergens laten enzo, zoveel ruimte heb ik niet in de badkamer en ik heb al zo'n ding als mefke heeft rondslinger én de tummytub staat er nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:16 schreef Stiemie het volgende:
Kunnen jullie dan niet een klein badje in die grote badkuip zetten? Of is dat ook niet handig?
Hier gaat Esmee altijd gewoon in het Hema-badje op het aanrecht. En als ze niet vies is, gaat Linde er meteen achteraanLekker milieubewust
Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:13 schreef huuphuup het volgende:
En wij hebben ook geen badritueel als onderdeel van het avondritueel ofzo. Nog niet in elk geval.
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaanquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.![]()
Is er een bepaalde leeftijd waarop je zoiets gaat doet, elke avond badderen?
hij kan hem nog steeds niet goed inhouden.quote:
en dan in het bibabad misschien, optioneel!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:22 schreef Stiemie het volgende:
He kleiner dan onze badkamer is bijna niet mogelijk (2m x 1,5 m)Ik heb zo'n badje endan zit ze op zo'n stoeltjesding als mefke plaatste. Is zoiets dan niks voor Lars?
[ afbeelding ]
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje hequote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
en dan in het bibabad misschien, optioneel!
Vraag me dan alleen af of dat dingetje tussen zijn beentjes dan niet zeer doet aan zijn zaakje....![]()
Misschien is er een bepaalde leeftijd waarop ze daar baat bij beginnen te hebben? Ik weet dat rituelen voor baby's al heel fijn zijn, maar mijn neefje van 10 maanden begint bijvoorbeeld ineens erg behoefte te hebben aan een vaste structuur. Ik kan me voorstellen dat badderen daar prima bij kan passen. Hmf, ik moet écht eens het grotebabietjestopic bij gaan houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaan's avonds badderen of douchen.
Hooguit als we erg vies waren van het buitenspelen.
en ik zou het niet weten vanaf wanneer je dat doet? verschilt per persoon i guess? Wat je zelf prettig vindt.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje he)
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje he)
En toch mis ik dat 'ik ben net bevallen en vraag me af of het normaal is hoe ik me voel'-sfeertje van het nieuwemoederstopic. Het is zo uniek en bijzonder en genant dat zo'n breed topic voelt als je hechtingen bespreken in het café, zeg maar. Maar goed, ik heb me er al bij neergelegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wij ook niet hoor, elke avond badderen.
Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.![]()
Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:
Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.![]()
Omdat het 1 een vraag is, en het ander (wat er nu voorgesteld wordt) zeer waarschijnlijk verzanden gaat in een nieuw SC kliekje. Moeten we dan na 6 weken dat topic in stappen en degenen die niet meer vers zijn eruit schoppen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"
Ik vind het voor mezelf ook een beetje niet kloppen om in het "hoe gaat het met" topic te posten, te meer omdat ik er ook niet in mee heb gepost, dus ook niet heb meegeleefd met anderen, en dat dan wel van anderen verlang ofzo. Het voelt niet goed anyway.
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je jaren niet meegekeken hebt in het wachten op topic ga je daar toch ook gewoon wel posten op het moment dat je gaat wachten? Dat maakt toch geen verschil?
Ik merk dat ik het juist heel fijn vind om het in dit topic te posten omdat iedereen in min of meer dezelfde fase zit. Het is een beetje een kleinebabietjes- en hoegaathetmetdenieuwemoederstopic in één geworden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.
En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Ik snap jullie ook wel hoor, dat is het niet, maar het is ook niet zo dat ik nu ineens naar dat andere topic ga om hetgeen mij dwars zit te bespreken. Maar dat is mijn probleem.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.
En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Maar een spijkerbroek die weer goed zit, dat hoort kan wat mij betreft ook gewoon in de SCDaar
jubelt
dan iedereen wel mee omdat ze het herkennen of juist niet...
Wat heeft hij dan gezegd?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:10 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wet van fok! en zo... kleine meid was zo moe, maar slapen ho maarWas ze net bijna in slaap bij me op schoot op de bank, zegt mijn lief iets, kind meteen helemaal over de zeik... Eenmaal weer rustig besloten we dat het dan maar bedtijd is, maar dat valt ook niet echt in goede aard. Ligt zichzelf nu helemaal schor te huilen boven (nu net 5 minuutjes...) dus we laten haar nog heel even gaan... maar ben bang dat ik zo weer naar boven mag om haar weer een beetje tot rust te krijgen.
vast dat Sinterklaas niet bestaat ofzoquote:
dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.quote:[Ivan begint heel gevoelig te reageren op luide stemmen. Pas liep ik tierend door het huis omdat ik boos was op de hond en Ivan raakte er gewoon overstuur van.Nog een reden erbij om wat meer Zen te worden.
Dus ik moet er gewoon mee doorgaan zodat hij eraan gewend raakt?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.
Nu issie het gewend, en geniet hij van de show
Wat is er zo bijzonder aan dan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 06:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja dames; een aantal van jullie heeft ervaring met Sophie de giraffe? ik ben erg benieuwd hoe die bij jullie bevalt? Wil voor Evie denk ik ook eentje aanschaffen...
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!!Ben benieuwd hoe dat gaat!
Wolf krijgt ze zo ook! Ben ook wel benieuwdquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!!Ben benieuwd hoe dat gaat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!![]()
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 17-02-2010 09:25:46 ]A grand adventure has begun.
laten we hopen dat Jamie snel een lekker ritme heeft!quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!![]()
Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
Hopelijk heeft Isa er ook geen last van!quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
hey dat lijkt op ons 'schema'quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Ok, scherm te lang open, sorry!
Martine, ik hoop met je mee qua ritme
Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?
Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:
6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00
Gaat best ok zo
Ja, ze is nog nooit huilend wakker geworden om een voeding. Ze ligt altijd lekker te kletsen en daar word ik dan weer wakker van. Toen ze heel mini was ook niet, lag ze gewoon een beetje te knorren enzo, maar echt een keel opzetten nooit. Soms een beetje gejammer 's morgens van "haal me er nou uihuit" want als je er dan bij je neemt zou ik ook nog een half uur met de voeding kunnen wachten, als ik wilquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
En nu grijpt hij ook naar zijn voetenAlleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
Vind ik ook hoor! Dat lijkt me ook eng!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef Linda2205 het volgende:
voor de assistente dan. Een baby met bloed in z'n ontlasting is niet zoals het hoort. Goed dat je gebeld hebt
Beter een keer te vaak dan een keer te weinig hoor, met een kleine babyquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:09 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor! Dat lijkt me ook eng!![]()
En ik voel me nu echt iemand die wel om iedere scheet naar de huisarts rent..![]()
Fijn dat Wolf is goedgekeurd!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is weer goedgekeurd op het buro en volgt de middenlijn. Hij is 10 weken en 5230 gram en 56 cm.
Zn eerste prikjes heeft hij gehad, hij moet even erg hardverscheurend huilen met van die uithalen, maar voordat we weer bij het aankleedkussen waren was hij alweer stil.
nu ligt hij lekker te slapen, als ik de assistente moet geloven valt het erg mee qua eventuele bijwerkingen, dus we zien wel.
Lotte heeft net ook prikken gehad (de derde serie) en die lag ook te piepen in d'r slaap, doet ze normaal niet. Dus jammeren met d'r oogjes dicht en speentje erin. Het is heel sneu om te horen, maar morgen is het over, echt waarquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef NieuweUser het volgende:
Isa is ineens helemaal niet haarzelf. Ze ligt te slapen, maar wordt soms ineens wakker en gaat dan heel hard gillen!!!Een halve minuut later is ze weer stil en valt weer half in slaap, maar een paar minuten later hetzelfde verhaal....
Ze huilt echt een paar seconden hartverscheurend! Ze heeft rond 11.15 uur de prikken gehad.. kijk het nog even aan, zetpillen heb ik in ieder geval in huis.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:19 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Lotte heeft net ook prikken gehad (de derde serie) en die lag ook te piepen in d'r slaap, doet ze normaal niet. Dus jammeren met d'r oogjes dicht en speentje erin. Het is heel sneu om te horen, maar morgen is het over, echt waar![]()
Als je denkt dat ze echt last heeft van de prikken (verhoging of pijn) kan je over een paar uurtjes (?) (Wanneer heeft ze de prikken gehad?) een zetpilletje geven (kleintjes, 60mg is dat in NL geloof ik)
Oh Karin, sorry, lees ik helemaal over je berichtje heen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest en ik heb een burn-out
wat niet zo gek was na alle ellende van afgelopen tijd.
Voorlopig ben ik er wel zoet mee.
Verder een knuffel voor iedereen
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:22 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ze huilt echt een paar seconden hartverscheurend! Ze heeft rond 11.15 uur de prikken gehad.. kijk het nog even aan, zetpillen heb ik in ieder geval in huis.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:20 schreef Keshet het volgende:
BE: Vandaag is het helmpjes-dag toch? Heel veel succes vandaag!![]()
Vlinder: Vlindur: Dat is een redelijk heftig schema volgens mij! Ben beniewd wat de dokter van het tongriempje vindt!
(Echt he, ik probeer steeds VlindUr te typen maar mijn hoofd maakt er automagisch VlindEr van! Sorry!)
Claudia: Wat sneu dat Ivan zo overstuur raakte van jouw boosheid! Aan de andere kant; hij reageert blijkbaar heel sterk op je en dat is supergoed! Als jij blij/zen/etc. bent neemt hij dat dus ook van je over!![]()
Woei, het gaat over Sophietjes!![]()
Hoe groot en zwaar is zo'n ding nou eigenlijk? Ik wil er eigenlijk ook 1 halen maar ik ben een beetje bang dat die een ietsiepietsie te groot is voor mijn mini-mensje en ik haar meteen een Giraffe-trauma bezorg! Dat kan natuurlijk niet met een Bijdorp-abonnement!![]()
Onder een spoiler, wegens extreem lange lap tekst, even mijn Hyves-Teigetje-Update van vandaag:Nogmaals graag gedaan. Kleine moeite en jullie putten er kracht uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!![]()
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!![]()
![]()
Kan je man iets van zorgverlof krijgen, zodat hij Lars en Meike af en toe een dagje over kan nemen? Misschien dat even bekijken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb de komende weken regelmatig gesprekken met de huisarts, hopen dat ik er zo weer bovenop kom. verder de komende weken niet werken, veel rusten en alleen maar doen waar ik zin in heb.
het heeft tijd nodig, en hoe lang is niet te voorspellen.
Mijn bloeddruk was ook veel te hoog.
Kindjes krijgen ook zere beentjes van de prikken he. SRL gelei werkt!
ze blijven dinsdags en donderdags gewoon naar oma gaan, en oma staat verder altijd standby als ik het niet meer trek.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:37 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kan je man iets van zorgverlof krijgen, zodat hij Lars en Meike af en toe een dagje over kan nemen? Misschien dat even bekijken?voor jullie allemaal!
Misschien is dat het! Zielig hoor.....! Bah, stomme prikjes!quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?
Isa gaat volgens mij ook huilen zodra ze wakker wordt en haar beentje wil bewegen Ik lijk ineens zo'n overbezorgde moeder...... gelijk in paniek na een paar krijsjes van de prik..quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef Vlindur het volgende:
Oh Karin wat kloteHoe ga je het nou aanpakken? Oh. Scherm te lang open. Fijn dat je ouders kunnen inspringen zeg!
Sterkte met opknappen!![]()
![]()
Lotte toch wel pijn? Raak dr beentjes eens aan? Schreeuwt ze dan weer dan heeft ze spierpijn. Rienk had dat dus ook, zo zielig.![]()
Nou. De dokter..
Ik had weer dat stomme wijf. Er zijn er 2, een man en een vrouw. Ik ga altijd naar hem omdat zij zo vreselijk -niet- tof is; maar helaas. Hij was verhinderd. "je hebt vast wel gezien dat er een vrouw voor je zit ipv een man"![]()
Maar goed. Ze vond hem misschien ook wel iets verkort en gaat nu in overleg met het MCL in Leeuwarden. Ze was wat verbaasd dat ik hier niet wilde, maar hier schijnen ze nogal moeilijk te doen met knippen.
Ergens deze week krijg ik bericht van ze.
Ook heeft Rienk volgens haar Berg. Het lijkt me nogal stug, want dat is toch altijd geel en korsterig? Nou dit niet. Dit is gewoon zo droog dat zn hele hoofd schilfertDe remedie blijft het zelfde, vet houden. Dat deed ik al, maar had gehoopt op extra vettende creme verwijsbrief.
Maar ga morgen wel naar de apotheek om iets te halen. Dat moet vast ook wel op los recept te krijgen zijn toch?
Nee hoor, geen pijn, alleen wat mieperig en kreunerig in d'r slaap.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef Vlindur het volgende:
Oh Karin wat kloteHoe ga je het nou aanpakken? Oh. Scherm te lang open. Fijn dat je ouders kunnen inspringen zeg!
Sterkte met opknappen!![]()
![]()
Lotte toch wel pijn? Raak dr beentjes eens aan? Schreeuwt ze dan weer dan heeft ze spierpijn. Rienk had dat dus ook, zo zielig.![]()
Nou. De dokter..
Ik had weer dat stomme wijf. Er zijn er 2, een man en een vrouw. Ik ga altijd naar hem omdat zij zo vreselijk -niet- tof is; maar helaas. Hij was verhinderd. "je hebt vast wel gezien dat er een vrouw voor je zit ipv een man"![]()
Maar goed. Ze vond hem misschien ook wel iets verkort en gaat nu in overleg met het MCL in Leeuwarden. Ze was wat verbaasd dat ik hier niet wilde, maar hier schijnen ze nogal moeilijk te doen met knippen.
Ergens deze week krijg ik bericht van ze.
Ook heeft Rienk volgens haar Berg. Het lijkt me nogal stug, want dat is toch altijd geel en korsterig? Nou dit niet. Dit is gewoon zo droog dat zn hele hoofd schilfertDe remedie blijft het zelfde, vet houden. Dat deed ik al, maar had gehoopt op extra vettende creme verwijsbrief.
Maar ga morgen wel naar de apotheek om iets te halen. Dat moet vast ook wel op los recept te krijgen zijn toch?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nee hoor, geen pijn, alleen wat mieperig en kreunerig in d'r slaap.
En berg, hm. Lotte d'r hele hoofd zat onder en toen heb ik een speciale vette zalf gekregen die niet afgaat. (Niet dat het hielp, maar Lotte had ook al een heel plakaat, dat kon ik er zo aftrekken, krabben ging al niet meer) Ik ga even voor je kijken hoe dat heet, ok?
En ben benieuwd wat ze zeggen in het MC!
Ja, dat was wel voor jou bedoeld! Ze heeft waarschijnlijk spierpijn. Stop er maar een zetpilletje in. Dan gaat het wel wat beter straks!quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:48 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Isa gaat volgens mij ook huilen zodra ze wakker wordt en haar beentje wil bewegen Ik lijk ineens zo'n overbezorgde moeder...... gelijk in paniek na een paar krijsjes van de prik..
Vlindur wat balen van de dokter.. Maar even wachten dus op bericht!
deed ik ook, eerst in de olie, nacht laten intrekken en dan met een ansichtkaart eraf krabben.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:00 schreef Linda2205 het volgende:
Zo deed ik het ook inderdaad. Dat hielp helaas niet, dus toen ging ik maar gewoon krabben tijdens de voeding. Ze had van die schubbetjes, daar kon je je nagel ondersteken en dan gingen er een paar tegelijk mee. Daar had ze verder geen last van ofzo, want ze dronk gewoon door. Nu is het alleen in het midden van d'r hoofd nog heel erg, maar bij d'r fontanel durf ik het niet en ze vindt het zelf ook niet prettig. Aan de zijkanten is het helemaal weg. Ik zoek wel even een foto
Heb ik helaas niet in huis... Ga ik morgen halen als ze er nog last van heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en srl he... dat helpt erg goed tegen spierpijn in de beentjes
in het boekje van mijn CB staat na 4 uur... dus dat zou goed kunnen bij Isa??quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?
nou bij mij ging het niet zoals verwacht; ik had alleen 50-56 en 56 gekocht... maar ons meisje is dus bijna 4 weken te vroeg gekomen; dus had ik helemaal niets wat ze direct pastequote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk nog nietMaar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
Lotte heeft die maat ongeveer 6 weken gedragen. (51cm bij geboorte). Maat 50/56 en 56 dus. Maat 50 had ik niet, ging er vanuit dat ze wel groot zou zijn (papa en mama allebei 53cm bij geboorte). Dusse.. ik waste ong. alle 2 dagen, zonder droger, dus 2 dagen drogen. En nog een pakje in de luiertas als reserve. Ik geloof dat we 6 pakjes hadden en wat losse truitjes ivm spugen. Broekjes kan je meestal wel langer gebruiken (al deed ik die altijd mee in de was, zodat ze evenveel zouden slijten als de truitjesquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk nog nietMaar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
het ligt er aan hoevaak je gaat wassen? en ik denk dat het wel genoeg is zo?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef leonieke het volgende:
En hoeveel stuks gebruik je nu zo gemiddeld?
Ik heb eens alles op stapeltjes gelegd:
- onderhemdjes (body) lange mouwen m50: 7
- onderhemdjes korte mouwen m50-56: 12
- onderhemdjes lange mouwen 1 maand: 6
- onderhemdjes korte mouwen m56: 2
- pakje (in 1 stuk) m 50-56: 2
- pakje (in 1 stuk) m56: 4
- broekje m 50: 2
- broekje m56: 3
- truitje m50: 2
- truitje m56: 3
Ben ik nu aan het doorslaan als ik denk dat we daar niet genoeg gaan mee hebben?
Mijn man gaat een hartaanval krijgen als ik nog kleren wil kopen natuurlijk
Hmz sokken... ik denk dat mijn zus een sokkenobsessie heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Lijnloos het volgende:
Leo, ik weet niet precies hoeveel we hebben van die maat (er is sinds geboorte nog wel wat bij gekomen), maar ik gok ongeveer 10 rompertjes, 6 pakjes (met enn zonder voetjes) en dan nog een paar setjes met truitjes en broekjes (iets van 4). Minke is nu 8 weken en kan bijna alles nog aan van die maten (was 50 cm en 7 pond bij geboorte) al worden de broekjes en sommige pakjes wat te kort nu. Oh en sokken ook een paar of 6...
edit: dat lijkt me wel voldoende hoor, je krijgt wellicht ook nog het een en ander kado...
wij hebben ook erg veel kleertjes, zowel zelf tweedehands gekocht als gekregen en het is hier helemaal geen ramp inderdaad als ik de was eens flink laat oplopen omdat ik wat beters te doen hebquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil er nog aan toevoegen dat je je baby natuurlijk ook best te grote kleding aan kunt doen; van maat 50 zou ik om die reden niet al te veel bijkopen.
Het laatste waar ik trouwens zin in had net na de bevalling was om kleertjes te kopen. Mijn lief had daar ook geen zin in. We sliepen bizar weinig (wie niet?) en er was altijd iets belangrijkers te doen (aangifte doen, kolf regelen, boodschappen halen). Ik vond het niet zo leuk om hem voortdurend op pad te sturen; het is veel fijner als je samen van de kraamhulp kunt leren hoe je je kind in bad doet en zo.
Ik had er best spijt van dat ik niet zoveel kleertjes maat 56 had gekocht (van maat 50 had ik niks in huis gehaald omdat het heel waarschijnlijk was dat Ivan een grote knul zou zijn). Van maat 62 heb ik veel meer kleding gekocht (lange leve Marktplaats) en daar ben ik heel blij mee. Ik voel me nu niet meer een slaaf van de was.
Ik weet niet hoe de anderen erover denken, maar ik vond rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen eigenlijk het fijnst. Rompertjes met lange mouwen zijn misschien wel handig als je bovenkleding hebt met korte mouwen, maar anders zie ik het nut er niet van in.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik denk ook dat ik niets meer in maat 50 ga kopen. Of hij zou echt piepklein moeten zijn bij de geboorte, maar op 32 weken zeiden ze dat hij perfect gemiddeld was van grootte en gewicht.
Ik zal gewoon die body's op de lijst schrappen en misschien wat extra kleertjes in maat 56 op plaatsen. Kwestie van effectief niet de hele tijd op dezelfde kleertjes te moeten kijken en niet constant te moeten wassen
Ja, precies! Misschien zijn ze wel handig bij baby's die gauw onderkoeld raken. Dat weet ik niet, want Ivan had daar geen problemen mee. Als zijn temperatuur aan de lage kant was deed ik hem liever in een omslagdoek.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef Linda2205 het volgende:
Rompers met lange mouwen heb ik wel gekocht, omdat Lotte het vooral 's nachts snel koud had, ondanks de verwarming. Maar goed, ik tel niet mee, het is hier -15Met meerdere lagen (romper, tshirt, jrukje bijv). vond ik lange mouwen echt irritant...krijg je van die rollade armpjes
Wolf heeft vandaag ook de eerste prikjes gehad en die doet dat ook, heel hoog ineens een gil, maar valt dan meteen weer in slaap. Toen hij in de box lag vertrok zn gezichtje van pijn toen hij met zn beentjes lag te spartelen, zo sneu!quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef NieuweUser het volgende:
Isa is ineens helemaal niet haarzelf. Ze ligt te slapen, maar wordt soms ineens wakker en gaat dan heel hard gillen!!!Een halve minuut later is ze weer stil en valt weer half in slaap, maar een paar minuten later hetzelfde verhaal....
Lotte slaapt met romper lange mouw, pyjama lange mouw, slaapzak lange mouw (handjes onder de dekens) en een dekentje en nog steeds heeft ze ijshandjes en voetjes en voelt d'r nekje minder warm aan als overdag. Terwijl wel de verwarming aanstaat op d'r kamertje. Temperatuur is wel altijd ok.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies! Misschien zijn ze wel handig bij baby's die gauw onderkoeld raken. Dat weet ik niet, want Ivan had daar geen problemen mee. Als zijn temperatuur aan de lage kant was deed ik hem liever in een omslagdoek.
's Nachts zou ik denk ik dan het dekentje dubbelslaan of zo. Nu slaapt Ivan in een Puckababy en dat houdt zijn armpjes en handjes wat warmer, dat vind ik zelf wel een fijn idee.
Ik vind rompers met lange mouwen ook niet prettig.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de anderen erover denken, maar ik vond rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen eigenlijk het fijnst. Rompertjes met lange mouwen zijn misschien wel handig als je bovenkleding hebt met korte mouwen, maar anders zie ik het nut er niet van in.
Als ik jou was zou ik tegen m'n man zeggen: Ga jij straks de was doen? Nee? Dan heb ik een vrijbrief om te kopen wat ik wil.
Wat een heerlijke foto!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:28 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:
[ afbeelding ]
Verwacht nou volgende week ook zo'n foto van Niels he
Ik heb ook Natusan-olie, maar die gebruik ik niet voor zijn hoofd. Daar gebruik ik weer een vette creme voor van Natusan en die vind ik erg fijn. Het spul ruikt ook zo lekker. Als we visite krijgen zeggen ze altijd 'wat ruiken baby's toch lekker', maar da's gewoon de Natusan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:56 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb hier ook wel vaseline, maar dat lijkt me zo dik op het hoofd. Ik heb Natusan en Zwitsal olie's. Daar smeerde ik al mee (heel dik en dan een mutsje over zn hoofd zodat het lekker kon intrekken) Dus daar gaan we eerst nog maar mee door dan. Ik wacht nog wel even met de apotheek.
Als ik een baby was zou ik ook het liefst de hele dag op mama's buik liggen, hoor!quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:27 schreef Linda2205 het volgende:
En zo'n omslagdoek heb ik nooit gebruiktZe lag de eerste week lekker bij mij in bed en daarna altijd op m'n buik, daar werd ze altijd lekker warm van. Maar ik voel me soms wel een beetje schuldig als ik al die foto's in het foto-topic zie van baby's in omslagdoeken, dat wij dat hier nooit gedaan hebben
Dat dus.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:59 schreef NieuweUser het volgende:
Aoraki, ben je al terug van de ha?
Mijn dank ik weer groot! Ik ga morgen op zoek naar de creme!quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb ook Natusan-olie, maar die gebruik ik niet voor zijn hoofd. Daar gebruik ik weer een vette creme voor van Natusan en die vind ik erg fijn. Het spul ruikt ook zo lekker. Als we visite krijgen zeggen ze altijd 'wat ruiken baby's toch lekker', maar da's gewoon de Natusan.
-Edit- Ik twijfel nu of Ivan wel berg had. Het was niet geel maar wit. Anyhow, die creme is ook lekker voor op het gezichtje als Rienk een droge huid heeft.
Ja! Dat is dus een van de weinige dingen van Natusan die geparfumeerd zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:25 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn dank ik weer groot! Ik ga morgen op zoek naar de creme!
Is het deze?
[ afbeelding ]
Thnx, es kijken of ze nm hier bij de DA hebben anders wordt het zaterdag pas voor we de stad in gaan. J moet een nieuwe riem. (Die krijgt leren riemen dwarsdoor, dat vind ik erg knap steedsquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Dat is dus een van de weinige dingen van Natusan die geparfumeerd zijn.
Haha, die Driekus!
Linda bizar om die foto te zienquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:28 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:
[ afbeelding ]
Verwacht nou volgende week ook zo'n foto van Niels he
Ach Karin tochquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest en ik heb een burn-out
wat niet zo gek was na alle ellende van afgelopen tijd.
Voorlopig ben ik er wel zoet mee.
Verder een knuffel voor iedereen
Haha, post ook zo'n foto van Esmee danquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:44 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Linda bizar om die foto te zienEsmee heeft hetzelfde shirtje, dezelfde sokken en we hebben ook datzelfde beest aan een springveer in haar kamer hangen! Wat een schatje zeg die Lotte! Wat ga je deze week zeggen zodat ze het volgende week kan?
Oscar! Je ziet er heel erg stoer uit hoor! Kan je lekker de brokkenpiloot uithangen nu, met al dat geschuif van je!quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:24 schreef Brighteyes het volgende:
Even zonder te lezen, was een drukke dag.
Helmpje is gehaald en Oscar vind het allemaal wel prima lijkt het!
[ afbeelding ]
*nu bijlezen gaat...
quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:43 schreef Twinkly het volgende:
Haha Oscar dat staat je hartstikke stoer, nu nog een motor!! (hihi zoiets?)
quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is het toch leuk om een zoontje te hebben! Kun jij je al voorstellen dat Niels straks op z'n skelter de buurt onveilig maakt?
Ja, er is een heel opbouw schema, niet alleen voor hem om te wennen, maar ook omdat zijn lichaampje moet leren de warmte anders te verdelen. Hij kan het nu niet meer via zijn koppie kwijt en dus moet het via zijn lichaam.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
Moet je zoiets ook opbouwen dan? En dan op het einde weer afbouwen?
ach ja, natuurlijk..quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, er is een heel opbouw schema, niet alleen voor hem om te wennen, maar ook omdat zijn lichaampje moet leren de warmte anders te verdelen. Hij kan het nu niet meer via zijn koppie kwijt en dus moet het via zijn lichaam.
Sasha zei 'Oscar muts op!' en hij wilde ook. Dus ik heb hem even bij hem opgezet en laten zien dat hij te klein was.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:03 schreef lily het volgende:
Ooh, Oscar, wat schattig![]()
mag ik toch wel zeggen heh?
Hoe vinden jullie het?
En wat vindt Sasha ervan?
Is dat topic dicht gegaan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:22 schreef het-is-mij het volgende:
Hoi
Kom hier ff binnenvallen....
@ Be, zag dat er hier op fok al een topic was geweest over ervaringen met helmtherapie maar die is helaas gesloten, daar wilde ik ff in reageren maar nu dus hier.
Tijn komt, hoe het er nu uitziet ook in aanmerking.
Hoe oud was Oscar toen jullie naar de kinderarts zijn geweest en hoe snel daarop om er 1 aan te laten meten en weet je ook hoeveel afwijking hij had?
Thx
Als hij eenmaal gewend is hoef je niet meer op te bouwen hoor, dan kan ie gewoon weer op. Hoe minder je ermee prutst (op- afzetten) hoe minder hij zich er van bewust is dat er wat op zijn hoofd zitquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, er is een heel opbouw schema, niet alleen voor hem om te wennen, maar ook omdat zijn lichaampje moet leren de warmte anders te verdelen. Hij kan het nu niet meer via zijn koppie kwijt en dus moet het via zijn lichaam.
Eerste dag 1 uur op 1 uur af
dan 2 uur op 1 uur af
Dan 4 uur
dan 6 uur
dan 8 uur
En dan als hij 8 uur kan, dan 's nachts volledig op en overdag weer verder opbouwen zeg maar.
En als hij bijv. ziek is en koorts heeft mag de helm niet op en dan daarna weer even in een dag of 2-3 weer opbouwen want dat schijnt heel snel weer teruggeregeld te zijn.
Bij deze bied ik dan mijn pracht aanquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:42 schreef mefke79 het volgende:
Be wat heb je toch een mooie stoere vent, helm staat em goed ja.
Linda, Driekus heeft nog geen verloofde hoor, hij is nog vrijgezel![]()
Het manneke ligt te pitten, hij was zo moe en moest eigenlijk nog een uurtje wachten op de fles maar dat ging niet meer. Zal wel een hele vroege fles worden morgen. Dus ik ga zo het bedje in.
Karin, je hebt pm!
Bruggetje maken alsin, afzetten met zn hielen in het kussen? Lotte doet dat ook en het liefst in een volle poep-luier dat het lekker overal heenspatquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:56 schreef Twinkly het volgende:
hihi Niels probeert vandaag steeds een bruggetje te maken op het aankleedkussen, erg handig met luier omdoenHij doet het ook alleen maar daar. Is dat een voorbereiding op rollen?
Oh Linda haha ik zal het Niels vertellen dat je dat volgende week verwacht van hem
Karin heel veel sterkte, wat naar dat je zo opgebrand bent joh, maar hartstikke logisch. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent![]()
quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:24 schreef Brighteyes het volgende:
Even zonder te lezen, was een drukke dag.
Helmpje is gehaald en Oscar vind het allemaal wel prima lijkt het!
[ afbeelding ]
*nu bijlezen gaat...
Ik zag mijn naam voorbij komen in post van Icantrix. Ik geef trouwens bv maar dat maakt niet uit. De eerste twee weken heb ik haar op verzoek gevoed maar de laatste dagen zit er een soort van ritme in van overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur. Maar dat heeft ze zelf aangegeven zeg maar.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:
6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00
Gaat best ok zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wet van Fok is hier van toepassing. Vannacht om 03.00 zat ik met Dijon bij de 1e hulp om hem door een kinderarts te laten bekijken en straks moet ik om even na 14.00 uur naar de poli met hem. Het word toch niet beter met dat RS virus. Hij hoest vreselijk en heeft veel pijn aan zijn keel en borst daarbij. Hopelijk kunnen ze hem wat verlichting geven straks.
Met Isa gaat het goed! Ze heeft, tot nu toe, zo te zien verder geen last meer gehad van de prik. Ze heeft lekker geslapen, en heeft ook geen koorts!quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:45 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!
Oscar, je kan die helm heel goed hebben hoor!![]()
Keshet, wat spannend toch en wat knap dat je alles ook nog op papier zet!
Nieuwe-user, hoe is het met Isa nu?
Freecell, doe je even rustig aan!
Rienk heeft om 22:00 nog een fles gekolfde melk gehad, maar die ging er met meer moeite in dan de kv van 18:00 met het gevolg dat hij om 00:30 ALLES had onder gespuugdHet drupte zelfs op de grond. Dus heb ik mn was al weer draaien
Heb hem zelf toch maar weer nieuwe voeding gegeven, want hij zat te happen als een wilde
Ben benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen.
Had straks willen wandelen naar de DA, maar er ligt weer sneeuw(Ik ben daar toch wel ZO klaar mee!
)
Jamie heeft geen geloof, dus wat niet is kan nog komen. De keuze is aan hem. Maar ik weet niet of hij op kalende vrouwen valtquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:16 schreef DaviniaHR het volgende:
kijk, martine snapt het
is Jamie joods? Anders kan het niet hoor!
martine, je weet niet of buuf al terug op gewicht is. mss plooit zij heel evenwichtige terug, en zitten er nog wel kilo's aan, maar zitten ze strategisch verdeeld, zeg maar, waardoor het niet opvalt.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Keshet het volgende:
Ik heb bijgelezen maar helaas wat te weinig tijd om fatsoenlijk te reageren.![]()
Een megaknuffel voor Karin! Goed dat je hebt aangegeven dat het zo niet gaat. Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je gaat!<<insert mega, mega, mega, mega-knuffel-smiley>>>
Teigetje update!Fijn om te horen dat ze het goed, ze is een vechtertje dat heeft ze al bewezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |