abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78116892
Achgos Oscar Hiij kan hem heel goed hebben inderdaad
En nu snel een mooi rond bolletje kweken
On zeh laptop
pi_78116918
Hoi

Kom hier ff binnenvallen....

@ Be, zag dat er hier op fok al een topic was geweest over ervaringen met helmtherapie maar die is helaas gesloten, daar wilde ik ff in reageren maar nu dus hier.

Tijn komt, hoe het er nu uitziet ook in aanmerking.
Hoe oud was Oscar toen jullie naar de kinderarts zijn geweest en hoe snel daarop om er 1 aan te laten meten en weet je ook hoeveel afwijking hij had?

Thx
pi_78117919
Oscar ziet er lief uit. Nu maar hopen dat het het gewenste effect heeft en dat mama weer snel zn bolletje mag/kan kussen.
pi_78117951
Be wat heb je toch een mooie stoere vent, helm staat em goed ja.
Linda, Driekus heeft nog geen verloofde hoor, hij is nog vrijgezel

Het manneke ligt te pitten, hij was zo moe en moest eigenlijk nog een uurtje wachten op de fles maar dat ging niet meer. Zal wel een hele vroege fles worden morgen. Dus ik ga zo het bedje in.
Karin, je hebt pm!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:43:11 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78118018
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:22 schreef het-is-mij het volgende:
Hoi

Kom hier ff binnenvallen....

@ Be, zag dat er hier op fok al een topic was geweest over ervaringen met helmtherapie maar die is helaas gesloten, daar wilde ik ff in reageren maar nu dus hier.

Tijn komt, hoe het er nu uitziet ook in aanmerking.
Hoe oud was Oscar toen jullie naar de kinderarts zijn geweest en hoe snel daarop om er 1 aan te laten meten en weet je ook hoeveel afwijking hij had?

Thx
Is dat topic dicht gegaan? Ik ga zo eens kijken.

We zijn op 1 feb naar de kinderarts gegaan, toen was hij dus 5mnd en 1 week oud. En nu weken later heeft hij het helmpje al.
We hebben de afspraak in het ziekenhuis gemaakt na een meting ergens half december, dus met 4 maanden.
Dan bel je de revalidatie-arts en die geeft je als het goed is een afspraak rond 5-6 maanden. Eerder beginnen ze niet aan een helm omdat het koppie nog te hard groeit, maar veel later dan dit moet je niet zijn.
Oscar had eerst 108,8% (September), in december was het 111,7% en nu de laatste meting in januari was 110,6% afwijking.
Wat is de afwijking bij Tijn?
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:46:22 #256
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78118194
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, er is een heel opbouw schema, niet alleen voor hem om te wennen, maar ook omdat zijn lichaampje moet leren de warmte anders te verdelen. Hij kan het nu niet meer via zijn koppie kwijt en dus moet het via zijn lichaam.
Eerste dag 1 uur op 1 uur af
dan 2 uur op 1 uur af
Dan 4 uur
dan 6 uur
dan 8 uur
En dan als hij 8 uur kan, dan 's nachts volledig op en overdag weer verder opbouwen zeg maar.

En als hij bijv. ziek is en koorts heeft mag de helm niet op en dan daarna weer even in een dag of 2-3 weer opbouwen want dat schijnt heel snel weer teruggeregeld te zijn.
Als hij eenmaal gewend is hoef je niet meer op te bouwen hoor, dan kan ie gewoon weer op. Hoe minder je ermee prutst (op- afzetten) hoe minder hij zich er van bewust is dat er wat op zijn hoofd zit . Dat enorme zweten is eigenlijk alleen de eerste week als ie de hele dag op moet.

En ik vind het een hele mooi, staat hem goed! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78118237
@ Karin, jij trouwens sterkte, neem goed de tijd!

@ Mefke, tijn lag vanavond precies zo voor de tv, hoofd ver naar achter.
Giing de wandelwageninzet er makkelijk in in de mura?
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:54:59 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78118628
het-is-mij, bedoel je deze?
informatie en ervaringen met helm-therapie gevraagd
Die is niet dicht hoor, er is alleen heel lang niet in gepost, maar hij mag wmb een schop omhoog hoor!
Er is nl. nog wel het eea te zeggen over de helmpjes.
Er zijn ook verschillende helmpjes, met riempje onder de kin en 'dichte' bovenkant met gaten of een helm zoals Oscar heeft zonder kinband en met open bovenkant etc. etc.
pi_78118685
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:42 schreef mefke79 het volgende:
Be wat heb je toch een mooie stoere vent, helm staat em goed ja.
Linda, Driekus heeft nog geen verloofde hoor, hij is nog vrijgezel

Het manneke ligt te pitten, hij was zo moe en moest eigenlijk nog een uurtje wachten op de fles maar dat ging niet meer. Zal wel een hele vroege fles worden morgen. Dus ik ga zo het bedje in.
Karin, je hebt pm!
Bij deze bied ik dan mijn pracht aan
Lotte!
Noah!
pi_78118715
hihi Niels probeert vandaag steeds een bruggetje te maken op het aankleedkussen, erg handig met luier omdoen Hij doet het ook alleen maar daar. Is dat een voorbereiding op rollen?

Oh Linda haha wat een leuke foto van Lotte , ik zal het Niels vertellen dat je dat volgende week verwacht van hem

Karin heel veel sterkte, wat naar dat je zo opgebrand bent joh, maar hartstikke logisch. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78118876
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:56 schreef Twinkly het volgende:
hihi Niels probeert vandaag steeds een bruggetje te maken op het aankleedkussen, erg handig met luier omdoen Hij doet het ook alleen maar daar. Is dat een voorbereiding op rollen?

Oh Linda haha ik zal het Niels vertellen dat je dat volgende week verwacht van hem

Karin heel veel sterkte, wat naar dat je zo opgebrand bent joh, maar hartstikke logisch. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent
Bruggetje maken alsin, afzetten met zn hielen in het kussen? Lotte doet dat ook en het liefst in een volle poep-luier dat het lekker overal heenspat (Die doet het trouwens sinds december en rolt nog steeds niet, dus geen idee of het een voorbode is )
Lotte!
Noah!
pi_78118927
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:24 schreef Brighteyes het volgende:
Even zonder te lezen, was een drukke dag.

Helmpje is gehaald en Oscar vind het allemaal wel prima lijkt het!

[ afbeelding ]

*nu bijlezen gaat...
Oscar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78119350
Ja dat topic bedoel ik, het reageervakje is zwart en niet klikbaar zeg maar.

Hij is een grensgeval, zoals de fysio voor de meting ook al schatte maar we hebben er vanaf begin af aan vanalles aan gedaan maar het is echt scheef, hij zit op 107.
En zijn oortje links (links heeft hij ook de asymetrie) staat 11 mm naar voren en vlgs de fysio was dat ook wel aardig groot zeg maar.
Als je hem van bovenop het hoofd kijkt zie je het ook echt goed, echt een punt en zoals op de plaatjes van google.
We hebben 18 mrt een afspr. bij de kinderarts, dan is ie 5 mnd en 5 dgn en dan horen we het wel.
Paar dagen ervoor moeten we nog een een nieuwe meting laten doen.
Hopelijk is het dan nog net zo want anders valt ie er net niet in terwijl hij een behoorlijke afwijking heeft zeg maar.
Niet dat ik direct op een helmpje zit te wachten maar net niet is ook al zo.......... (kan t lastig omschrijven)
pi_78119474
BE, zelfs met helmpje ziet Oscar er uit als een schatje met van die lekkere bolle rode wangetjes

Hier vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest met Dijon. Hij woog afgelopen vrijdag in het ziekenhuis 4555 en vandaag woog hij al 4740 gram. Slagroomborstvoeding van mij slaat goed aan en het maannetje kweekt nu lekkere spekkies. Lengte was nog het zelfde. Helaas is het slijm en snot nog niet over, wel een stuk minder maar nu hoest hij er nog eens bij, niet constant overigens. Hij kan volgens de consultatie arts nog weken of zelfs maanden last houden van de nasleep van het RS virus Verders gaat het prima met hem en was ze tevreden.
inmiddels hebben mijn man en ik het virus en snotteren wij er flink op los

Oh ja, vergeet ik het nog. De GGD heeft een nieuw protocol zei ze wanneer het kindje in het laatste trimester van de zwangerschap in een stuit heeft gelegen. Dan moet het kind door een orthopeed gezien worden en er een rontgen van de heupjes worden gemaakt. En Dijon heeft echt heel lang in een stuit gelegen voor hij dacht eens te gaan draaien.

en nu ga ik echt slapen
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:16:35 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78119708
het-is-mij
Ik heb het topic open gegooid en neem je post even mee daar naartoe, dan kunnen we er even over doorpraten. Ik herken veel van wat je zegt nl.
pi_78120373
thx tot daar!
pi_78122071
Oscar is echt om op te eten met dat helmpje!

Wil iemand me naar bed takelen? Kraamvisite is leuk, maar kraamvisite van 8-half 11 is niet meer leuk
Er waren vandaag al vrij veel mensen geweest en dat was prima en goed en gezellig. Maar dan nog een hele avond er achteraan is echt teveel van het goede
pi_78123432
Hup naar bed Freecell!

Ik heb vandaag Aviva vastgehouden en ik had een slaapverwekkende invloed op haar Ze heeft heerlijk bij me liggen slapen. En wat was Esmee ineens groot toen ik die vanavond weer vast had Die is vandaag alweer 5 maanden.
pi_78128332
Morning

@Faja; wat fijn dat Dijon zo goed groeit! en die echo van de heupjes staat hier idd ook op de planning voor Evie. De heeft ook ws langdurig in stuitligging gelegen...

@BE; het helmpje staat hem inderdaad best tof. En het is een mooi printje.

en Evie sliep dus niet door vandaag; dus 1e fles alweer op. Nu kolven en dan straks proefdraaien op het KDV. Best spannend. Misschien dat ik toch maar lekker gewoon naar huis ga tussendoor. Kan ik nog even een dutje doen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78128507
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:

Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
Ik zag mijn naam voorbij komen in post van Icantrix. Ik geef trouwens bv maar dat maakt niet uit. De eerste twee weken heb ik haar op verzoek gevoed maar de laatste dagen zit er een soort van ritme in van overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur. Maar dat heeft ze zelf aangegeven zeg maar.
Heb je daar wat aan?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:06:27 #271
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78129461
Ik heb bijgelezen maar helaas wat te weinig tijd om fatsoenlijk te reageren.

Een megaknuffel voor Karin! Goed dat je hebt aangegeven dat het zo niet gaat. Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je gaat! <<insert mega, mega, mega, mega-knuffel-smiley>>>

Teigetje update!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A grand adventure has begun.
pi_78129516
Bedankt voor de update Keshet!

Wat naar dat het niet goed gaat met haar voetje. Hopelijk gaat dat snel veranderen. Verder klinkt het toch echt als een klein doorzettertje. Nu al! Dat wordt vast een pittige tante!
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:15:04 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78129592
Keshet, ik zie nu pas dat je gisteren heel lief onthouden had dat het helmpjes dag was, dat je daar nog kans voor ziet met je hoofd vol met je kleine meisje! Ik ben allergisch voor alles wat met WtP te maken heeft dus ik krijg haar bijnaampje niet over mijn lippen hoor!

Ik probeerde terug te lezen om te vinden wat er precies met haar voetje was dan, maar ik kwam niet zo ver. Iig fijn dat het een stukje beter met haar gaat nu ze aan de beademing ligt.

En nog een dikke voor Karin, ik las bij het teruglezen dat die wel nodig is.
pi_78129802
Och Keshet wat een vechtertje is het toch! Wat super dat ze zo mooi groeit en die haartjes Maar wat zielig van haar voetje en dat ze zo'n pijn heeft dat ze morfine moet
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78129979
Oh Keshet, fijn dat we weer een teigetje-update hebben gekregen... volgens mij leeft iedereen hier echt ontzettend met jullie mee en zien we die updates dan ook graag voorbij komen. Wat een meissie is het zeg, lekker zelluf willen ademhalen, jammer alleen dat het haar inderdaad zoveel energie kost. Fijn ook dat ze nu morfine kan krijgen tegen de pijn... dat zal haar vast goed doen. Ik hoop op een goed herstel van haar voetje/teentjes... bah zeg, lijkt me naar om te zien en zo "machteloos' te moeten toekijken daarmee. Dikke knuffel voor jullie alledrie!

Trix, wij hebben wel een redelijk schema met voeden, maar Minke bepaald dat eigenlijk zelf. Ik maak haar ook niet wakker voor een fles omdat het "tijd" is, tenzij het echt beter uit komt (als we bijvoorbeeld ergens naar toe moeten of zo). De laatste dagen ziet haar schema er alsvolgt uit:

05:30-06:00
09:30-10:00
13:30-14:00
17:00-17:30
21:00-21:30
Ergens steeds tussen die tijden krijgt ze dus de fles... en dat is dan een fles van 150cc met daarin 5 schepjes voeding (Friso Comfort 1)

Minke ligt nu nog lekker te slapen, na een hele goede nachtrust. Gisteravond heb ik haar na het flesje van 9 uur nog even lekker gemasseerd en toen zag je haar gewoon moe zijn dus hup naar boven en zonder een kik gaan slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')