Ja, dat was wel voor jou bedoeld! Ze heeft waarschijnlijk spierpijn. Stop er maar een zetpilletje in. Dan gaat het wel wat beter straks!quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:48 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Isa gaat volgens mij ook huilen zodra ze wakker wordt en haar beentje wil bewegen Ik lijk ineens zo'n overbezorgde moeder...... gelijk in paniek na een paar krijsjes van de prik..
Vlindur wat balen van de dokter.. Maar even wachten dus op bericht!
deed ik ook, eerst in de olie, nacht laten intrekken en dan met een ansichtkaart eraf krabben.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:00 schreef Linda2205 het volgende:
Zo deed ik het ook inderdaad. Dat hielp helaas niet, dus toen ging ik maar gewoon krabben tijdens de voeding. Ze had van die schubbetjes, daar kon je je nagel ondersteken en dan gingen er een paar tegelijk mee. Daar had ze verder geen last van ofzo, want ze dronk gewoon door. Nu is het alleen in het midden van d'r hoofd nog heel erg, maar bij d'r fontanel durf ik het niet en ze vindt het zelf ook niet prettig. Aan de zijkanten is het helemaal weg. Ik zoek wel even een foto
Heb ik helaas niet in huis... Ga ik morgen halen als ze er nog last van heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en srl he... dat helpt erg goed tegen spierpijn in de beentjes
in het boekje van mijn CB staat na 4 uur... dus dat zou goed kunnen bij Isa??quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?
nou bij mij ging het niet zoals verwacht; ik had alleen 50-56 en 56 gekocht... maar ons meisje is dus bijna 4 weken te vroeg gekomen; dus had ik helemaal niets wat ze direct pastequote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk nog nietMaar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
Lotte heeft die maat ongeveer 6 weken gedragen. (51cm bij geboorte). Maat 50/56 en 56 dus. Maat 50 had ik niet, ging er vanuit dat ze wel groot zou zijn (papa en mama allebei 53cm bij geboorte). Dusse.. ik waste ong. alle 2 dagen, zonder droger, dus 2 dagen drogen. En nog een pakje in de luiertas als reserve. Ik geloof dat we 6 pakjes hadden en wat losse truitjes ivm spugen. Broekjes kan je meestal wel langer gebruiken (al deed ik die altijd mee in de was, zodat ze evenveel zouden slijten als de truitjesquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk nog nietMaar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
het ligt er aan hoevaak je gaat wassen? en ik denk dat het wel genoeg is zo?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef leonieke het volgende:
En hoeveel stuks gebruik je nu zo gemiddeld?
Ik heb eens alles op stapeltjes gelegd:
- onderhemdjes (body) lange mouwen m50: 7
- onderhemdjes korte mouwen m50-56: 12
- onderhemdjes lange mouwen 1 maand: 6
- onderhemdjes korte mouwen m56: 2
- pakje (in 1 stuk) m 50-56: 2
- pakje (in 1 stuk) m56: 4
- broekje m 50: 2
- broekje m56: 3
- truitje m50: 2
- truitje m56: 3
Ben ik nu aan het doorslaan als ik denk dat we daar niet genoeg gaan mee hebben?
Mijn man gaat een hartaanval krijgen als ik nog kleren wil kopen natuurlijk
Hmz sokken... ik denk dat mijn zus een sokkenobsessie heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Lijnloos het volgende:
Leo, ik weet niet precies hoeveel we hebben van die maat (er is sinds geboorte nog wel wat bij gekomen), maar ik gok ongeveer 10 rompertjes, 6 pakjes (met enn zonder voetjes) en dan nog een paar setjes met truitjes en broekjes (iets van 4). Minke is nu 8 weken en kan bijna alles nog aan van die maten (was 50 cm en 7 pond bij geboorte) al worden de broekjes en sommige pakjes wat te kort nu. Oh en sokken ook een paar of 6...
edit: dat lijkt me wel voldoende hoor, je krijgt wellicht ook nog het een en ander kado...
wij hebben ook erg veel kleertjes, zowel zelf tweedehands gekocht als gekregen en het is hier helemaal geen ramp inderdaad als ik de was eens flink laat oplopen omdat ik wat beters te doen hebquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil er nog aan toevoegen dat je je baby natuurlijk ook best te grote kleding aan kunt doen; van maat 50 zou ik om die reden niet al te veel bijkopen.
Het laatste waar ik trouwens zin in had net na de bevalling was om kleertjes te kopen. Mijn lief had daar ook geen zin in. We sliepen bizar weinig (wie niet?) en er was altijd iets belangrijkers te doen (aangifte doen, kolf regelen, boodschappen halen). Ik vond het niet zo leuk om hem voortdurend op pad te sturen; het is veel fijner als je samen van de kraamhulp kunt leren hoe je je kind in bad doet en zo.
Ik had er best spijt van dat ik niet zoveel kleertjes maat 56 had gekocht (van maat 50 had ik niks in huis gehaald omdat het heel waarschijnlijk was dat Ivan een grote knul zou zijn). Van maat 62 heb ik veel meer kleding gekocht (lange leve Marktplaats) en daar ben ik heel blij mee. Ik voel me nu niet meer een slaaf van de was.
Ik weet niet hoe de anderen erover denken, maar ik vond rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen eigenlijk het fijnst. Rompertjes met lange mouwen zijn misschien wel handig als je bovenkleding hebt met korte mouwen, maar anders zie ik het nut er niet van in.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik denk ook dat ik niets meer in maat 50 ga kopen. Of hij zou echt piepklein moeten zijn bij de geboorte, maar op 32 weken zeiden ze dat hij perfect gemiddeld was van grootte en gewicht.
Ik zal gewoon die body's op de lijst schrappen en misschien wat extra kleertjes in maat 56 op plaatsen. Kwestie van effectief niet de hele tijd op dezelfde kleertjes te moeten kijken en niet constant te moeten wassen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |