Wat is er zo bijzonder aan dan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 06:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja dames; een aantal van jullie heeft ervaring met Sophie de giraffe? ik ben erg benieuwd hoe die bij jullie bevalt? Wil voor Evie denk ik ook eentje aanschaffen...
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!!Ben benieuwd hoe dat gaat!
Wolf krijgt ze zo ook! Ben ook wel benieuwdquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!!Ben benieuwd hoe dat gaat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!![]()
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 17-02-2010 09:25:46 ]A grand adventure has begun.
laten we hopen dat Jamie snel een lekker ritme heeft!quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!![]()
Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
Hopelijk heeft Isa er ook geen last van!quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
hey dat lijkt op ons 'schema'quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Ok, scherm te lang open, sorry!
Martine, ik hoop met je mee qua ritme
Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?
Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:
6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00
Gaat best ok zo
Ja, ze is nog nooit huilend wakker geworden om een voeding. Ze ligt altijd lekker te kletsen en daar word ik dan weer wakker van. Toen ze heel mini was ook niet, lag ze gewoon een beetje te knorren enzo, maar echt een keel opzetten nooit. Soms een beetje gejammer 's morgens van "haal me er nou uihuit" want als je er dan bij je neemt zou ik ook nog een half uur met de voeding kunnen wachten, als ik wilquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
En nu grijpt hij ook naar zijn voetenAlleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
Vind ik ook hoor! Dat lijkt me ook eng!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef Linda2205 het volgende:
voor de assistente dan. Een baby met bloed in z'n ontlasting is niet zoals het hoort. Goed dat je gebeld hebt
Beter een keer te vaak dan een keer te weinig hoor, met een kleine babyquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:09 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor! Dat lijkt me ook eng!![]()
En ik voel me nu echt iemand die wel om iedere scheet naar de huisarts rent..![]()
Fijn dat Wolf is goedgekeurd!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is weer goedgekeurd op het buro en volgt de middenlijn. Hij is 10 weken en 5230 gram en 56 cm.
Zn eerste prikjes heeft hij gehad, hij moet even erg hardverscheurend huilen met van die uithalen, maar voordat we weer bij het aankleedkussen waren was hij alweer stil.
nu ligt hij lekker te slapen, als ik de assistente moet geloven valt het erg mee qua eventuele bijwerkingen, dus we zien wel.
Lotte heeft net ook prikken gehad (de derde serie) en die lag ook te piepen in d'r slaap, doet ze normaal niet. Dus jammeren met d'r oogjes dicht en speentje erin. Het is heel sneu om te horen, maar morgen is het over, echt waarquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef NieuweUser het volgende:
Isa is ineens helemaal niet haarzelf. Ze ligt te slapen, maar wordt soms ineens wakker en gaat dan heel hard gillen!!!Een halve minuut later is ze weer stil en valt weer half in slaap, maar een paar minuten later hetzelfde verhaal....
Ze huilt echt een paar seconden hartverscheurend! Ze heeft rond 11.15 uur de prikken gehad.. kijk het nog even aan, zetpillen heb ik in ieder geval in huis.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:19 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Lotte heeft net ook prikken gehad (de derde serie) en die lag ook te piepen in d'r slaap, doet ze normaal niet. Dus jammeren met d'r oogjes dicht en speentje erin. Het is heel sneu om te horen, maar morgen is het over, echt waar![]()
Als je denkt dat ze echt last heeft van de prikken (verhoging of pijn) kan je over een paar uurtjes (?) (Wanneer heeft ze de prikken gehad?) een zetpilletje geven (kleintjes, 60mg is dat in NL geloof ik)
Oh Karin, sorry, lees ik helemaal over je berichtje heen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest en ik heb een burn-out
wat niet zo gek was na alle ellende van afgelopen tijd.
Voorlopig ben ik er wel zoet mee.
Verder een knuffel voor iedereen
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:22 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ze huilt echt een paar seconden hartverscheurend! Ze heeft rond 11.15 uur de prikken gehad.. kijk het nog even aan, zetpillen heb ik in ieder geval in huis.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:20 schreef Keshet het volgende:
BE: Vandaag is het helmpjes-dag toch? Heel veel succes vandaag!![]()
Vlinder: Vlindur: Dat is een redelijk heftig schema volgens mij! Ben beniewd wat de dokter van het tongriempje vindt!
(Echt he, ik probeer steeds VlindUr te typen maar mijn hoofd maakt er automagisch VlindEr van! Sorry!)
Claudia: Wat sneu dat Ivan zo overstuur raakte van jouw boosheid! Aan de andere kant; hij reageert blijkbaar heel sterk op je en dat is supergoed! Als jij blij/zen/etc. bent neemt hij dat dus ook van je over!![]()
Woei, het gaat over Sophietjes!![]()
Hoe groot en zwaar is zo'n ding nou eigenlijk? Ik wil er eigenlijk ook 1 halen maar ik ben een beetje bang dat die een ietsiepietsie te groot is voor mijn mini-mensje en ik haar meteen een Giraffe-trauma bezorg! Dat kan natuurlijk niet met een Bijdorp-abonnement!![]()
Onder een spoiler, wegens extreem lange lap tekst, even mijn Hyves-Teigetje-Update van vandaag:Nogmaals graag gedaan. Kleine moeite en jullie putten er kracht uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!![]()
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!![]()
![]()
Kan je man iets van zorgverlof krijgen, zodat hij Lars en Meike af en toe een dagje over kan nemen? Misschien dat even bekijken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb de komende weken regelmatig gesprekken met de huisarts, hopen dat ik er zo weer bovenop kom. verder de komende weken niet werken, veel rusten en alleen maar doen waar ik zin in heb.
het heeft tijd nodig, en hoe lang is niet te voorspellen.
Mijn bloeddruk was ook veel te hoog.
Kindjes krijgen ook zere beentjes van de prikken he. SRL gelei werkt!
ze blijven dinsdags en donderdags gewoon naar oma gaan, en oma staat verder altijd standby als ik het niet meer trek.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:37 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kan je man iets van zorgverlof krijgen, zodat hij Lars en Meike af en toe een dagje over kan nemen? Misschien dat even bekijken?voor jullie allemaal!
Misschien is dat het! Zielig hoor.....! Bah, stomme prikjes!quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?
Isa gaat volgens mij ook huilen zodra ze wakker wordt en haar beentje wil bewegen Ik lijk ineens zo'n overbezorgde moeder...... gelijk in paniek na een paar krijsjes van de prik..quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef Vlindur het volgende:
Oh Karin wat kloteHoe ga je het nou aanpakken? Oh. Scherm te lang open. Fijn dat je ouders kunnen inspringen zeg!
Sterkte met opknappen!![]()
![]()
Lotte toch wel pijn? Raak dr beentjes eens aan? Schreeuwt ze dan weer dan heeft ze spierpijn. Rienk had dat dus ook, zo zielig.![]()
Nou. De dokter..
Ik had weer dat stomme wijf. Er zijn er 2, een man en een vrouw. Ik ga altijd naar hem omdat zij zo vreselijk -niet- tof is; maar helaas. Hij was verhinderd. "je hebt vast wel gezien dat er een vrouw voor je zit ipv een man"![]()
Maar goed. Ze vond hem misschien ook wel iets verkort en gaat nu in overleg met het MCL in Leeuwarden. Ze was wat verbaasd dat ik hier niet wilde, maar hier schijnen ze nogal moeilijk te doen met knippen.
Ergens deze week krijg ik bericht van ze.
Ook heeft Rienk volgens haar Berg. Het lijkt me nogal stug, want dat is toch altijd geel en korsterig? Nou dit niet. Dit is gewoon zo droog dat zn hele hoofd schilfertDe remedie blijft het zelfde, vet houden. Dat deed ik al, maar had gehoopt op extra vettende creme verwijsbrief.
Maar ga morgen wel naar de apotheek om iets te halen. Dat moet vast ook wel op los recept te krijgen zijn toch?
Nee hoor, geen pijn, alleen wat mieperig en kreunerig in d'r slaap.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef Vlindur het volgende:
Oh Karin wat kloteHoe ga je het nou aanpakken? Oh. Scherm te lang open. Fijn dat je ouders kunnen inspringen zeg!
Sterkte met opknappen!![]()
![]()
Lotte toch wel pijn? Raak dr beentjes eens aan? Schreeuwt ze dan weer dan heeft ze spierpijn. Rienk had dat dus ook, zo zielig.![]()
Nou. De dokter..
Ik had weer dat stomme wijf. Er zijn er 2, een man en een vrouw. Ik ga altijd naar hem omdat zij zo vreselijk -niet- tof is; maar helaas. Hij was verhinderd. "je hebt vast wel gezien dat er een vrouw voor je zit ipv een man"![]()
Maar goed. Ze vond hem misschien ook wel iets verkort en gaat nu in overleg met het MCL in Leeuwarden. Ze was wat verbaasd dat ik hier niet wilde, maar hier schijnen ze nogal moeilijk te doen met knippen.
Ergens deze week krijg ik bericht van ze.
Ook heeft Rienk volgens haar Berg. Het lijkt me nogal stug, want dat is toch altijd geel en korsterig? Nou dit niet. Dit is gewoon zo droog dat zn hele hoofd schilfertDe remedie blijft het zelfde, vet houden. Dat deed ik al, maar had gehoopt op extra vettende creme verwijsbrief.
Maar ga morgen wel naar de apotheek om iets te halen. Dat moet vast ook wel op los recept te krijgen zijn toch?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nee hoor, geen pijn, alleen wat mieperig en kreunerig in d'r slaap.
En berg, hm. Lotte d'r hele hoofd zat onder en toen heb ik een speciale vette zalf gekregen die niet afgaat. (Niet dat het hielp, maar Lotte had ook al een heel plakaat, dat kon ik er zo aftrekken, krabben ging al niet meer) Ik ga even voor je kijken hoe dat heet, ok?
En ben benieuwd wat ze zeggen in het MC!
Ja, dat was wel voor jou bedoeld! Ze heeft waarschijnlijk spierpijn. Stop er maar een zetpilletje in. Dan gaat het wel wat beter straks!quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:48 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Isa gaat volgens mij ook huilen zodra ze wakker wordt en haar beentje wil bewegen Ik lijk ineens zo'n overbezorgde moeder...... gelijk in paniek na een paar krijsjes van de prik..
Vlindur wat balen van de dokter.. Maar even wachten dus op bericht!
deed ik ook, eerst in de olie, nacht laten intrekken en dan met een ansichtkaart eraf krabben.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:00 schreef Linda2205 het volgende:
Zo deed ik het ook inderdaad. Dat hielp helaas niet, dus toen ging ik maar gewoon krabben tijdens de voeding. Ze had van die schubbetjes, daar kon je je nagel ondersteken en dan gingen er een paar tegelijk mee. Daar had ze verder geen last van ofzo, want ze dronk gewoon door. Nu is het alleen in het midden van d'r hoofd nog heel erg, maar bij d'r fontanel durf ik het niet en ze vindt het zelf ook niet prettig. Aan de zijkanten is het helemaal weg. Ik zoek wel even een foto
Heb ik helaas niet in huis... Ga ik morgen halen als ze er nog last van heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en srl he... dat helpt erg goed tegen spierpijn in de beentjes
in het boekje van mijn CB staat na 4 uur... dus dat zou goed kunnen bij Isa??quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:25 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mijn arts zegt dat de prikken pas beginnen te werken na 6 uurtjes, dus rond 5en in Isa's geval. Misschien is het huilen gewoon een manier om de nare prik-ervaring te verwerken?
nou bij mij ging het niet zoals verwacht; ik had alleen 50-56 en 56 gekocht... maar ons meisje is dus bijna 4 weken te vroeg gekomen; dus had ik helemaal niets wat ze direct pastequote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk nog nietMaar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
Lotte heeft die maat ongeveer 6 weken gedragen. (51cm bij geboorte). Maat 50/56 en 56 dus. Maat 50 had ik niet, ging er vanuit dat ze wel groot zou zijn (papa en mama allebei 53cm bij geboorte). Dusse.. ik waste ong. alle 2 dagen, zonder droger, dus 2 dagen drogen. En nog een pakje in de luiertas als reserve. Ik geloof dat we 6 pakjes hadden en wat losse truitjes ivm spugen. Broekjes kan je meestal wel langer gebruiken (al deed ik die altijd mee in de was, zodat ze evenveel zouden slijten als de truitjesquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk nog nietMaar heb toch eigenlijk een vraagje voor jullie.
Hoeveel kleertjes heb je eigenlijk echt nodig per maat (maat 50 en 56)? Ik wil morgen onze geboortelijst definitief vastleggen (moet ik mijn man wel nog weten te overtuigen), maar ik heb echt geen idee hoeveel kleertjes je gemiddeld zou moeten hebben. En jullie lijken me op dat gebied nu net ervaringsdeskundigen
het ligt er aan hoevaak je gaat wassen? en ik denk dat het wel genoeg is zo?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef leonieke het volgende:
En hoeveel stuks gebruik je nu zo gemiddeld?
Ik heb eens alles op stapeltjes gelegd:
- onderhemdjes (body) lange mouwen m50: 7
- onderhemdjes korte mouwen m50-56: 12
- onderhemdjes lange mouwen 1 maand: 6
- onderhemdjes korte mouwen m56: 2
- pakje (in 1 stuk) m 50-56: 2
- pakje (in 1 stuk) m56: 4
- broekje m 50: 2
- broekje m56: 3
- truitje m50: 2
- truitje m56: 3
Ben ik nu aan het doorslaan als ik denk dat we daar niet genoeg gaan mee hebben?
Mijn man gaat een hartaanval krijgen als ik nog kleren wil kopen natuurlijk
Hmz sokken... ik denk dat mijn zus een sokkenobsessie heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Lijnloos het volgende:
Leo, ik weet niet precies hoeveel we hebben van die maat (er is sinds geboorte nog wel wat bij gekomen), maar ik gok ongeveer 10 rompertjes, 6 pakjes (met enn zonder voetjes) en dan nog een paar setjes met truitjes en broekjes (iets van 4). Minke is nu 8 weken en kan bijna alles nog aan van die maten (was 50 cm en 7 pond bij geboorte) al worden de broekjes en sommige pakjes wat te kort nu. Oh en sokken ook een paar of 6...
edit: dat lijkt me wel voldoende hoor, je krijgt wellicht ook nog het een en ander kado...
wij hebben ook erg veel kleertjes, zowel zelf tweedehands gekocht als gekregen en het is hier helemaal geen ramp inderdaad als ik de was eens flink laat oplopen omdat ik wat beters te doen hebquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil er nog aan toevoegen dat je je baby natuurlijk ook best te grote kleding aan kunt doen; van maat 50 zou ik om die reden niet al te veel bijkopen.
Het laatste waar ik trouwens zin in had net na de bevalling was om kleertjes te kopen. Mijn lief had daar ook geen zin in. We sliepen bizar weinig (wie niet?) en er was altijd iets belangrijkers te doen (aangifte doen, kolf regelen, boodschappen halen). Ik vond het niet zo leuk om hem voortdurend op pad te sturen; het is veel fijner als je samen van de kraamhulp kunt leren hoe je je kind in bad doet en zo.
Ik had er best spijt van dat ik niet zoveel kleertjes maat 56 had gekocht (van maat 50 had ik niks in huis gehaald omdat het heel waarschijnlijk was dat Ivan een grote knul zou zijn). Van maat 62 heb ik veel meer kleding gekocht (lange leve Marktplaats) en daar ben ik heel blij mee. Ik voel me nu niet meer een slaaf van de was.
Ik weet niet hoe de anderen erover denken, maar ik vond rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen eigenlijk het fijnst. Rompertjes met lange mouwen zijn misschien wel handig als je bovenkleding hebt met korte mouwen, maar anders zie ik het nut er niet van in.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik denk ook dat ik niets meer in maat 50 ga kopen. Of hij zou echt piepklein moeten zijn bij de geboorte, maar op 32 weken zeiden ze dat hij perfect gemiddeld was van grootte en gewicht.
Ik zal gewoon die body's op de lijst schrappen en misschien wat extra kleertjes in maat 56 op plaatsen. Kwestie van effectief niet de hele tijd op dezelfde kleertjes te moeten kijken en niet constant te moeten wassen
Ja, precies! Misschien zijn ze wel handig bij baby's die gauw onderkoeld raken. Dat weet ik niet, want Ivan had daar geen problemen mee. Als zijn temperatuur aan de lage kant was deed ik hem liever in een omslagdoek.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef Linda2205 het volgende:
Rompers met lange mouwen heb ik wel gekocht, omdat Lotte het vooral 's nachts snel koud had, ondanks de verwarming. Maar goed, ik tel niet mee, het is hier -15Met meerdere lagen (romper, tshirt, jrukje bijv). vond ik lange mouwen echt irritant...krijg je van die rollade armpjes
Wolf heeft vandaag ook de eerste prikjes gehad en die doet dat ook, heel hoog ineens een gil, maar valt dan meteen weer in slaap. Toen hij in de box lag vertrok zn gezichtje van pijn toen hij met zn beentjes lag te spartelen, zo sneu!quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef NieuweUser het volgende:
Isa is ineens helemaal niet haarzelf. Ze ligt te slapen, maar wordt soms ineens wakker en gaat dan heel hard gillen!!!Een halve minuut later is ze weer stil en valt weer half in slaap, maar een paar minuten later hetzelfde verhaal....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |