abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78090043
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!

Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
laten we hopen dat Jamie snel een lekker ritme heeft!
pi_78090118
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
Hopelijk heeft Isa er ook geen last van!
pi_78090189
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk wel relaxed vond dat Isabeau maandag weer prikjes kreeg, want ze slaapt daarna altijd heel goed. (en verder lijkt ze er geen last van te hebben)
pi_78090231
Haha Sorbootje, dat is een minder vervelende bijwerking, haha!

Keshet, wat is jullie kleintje een vechtertje zo te lezen!
pi_78090259
Vlindur, wat een heeftig drinkschema idd.
Mini-flower2 is natuurlijk veel jonger maar had vanaf gisteren dit drinkschema:
05.30 u
08.30
11.30
15.00
18.00
21.15

0.30
04.15
06.30
09.15

Keshet, wat schrijf je toch lief over Teigetje . Ik vind het zo ongelooflijk dat een ze eigenlijk pas over een paar maanden geboren zou worden. In mei toch?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:12:40 #131
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78090457
Goodmornings lieve dames! Wat een boel bij te lezen weer

Vlindur, jemig zeg, wat een hoop voedingen! Begrijpelijk dat je onderhand gesloopt bent, ik ben blij voor je dat het tijd rekken een beetje lijkt te werken, hopelijk zal Rienk hier zelf nog een schepje bovenop doen straks, zodat je weer wat meer tijd voor jezelf hebt ook!

Karin, dikke knuffel voor jou! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik hoop maar gewoon voor je dat het snel beter zal gaan..

Keshet, wat een vechtertje is jouw Teigetje toch En jij en je lief zijn ook super! Ik snap best dat je 'moet', maar jullie kracht en liefde voor jullie miessie stráált ervanaf. Ik heb de foto in het fototopic gezien en ik moest er even een beetje van huilen, wat onvoorstélbaar klein is ze.. Ik duim mee voor haar voetje en teentjes, en natuurlijk ook gewoon voor de rest

Twinkly, hoe is het bij jou?

BE, is vandaag de dag voor Oscar's helm? Succes dan!

Martine, was Jamie nu alweer wat beter?

BJ, wij hebben een Sophie voor Stef gekocht omdat mijn lief vroeger als baby ook zo'n giraffenpopje had en die had zijn moeder helemaal bewaard (O+), maar omdat het al meer als 30 jaar oud is vinden we het niet zo'n best plan om Stef dáármee te laten spelen. Uit nostalgie dus een nieuwe gekocht en Stef vind haar erg leuk, dit is zoals Huup al zegt een makkelijk speeltje om vast te pakken en als je haar voor zijn gezichtje houdt en ermee piept gaat hij heel blij lachen

Sowieso lacht Stef echt enórm lief naar zijn speelgoed nu, vooral als ik hem 's-morgens in zijn box leg. Eerst naar zijn Nijntje-mobile (die blijft favoriet ), dan naar zijn andere speelgoedjes. Té schattig! Als we hem 's-avonds in zijn bed leggen lacht hij trouwens ook breeduit naar de hanger met schaapjes en konijntjes daar, haha! Verder doet hij het hardstikke goed, hij kijkt nu ook ontzettend vaak naar rechts en dat is zo fijn! Sinds een paar dagen heb ik alleen erg vaak dat Stef bij het voeden zijn hoofd in zijn nek legt vóór het aanhappen en dan gezellig zo blijft liggen, dus het voeden gaat de laatste dagen moeizamer. Zijn bananen-impressie is hardstikke goed, maar bij het drinken heb je er weinig aan enzo Geen idee wat dat dan weer is, maar vrijdag vraag ik dat wel even bij de fysio als hij het dan nog steeds doet. Ik ga zo eens wat foto's uppen denk ik, als ik na het douchen nog even tijd heb.
3!
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:18:16 #132
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78090599
Ok, scherm te lang open, sorry!

Martine, ik hoop met je mee qua ritme

Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?

Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
3!
pi_78091002
Incantrix, wat lijkt me dat lief.. dat Stef zo naar zijn speelgoed lacht. Isabeau lacht veel, maar alleen naar mensen. Of ik heb gewoon nog niet het juiste speelgoed
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:51 #134
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78091008
Keshet, geen excuus om die lange lap tekst zeg Daar is dit topic toch voor, om baby-updates te lezen en te delen, ik vind het juist fijn om te lezen. Ik had tranen in mijn ogen... deels om herkenning van sommige stukken, deels omdat het toch allemaal relatief goed eruit ziet. Ik heb de foto ook gezien en ze is klein, maar prachtig!! Diepe bewondering voor jullie.

Vlindur, ik moet zeggen dat Elyas tot voor kort ook zo vaak dronk... er begint nu eindelijk meer regel in te komen. Hoop dat het voor jou ook snel beter wordt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:40:38 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78091230
Vlindur dit is het drinkschema van Elyas, de afgelopen dag:

02:00
04:00
06:30
--
07:45
11:30
15:00
18:00
20:30
24:00
03:30
06:30
--
07:30
10:15

Niet echt regelmatig dus, maar al niet meer zo vaak als de weken ervoor (oh en soms krijgt hij nog een klein slokje na, dan heb ik hem verschoond of heeft hij even liggen spelen bijv., maar dat reken ik als één voeding)
pi_78091444
Keshet, wat heb je een enorm sterk, vechtend meiske! Hoe doen ze dat trouwens, die lucht uit het maagje halen?

Vlindur wat slopend. Lotte had ook wel eens zulke ritmes, maar dat was dan voor een weekje ofzo. Kan je niet een keertje kolven, dat je vriend de nachtvoeding met vingervoeden of een cupje doet, als Rienk de fles niet neemt?

Trix, wat lief dat Stef zo blij is met al z'n speelgoedjes! Lijkt me echt schattig om te zien!

En nu weet ik het niet meer want ik ben moe Niet normaal. Lotte ging gister om 7u naar bed en heeft liggen keten tot een uur of 10. Gelukkig was papa ook thuis, want ik had er echt geen zin en energie meer voor, dus hij is regelmatig naar dr toe gelopen om het speentje te geven en weer toe te dekken. Om 6u had ze er weer genoeg van, maar dat was toch echt te vroeg naar m'n zin. Speentje gegeven en babyfoon uit en toen werd ik om half 8 wakker van de wekker. Toen lag ze nog steeds te geinen in d'r bed, mafkeesje

Vanmorgen laatste keer prikken gehaald voorlopig en ze hoefde niet eens te huilen (en mama ook niet, dit keer )
Lotte!
Noah!
pi_78091457
jeetje vlindur; kan me voorstellen dat je daar moe van wordt zo ben je wel de hele dag flink in touw.

Evie laat juist de laatste dagen een fles staan: gister bijvoorbeeld:
7:15
11:30
15:30
19:30
23:30

dus maar 5 flesjes, en allemaal met 150 ml.

Maar het ligt er dus ook aan hoe laat ze voor de vroegste voeding komt. Vanmorgen was dat een uurtje eerder, dus waarschijnlijk zal ze vandaag wel uiteindelijk 6 flesjes krijgen.

@Keshet; ik vind je Teigetje-update juist fijn om te lezen. Gewoon posten hoor Fijn dat ze haar toch weer een beetje tijd en energie geven door haar te beademen. Je kleintje heeft gewoon nog wat meer tijd nodig.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78091748
Hier ongeveer hetzelfde schema als Elyas.

Vaak en weinig ritme
pi_78091861
en Keshet, jullie dochter is beresterk zeg (en jullie ook).

sterkte in deze bijzondere maar ook zware tijd voor jullie
pi_78092108
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Ok, scherm te lang open, sorry!

Martine, ik hoop met je mee qua ritme

Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?

Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
hey dat lijkt op ons 'schema'
niet dat wij er echt een schema op na houden maar als ik een beetje naga wanneer amélie ongeveer drinkt dan klopt dat wel. Ik leg haar altijd aan vlak voor we weggaan. Gewoon uit voorzorg zodat ik niet met een hard huilend hongerig baby'tje zit in de Ikea bijvoorbeeld. En ook om het mezelf wat makkelijker te maken zodat ik niet heel strak om haar voedingen heen hoef te plannen terwijl ik niet weet wanneer die voedingen zijn zeg maar. Overigens scheelt het vaak maar een half uurtje ofzo hoor met de tijd waarop ik haar eigenlijk verwacht voor een voeding.

Ze heeft helemaal zelf een soort van ritme aangebracht! dat gekke gebakje van mij!
Ergens tussen 7 en half 9 wordt ze wakker en krijgt ze de ochtendvoeding, dan speelt ze anderhalf uur beneden ongeveer en gaat ze weer naar bed. Meestal slaapt ze dan een uur tot anderhalf uur. Daarna krijgt ze een rijstwafeltje (rond 12-en is dat meestal) en een uur of anderhalf ofzo daarna de borst. Weer een half uurtje later gaat ze weer op bed, tegen drieën, das vaak maar een kort slaapje. Tegen vier uur is ze dan weer wakker, rond vijf voeding en dan rond half zes weer naar bed. Tegen 8 uur is ze dan weer wakker en krijgt ze iets van fruit of groente en meestal is ze dan tot 10 of 11 uur beneden bij ons.

Als ze voor 7 uur wakker wordt dan voed ik haar en leg haar daarna weer terug in dr bedje doen we net of het een nachtvoeding is ofzo. Zolang ik er nog van kan profiteren dat ik dan nog een extra uurtje slaap kan meepikken en dan op mn gemak kan douchen en ontbijten enzo doe k dat maar gewoon
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78093614
Oh sorry dames, beetje lompe echo post van mij eerder deze morgen... maar mijn baas belde en toen nog iemand van het kdv en met flesje er nog tussen gepropt moesten we ineens erg haasten...
Minke is nu lekker aan het wennen, dus tijd zat om te reageren nu

Keshet, wat heerlijk om jouw posts te lezen van hoe het met Teigetje gaat. Klinkt wel eng die Brady's maar fijn dat het ontluchten schijnt te helpen... Jammer dat ze weer beademt moet worden, maar wel fijn dat haar dit weer wat meer lucht zal geven (letterlijk en figuurlijk)... hopelijk gaat het dan ook beter met haar voetje. en voor jullie alle drie!

Trix, wat leuk dat Stef zo goed naar de andere kant kijkt nu... blij dat je zo snel naar de fysio bent geweest en dus goeie hulp krijgt voor Stef. Tof ook dat ie zo aan het lachen is...

Vlindur, respect meid! Dat je dat volhoudt, ik vind het echt heel knap! Ben benieuwd hoe het bij de dokter is gegaan met Rienk, en of ze hem daarmee wat kunnen helpen. voor jou hoor!

Oh, over de sofietjes, wij hebben er een soort muziek/geluiden/lichtjes ding van, gekregen van mijn schoonzusje... had nog nooit van sofie gehoord, dus dacht al dat het iets frans was (daar wonen ze), maar hier dus ook helemaal hip. Minke vind er nog weinig aan, maar misschien komt dat nog wel. Vind het wel een geinig apparaat.

Lotte aan het rellen ipv slapen?! Kan me voorstellen dat het lekker was dat je lief ook thuis was Linda...

Duimt ook mee voor het ritme van Jamie...! Ben beniuewd of het helpt zo met de papfles...
pi_78093830
Keshet wat super dat je meisje het zo goed doet. Die ademstilstanden lijken me wel erg eng, dan is beademen toch maar beter. Wel rot dat er dan zoveel lucht in haar maagje komt, maar gelukkig zijn ze daar achter gekomen en kunnen ze er wat aan doen. Ik hoop dat haar teentjes weer mooi roze kleuren

BJ wij hebben ook een Sophietje, Niels is echter verslaafd aan Nijntje Ik denk door de grote contrasten tussen zwart en wit. En op dit ding Dat is zo'n maf geval, er komt bijvoorbeeld "splush" een varken uit zijn buik
Wat cool dat jouw lief ook een Sophietje had Icantrix!!

Ik doe Niels om de dag in bad, als het beter uit komt nog een dag ertussen. Dan badder ik hem met blote voeten en opgestroopte broekspijpen, jeutje wat een gespetter

Awh Flowerbox wat zielig voor je kleintje

Vlindur hopelijk is het het tongriempje zodat er wat aan te doen valt Wat een vermoeiend schema joh, kun je overdag wel bijslapen? Het is wel erg herkenbaar en het gaat na een tijdje veel beter!

Claudia wat sneu dat Ivan zo op jouw boosheid reageert.
En ik had dat ook dat ik om alles huilde behalve de prikjes, want die moeten gewoon. Nou was Niels ook best wel snel te troosten gelukkig.

Icantrix wat fijn dat Stef zijn koppie nu ook meer naar rechts draait! Nu nog van die bananenimitatie afkomen En dat lachen naar speelgoed, wat lievvv

lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?

Huup wat lijkt me dat leuk om rijstewafeltjes enzo te kunnen geven en dat je kindje dat dan zelf opsmikkeld En echt fijn dat ze nu beter kan poepen door de bijvoeding!

Hoera en welkom voor alle nieuwe kindjes!!!!!!

Niels kijkt al weken naar zijn voeten wanneer hij tegen je bovenbenen aanligt en dus met zijn voeten omhoog. Hij keek er zelfs eerder naar dan naar zijn handen. En nu grijpt hij ook naar zijn voeten Alleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78093841
@incantrix, Jamie is al weer een tijdje beter. Af en toe alleen nog een snotneusje.
pi_78094194
Keshet, jeeutje het is totaal langs me heen gegaan dat jij al bevallen bent!
WATeen verhaal joh, en wat een ongelovelijk sterk dapper dochtertje hebben jullie, echt een vechtertje
Die foto in het fototopic, zo breekbaar en ieniemini

Wolf is weer goedgekeurd op het buro en volgt de middenlijn. Hij is 10 weken en 5230 gram en 56 cm.
Zn eerste prikjes heeft hij gehad, hij moet even erg hardverscheurend huilen met van die uithalen, maar voordat we weer bij het aankleedkussen waren was hij alweer stil.
nu ligt hij lekker te slapen, als ik de assistente moet geloven valt het erg mee qua eventuele bijwerkingen, dus we zien wel.

qua ''schema's"
Wolf drinkt gemiddeld iets van 180 cc op en drinkt zo
7.00
11.00
15.00
19.00
23.00

In bad doe ik hem maar 2x in de week ('s avonds vlak voor de 19.00 fles) omdat hij een droge huid heeft.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78094337
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?

Ja, ze is nog nooit huilend wakker geworden om een voeding. Ze ligt altijd lekker te kletsen en daar word ik dan weer wakker van. Toen ze heel mini was ook niet, lag ze gewoon een beetje te knorren enzo, maar echt een keel opzetten nooit. Soms een beetje gejammer 's morgens van "haal me er nou uihuit" want als je er dan bij je neemt zou ik ook nog een half uur met de voeding kunnen wachten, als ik wil

@ Lijnloos: idd fijn dat mn lief er was, want ze slaapt niet alleen in 's avonds, er zit altijd iemand naast dr bedje. Maar als je er al 3 kwartier zit en ze vertelt nog steeds hele verhalen, wordt je het wel een beetje zat

Hoe is het, met Minke op het kdv?
Lotte!
Noah!
pi_78094484
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
En nu grijpt hij ook naar zijn voeten Alleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:

Verwacht nou volgende week ook zo'n foto van Niels he
Lotte!
Noah!
pi_78095339
aaaah Linda; wat een mooie en lieve foto *smelt*

oooeee Minke aan het oefenen op het KDV! spannend lijnloos? Evie mag morgenochtend ook oefenen. Van 9 tot 11:30 uur. En volgende week donderdag weer. Vind het best spannend. Heb al even afgesproken dat ons meisje binnenkort een nachtje bij opa en oma gaat logeren; om vast even te wennen aan het feit dat papa en mama er niet ALTIJD zijn...

bedankt voor de reacties over Sophietje. Poppedein en Lena komen hier nog met Sophietje, dus dan kan ik direct zien hoe Evie op Sophie reageert
en als dat positief lijkt krijgt Evie nog wel een Sophiespeelmaatje

Wolf weer goedgekeurd op het CB! jeujjjj en keurig op de middenlijn!
ik ben ook erg benieuwd wat Evie weegt; ze mag 1 maart weer op controle. (bijna 3 maanden dan). En papa gaat dan ook voor het eerst mee. Wel jammer dat er dan ook weer prikjes aan te pas komen. Ik hoop dat Wolf er niet zoveel last van krijgt Poppejans....

en o ja dat was ik nog vergeten; Amelie en haar rijstwafel...

[ Bericht 14% gewijzigd door Beessie-Jen op 17-02-2010 12:59:43 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78096673
ff een egopost:

ik had nog zo gezworen dat ik niet zo'n moeder zou worden die voor ellke scheet naar de huisarts zou rennen...
Maar nu is het natuurlijk allemaal anders: Thomas heeft diarree met slijm en bloed en ik ben helemaal over de zeik
HA gebeld -> vakantie (had ik al gezegd dat ik als niet-limburgse een bloedhekel heb aan carnaval?? ).
vervanger -> werkt niet op woensdagmiddag
andere vervanger lunchpauze tot 14.00
nog een andere vervanger lunchpauze tot 1300 (het was net 12.30)
eindelijk assistent aan de telefoon en we mogen gelukkig langskomen, maar lief heeft de auto en omdat het een vervanger is zit ie natuurlijk aan de andere kant van de stad zodat ik niet kan lopen... Lief komt dadelijk naar huis en werkt thuis verder...
pi_78096774
Aoraki, dat is toch niet voor iedere scheet naar de huisarts rennen? Bloed in de ontlasting zou iedereen toch van schrikken en mee naar een dokter gaan? Hopelijk is er niks aan de hand en is je lief ook snel thuis
Lotte!
Noah!
pi_78097076
tsja, maar de assistente zei dat het nu heel veel voorkwam, een of ander virus. Maar de tranen zaten bij mij zo hoog dat ik toch langs mocht komen... 16.20, we zullen zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')