abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78130107
Wet van Fok is hier van toepassing. Vannacht om 03.00 zat ik met Dijon bij de 1e hulp om hem door een kinderarts te laten bekijken en straks moet ik om even na 14.00 uur naar de poli met hem. Het word toch niet beter met dat RS virus. Hij hoest vreselijk en heeft veel pijn aan zijn keel en borst daarbij. Hopelijk kunnen ze hem wat verlichting geven straks.
pi_78130197
Goeiemorgen!

Oscar, je kan die helm heel goed hebben hoor!
Keshet, wat spannend toch en wat knap dat je alles ook nog op papier zet!
Nieuwe-user, hoe is het met Isa nu?
Freecell, doe je even rustig aan!

Rienk heeft om 22:00 nog een fles gekolfde melk gehad, maar die ging er met meer moeite in dan de kv van 18:00 met het gevolg dat hij om 00:30 ALLES had onder gespuugd Het drupte zelfs op de grond. Dus heb ik mn was al weer draaien
Heb hem zelf toch maar weer nieuwe voeding gegeven, want hij zat te happen als een wilde
Ben benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen.
Had straks willen wandelen naar de DA, maar er ligt weer sneeuw (Ik ben daar toch wel ZO klaar mee! )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78130258
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wet van Fok is hier van toepassing. Vannacht om 03.00 zat ik met Dijon bij de 1e hulp om hem door een kinderarts te laten bekijken en straks moet ik om even na 14.00 uur naar de poli met hem. Het word toch niet beter met dat RS virus. Hij hoest vreselijk en heeft veel pijn aan zijn keel en borst daarbij. Hopelijk kunnen ze hem wat verlichting geven straks.

Oh Shit Sterkte en beterschap met de kleine man!
pi_78130754
Dijon jeetje, beterschap
Keshet wat heb jij een dapper meisje op de wereld gezet. Hopelijk komt t goed met haar voetje.
BE, het helmpje staat oscar goed.... Echt een blij mannetje, hij lijkt er geen last van te hebben.

Het lijkt erop dat Jamie tussen half 4 en half 5 pruttel uurtje heeft (was gister ook al) Dan ligt hij een beetje te jammeren en te kletsen. Maar vaak valt hij daarna weer in slaap. Vanmorgen moest ik hem zelfs wakker maken Dus het lijkt dat de papfles echt werkt. Overdag heeft alleen nog veel honger, komt nu iedere 3 uur voor een fles. Met als resultaat dat hij eigenlijk om 7 uur 's avonds zn laatste fles zou moeten hebben. Maar dan ligt hij te bed, dus dan laat ik hem maar slapen en haal ik hem er om een uur of 10 uit voor de papfles. Ben bang als ik hem zn laatste fles eerder geef dan hij dan halverwege de nacht weer komt. Morgen weer naar het CB dus dan maar even overleggen.
pi_78130934
Beterschap Dijon!
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:19:22 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78130998
Beterschap voor jullie Faja!
pi_78131512
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:45 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!

Oscar, je kan die helm heel goed hebben hoor!
Keshet, wat spannend toch en wat knap dat je alles ook nog op papier zet!
Nieuwe-user, hoe is het met Isa nu?
Freecell, doe je even rustig aan!

Rienk heeft om 22:00 nog een fles gekolfde melk gehad, maar die ging er met meer moeite in dan de kv van 18:00 met het gevolg dat hij om 00:30 ALLES had onder gespuugd Het drupte zelfs op de grond. Dus heb ik mn was al weer draaien
Heb hem zelf toch maar weer nieuwe voeding gegeven, want hij zat te happen als een wilde
Ben benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen.
Had straks willen wandelen naar de DA, maar er ligt weer sneeuw (Ik ben daar toch wel ZO klaar mee! )
Met Isa gaat het goed! Ze heeft, tot nu toe, zo te zien verder geen last meer gehad van de prik. Ze heeft lekker geslapen, en heeft ook geen koorts!

Och wat balen van het spugen van Rienk. En de sneeuw mag van mij ook wel weg!

Faja, wat zielig voor Dijon! Beterschap!!

Keshet, fijn om de updates te lezen! Wat vervelend van haar voetje, hopelijk valt dat allemaal mee!
pi_78131814
De hele dag (en avond) kraamvisite is niet leuk, freecell. Zeker niet zo vroeg na je bevalling.

Keshet, ik hoop op een snelle verbetering betreffende je dochter's voetje hoor. Trekken jullie het allemaal nog een beetje?

Dijon zo ziek, bah...heel veel beterschap (dat virus heerst hier nogal geloof ik)

Vlindur, hoe is de nacht verder gegaan?
pi_78132007
hellow *zwaai zwaai* kom ff snel langswippen; ben een uurtje thuis, Evie is voor het eerst aan het oefenen op het KDV. Van 9 tot 11:30 uur. Nu dus een uurtje alleen; en volgende week 2,5 uur. kan ik mooi even kolven en snel het beddengoed in de was doen...

vanmiddag komt oma nog een bakje koffie doen; want opa/ mijn vader moet voor darm en maagonderzoek... niet zo leuk. Ik hoop zo dat er niets ernstigs uitkomt... maar eigenlijk ben ik best een beetje zenuwachtig en maak ik me wel wat zorgen...
Ga nog wel even proberen straks een heel dutje te doen, ook al is het maar een uurtje. ben zo moe!

@Keshet; fijn dat je ons op de hoogte houdt. wat naar dat het voetje er nog niet zo goed uitziet.. hoop dat dat toch nog gaat bijtrekken uiteindelijk...

@Lijnloos; wat fijn dat Minke zo goed slaapt joh! heeeeeerlijk!

@NieuweUser; ik ben blij dat het met Isa toch goed is gegaan na de prikjes...

@faja; aaaaah nee... toch weer naar de HA geweest... heel veel beterschap en sterkte ermee
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78132201
Freecell dat is wel errrrug lang kraamvisite, logisch dat je helemaal op bent. Slapen jij!! Hopelijk lukt het

Awh Faja wat zielig voor je mannetje, zo klein nog en zo ziek Hopelijk knapt hij snel helemaal op!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:01:56 #286
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78132259
Faja, getver zeg, daar zit je maar mooi mee dan! Veel beterschap voor jullie allemaal!

Oscar toch, wat zie jíj er stoer uit met je helm zeg! Logisch dat je broer ook wilde BE, wat een enorm blij en knap mannetje is het toch Wel nog een gedoe om hem eraan te laten wennen zeg! Wel logisch als je erover nadenkt, maar daar had ik echt nooit bij stilgestaan Succes daarmee! stef had bij de afgelopen meting trouwens 107,9% afwijking..

Keshet, wat fijn om weer van je te lezen! Wat hou je ons goed op de hoogte, veel dank, want ik vermoed dat ik niet de enige ben die vaak aan jullie denkt! Wat vervelend te lezen dat haar voetje verslechterd is en dat ze toch echt wel morfine nodig heeft tegen de pijn, dat lijkt me heel heftig om te horen. En dan de licht gemengde gevoelens over haar eigen ademhaling (al lijkt me dat toch iets meer doorslaan naar de positieve kant? ), ik kan me nauwelijks voorstellen hoe jullie je moeten voelen.. Gelukkig is jullie meissie nu al een ontzettend vechtstertje en krijgt ze hulp waar ze het nodig heeft. Die meid van jullie gaat er komen, ik weet het zéker! Keshet en lief, toitoitoi he?

Free, jemig, méns, denk even een beetje aan jezelf zeg! Zulke dagen trek ik ook niet als ik in goeden doen ben en jij bent verdorie netnetNEt bevallen!

Vlindur, hoe is het vandaag?

Flowerbox, sorry, ik heb je verkeerd begrepen! Grappig is dat he, dat ze er dan zelf gewoon een bepaalde structuur van maken? Doet Stef dus ook, best fijn!

Hiero gaat het wel ok. Stef is nog steeds vrolijke Frans, maar sinds eergisteren heeft hij wéér vreselijk last van krampjes en ik ben er zó klaar mee op het moment.. Gisteren was echt het toppunt, toen begon het al vóór het middaguur te rommelen (hij heeft zelfs liggen huilen in de kinderwagen, dat doet hij echt nóóit) en heeft hij in de avond zó vreselijk hard en zielig zitten huilen dat zelfs mijn lief met de tranen in de ogen zat. Ik trok het echt even niet meer (en met de verhalen van Rocks en Keshet erbij voel ik me dan echt zo'n vreselijke miep), wanneer houden die stomme krampjes nou verdorie eens op?? Vandaag gaan Stef en ik dus even met z'n tweetjes lunchen met een vriendin en haar zoontje, ik moet echt even dit huis uit. Ik weet in elk geval wel weer meteen waarom ik me maandag heb ziekgemeld: het is maar een tere balans op het moment, gaat het voorspoedig trek ik het ook allemaal best, maar als het even tegenzit ga ik ook meteen weer op mijn bek

[edit] BJ, spannend! Daar gaat je kleine meissie dan Stef gaat komende week wennen op dinsdag en vrijdag, ik ben benieuwd! [/edit]
3!
pi_78132505
Och Icantrix wat zwaar. Dat moet je ook echt niet gaan vergelijken met de situatie van een ander joh. Het is echt zwaar voor jullie nu. Wat ontzettend naar dat Stef nog steeds zo'n last heeft van krampen. Ben je er al achter of het komt door een te sterk toeschietreflex?
Knuffel en hopelijk houden die krampen snel op!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78133521
Keshet, wat hebben jullie toch een dapper meisje. Ik lees heel graag jullie updates, en leef enorm met je mee.

Faja, dat is schrikken zeg! Beterschap.

Stef nogsteeds krampjes, buh....

Wij zijn terug uit het ziekenhuis. We hadden een echo voor Thomas zijn heupen omdat hij in een stuit lag. Zijn heupen zagen er perfect uit, dus geen spreidbroek voor hem. . Nu wel nog ontlasting op kweek laten zetten, want het bloed in zijn ontlasting is meer dan gisteren. Nog steeds diarree en geen koorts... Ik hoor hem knetteren, dus ik ga lekker scheppen
pi_78134634
Och, Incantrix..die krampjes.. wordt nu wel eens tijd dat ze verdwijnen..ellendelingen.

Fijn Aoraki, geen afwijking in zijn heupjes

En BJ daar zeg je wat Het kdv!! Ik heb het uiteraard op papier allemaal geregeld maar ze even bellen voor een eerste bezoek is wel handig (het is wel dezelfde als David geweest is dus ik ken ze al).

Ik zal Leah heel erg missen, en ik vind het niet leuk om haar uit handen te geven.. MAAR..ik ben het best wel zat thuis.
Ik heb echt weer zin om te gaan werken.

Ik heb geen zin in het gedoe 's morgens (heel vroeg op / voeden / de jongens verzorgen / naar het kdv / dan naar school en dan pas richting werk, pfoe) maar ik ben wel toe aan een verbreding van mijn dagbesteding zeg maar.
pi_78135123
Incantrix, wat naar dat Stef zo'n last heeft van die stomme krampjes! Die dingen moeten ze echt verbieden!
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:49:59 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78135536
Keshet, het is al vaker gezegd hier, maar jullie zijn zo ontzettend sterk! En wat fijn dat teigetje het zo goed doet! Maar dat ze aan de pijnstilling moet! wat zielig! maar wel heel fijn dat het helpt!
Al snap ik niet helemaal hoe het zit met het voetje… Als die niet goed doorbloed is, kan ze daar dan later nog veel last van krijgen?

Karin een burn-out. Jemig! Alleen voldoet niet, maar meer kan ik er echt niet van maken zo over internet! Pff, ben er wel even stil van, echt heel naar voor je! Dikke

Vlindur, vwb de berg, als je de olie te dik doet, sluit het de hoofdhuid weer teveel af, dus ik zou lekker dun doen, en dan wat vaker.

Driekus! Al heeft Eli zich voor het eerst omgedraaid toen hij tv wilde kijken, en het vanuit die hoek niet goed zag. Steeds een beetje verder met het hoofdje, en *flop* toen lag hij per ongeluk op zijn rug Dus wellicht als je hem in een iets andere hoek draait…

BE, wat een snoezig helmpje Wel echt jongensachtig, maar toch ook baby en lief, zeg maar. En dan die pretkop eronder Fijn dat Oscar het accepteert.

Faja, succes bij de poli zometeen!

Aoraki, fijn dat thomas’ heupjes goedgekeurd zijn! Nu nog dat andere virus eruit

Vannacht zijn we trouwens bij wijze van experiment een uurtje eerder na bed gegaan, laatste voeding om 21:30u, iets later, en welja, de speen lag er wederom om 3:59u uit en de eerste voeding heb ik toch maar om 6:30u gedaan. Moest haar wakker maken! Prima! We hoeven dus niet meer op te blijven voor haar laatste voeding!

Net eerste keer cb gehad. Helemaal goedgekeurd. 4755g bij 56cm. Dat is dus allebei bovengemiddeld. Netto is het 735g meer dan bij geboorte, maar ze was in de eerste week 400g afgevallen, dus eigenlijk is ze in een week of 5 een kilo aangekomen. De lengte verklaart ook waarom ze hoog water heeft bij al die 56 pakjes! ze heeft nu een broekje 62 aan die prima past. Aan de armen wel wat lang, madam heeft dus lange benen. Waar kan ik me inschrijven voor het modellenbureau?
Aviva is verder helemaal goedgekeurd, eerst werd gekeken of ze volgde, dat deed ze prima met een stralende glimlach erbij. En ze hield haar hoofdje helemaal goed omhoog, dus de mevrouw was al helemaal “wow, dat hoeft ze pas bij 3 mnd zo hoog te houden”, waarop Aviva de uitsloofster haar hoofdje nog wat verder in haar nek gooide, en met haar armpjes de boel nog wat ondersteunde! En toen hield ze haar hoofd bijna in een hoek die ze bij 6 maanden moeten kunnen!
Mijn kleine baby! Blijf nog even klein! Het hoeft nog helemaal niet! Je bent nog mini!
Maar kben wel trots, natuurlijk.
De mevrouw vroeg of ze goed plaste en poepte, deed de luier open, en toen demonstreerde Aviva gelijk maar even dat ze goed kon plassen. Gevolgd door een stralende lach. Echt zo eentje van “haha, daar had ik je bijna nat gekregen Was dus wel even mooi
Verder lichamelijk onderzoek was ook allemaal prima, dus over 2 weekjes de eerste prikjes.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78135605
Ik vind het wel heel herkenbaar, Icantrix. Ik had op een bepaald moment ook heel sterk de indruk dat het een wankele balans was. Precies wat jij zegt: als het goed ging was het allemaal prima te doen, maar als het slecht ging voelde ik me zo ongelooflijk slecht en had ik geen flauw idee hoe ik ernaast zou moeten gaan werken. Het wordt echt beter. Wij hebben nu al het gevoel te opereren als een geoliede machine en het gaat gewoon heel lekker. Ik maak het mezelf ook wel heel makkelijk door vaak thuis te werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78135814
Fok's next topmodel Aviva hé psst Jamie heeft nog geen verloofde...

Karin ik vergeet iedere keer jou een hart onder de riem te steken. Een burnout, das echt ... hopelijk ga je snel weer een beetje beter voelen een hele dikke knuffel

Kwam gister mn buuf tegen, zij is 2 weken terug bevallen.... en nu al weer terug in dr oude figuur. Ik vind het niet eerlijk Vergeleken bij W is mn kleine mannetje helemaal niet zo klein meer... het lijkt bijna wel een peuter
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:16:10 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78138339
kijk, martine snapt het
is Jamie joods? Anders kan het niet hoor!
martine, je weet niet of buuf al terug op gewicht is. mss plooit zij heel evenwichtige terug, en zitten er nog wel kilo's aan, maar zitten ze strategisch verdeeld, zeg maar, waardoor het niet opvalt.

Trouwens, bij aviva is dr haar wat uitgevallen. bovenop is wat dunner, en boven haar oren is het gewoon maar helemaal weg. is het uitvallen nu klaar, of kan er nog een keer een haaruitvalsessie komen?
het ziet er trouwens wel een beetje dom uit, die kale plek boven haar oor. En dat is dan mijn uitzicht iedere voeding. Die half klae scalp. ziet een beetje dom uit naja, groeit wel weer aan
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78139120
oo Davinia; wat fijn dat Aviva het zo goed doet! ook al zo'n klein krachtpatsertje! ben benieuwd wat ze bij de volgende controle van Evie zeggen

De eerste keer wennen op het KDV ging goed hoor. Volgende week mag ze weer een paar uur komen oefenen. (en is voor mama ook wel ff oefenen hoor). En nu ligt ze alweer 2 uurtjes boven te slapen in haar eigen ledikantje.
En ook al was ik enorm moe; ik ben maar even de slaapkamer gaan soppen en het bed verschoond. Verder nog wat was gedaan en wat was gevouwen en in de kast gehangen. Straks lekker even met mijn moeder op de bank hangen...

en het is bijna weekend! nog 1 nachtje de nachtfles en dan mag papa weer! (en papa heeft ook maandag nog weekend!! jeujjjjjj )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78139253
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:16 schreef DaviniaHR het volgende:
kijk, martine snapt het
is Jamie joods? Anders kan het niet hoor!
martine, je weet niet of buuf al terug op gewicht is. mss plooit zij heel evenwichtige terug, en zitten er nog wel kilo's aan, maar zitten ze strategisch verdeeld, zeg maar, waardoor het niet opvalt.
Jamie heeft geen geloof, dus wat niet is kan nog komen. De keuze is aan hem. Maar ik weet niet of hij op kalende vrouwen valt
Mn buuf zit zelfs al onder het gewicht van t begin van dr zwangerschap Sommige dingen zijn niet eerlijk verdeeld in de wereld.
pi_78140679
Incantrix: Krampjes zijn ook slopend joh! Ik heb er bij Leander ook wel bij zitten janken hoor als het avond aan avond doorging Dat is echt zó niet leuk!

Terugplooifrustraties: Als troost: bij een tweede is het er niet meteen weer af
(bij Leander was ik na 2 dagen weer op gewicht en in m'n strakke spijkerbroek nu écht beiden nog láng niet ik zie er uit als 3 à 4 maanden zwanger )

Aviva! Die doet het goed

Hier bijna weer op geboortegewicht op 30 gram na!

En kraamtranen
Ik ben moe, mijn lieve kraamverzorgster die bij de bevalling was en zo goed met Leander kon is weg... en nu staat er morgen om 8:00 iemand op de stoep die ik niet ken.
Leander moet heel erg wennen, is verkouden, lijkt last te hebben van zijn kiezen en ik kan hem helemaal niet optillen En ik kan hem ook nog eens niet vertellen dat ik hem echt nog nèt zo lief vind nu er een baby is Hij vindt Florian erg leuk, maar hij vindt het ook wel ingewikkeld geloof ik.

Samengevat: brùùùl

En wrs is 80% procent hormonaal Gelukkig heb ik de liefste man op de aardbol. Die knuffelt me extra veel en zorgt super voor ons!
pi_78141623
NieuweUser, fijn dat Isa geen paracetamol nodig heeft had!

Incantrix, Wat naar toch dat Stef de krampjes blijft houden, wat lijkt me dat vreselijk! Vrienden van hun hebben een dochtertje en die waren laatst bij ons en het arme ding heeft ook zo last van krampjes. Zo sneu om te zien! En wat naar dat je zo slecht voelt als het even minder gaat.. En je bent geen miep. Je bent gewoon een mama die het ook zwaar heeft

Aoraki, wat fijn dat Thomas geen spreidbroekje aan hoeft!!

Davinia, ik geloof nog steeds niet dat het berg is. Het ziet er uit alsof hij gewoon een droge hoofdhuid heeft en dat er gewoon allemaal losse schilfertjes zitten. Ik zou er een foto van maken, maar meneer heeft weer een mindere dag en is het er niet van gekomen.
En oh wat heb jij toch fijne bv tijden! Zou je Rienk even willen vertellen dat zijn mem dat ook wel heel graag zou willen zien! En wat groeit ze toch hard zeg!
En we hebben hier maar knappe kindjes met sterkte nekjes!
Natuurlijk ben je trots op dr!

Martine, ik ben ook weer op mn oude (toch al te zware) gewicht. Dat was hier in een week ook al klaar. Alleen heb ik er een blubberbuik aan overgehouden En de strepen staan er ook nog steeds! Dat heeft zij vast ook joh!

Beessie, fijn dat Evie het zo goed deed op het kdv!
En ik zou ook zo graag willen dat J. es de voedingen over kon nemen. Maar dat zit er helaas niet in.

Maar ach. Ik ga zitten in de stoel, trek de deken over Rienk en mij heen en we zitten direct weer lekker warm. Wij hebben dat gekloot met naar beneden voor de magnetron/flessenwarmer gelukkig niet.

Rienk heeft wel betere voedingstijden vandaag, maar moppert som vreselijk als hij niet slaapt.
Maar hij kan nog lachen! Met de laatste voeding heb ik echt geweldig om mijn lekkere ding moeten lachen! Hij kijkt dan zo ondeugend! En o, wat ben ik dan verliefd op hem!

Edit: Ohw Freecell.. en voor jou.
pi_78142245
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Keshet het volgende:
Ik heb bijgelezen maar helaas wat te weinig tijd om fatsoenlijk te reageren.

Een megaknuffel voor Karin! Goed dat je hebt aangegeven dat het zo niet gaat. Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je gaat! <<insert mega, mega, mega, mega-knuffel-smiley>>>

Teigetje update!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn om te horen dat ze het goed, ze is een vechtertje dat heeft ze al bewezen.
pi_78142271
Faja, jemig zeg wat een toestand! Wat zielig, heel erg veel beterschap

Fijn dat Evie het leuk vond BJ!

Wat een goed nieuws Aoraki, das wel een opluchting, het staat zo zielig zo'n broek

Lekker dat Aviva het zo goed doet! Volgens mij is inderdaad dat haren uitvallen nu wel voorbij, dacht ik hoor dat dat maar een korte periode is meestal.

Wolf had gisteravond om 19.00 38.7c, is met een half zetpilletje lekker gaan slapen en had om 23.00 37.4 dus heeft de bijwerkingen van zn prikjes prima doorstaan, hij is nu ook weer helemaal zichzelf en ligt gefrustreerd te ''praten'' tegen een Fabeltjeskrantknuffel in de box
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')