abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77880503
het vorige deel:

Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 21

Kleine babietjes

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77880570
en ik eindigde met:
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:45 schreef lily het volgende:
Oh, net voor de tweede keer gekolft.

pfff, wat een gedoe vind ik het.
Eerst de slechte borst; na een kwartier kwam er pas wat
Na een half uur, 3 kwartier ofzo 100 ml
In totaal dus een uur met dat apparaat gezeten...bleh..

Ik vind het hard werken...dat kolven
het is ook hard werken... (en ik moet wel 7 keer op een dag).. maar hoe vaker je het doet; hoe makkelijker het gaat volgens mij...

Ik heb Evie net voor het eerst in haar eigen bedje gelegd en speel nu nog even wat muziek op de babyfoon.. en dan zo maar uitzetten en kijken wat er gebeurt...moet er toch maar een routine van proberen te maken. Is ook wel makkelijk als ze straks naar het KDV gaat...
mijn idee nu:
(voor vandaag)

5:00 uur fles
9:00 uur fles
12:45 uur fles: daarna in bed
16:00 uur fles:
20:00 uur fles: daarna in bed.
23:30 uur fles.

en tussendoor lekker een beetje bij mama op de arm, in de box, wipstoel etc...Lijkt het wat??

(en de tijdstippen van de flessen zijn op aanvraag hoor, dus bij benadering; soms zit er 4 uur tussen; maar soms ook maar 2,5 uur.... en soms drinkt ze 6 en soms nog 7 op een dag...)
pi_77880779
Aviva lacht Mooi is dat he Davinia? Als mijn kleine meisje lacht gaat de zon schijnen, vallen alle problemen weg en voel ik me de gelukkigste persoon op aarde (En ze lacht heel veel )

Lili, kolven is inderdaad niets leuk. Maar ik vind 100 ml uit 1 borst wel een hele mooie opbrengst voor een eerste keer hoor Er bestaat trouwens een neusspray die het toeschietreflex versneld, dan hoef je niet eerst een kwartier te kolven voor er wat gebeurd.
Zelf heb ik zo hard geprobeerd borstvoeding te geven, maar mijn meisje was niet sterk genoeg om goed te zuigen en ik heb gekolfd tot ik letterlijk de blaren op mijn tepels had staan, maar de opbrengst bleef steken rond de 40 en nam daarna ook af dus ik moest het op een gegeven moment gewoon opgeven want het was niet genoeg. En nu, terwijl mijn meisje al 4 maanden is, heb ik het daar nog moeilijk mee.

En over dat wegen... pfff wat een schrik. Ik heb thuis zo'n weegschaal en als ze druk is op de schaal weeg ik haar altijd nog een keer, want dan klopt het nooit. Zouden ze op het cb toch moeten weten zou je denken.

Nagels vijlen vindt Xeentje heerlijk Ik zet haar dan meestal op schoot neer, met haar rugje tegen mij aan en dan gaat zij lekker tv kijken en kan ik lekker vijlen. Meestal slaapt ze als ik klaar ben Ik gebruik wel mijn eigen (zachte) vijl, want met die babyvijltjes kan je vijlen tot je een ons weegt.

Ik ga maar weer aan het werk. Nog 4 uur tot ik mijn snoepje weer op kan halen. Gisteren ging ze heel hard lachen toen ze me binnen zag komen lopen
pi_77880829
Beessie, klinkt goed, maar pin je je zelf er niet te veel op vast hoor. Rienk slaapt nooit in de wipstoel Vind dat ding niet zo boeiend volgens mij

Lily, ik zal zo eens kijken of hij het kan. Hij drinkt nu (erg netjes! )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77881015
Ik denk dat Evie in slaap is gevallen... het is stil op de babyfoon Moet mezelf bedwingen om niet even te gaan kijken..

@Vlindur: het is ook allemaal bij benadering hoor. Het is natuurlijk wel een baby en ze bepaalt wel in grote mate zelf wanneer ze drinkt enzo hoor...
een soort van richtlijn is het meer. Ik wil proberen een beetje regelmaat en voorspelbaarheid voor haar in te bouwen. Zoals voor de fles van een uur of 9 wordt ze gewassen...
pi_77881019
Even in de herhaling hoor

Bekijk deze YouTube-video
pi_77881059
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik denk dat Evie in slaap is gevallen... het is stil op de babyfoon Moet mezelf bedwingen om niet even te gaan kijken..

@Vlindur: het is ook allemaal bij benadering hoor. Het is natuurlijk wel een baby en ze bepaalt wel in grote mate zelf wanneer ze drinkt enzo hoor...
een soort van richtlijn is het meer. Ik wil proberen een beetje regelmaat en voorspelbaarheid voor haar in te bouwen. Zoals voor de fles van een uur of 9 wordt ze gewassen...
Ik snap je Succes er mee
pi_77881067
Vlindur wat een prachtige foto's in het fototopic! Wat is Rienk leuk!!

En wat ik nog vergat te zeggen: Twinkly, ik vind jou een hele lieve zorgzame mama zoals je overkomt. Je hebt het zwaar maar ik zie je nooit klagen. Heel knap vind ik dat. En dat zo'n dame van het kdv meent jou kindje in bescherming te moeten nemen... grrrr. Ik zou denk ik ontploft zijn en mijn meisje zonder pardon van haar over hebben genomen. Maar kan me ook voorstellen dat je even 'flabbergasted' bent van zoveel misinterpretatie van die dame.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:30:37 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77881112
Even een fotootje om het topic vast op te vrolijken

Overigens lijkt hij op deze foto erg op Jessai, maar op de onderste foto weer op Junah:

Zo leuk om te kijken op wie verse baby'tjes lijken... al moet ik altijd erg lachen, iedereen ziet er iemand anders in... de één zegt 'duidelijk papa', de ander zegt 'sprekend mama'... en dan die overtuiging erbij Sommigen beweren zelfs dat Chinook sprekend op mijn vriend lijkt (ze weten niet dat ze een andere vader heeft )

En ik sluit me helemaal bij Xenia aan voor wat betreft het Twinkly-KDV-Niels-huil-probleem. Je blijft zo positief (klinken?)! Petje af hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tan op 11-02-2010 13:45:10 ]
pi_77881445
Ja leuk Tan! Pracht kienders heb je ook

Rienk schijnt op mij te lijken, maar ik vind hem op geen een lijken. Van beide heeft hij wel iets, maar hij is de mooiste van allemaal
pi_77881758
BJ; schema ziet er goed uit
Misschien laat ze zich wel een beetje sturen om het dag en nacht-ritme te pakken te krijgen

Leah snapt het nog niet zo goed. Overdag slaapt ze beter dan 's nachts lijkt wel. Ik ga ook eens wat proberen te sturen...

Ja, Xenia, die neusspray moet ik maar halen als ik weer ga werken.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:22 schreef Xenia het volgende:
Ik ga maar weer aan het werk. Nog 4 uur tot ik mijn snoepje weer op kan halen. Gisteren ging ze heel hard lachen toen ze me binnen zag komen lopen
Leuk
Met een beetje geluk duurt dat nog wat jaren.
Mijn zoontje van 5 doet dat nog steeds. Als hij uit school komt en hij ziet me dan begint hij te stralen en rent met uitgestrekte armen op me af en roept dan; mammmmaaaaa

Grappig ja, Tan
Die meningen van anderen op wie de baby lijkt.
pi_77882412
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:47 schreef lily het volgende:
Leuk
Met een beetje geluk duurt dat nog wat jaren.
Mijn zoontje van 5 doet dat nog steeds. Als hij uit school komt en hij ziet me dan begint hij te stralen en rent met uitgestrekte armen op me af en roept dan; mammmmaaaaa
*megasmelt* wilikook!
pi_77883809
Evie heeft toch een uur en een kwartier in haar ledikant geslapen... (normaal slaapt ze overdag maar erg weinig en eigenlijk alleen dicht bij mij.. )
Elke dag oefenen dus....

en nu is ze eruit en ligt ze (in mijn nieuwe draagdoek) op mijn borst te slapen...
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:11:07 #14
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77884898
Knap van Evie

Wat is Rienk een schatje!!!!

En Elyas ook trouwens, Tan ik vind jouw kinderen allemaal superveel op elkaar lijken

Verder bijna weer nietssssss te melden hiero. Oma belde net heel enthousiast op dat Alexa aan het kruipen tijgeren is gegaan (had ze hier natuurlijk allang gedaan , maar ik zie Oma graag enthousiast)...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77886889
Fijn BJ! Misschien slaapt ze in haar ledikantje wat rustiger?

Wat een leuke foto's Tan! Daar wordt je inderdaad vrolijk van!

Hoe gingen de prikjes voor Leah, Lily? En wat balen van het korte tongriempje, maar ik begrijp dat ze daar niet veel aan doen?
En Vlindur, Isa steekt regelmatig haar tong uit, volgens mij is het een teken dat ze aan het poepen is!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:43:39 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77888302
@BJ, wat goed zeg! Ik merk ook dat ik Elyas steeds makkelijker kan wegleggen in de box of wieg, hij hoeft niet meer de hele dag aan mijn vastgeplakt te zitten

Ik heb even een vraagje aan iedereen - hopelijk zonder dat jullie me betichten van ziek van geest of dierenmishandeling... Maar ik heb vanuit de tijd dat ik het ZH lag nog een paar liter borstvoeding liggen... ik kolfde toen zo belachelijk veel en ze gebruikten maar een klein deel, dus de rest ligt nu in de vriezer. Ik denk alleen niet dat ik er gebruik van ga maken, maar ik vind weggooien zo zonde... is die afgekolfde melk geschikt en lekker voor onze poes? Of is het schadelijk voor katten? Ik weet dat gewone koemelk niet geschikt is, maar dit is natuurlijk veel lichter verteerbaar dan gewone melk.
pi_77888338
Mijn VK zei wel dat ik het aan de poes kon geven Die had zelf trouwens ook katten, dus dan ga ik er vanuit dat je wel weet wat wel en niet kan. Toen Lotte zo weinig dronk stond het altijd in eierdopjes bij mn bed, dat was makkelijk met het spuitje, en de poes probeerde er in onbewaakte momenten ook altijd bij te komen

Lotte dronk alleen alles zelf, dus de poes heeft het nooit gekregen
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:47:08 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77888449
nweuser, aviva gaat volgende week voor het eerst, met 6 wk. van wanneer is isa? was zij van 31-12?

evie lekker in het ledikant geslapen! aviva ligt er nu ook te ronken.

lachfoto's volgen als ze op de compu staan. eerst moet de was
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:56:16 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77888793
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:44 schreef Linda2205 het volgende:
Mijn VK zei wel dat ik het aan de poes kon geven Die had zelf trouwens ook katten, dus dan ga ik er vanuit dat je wel weet wat wel en niet kan. Toen Lotte zo weinig dronk stond het altijd in eierdopjes bij mn bed, dat was makkelijk met het spuitje, en de poes probeerde er in onbewaakte momenten ook altijd bij te komen

Lotte dronk alleen alles zelf, dus de poes heeft het nooit gekregen
Oké! Dan ga ik het proberen voordat het niet meer houdbaar is. Ben benieuwd of ze het lekker vindt.
pi_77889008
Rienk en Elyas, wat een schatjes.

Ik ben nu ook zo'n moeder die geen puf meer heeft om te posten na het werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77889064
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Rienk en Elyas, wat een schatjes.

Ik ben nu ook zo'n moeder die geen puf meer heeft om te posten na het werk.
lekker ff relaxen en bijkomen claudia
pi_77889127
Morgen is mijn mamadag! Dan ga ik maar weer eens flink foto's maken.

De droger is trouwens woensdag binnengekomen en... halleluja!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77889559
Oh, wat een leuke foto's allemaal!
Tan, wat leuk om zo een rijtje van je kinderen te zien... ze hebben inderdaad wel wat van elkaar weg, maar ook allemaal wel een eigen gezichtje.
Rienk, wat wordt je groot kerel... oh en super lief truitje/pakje (dat bruine, waar verkrijgbaar?)
BJ, wat fijn dat het goed ging in Evie's eigen bedje... ik heb vandaag ook weer eens een poging gewaagd, maar nog weinig succes (half uur huilen, half uur bij mij liggen om te troosten en weer in slaap te vallen, half uurtje slapen en daarna weer huilen en klaarwakker)... maar ik ga het nu volhouden, elke dag even naar boven om te slapen.
Sorbootje, klinkt als een fijn begin van de ochtend... in elk geval veel beter dan gisteren.
Twinkly, wat een gedoe op het KDV zeg... en heel apart, maar ergens ook best jammer/verdrietig dat die leidster je zo "beoordeelde". Bah... wat je ook nu gaat doen met Niels, het is in elk geval het beste voor hem, want jullie houden veel van hem en willen natuurlijk ook het beste voor hem. Hopelijk maakt die gedachte je keuzes en gevolgen daarvan wat makkelijker te verdragen.
Claudia, lekker uitrusten en genietne van je grote knul!
Lily, hoe gaat het met Leah? Is ze een beetje goed onder de prikjes? Ik moet over 2 weken ook met Minke, maar moet de afspraak nog even verplaatsen want het is op een dinsdag en dat zou betekenen dat we daarna ook meteen babymassage hebben... leek me niet zo handig plan.
Babymassage dus, dinsdag eerste ochtend gehad, met alle meiden en baby's van de pufclub. Was zo leuk om al die babytjes bij elkaar te zien en natuurlijk weer echt bijkletsen met de moeders. Minke vind het alleen nog niet echt leuk. We zouden het ook elke dag moeten doen om haar te laten wennen aan het masseren, maar gisteren kon het practisch gezien effe niet en vanochtend ging ze echt bijna meteen al door het lint. Heb haar nog wel wat kunnen kalmeren en nog wat kunnen masseren, maar echt een succes was het niet. Misschien heb ik ook wel een verkeerd tijdstip gekozen, maar hoop wel dat ze het wel leuk gaat vinden, want ik vind het ook wel heel lekker om zo met mijn meissie bezig te zijn en haar te helpen ontspannen (als het goed gaat).
pi_77890049
babymassage lijkt mij ook leuk lijnloos; houd je ons hier op de hoogte van jullie vorderingen??

en ik ga het ook doorzetten dat boven slapen.. ze moet er toch aan gaan wennen uiteindelijk...
pi_77890169
Shall do!

Oh Keshet, ik heb nog helemaal niet op jou gereageerd (Stoute lijnloos! ).
Wat een mooi vechtertje hebben jullie zeg en wat fijn dat je haar ook al lekker bij je kon hebben. Ik duim voor haar mee, en hoop dat het een hele lieve blije meid mag worden als ze straks groot en sterk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')