abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:45:52 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77678282
Vorig deeltje

Kleine babietjes

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 08-02-2010 18:33:54 ]
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:47:08 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77678308
Oeps ... topictitel moet nog een woordje bij ("topic") Moet één van de modjes dan maar aanpassen
pi_77678752
Ik doe even snel een post nu het nog mag

Trixke, wat goed dat je gegaan bent! Hoop dat de fysio je jochie goed kan helpen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77678896
TVP

@Trix; wat fijn dat je zo op tijd bij de fysio bent geweest! En wat goed voor Stef! ...

Evie is vandaag een stuk beter te pas.. maar ons meisje slaapt overdag bijna niet meer... heeft ze helemaal geen zin meer in..
maar vind het ook niet raar. bijvoorbeeld van8 sliep ze van 23:30 tot 6:30 en na de voeding nogmaals tot 10:30 uur... dus kan me voorstellen dat ze overdag niet meer echt moe is...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77679263
Trix, het is wel even schrikken denk ik zo... Maar iig goed dat je er zo optijd bij bent. Hopelijk is het zo op te lossen, en zo niet, dan hebben jullie er wel alles aan gedaan om het te verhelpen en is een helmpje onvermijdelijk. Sterkte ermee. Is wel een beetje zielig om zo z'n armpje vast te spelden , maar het is voor zijn eigen bestwil (zo zullen er in de jaren wel meer dingen volgen...)

BJ, klinkt een beetje als hetzelfde ritme dat Thomas al een tijdje heeft. Is wel prettig, niet? Thomas slaapt na 10.00 ook bijna niet meer hier en daar 15 minuten en dan is ie weer klaarwakker.
pi_77679637
Ongelooflijk dat jullie baby's zo wakker zijn! Ivan blijkt een heuse slaapkop te zijn. Hij kan gewoon niet langer dan een uur wakker blijven.

Icantrix, wat fijn dat je fysiotherapeut het serieus opneemt! Dat is dan even schrikken, maar er gebeurt tenminste wel iets.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:33:10 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77679805
Ik ga ook weer proberen meer mee te lezen en niet zo minder sociaal te doen. Het viel me gewoon zwaar om mee te posten en andermans leed te lezen en erop te reageren. Ik ben wel echt hartstikke gelukkig met mijn kleintje (en ook mijn grote kleintje). L doet het prima alleen verveelt hij zich wel heel erg snel in de box de laatste tijd. Hij vraagt veel om aandacht en van B krijgt ie dat tegenwoordig ook. Ze hebben steeds meer contact.
Het liefst ligt L op de grond te draaien. Ook BabyTV vindt hij superleuk en Teletubbies kraait hij mee. Zo grappig dat kleintjes altijd reageren op dat lachende babyzonnetje
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77680012
Vandaag is er een mevrouw van het consultatie bureau langs geweest voor een intake gesprek en tijdens het gesprek zag ze het flesje van de Infacol staan. Zij adviseerde mij om het niet te geven aan Dijon. Ik geef borstvoeding om zo te proberen oa allergie te voorkomen en zij zei dat Infacol juist het goede van borstvoeding afbreekt. Dus morgen maar venkel thee halen. Ook het flesje van VSM is niet wenselijk want zo zegt zij bevat alles van VSM alcohol (0.3 %) en dat wil je je kind ook niet geven.
pi_77680032
Dat wat Rocks zegt. Ik lees altijd wel, maar reageer bijna nooit. EN hoe langer ik niet reageer, hoe meer ik denk: "zitten ze toch niet op te wachten". Tijd voor verandering

Trix, super dat de fysio je serieus nam! Hopelijk gaat het snel beter!

BJ, waarschijnlijk toch een sprongetje dan bij Evie? Fijn in ieder geval dat ze wat beter te genieten is vandaag.

En Rocks, wat klinkt het heerlijk, je ventje. Ik had al foto's gezien in het fototopic, maar wat een mooierd is het zeg Mag Lotte 'm later hebben?
Lotte!
Noah!
pi_77680329
Heb wel bijgelezen maar er is niks blijven hangen in mn snot hoofd...
Jamie heeft JBPM door zn fles, nu blijft de voeding er een stuk beter in zitten (2 schepjes op 200 cc) Alleen heeft hij er wel moeite mee om het uit de fles te krijgen, heb een 123 speen op standje 3. Weet iemand of de large speen groter is dan standje 3 op de difrax S fles?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:07:18 #11
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77680991
Faja, niet om het een of ander maar zijn ze bij jou op het CB deskundig genoeg op het gebied van BV om zulke dingen te kunnen zeggen? Er zitten nl dezelfde dingen in infacol als in sab simplex en dat schijnt weer wel goed te zijn. En venkelthee wordt hier en daar ook afgeraden voor kleine baby's. Niet dat ze ongelijk hebben, hoor, maar meer om het toch eens met zekerheid te willen weten.

Ohja, besefte me net ineens dat L wel eens in een sprongetje zou kunnen zitten. Hij huilt vrijwel nooit en nu opeens wel.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:21:57 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_77682474
De kinderarts (?) op mijn consultatiebureau vond het juist prima dat we Infacol gebruikten.

Ivan heeft voor de 2e keer inentingen gehad. De vorige keer merkten we er niets van. Nu ligt hij als een blok te slapen. Ik kan hem niet wakker krijgen voor z'n voeding. Hij heeft slapend gedronken.

Ik spreek alleen voor mezelf, maar ik vind het onzin om overal maar op te moeten reageren, hoor. Ik vind het gewoon leuk om te lezen hoe het met anderen gaat. Blijf dus ajb gewoon posten.
pi_77682544
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
De kinderarts (?) op mijn consultatiebureau vond het juist prima dat we Infacol gebruikten.

Ik spreek alleen voor mezelf, maar ik vind het onzin om overal maar op te moeten reageren, hoor. Ik vind het gewoon leuk om te lezen hoe het met anderen gaat. Blijf dus ajb gewoon posten.
Maar ook dat post ik zelden, hoe het hier gaat. Ik schitter door afwezigheid zeg maar
Lotte!
Noah!
pi_77682633
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:41 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Maar ook dat post ik zelden, hoe het hier gaat. Ik schitter door afwezigheid zeg maar
Dan is het nog leuker om zo nu en dan een update te lezen! Ik rapporteer zo'n beetje elke scheet en daar zit geen hond op te wachten. Maar ik vind het leuk om te doen en ga er vrolijk mee door.
pi_77682746
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan is het nog leuker om zo nu en dan een update te lezen! Ik rapporteer zo'n beetje elke scheet en daar zit geen hond op te wachten. Maar ik vind het leuk om te doen en ga er vrolijk mee door.
Ik wel hoor Maakt de lange dagen alleen thuis wat gezelliger
Lotte!
Noah!
pi_77683545
Trix, wat fijn dat de fysio in elk geval snapt waarom jullie er waren en daadwerkelijk wat voor jullie kon betekenen!

Rocka en Linda, leuk dat jullie weer mee komen posten! En blije verhalen zijn zeker ook welkom
pi_77684249
* Xenia leest Rocka en Linda graag

Het gaat heel goed met mijn snoepje. Ze is zo ontzettend vrolijk en enorm veel babbelen. Zo'n enorm verschil met dat zieke dropje van de afgelopen weken.
Ze neemt ook eindelijk weer toe in geweest, was ook hoog nodig want begin januari woog ze bijna 5 kilo en begin februari woog ze nog steeds bijna 5 kilo. Maar nu eindelijk een mooie stijgende lijn

Dat infacol het goede van borstvoeding af breekt, vind ik vaagjes klinken. Infacol wordt helemaal niet opgenomen in het lichaam. Wat Rocka ook al zegt, ik zou dat toch nog eens dubbel checken Faja. Straks heeft Dijon pijnlijke krampjes terwijl dat eigenlijk misschien helemaal niet nodig is.

Incantrix, wat fijn dat jullie er zo op tijd bij zijn nu. Ik las je post en heb me voorgenomen ook meteen maandag een afspraak te maken met een kinderfysio voor Xeentjes hoofdje. Ze is vier maanden nu, hopelijk zijn wij ook nog op tijd (had ze al twee keer gebeld deze week, maar krijg steeds antwoordapparaat).

Hoe gaat het met Niels en Lars en mini-sproetje?
pi_77684656
Xenia wat fijn! Dat is een duidelijke stijgende lijn

Ik lees ook graag updates van Rocka en Linda. En iedereen.
Ik schrijf ook niet zo heel veel meer over m'n muppet hier. Veel meer dan "het gaat super" en "ze is geweldig" heb ik niet te melden, en om dat nou elke keer te herhalen is ook weer zoiets he
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:33:25 #20
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77684967
nog ff een vraagje; mijn meisje is zoooo ontzettend druk! ze slaapt dus overdag amper; maar ze is nu continu druk aan het doen. Niet huilerig ofzo; maar druk bewegen en rond kijken enzo... ik krijg dr amper rustig; ze wil niet even lekker bij me liggen; of in de box/ wipstoel oid... alleen maar druk druk druk doen...
iemand een idee wat het is en hoe dat komt???
pi_77685069
Alles is interessant, er is een hele wereld om te ontdekken Dan ga je toch niet slapen joh! Slapen is voor baby's watjes!

Althans, zo redeneer ik altijd maar als madame zo'n enorm drukke dag heeft
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:41:21 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77685276
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:36 schreef innepin het volgende:
Alles is interessant, er is een hele wereld om te ontdekken Dan ga je toch niet slapen joh! Slapen is voor baby's watjes!

Althans, zo redeneer ik altijd maar als madame zo'n enorm drukke dag heeft
ik ben ook gewoon bang dat ze wat overprikkeld is.. want nu is het huilen...
hoop dat ik dr zo eens even rustig kan krijgen; maar ik MOET kolven... dus ik zit ff vast.. (met wipstoel voor de laptop). En vriendlief is dr niet...
pi_77685449
Het kan vanalles zijn. Misschien is ze onrustig door krampjes, of is ze inderdaad overprikkeld. Het kan ook zijn dat ze sinds haar sprongetje meer kan en daar volop gebruik van maakt. Lekker zitten en rondkijken in plaats van liggen en slapen, precies zoals Innepin zegt.

Als ze gevoeliger wordt voor prikkels in haar omgeving dan is het misschien wel fijn voor haar als ze op een rustig plekje kan slapen? Ivan wil absoluut niet in zijn wipstoel slapen; die gaat dan ook huilen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:53:24 #24
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77685814
@Claudia; bedankt voor de tips. Inmiddels valt ze volgens mij net in slaap... *duimen draait*

misschien dat ik haar overdag toch af en toe even boven in haar wiegje moet leggen? dat ze in elk geval ergens overdag slaapt...
(misschien is ze vandaag wel gewoon TE veel wakker geweest)
pi_77686220
Ik denk dat je gauw genoeg gaat leren wat het beste werkt, BJ. Ik heb bijvoorbeeld geleerd om Ivan in zijn eigen bed te leggen voordat hij echt moe en héél chagrijnig wordt. Dat heb ik geleerd door schade en schande; ik heb het een paar keer te laat gedaan en wist daarna wel beter. Je probeert eens wat en als het werkt dan doe je dat nog eens. Ik geloof dat de meeste ouders zich zo redden.

Als ik Ivan te laat in bed leg dan wordt hij zeurderig en huilerig. Als ik hem dan wegleg is het verleidelijk om te denken dat hij geen slaap heeft omdat hij zo druk blijft doen. Maar als ik hem dan rustig krijg en toch in bed leg dan slaapt hij ineens als een roosje en is hij daarna heel blij. Dat is heel fijn om te weten, achteraf, dat ik het dan toch 'goed' heb gedaan.

Misschien geen gek idee dus om te experimenteren met in het eigen bedje slapen overdag! Als het echt niet lukt dan merk je dat vanzelf wel. Misschien verrast ze je nog! Ivan was er op een bepaald moment echt aan toe. Daar kwam ik ook pas achter door het gewoon te proberen.
pi_77686444
Bj, ik krijg minke overdag ook alleen rustig door bij mij in de armen in slaap te laten vallen... Als ze in de wipstoel/box/eigen bed ligt is het na 10 minuten ook weer wakker en huilen... 'S avonds voor ik haar in bed leg ook lekker in mijn armen houden tot ze echt goed slaapt, anders wordt het een nacht onheil....
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:20:10 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77686937
Incantrix, wat fijn dat het bezoek aan de fysio zo positief was.
Ik dacht afgelopen zondag bij de meet ook 'oef, da's al een behoorlijke afwijking', maar ik vind het moeilijk om daar dan iets van te zeggen zomaar tegen iemand. Gelukkig had huup het wel gedaan.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:22:02 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77686987
Oh, en ik vergeet helemaal te vertellen dat het weer helemaal goed gaat met Oscar.
Wel komen miepen als hij ziek is, maar niet komen zeggen dat hij beter is. Foei!
Iig bedacht ik me vanmorgen dat hij toch zieker was dan ik dacht en dat merk ik nu hij weer beter is. Toch net een tikkie levendiger op het aankleedkussen, meer kletsen enzo.
Nu nog wel veel snot, maar lang zo veel niet als gisteren en eergisteren.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:51:43 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77687952
Thnx allemaal We zijn inderdaad superblij dat de fysio zo grondig is meteen, ben ook erg benieuwd nar wat de manueel therapeut zal gaan zeggen en doen.

BE, dat vind ik erg begrijpelijk hoor! Al was ik nu een bekende dan zeg je misschien nog wel iets, maar tegen iemand die je voor het eerst ziet.. Voortaan mag je het míj in elk geval best zeggen hoor, ik kan het hebben Dat dit al best erg is had ik zelf gelukkig ook al wel in de gaten (Huup had me een paar weken terug in dit topic al aangeraden naar de fysio te stappen, maar helaas heeft dit centrum het druk en duurde het een paar weken tot ik terecht kon) maar ik had niet verwacht dat de oorzaak zo erg was vooral. Nouja, we werken eraan in elk geval
3!
pi_77689458
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:25 schreef Incantrix het volgende:
Zo, dat was weer een enerverend dagje hoor.. Jongens, wat ben ík blij met Huups advies om meteen al naar de fysio te gaan. Huupz, de komende meet kun je een dikke klapzoen verwachten! De fysio was súperblij dat ik op eigen houtje ben gekomen en niet ben gaan zitten wachten op het CB. Sterker nog: hij was nogal geïrriteerd dat ze er bijna niks mee hebben gedaan en gaat ze binnenkort bellen om ze de oren hierover te wassen. Stef heeft echt een enorm sterke neiging naar links en als we nog een paar maanden hadden gewacht was Stef sowieso al een helmpjes-klant geworden. Dat wij ons zo rot voelden omdat we hem maar niet goed naar rechts kregen gedraaid vond hij onterecht, want Stef is erg sterk en, zo zei hij, hier ging hij zelf ook nog best een kluif gaan krijgen.

We hebben nu een driehoekig kussentje gekregen met nog een klein driehoekje eraan vast zodat we hem op de bolle kant van zijn koppie kunnen leggen en moeten zijn linkermouw aan zijn broek spelden zodat hij niet meer op zijn linkerhand kan sabbelen. Ondertussen wordt ik maandag teruggebeld voor een afspraak bij de manueel therapeut omdat de fysio een blokkade hoog in de nek denkt te zien en daarnaast gaat de fysio aan de slag om de spieren in de rechterkant van zijn nek soepeler te maken dan ze nu zijn. Verder vond hij Stef heel groot voor zijn leeftijd (zeiden ze bij het CB ook al, maar nu met de reacties hier en die van de fysio geloof ik het pas echt ) en vond hij hem een heel lief en blij ventje De fysio denkt dat dit allemaal veroorzaakt is door Stef's houding in mijn buik, hij zat er inderdaad scheef in (rechts was ik altijd bont en blauw, links voelde ik nooit wat) en hij is ook vroeg ingedaald. Hij leek ook echt pijn aan zijn nek te hebben als die meneer ermee bezig was, heel sneu. Hij was redelijk positief over de toekomst, omdat we er nu op tijd bij zijn, maar hij hintte er wel naar dat hij niet raar op zal kijken als Stef toch met een helmpje eindigt.

Ondertussen ligt mijn lieve blije mannetje te gillen in de box omdat hij op zijn linkerkant wil draaien maar dat kussen zit hem in de weg en ga ik nu kijken of ik nog veiligheidsspelden in huis hem om hem nog een extra tandje ongelukkiger te maken Ik ben eigenlijk best geschrokken om eerlijk te zijn. Niet dat dit nu een kwestie van levensbelang is, maar ik had niet verwacht dat het al zo erg was en dat hij er misschien ook echt pijn aan heeft Huup, nogmaals dank..

En dan nu.. Bijlezen Spelden zoeken
meid toch, wat herkenbaar!
Nouja goed, fijn in ieder geval dat jullie van die kussentjes hebben gekregen, wij moesten kloten met een opgerolde hydrofiel >.< Even doorbijten, na een dag of twee is hij gewend en maalt hij er niet meer om dat hij op zn zij ligt. Hij is ook nog klein dus veel andere keus dan zo te blijven liggen heeft ie niet
En dat vastspelden, wat een geniaal idee! Amélie sabbelt ook áltijd op haar linkerhandje, en die moesten we dus ook steeds weghalen en dan de rechterhand aanbieden. onbegonnen zaak natuurlijk (overigens doet ze vrijwel alles met links, vooralsnog lijkt ze linkshandig maar ik heb begrepen dat dat nog heel erg wisselt bij baby's).

Nouja goed, gewoon goed aan de gang gaan met de tips van de fysio, en ik hoop dat het allemaal supersnel bijtrekt bij Stef!

Overigens, ik zag niets aan Stef bij de meet maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet op gelet heb verder.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77694192
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Faja, niet om het een of ander maar zijn ze bij jou op het CB deskundig genoeg op het gebied van BV om zulke dingen te kunnen zeggen? Er zitten nl dezelfde dingen in infacol als in sab simplex en dat schijnt weer wel goed te zijn. En venkelthee wordt hier en daar ook afgeraden voor kleine baby's. Niet dat ze ongelijk hebben, hoor, maar meer om het toch eens met zekerheid te willen weten.

Ohja, besefte me net ineens dat L wel eens in een sprongetje zou kunnen zitten. Hij huilt vrijwel nooit en nu opeens wel.
Ik vermoed dat ze geen expert zijn op het gebied van borstvoeding maar ik vond ze nog al stellig over het geneesmiddel Infacol en de homeopatische middelen van VSM. De venkel thee was meer voor mij bedoeld als ik 1 glas per dag en dat schijnt volgens het CB dan weer wel goed te zijn.

Het werd mij ook gezegt dat de darmen gewoon onrijp zijn nog en dat in principe niks werkt tegen krampjes pas rond de 12 of als je pech hebt 16 weken leeftijd zijn de darmen gewent aan borstvoeding (of flesvoeding) en zullen ze aanzienlijk minder tot geen kramp meer hebben.

en nu weer snel bed induikt
  zaterdag 6 februari 2010 @ 06:43:24 #32
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77694922
Goedemorgen

Xenia, sorry, gisteravond vergeten te reageren op jou, maar dikke voor die curve zeg! En succes met de fysio, ik hoop voor je dat je meissie ook goed kan worden geholpen Ik had dat ook met deze fysio, eerst een inschrijfformulier ingevuld op hun website, een week later erachteraan gebeld omdat ik maar niks hoorde maar toen moest er nog over overlegd worden en halve week daarna een afspraak voor over ren dikke week gekregen Nouja, so be it dan he?

Huup, een hydrofiel? Echt? Wij gebruiken al vanaf het begin een dekentje, maar daar rolt hij gewoon overheen En grappig, ik heb ook al gevraagd of dit linkshandigheid zou kunnen betekenen, maar volgens de fysio zei dit inderdaad niet zo veel. Mijn moeder vertelt wel altijd dat zij het bij mij toch ook al als baby had gezien, maar dat het CB bij haar ook zei dat dat nog niet kon. Evengoed had ze gelijk Bij Stef ben ik daar erg nieuwsgierig naar, omdat ik links ben en mijn lief ambidext

Faja, ik vind al die verschillende manieren en adviezen zó raar joh.. Zo hebben wij van onze kraamzorg een hele andere manier van verschonen geleerd als mijn vriendinnen (onze zonen schelen maar een paar weken allemaal) omdat hun manier niet goed zou zijn. Ik heb van onze kraamzorg, de vk én de CB-arts infacol aangeraden gekregen en de lactatiekundige vond ons gebruik van dit middel ook prima. Venkelthee heb ik weer ten strengste afgeraden gekregen door de kraamzorg, maar dat heb ik nergens meer nagevraagd omdat ik dat ook vreselijk vies vind Ik vind die link die iemand hier postte er wel betrouwbaar uitzien.. Owja, en over wanneer je af en toe eens een flesje kunt gaan geven vind ook iedereen weer iets anders over *rolleyes* Ben benieuwd welke tegenstrijdige adviezen ik verder nog tegen ga komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 06-02-2010 06:49:07 ]
3!
pi_77695202
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 06:43 schreef Incantrix het volgende:

Faja, ik vind al die verschillende manieren en adviezen zó raar joh.. Zo hebben wij van onze kraamzorg een hele andere manier van verschonen geleerd als mijn vriendinnen (onze zonen schelen maar een paar weken allemaal) omdat hun manier niet goed zou zijn. Ik heb van onze kraamzorg, de vk én de CB-arts infacol aangeraden gekregen en de lactatiekundige vond ons gebruik van dit middel ook prima. Venkelthee heb ik weer ten strengste afgeraden gekregen door de kraamzorg, maar dat heb ik nergens meer nagevraagd omdat ik dat ook vreselijk vies vind Ik vind die link die iemand hier postte er wel betrouwbaar uitzien.. Owja, en over wanneer je af en toe eens een flesje kunt gaan geven vind ook iedereen weer iets anders over *rolleyes* Ben benieuwd welke tegenstrijdige adviezen ik verder nog tegen ga komen
Ik kies in zo'n geval voor het advies van de persoon of instantie die me het geschiktst lijkt. Ik heb bijvoorbeeld heel goede ervaringen met het OLVG, dus ik heb me niks aangetrokken van het advies van de kraamhulp en heb gewoon gedaan wat de verpleegkundigen en kinderartsen me geadviseerd hebben. Een van de dingen die me in het ziekenhuis is verteld, is dat ik bij thuiskomt gewoon zou kunnen bijvoeden met een flesje in plaats van een spuitje. Volgens hen dronk Ivan zo goed uit de borst dat er geen gevaar van tepel-speenverwarring meer zou zijn. Lactatiekundigen denken daar duidelijk anders over. Ik weet niet wat wijsheid is, maar ik ben wel blij dat Ivan zowel uit de borst als uit het flesje goed drinkt. Ik vond het in ieder geval fijn dat mijn ziekenhuis zo relaxed over dingen dacht. Ik zou natuurlijk not amused zijn geweest als hij alsnog last van tepel-speenverwarring had gehad.

Ik ben ook vergeten te reageren op de curve van Xenia terwijl ik het juist zo'n mooi lijntje vond. Wat fijn dat de kleine weer goed groeit!
pi_77695401
BJ, ik merk dat Isa sinds een paar dagen ook wat meer wakker is overdag (ze is nu 5 weken). Ze is soms wel 2 a 3 uur achter elkaar wakker, dus soms tussen twee voedingen in. Ik merk soms wel dat ze dan na 2 uurtjes ook wel moe wordt, maar dat ze dan niet meer helemaal goed zelf in slaap kan vallen. Dan moet ze echt even op mijn arm in slaap vallen en leg ik haar daarna weg. Als ik haar trouwens te vroeg wegleg, is het ook niet altijd goed.
Ik kan inmiddels soms wel zien aan haar houding of ze gaat slapen ofniet. Als ze van haar handjes vuistjes maakt, gaat ze vaak uit zichzelf wel slapen, is ze moe. Leuk om zo de signalen van je kind te leren kennen.
Ze slaapt hier overdag trouwens nog beneden in de kinderwagenbak, kan ze heerlijk in liggen!
pi_77696368
Xenia wat fantastisch dat je meisje weer goed groeit!!!

Icantrix en Huup tot geloof ik 4 jarige leeftijd is het belangrijk dat kinderen hun beide handen evenveel gebruiken zodat beide hersenhelften evenveel gestimuleerd worden. Dat is ook waarom het niet goed is dat een baby een voorkeurskant heeft, het is niet alleen cosmetisch.
Wat rot dat er zo'n lange wachtlijst is bij jouw fysio Icantrix Gelukkig zijn er nu stappen ondernomen, fijn dat hij een kussentje gekregen heeft!

Rocka ik vind het hartstikke logisch dat je niet op iedereen reageert en al helemaal niet op al die problemen Ik vind het fijn dat je weer meeschrijft, het is leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat.

Niels huilt (zeg maar gerust krijst) altijd voordat hij in slaap valt, ook in de doek. Ik denk dat het komt doordat hij eigenlijk alles mee wil maken en zich niet zomaar over kan geven aan de slaap. Maar ik vind het wel heel naar...

Het kinderdagverblijf gisteren was een ramp Niels heeft maar 1,5 uur geslapen en het grootste deel van de tijd gekrijst, hij is nog steeds schor. Helaas kon ik hem pas om 16.30 uur ophalen. Op weg naar huis en thuis was hij nog steeds helemaal overstuur, hij gedroeg zich weer zoals hij deed voor hij medicijnen kreeg. Gelukkig heeft hij vannacht goed geslapen en was hij vanmorgen weer vrolijk. Volgens mij raakt hij veel te overprikkeld van al die kinderen daar, het is een verticale groep. Toen ik hem op kwam halen hadden ze hem in de kinderwagen gelegd waar hij lag te krijsen, terwijl ik aangegeven had dat hij daar een hekel aan heeft. Maar er waren nog maar twee leidsters waarvan er een met de oudere kinderen bezig was en de ander al een andere huilende baby vast had.
Ik zit er aan te denken om hem maar halve dagen te laten gaat tot ik weer werk gevonden heb. Maar goed, dat duurt ook niet al te lang, de hypotheek moet toch betaald worden.

en die ongesteldheid was vals alarm

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 06-02-2010 10:47:50 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77696629
He bah Twinkly, das niet fijn om 'm zo op te halen. Het is ook wel te begrijpen dat de leidsters af en toe hun handen vol hebben, maar wat raar dat er dan een al naar huis is, terwijl het nog best druk is. Hopelijk went Niels snel

Lotte heeft vannacht voor de 2e nacht op rij doorgeslapen Gister schrok ik om 6.15u wakker en heb ik vriendlief naar dr kamertje gestuurd, omdat ik niet durfde. Ze lag er toen al sinds 19.00u in. En vanmorgen werd ze om half 6 wakker, ook sinds 19.00u. Toen heb ik dr speentje teruggegeven en nog een keertje toegedekt. Toen lag ze wel wat te mopperen, maar niet huilen ofzo. Heb de babyfoon maar uitgezet en nog 3 kwartier geslapen. Kwart over 6 is toch fijner als half 6
Lotte!
Noah!
pi_77697659
Twinkly wat rot dat het zo slecht ging op het kinderdagverblijf. Ik zou helemaal over de zeik gaan volgens mij als ik Xeentje op kwam halen en ze zou overstuur zijn. Ik vind het nu al zo'n drama om haar weer daar naar toe te moeten brengen volgende week. De vorige keer dat ze daar was (tijdens de wendagen) heeft ze RS virus opgelopen, dus ik ga haar echt met een heel zwaar hart achterlaten volgende week. Het liefst zou ik er helemaal niet meer naartoe gaan, ben ook op zoek naar een opvangmoeder maar dat is niet makkelijk.

Wat heerlijk dat Lotte al doorslaapt Linda.

Ik heb trouwens eindelijk de ultieme slaapzak gevonden. Precies wat ik zocht maar waarvan ik niet eens wist of hij bestond. Met rits schuin en helemaal onderlangs doorlopend zodat je hem heel makkelijk helemaal open kunt klappen om te verschonen.
pi_77697727
Ah, das handig Xenia! Maar dan ligt ze er toch alsnog met d'r billetjes op en dat wilde je toch juist niet? Of heb ik je vorige keer gewoon verkeerd begrepen?

Hopelijk blijft Xeentje nu virusvrij op het KD en gaat ze het gewoon heel erg naar d'r zin hebben
Lotte!
Noah!
pi_77697759
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:25 schreef innepin het volgende:
Xenia wat fijn! Dat is een duidelijke stijgende lijn

Ik lees ook graag updates van Rocka en Linda. En iedereen.
Ik schrijf ook niet zo heel veel meer over m'n muppet hier. Veel meer dan "het gaat super" en "ze is geweldig" heb ik niet te melden, en om dat nou elke keer te herhalen is ook weer zoiets he
Dan dus. *Zwaait!

Klein Xeentje gaat de goede kant op. Super zeg!

Wat k*t, Twink. Halve dagen lijkt voorlopig wel een oplossing idd. En een paar uurtjes meelopen, zou dat niet mogen? Dat ze met jou erbij kan wennen? Sterkte.

Wat goed van Lotte, Linda! Fijn!

Met Lente gaat het nog steeds super dus. Heel af en toe komt ze ineens weer voor een nachtvoeding, da's een beetje jammer. Als het midden in de nacht is trouwens niet, maar het is dan vaak net een uur of half vijf, een uur voordat N eruit moet en twee uur voordat ik eruit moet. Dus dan slaap ik niet meer.

Op d'r rug liggen doet ze nauwelijks meer. Zodra je d'r neerlegt, rolt ze zichzelf meteen op d'r buik. Om vervolgens als een aangespoelde walvis te gaan liggen mieren. Maar naarmate ze d'r hoofd langer overeind kan houden, lijkt ze zich steeds meer te vermaken op d'r buik.

En afgelopen woensdag is ze voor het eerst een hele dag op het kdv geweest. En hoewel ik het juist totaal niet van mezelf had verwacht, moest ik zo huilen bij het wegbrengen. Ik heb maar snel m'n snor gedrukt. Maar alles is goed gegaan. Ze vermaakt zich prima in de zelfschommelende schommelstoel en met het kijken naar de andere kindjes. In het heen-en-weer-boekje hebben ze geschreven dat Lente zo'n vrolijk meisje is. Mijn meisje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 06-02-2010 12:47:27 ]
pi_77699572
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:54 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte heeft vannacht voor de 2e nacht op rij doorgeslapen Gister schrok ik om 6.15u wakker en heb ik vriendlief naar dr kamertje gestuurd, omdat ik niet durfde. Ze lag er toen al sinds 19.00u in. En vanmorgen werd ze om half 6 wakker, ook sinds 19.00u. Toen heb ik dr speentje teruggegeven en nog een keertje toegedekt. Toen lag ze wel wat te mopperen, maar niet huilen ofzo. Heb de babyfoon maar uitgezet en nog 3 kwartier geslapen. Kwart over 6 is toch fijner als half 6
Linda toch Belachelijk en enorm herkenbaar tegelijk

Haai Ssserpente Wat fijn dat ze het naar haar zin had op het kdv Je vrolijke meisje Ik vind het ook altijd weer leuk als ik thuiskom en mijn schoonmoeder vertelt dat ze weer zo lief en vrolijk is geweest, en dat ze gingen wandelen en iedereen die ze tegenkwamen zei dat ze zo'n mooi meisje is of nou ja, meestal vooral een "woahhh die ogen!" maar ik interpreteer het maar even zo.

Twinkly
pi_77699930
Ja nou, muuh... straks was ze dood ofzo De babyfoon was ook zo stil...

Ssserpente, wat goed van Lente! Gaat het drinken uit de fles nu helemaal goed?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:34:36 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77700719
Even een vraagje tussendoor. Alexa heeft de televisie ontdekt. Op Nick Jr. is ze nu al weg van Dora (er wordt dan geschreeuwd, gekird en geschopt richting tv). Ik ga er dan maar bijliggen en mee kirren en schreeuwen...

Ik vroeg me af of, en hoe lang die beebs van jullie naar die tv staren. Alexa houdt dus met gemak een Dora aflevering vol
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77701481
Ik heb geen idee hoe lang dora duurt, maar Lotte kan 2 nijntje afleveringen op youtube kijken. Dat is 10min.
Lotte!
Noah!
pi_77702486
hier word eigenlijk nog geen tv gekeken Takkaman dus geen idee.
Maar vanmorgen hebben we samen op youtube filmpjes van Woezel en pip zitten kijken en dat duurde een kwartier.
en Roy is morgen een half jaar oud.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77707204
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:34 schreef Takkembah het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Alexa heeft de televisie ontdekt. Op Nick Jr. is ze nu al weg van Dora (er wordt dan geschreeuwd, gekird en geschopt richting tv). Ik ga er dan maar bijliggen en mee kirren en schreeuwen...

Ik vroeg me af of, en hoe lang die beebs van jullie naar die tv staren. Alexa houdt dus met gemak een Dora aflevering vol
Ivan kijkt gerust 3 kwartier naar de tv. (Zie foto in het fototopic.)
pi_77708132
haha tv kijken met de kids; wat leuk! ben benieuwd vanaf wanneer Evie interesse krijgt in zulke dingen...

van8 heeft ze weer goed geslapen; weer 6 uurtjes achter mekaar... gaat goed hoor!
vanavond lekker een avondje samen op de bank.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:39:07 #47
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77709429
Ze zeggen dat televisie 'slecht' is voor baby's... teveel prikkels enzo, maar probeer de aandacht er maar eens vanaf te houden als de tv toch aanstaat. Kunnen we zelf ook geen TV meer kijken want Elyas zit zo'n beetje driekwart van de dag aan mij geplakt Bovendien is mijn hele huishouden er ééntje van teveel prikkels voor een baby.
pi_77709483
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:39 schreef Tan het volgende:
Bovendien is mijn hele huishouden er ééntje van teveel prikkels voor een baby.

Ach ja, te veel prikkels... Als je erop let dat je kind genoeg slaapt (naar zijn of haar behoefte) en niet de hele dag ligt te huilen dan zal het allemaal wel loslopen. Ivan vindt de laptop ook geweldig en ik laat hem lekker.
pi_77709498
Lotte doet het ook hoor...die verdraaid zich helemaal, tot ze het kan zien. Maar Ronny kijtk vaak dingen als Stargate enzo en dat vraag ik wel offie kan doen als ze op bed ligt. Is veel schieten en herrie enzo. Maar gewoon nieuws...ach, waarom niet. Verder kijk ik zelf al nooit tv, dus overdag krijgt ze alleen de computer mee. Laatst keken we dus nijntje via Youtube en dan 1 of 2 afleveringen en dan is het weer genoeg
Lotte!
Noah!
pi_77713952
Goedenavond allemaal!

Hoe is het hier? Vanochtend is de vk langs geweest voor de laaste controle en met haar over het spugen van mini-flower2 gehad. Zij zei dat ze wrslk teveel melk binnen krijgt en dat niet kan verwerken. Omdat ik moet voeden op verzoek en ze 's nachts veel vaker komt geef ik haar dus elke weer melk. Maar nu is het advies om, als ze heel snel achter elkaar komt, een speentje te geven. Omdat het dus ook wel gewoon zuigreflex kan zijn. Dus dat gaan we vannacht maar proberen. Hopen dat het helpt .
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')