Maar ook dat post ik zelden, hoe het hier gaat. Ik schitter door afwezigheid zeg maarquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
De kinderarts (?) op mijn consultatiebureau vond het juist prima dat we Infacol gebruikten.
Ik spreek alleen voor mezelf, maar ik vind het onzin om overal maar op te moeten reageren, hoor. Ik vind het gewoon leuk om te lezen hoe het met anderen gaat. Blijf dus ajb gewoon posten.
Dan is het nog leuker om zo nu en dan een update te lezen! Ik rapporteer zo'n beetje elke scheet en daar zit geen hond op te wachten. Maar ik vind het leuk om te doen en ga er vrolijk mee door.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:41 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Maar ook dat post ik zelden, hoe het hier gaat. Ik schitter door afwezigheid zeg maar
Ik wel hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan is het nog leuker om zo nu en dan een update te lezen! Ik rapporteer zo'n beetje elke scheet en daar zit geen hond op te wachten. Maar ik vind het leuk om te doen en ga er vrolijk mee door.
ik ben ook gewoon bang dat ze wat overprikkeld is.. want nu is het huilen...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:36 schreef innepin het volgende:
Alles is interessant, er is een hele wereld om te ontdekkenDan ga je toch niet slapen joh! Slapen is voor baby's watjes!
Althans, zo redeneer ik altijd maar als madame zo'n enorm drukke dag heeft
meid toch, wat herkenbaar!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:25 schreef Incantrix het volgende:
Zo, dat was weer een enerverend dagje hoor.. Jongens, wat ben ík blij met Huups advies om meteen al naar de fysio te gaan. Huupz, de komende meet kun je een dikke klapzoen verwachten! De fysio was súperblij dat ik op eigen houtje ben gekomen en niet ben gaan zitten wachten op het CB. Sterker nog: hij was nogal geïrriteerd dat ze er bijna niks mee hebben gedaan en gaat ze binnenkort bellen om ze de oren hierover te wassen. Stef heeft echt een enorm sterke neiging naar links en als we nog een paar maanden hadden gewacht was Stef sowieso al een helmpjes-klant geworden. Dat wij ons zo rot voelden omdat we hem maar niet goed naar rechts kregen gedraaid vond hij onterecht, want Stef is erg sterk en, zo zei hij, hier ging hij zelf ook nog best een kluif gaan krijgen.
We hebben nu een driehoekig kussentje gekregen met nog een klein driehoekje eraan vast zodat we hem op de bolle kant van zijn koppie kunnen leggen en moeten zijn linkermouw aan zijn broek spelden zodat hij niet meer op zijn linkerhand kan sabbelen. Ondertussen wordt ik maandag teruggebeld voor een afspraak bij de manueel therapeut omdat de fysio een blokkade hoog in de nek denkt te zien en daarnaast gaat de fysio aan de slag om de spieren in de rechterkant van zijn nek soepeler te maken dan ze nu zijn. Verder vond hij Stef heel groot voor zijn leeftijd (zeiden ze bij het CB ook al, maar nu met de reacties hier en die van de fysio geloof ik het pas echt) en vond hij hem een heel lief en blij ventje
De fysio denkt dat dit allemaal veroorzaakt is door Stef's houding in mijn buik, hij zat er inderdaad scheef in (rechts was ik altijd bont en blauw, links voelde ik nooit wat) en hij is ook vroeg ingedaald. Hij leek ook echt pijn aan zijn nek te hebben als die meneer ermee bezig was, heel sneu. Hij was redelijk positief over de toekomst, omdat we er nu op tijd bij zijn, maar hij hintte er wel naar dat hij niet raar op zal kijken als Stef toch met een helmpje eindigt.
Ondertussen ligt mijn lieve blije mannetje te gillen in de box omdat hij op zijn linkerkant wil draaien maar dat kussen zit hem in de weg en ga ik nu kijken of ik nog veiligheidsspelden in huis hem om hem nog een extra tandje ongelukkiger te makenIk ben eigenlijk best geschrokken om eerlijk te zijn. Niet dat dit nu een kwestie van levensbelang is, maar ik had niet verwacht dat het al zo erg was en dat hij er misschien ook echt pijn aan heeft
Huup, nogmaals dank..
En dan nu.. Bijlezen Spelden zoeken
Ik vermoed dat ze geen expert zijn op het gebied van borstvoeding maar ik vond ze nog al stellig over het geneesmiddel Infacol en de homeopatische middelen van VSM. De venkel thee was meer voor mij bedoeld als ik 1 glas per dag en dat schijnt volgens het CB dan weer wel goed te zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Faja, niet om het een of ander maar zijn ze bij jou op het CB deskundig genoeg op het gebied van BV om zulke dingen te kunnen zeggen? Er zitten nl dezelfde dingen in infacol als in sab simplex en dat schijnt weer wel goed te zijn. En venkelthee wordt hier en daar ook afgeraden voor kleine baby's. Niet dat ze ongelijk hebben, hoor, maar meer om het toch eens met zekerheid te willen weten.
Ohja, besefte me net ineens dat L wel eens in een sprongetje zou kunnen zitten. Hij huilt vrijwel nooit en nu opeens wel.
Ik kies in zo'n geval voor het advies van de persoon of instantie die me het geschiktst lijkt. Ik heb bijvoorbeeld heel goede ervaringen met het OLVG, dus ik heb me niks aangetrokken van het advies van de kraamhulp en heb gewoon gedaan wat de verpleegkundigen en kinderartsen me geadviseerd hebben. Een van de dingen die me in het ziekenhuis is verteld, is dat ik bij thuiskomt gewoon zou kunnen bijvoeden met een flesje in plaats van een spuitje. Volgens hen dronk Ivan zo goed uit de borst dat er geen gevaar van tepel-speenverwarring meer zou zijn. Lactatiekundigen denken daar duidelijk anders over. Ik weet niet wat wijsheid is, maar ik ben wel blij dat Ivan zowel uit de borst als uit het flesje goed drinkt. Ik vond het in ieder geval fijn dat mijn ziekenhuis zo relaxed over dingen dacht. Ik zou natuurlijk not amused zijn geweest als hij alsnog last van tepel-speenverwarring had gehad.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 06:43 schreef Incantrix het volgende:
Faja, ik vind al die verschillende manieren en adviezen zó raar joh.. Zo hebben wij van onze kraamzorg een hele andere manier van verschonen geleerd als mijn vriendinnen (onze zonen schelen maar een paar weken allemaal) omdat hun manier niet goed zou zijn. Ik heb van onze kraamzorg, de vk én de CB-arts infacol aangeraden gekregen en de lactatiekundige vond ons gebruik van dit middel ook prima. Venkelthee heb ik weer ten strengste afgeraden gekregen door de kraamzorg, maar dat heb ik nergens meer nagevraagd omdat ik dat ook vreselijk vies vindIk vind die link die iemand hier postte er wel betrouwbaar uitzien.. Owja, en over wanneer je af en toe eens een flesje kunt gaan geven vind ook iedereen weer iets anders over *rolleyes* Ben benieuwd welke tegenstrijdige adviezen ik verder nog tegen ga komen
Dan dus. *Zwaait!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:25 schreef innepin het volgende:
Xenia wat fijn! Dat is een duidelijke stijgende lijn
Ik lees ook graag updates van Rocka en Linda. En iedereen.
Ik schrijf ook niet zo heel veel meer over m'n muppet hier. Veel meer dan "het gaat super" en "ze is geweldig" heb ik niet te melden, en om dat nou elke keer te herhalen is ook weer zoiets he![]()
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 10:54 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte heeft vannacht voor de 2e nacht op rij doorgeslapenGister schrok ik om 6.15u wakker en heb ik vriendlief naar dr kamertje gestuurd, omdat ik niet durfde. Ze lag er toen al sinds 19.00u in. En vanmorgen werd ze om half 6 wakker, ook sinds 19.00u. Toen heb ik dr speentje teruggegeven en nog een keertje toegedekt. Toen lag ze wel wat te mopperen, maar niet huilen ofzo. Heb de babyfoon maar uitgezet en nog 3 kwartier geslapen. Kwart over 6 is toch fijner als half 6
Ivan kijkt gerust 3 kwartier naar de tv.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:34 schreef Takkembah het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Alexa heeft de televisie ontdekt. Op Nick Jr. is ze nu al weg van Dora (er wordt dan geschreeuwd, gekird en geschopt richting tv).Ik ga er dan maar bijliggen en mee kirren en schreeuwen...
![]()
Ik vroeg me af of, en hoe lang die beebs van jullie naar die tv staren. Alexa houdt dus met gemak een Dora aflevering vol
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:39 schreef Tan het volgende:
Bovendien is mijn hele huishouden er ééntje van teveel prikkels voor een baby.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |