abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77880503
het vorige deel:

Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 21

Kleine babietjes

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77880570
en ik eindigde met:
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:45 schreef lily het volgende:
Oh, net voor de tweede keer gekolft.

pfff, wat een gedoe vind ik het.
Eerst de slechte borst; na een kwartier kwam er pas wat
Na een half uur, 3 kwartier ofzo 100 ml
In totaal dus een uur met dat apparaat gezeten...bleh..

Ik vind het hard werken...dat kolven
het is ook hard werken... (en ik moet wel 7 keer op een dag).. maar hoe vaker je het doet; hoe makkelijker het gaat volgens mij...

Ik heb Evie net voor het eerst in haar eigen bedje gelegd en speel nu nog even wat muziek op de babyfoon.. en dan zo maar uitzetten en kijken wat er gebeurt...moet er toch maar een routine van proberen te maken. Is ook wel makkelijk als ze straks naar het KDV gaat...
mijn idee nu:
(voor vandaag)

5:00 uur fles
9:00 uur fles
12:45 uur fles: daarna in bed
16:00 uur fles:
20:00 uur fles: daarna in bed.
23:30 uur fles.

en tussendoor lekker een beetje bij mama op de arm, in de box, wipstoel etc...Lijkt het wat??

(en de tijdstippen van de flessen zijn op aanvraag hoor, dus bij benadering; soms zit er 4 uur tussen; maar soms ook maar 2,5 uur.... en soms drinkt ze 6 en soms nog 7 op een dag...)
pi_77880779
Aviva lacht Mooi is dat he Davinia? Als mijn kleine meisje lacht gaat de zon schijnen, vallen alle problemen weg en voel ik me de gelukkigste persoon op aarde (En ze lacht heel veel )

Lili, kolven is inderdaad niets leuk. Maar ik vind 100 ml uit 1 borst wel een hele mooie opbrengst voor een eerste keer hoor Er bestaat trouwens een neusspray die het toeschietreflex versneld, dan hoef je niet eerst een kwartier te kolven voor er wat gebeurd.
Zelf heb ik zo hard geprobeerd borstvoeding te geven, maar mijn meisje was niet sterk genoeg om goed te zuigen en ik heb gekolfd tot ik letterlijk de blaren op mijn tepels had staan, maar de opbrengst bleef steken rond de 40 en nam daarna ook af dus ik moest het op een gegeven moment gewoon opgeven want het was niet genoeg. En nu, terwijl mijn meisje al 4 maanden is, heb ik het daar nog moeilijk mee.

En over dat wegen... pfff wat een schrik. Ik heb thuis zo'n weegschaal en als ze druk is op de schaal weeg ik haar altijd nog een keer, want dan klopt het nooit. Zouden ze op het cb toch moeten weten zou je denken.

Nagels vijlen vindt Xeentje heerlijk Ik zet haar dan meestal op schoot neer, met haar rugje tegen mij aan en dan gaat zij lekker tv kijken en kan ik lekker vijlen. Meestal slaapt ze als ik klaar ben Ik gebruik wel mijn eigen (zachte) vijl, want met die babyvijltjes kan je vijlen tot je een ons weegt.

Ik ga maar weer aan het werk. Nog 4 uur tot ik mijn snoepje weer op kan halen. Gisteren ging ze heel hard lachen toen ze me binnen zag komen lopen
pi_77880829
Beessie, klinkt goed, maar pin je je zelf er niet te veel op vast hoor. Rienk slaapt nooit in de wipstoel Vind dat ding niet zo boeiend volgens mij

Lily, ik zal zo eens kijken of hij het kan. Hij drinkt nu (erg netjes! )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77881015
Ik denk dat Evie in slaap is gevallen... het is stil op de babyfoon Moet mezelf bedwingen om niet even te gaan kijken..

@Vlindur: het is ook allemaal bij benadering hoor. Het is natuurlijk wel een baby en ze bepaalt wel in grote mate zelf wanneer ze drinkt enzo hoor...
een soort van richtlijn is het meer. Ik wil proberen een beetje regelmaat en voorspelbaarheid voor haar in te bouwen. Zoals voor de fles van een uur of 9 wordt ze gewassen...
pi_77881019
Even in de herhaling hoor

Bekijk deze YouTube-video
pi_77881059
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik denk dat Evie in slaap is gevallen... het is stil op de babyfoon Moet mezelf bedwingen om niet even te gaan kijken..

@Vlindur: het is ook allemaal bij benadering hoor. Het is natuurlijk wel een baby en ze bepaalt wel in grote mate zelf wanneer ze drinkt enzo hoor...
een soort van richtlijn is het meer. Ik wil proberen een beetje regelmaat en voorspelbaarheid voor haar in te bouwen. Zoals voor de fles van een uur of 9 wordt ze gewassen...
Ik snap je Succes er mee
pi_77881067
Vlindur wat een prachtige foto's in het fototopic! Wat is Rienk leuk!!

En wat ik nog vergat te zeggen: Twinkly, ik vind jou een hele lieve zorgzame mama zoals je overkomt. Je hebt het zwaar maar ik zie je nooit klagen. Heel knap vind ik dat. En dat zo'n dame van het kdv meent jou kindje in bescherming te moeten nemen... grrrr. Ik zou denk ik ontploft zijn en mijn meisje zonder pardon van haar over hebben genomen. Maar kan me ook voorstellen dat je even 'flabbergasted' bent van zoveel misinterpretatie van die dame.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:30:37 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77881112
Even een fotootje om het topic vast op te vrolijken

Overigens lijkt hij op deze foto erg op Jessai, maar op de onderste foto weer op Junah:

Zo leuk om te kijken op wie verse baby'tjes lijken... al moet ik altijd erg lachen, iedereen ziet er iemand anders in... de één zegt 'duidelijk papa', de ander zegt 'sprekend mama'... en dan die overtuiging erbij Sommigen beweren zelfs dat Chinook sprekend op mijn vriend lijkt (ze weten niet dat ze een andere vader heeft )

En ik sluit me helemaal bij Xenia aan voor wat betreft het Twinkly-KDV-Niels-huil-probleem. Je blijft zo positief (klinken?)! Petje af hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tan op 11-02-2010 13:45:10 ]
pi_77881445
Ja leuk Tan! Pracht kienders heb je ook

Rienk schijnt op mij te lijken, maar ik vind hem op geen een lijken. Van beide heeft hij wel iets, maar hij is de mooiste van allemaal
pi_77881758
BJ; schema ziet er goed uit
Misschien laat ze zich wel een beetje sturen om het dag en nacht-ritme te pakken te krijgen

Leah snapt het nog niet zo goed. Overdag slaapt ze beter dan 's nachts lijkt wel. Ik ga ook eens wat proberen te sturen...

Ja, Xenia, die neusspray moet ik maar halen als ik weer ga werken.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:22 schreef Xenia het volgende:
Ik ga maar weer aan het werk. Nog 4 uur tot ik mijn snoepje weer op kan halen. Gisteren ging ze heel hard lachen toen ze me binnen zag komen lopen
Leuk
Met een beetje geluk duurt dat nog wat jaren.
Mijn zoontje van 5 doet dat nog steeds. Als hij uit school komt en hij ziet me dan begint hij te stralen en rent met uitgestrekte armen op me af en roept dan; mammmmaaaaa

Grappig ja, Tan
Die meningen van anderen op wie de baby lijkt.
pi_77882412
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:47 schreef lily het volgende:
Leuk
Met een beetje geluk duurt dat nog wat jaren.
Mijn zoontje van 5 doet dat nog steeds. Als hij uit school komt en hij ziet me dan begint hij te stralen en rent met uitgestrekte armen op me af en roept dan; mammmmaaaaa
*megasmelt* wilikook!
pi_77883809
Evie heeft toch een uur en een kwartier in haar ledikant geslapen... (normaal slaapt ze overdag maar erg weinig en eigenlijk alleen dicht bij mij.. )
Elke dag oefenen dus....

en nu is ze eruit en ligt ze (in mijn nieuwe draagdoek) op mijn borst te slapen...
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:11:07 #14
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77884898
Knap van Evie

Wat is Rienk een schatje!!!!

En Elyas ook trouwens, Tan ik vind jouw kinderen allemaal superveel op elkaar lijken

Verder bijna weer nietssssss te melden hiero. Oma belde net heel enthousiast op dat Alexa aan het kruipen tijgeren is gegaan (had ze hier natuurlijk allang gedaan , maar ik zie Oma graag enthousiast)...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77886889
Fijn BJ! Misschien slaapt ze in haar ledikantje wat rustiger?

Wat een leuke foto's Tan! Daar wordt je inderdaad vrolijk van!

Hoe gingen de prikjes voor Leah, Lily? En wat balen van het korte tongriempje, maar ik begrijp dat ze daar niet veel aan doen?
En Vlindur, Isa steekt regelmatig haar tong uit, volgens mij is het een teken dat ze aan het poepen is!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:43:39 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77888302
@BJ, wat goed zeg! Ik merk ook dat ik Elyas steeds makkelijker kan wegleggen in de box of wieg, hij hoeft niet meer de hele dag aan mijn vastgeplakt te zitten

Ik heb even een vraagje aan iedereen - hopelijk zonder dat jullie me betichten van ziek van geest of dierenmishandeling... Maar ik heb vanuit de tijd dat ik het ZH lag nog een paar liter borstvoeding liggen... ik kolfde toen zo belachelijk veel en ze gebruikten maar een klein deel, dus de rest ligt nu in de vriezer. Ik denk alleen niet dat ik er gebruik van ga maken, maar ik vind weggooien zo zonde... is die afgekolfde melk geschikt en lekker voor onze poes? Of is het schadelijk voor katten? Ik weet dat gewone koemelk niet geschikt is, maar dit is natuurlijk veel lichter verteerbaar dan gewone melk.
pi_77888338
Mijn VK zei wel dat ik het aan de poes kon geven Die had zelf trouwens ook katten, dus dan ga ik er vanuit dat je wel weet wat wel en niet kan. Toen Lotte zo weinig dronk stond het altijd in eierdopjes bij mn bed, dat was makkelijk met het spuitje, en de poes probeerde er in onbewaakte momenten ook altijd bij te komen

Lotte dronk alleen alles zelf, dus de poes heeft het nooit gekregen
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:47:08 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77888449
nweuser, aviva gaat volgende week voor het eerst, met 6 wk. van wanneer is isa? was zij van 31-12?

evie lekker in het ledikant geslapen! aviva ligt er nu ook te ronken.

lachfoto's volgen als ze op de compu staan. eerst moet de was
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:56:16 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77888793
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:44 schreef Linda2205 het volgende:
Mijn VK zei wel dat ik het aan de poes kon geven Die had zelf trouwens ook katten, dus dan ga ik er vanuit dat je wel weet wat wel en niet kan. Toen Lotte zo weinig dronk stond het altijd in eierdopjes bij mn bed, dat was makkelijk met het spuitje, en de poes probeerde er in onbewaakte momenten ook altijd bij te komen

Lotte dronk alleen alles zelf, dus de poes heeft het nooit gekregen
Oké! Dan ga ik het proberen voordat het niet meer houdbaar is. Ben benieuwd of ze het lekker vindt.
pi_77889008
Rienk en Elyas, wat een schatjes.

Ik ben nu ook zo'n moeder die geen puf meer heeft om te posten na het werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77889064
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Rienk en Elyas, wat een schatjes.

Ik ben nu ook zo'n moeder die geen puf meer heeft om te posten na het werk.
lekker ff relaxen en bijkomen claudia
pi_77889127
Morgen is mijn mamadag! Dan ga ik maar weer eens flink foto's maken.

De droger is trouwens woensdag binnengekomen en... halleluja!
pi_77889559
Oh, wat een leuke foto's allemaal!
Tan, wat leuk om zo een rijtje van je kinderen te zien... ze hebben inderdaad wel wat van elkaar weg, maar ook allemaal wel een eigen gezichtje.
Rienk, wat wordt je groot kerel... oh en super lief truitje/pakje (dat bruine, waar verkrijgbaar?)
BJ, wat fijn dat het goed ging in Evie's eigen bedje... ik heb vandaag ook weer eens een poging gewaagd, maar nog weinig succes (half uur huilen, half uur bij mij liggen om te troosten en weer in slaap te vallen, half uurtje slapen en daarna weer huilen en klaarwakker)... maar ik ga het nu volhouden, elke dag even naar boven om te slapen.
Sorbootje, klinkt als een fijn begin van de ochtend... in elk geval veel beter dan gisteren.
Twinkly, wat een gedoe op het KDV zeg... en heel apart, maar ergens ook best jammer/verdrietig dat die leidster je zo "beoordeelde". Bah... wat je ook nu gaat doen met Niels, het is in elk geval het beste voor hem, want jullie houden veel van hem en willen natuurlijk ook het beste voor hem. Hopelijk maakt die gedachte je keuzes en gevolgen daarvan wat makkelijker te verdragen.
Claudia, lekker uitrusten en genietne van je grote knul!
Lily, hoe gaat het met Leah? Is ze een beetje goed onder de prikjes? Ik moet over 2 weken ook met Minke, maar moet de afspraak nog even verplaatsen want het is op een dinsdag en dat zou betekenen dat we daarna ook meteen babymassage hebben... leek me niet zo handig plan.
Babymassage dus, dinsdag eerste ochtend gehad, met alle meiden en baby's van de pufclub. Was zo leuk om al die babytjes bij elkaar te zien en natuurlijk weer echt bijkletsen met de moeders. Minke vind het alleen nog niet echt leuk. We zouden het ook elke dag moeten doen om haar te laten wennen aan het masseren, maar gisteren kon het practisch gezien effe niet en vanochtend ging ze echt bijna meteen al door het lint. Heb haar nog wel wat kunnen kalmeren en nog wat kunnen masseren, maar echt een succes was het niet. Misschien heb ik ook wel een verkeerd tijdstip gekozen, maar hoop wel dat ze het wel leuk gaat vinden, want ik vind het ook wel heel lekker om zo met mijn meissie bezig te zijn en haar te helpen ontspannen (als het goed gaat).
pi_77890049
babymassage lijkt mij ook leuk lijnloos; houd je ons hier op de hoogte van jullie vorderingen??

en ik ga het ook doorzetten dat boven slapen.. ze moet er toch aan gaan wennen uiteindelijk...
pi_77890169
Shall do!

Oh Keshet, ik heb nog helemaal niet op jou gereageerd (Stoute lijnloos! ).
Wat een mooi vechtertje hebben jullie zeg en wat fijn dat je haar ook al lekker bij je kon hebben. Ik duim voor haar mee, en hoop dat het een hele lieve blije meid mag worden als ze straks groot en sterk is.
pi_77890282
Was ik ook weer eens. Pfff zo druk hier, niet eens meer tijd voor Fok. Wennen met twee kindjes, maa rwel heel leuk . Met mini-flower2 gaat het ook een stuk beter w.b. spugen. Ze spuugt nu nog maar 1 keer per dag heen erg. Nog bedankt voor de tips. Afgelopen dinsdag is ze gewogen en was ze 3510 gram. De vrijdag ervoor was ze 3460 gram dus dat gaat de goede kant op. Schijnt wel een beetje aan de lichte kan te zijn volgens de wijkverpleegkundige. Nou ja ik maak me maar geen zorgen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_77891233
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:47 schreef DaviniaHR het volgende:
nweuser, aviva gaat volgende week voor het eerst, met 6 wk. van wanneer is isa? was zij van 31-12?

evie lekker in het ledikant geslapen! aviva ligt er nu ook te ronken.

lachfoto's volgen als ze op de compu staan. eerst moet de was
Isa is van 30-12. Ben benieuwd hoe de prikjes gaan.

Oh en babymassage lijkt mij ook wel wat! Ben benieuwd naar je ervaringen Lijnloos.
pi_77892225
Leah heeft geen last van de prikjes gelukkig.

Babymassage heb ik 5 jaar geleden gedaan en pas ik nu ook weer gewoon thuis toe
pi_77908650
goedemorgen

wat is het hier stillll hoop echt dat dat een goed teken en iedereen nu lekker aan het slapen is...(en gisteravond lekker heeft genoten van de kleine kinders)

prettige dag!
pi_77908665
Ook goedemorgen BJ!

Hier helaas nog geen slapen, hopelijk lukt dat zometeen nog even!
pi_77908938
Goedemorgen

Ik heb de hele avond kraamvisite gehad gister (collega's) dus geen tijd om te fokken, BJ.

Vandaag carnaval voor de kinderen op school.
Mijn is oudste nu aan het schmincken (the joker). Loopt niet echt lekker want zoonlief houdt niet van schminck
Oudste zoon is The Joker en jongste Batman

Leah heeft gisteravond van 18.00 uur tot 00.00 geslapen en toen gedronken tot 00.45.
Vannacht meldde ze zich om 4.15 weer. Het lijkt wel of ze dag en nachtritme een beetje door elkaar haalt.
Nu slaapt ze weer.
pi_77909401
Haha Lily, joker en Batman in 1 huis... Misschien moet je leah even als catwoman aankleden wel leuk hoor, stoere boys van je!
Bj, ik sliep toen idd (net) weer...
Nu weer wakker en na het flesje en een compleet schoon pak heeft Minke geen zin meer in slapen dus zitten we lekker samen op bed nog even tv te kijken... Grote ogen hier naast me dus slapen gaat er voorlopig niet meer van komen helaas... Nou ja, misschien straks nog even.
pi_77909530
Kon de zoon met de smink-haat dan niet beter batman zijn? Dan kun je volstaan met een masker

Mogge allemaal! Mijn vrije dag vandaag....heerlijk! Het huis is een terinzooi en Isabeau slaapt lekker... dus wat doe ik?

niks
pi_77909598
God wat een drama hier de laatste tijd. Hij slaapt overdag nog maar amper Steeds maar hazenslaapjes om dan vervolgens pas om 20:00 in slaap te vallen. Gelukkig slaapt ie 's avonds en 'snachts wel redelijk (vannacht om half 3 en half 6) Maar dan lig je er om 06:15 weer in en dan wordt ie om 07:00 weer wakker! Dat is niet de afspraak! Hij sliep altijd nog door tot een uur of 8/9 en kon ik ook nog slapen.

En nu slaapt ie weer, maar nu kan ik niet slapen omdat ik straks visite krijg en het huis niet echt opgeruimd is

Ik ben moe

Sorry voor de klaagpost.

Prettige dag verders!
pi_77909760
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:52 schreef Sorbootje het volgende:
Kon de zoon met de smink-haat dan niet beter batman zijn? Dan kun je volstaan met een masker
Jongste zoon wil al helemaal geen schminck op en batman pak is in zijn maat
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:52 schreef Sorbootje het volgende:
Mogge allemaal! Mijn vrije dag vandaag....heerlijk! Het huis is een terinzooi en Isabeau slaapt lekker... dus wat doe ik?

niks
zo hoort dat
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:41 schreef Lijnloos het volgende:
Misschien moet je leah even als catwoman aankleden
heheh
pi_77909938
Ik zie ineens dat het de twaalfde is vandaag. Isabeau is gewoon alweer 4 maanden! Hoe is dat mogelijk?!!
pi_77910053
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ik zie ineens dat het de twaalfde is vandaag. Isabeau is gewoon alweer 4 maanden! Hoe is dat mogelijk?!!
Het gaat snel he! Rienk is woensdag alweer 2 maanden!
pi_77910116
@vlindur; zo herkenbaar je post.. zulke momenten zijn echt NIET leuk. Ik heb vandaag ook bewust een dagje helemaal niets gepland; zodat ik ff niets MOET en alles in mijn (of beter gezegd Evie's) tempo en ritme kan doen.

Van8 was Evie om 4:45 uur en om 8:45 uur... keurig om de 4 uur ik denk dat ik straks eerst even ga douchen en dan lekker met Evie in de draagdoek op de bank hangen; uitzendig gemist kijken en verder lezen in mijn boek.
(en o ja ik moet nog wel ff een babywasje doen)

Evie morgen 10 weken wanneer is dat gebeurt???
pi_77910146
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:26 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Het gaat snel he! Rienk is woensdag alweer 2 maanden!
Ik vind het schandalig, voor je het weet hebben we puisterige pubers.
pi_77910530
vertel mij wat

deze

wordt over een week of drie 9
pi_77910753
Wat een schattige foto, lily! Ziet ie er nog steeds zo schattig uit?

Vandaag is onze mini-flower2 alweer 2 weken! Gaat zo snel. Alweer een week zonder kraamzorg.

En..volgens mij mag ik niet klagen met haar nachtritme; vannacht om half twee en om half zes gevoed. En daarna weer zoet gaan .
Zoals gezegd gaat het spugen ook beter. Das wel fijn
pi_77911318
flowerbox; wat fijn dat het daar goed gaat zeg! en dat het spugen minder is

ahhh Lily! 9!!! jeetje! Ben wel benieuwd hoe je stoere man er nu uit ziet eigenlijk

Ik ben schoon en ga lekker de GTSTpreview kijken (jaaaa ik keek nooit GTST, maja als je elke ochtend vroeg uit de veren bent ..) En straks generatie 2010 op uitzendig gemist .. leuk leuk!
pi_77911609
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhh Lily! 9!!! jeetje! Ben wel benieuwd hoe je stoere man er nu uit ziet eigenlijk
nu?

zo
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:57 schreef flowerbox het volgende:
Wat een schattige foto, lily! Ziet ie er nog steeds zo schattig uit?
ach

zonder schminck
pi_77911625
Ik heb dat "generatie 2010" helemaal gemist. Niks van gezien...
pi_77911821
Ik ben ook eindelijk eens bijgelezen
Heb gejuicht voor de kindjes die ineens de fles pakten (ook al was het eenmalig), bedacht van ohja ik kan ook wel even nageltjes knippen want ze slaapt toch (niet voor lang meer toen ), erken dat wij ook geen ritme hebben, mooie foto's langs zien komen met panty's (soort van) op hoofdjes of juist om de beentjes, je kindje huilend aantreffen op het kdv vind ik maar zielig (voor mama en kind) en nog veel meer. Gelukkig gaat het met veel kindjes weer wat beter lijkt het met de gezondheid.

Ik daarentegen heb barstende koppijn en pijn in m'n rug, maar heb deze week een verstopt melkkanaaltje niet in een borstontsteking laten doorgaan dus ik ben helemaal blij
Nog blijer ben ik met m'n meisje, ze is nu 6 weken en eindelijk beginnen we d'r een beetje te snappen. Ze is al een aantal keer alleen in slaap gevallen en de krampjes zijn ook beter te behappen. Ze begint meer te genieten van de wipstoel en is er gisteren zelfs in slaap gevallen en ook d'r mobiel vindt ze prachtig. Maar het allermooiste is dat ze van gezelligheid geniet en vooral van d'r zus (wat dan weer jammer is, is dat die zus d'r nogal vaak wakker maakt met goed bedoelde acties zoals het aangeven van speeltjes).
pi_77911993
Fijn dat je dat gelukt is Sidn3y! Mastitis is zo..aaaaaaahhhh autsj! Beterschap voor de hoofdpijn en pijn in je rug!!

Lieve dames, ik lees altijd alles mee en bij, maar heb zelf weinig nieuws te vertellen, daardoor word ik ook wat slechter in reageren...scuzi!

Even een extra dikke voor Keshet's kleine Teigetje...vecht maar flink meisje..je doet t zo goed! Heerlijk dat je al even met haar heb kunnen kangaroeën Keshet! Jullie trots!

én ik moet nog even melden dat Lena volgende week vrijdag met dr kleren aan moet zwemmen voor dr eerste guppie diploma (Ik hoor mezelf denken "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoor...in godsnaam waarom?... maar ik vind t tof joh! Mijn kind...dr eerste diploma! )
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77912039
lily! Je laat me schrikken met die Joker-foto. Carnaval?
Die laatste is wel lief

Trouwens, je kunt op uitzendinggemist.nl alle uitzendingen terug zien van generatie2010,lily. Kan je weer helemaal meepraten
pi_77912476
lol Poppedein

Lily wat een stoere jongens heb je!!

Keshet hoe gaat het vandaag met je meisje??

Tan onze katten lusten geen mamamelk ik ben zwaar beledigd!!

Ik ben gisteren naar de verzekeringsarts van het UWV geweest en ik krijg ziektegeld tot 12 april. Een hele opluchting! Nou kan Niels nog even thuis blijven en hopelijk leert hij voor die tijd uit de fles te drinken en kan hij makkelijker zonder mij. Maar wat een enorm vervelende arts was dat joh die werkte overduidelijk te lang bij het UWV. Hij maakte ook steeds hele idiote opmerkingen. Ik heb bijvoorbeeld Niels mee moeten nemen omdat ik geen rijbewijs heb en met het openbaar vervoer gaan te lang duurde, dan moet hij te lang op zijn eten wachten. Dus nu reed mijn moeder mij ernaar toe Vroeg die kerel of ik mijn zoontje in de auto had laten zitten (!!!) En terwijl we al een half uur aan het praten waren en ik meerdere keren aangegeven had dat Niels heel erg overstuur raakt wanneer hij zonder mij in een andere omgeving is en dat hij de fles niet pakt: "dan kun je toch kolven??" Die heeft ook eens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77912723
Sjongejonge Twinkly...dat zou je je soms graag even ontoerekeningsvatbaar door hormonen laten verklaren *doing!*
Wat ik je trouwens nog wilde zeggen/vragen... Willen ze op het KDV Niels niet in een draagdoek dragen? Mijn moeder werkt ook op een KDV en hoe graag ze het ook zouden willen, er is vaak simpelweg niet de mogelijkheid om hele jonge en/of huilbabytjes constant op de arm te houden, simpelweg omdat je sowieso al handen te kort komt daar als leidster. Nou zag ze mijn doek in mijn zwangerschap, vond t geweldig voor mij, maar het zou niets voor haar zijn. Tót ze na een tijdje zag met hoeveel gemak ik Lena knoopte en vooral hoeveel gemak ik daar dan weer van had. Sindsdien heeft zij mijn binana voor op de creche en draagt ze daar heel veel en vaak. De ouders vinden t allemaal helemaal geweldig, al was ze eerst wel een beetje de hippiejuf van de groep... sindsdien zijn er al een aantal ouders geweest die ook een doek hebben aangeschaft!
Maw...ze moeten er natuurlijk wel voor open staan, maar uiteindelijk denk ik dat ze er zelf heel veel gemak bij zouden hebben om Niels te dragen als hij over een tijdje weer naar het KDV gaat. Misschien willen ze daar eens over nadenken?

Tot dan in ieder geval fijn dat je tot 12 april soweiso zeker zit! Je mannetje lekker bij jou, jij lekker bij je mannetje! Wat nodig is, is nodig!
pi_77916480
Twinkly, je treft het wel met al die fijne figuren zeg.... Maar in elk geval heb je weer even wat lucht en rust tot 12 april, fijn!
Poppedein, wat grappig dat je moeder helemaal fan is geworden van de draagdoek... En slim idee ook!
Heb net een uurtje geleden mijn kleine meid weer in haar bedje gedaan, voorbereid op weer een uur drama, maar niks van dat alles... Geen kik meer gegeven. Ga zo toch maar even kijken maar het lijkt haast of ze het nu toch door heeft! (voorzichtige)

Edit: Bijna begrepen dus... Kom ik heel voorzichtig boven, tref ik dit aan:

[ Bericht 12% gewijzigd door Lijnloos op 12-02-2010 13:13:18 ]
pi_77917064
Lijnloos: ik ga Evie nu ook naar boven brengen... duim je ook ff mee ??
pi_77917145
Och lijnloos...kijk nou toch
Succes Evie!
pi_77917189
Succes BJ, ik duim met je mee... mijn meissie is inmiddels weer beneden in de wipper aan het spelen. Zo direct effe lekker op pad (boodschapjes doen en ingeredienten om een brusje tegen te gaan voorlopig )
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:45:31 #54
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_77917881
als ik hier allemaal zo lees, zitten we allemaal in hetzelfde schuitje

Dan weer doorslapen, dan weer niet..overdag minder slapen. Tis me wat. Ik leef met jullie mee hoor! Hier hetzelfde verhaal. Deze week maakt Evi er een potje van. Eergisteren heeft ze ineens weer 8 uur geslapen 's nachts, afgelopen nacht maar 5,5 uur. En in het begin van de week maar 4,5 uur..
Gisteravond hadden we kraambezoek. Normaal leggen we haar 's avonds na de voeding in bed, maar nu met bezoek hadden we haar in de box gelegd. Ze heeft een uur geslapen en voor de rest nonstop gegild!! We kregen haar niet stil, volgens mij was het te druk voor haar.

pff....en toch geniet ik elke minuut
pi_77918075
Ohw ik zag een lief filmpje van Rienk, lol!

En een goed gegroeide Leah! Mooi! Beetje jammer dat ze je eerst lieten stressen magoe

Haha die Lena, met de kleren aan zwemmen, waar is dat dan goed voor?

Verder ben ik alles vergeten..........

Hier is alles oke, Lars is superblij. Rolt van buik naar rug en van rug naar buik, steeds dezelfde kant op, en zo lag hij pas bijna onder de tafel haha
Slapen gaat ook heel goed in de gewone slaapzak. Meestal met speen, maar ook soms pakt hij zijn duimpje.
Overdag zijn het hazeslaapjes van een uurtje, maar gelukkig slaapt hij savonds en snachts prima.

Tis alleen jammer dat grote zus thuis tussen de middag niet meer wil slapen. Ze verzint de een na de andere smoes om eruit te mogen, en als het even kan maakt ze Lars wakker. Bij oma slaapt ze zo 2 uur smiddags, de heks. Dus mijn Fok!tijd is drastisch aan het afnemen

Lars ging met zijn grote zus knutselen voor oude oma:

wat een verschil in grootte van handjes!
Ging heel goed, Lars in de Bumbo, 100 doekjes bij de hand, en stempelen maar!
Alleen na 4 canvasjes vond ie het wel mooi geweest
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:18:42 #56
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77919209
Tja Karin op een ander slapen/eten etc ze dan beter. Alexa is ook een bij oma's....

Ff een vraagje tussendoor, wij hebben (nog) geen kinderstoel...

Wanneer kun je die gaan gebruiken (met verkleiner)...?
Alexa en Seth zijn lief
pi_77919297
Wij hebben er maandag een gekocht en Lotte zit er af en toe 5 minuutjes in, maar eigenlijk is het net niks. Fabrikanten schrijven op de verpakking dat ze vanaf 6 maanden zijn

Hier was ze goed wakker. Als ze moe is en ze gaat er in gaat ze hangen
Lotte!
Noah!
pi_77919339
Ook goedemiddag. Hehe, eindelijk weer even tijd om fatsoenlijk bij te lezen en te reageren.
Wij zijn vanochtend naar het cb geweest. Het speklapje is ruim 68 cm en was 7865 gram zwaar. De vpk vond em erg sterk in zijn buik, tja, hij legt amper zijn hoofd meer neer en trekt em zelf telkens omhoog. Verder is ie goedgekeurd. Omdat hij de laatste week eigenlijk consequent aangeeft meer honger te hebben en we niet meer omhoog kunnen in voeding (geven al een liter per dag) mogen we gaan kijken wat ie doet met fruit. We zien wel, tis echt als bijvoeding bedoelt, dus al neemt ie maar een likje. Ben wel benieuwd wat ie er mee gaat doen. Hij is natuurlijk nog maar 4,5 maand, dus wie weet wordt het niks en dan moet het met extra water in de fles gaan doen. Ook binnen zijn de voorlopig laatste prikjes, nou hoeft ie ze pas over zeven maanden weer. Manneke ligt dus met paracetamolletje te maffen in zijn bedje. Hij doet het gewoon heel goed. Rollen kan ie wel, bewees ie op het cb nog, maar hij heeft er gewoon weinig zin in.

Wat vervelend van al die ukjes die niet goed willen slapen! En wat hebben wij dan een geluk met ons mannetje dat al weer weken lekker doorslaapt.
Karin, wat fijn dat het met Lars goed blijft gaan!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:24:08 #59
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77919425
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:21 schreef Linda2205 het volgende:
Wij hebben er maandag een gekocht en Lotte zit er af en toe 5 minuutjes in, maar eigenlijk is het net niks. Fabrikanten schrijven op de verpakking dat ze vanaf 6 maanden zijn

[ afbeelding ]
Hier was ze goed wakker. Als ze moe is en ze gaat er in gaat ze hangen

Ik moet altijd lachen om haar duidelijke gezichtsuitdrukkingen.
Alexa heeft dat (nog) helemaal niet.

Maar we zullen eens kijken voor een stoel....

Mef, alles weer goedgekeurd. Hopelijk weinig last van de prikkies
Alexa en Seth zijn lief
pi_77919500
Takkembah, wij kregen vandaag op het cb te horen dat Driekus wel in de kinderstoel mag, maar dat ze het liever niet ziet ivm zijn rug en heupjes. Bumbo mag wel en op schoot zitten ook. Bumbo gaat trouwens ook erg goed, hij zit er graag in.
pi_77919515
idd Bucko, heel herkenbaar.... maar ik ben zoooo flieft op mijn kleine meisje... En de afgelopen week sliep Evie niet door, maar dr zit wel regelmaat in; meestal 5 uur en 9 uur ongeveer... dus vind het best prima allemaal. En ze ligt nu dus in haar ledikant op dr eigen kamertje... en het is inmiddels mooi stil op de babyfoon, dus ik denk dat ze slaapt..

moet wel bekennen dat ik blij ben dat het weekend is en papa van8 weer een flesje kan geven...

en aaaah Lotte; wat heb jij een heerlijk bekkie... en zo bedenkelijk...
(dat shirtje heb ik voor Evie ook liggen in maat 62)
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:28:37 #62
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77919601
Thanks, Bumbo hebben we inderdaad ook aan zitten denken.... Maar dat zou nog zo kort zijn.

En nu ga ik me klaarmaken voor Alexa's eerste logeerpartij! Vanavond CARNAVAL voor mams en paps

[ Bericht 55% gewijzigd door Takkembah op 12-02-2010 16:56:30 ]
Alexa en Seth zijn lief
pi_77928622
Zooo wij hebben even geshopt voor Driekus vandaag: een playtray voor de bumbo, een sillybilly en een heuse Sofie!
Takkembah, dan scoor je een bumbo tweedehands, er staan er genoeg op mp
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:01:29 #64
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77931096
Haai allemaal! Ik loop weer ontzettend achter, boeh! Wat stom, ik was gisteren halverwege een ellenlange post (jullie kennen me ) weggerend omdat Stef krampjes had en daarna heb ik stom genoeg de pc uitgezet, dus nu is al mijn tekst kwijt Suf wijf! Ik moet Stef zo weer voeden, dus helaas heb ik nu wéér niet de tijd die ik zou willen nemen om jullie allemaal even een persoonlijk commentaartje te geven, maar ik hoop dat jullie weten dat ik aan jullie denk en zéker wel met jullie meelees en meelééf

Hiero gaat het helemaal ok, Stef heeft gisteren zijn eerste bezoek aan de manueel therapeut gehad en vandaag mochten we weer naar de fysio. De manueel therapeut constateerde inderdaad een 'bewegingsprobleem' hoog links in zijn nek en heeft dit losgemaakt. Ook hij vermoedde dat dit te maken heeft met zijn houding in mijn buik, maar hij was erg positief over de toekomst. Over twee weken mag Stef nogmaals komen en dan is dat het laatste, of in het ergste geval het voorlaatste bezoek. De fysio had vandaag de resultaten van de meting en de afplatting van Stef's hoofd is op dit moment 107,9%. Ik heb werkelijk géén idee wat dat precies inhoud en of dat veel is of niet, maar het fijne aan dit verhaal was dat zijn gezicht en hoofd, op die afplatting na, nauwelijks vervormd zijn. Zijn ene oor zit íets naar voren ten opzichte van het andere en dat is alles, de afwijking dáárvan is 89,8 ofzoiets en dat was volgens de fysio nagenoeg normaal. Bij de fysio bleek vandaag al dat Stef een stúk makkelijker met zijn hoofd naar rechts kan draaien en hij heeft me een manier van oppakken geleerd waar ik nu weer mee aan de slag kan. Verder heeft Stef nu een spiegel in zijn box (ijdeltuit ) om zijn aandacht te trekken (als hij beweging ziet zal hij daarnaar kijken, dus zo houdt hij zichzelf mooi bezig met naar de goede kant kijken ). Ik ben blij met dit alles!

Dan ga ik nu nog maar even mijn leiddinggevende mailen, want dat had ik ook al woensdag zullen doen en dan ga ik Stef maar weer eens even voeden Hopelijk tot strakkies nog even!
3!
pi_77934058
Daar ben ik weer! Terug van een heerlijk ontspannen midweekje Limburg. Wolfs eerste vakantie! Toch wel spannend hoor.
Het huisje was heerlijk met open haard en bad, en met Wolf is het hartstikke goed gegaan.
Sliep heerlijk in het campingbedje van daar, en heel vrolijk.

Er was babyzwemmen, dus toch met hem naar het subtropisch zwemparadijs geweest, helaas was het water absoluut niet ''subtropisch'', eerder lauw en kreeg Wolf heel erg huiduitslag in gezicht en nek! Hij heeft wel een gevoelig huidje, maar dit was echt extreem; helemaal pukkelig en vuurrood. (Hij vond het zwemmen trouwens wel erg leuk,maar voorlopig maar helemaal niet meer doen)
Nu met veel smeren met neutrale creme lijkt het wat minder te worden, misschien ga ik er toch nog even mee naar de dokter voor een receptje v een betere creme.

Zo, en nu eens even dit topic bijlezen zodat ik weer een klein beetje bij ben hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77947458
morning

@Poppejans; wat heerlijk dat jullie een weekje op stap zijn geweest met Wolf! klinkt erg fijn! en die huiduitslag is dan wel weer erg vervelend.. en dat kwam echt na het zwemmen? of was dat toeval??
Wij gaan begin mei voor het eerst met Evie op vakantie...heb dr nu al zin in! (ook een weekje bungalow, in Duitsland).

@Trix; oooo dat is zoooo frustrerend als je post ineens weg is.. ik heb dat ook al een paar keer gehad... Fijn dat het met Stef goed gaat.. en die afplatting heb ik ook helemaal geen verstand van. Maar ik begrijp dat het allemaal wel mee lijkt te vallen en je er mooi op tijd actie op hebt ondernomen?

Weekend Ik heb lekker geslapen van 0:30 tot 8 uur.. heeeeeeerlijk! (vriendlief deed de nachtfles). En nu ligt Evie lekker in de kinderwagenbak te slapen.. dat wilde ze de hele week niet; blijkbaar is ze moe.
Vanmiddag lekker even met een vriendin de stad in; shoppen. (en lekker koffie met slagroom drinken )

fijn weekend allemaal!!!!
pi_77958511
Wat een rust hier.
Balen van de uitslag Poppejans. Hopelijk is het snel weer verdwenen!

Wij hebben vandaag de eerste kleertjes uitgezocht die we alweer door gaan geven aan het volgende babietje in aantocht, maar ook een hele stapel apart gehouden om zelf te houden Zelfs m'n vriend had een pakje wat hij zo leuk vond dat hij het wilde bewaren
pi_77963304
echoooooo

Evie draait van rug naar buikligging... sterk meisje. ze is vandaag precies 10 weken..
ik heb het haar nu al 2 keer zelfstandig zien doen...
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:32:48 #69
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77964111
Sooooowww (ooowww oowww owww echooo ) Evie superwoman!!!! Fysiek ingesteld dametje dus

Alexa lukt het soms, maar alleen als ze boos is
Alexa en Seth zijn lief
pi_77964306
Sorry, maar geen tijd gehad om echt bij te lezen Het is hier zo belachelijk druk steeds...

Eerst het hele gebeuren rond de kat en Linde die daar toch wel erg van onder de indruk is (ze begint er op de vreemdste momenten ineens weer over, vraagt wanneer we het over bij oma logeren hebben of ze dan wel wer terug naar huis mag en niet zoals Boris die moet blijven en ze speelt zelf ook steeds voor Boris.) en nu heeft Esmee ineens weer last van reflux. Moest haar gisteren alweer eerder van de opvang ophalen. Echt vanaf dat ze begin januari allebei 2 dagen per week naar de opvang gaan, is het tot nu toe gelukt om 1x een echte dag voor mezelf te hebben... Gelukkig net teruggebeld door de huisartsenpost en we mogen de dosering van haar medicijnen tijdelijk verhogen.

Nou ja het is weer bijna maandag. Nieuwe week, nieuwe kansen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:49:40 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77964703
Jeetje Stiemie wat moet jij veel handelen R.E.S.P.E.C.T.

Alexa en Seth zijn lief
pi_77969129
Pfff Stiemie, wat moet dat zwaar zijn zeg.. hopelijk kun je toch gauw eens een momentje voor jezelf creeeren door een avondje uit of wat dan ook.
Wat zielig dat Esmee weer last heeft van de reflux, moet je haar dan ophalen omdat ze ziekig is, of omdat ze op het KDV alleen maar huilt?

Oh Tan, hij lijkt inderdaad op Jessai zeg! En ik vond Jessai en Junah ook enorm op Chinook lijken hoor.Grappig is dat vergelijken

Wauw Lotte! Dat ziet er dan meteen zo'n stuk groter uit zeg, echt wel wijs!

BJ: Wat knap dat draaien van Evie dat kan Wolf nog niet hoor
En blijft ze zo heerlijk in haar eigen bedje op eigen kamertje slapen?
Wolf slaapt weinig overdag, wat hazeslaapjes maar slaapt dan wel eventjes in eigen ledikant.
Wij hebben nog geen babyfoon en ik durf het nog niet aan hem dan 's nachts in eigen kamertje te leggen, dus slaapt hij in de kinderwagenbak bij ons op de kamer.(Overigens altijd prinsheerlijk de hele nacht *afklopt*)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:58:16 #73
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77969725
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef Takkembah het volgende:
Thanks, Bumbo hebben we inderdaad ook aan zitten denken.... Maar dat zou nog zo kort zijn.

En nu ga ik me klaarmaken voor Alexa's eerste logeerpartij! Vanavond CARNAVAL voor mams en paps
Ik weet niet wat je bedoelt met zo kort maar ik heb de bumbo tot wel ruim een jaar gebruikt.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77970079
Oh trouwens iemand vroeg het, maar het is echt het chloor geweest wat Wolfs hele gezicht vuurrood en pukkelig maakte, het ziet er nu gelukkig rustiger uit. Hij had altijd al wel een gevoelig gezichtje maar dit was wel heel naar.
Ik ben geen dokter, maar het lijkt wel eczeem wat erger is gaan worden door chloor, het zit ook bij zn wenkbrauwen
pi_77971279
zo erg is het ook niet hoor Het komt gewoon allemaal wat tegelijk...

Goed zeg Evie dat draaien! Er is bij kennissen van ons vandaag ook een Evie geboren. Grappig want ik kende de naam wel omdat een meisje van de opvang ook zo heet, maar nu hoor je 'm ineens veel vaker

Poppejans ik heb na het zwemmen altijd een hele droge huid. Kan het daarom niet wat eczemerig geworden zijn? Eczeem moet je toch ook altijd lekker vet houden?

Ik moest Esmee om half 2 's middags ophalen omdat ze vanaf dat ik haar had gebracht totaal niks wilde drinken. haar laatste fles was om half 6 's morgens geweest en er zat nu dus wel heel veel tijd tussen. Ook wilde ze helemaal niet slapen. We hebben op advies van de huisartsenpost eerst een halve extra capsule gegeven en gekeken of dat werkte, maar helaas ze werd na een uur weer helemaal overstuur wakker en ze ruikt dan ook zooo zuur uit haar mondje Echt heel zielig. Dus net maar de andere 5 mg gegeven en nu maar duimen dat ze gaat slapen want ze heeft sinds 7 uur vanmorgen nog maar zo'n 3 uur geslapen in totaal
pi_77976007
Stiemie, ik kan mij voorstellen dat je binnenkort eens zin hebt aan een momentje voor jezelf!

En Poppejans, fijn dat het huidje van Wolf er alweer wat rustiger uitziet. Isa heeft al een paar dagen last van rode bultjes in haar gezicht, hals en op haar borst (op haar borst is het wel erg rood). Ik denk dat het komt van het spugen af en toe. Dan ligt ze daarop te slapen en is het natuurlijk vochtig. Heb met de HAP gebeld, maar moet het vettig houden geven ze aan.

Wat goed dat Evie kan rollen BJ!

Hier is Isa mij aan het plagen! Ze heeft rond 0.00 uur de laatste voeding gehad en wil dan meestal rond 4.30 uur weer een voeding. Ze begon rond dat tijdstip te kreunen (het uitrekken van het wakker worden), dus ik eruit om de fles te maken. Toen ging ze weer slapen! Na een paar minuten ben ik weer naar bed gegaan, maar 2 minuten later maakt ze weer hetzelfde geluid, dus ik er weer uit! Maar ze slaapt weer hoor, en ik zit klaarwakker achter de computer! Maar even wachten wat ze doet! Als ze zo echt wakker wordt ga ik kijken of het lukt om het te rekken met een speentje!
  zondag 14 februari 2010 @ 08:01:19 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77976158
haha nieuweuser: dat heb ik ook al een aantal keren gehad. Ik dacht dat Evie dan wakker werd; dus ik vast naar beneden om te kolven; ik klaar met kolven; meisje sliep nog prinsheerlijk..dus ik met kleren aan ff op het bed ernaast liggen; werd ze pas 2 uur daarna weer wakker!
succes ermee...

@Poppejans; dus echt van het chloor.. sneu hoor.. en je vroeg over het slapen op haar eigen kamertje. lief van je.
Evie slaapt dus sinds een aantal daagjes voor het eerst smiddags in haar eigen ledikant op haar eigen kamertje. Gistermiddag ging het super; heeft ze wel 2,5 uur daar gelegen, zonder te huilen oid. (we hebben dan idd ook de babyfoon aan). Snachts ligt ze nu nog bij ons op de kamer hoor, in de wieg; maar uiteindelijk willen we dat natuurlijk ook ooit eens gaan veranderen, maar daar hebben we eigenlijk nog niet heel veel haast mee. Het gaat eigenlijk zo wel prima.
@lijnloos; hoe gaat het Minke en haar ledikantje?

@Stiemie; wat sneu dat Esmee zo weinig drinkt overdag... ik hoop dat dat snel wat beter gaat. Heeft ze van8 wel goed geslapen? ik hoop dat ze lekker een beetje bij heeft geslapen?

Evie slaapt nu ook nog. Ik ben vast gaan kolven. Misschien dat ik er straks nog wel ff weer induik. Want de komende week moet vriendlief alle 5 dagen werken en ik dus 5 dagen snachts eruit enzo...

[ Bericht 26% gewijzigd door Beessie-Jen op 14-02-2010 08:06:25 ]
pi_77976435
Ivan was gister precies 3 maanden oud. Het is heel duidelijk dat hij weer een sprongetje heeft doorgemaakt. Niet dat hij vervelend is geweest, maar hij kan ineens zoveel meer. Een greep uit zijn nieuwe kunstjes:

* Hij pakt met beide handen de fles vast en trekt die naar zich toe.
* Hij krijgt interesse voor ons eten. Gister at ik een bord pasta met paprikasaus en kabeljauw en hij greep zo in een stuk kabeljauw. 's Middags had hij al een stuk worst uit mijn erwtensoep gevist. (No worries, die was al koud toen ik eraan toekwam. )
* Hij heeft een konijn als rammelaar en stopt telkens het oor van dat ding in z'n mond.
* Hij is ontzettend snel afgeleid en kijkt veel meer nog dan voorheen om zich heen.
* Hij heeft het rollen van buik naar rug zo goed onder de knie dat hij ook van het aankleedkussen af wil rollen.
* We hebben eindelijk iets aan de muur in de woonkamer opgehangen (Andy Mouse, Sorbootje). Gister had ik hem met zijn rug tegen mijn bovenbenen aan gelegd zodat hij naar mij (en dat ding aan de muur) kon kijken. Hij lag in een deuk. Geen idee waarom.

Ik moet zo om hem lachen.
pi_77976602
Claudia wat klinkt dat fijn zeg Wat leuk he om te ontdekken dat je kindje steeds weer nieuwe dingen kan. En het wordt alleen maar leuker en leuker

Hier is de nacht uiteindelijk meegevallen. We hebben Esmee uiteindelijk om half 1 nog in bad gedaan. En er kwam ineens een berg snot uit haar neusje. Om half 2 lag ze weer in bed en lagen wij gevloerd op de bank Toen we om 2 uur wakker werden zijn we ook maar naar bed gegaan en Esmee werd pas weer om 7.45 wakker ! Dat hadden we dus echt niet verwacht.

We gaan op advies van de kinderarts trouwens binnenkort beginnen met bijvoeding. Dat is wat zwaarder dan flessen melk en hopelijk hoeven we dan dus niet structureel meer medicijnen te geven. Ze stelde het al voor met 4 maanden, maar we wilden graag wachten tot ze 6 maanden is. Nu komt dan toch met moment van meer medicijnen geven en dus gaan we maar beginnen met de hapjes... Komende donderdag is mijn vriend thuis dus dat is een mooi moment om te beginnen.
pi_77976686
Stiemie, dat klinkt heel goed, om nu met bijvoeden te gaan beginnen. Dat geeft je tenminste weer wat nieuws om mee aan de slag te gaan, en hopelijk gaat het dan beter. Stomme reflux, dat lijkt me zo naar. Ik moet er altijd bij denken aan de maagzuur die ik tijdens mijn zwangerschap had, brrr.

En ik hoop dat jij héél gauw wat meer me-time krijgt. Verwen jezelf dan eens lekker een dagje. Eerst in bad met een Atlasgebergte aan schuim, bonbonnetjes ernaast en een fijn tijdschrijft waar je niet bij na hoeft te denken. Dan lekker op de bank slechte soaps kijken terwijl je je nagels lakt. (Die bonbonnetjes neem je vanzelfsprekenderwijs gewoon weer mee.) Dan bel je je lief dat je je eigenljk te beroerd voelt om naar het kinderdagverblijf te gaan en knal je er nog een zoetsappige film achteraan (net zolang tot die doos met bonbons helemaal leeg is). Tegen de tijd dat de koters terugzijn met vriendlief voel jij je weer helemaal poezelig.

Of had jij geen bad?
pi_77976895
Wat knap dat slapen in eigen bedje van Evie! Wauw 2,5 uur is lang hoor!

Leuk he Claudia, dat soms 1 weekje zo veel verschil kan maken in dingen die ze al kunnen of ineens ontdekken
Het opgestelde 'plan'' voor Stiemie klinkt trouwens wel heerlijk relaxed

Wolf ligt nu een half uurtje in zn bedje, hij begin met huilen maar is nu toch weer stil, maar goed dat ik niet ben gaan kijken. edit: toch weer huilen nu.Maar was speen kwijt, is weer stil verder
Hij lijkt het ook leuk te vinden een reactie te zien op zijn stemmetje, als hij mopperig wordt en ik mn hoofd laat zien is hij meteen stil en grote ogen en grote grijns komen dan te voorschijn
pi_77976903
Hahahaha nou dat klinkt wel heel goed zo Maar helaas geen bad, al ga ik dat van die bonbonnetjes zeker onthouden! En meestal is het ook gewoon leuk hoor met de meisjes, maar het is nu allemaal wat te veel ineens.

Komt ook doordat ik per 1 februari echt werkloos ben en ik ben geen echte thuisblijfmama merk ik Ik mis de afwisseling en uitdaging van mijn werk zo. En ik ben slecht in dingen half doen, maar ja solliciteren/2 kinderen/huishouden is een erg lastige combi. Ik vraag me soms serieus af waar die 32 uur zijn die ik anders per week werkte... Volgende week krijg ik via het outplacementtraject van mijn werk een workshop persoonlijke effectiviteit. Eens kijken of dat wat goede handvatten geeft
pi_77977117
Goedemorgen! Geen tijd om bij te lezen, want stiefkinderen bezetten de computer ivm werkstukken e.d., maar gisteren Bumbo voor Isabeau gekocht en ze vindt het gááf! Ze heeft er spontaan nieuwe geluidjes van geleerd.. Heb 't gefilmd.. maar dat komt later

Ik wil jullie allemaal even een fijne valentijnsdag met heul veul liefde wensen

pi_77977132
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:24 schreef Claudia_x het volgende:
(Andy Mouse, Sorbootje).
pi_77977195
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:14 schreef Stiemie het volgende:

Komt ook doordat ik per 1 februari echt werkloos ben en ik ben geen echte thuisblijfmama merk ik Ik mis de afwisseling en uitdaging van mijn werk zo. En ik ben slecht in dingen half doen, maar ja solliciteren/2 kinderen/huishouden is een erg lastige combi. Ik vraag me soms serieus af waar die 32 uur zijn die ik anders per week werkte... Volgende week krijg ik via het outplacementtraject van mijn werk een workshop persoonlijke effectiviteit. Eens kijken of dat wat goede handvatten geeft
Als jij op je werk zit en er is iets, dan probeert iedereen het zelf op te lossen; als jij thuis zit dan mag jij het doen. Zo gaan die dingen. Je hebt echt 'sollicitatietijd' nodig, bijvoorbeeld 2 ochtenden in de week om advertenties door te neuzen en brieven te schrijven. In die tijd ben jij gewoon bezet en mag je alleen voor noodgevallen gestoord worden.

Ik hoop dat je snel iets nieuws vindt. Ik kom helemaal tot rust als ik lekker in huis kan rommelen en met Ivan op pad ga of op de bank hang, maar ik heb na één week al gemerkt dat het genieten daarvan bestaat bij gratie van de overige 4 dagen waarop ik werk.
pi_77977204
Goedemorgen allemaal Nachtvoeding vannacht..dat was lang geleden.

Evie goed aan het slapen in dr ledikantje! Fijn he BJ, als zoiets ineens goed gaat?!

Ivan met z'n nieuwe vaardigheden. Knappe vent

Oei, Stiemie, klinkt niet lekker jullie dag gisteren. Hopelijk gaat het vandaag een beetje beter met Esmee en helpt het om met wat vaster eten te beginnen! voor jou en je werk-troubles

Verder weet ik het niet zo goed meer

Owja, Wolf had eczeem van het zwembad. Lekker vet houden, helpt dat misschien? Vervelend in ieder geval!

Ik lees hier van alles over rollende kindjes. Lotte doet dat nog helemaal niet Ze ligt wel continue met d'r beentjes in de lucht naar de mobile te trappen en tijdens het verschonen pakt ze steeds d'r knietjes vast. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt eer ze d'r teentjes in d'r mond probeert te steken
Lotte!
Noah!
pi_77977262
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Als jij op je werk zit en er is iets, dan probeert iedereen het zelf op te lossen; als jij thuis zit dan mag jij het doen. Zo gaan die dingen. Je hebt echt 'sollicitatietijd' nodig, bijvoorbeeld 2 ochtenden in de week om advertenties door te neuzen en brieven te schrijven. In die tijd ben jij gewoon bezet en mag je alleen voor noodgevallen gestoord worden.

Ik hoop dat je snel iets nieuws vindt. Ik kom helemaal tot rust als ik lekker in huis kan rommelen en met Ivan op pad ga of op de bank hang, maar ik heb na één week al gemerkt dat het genieten daarvan bestaat bij gratie van de overige 4 dagen waarop ik werk.
Tsja en bij die dikgedrukte zin gaat het hier dus helemaal de mist in... Nou ja Linde zit nu te kleuren dus zo maar even snel nog wat vacaturesites langsgaan.

En wat je als 2e stukje schrijft dat klopt ook precies zo voor mij. Ik mis het egwoon zo de discussies aan de lunchtafel, even lekker helemaal opgaan in je werkzaamheden en de voldoening als iets af is Al zijn de lunchdiscussies thuis over al dan niet pindakaas, fruithagel of kokosbrood natuurlijk ook erg gezellig
pi_77977266
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:13 schreef Poppejans het volgende:
Hij lijkt het ook leuk te vinden een reactie te zien op zijn stemmetje, als hij mopperig wordt en ik mn hoofd laat zien is hij meteen stil en grote ogen en grote grijns komen dan te voorschijn
Awww.
pi_77978177
Haai
Linda, Driekus rolt ook niet. Of nou ja, wij verdenken em er van het best te kunnen, maar hij heeft er geen zin in. Als je het op een andere manier ook kan zien, waarom zou je dan draaien?
Esmee dus ook aan de bijvoeding. Wij dus ook, wel wat vroeg maar ja, meer flesvoeding kan niet, je moet iets.
Bumbo is hier een grote hit, hij vindt het heel leuk. En zeker nu we het blad erbij hebben waar dan zijn zuignapspeeltje op kan (thanks huup voor de tip) en het is ook zeker handig met eten.
En we hebben vrijdag nog een sophie de giraf gekocht. Ze zijn onafscheidelijk, het is meteen feest met Sophie in de buurt. Grappig om te zien hoor.
Helaas geen babyzwemmen deze week, carnaval he. Maar helaas is het echt veel te koud om naar optochten te gaan, dus we gaan volgend jaar maar carnaval vieren. En het sneeuwt hier weer
pi_77978210
Goeiemorgen
Wolf last van het zwembadwater... ach gos. Gaat het inmiddels al weer een beetje beter met hem?
Esmee ziek en Stiemie met te weinig tijd om ook ik-tijd te hebben... hele dikke voor je hoor meid. Hopelijk vind je snel een hele leuke baan en dan heb je ook weer die afwisseling. Eerlijk gezegd kan ik ook niet wachten tot ik weer lekker aan de slag kan. Thuis is ook leuk met Minke, maar een beetje bezig zijn met andere dingen dan baby-zaken lijkt me ook wel weer eens lekker.
Evie aan de rol? Wauw, wat snel zeg! En fijn dat het zo goed gaat in der ledikantje. Hier is het ledikantje soms goed, maar soms ook heel erg niet. Gistermiddag wilde ze ook echt niet, dus helemaal zichzelf over de zeik geholpen. Gisteravond hebben we ook van half 10 tot 1 gepoogd haar aan het slapen te krijgen, maar niks hielp. Uiteindelijk dan toch nog maar een half flesje erin geschoven en "klaarwakker" in bed gestopt en toen was het ineens goed. Het was gister zowiezo al een beetje een huildag... misschien aan het springen? Dinsdag is ze als het goed is op die 8 weken sprong, dus misschien is ze wat vroeger al.
Claudia, wwat tof dat Ivan dat "ineens" allemaal kan! geweldig zeg lijkt me.
Isa aan het nepslapen of nepwakker-worden... hihi. Heel fijn is dat ja
Linda weer aan de nachtvoeding... hmm, dát zal best wennen zijn weer ineens.

Ik heb as we speak even rust, manlief heeft Minke vanochtend meegenomen naar de kerk, dus ik kon voor het eerst in 8 weken weer eens uitslapen en rustig wakker worden en zo... heerlijk!
pi_77978419
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:36 schreef Linda2205 het volgende:
Goedemorgen allemaal Nachtvoeding vannacht..dat was lang geleden.
Oef, die raak je snel ontwend, hè? Wij hadden er pas ook weer een en ik was er helemaal niet op ingesteld. Ik kon dan ook niet m'n bed uit komen.
quote:
Ik lees hier van alles over rollende kindjes. Lotte doet dat nog helemaal niet Ze ligt wel continue met d'r beentjes in de lucht naar de mobile te trappen en tijdens het verschonen pakt ze steeds d'r knietjes vast. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt eer ze d'r teentjes in d'r mond probeert te steken
Oooh, dat is zo schattig! Dan kun je foto's a la Tess maken.
pi_77978464
Ze heeft pas om 6.30 uur de volgende voeding gehad!!

Claudia, wat leuk om te lezen wat Ivan ineens allemaal kan!! Klinkt erg schattig! En handig dat je geen 'last' hebt gehad van het sprongetje!

En Lijnloos, lekker uitslapen, heeeeerlijk!!
pi_77978756
Jeetje al die draaiende kindjes en zo vroeg al Jamie kan dat nog helemaal niet en die is aankomende dinsdag 4 maanden..... Al probeert hij het wel, maar het lukt nog niet.
Nu is het lekker uit logeren, papa en mama hebben gister carnaval gevierd. Was weer te gezellig... voel me nu nogal brak en ik moet zo Jamie weer halen
pi_77980279
Claudia, leuk hè, om ineens écht verschil te zien in wat ie allemaal kan. Bij Lente lijkt het ook van de een op de andere dag te gaan.

En nachtvoedingen, breek me de bek niet open. Sinds ik weer aan het werk ben, heeft Lente ineens ook weer honger 's nachts. Sindsdien is d'r ritme ook anders. Toen ik nog verlof had, sliepen we elke dag uit tot een uur of tien en nu gaat om half zeven de wekker alweer.

Ze heeft wat geks, een bultje in d'r oor. Ik kan niet zien waar het begint , maar het zit echt in d'r gehoorgang. Die zit daardoor voor driekwart dicht. Ik heb voorzichtig gevoeld met een wattenstaafje, maar het zit echt vast. Ze lijkt er geen last van te hebben en er komt geen troep uit. Wel trekt ze af en toe aan dat oor, maar alleen als ze moe is. Huilen doet ze ook niet vaker dan anders en ik mag er gewoon aanzitten. Morgen even langs de huisarts.
pi_77982686
Hoe is het met Teigetje vandaag Keshet?

Watte kan Evie al omrollen?!?! jeutje meid wat ga je snel!! Zij kon toch ook al heel snel vanaf haar zij omrollen?

Ivan al interesse in eten!

Niels probeert wel om te rollen maar raakt te snel gefrustreerd om door te zetten Als ik hem dan een zetje geef kijkt hij echt zo van wtf?

Serpente zou het een talgbultje zijn?

Stiemie dat is echt herkenbaar Hopelijk vindt je snel een leuke baan en gaat het dan allemaal goed op het kdv.

Ik heb een beetje een dipje, voel me zo opgesloten in huis. Ik heb zin om weer eens iets voor mezelf te doen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77983654
Ik heb een ziekjes kindje. Ze heeft verhoging. Als ze net wakker is is ze vrolijk, maar naar een tijdje grijpt ze naar haar oor en begint heel driftig te huilen. Zou dat op oorontsteking oid kunnen duiden?
  zondag 14 februari 2010 @ 14:43:46 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77983981
Ik zou het iig wel in de gaten houden! Mijn schwester haar kinderen grepen ook altijd naar hun oortjes bij oorontstekingen.
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 14 februari 2010 @ 15:03:04 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77984458
Wat leuk dat er een paar papa's en mama's carnaval zijn gaan vieren. Ik ben vrijdag middag even geweest.

Ontzettend leuk om de vaardigheden
van alle beebs te volgen. En mama'saak
je niet druk. Elk kind ontwikkelt op z'n eigen tempo (

volgend mij hebben zwembaden in vakantie parken meer chloor. Zo ruikt het wel.
Hier in Best, een dorp in de buurt, hebben ze een chloorvrij zwembad. Speciaal voor baby zwemmen. Lange wachtlijst ook. Misschien iets voor jou Mefke?
  zondag 14 februari 2010 @ 15:04:37 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77984501
Sorry voor de fouten. IPhone typt niet handig.
  zondag 14 februari 2010 @ 15:22:43 #100
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77985015
Sorbootje, dikke voor je meissie, wat vervelend!

Ssserpente, dat klinkt wel raar zeg, ook echt een gróte bult! Is het anders van kleur?

Twinkly, meis, dat is toch ook superbegrijpelijk? Dikke ! Is het niet mogelijk een keer een moment/dagje voor jezelf te regelen? Iemand die op kan passen, of je lief die je even af kan wisselen? Een keer naar de schoonheidsspecialiste ofzo, of juist een biertje doen met iemand? Hè, ik hoop dat er iets mogelijk is joh!

En arme Wolf, eczeem is echt stom!

Stiemie, ik heb nu al nauwelijks tijd voor dingen, ik kan me zó voorstellen hoe het solliciteren er bij jou bij inschiet.. Hopelijk vind je toch een manier hoor

Rocks, jij bent ook enthousiast over de Bumbo he? Ik ben ook maar eens op MP gaan kijken, maar wat kosten die dingen tweedehands nog een boel $$ zeg! Nouja, maar eens kijken waar het schip strand. Hoest met de jongens? En met jou?

En Evie rólt al? OMG! Wauw zeg, vlotte meid hoor! Stef echt nog niet

Claudia, wat klink je geweldig, volgens mij gaat het hardstikke goed met Ivan én met jou! Jeej!

Ik ben gisteren zomaar even spontaan een wijntje (of 3 ) gaan doen in de stad en lief is bij Stef gebleven. Dat was echt wel even fijn zeg! Ondertussen is Stef écht uit zijn wieg gegroeid en hij trekt nu ook de binnenbekleding los, dus vanaf vanavond gaan we het in zijn eigen bed proberen. Nu slaapt hij daar overdag, niet altijd (als hij in zijn box slaapt kan ik hem op zijn zij leggen met dat kussentje voor de afplatting, dan ben ik erbij nl.) en dat gaat verder goed. Volgens mij gaat Stef het heul niet erg vinden en zullen lief en ik er meer moeite mee hebben. Wél weer fijn: dan kunnen de katten weer bij ons liggen
3!
pi_77985814
Heej wat leuk dat je even uit geweest bent Icantrix! Daar heb ik dus zin in of lekker appeltaart eten in de stad
Haha wat fijn dat Stef zo graag in zijn eigen bedje slaapt, minder fijn voor jullie dat jullie hem moeten missen
En de katten kunnen hun geluk niet op!

Ik ga af en toe eventjes de stad in, om bv een cadeautje voor iemand te kopen, maar dan moet ik heel snel weer terug zijn voor de volgende voeding. De fles wil hij echt echt echt niet. Mijn kan er ook niet zo goed tegen wanneer hij zich niet als voorbeeldig model baby'tje gedraagd, tja dat doen de meeste baby'tjes ook niet Dus ik wacht meestal tot mijn moeder er is.
pi_77986492
ik heb al dagen niet bij gelezen, sorry ladies.

Ik heb namelijk een ziek klein ventje thuis van net een maand oud met het RS virus. Afgelopen donderdagavond met hem naar de huisartsenpost geweest en daarna direct door naar de 1e hulp om gezien te worden door een kinderarts en vrijdagmiddag zaten we weer bijj de kinderarts maar hij mocht gelukkig naar huis met neusdruppels en zetpillen aangezien hij nog goed drinkt. Kwestie van goed uitzieken maar het is wel slopend hoor zo een ziek kleintje. Hij heeft veel slijjm en hoest, snottert er op los. Spuugt een paar keer per dag slijm en melk uit met ophoesten en slaapt een gat in de dag. Maar wonder boven wonder geen koorts en geen uitdroging.

Anyway, hij is in 1 maand tijd wel 1330 gram aangekomen (woog bij geboorte 3225 en donderdag 4555 gram) en hij is 5 cm gegroeid in 1 maand tijd (was bij zijn geboorte geschat op 49 cm en was nu 54 cm lang. Moeders heeft slagroom waar hij het goed op doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')