abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78056864
Oei, ik gooide hem dicht... Ik weet niet precies hoe ik een nieuwe moet maken...

Even proberen:

Het vorige deel:

Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 22

Kleine babietjes

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 47% gewijzigd door Aoraki op 17-02-2010 19:38:26 ]
pi_78056966
Twinkly wat fijn dat de medicijnen zo goed helpen! Wij zijn sinds het weekend weer terug naar 10 mg per dag, maar dan merk ik echt nog wel dat ze af en toe last van het zuur heeft. Donderdag gaan we daarom beginnen met een fruithapje. Ik vind het namelijk echt een naar idee om haar elke dag nog meer medicijnen te gaan geven.
pi_78057060
Gelukt

* trots op zelf is
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:49:23 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78057287
*Ook trots op Aoraki is ... maarreh.... moeten freecell en keshet niet in de OP?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:08:20 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78057988
goed zo, aoraki!

En asy ook, maar die heeft zich geloof ik nog niet gemeld.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78058201
Ik wou ook nog even zeggen dat ik het een heerlijke foto van Florian vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78058310
zo, bijgewerkt.

en ik wilde nog ff kwijt dat Thomas vandaag 3 maanden is
pi_78058416
hoera voor thomas!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78058631
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:16 schreef Aoraki het volgende:
zo, bijgewerkt.

en ik wilde nog ff kwijt dat Thomas vandaag 3 maanden is
Hoera

As we speak, had ik psies 4 maanden en 11 minuten geleden Jamie in mn armen voor het eerst..... en nu is hij al weer zo groot, waar blijft de tijd
pi_78058732
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoera voor thomas!
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:23 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Hoera

As we speak, had ik psies 4 maanden en 11 minuten geleden Jamie in mn armen voor het eerst..... en nu is hij al weer zo groot, waar blijft de tijd
Hiep, hiep!
pi_78058824

en Leah is precies 8 weken
pi_78059160
Wat een mijlpalen allemaal hier vandaag

Schrik Morgen is Esmee gewoon alweer 5 maanden *raapt kin van de grond*
pi_78059255
5 maanden! Hoog tijd om d'r uit te huwelijken.

Lily, 8 weken is een mooie mijlpaal voor een fotospam in het fototopic.
pi_78059368
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Lily, 8 weken is een mooie mijlpaal voor een fotospam in het fototopic.
Ik heb al zeker 2 weken geen foto meer gemaakt

toch maar weer eens doen inderdaad
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:08:27 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78060790
Ik dacht... wow, Thomas drie maanden alweer en Jamie 4 maanden, maar toen bedacht ik me dat Elyas gister ook alweer twee maanden was, dat klinkt veel ouder dan 9 weken.
pi_78060825
Awh ja Lily, is leuk!

Ik vergeet steeds te zeggen dat ik het zo rot vind dat Isabeau misschien een spreidbroekje moet

En ik vergeet nog veel meer, dus voor iedereen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78061088
Sorbootje voor de eventuele spreidbroek voor Isabeau. Misschien valt het wel mee, en anders is het natuurlijk voor haar het beste, ondanks jouw ontzettende baalgevoel (kan ik me voorstellen).

Twinkly, wat fijn dat het zo goed gaat met Niels met deze medicijnen.

Karin Ik hoop dat je vandaag een beetje hebt kunnen bijtanken. En succes morgen bij de ha.

Even een algemene voor alle mijlpalen (* schrikt zich een hoedje dat Minke morgen ook alweer 8 weken is)

Net weer bij de babymassage geweest en hoewel dat afgelopen week thuis echt steeds drama was, heeft mevrouw alleen maar liggen lachen en vond ze het (blijkbaar) heerlijk. Behalve toen ze op de buik moest, dat was niet leuk, maar daarna lekker geknuffeld en getroost. Vervolgens is ze weer als een blok in slaap gevallen. Nu is ze weer heerlijk wakker en blij in de wipper! Echt, dat kind heeft nog nooit zoveel geslapen, maar ook nog nooit zoveel gelachen... grappig eigenlijk.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:26:30 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78061529
Ahw... spreidbroekje had ik ook niet meegekregen lijkt me ook vervelend, al is het voor een goed doel enzo (dat weet je zelf ook allemaal wel). Dochtertje van mijn vrienden had het ook, ik vond het altijd zieliger eruitzien dan het voor haar was, ze was er heel handig mee
pi_78061600
Leah ligt in de box te huilen nu.
Als ik de muziekmobiel aanzet is ze stil en gaat ze lachen maar zodra het muziekje afgelopen is gaat ze huilen.

Ik wil een mobiel die ik niet steeds moet opdraaien

en het plafond komt zowat naar beneden en de lampen trillen, even kijken wat de jongens aan het doen zijn
pi_78061788
Hier nog zo'n mijlpaal. Mijn kleine manneke is toch echt niet meer zo klein. Ik presenteer u

Driekus in het stoeltje ipv in de bak!
Tja, liggen is voor kleine ventjes vindt ie, dus komt ie telkens met zijn hoofdje omhoog in de bak. Tijd om wat meer rond te kijken. Vervolgens viel ie na een kwartier in slaap, maar ach, kleinigheidje blijf je houden. Het wordt wel een beetje vol in de hal nu met en bak en maxi cosi en onderstel en stoeltje.
Lijnloos, je kan de op de buik liggen gewoon oefenen. Het ging hier in het begin ook gepaard met mopperen, maar dat ging al snel beter.
O en Sorbo, wat zou het vervelend zijn als Isabeau echt een spreidbroekje aan moet! Wel beter voor haar, maar voor jezelf oe.
Stiemie dus ook Esmee gaat aan de hapjes? Hier bleek vandaag komkommer een stuk beter dan appel. Sabbelt beter dan, want toen er een hapje afkwam en dat in zijn mond verdween wist ie niet hoe snel ie het er weer uit moest gooien. We doen nu om het hongergevoel tegen te gaan maar extra water in de fles, het lijkt te helpen.

En natuurlijk een voor alle mijlpalen!
Freecell volgens mij had ik nog geen welkom gezegd, bij deze! Er komen een heleboel lieve kleine ukken deze kant op de komende dagen volgens mij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:32:35 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78061806
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:27 schreef lily het volgende:
Leah ligt in de box te huilen nu.
Als ik de muziekmobiel aanzet is ze stil en gaat ze lachen maar zodra het muziekje afgelopen is gaat ze huilen.

Ik wil een mobiel die ik niet steeds moet opdraaien

en het plafond komt zowat naar beneden en de lampen trillen, even kijken wat de jongens aan het doen zijn
Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voort Of gaat het haar vooral om de bewegende beestjes? (of is het niet zo'n draaimobiel)
Ik speel die playlist ook af als hij in bad gaat, vindt hij geweldig, dan zit hij echt te genieten in bad
pi_78061951
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:32 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voort Of gaat het haar vooral om de bewegende beestjes? (of is het niet zo'n draaimobiel)
Ik speel die playlist ook af als hij in bad gaat, vindt hij geweldig, dan zit hij echt te genieten in bad
Het is een draaimobiel ja, hmm, maar eens wat proberen met youtube (hoewel de bewegende beestjes het ook wel doen, ja)

en haha Driekus..liggen is voor kleintjes
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:36:36 #23
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_78061994
Binnenkort hebben wij er ook eentje!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_78062717
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:36 schreef Klaploper het volgende:
Binnenkort hebben wij er ook eentje!

Hoi
Ik ben moe

En Rienk is morgen al 2 maanden!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78062938
Zo Mefke driekus al in de kinderwageninzet! Grote knul zeg! Ik probeer Esmee nog tot het betere weer in de wandelwagen te houden. Is net iets warmer en ze is niet zo groot dus dat moet nog wel even passen.

Wij gaan donderdag met de hapjes beginnen. Ze is dan 5 maanden. Ben nu ondertussen wortels aan het schrappen voor het wortel-appelhapje. Daar zijn we met Linde ook mee begonnen. Opperdepop

Esmee draaide net ineens uit zichzelf van buik naar rug Ik heb het haar nog nooit zien proberen dus ik vroeg mezelf eerst af of ik haar nou echt net op haar rug had neergelegd Daarna meteen een filmpje gemaakt voor mijn vriend. Kan hij het wonder vanavond ook aanschouwen.
pi_78064485
Hullo *meeleespost*
pi_78064964
Stiemie de kou was hier ook de reden om de bak nog te willen houden. Maar ja, telkens de handjes boven de dekens en hoofdje omhoog was ook niet warm. En in het stoeltje hebben we ook een mooie warme voeten/lichaam zak. Dus we zien wel hoe het de komende tijd gaat
Freecell!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:41:26 #28
267651 Klaploper
pi_78065031
We zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Spannend!
pi_78065259
Thanks allemaal. Ik weet idd wel dat het beter is (áls ze hem daadwerkelijk nodig heeft) en dat ik er meer last van zal hebben dan zij.. Maar ik baal toch. Gaat wel weer over

Vanmiddag stroomstoring op mijn werk. Werd ook niet mee ropgelost, dus was ineens een halve dag vrij. Heb Isabeau niet opgehaald, maar heb benedenverdieping een goed schoongemaakt. Kom ik mét Isabeau nauwelijks aan toe. En weet je... voel me er helemaal niet schuldig over!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:09:30 #30
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_78066199
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:41 schreef Klaploper het volgende:
We zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Spannend!
Heftig zeg! Was je ook rond deze tijd uitgerekend?
Succes zometeen, we zullen voor je duimen!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_78066930
Tsss, deze baby slaapt en eet Wat een verschil!

Ik mis eigenlijk het 'hoe gaat het met de nieuwe moeders' topic gewoon even dom lullen over pas bevallen zijn enzo en ja, ik weet dat er een 'hoe gaat het met ons' is, maar die is anders
pi_78066988
Wat heerlijk Freecell! En ja, ik miste dat ook, gewoon een ontzwangeren tot 6 wkn na de bevalling topic ofzo!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78067141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:29 schreef Poppedein het volgende:
Wat heerlijk Freecell! En ja, ik miste dat ook, gewoon een ontzwangeren tot 6 wkn na de bevalling topic ofzo!
Ja, zoiets

Vertaal jij ook onleesbare partus-verslagen in het 'leeks'?
(ik was het aan het lezen en medische termen en latijn red ik prima, maar afkortingen van medische termen zijn lastiger en mijn kraamverzorgster kwam er ook niet uit )
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:41:30 #34
267651 Klaploper
pi_78067410
Hier Sjors, de man van Klaploper. Ik gebruik even haar telefoon om een update te geven. Het gaat erg goed, ik kan niet wachten om mijn kleine schatje in mijn armen te houden!
pi_78067459
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef freecell het volgende:
Tsss, deze baby slaapt en eet Wat een verschil!

Ik mis eigenlijk het 'hoe gaat het met de nieuwe moeders' topic gewoon even dom lullen over pas bevallen zijn enzo en ja, ik weet dat er een 'hoe gaat het met ons' is, maar die is anders
Ja, ik ook. En nu mis ik een 'hoera, ik pas mijn spijkerbroek weer!'-topic. 'Hoe gaat het met ons' heeft inmiddels een behoorlijk zware lading gekregen. Ik voel me er ongemakkelijk bij om daar pietluttigheden te posten.
pi_78067516
Nou zet Laura en mij maar in het lijstje. 12 februari

Ik weet niet of ik heel veel ga posten de komende dagen, het is hier erg heftig en vermoeiend met een zeer eigenwijs meisje. Toch blijf ik haar leuk vinden
Ik vertel snel wel wat details...
pi_78067644
Tuurlijk Freecell! PB me maar ff, dan zal ik er vanavond laat even op reageren, nu vergadering.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78067670
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:44 schreef sindell het volgende:
Nou zet Laura en mij maar in het lijstje. 12 februari

Ik weet niet of ik heel veel ga posten de komende dagen, het is hier erg heftig en vermoeiend met een zeer eigenwijs meisje. Toch blijf ik haar leuk vinden
Ik vertel snel wel wat details...
Wat een mooie naam, Laura. Welkom hier! Had je al ergens een foto achtergelaten?
pi_78068914
Wolf ontdekt zn stem, deze is van 2 weken geleden

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:27:45 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78069240
klaploper, succes met de bevalling! al hoort die nog officieel in het zwangerschapstopic

erm, dames, wat is er mis mee om gewoon zo'n topic te openen? 'verse mama's deel 1' of een iets fok-vriendelijker titel

tot die tijd, free, hoe isset ermee? reageert leander op zn broertje? hoe gaat het met de hechtingen? heb je alweer gepoept?
zoiets?
ah, nieuw idee voor de tt 'het grote post-partum poep- en plastopic' 10 punten voor alliteratie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:31:51 #41
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78069412
Welkom Laura
hopelijk is alles goed gegaan sindell

Sorbooo zou wel vervelend zijn voor Isabeau en voor jou als mama ook . Maar op de lange termijn, als ze het echt nodig heeft, is het toch beter.

en ik heb weer super veel last van het ongesteld worden
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:33:43 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78069493
Oh nee nog snel een vraag. Alexa heeft eigenlijk maar heel kort gelegen in onze Bugaboo Cameleon. En tegenwoordig in de MaxiCosi komt ze ook al omhoog enzo ...

Wanneer kun je beginnen met dat ding ombouwen (buggystyle).
Alexa en Seth zijn lief
pi_78069512
hahaaa.. ja zo'n topic klinkt goed daar had ik wel mijn kolfperikelen in kunnen posten.. en idd mijn spijkerbroekfrustratie

en ik ben lekker met Evie in bad geweest net.. nu lekker even nietsen en op tijd naar bed....

en natuurlijk welkom voor Sindell en Laura!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:37:59 #44
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78069670
Wolf
Alexa en Seth zijn lief
pi_78070283
Ah, hier zijn jullie.

Mef, wat worden ze groot hè? Driekus al in het stoeltje. Geen idee of Lente nog de bak past, ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de doek. En Driekus ook al aan het happen? Waar zijn onze baby’s gebleven? Lente heeft een paar keer aan een stukje peer en sinaasappel gesabbeld en ze vindt het heerlijk. Maar voorlopig wachten we nog tot ze zes maanden is.

Knappe Esmée! Knap hoor, rollen! Ik zag Lente vanmiddag voor het eerst terug op d’r rug rollen. Van rug naar buik doet ze nu een week of drie. En dan is een box toch ineens best klein. Ik hoor regelmatig ‘pok’ en dan ligt ze met d’r koppie tegen de spijlen.

Sindell, welkom voor jou en je meisje. Een klein eigenwijsje? Ben benieuwd! Leuke naam trouwens!

Poppejans, je wolvenjong.
pi_78070472
haha BJ, je kolfperikelen kun je natuurlijk ook kwijt in het kolftopic op zich dat is er dan wel weer zeg maar

Maar ik snap het wel over dat topic, wat Claudia zegt eigks.
Maar goed, nog maar 3 maanden en ik ben officieel ontzwangerd en eigenlijk heb ik tot die tijd nog wel mn ei kwijt gekund in dat andere topic.

Oeh even een klein jompeltje voor mn meiske ze rolt tegenwoordig als ze een beetje zin erin heeft naar haar zij en blijft dan even liggen zo! woehoe! als ze goed zo doorzet rolt ze misschien wel snel om ook. Yay!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78070476
Bedankt allemaal.

Had in Z&G gepost inclusief foto. Zware bevalling heeft zo'n 45 uren geduurd. Ik ben nog steeds alles aan het verwerken en heb in de afgelopen week bijzonder weinig slaap gehad dus het valt me allemaal zwaar. Laura doet het verder wel goed, ook de bevalling heeft ze zowat beter doorstaan dan ik. We moeten gewoon aan elkaar wennen en leren. Gelukkig heb ik geweldige kraamzorg.
Zal me binnenkort hier wel uitgebreider melden, zodra het hier wat beter op orde is.
pi_78070640
Oef Sindell, dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Sterkte! Dat wennen gaat snel genoeg, hoor. Dat duurde hier ook even. Maar nu is ze heulemaal van mij.

Huup, ze rolde toch al? Dacht dat je daar eens een filmpje van had gepost. Of was dat eenmalig?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:00:19 #49
267651 Klaploper
pi_78070678
Hier Sjors weer. Ze is er hoor! Wat een schatje!!! Vrouwlief en kindje maken het goed. Bevalling verliep heel soepel en ging vrij vlot. Dyr heet ze.

pi_78070698
Mijn kind ligt in bed en vertelt hele verhalen over de babyfoon... maar wel moe zijn he

Welkom Sindell en Laura! Ik heb in Z&G de foto gezien en wat een mooierd

Takkembah, als je buggy helemaal plat kan kan je 'm al ombouwen, maar zitten mag geloof ik nog niet.. geen idee eigenlijk
Lotte!
Noah!
pi_78070874
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef Ssserpente het volgende:
Oef Sindell, dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Sterkte! Dat wennen gaat snel genoeg, hoor. Dat duurde hier ook even. Maar nu is ze heulemaal van mij.

Huup, ze rolde toch al? Dacht dat je daar eens een filmpje van had gepost. Of was dat eenmalig?
nah dat was een eenmalige aanbieding
sindsdien heeft ze dat niet meer gedaan, hoewel ze het wel die dag heel bewust een aantal keer gedaan heeft. Ze vond het tot nu toe wel prima op haar rug en buik denk ik. Nu begint ze ineens te ontdekken dat het speelgoed dat aan de zijkant ligt ook bereikbaar is als ze een beetje wiebelt en draait
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:08:21 #52
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78071050
Whaaa, Thomas staat gewoon bovenaan... We hebben nog nooit bovenaan gestaan

Ik ben vandaag een paar keer weg gesneakt op het werk om even boven bij Asy en 'Harry' te gaan spieken. Wat een lekker menneke is het! En wat is een pasgeboren baby toch klein he. Hoe snel je dat toch vergeet.

J was al flink fotos aan het maken, tijdens mijn lunch gingen ze harry net in bad doen. Dus Asy verwent ons binnenkort vast met een hele berg fotos. En als ze het niet doet dan zwaait er wat!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78071073
Ah ja dat topic mis ik ook. Nu helemaal.
Het zou op zich wel lekker zijn om het allemaal eens van me af te schrijven, maar het "hoe gaat het met ons" topic is me ook wat te zwaar inderdaad.
Nou ja, morgen maar eens met de huisarts babbelen, ben benieuwd, ook hoe mijn bloeddruk is.

Vanavond Lars weer lekker in bad gedaan, of lekker??? Het is niet zo handig meer in het babybadje.
Hij wil niet meer liggen, maar zitten lukt ook niet. Hij is net zo wild, tot ik hem mijn pink geef, dan issie wel relaxt. In de tummytub wil al helemaal niet meer, dan gaat hij steeds staan.
Op zich vind ik douchen met hem het fijnst nu denk ik.
Hoe pakken jullie het badderritueel aan? Een groot bad hebben we helaas niet. Wel een bibabad, maar dan moet ik go-go-gadget armen hebben, en die heb ik niet.

Vandaag heeft ie een beetje een ander schema als anders, waardoor hij een fles heeft gemist.
Hij heeft om half 5 de laatste gehad, slaapt nu, en ik ben van plan om hem tegen tienen de laatste fles te geven, als hij zich niet eerder meldt.
Ik ben heel benieuwd hoe hij dit gaat trekken, ook de nacht door. Of hij dan eerder wakker is morgen.
pi_78071126
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:27 schreef lily het volgende:

en Leah is precies 8 weken
Leah staat niet in de OP (maar 21 december was het toch?)
pi_78071136
O en Sindell, van harte gefeliciteerd met jullie Laura! 45 uur....pfff dat is niet mis zeg.
pi_78071149
Ja cara, hier kan je niet voorpiepen

En wat leuk dat je af en toe even bij Harry kan gaan kijken!
Lotte!
Noah!
pi_78071188
wow klaploper, das snel gegaan dan, of niet?

Gefeliciteerd!
pi_78071208
Takkembah, ik heb em vandaag omgebouwd (zie foto's hierboven) en hij zit hier in de net niet platste stand. Hij kan dus echt helemaal plat (dan kan je er zo'n nestje inzetten). Dit vind ie wel goed zo, beetje rond kijken. Hij paste nog wel in de bak (lang leve de lange bak van de mura).
En rollen..nope, hij kan het, maar waarom zou je het doen als je ook met flink draaien van je hoofd gewoon alles ziet?
pi_78071233
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:00 schreef Klaploper het volgende:
Hier Sjors weer. Ze is er hoor! Wat een schatje!!! Vrouwlief en kindje maken het goed. Bevalling verliep heel soepel en ging vrij vlot. Dyr heet ze.

[ afbeelding ]
gefeliciteerd. Best snel ja, als je tegen 5en opweg was naar het ziekenhuis.
Ga maar lekker genieten van je dochter.
pi_78071297
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Hoe pakken jullie het badderritueel aan?
Lotte gaat nog steeds in de tummytub. Mat 10cm water ofzo, want ze gooit steeds dr benen over het randje Ligt dus ongeveer op dr schoudertjes in het water. Enorm onhandig. Maar douchen kan hier alleen in bad (rare zin zo ) en die opstap is me te groot als ik alleen met d'r ben. Maar 's morgens douchen gaat niet en Ronny komt pas 's nachts thuis. Dus hm, lastig...misschien maar eens zo'n badsteun kopen ofzo...
Lotte!
Noah!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:14:28 #61
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78071312
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:10 schreef Linda2205 het volgende:
Ja cara, hier kan je niet voorpiepen

En wat leuk dat je af en toe even bij Harry kan gaan kijken!
Ja zo zie je maar, elk nadeel heb zijn voordeel.

Bluh, ik moet aan mijn scriptie werken en ik heb geen zin.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78071317
Zo te zien een keizersnede, toch?
Lotte!
Noah!
pi_78071436
Ben bij ha geweest. Fabi zag er goed en alert uit. Als hij morgen blijft spugen mag ik als ik wil tegen 5en nog eens binnelopen. En als het vrijjdag niet over is dan zeker terug gaan.
Jonge kindjes kunnen binnen 24 'uitdrogen' dus even goed in de gaten houden.

Ben overigens in de draagdoek naar de ha gelopen, moest stel op sprong vertrekken. En omdat ik zo snel moest knopen zat hij juist supernetjesstrak. Dus neit eerst een half uur lopen pielen enzo.
Alleen Eva wilde niet echt meewerken. Ik was de straat nog niet uit of ze stond al in de diepste plas. En daarna nog een paar keer op de weg gaan liggen
Maargoed....we hebben het gered tot de dokter een kleine 500 meter ofzo
pi_78071813
gefeliciteerd Klaploper
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:14 schreef Linda2205 het volgende:
Zo te zien een keizersnede, toch?
Dat dacht ik ook meteen maar de kleding klopt weer niet echt...

Jij ook nog, sindell

lekker bijkomen nu van je uitputtingsslag
pi_78071852
Waar ligt Asyniur, Ca.ra?

oh, Leah is van 22 december, amaranta
pi_78071899
Klaploper, gefeliciteerd met jullie dochter! en wow wat is dat snel gegaan joh?
Mooie naam ook...
Amaranta, fijn dat het op zich nog goed gaat met Fabi, hopelijk is het snel over...
Wat worden kleine beebs groot zeg... Driekus al in de buggy, allemaal rollende kinders... nogmaals

Hier echt een heerlijk dagje gehad, Minke is echt helemaal goedlachs (heul veul lachen vandaag) en af en toe effe slapen tussendoor. Alleen het schema met flesjes was ook ver te zoeken... hopelijk red ze het wel weer tot in de nacht met wat ze nu heeft gehad... (denk het wel eigenlijk want in totaal is het bijna gelijk aan normaal, alleen wat anders verdeeld)

Sindell, welkom hier met Laura... beterschap/goed herstel gewenst en leer Laura inderdaad maar lekker kennen en wen een beetje aan elkaar. voor de lieve kraam! Dat is zo fijn (vond ik zelf tenminste, wij hadden ook echt een topwijf!).
pi_78073555
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:52 schreef Ssserpente het volgende:
Knappe Esmée! Knap hoor, rollen! Ik zag Lente vanmiddag voor het eerst terug op d’r rug rollen. Van rug naar buik doet ze nu een week of drie. En dan is een box toch ineens best klein. Ik hoor regelmatig ‘pok’ en dan ligt ze met d’r koppie tegen de spijlen.
Ik ging ook kijken omdat ik haar ineens hoorde huilen na een *boink* tegen een speelgoedding

Sindell en Laura welkom. Doe rustig aan en kom eerst even lekker bij hoor
pi_78073631
Dan is een box wel klein inderdaad, Lars ligt ook regelmatig op een dubbelgeslagen dekbed (beetje dikker als die speelkleedjes) laatst rolde hij me zo onder de tafel haha
pi_78073938
Sjors, daar is ze dan! Wat een bijzondere naam! Spreek je die y spreek uit als een korte i-klank?

Huup, ze is gewoon hartstikke efficiënt. Waarom helemaal rollen als je ook met wat gewiebel je doel bereikt?
pi_78074464
Het badritueel hier is heel makkelijk en simpel dankzij dit geval van de prenatal

Driekus gaat daar al mee in bad en ook in de douchebak sinds ie 4 weken is. Werkt perfect. Ook ideaal voor vieze billen na een Poepluier. Maar het liefste neem ik em mee in het grote bad, dat is lekker relaxt. We liggen samen zo een uurtje. En de tummy gebruiken we ook nog, maar net als Lotte is het met heel weinig water want inderdaad, beentjes buitenboord gooien en dan zoveel mogelijk je mond in het water is de truc van de dag.
Sindell welkom!
pi_78074612
Linda wij hebben ook zo'n douche-in-badkuip inderdaad. Dan ga je minder snel even samen als de ander er niet is. Gelukkig hier geen partner die tot heel laat werkt enzo dus Amélie gaat de ene keer 's avonds met mij in bad en de andere keer met mn lief onder de douche 's morgens. Gaat prima zo.

Overigens doucht/baddert ze niet dagelijks (uiteraard wordt ze wel gewassen). En wij hebben ook geen badritueel als onderdeel van het avondritueel ofzo. Nog niet in elk geval.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78074762
Kunnen jullie dan niet een klein badje in die grote badkuip zetten? Of is dat ook niet handig?

Hier gaat Esmee altijd gewoon in het Hema-badje op het aanrecht. En als ze niet vies is, gaat Linde er meteen achteraan Lekker milieubewust
pi_78074834
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:16 schreef Stiemie het volgende:
Kunnen jullie dan niet een klein badje in die grote badkuip zetten? Of is dat ook niet handig?

Hier gaat Esmee altijd gewoon in het Hema-badje op het aanrecht. En als ze niet vies is, gaat Linde er meteen achteraan Lekker milieubewust
nou liever niet want dan moet ik dat kleine badje ook weer ergens laten enzo, zoveel ruimte heb ik niet in de badkamer en ik heb al zo'n ding als mefke heeft rondslinger én de tummytub staat er nog.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78074883
Maar hoe doe jij Esmee daarin dan?
Want Lars wil echt niet liggen, behalve met pink in zijn mond.
Hij wil alleen maar zitten, en dat kannie niet alleen, en het is zo glibberig en hij hangt zo en en en
pi_78074932
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:13 schreef huuphuup het volgende:
En wij hebben ook geen badritueel als onderdeel van het avondritueel ofzo. Nog niet in elk geval.
Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.

Is er een bepaalde leeftijd waarop je zoiets gaat doet, elke avond badderen?
pi_78074942
speentje geven in bad geen optie?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78075025
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.

Is er een bepaalde leeftijd waarop je zoiets gaat doet, elke avond badderen?
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaan 's avonds badderen of douchen.
Hooguit als we erg vies waren van het buitenspelen.

en ik zou het niet weten vanaf wanneer je dat doet? verschilt per persoon i guess? Wat je zelf prettig vindt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78075082
He kleiner dan onze badkamer is bijna niet mogelijk (2m x 1,5 m) Ik heb zo'n badje endan zit ze op zo'n stoeltjesding als mefke plaatste. Is zoiets dan niks voor Lars?

pi_78075141
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:19 schreef huuphuup het volgende:
speentje geven in bad geen optie?
hij kan hem nog steeds niet goed inhouden.
Zo op het droge pakt hij vaak zijn duim maar in bad issie daar veels te wild voor, mijn kleine orka
pi_78075143
haha dat ziet er vet drollig uit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78075149
Linde gaat trouwens om de dag inbad/onder de douche en tussendoor als ze gewoon vies is. De andere dagen wassen we haar met een washandje.

Nou is het douchen niet hetgeen dat veel tijd kost, haren wassen daarentegen
pi_78075232
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:22 schreef Stiemie het volgende:
He kleiner dan onze badkamer is bijna niet mogelijk (2m x 1,5 m) Ik heb zo'n badje endan zit ze op zo'n stoeltjesding als mefke plaatste. Is zoiets dan niks voor Lars?

[ afbeelding ]
en dan in het bibabad misschien, optioneel!
Vraag me dan alleen af of dat dingetje tussen zijn beentjes dan niet zeer doet aan zijn zaakje....
pi_78075329
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

en dan in het bibabad misschien, optioneel!
Vraag me dan alleen af of dat dingetje tussen zijn beentjes dan niet zeer doet aan zijn zaakje....
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje he )
pi_78075433
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaan 's avonds badderen of douchen.
Hooguit als we erg vies waren van het buitenspelen.

en ik zou het niet weten vanaf wanneer je dat doet? verschilt per persoon i guess? Wat je zelf prettig vindt.
Misschien is er een bepaalde leeftijd waarop ze daar baat bij beginnen te hebben? Ik weet dat rituelen voor baby's al heel fijn zijn, maar mijn neefje van 10 maanden begint bijvoorbeeld ineens erg behoefte te hebben aan een vaste structuur. Ik kan me voorstellen dat badderen daar prima bij kan passen. Hmf, ik moet écht eens het grotebabietjestopic bij gaan houden.

Mijn moeder deed me als baby elke ochtend in bad. Ik vind dat maar onzin. En ik heb daar geen trek in om half zes.
pi_78075435
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:

[..]

hahaha om het tussen haakjes gedeelte moest ik hardop lachen!
Gut waarom verzin ik dat nou niet zelf....tis zo simpel
Mijn hersens zijn out of order denk ik
pi_78075456
Karin, bij die wij hebben liggen ze echt op het kontje, nog nooit klachten gehoord dus
Hier ook een orka hoor, geen minuut stilliggen maar spetteren en spatteren
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:28:06 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78075466
Wij ook niet hoor, elke avond badderen.

Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.

Klaploper! Wat een prachtige naam! Gefeliciteerd!
pi_78075540
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:

[..]

pi_78075919
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wij ook niet hoor, elke avond badderen.

Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.
En toch mis ik dat 'ik ben net bevallen en vraag me af of het normaal is hoe ik me voel'-sfeertje van het nieuwemoederstopic. Het is zo uniek en bijzonder en genant dat zo'n breed topic voelt als je hechtingen bespreken in het café, zeg maar. Maar goed, ik heb me er al bij neergelegd.

Klaploper, ik ben jullie helemaal vergeten te feliciteren! Wat een prachtige foto.
pi_78075995
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:

Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"

Ik vind het voor mezelf ook een beetje niet kloppen om in het "hoe gaat het met" topic te posten, te meer omdat ik er ook niet in mee heb gepost, dus ook niet heb meegeleefd met anderen, en dat dan wel van anderen verlang ofzo. Het voelt niet goed anyway.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:37:56 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78076073
Maar het wás geen nieuwe moeders topic. Dat was echt ooit in deel 1-5, daarna niet meer... Het ene moment gaat het over terugplooien en een week later is werk een hot topic, dat is net als hier. Het ene moment gaat het over kolf probleempjes, het andere moment gaat het over snotneuzen.
Gewoon posten, dan komt de rest vanzelf en heb je het sfeertje er zo bij.
De dames die wat minder vers zijn staan altijd meer dan paraat om hun ervaringen van de eerste weken te delen en vragen te beantwoorden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:39:50 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78076179
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"

Ik vind het voor mezelf ook een beetje niet kloppen om in het "hoe gaat het met" topic te posten, te meer omdat ik er ook niet in mee heb gepost, dus ook niet heb meegeleefd met anderen, en dat dan wel van anderen verlang ofzo. Het voelt niet goed anyway.
Omdat het 1 een vraag is, en het ander (wat er nu voorgesteld wordt) zeer waarschijnlijk verzanden gaat in een nieuw SC kliekje. Moeten we dan na 6 weken dat topic in stappen en degenen die niet meer vers zijn eruit schoppen?
Zoals gezegd, er was geen nieuw moeders topic, er was een 'Hoe gaat het nu met de (nieuwe) moeders-topic' en dat is uitgebreid zodat de wachters, de moeilijk zwanger worden/blijvers en de rammelaars etc. er ook bij konden, maar meer is er niet veranderd...

Als je jaren niet meegekeken hebt in het wachten op topic ga je daar toch ook gewoon wel posten op het moment dat je gaat wachten? Dat maakt toch geen verschil?
pi_78077390
O dames, ik post ook echt niet elke week in het moederstopic, maar heb er al wel veel steun gehad, ook over dingen als hechtingen en infecties. Vraag maar eens aan Incantrix en Ssserpente, het kan wel gewoon daar hoor. En Karin, ik vind het vervelend om te lezen dat het niet lekker gaat. Denk je er aan dat je schildklier op hol kan slaan na een bevalling? Dat kan geloof ik ook de klachten geven die je nu hebt en is redelijk makkelijk te achterhalen met bloedprikken (het oplossen schijnt dan weer wat minder snel te zijn).

Badritueel hebben we niet, maar ik probeer toch minstens 1 keer per week echt lang met em in bad te gaan zitten. Genieten van samen zijn en knuffelen en van zijn ondeugende streken. Dat is voor mij in bad gaan. Oja en natuurlijk haren wassen enzo, maar dat is omdat het moet terwijl samen in bad voor de leuk is.

Ik duik het bed in, mamadag zit er helaas weer op, morgen weer werken.
pi_78077754
Hmm, wet van fok! en zo... kleine meid was zo moe, maar slapen ho maar Was ze net bijna in slaap bij me op schoot op de bank, zegt mijn lief iets, kind meteen helemaal over de zeik... Eenmaal weer rustig besloten we dat het dan maar bedtijd is, maar dat valt ook niet echt in goede aard. Ligt zichzelf nu helemaal schor te huilen boven (nu net 5 minuutjes...) dus we laten haar nog heel even gaan... maar ben bang dat ik zo weer naar boven mag om haar weer een beetje tot rust te krijgen.
pi_78077849
Hmm, zo meteen na de opmerking van Be lijkt het wel of ik reclame maak voor het moederstopic. Das niet zo hoor! (dat zou ik als vakvrouw dan ook subtieler doen enzo ) En nou ga ik echt slapen en hoop ik dat Driekus niet zoals vannacht om vier besluit dat dat de beste tijd is om je stem te testen. Iedereen die nog nachtvoeding(en) te gaan heeft: succes!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:13:10 #96
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78077911
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Als je jaren niet meegekeken hebt in het wachten op topic ga je daar toch ook gewoon wel posten op het moment dat je gaat wachten? Dat maakt toch geen verschil?
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.
En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Maar een spijkerbroek die weer goed zit, dat hoort kan wat mij betreft ook gewoon in de SC Daar jubelt dan iedereen wel mee omdat ze het herkennen of juist niet...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_78078102
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Ik merk dat ik het juist heel fijn vind om het in dit topic te posten omdat iedereen in min of meer dezelfde fase zit. Het is een beetje een kleinebabietjes- en hoegaathetmetdenieuwemoederstopic in één geworden.
pi_78078205
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Maar een spijkerbroek die weer goed zit, dat hoort kan wat mij betreft ook gewoon in de SC Daar jubelt dan iedereen wel mee omdat ze het herkennen of juist niet...
Ik snap jullie ook wel hoor, dat is het niet, maar het is ook niet zo dat ik nu ineens naar dat andere topic ga om hetgeen mij dwars zit te bespreken. Maar dat is mijn probleem.
Er wordt hier ook wel regelmatig wat gezegd wat niet altijd over de baby's gaat, en daar wordt inderdaad ook op gereageerd, maar toch is dit topic daar niet voor bedoeld. Het kleine babietjestopic moet over kleine baby's gaan.
En zo is er ook meerdere malen door mod's ingehaakt op een bepaalde discussie.

En nu ga ik mijn kleine babietje wakker maken voor zijn flesje. Hij heeft het tot nu toe goed volgehouden, en ik ben erg benieuwd naar de nacht die komen gaat.
pi_78078371
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:10 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wet van fok! en zo... kleine meid was zo moe, maar slapen ho maar Was ze net bijna in slaap bij me op schoot op de bank, zegt mijn lief iets, kind meteen helemaal over de zeik... Eenmaal weer rustig besloten we dat het dan maar bedtijd is, maar dat valt ook niet echt in goede aard. Ligt zichzelf nu helemaal schor te huilen boven (nu net 5 minuutjes...) dus we laten haar nog heel even gaan... maar ben bang dat ik zo weer naar boven mag om haar weer een beetje tot rust te krijgen.
Wat heeft hij dan gezegd?

Ivan begint heel gevoelig te reageren op luide stemmen. Pas liep ik tierend door het huis omdat ik boos was op de hond en Ivan raakte er gewoon overstuur van. Nog een reden erbij om wat meer Zen te worden.
pi_78078546
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat heeft hij dan gezegd?
vast dat Sinterklaas niet bestaat ofzo
quote:
[Ivan begint heel gevoelig te reageren op luide stemmen. Pas liep ik tierend door het huis omdat ik boos was op de hond en Ivan raakte er gewoon overstuur van. Nog een reden erbij om wat meer Zen te worden.
dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.
Nu issie het gewend, en geniet hij van de show
pi_78078643
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:

dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.
Nu issie het gewend, en geniet hij van de show
Dus ik moet er gewoon mee doorgaan zodat hij eraan gewend raakt?
pi_78078872
Dat zou je kunnen doen, alleen wel de kans dat zijn eerste woordje niet zo'n mooie is
pi_78079096
Ja meestal toch gewoon een geval van wennen. In het begin sloop ik door het huis als Linde sliep. Nu kan ik stofzuigen, vaatwasser uitruimen, muziek aanhebben etc en ze slaapt er gewoon doorheen. Tsa je moet wat in een appartement.
pi_78079989
Haha, hij zei: "house!"... We zaten tv te kijken house zou beginnen...
inmiddels toch maar gaan troosten en een flesje meegenomen, want ik bedacht me dat ik me flink verrekend had en dat ze bij lange na niet hetzelfde als normaal op had... Ze ligt nu voldaan met de nadruk op vol op mijn arm in slaap te vallen dus kan der zo in der bedje kiepen! Op naar een lange en hopelijk rustige nacht!
pi_78087788
goedemorgen ik ben de eerste vandaag zie ik

en heeft Minke goed geslapen lijnloos? en vraagt ze minder om voeding overdag? Evie zat gister ook maar op 5 flesjes... ben ik niet gewend. Maar ze drinkt ze wel allemaal leeg; dus ik ga dr vandaag nog eens 10 ml meer indoen.

over het badderen: Evie gaat 1 keer per week ongeveer mee in het grote bad; en denk 2 keer per week in de tummytub, de rest van de dagen wordt ze gewoon gewassen.

@Karin; ik hoop dat het wat beter met je gaat...

o ja dames; een aantal van jullie heeft ervaring met Sophie de giraffe? ik ben erg benieuwd hoe die bij jullie bevalt? Wil voor Evie denk ik ook eentje aanschaffen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Beessie-Jen op 17-02-2010 07:04:56 ]
pi_78088382
Goeiemogguh Nou de Fok!-wet is hier ook weer in werking getreden. Vannacht en vanochtend heeft hummeltje weer heel erg last van maagzuur en spugen. Zielig om haar zo te zien. Boertjes laten helpt wel een beetje maar toch.. Lekker gewassen en in schoen kleertjes gestoken. Ik zal binnenkort weer eens even een fotootje posten.

En...vannacht heeft ze niet meer doorgeslapen maar ik las in de post van Claudia dat het ook beter is dat ze zich meld. Dus misschien maar beter ook zo.

Be, wat een schattige foto van Oscar. Wat is die al weer groot! Je hebt gewoon al twee grote boys.
Sterkte met het helmpje binnenkort. Blijf maar denken aan het goede doel waarvoor het dient....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_78088596
BJ, wij hebben ook een Sophie, maar Isa heeft er op dit moment nog geen interesse in. Rammelaartjes vind ze wel leuk!

Isa zit sinds zo'n 3 dagen op 6 flesjes per dag, ze heeft er eentje laten vallen! Fijn!!
En ohja, wij doen hier om de dag badderen, de andere dag wordt ze gewassen.
pi_78088638
Hihi, Sophie! Iedereen wil hem of heeft hem, dus dan haal ik hem dus niet
Net als Woezel en Pip spul. Vind ik ook stom

Goeiemorgen!

Vandaag is ons lekkere ding 2 maanden oud! Maar o wat is het moeilijk met drinken zeg. Ik hou het weer even bij en eergister en gister wilde hij 10 en 13 keer drinken. En dan ben ik dus ook nog de boel aan het rekken omdat ik het gewoon zat ben dat hij elke 10 minuten tot 3 uur komt. Er zit nu wat meer ruimte al tussen, kun je nagaan hoe het was..

Vanmiddag gaan we naar de dokter, Ja, de 3e keer al En nu gaan we voor zn tongriempje. Omdat hij zo slecht drinkt. McLaura kwam er mee en toen hebben we gekeken en idd hij is aan de korte kant. Ik heb ook eerst mijn tante nog laten kijken en die vond hem ook kort, dus ik kan wel naar de dokter dacht ik.
Hij ligt nu te slapen op mn borst. Ben benieuwd hoelang hij nu slaapt.

Dit zijn de ritme's van afgelopen dagen:
03:00
06:00
08:00
10:00
11.45
13.30
16:30
18:45
20:30
22:30
~~~~~
02:00
05:00
07:00
08:00
10:15
11:15
14:30
15:15
18:00
19:00
20:15
21:45
23:30
~~~~~
02:30
05:45
07:30
08:15

En lekker hoor, BJ en LijnLoos, dat jullie dochters zo goed slapen. Ik ben echt jaloers. Ik ben zo moe!
Flowerbox, sneu is dat spugen he..
Karin ik hoop dat je nachten en dagen beter zijn de laatste tijd. Ik moet echt heel vaak aan je denken! *Knuffel*

Oh, en hier doen we niet zachter als Rienk slaapt. Ik stofzuig vrolijk en wil ook de muziek nog wel eens harder zetten als er een mooi nummer op is en hij ligt toevallig beneden te slapen.

Zo. En nu kiep ik Rienk in de box en ga ik ontbijten. Ik heb ook Brinta gekocht Wat is dat lekker!

Prettige dag allen!
pi_78088651
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 06:57 schreef Beessie-Jen het volgende:

o ja dames; een aantal van jullie heeft ervaring met Sophie de giraffe? ik ben erg benieuwd hoe die bij jullie bevalt? Wil voor Evie denk ik ook eentje aanschaffen...
Wat is er zo bijzonder aan dan?
pi_78088716
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!! Ben benieuwd hoe dat gaat!
pi_78088749
Jemig, wat slopend, Vlindur. Bij Ivan vormde 2 maanden een soort omslag. Hij ging toen ineens beter in z'n bedje slapen en ik had mijn handen wat vaker vrij. Daar was ik toen ook echt aan toe. Ik hoop dat je zelf ook ineens verbetering gaat zien naarmate hij ouder wordt. Ik vind het ontzettend knap dat je het volhoudt (en het zou trouwens ook helemaal geen schande zijn als je het níet vol zou houden!).

Het was me trouwens niet zozeer om het lawaai te doen, hoor. Wij wonen in een appartement en Ivan slaapt naast de voordeur. Hij is inmiddels de vele geluiden (deurbel, stofzuiger, jankende kat, hond die eruit wil) wel gewend. Hij was gewoon van slag omdat hij merkte dat ik boos was, en dat vond ik heel verdrietig. Niet meer boos doen dus.
pi_78088755
Volgens mij zijn ze Fabian geweoon vergeten voor de prikjes. Heb er geen afsrpaak voor staan in ieder geval.
pi_78088765
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
pi_78088887
Dat lijkt me slopend zeg Vlindur.
En succes bij de dokter vanmiddag. kNippen ze hem meteen door?
pi_78088954
nouja ik koop woezel & pip niet omdat ik er geen kont aan vindt, maar om nou iets niet te kopen omdat iedereen het wel heeft vind ik wel typisch (overigens hebben we wel W&P hier, gekregen dus och)

En over die giraf, ik vind het een leuk ding daarom heb ik hem gekocht, Amélie kan er lekker op knagen enzo, Hij is heel licht dus ze kunnen hem vanaf heel vroeg al echt zelf oppakken en vasthouden, t was eigenlijk t eerste speeltje dat ze zelf beet kon houden. Maar verder kan ik er eigenlijk niets over zeggen BJ, het ding is net zo goed of niet-goed voor Evie als al het andere speelgoed Als je het leuk vindt, gewoon halen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78089109
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Wolf krijgt ze zo ook! Ben ook wel benieuwd

Vlindur

Ik wil ook een Sophietje echt cool ding, Wolf krijgt hem vast ook nog wel, ik ken mezelf
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78089112
Jeetje Vlindur, wat een schema... Dat je dat volhoudt dag in dag uit. Je bent terecht moe! Ik vond 9x per dag al belachelijk veel. En ik ben dan ook blij dat ik afgebouwd heb (ivm werk), nu zitten we op 5 flessen, is een stuk rustiger en kan ik ook veel meer genieten. Eerst dacht ik de hele dag door:"o, als ie maar niet alweer komt..."

Verder gaat alles hier z'n gangetje, alleen Thomas poept nu heel erg veel 3-4x per dag terwijl dat eerst maar 1x was. Zou dat met de voeding te maken kunnen hebben? Ik vind het niet erg, maar ik vind het zo lastig om te bepalen wanneer hij nou diarree zou hebben (of is dat echt overduidelijk herkenbaar?). Ontlasting is wel dunnig, maar dat is eigenlijk altijd wel...
pi_78089169
Claudia, het is een redelijke flessenweigeraar, anders was ik allang overgestapt denk ik hoor..
En dat hij huilde omdat je boos werd heb ik gemist, wat sneu! Stomme (mooie ) hond!

Amaranta, Nee. Dat doet een KNO arts en die hier in Drachten schijnt er heel moeilijk over te doen, dus moet ik naar Leeuwarden. Maar alles best. Als het echt zou betekenen dat Rienk dan wel goed drinkt, nou knip maar raak dan!

Huup, ja ik weet niet wat het is. Maar ik heb het al van kinds af aan. Ook met mode van kleding enzo. Ik vind het gewoon niet leuk om 'alles' het zelfde als anderen te hebben

NieuweUser. Bij de prikjes moest ik niet huilen, wel bij de spierpijn in zn benen die hij er van kreeg
En oh ja, Bij pijn mag ze ook paracetamol! (Oh wat was ik toen blij met Fok! )
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:20:25 #119
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78089225
BE: Vandaag is het helmpjes-dag toch? Heel veel succes vandaag!

Vlinder: Vlindur: Dat is een redelijk heftig schema volgens mij! Ben beniewd wat de dokter van het tongriempje vindt!
(Echt he, ik probeer steeds VlindUr te typen maar mijn hoofd maakt er automagisch VlindEr van! Sorry!)

Claudia: Wat sneu dat Ivan zo overstuur raakte van jouw boosheid! Aan de andere kant; hij reageert blijkbaar heel sterk op je en dat is supergoed! Als jij blij/zen/etc. bent neemt hij dat dus ook van je over!

Woei, het gaat over Sophietjes!
Hoe groot en zwaar is zo'n ding nou eigenlijk? Ik wil er eigenlijk ook 1 halen maar ik ben een beetje bang dat die een ietsiepietsie te groot is voor mijn mini-mensje en ik haar meteen een Giraffe-trauma bezorg! Dat kan natuurlijk niet met een Bijdorp-abonnement!

Onder een spoiler, wegens extreem lange lap tekst, even mijn Hyves-Teigetje-Update van vandaag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 17-02-2010 09:25:46 ]
A grand adventure has begun.
pi_78089543
Oh Keshet.. Wat heftig toch allemaal..
En ik had me als Vlinder willen registreren, maar die is al in gebruik. Door een user die er niks mee doet
pi_78089544
Ow Keshet, wat vervelend van haar voetje. Ze houden het wel goed in de gaten.
Wel fijn dat haar hersentjes er goed uit zien.
Veel sterkte
pi_78089552
Keshet, wat hebben jullie toch een dapper vechtertje op de wereld gezet! En wat fijn om een update te lezen!
pi_78089662
Moge!
Minke is gisteren na mijn berichtje meteen gaan slapen weer, dus dat scheelde. En ze heeft het tot half 6 volgehouden... niks mis mee weer! En nu ligt ze nog even te slapen, maar ga haar zo maar wakker maken, want dan kan ze nog even wat drinken voor we straks naar het kdv gaan. Intake en wenuurtje, ben heel benieuwd hoe dat gaat.... (en heb nu al veel te veel waarvan ik denk dat ik dat dan mooi even kan doen als ze daar is)
Oh en BJ, ze drinkt normaal gesproken 5 keer op een dag (fles van ong. 160 cc, 150/5 voor de kenners ) maar gisteren had ze er dus 1 overgeslagen door het lange slapen en ook nog eens 's middags niet echt gemeld, maar toen heb ik haar maar wakker gemaakt na 5 uur... het was dus overduidelijk te weinig in totaal bleek 's avonds. Volgende week weer cb en dan maar es kijken of ze al over kan op 5x 180...
pi_78089792
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!

Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
pi_78090022
Keshet!
Je dochter doet het echt super. Ze is zo sterk!
pi_78090043
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!

Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
laten we hopen dat Jamie snel een lekker ritme heeft!
pi_78090118
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
Hopelijk heeft Isa er ook geen last van!
pi_78090189
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk wel relaxed vond dat Isabeau maandag weer prikjes kreeg, want ze slaapt daarna altijd heel goed. (en verder lijkt ze er geen last van te hebben)
pi_78090231
Haha Sorbootje, dat is een minder vervelende bijwerking, haha!

Keshet, wat is jullie kleintje een vechtertje zo te lezen!
pi_78090259
Vlindur, wat een heeftig drinkschema idd.
Mini-flower2 is natuurlijk veel jonger maar had vanaf gisteren dit drinkschema:
05.30 u
08.30
11.30
15.00
18.00
21.15

0.30
04.15
06.30
09.15

Keshet, wat schrijf je toch lief over Teigetje . Ik vind het zo ongelooflijk dat een ze eigenlijk pas over een paar maanden geboren zou worden. In mei toch?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:12:40 #131
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78090457
Goodmornings lieve dames! Wat een boel bij te lezen weer

Vlindur, jemig zeg, wat een hoop voedingen! Begrijpelijk dat je onderhand gesloopt bent, ik ben blij voor je dat het tijd rekken een beetje lijkt te werken, hopelijk zal Rienk hier zelf nog een schepje bovenop doen straks, zodat je weer wat meer tijd voor jezelf hebt ook!

Karin, dikke knuffel voor jou! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik hoop maar gewoon voor je dat het snel beter zal gaan..

Keshet, wat een vechtertje is jouw Teigetje toch En jij en je lief zijn ook super! Ik snap best dat je 'moet', maar jullie kracht en liefde voor jullie miessie stráált ervanaf. Ik heb de foto in het fototopic gezien en ik moest er even een beetje van huilen, wat onvoorstélbaar klein is ze.. Ik duim mee voor haar voetje en teentjes, en natuurlijk ook gewoon voor de rest

Twinkly, hoe is het bij jou?

BE, is vandaag de dag voor Oscar's helm? Succes dan!

Martine, was Jamie nu alweer wat beter?

BJ, wij hebben een Sophie voor Stef gekocht omdat mijn lief vroeger als baby ook zo'n giraffenpopje had en die had zijn moeder helemaal bewaard (O+), maar omdat het al meer als 30 jaar oud is vinden we het niet zo'n best plan om Stef dáármee te laten spelen. Uit nostalgie dus een nieuwe gekocht en Stef vind haar erg leuk, dit is zoals Huup al zegt een makkelijk speeltje om vast te pakken en als je haar voor zijn gezichtje houdt en ermee piept gaat hij heel blij lachen

Sowieso lacht Stef echt enórm lief naar zijn speelgoed nu, vooral als ik hem 's-morgens in zijn box leg. Eerst naar zijn Nijntje-mobile (die blijft favoriet ), dan naar zijn andere speelgoedjes. Té schattig! Als we hem 's-avonds in zijn bed leggen lacht hij trouwens ook breeduit naar de hanger met schaapjes en konijntjes daar, haha! Verder doet hij het hardstikke goed, hij kijkt nu ook ontzettend vaak naar rechts en dat is zo fijn! Sinds een paar dagen heb ik alleen erg vaak dat Stef bij het voeden zijn hoofd in zijn nek legt vóór het aanhappen en dan gezellig zo blijft liggen, dus het voeden gaat de laatste dagen moeizamer. Zijn bananen-impressie is hardstikke goed, maar bij het drinken heb je er weinig aan enzo Geen idee wat dat dan weer is, maar vrijdag vraag ik dat wel even bij de fysio als hij het dan nog steeds doet. Ik ga zo eens wat foto's uppen denk ik, als ik na het douchen nog even tijd heb.
3!
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:18:16 #132
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78090599
Ok, scherm te lang open, sorry!

Martine, ik hoop met je mee qua ritme

Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?

Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
3!
pi_78091002
Incantrix, wat lijkt me dat lief.. dat Stef zo naar zijn speelgoed lacht. Isabeau lacht veel, maar alleen naar mensen. Of ik heb gewoon nog niet het juiste speelgoed
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:32:51 #134
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78091008
Keshet, geen excuus om die lange lap tekst zeg Daar is dit topic toch voor, om baby-updates te lezen en te delen, ik vind het juist fijn om te lezen. Ik had tranen in mijn ogen... deels om herkenning van sommige stukken, deels omdat het toch allemaal relatief goed eruit ziet. Ik heb de foto ook gezien en ze is klein, maar prachtig!! Diepe bewondering voor jullie.

Vlindur, ik moet zeggen dat Elyas tot voor kort ook zo vaak dronk... er begint nu eindelijk meer regel in te komen. Hoop dat het voor jou ook snel beter wordt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:40:38 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78091230
Vlindur dit is het drinkschema van Elyas, de afgelopen dag:

02:00
04:00
06:30
--
07:45
11:30
15:00
18:00
20:30
24:00
03:30
06:30
--
07:30
10:15

Niet echt regelmatig dus, maar al niet meer zo vaak als de weken ervoor (oh en soms krijgt hij nog een klein slokje na, dan heb ik hem verschoond of heeft hij even liggen spelen bijv., maar dat reken ik als één voeding)
pi_78091444
Keshet, wat heb je een enorm sterk, vechtend meiske! Hoe doen ze dat trouwens, die lucht uit het maagje halen?

Vlindur wat slopend. Lotte had ook wel eens zulke ritmes, maar dat was dan voor een weekje ofzo. Kan je niet een keertje kolven, dat je vriend de nachtvoeding met vingervoeden of een cupje doet, als Rienk de fles niet neemt?

Trix, wat lief dat Stef zo blij is met al z'n speelgoedjes! Lijkt me echt schattig om te zien!

En nu weet ik het niet meer want ik ben moe Niet normaal. Lotte ging gister om 7u naar bed en heeft liggen keten tot een uur of 10. Gelukkig was papa ook thuis, want ik had er echt geen zin en energie meer voor, dus hij is regelmatig naar dr toe gelopen om het speentje te geven en weer toe te dekken. Om 6u had ze er weer genoeg van, maar dat was toch echt te vroeg naar m'n zin. Speentje gegeven en babyfoon uit en toen werd ik om half 8 wakker van de wekker. Toen lag ze nog steeds te geinen in d'r bed, mafkeesje

Vanmorgen laatste keer prikken gehaald voorlopig en ze hoefde niet eens te huilen (en mama ook niet, dit keer )
Lotte!
Noah!
pi_78091457
jeetje vlindur; kan me voorstellen dat je daar moe van wordt zo ben je wel de hele dag flink in touw.

Evie laat juist de laatste dagen een fles staan: gister bijvoorbeeld:
7:15
11:30
15:30
19:30
23:30

dus maar 5 flesjes, en allemaal met 150 ml.

Maar het ligt er dus ook aan hoe laat ze voor de vroegste voeding komt. Vanmorgen was dat een uurtje eerder, dus waarschijnlijk zal ze vandaag wel uiteindelijk 6 flesjes krijgen.

@Keshet; ik vind je Teigetje-update juist fijn om te lezen. Gewoon posten hoor Fijn dat ze haar toch weer een beetje tijd en energie geven door haar te beademen. Je kleintje heeft gewoon nog wat meer tijd nodig.
pi_78091748
Hier ongeveer hetzelfde schema als Elyas.

Vaak en weinig ritme
pi_78091861
en Keshet, jullie dochter is beresterk zeg (en jullie ook).

sterkte in deze bijzondere maar ook zware tijd voor jullie
pi_78092108
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Ok, scherm te lang open, sorry!

Martine, ik hoop met je mee qua ritme

Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?

Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:

6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00

Gaat best ok zo
hey dat lijkt op ons 'schema'
niet dat wij er echt een schema op na houden maar als ik een beetje naga wanneer amélie ongeveer drinkt dan klopt dat wel. Ik leg haar altijd aan vlak voor we weggaan. Gewoon uit voorzorg zodat ik niet met een hard huilend hongerig baby'tje zit in de Ikea bijvoorbeeld. En ook om het mezelf wat makkelijker te maken zodat ik niet heel strak om haar voedingen heen hoef te plannen terwijl ik niet weet wanneer die voedingen zijn zeg maar. Overigens scheelt het vaak maar een half uurtje ofzo hoor met de tijd waarop ik haar eigenlijk verwacht voor een voeding.

Ze heeft helemaal zelf een soort van ritme aangebracht! dat gekke gebakje van mij!
Ergens tussen 7 en half 9 wordt ze wakker en krijgt ze de ochtendvoeding, dan speelt ze anderhalf uur beneden ongeveer en gaat ze weer naar bed. Meestal slaapt ze dan een uur tot anderhalf uur. Daarna krijgt ze een rijstwafeltje (rond 12-en is dat meestal) en een uur of anderhalf ofzo daarna de borst. Weer een half uurtje later gaat ze weer op bed, tegen drieën, das vaak maar een kort slaapje. Tegen vier uur is ze dan weer wakker, rond vijf voeding en dan rond half zes weer naar bed. Tegen 8 uur is ze dan weer wakker en krijgt ze iets van fruit of groente en meestal is ze dan tot 10 of 11 uur beneden bij ons.

Als ze voor 7 uur wakker wordt dan voed ik haar en leg haar daarna weer terug in dr bedje doen we net of het een nachtvoeding is ofzo. Zolang ik er nog van kan profiteren dat ik dan nog een extra uurtje slaap kan meepikken en dan op mn gemak kan douchen en ontbijten enzo doe k dat maar gewoon
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78093614
Oh sorry dames, beetje lompe echo post van mij eerder deze morgen... maar mijn baas belde en toen nog iemand van het kdv en met flesje er nog tussen gepropt moesten we ineens erg haasten...
Minke is nu lekker aan het wennen, dus tijd zat om te reageren nu

Keshet, wat heerlijk om jouw posts te lezen van hoe het met Teigetje gaat. Klinkt wel eng die Brady's maar fijn dat het ontluchten schijnt te helpen... Jammer dat ze weer beademt moet worden, maar wel fijn dat haar dit weer wat meer lucht zal geven (letterlijk en figuurlijk)... hopelijk gaat het dan ook beter met haar voetje. en voor jullie alle drie!

Trix, wat leuk dat Stef zo goed naar de andere kant kijkt nu... blij dat je zo snel naar de fysio bent geweest en dus goeie hulp krijgt voor Stef. Tof ook dat ie zo aan het lachen is...

Vlindur, respect meid! Dat je dat volhoudt, ik vind het echt heel knap! Ben benieuwd hoe het bij de dokter is gegaan met Rienk, en of ze hem daarmee wat kunnen helpen. voor jou hoor!

Oh, over de sofietjes, wij hebben er een soort muziek/geluiden/lichtjes ding van, gekregen van mijn schoonzusje... had nog nooit van sofie gehoord, dus dacht al dat het iets frans was (daar wonen ze), maar hier dus ook helemaal hip. Minke vind er nog weinig aan, maar misschien komt dat nog wel. Vind het wel een geinig apparaat.

Lotte aan het rellen ipv slapen?! Kan me voorstellen dat het lekker was dat je lief ook thuis was Linda...

Duimt ook mee voor het ritme van Jamie...! Ben beniuewd of het helpt zo met de papfles...
pi_78093830
Keshet wat super dat je meisje het zo goed doet. Die ademstilstanden lijken me wel erg eng, dan is beademen toch maar beter. Wel rot dat er dan zoveel lucht in haar maagje komt, maar gelukkig zijn ze daar achter gekomen en kunnen ze er wat aan doen. Ik hoop dat haar teentjes weer mooi roze kleuren

BJ wij hebben ook een Sophietje, Niels is echter verslaafd aan Nijntje Ik denk door de grote contrasten tussen zwart en wit. En op dit ding Dat is zo'n maf geval, er komt bijvoorbeeld "splush" een varken uit zijn buik
Wat cool dat jouw lief ook een Sophietje had Icantrix!!

Ik doe Niels om de dag in bad, als het beter uit komt nog een dag ertussen. Dan badder ik hem met blote voeten en opgestroopte broekspijpen, jeutje wat een gespetter

Awh Flowerbox wat zielig voor je kleintje

Vlindur hopelijk is het het tongriempje zodat er wat aan te doen valt Wat een vermoeiend schema joh, kun je overdag wel bijslapen? Het is wel erg herkenbaar en het gaat na een tijdje veel beter!

Claudia wat sneu dat Ivan zo op jouw boosheid reageert.
En ik had dat ook dat ik om alles huilde behalve de prikjes, want die moeten gewoon. Nou was Niels ook best wel snel te troosten gelukkig.

Icantrix wat fijn dat Stef zijn koppie nu ook meer naar rechts draait! Nu nog van die bananenimitatie afkomen En dat lachen naar speelgoed, wat lievvv

lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?

Huup wat lijkt me dat leuk om rijstewafeltjes enzo te kunnen geven en dat je kindje dat dan zelf opsmikkeld En echt fijn dat ze nu beter kan poepen door de bijvoeding!

Hoera en welkom voor alle nieuwe kindjes!!!!!!

Niels kijkt al weken naar zijn voeten wanneer hij tegen je bovenbenen aanligt en dus met zijn voeten omhoog. Hij keek er zelfs eerder naar dan naar zijn handen. En nu grijpt hij ook naar zijn voeten Alleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78093841
@incantrix, Jamie is al weer een tijdje beter. Af en toe alleen nog een snotneusje.
pi_78094194
Keshet, jeeutje het is totaal langs me heen gegaan dat jij al bevallen bent!
WATeen verhaal joh, en wat een ongelovelijk sterk dapper dochtertje hebben jullie, echt een vechtertje
Die foto in het fototopic, zo breekbaar en ieniemini

Wolf is weer goedgekeurd op het buro en volgt de middenlijn. Hij is 10 weken en 5230 gram en 56 cm.
Zn eerste prikjes heeft hij gehad, hij moet even erg hardverscheurend huilen met van die uithalen, maar voordat we weer bij het aankleedkussen waren was hij alweer stil.
nu ligt hij lekker te slapen, als ik de assistente moet geloven valt het erg mee qua eventuele bijwerkingen, dus we zien wel.

qua ''schema's"
Wolf drinkt gemiddeld iets van 180 cc op en drinkt zo
7.00
11.00
15.00
19.00
23.00

In bad doe ik hem maar 2x in de week ('s avonds vlak voor de 19.00 fles) omdat hij een droge huid heeft.
pi_78094337
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?

Ja, ze is nog nooit huilend wakker geworden om een voeding. Ze ligt altijd lekker te kletsen en daar word ik dan weer wakker van. Toen ze heel mini was ook niet, lag ze gewoon een beetje te knorren enzo, maar echt een keel opzetten nooit. Soms een beetje gejammer 's morgens van "haal me er nou uihuit" want als je er dan bij je neemt zou ik ook nog een half uur met de voeding kunnen wachten, als ik wil

@ Lijnloos: idd fijn dat mn lief er was, want ze slaapt niet alleen in 's avonds, er zit altijd iemand naast dr bedje. Maar als je er al 3 kwartier zit en ze vertelt nog steeds hele verhalen, wordt je het wel een beetje zat

Hoe is het, met Minke op het kdv?
Lotte!
Noah!
pi_78094484
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
En nu grijpt hij ook naar zijn voeten Alleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:

Verwacht nou volgende week ook zo'n foto van Niels he
Lotte!
Noah!
pi_78095339
aaaah Linda; wat een mooie en lieve foto *smelt*

oooeee Minke aan het oefenen op het KDV! spannend lijnloos? Evie mag morgenochtend ook oefenen. Van 9 tot 11:30 uur. En volgende week donderdag weer. Vind het best spannend. Heb al even afgesproken dat ons meisje binnenkort een nachtje bij opa en oma gaat logeren; om vast even te wennen aan het feit dat papa en mama er niet ALTIJD zijn...

bedankt voor de reacties over Sophietje. Poppedein en Lena komen hier nog met Sophietje, dus dan kan ik direct zien hoe Evie op Sophie reageert
en als dat positief lijkt krijgt Evie nog wel een Sophiespeelmaatje

Wolf weer goedgekeurd op het CB! jeujjjj en keurig op de middenlijn!
ik ben ook erg benieuwd wat Evie weegt; ze mag 1 maart weer op controle. (bijna 3 maanden dan). En papa gaat dan ook voor het eerst mee. Wel jammer dat er dan ook weer prikjes aan te pas komen. Ik hoop dat Wolf er niet zoveel last van krijgt Poppejans....

en o ja dat was ik nog vergeten; Amelie en haar rijstwafel...

[ Bericht 14% gewijzigd door Beessie-Jen op 17-02-2010 12:59:43 ]
pi_78096673
ff een egopost:

ik had nog zo gezworen dat ik niet zo'n moeder zou worden die voor ellke scheet naar de huisarts zou rennen...
Maar nu is het natuurlijk allemaal anders: Thomas heeft diarree met slijm en bloed en ik ben helemaal over de zeik
HA gebeld -> vakantie (had ik al gezegd dat ik als niet-limburgse een bloedhekel heb aan carnaval?? ).
vervanger -> werkt niet op woensdagmiddag
andere vervanger lunchpauze tot 14.00
nog een andere vervanger lunchpauze tot 1300 (het was net 12.30)
eindelijk assistent aan de telefoon en we mogen gelukkig langskomen, maar lief heeft de auto en omdat het een vervanger is zit ie natuurlijk aan de andere kant van de stad zodat ik niet kan lopen... Lief komt dadelijk naar huis en werkt thuis verder...
pi_78096774
Aoraki, dat is toch niet voor iedere scheet naar de huisarts rennen? Bloed in de ontlasting zou iedereen toch van schrikken en mee naar een dokter gaan? Hopelijk is er niks aan de hand en is je lief ook snel thuis
Lotte!
Noah!
pi_78097076
tsja, maar de assistente zei dat het nu heel veel voorkwam, een of ander virus. Maar de tranen zaten bij mij zo hoog dat ik toch langs mocht komen... 16.20, we zullen zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')