Hoeraquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:16 schreef Aoraki het volgende:
zo, bijgewerkt.
en ik wilde nog ff kwijt dat Thomas vandaag 3 maanden is
quote:
Hiep, hiep!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:23 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Hoera![]()
As we speak, had ik psies 4 maanden en 11 minuten geleden Jamie in mn armen voor het eerst..... en nu is hij al weer zo groot, waar blijft de tijd
Ik heb al zeker 2 weken geen foto meer gemaaktquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Lily, 8 weken is een mooie mijlpaal voor een fotospam in het fototopic.![]()
Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voortquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:27 schreef lily het volgende:
Leah ligt in de box te huilen nu.
Als ik de muziekmobiel aanzet is ze stil en gaat ze lachen maar zodra het muziekje afgelopen is gaat ze huilen.
Ik wil een mobiel die ik niet steeds moet opdraaien
en het plafond komt zowat naar beneden en de lampen trillen, even kijken wat de jongens aan het doen zijn![]()
Het is een draaimobiel ja, hmm, maar eens wat proberen met youtube (hoewel de bewegende beestjes het ook wel doen, ja)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat was met Elyas ook zo, toen kwam ik erachter dat hij die typische muziekdoosmuziekjes via youtube ook leuk vindt, dan klinken ze wel iets anders, maar vooral klassieke muziek (piano bij voorkeur) vindt hij heel leuk, en daarmee kun je een playlist samenstellen, kun je een tijdje mee voortOf gaat het haar vooral om de bewegende beestjes? (of is het niet zo'n draaimobiel)
Ik speel die playlist ook af als hij in bad gaat, vindt hij geweldig, dan zit hij echt te genieten in bad
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:36 schreef Klaploper het volgende:
Binnenkort hebben wij er ook eentje!
Heftig zeg! Was je ook rond deze tijd uitgerekend?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:41 schreef Klaploper het volgende:
We zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Spannend!
Ja, zoietsquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:29 schreef Poppedein het volgende:
Wat heerlijk Freecell! En ja, ik miste dat ook, gewoon een ontzwangeren tot 6 wkn na de bevalling topic ofzo!
Ja, ik ook. En nu mis ik een 'hoera, ik pas mijn spijkerbroek weer!'-topic. 'Hoe gaat het met ons' heeft inmiddels een behoorlijk zware lading gekregen. Ik voel me er ongemakkelijk bij om daar pietluttigheden te posten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef freecell het volgende:
Tsss, deze baby slaapt en eetWat een verschil!
Ik mis eigenlijk het 'hoe gaat het met de nieuwe moeders' topicgewoon even dom lullen over pas bevallen zijn enzo
en ja, ik weet dat er een 'hoe gaat het met ons' is, maar die is anders
![]()
Wat een mooie naam, Laura.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:44 schreef sindell het volgende:
Nou zet Laura en mij maar in het lijstje. 12 februari
Ik weet niet of ik heel veel ga posten de komende dagen, het is hier erg heftig en vermoeiend met een zeer eigenwijs meisje. Toch blijf ik haar leuk vinden![]()
![]()
![]()
Ik vertel snel wel wat details...
nah dat was een eenmalige aanbiedingquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef Ssserpente het volgende:
Oef Sindell, dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Sterkte! Dat wennen gaat snel genoeg, hoor. Dat duurde hier ook even. Maar nu is ze heulemaal van mij.![]()
Huup, ze rolde toch al? Dacht dat je daar eens een filmpje van had gepost. Of was dat eenmalig?
gefeliciteerd. Best snel ja, als je tegen 5en opweg was naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:00 schreef Klaploper het volgende:
Hier Sjors weer. Ze is er hoor! Wat een schatje!!! Vrouwlief en kindje maken het goed. Bevalling verliep heel soepel en ging vrij vlot. Dyr heet ze.
[ afbeelding ]
Lotte gaat nog steeds in de tummytub. Mat 10cm water ofzo, want ze gooit steeds dr benen over het randjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe pakken jullie het badderritueel aan?
Ja zo zie je maar, elk nadeel heb zijn voordeel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:10 schreef Linda2205 het volgende:
Ja cara, hier kan je niet voorpiepen
En wat leuk dat je af en toe even bij Harry kan gaan kijken!
Dat dacht ik ook meteen maar de kleding klopt weer niet echt...quote:
Ik ging ook kijken omdat ik haar ineens hoorde huilen na een *boink* tegen een speelgoeddingquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:52 schreef Ssserpente het volgende:
Knappe Esmée! Knap hoor, rollen!Ik zag Lente vanmiddag voor het eerst terug op d’r rug rollen. Van rug naar buik doet ze nu een week of drie. En dan is een box toch ineens best klein. Ik hoor regelmatig ‘pok’ en dan ligt ze met d’r koppie tegen de spijlen.
![]()
nou liever niet want dan moet ik dat kleine badje ook weer ergens laten enzo, zoveel ruimte heb ik niet in de badkamer en ik heb al zo'n ding als mefke heeft rondslinger én de tummytub staat er nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:16 schreef Stiemie het volgende:
Kunnen jullie dan niet een klein badje in die grote badkuip zetten? Of is dat ook niet handig?
Hier gaat Esmee altijd gewoon in het Hema-badje op het aanrecht. En als ze niet vies is, gaat Linde er meteen achteraanLekker milieubewust
Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:13 schreef huuphuup het volgende:
En wij hebben ook geen badritueel als onderdeel van het avondritueel ofzo. Nog niet in elk geval.
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaanquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij ook niet. En daar is Ivan het niet helemaal mee eens, dus poept hij zichzelf gewoon elke dag even helemaal onder.![]()
Is er een bepaalde leeftijd waarop je zoiets gaat doet, elke avond badderen?
hij kan hem nog steeds niet goed inhouden.quote:
en dan in het bibabad misschien, optioneel!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:22 schreef Stiemie het volgende:
He kleiner dan onze badkamer is bijna niet mogelijk (2m x 1,5 m)Ik heb zo'n badje endan zit ze op zo'n stoeltjesding als mefke plaatste. Is zoiets dan niks voor Lars?
[ afbeelding ]
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje hequote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
en dan in het bibabad misschien, optioneel!
Vraag me dan alleen af of dat dingetje tussen zijn beentjes dan niet zeer doet aan zijn zaakje....![]()
Misschien is er een bepaalde leeftijd waarop ze daar baat bij beginnen te hebben? Ik weet dat rituelen voor baby's al heel fijn zijn, maar mijn neefje van 10 maanden begint bijvoorbeeld ineens erg behoefte te hebben aan een vaste structuur. Ik kan me voorstellen dat badderen daar prima bij kan passen. Hmf, ik moet écht eens het grotebabietjestopic bij gaan houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben het vroeger thuis nooit gedaan's avonds badderen of douchen.
Hooguit als we erg vies waren van het buitenspelen.
en ik zou het niet weten vanaf wanneer je dat doet? verschilt per persoon i guess? Wat je zelf prettig vindt.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje he)
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Anders vouw je er een washandje omheen (om dat dingetje van dat zitje he)
En toch mis ik dat 'ik ben net bevallen en vraag me af of het normaal is hoe ik me voel'-sfeertje van het nieuwemoederstopic. Het is zo uniek en bijzonder en genant dat zo'n breed topic voelt als je hechtingen bespreken in het café, zeg maar. Maar goed, ik heb me er al bij neergelegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wij ook niet hoor, elke avond badderen.
Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.![]()
Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:28 schreef Brighteyes het volgende:
Over dat 'hoe gaat het met' als jullie er niet je terugplooiverhalen gaan posten zal het ook niet veranderen hè?
Er posten nu mss wat meer mensen, maar het was altijd al het (nieuwe) moeders topic, dus niet alleen voor verse mama's en hun verhalen en er stond ook vaak zat zware kost of werkperikelen tussen. Ik zie dus het probleem niet zo.![]()
Omdat het 1 een vraag is, en het ander (wat er nu voorgesteld wordt) zeer waarschijnlijk verzanden gaat in een nieuw SC kliekje. Moeten we dan na 6 weken dat topic in stappen en degenen die niet meer vers zijn eruit schoppen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat er wel een topic geopend mag worden over wanneer een kind zijn kont zelf afveegt, en niet een "nieuwbakken mama's topic"
Ik vind het voor mezelf ook een beetje niet kloppen om in het "hoe gaat het met" topic te posten, te meer omdat ik er ook niet in mee heb gepost, dus ook niet heb meegeleefd met anderen, en dat dan wel van anderen verlang ofzo. Het voelt niet goed anyway.
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je jaren niet meegekeken hebt in het wachten op topic ga je daar toch ook gewoon wel posten op het moment dat je gaat wachten? Dat maakt toch geen verschil?
Ik merk dat ik het juist heel fijn vind om het in dit topic te posten omdat iedereen in min of meer dezelfde fase zit. Het is een beetje een kleinebabietjes- en hoegaathetmetdenieuwemoederstopic in één geworden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.
En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Ik snap jullie ook wel hoor, dat is het niet, maar het is ook niet zo dat ik nu ineens naar dat andere topic ga om hetgeen mij dwars zit te bespreken. Maar dat is mijn probleem.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:13 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mooi verwoord, BE. Ik kan het ook niet anders zien dan dit.
En trouwens, ik zie hier ook zo vaak voorbijkomen 'Ik ben zo moe' of 'Ik ben aan het kolven','Het werken valt me zwaar', 'Ik heb moeite mijn kind achter te laten', enz. Daar wordt toch ook best op gereageerd door menigeen? Ook omdat het zaken zijn die vooral herkenning vinden in dit topic vind ik dat eerlijk gezegd niet zo heel vreemd.
Maar een spijkerbroek die weer goed zit, dat hoort kan wat mij betreft ook gewoon in de SCDaar
jubelt
dan iedereen wel mee omdat ze het herkennen of juist niet...
Wat heeft hij dan gezegd?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:10 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, wet van fok! en zo... kleine meid was zo moe, maar slapen ho maarWas ze net bijna in slaap bij me op schoot op de bank, zegt mijn lief iets, kind meteen helemaal over de zeik... Eenmaal weer rustig besloten we dat het dan maar bedtijd is, maar dat valt ook niet echt in goede aard. Ligt zichzelf nu helemaal schor te huilen boven (nu net 5 minuutjes...) dus we laten haar nog heel even gaan... maar ben bang dat ik zo weer naar boven mag om haar weer een beetje tot rust te krijgen.
vast dat Sinterklaas niet bestaat ofzoquote:
dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.quote:[Ivan begint heel gevoelig te reageren op luide stemmen. Pas liep ik tierend door het huis omdat ik boos was op de hond en Ivan raakte er gewoon overstuur van.Nog een reden erbij om wat meer Zen te worden.
Dus ik moet er gewoon mee doorgaan zodat hij eraan gewend raakt?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dat had Lars in het begin ook, die schrok zich rot van zijn grote zus met dr K3 hits constant.
Nu issie het gewend, en geniet hij van de show
Wat is er zo bijzonder aan dan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 06:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja dames; een aantal van jullie heeft ervaring met Sophie de giraffe? ik ben erg benieuwd hoe die bij jullie bevalt? Wil voor Evie denk ik ook eentje aanschaffen...
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!!Ben benieuwd hoe dat gaat!
Wolf krijgt ze zo ook! Ben ook wel benieuwdquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:51 schreef NieuweUser het volgende:
Isa krijgt vanochtend haar eerste prikjes!!Ben benieuwd hoe dat gaat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil iedereen hier ook bedanken voor de ontzettend lieve Valentijnskaarten en PM-berichten!
In het bijzonder wil ik Faja bedanken voor haar onzettend mooie en lieve kaart die gisteren bij de post zat!![]()
Het idee dat er zo meegeleefd wordt doet ons ontzettend veel!![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 17-02-2010 09:25:46 ]A grand adventure has begun.
laten we hopen dat Jamie snel een lekker ritme heeft!quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Keshet wat een geweldig verhaal! Wat goed dat je kleine vechtertje het zo goed doet, ik leef met jullie mee. Iedere keer als ik een post van je lees, krijg ik een brok in mn keel. Die positiviteit en die liefde die er uitspatten. Ik leef met jullie mee!![]()
Jamie heeft gister voor het eerst een papfles gehad. En deze heeft best goed geholpen. Rond 4 uur vanmorgen begon hij een beetje te sputteren, maar viel toch weer in slaap. Rond 0520 werd hij echt wakker en toen heeft hij weer een fles gedronken. Nu zit hij dus weer in het normale ritme, en hopelijk slaapt hij nu weer tot een uur of 6 's ochtends.
Hopelijk heeft Isa er ook geen last van!quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb al bij ongelooflijk veel dingen gehuild (de eerste dag zonder kraamhulp, de eerste keer in z'n bedje, de eerste keer zonder hem de deur uit, de eerste keer werken), maar die prikjes vond ik dan weer niet zo vreselijk. Gelukkig heeft Ivan er ook helemaal geen last van naderhand. Dat kan dus wel gewoon goed gaan.
hey dat lijkt op ons 'schema'quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Ok, scherm te lang open, sorry!
Martine, ik hoop met je mee qua ritme
Lijnloos, fijn dat Minke al lekker doorslaapt, dat is wel een feest he?
Flowerbox en andere flesvoedende mama's, geef je kv altijd op schema? Zat ik me ineens af te vragen.. Stef bepaalt zelf het schema, maar ik pas het sinds een paar weken wel een beetje aan naar gelang ik afspraken heb. Dan geef ik hem een half uurtje eerder de borst, of een paar voedingen een kwartiertje voordat ik dénk dat hij om eten gaat vragen. Stef heeft zelf wel al een aardig standvastig ritme, in die zin dat hij zijn laatste voeding altijd tussen 10 en half 11 wil hebben en de eerste voeding altijd tussen 6 en 7. Vanochtend was hij vroeg en kwam hij al om kwart over 5, maar dat is redelijk uitzonderlijk. Dan ziet het schema er meestal ongeveer zo uit:
6.30
9.30
12.30
15.30 a 16.00
19.00
22.00
Gaat best ok zo
Ja, ze is nog nooit huilend wakker geworden om een voeding. Ze ligt altijd lekker te kletsen en daar word ik dan weer wakker van. Toen ze heel mini was ook niet, lag ze gewoon een beetje te knorren enzo, maar echt een keel opzetten nooit. Soms een beetje gejammer 's morgens van "haal me er nou uihuit" want als je er dan bij je neemt zou ik ook nog een half uur met de voeding kunnen wachten, als ik wilquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
lol Linda ligt ze dan echt vrolijk in haar bedje?
Dat poste ik vorige week ook en zie hier, foto van gisteren:quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Twinkly het volgende:
En nu grijpt hij ook naar zijn voetenAlleen kan hij er nog niet bij omdat hij zijn benen nog niet bewust naar boven kan bewegen dus help ik hem een handje. En leuk dat hij het vindt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |