Iemand anders z'n vinger als plectrum gebruiken?quote:Op zondag 14 februari 2010 12:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik zit te dubben tussen plectrum of vinger opname voor een pop/rock song ...
Met de vinger klinkt het mooier zwaarder levendiger maar ik krijg het niet strak genoeg.
Met de plectrum krijg ik het wel redelijk strak maar ben ik niet tevreden met het gevoel![]()
Wat nu beide tracks mixen oid? of wordt dat een puinbende
Dat zou kunnen heb alleen geen bassist rondliggen momenteelquote:Op zondag 14 februari 2010 13:03 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Iemand anders z'n vinger als plectrum gebruiken?
Dik plectrum, een 'basplectrum'quote:Op zondag 14 februari 2010 13:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Dat zou kunnen heb alleen geen bassist rondliggen momenteel
Gebruik een paarse dunlop tortex kan niet meer lezen hoe dik maar wel dik zat voor de bas.quote:
Ik had vroeger van 4 mm ofzo, gaf een ronder geluid, zat eens kijken of ik ze nog kan vinden. Wat een ondingenquote:
Een drummer, en hij kende eventueel nog een zangerquote:Op zondag 14 februari 2010 20:05 schreef KaMo het volgende:
Tof!
Een zanger of een drummer komt auditie doen?
Woei, een potentiële 2 vliegen in 1 klap situatiequote:Op zondag 14 februari 2010 21:13 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Een drummer, en hij kende eventueel nog een zanger
quote:Op maandag 15 februari 2010 19:29 schreef Sautor het volgende:
Ah, ik vond het al zo rusting in het vorige topic, blijkt dat ik het slotje niet heb gezien.
En is er al nieuws ?quote:Op zondag 14 februari 2010 19:05 schreef J0ttem het volgende:
tvp
Gisteren ook gisteren gejammed en onze nummers geoefend, nog steeds geen drummer & zanger though
Maarja, binnenkort komt er 1 auditie doen
Dan moet je het uitstellenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm, zit te denken aan basles maar weet niet of het echt nodig is. Zou wel graag wat beter willen worden, maar financieel zit t er waarschijnlijk niet in
Of de discipline volgen om thuis soort van lessen te doen. Maar moet voor slappen echt les krijgen denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan moet je het uitstellen.
Klopt helemaal, heb ook alleen de discipline niet. Maar dat moet dan maar op een later momentquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb het thuis geprobeerd te leren, maar het is het gewoon niet. Ben ik qua techniek wel op de goede weg? Geen idee. Aan filmpjes kan ik het niet zien, dat gaat te snel. Iemand moet het maar beoordelen. Dus ja, daar is de meerwaarde van lessen.
Nah moet nog een mailtje van m terugkrijgenquote:
Ik ben met deze bezig atm:quote:Op zondag 21 februari 2010 13:11 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog geile baslijnen op het oog?
Een aantal baslijnen van Michael Jackson zijn leuk en niet al te moeilijk. Iedereen kent ze, dus indruk kun je maken. Jackson 5 is een stapje verder, maar ook erg leuk.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:11 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog geile baslijnen op het oog?
Ik deed pas een les, wilde weten of m'n techniek goed was.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm, zit te denken aan basles maar weet niet of het echt nodig is. Zou wel graag wat beter willen worden, maar financieel zit t er waarschijnlijk niet in
quote:Op maandag 22 februari 2010 16:48 schreef Witchfynder het volgende:
Gister nog een leuk moment in de oefenruimte:
Onze drummer klaagte dat drummen intensief is. Toen zei een van onze gitaristen "nou, ik moet de hele tijd met een gitaar lopen. Jij zit de hele tijd".
Toen zei ik: "ik speel bas, ik draag de hele band.."
Heb ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:09 schreef J0ttem het volgende:
Sinds vandaag binnen:
[ afbeelding ]
Heb de knoop toch eens doorgehakt, hij klinkt nog vetter dan ik dacht
Thanks voor feedback! Hmmm.. ik denk dat je als jou muziek naast die van mij legt, dat ik wel lieve muziek maak jaquote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:13 schreef Witchfynder het volgende:
Niks mis met je basspel. Ik mis soms wel wat attack. Het klinkt sowieso mij iets te lieflijk uitgevoerd. Ik krijg het idee dat jullie rock willen spelen, dus mag het van mij wel wat rauwer en ja, rockender.
Maar je partijen vind ik wel leuk en ik kon ff niet echt horen of je ergens scheef zat qua toon of timing, dus prima hoor! Eerlijk gezegd vind ik je de beste instrumentalist.
Bas mag best wat meer in de mix van mij.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:40 schreef Fentoozler het volgende:
We (ik + bandje) hebben laatst wat demo's afgerond en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat feedback op mijn basspel.. Let wel even op want de kwaliteit is niet om je vingers bij af te likken en hier en daar nog wat foutjes.. Check even de Myspace. Ik bedoel er voor de rest helemaal geen spam mee, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik haat drummers waaraan je hoort dat ze zoveel beter kunnen spelen, maar dit weigeren.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nu iets in context met uitleg.
Waarom gaat de ashdown weg?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:49 schreef IkBenOzan het volgende:
Hoi hoi hoi, een Ibanez SW35 voor 100 euro of een Ashdown perfect ten voor 100 euro. Beide 2e hands natuurlijk. De ibanez komt wel uit 2002
Sorry, ik bedoelde dat ik 1 van die 2 wil kopen maar ik niet kan kiezen.quote:
Ashdown, een goede amp maakt je altijd heel erg blij!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:16 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde dat ik 1 van die 2 wil kopen maar ik niet kan kiezen.
quote:Op maandag 8 maart 2010 22:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:waar zijn de bassisten?
![]()
Ontvoerd door aliens ?
Oehhh wachten is zenuwslopendquote:Op maandag 8 maart 2010 22:38 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik wacht tot mijn Perfect Ten binnen is![]()
Dat is geen waar.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:43 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Aha een teken van leven, of zijn jullie clones
Ik zit hier al sinds 2001 dus ik nietquote:Op maandag 8 maart 2010 22:43 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Aha een teken van leven, of zijn jullie clones
Alleen de snaren die je gebruiktquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:35 schreef Sautor het volgende:
Ohja joh? Ik ben het nog nooit eerder tegengekomen, moet ik alle snaren gaan herstemmen.
Ja, bah, enige oplossing, 5 snaarquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:25 schreef Brammie1 het volgende:
speel maar eens no one knows van Queens of the Stone Agelekker terugstemmen naar C-F-A#-D#
echt spelen op spaghetti
Ja allemaal dus, misschien de G niet. Maar ik vind het altijd zo vervelend om voor 1 nummer een rare manier van stemmen aan te nemen. Kijk de E-snaar kan ik makkelijk switchen tussen D-E, dat weet ik ondertussen wel hoe ver ik moet stemmenquote:
Stempedaal intrappen en t is zo gefixedquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:06 schreef Witchfynder het volgende:
Jezus zeg, die halve stap...dat is nog geen twee keer draaien. Op gehoor lukt je dat al snel. Als je een stemapparaat gebruikt ben je al helemaal in een paar seconden klaar.
Wat moet het kosten dan?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:36 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand een Warwick Sweet 15.3 kopen?
Was een miskoop van een maatje van me die toch minder volume nodig had dan gedacht
Veel plezier!quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef IkBenOzan het volgende:
Heb mijn Ashdown Perfect Ten binnenWat klinkt het fucking lekker en hij is zo sterk gebouwd
En dat voor 100 euro
Vet!quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef IkBenOzan het volgende:
Heb mijn Ashdown Perfect Ten binnenWat klinkt het fucking lekker en hij is zo sterk gebouwd
En dat voor 100 euro
Woohoo!quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:03 schreef IkBenOzan het volgende:
En dat voor 100 euro
Dat vind ik altijd echt kut, want wil dat nummer wel bassen, maar wil niet gaan stemmen naar andere tonen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:25 schreef Brammie1 het volgende:
speel maar eens no one knows van Queens of the Stone Agelekker terugstemmen naar C-F-A#-D#
echt spelen op spaghetti
Moet je gaan pitch shiftenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd echt kut, want wil dat nummer wel bassen, maar wil niet gaan stemmen naar andere tonen.
Die krijgt ze voor niksquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:58 schreef Rechterbal het volgende:
Wauw.
Wat heb jij haar gegeven?
Een waardebon voor een nacht liefde met Ozan?![]()
Truequote:
Hoop niet dat je dacht dat ik het serieus bedoelde?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is nog steeds een uitdrukking voor randdebielen.
quote:
Nee hoor. Ik had bedacht jouw punt kracht bij te zettenquote:Op zondag 14 maart 2010 06:24 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hoop niet dat je dacht dat ik het serieus bedoelde?
Omdat ik het zo standaard vind. Heb hetzelfde met als ie alleen zwart is, vandaar dat oranje randjequote:Op maandag 15 maart 2010 18:48 schreef KaMo het volgende:
Zwarte 3-ply (3 laags, zwart wit zwart)
Dus met wit randje. Dat is het mooist denk ik.
waarom trouwens niet gewoon wit?
Wat is er ookalweer mis met standaard? Het is standaard met een reden, omdat het gewoon mooi isquote:Op maandag 15 maart 2010 18:56 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Omdat ik het zo standaard vind. Heb hetzelfde met als ie alleen zwart is, vandaar dat oranje randje
quote:Op zondag 14 maart 2010 19:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had bedacht jouw punt kracht bij te zetten.
Hij is ook prachtigquote:Op maandag 15 maart 2010 19:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wat is er ookalweer mis met standaard? Het is standaard met een reden, omdat het gewoon mooi is
NICE!! Lijkt op een Geddyquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:36 schreef J0ttem het volgende:
Nieuw basje erbij![]()
[ afbeelding ]
Ik zag een veiling op Ebay voor deze waar nog niet op was geboden, heb ik 'm in die laatste paar seconden voor t startbod kunnen krijgen![]()
Wordt denk ik gewoon mijn back-up bas, maar ik ga er nog wel wat aan sleutelen (zwarte hardware, andere slagplaat, Hipshot d-tuner, andere knoppen etc.)
Yup die zit er op, ga 'm waarschijnlijk vervangen voor een zwartequote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vet!.
Hey, er zit toch een Bad Ass II brug op? Als je die kwijt wilt, denk dan aan mij.
Klote BGF'ersquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Yup die zit er op, ga 'm waarschijnlijk vervangen voor een zwarte
En dat denken moet geen probleem zijn, maar iemand op het BGF was jou al voor (al vrijwel een paar minuten na mijn post daar kreeg ik al een PM binnen), sorry
Maar mocht dat niet door kunnen gaan, jij bent iig de volgende in de rij
Ongeveer 650,- Euries (inclusief invoerrechten en dergelijke)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:46 schreef KaMo het volgende:
Gaaf! Heb je geluk mee dan
Mag ik vragen hoeveel het je uiteindelijk gekost heeft?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:34 schreef KaMo het volgende:
Vet!
Ik heb geen goede ervaring met les, die man zegt na een les al: ik kan jou niks meer leren dan je al kan
Het is een compliment, dat wel.quote:
Was dat niet gewoon omdat je een slechte leraar had uitgezocht, meen ik mij te herinneren?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:34 schreef KaMo het volgende:
Vet!
Ik heb geen goede ervaring met les, die man zegt na een les al: ik kan jou niks meer leren dan je al kan
Ja, sort off.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon omdat je een slechte leraar had uitgezocht, meen ik mij te herinneren?.
Welke?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Er achter komen dat je een cover verkeerd live hebt gespeeld (Jaren later)![]()
![]()
![]()
Durf ik niet te zeggenquote:
PM dan?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggenhet is beschamend gewoon
![]()
Dat nog niet eensquote:
Dat denk ik ook niet maar voor mezelf is het gênantquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:29 schreef Sautor het volgende:
Oh, dan heeft je publiek het waarschijnlijk ook niet doorgehad
Niets ik instrumentaliseerde *quote:
In 95% van de gevallen kan dat ja, en is het vrij noodzakelijk zelfsquote:Op maandag 22 maart 2010 00:24 schreef Silver_Shark het volgende:
hoi hoi ik ga deze donderdag een semi akoestisch bass halen maar kan ik die ook op me elektrische bass versterker aansluiten?
ik dacht dat ik misschien zoen semi akoestische versterker erbij halen ofzeauquote:Op maandag 22 maart 2010 00:28 schreef J0ttem het volgende:
[..]
In 95% van de gevallen kan dat ja, en is het vrij noodzakelijk zelfs
Een akoestische bas op dat formaat kan zonder versterking niet boven akoestische gitaren komen (daarom zin contrabassen ook zo groot)
Nee joh met een gewone bass amp gaat 't primaquote:Op maandag 22 maart 2010 00:31 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik dacht dat ik misschien zoen semi akoestische versterker erbij halen ofzeau
Dat is helemaal niet nodig. Mijn elektro-akoestische bas gaat prima door mijn Orange Crush.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:31 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik dacht dat ik misschien zoen semi akoestische versterker erbij halen ofzeau
Leuk concept en goed uitgewerkt, zou 'm graag eens willen uitproberenquote:
Klinkt aardig en kan je leuke dingen mee doen gok ik zoquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:06 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Leuk concept en goed uitgewerkt, zou 'm graag eens willen uitproberen
En natuurlijk wordt het door een aziaat gedemonstreerdquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:06 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Leuk concept en goed uitgewerkt, zou 'm graag eens willen uitproberen
Gaaf dingquote:
Komt goed uit want ik ben kwart-Aziaatquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En natuurlijk wordt het door een aziaat gedemonstreerd.
Ik ookquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:21 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Komt goed uit want ik ben kwart-Aziaat
keep it simple! stupidquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:59 schreef Witchfynder het volgende:
Man, sinds ik een paar maanden op mijn akoestische bas heb moeten oefenen voor die akoestische set, vlieg ik op mijn reguliere bassen over mijn fretboard heen!.
Komt mooi uit nu ik ontzettend ingewikkeld wil gaan doen.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:23 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
keep it simple! stupid![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 april 2010 10:04 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik krijg morgen mijn eerste bas![]()
Als ik internet mag geloven: ja!quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Een tweedehands Godin. Is dat wat?
Lijkt me wel!quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Een tweedehands Godin. Is dat wat?
Welkom!quote:Op woensdag 7 april 2010 16:15 schreef Tøm het volgende:
Yeuy! Een basgitaartopic! Die ga ik vaker bezoeken.
Zelf doe ik nog steeds eerste stapjes op het baspad. Maar hoe meer je speelt, hoe beter het gaat (understatement van de dag)
Hoi. Ik heb laatst mijn eerste basles gehad. Kreeg te horen dat ik het mezelf moeilijk heb gemaakt door te snel met moeilijke baslijnen te beginnen, en te snel speel. Ik heb ook aangegeven dat ik aan mijn ritme wilde werken omdat die gewoon klote is. We waren gelijk begonnen met het werken aan mijn ritmegevoel. Hij leert mij ook noten, iets waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Voor mij was het meer tabs zoeken en frets tellenquote:Op woensdag 7 april 2010 16:15 schreef Tøm het volgende:
Yeuy! Een basgitaartopic! Die ga ik vaker bezoeken.
Zelf doe ik nog steeds eerste stapjes op het baspad. Maar hoe meer je speelt, hoe beter het gaat (understatement van de dag)
Logisch, je moet ook bas spelen!quote:Op donderdag 8 april 2010 10:59 schreef .Cake. het volgende:
Hey allemaal,
speel zelf al een aantal jaren (gok rond de 6 of 7) bas, maar heb eigenlijk het laatste jaar de gitaar slechts 3x aangeraakt.
quote:Op donderdag 8 april 2010 11:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Logisch, je moet ook bas spelen!.
haha klinkt als mij in het beginquote:Op woensdag 7 april 2010 17:05 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Hoi. Ik heb laatst mijn eerste basles gehad. Kreeg te horen dat ik het mezelf moeilijk heb gemaakt door te snel met moeilijke baslijnen te beginnen, en te snel speel. Ik heb ook aangegeven dat ik aan mijn ritme wilde werken omdat die gewoon klote is. We waren gelijk begonnen met het werken aan mijn ritmegevoel. Hij leert mij ook noten, iets waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Voor mij was het meer tabs zoeken en frets tellen
Die kerel kan trouwens echt super bassenIk liet hem ook een riffje horen van een nederlandse ska band van best lang geleden die ik van mijn vriendin had geleerd. Hij kon 'em na 1 keer naspelen
Hij kan ook super slappen, dus ik zit goed
het is gewoon gewenningquote:Op donderdag 8 april 2010 11:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoi,
Ik ben net begonnen met bassen, heb in een ver verleden gitaar gespeeld (en ook drums).
Ik zie ontelbaar veel sites met basstabs of gitaartabs om mee te spelen met allerlei bekende nummers. Maar is het, wanneer je de noten op het fretboard weet te vinden (bijv. A, G, D), niet veel makkelijker om naar de gitaarchords te kijken? Ik word namelijk helemaal gestoord van die tabs, ik blijf maar stipjes tellen...![]()
Ik hoor graag hoe jullie de muziek "tot je nemen".
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:57 schreef DeBassist het volgende:
[..]
het is gewoon gewenning
na een jaartje lees je tabs gewoon "vloeiend"en hoef je daar niet bij na te denken
ik zou niet weten wat je aan gitaarchords hebt aangezien de bas meestal niet alleen maar de grondnoten speelt
A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellenquote:Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
in de band onthoud ik gewoon alles zonder wat op te schrijvenquote:Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:04 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellen
Of hij zegt: hier speel ik Asus4.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?
mja je kan natuurlijk ook loopjes over de akoorden heenspelenquote:Op donderdag 8 april 2010 12:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Of hij zegt: hier speel ik Asus4..
Toetsenisten zijn daar ook zo lekker in.
Jaa in de jazz en blues gebruik je het vooral veel en daar ben ik nu mee bezigquote:Op donderdag 8 april 2010 12:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ja beetje wel. Ik ben pas begonnen met met arpeggi spelen en modi (of hoe heten die dingen bij ons, in het Engels modes). Bij onze stijl muziek past zulk melodisch gepats wel.
Nou, dan is meer irritant dat ze zeggen riff a, b, c, x, 12, pi enzo ipv couplet, refrein enzo. Wat is nou wat?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:49 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vind het bij bass tabs zo kut dat de tekst er nooit bij staat. Ik heb soms echt geen idee meer waar ik ben...
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritantquote:Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi
Het is idd jammer jaquote:Op donderdag 8 april 2010 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritant.
als ik het had, deed ik hetquote:Op donderdag 8 april 2010 22:07 schreef J0ttem het volgende:
MarkBass maakt erg vet spul ja![]()
Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo veel geld uit te geven aan een geel/zwart kastje
Bassguitar for dummies en les =quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef .Cake. het volgende:
Hey,
heb mezelf een pagina of twee geleden geïntroduceerd en zat een beetje rond te kijken naar manieren om mijn techniek wat te kunnen verbeteren en een algemeen betere basser te wordenOmdat ik het momenteel wel redelijk druk heb leek het mij het handigst als ik gewoon een boek ofzo over het onderwerp koop.
Een snelle zoekactie op bol.com levert deze twee keuzes:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description
http://www.bol.com/nl/p/c(...)#product_description
Ik vroeg me af of het het geld waard is om één van deze twee te kopen, weet iemand dat? Of beter nog, heeft iemand heel toevallig ervaring met deze boeken? Het ziet er op zich wel uit alsof ik hier wat van kan leren (heb nooit les gehad ofzo dus vandaar) en het is niet al te duur.
oefenenoefenenoefenenquote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
Omg, we hebben nu een tof toetsenmotiefje voor een nummer en de intro vraagt er misschien om dat ik ga slappen!. Help!
.
Gaaf dingquote:Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi
*kwijlt over toestenbord*quote:Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Gaaf ding![]()
Het is denk ik een Shopnaam voor een Tanglewood.
Zie pic;
[ afbeelding ]
Ik GAS er ook al een tijdje hard opquote:
Het is een Hudson PB4quote:Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Gaaf ding![]()
Het is denk ik een Shopnaam voor een Tanglewood.
Zie pic;
[ afbeelding ]
siiiickquote:
Ik dacht dat marktplaats pas geld vraagt als je er een prijs bij zet. Als je je prijs gewoon in je omschrijving zet kost het geen geld geloof ik.quote:Op maandag 12 april 2010 14:57 schreef Andyy het volgende:
Weet iemand waar je nog meer een advertentie kan plaatsen? (na BGF)
(en Marktplaats valt af omdat het geld kost)
quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, heb nog een nieuwe Boss ODB-3 voor 50 euro op de kop kunnen tikken.. Pedalboard begint vol te raken (niet dat het een groot pedalboard is
)
Het pic's gedeelte snap ikquote:
Dingen opnemen doe ik niet aanquote:
Jawelquote:
JE kan al aardig combineren met 3 effectenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dingen opnemen doe ik niet aan.. Teveel gedoe om dat fatsoenlijk te doen
.. Kan wel zeggen dat die ODB-3 samen met een CE-2B heel fijn kunnen klinken
[ afbeelding ]
Momenteel de status, heb het eigenlijk niet eens nodig. Weet dus ook niet wat er nog bij kan komen.
Als het voor minder zou kunnenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jawel.. Want af en toe gebruik ik m bij Muse dingetjes
.. Sowieso, je koopt ze voor 70 euro bij Feedback
Moet ze nog eens proberen met beide vol gain openquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:26 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
JE kan al aardig combineren met 3 effecten![]()
Muf en ODB-3 tegelijk kan wel ranzig worden
Welke cab? Beginnerscombo ftwquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:39 schreef KaMo het volgende:
Dan heb je geen amp meer nodig, gewoon gelijk in de cab kan je dan
Voor thuis gaat dit ding al hard zatquote:
Mijn huisgenoten vinden het al irritant als ik dat ding uberhaupt aan hebquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voor thuis gaat dit ding al hard zat..
Stond bij de muziekwinkel trouwens nog een Mayones Jabba Classic... Wat een ongelooflijk geile bas
Daar zit ook een cab in, alleen die sluit je moeilijker aan iets anders aanquote:
Koop een T-Bird en schroef m daar op.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:46 schreef Witchfynder het volgende:
Ik faal. Ik heb net in een opwelling een BadAss I brug gekocht van iemand op BGF, maar realiseer me nu dat hij met 3 schroeven werkt ipv 5
.
Nou ja, ik kijk wel waar ik het voor kan gebruiken.
Een T-bird en ik ligt heel gevoelig, ja!quote:Op woensdag 21 april 2010 00:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Koop een T-Bird en schroef m daar op.
Snel last van je schouders?quote:Op woensdag 21 april 2010 00:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een T-bird en ik ligt heel gevoelig, ja!.
Ik kan haast geen T-bird kopen omdat ik linkshandig benquote:
Linkshandig maar rechtspelendquote:Op woensdag 21 april 2010 00:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kan haast geen T-bird kopen omdat ik linkshandig ben.
Anders had ik de Nikki Sixx T-bird body van die kerel ook wel gekocht en er een Fenderbird van gemaakt.
Lucky youquote:Op woensdag 21 april 2010 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Linkshandig maar rechtspelend.. Denk dat met een paar jaar er ook nog een witte moet komen
Wat had je? Wat is er gebeurd?quote:Op woensdag 21 april 2010 00:27 schreef Biels het volgende:
Zijn er hier nog wat pro-tips te vinden voor een basversterker in een kleine oefenruimte? 120 watt ofzo? Prijs rond de 200 euro ongeveer.
Speel pas een half jaar, en dan dit. Ik wil mijn mini-versterker houden.
Ik ben in een bandje gaan spelen, en de vorige bassist heeft zijn versterker meegenomen. Nu mag ik een nieuwe uitzoekenquote:
Ik kick ook op een Jazz.. Witquote:Op woensdag 21 april 2010 00:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lucky you.
Eerst maar een malle Precision bouwen. De hals heb ik vrijdag al.
Combo lijkt me nu nog het makkelijkste. We spelen gewoon vrij degelijke rockmuziek, ik heb nog een demo opgenomen enzo met de oude versterker, misschien dat je daar wat aan hebt. Zo'n soort geluid zoek ik, vrij standaard is het volgens mij. Dan kan ik daarna altijd nog wel met wat effecten erbij gaan klooien.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:36 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, als je zegt goedkoop, maar wel tof dan denk ik aan Ashdown en Hartke in eerste instantie.
Wil je een combo of een top+cab? Van wat voor soort geluid houd je?
Ik heb zelf een Hartke. Nu een LH-500 en hiervoor een 3500. Erg gave dingen. Met de 3500 kun je alle kanten op. De LH-500 klinkt dan weer erg clean, maar niet klinisch, juist lekker warm. Ik laat hem rocken door er high output elementen via een compressor te douwen. Overdrive, maar dan anders.
KaMo heeft een Ashdown MAG 300, dus die kan daar wel wat over vertellen.
Wat voor muziek ga je maken?
Ik wil gewoon het huidige geluid ongeveer houden, maar dan iets wolliger, zegmaar.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:45 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, ik vind het belangrijker dat jij weet wat je wilt.
Ik neem ff aan dat jullie ook willen optreden. Bedenk dan het volgende:
Met een combo moet je altijd het hele ding meeslepen. Als je een top en cab hebt, hoef je niet altijd alles mee te slepen. Soms kun je een cab delen met een andere band en hoef je enkel je top mee te nemen. Handig!
Sterker nog; het eerste half jaar had ik niet eens een cab.
Die Ampeg SVT VRquote:Op woensdag 21 april 2010 00:49 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil een SWR Henry 8x8th....denk ik. Ik GAS.
Koop dat dan, ipv 28 T-birdsquote:Op woensdag 21 april 2010 00:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die Ampeg SVT VR.. Damn daar ben ik zo verliefd op
Momenteel geen geld, ruimte en spieren voorquote:
Je omschrijft exact wat ik hebquote:Op woensdag 21 april 2010 09:23 schreef KaMo het volgende:
Owja, jij had zo'n rack he
Ideaal lijkt me dat, tuner, wireless en eventuele effecten, in een (veel te zware) doos
Kans was wel aanwezig zeker omdat ik normaal gesproken vooraan het podium sta...quote:Op donderdag 22 april 2010 07:45 schreef KaMo het volgende:
That sucks, maar gelukkig was het verder wel gaaf
Ik had het zelfde bij anti-flag, ook het podium niet op, maarja, hoe groot is de kans dat ze je vragen...
Squier VM's zijn prima basjes ja, gewoon een simpele versterker erbij en dan komt 't wel goedquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:41 schreef zimmerzimmer het volgende:
Ik wil bas leren spelen, heb nog nooit een instrument bespeeldmaar bas sprak me altijd al aan en wil nu eindelijk eens de stap nemen om het te leren. Een vriendin van mij raadde me aan om een tweedehands Squier VM te nemen en een versterkertje om mee te beginnen. Nog iemand tips?
Ben je ook realistisch?quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:54 schreef zimmerzimmer het volgende:
Ok ik zat meer te denken aan iets van 50 euro, ben maar student
ah okequote:Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef Witchfynder het volgende:
Hehe zat je maar te narren.
Tweedehands kun je op zoek gaan naar iets als een Ashdown After Eight. Nieuw zijn ze rond van 129,-, maar ik heb ze tweedehands wel voor tussen de 65 - 80 zien gaan. Dat is een goed ding.
Ik heb zelf trouwens een Squier VM Jazz. Erg blij mee. Ding is wel zwaar vind ik, maar klinkt super en ziet er hip uit. Is het die, die je over kunt nemen of is het de VM Precision? Die lijkt me ook erg gaaf, maar is er helaas niet linkshandig.
En nu ben je gewoon aan het crossposten en dat mogen mods ook niet. Ik kan het weten, ik ben ook mod geweest in MUZ.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:38 schreef belsen het volgende:
Ook voor een ieder hier: Neem hier afscheid van Sack_Blabbath en verwelkom krioro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |