abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80077868
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellen
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 12:05:22 #202
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80077920
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
in de band onthoud ik gewoon alles zonder wat op te schrijven
ik raad je erg af om naar de gitaarchords te gaan kijken omdat je daar in 9/10 gevallen niks aan hebt. En al helemaal niet als de bas de hoofdpartij speelt (http://www.youtube.com/watch?v=sIqfDHP0D5s)

leer gewoon noten of tabs, maar het liefst allebei ik zou beginnen met tabs
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80078084
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:04 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellen
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:15:28 #204
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80078318
Je moet denken in tonen. Positie op je fretboard of (gitaar)akkoorden zijn maar relatieve verwijzingen. Als een tab tegen je zegt dat je naar 5 op je E-snaar moet, moet je je bedenken dat je aan A speelt, maar ik maak dan zelf wel uit waar ik het handig vind om te spelen.

Tabs geven je maar een suggestie waar je een toon kunt spelen. Notenschrift vertelt je precies welke toon je moet spelen, maar niet waar. Als je naar een akkoordenschema kijkt moet je zelf je partij afleiden, op basis van dat akkoord (of iig de toonladders die er aan verbonden is). Het is daarom nuttig om te weten hoe dat werkt, zodat je dat kunt. Zoals DeBassist terecht opmerkt moet/hoef je als bassist zeker niet altijd alleen maar grondtonen mee te rammen.

Ja, als je saaie kutpunk wilt spelen... .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:17:27 #205
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80078386
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?

Of hij zegt: hier speel ik Asus4. .

Toetsenisten zijn daar ook zo lekker in .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:19:22 #206
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80078453
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:17 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Of hij zegt: hier speel ik Asus4. .

Toetsenisten zijn daar ook zo lekker in .
mja je kan natuurlijk ook loopjes over de akoorden heenspelen
maar dat is weer iets meer voor gevorderden
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  donderdag 8 april 2010 @ 12:20:55 #207
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80078506
Ja beetje wel. Ik ben pas begonnen met met arpeggi spelen en modi (of hoe heten die dingen bij ons, in het Engels modes). Bij onze stijl muziek past zulk melodisch gepats wel .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:40:47 #208
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80079117
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ja beetje wel. Ik ben pas begonnen met met arpeggi spelen en modi (of hoe heten die dingen bij ons, in het Engels modes). Bij onze stijl muziek past zulk melodisch gepats wel .
Jaa in de jazz en blues gebruik je het vooral veel en daar ben ik nu mee bezig
maar het valt zeker niet mee om alles te onthouden
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  donderdag 8 april 2010 @ 12:44:45 #209
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80079245
Ja, maar dat speel ik dan weer niet .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80079404
Ik vind het bij bass tabs zo kut dat de tekst er nooit bij staat. Ik heb soms echt geen idee meer waar ik ben...
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_80079429






Mooi
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 12:51:58 #212
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80079491
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:49 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vind het bij bass tabs zo kut dat de tekst er nooit bij staat. Ik heb soms echt geen idee meer waar ik ben...
Nou, dan is meer irritant dat ze zeggen riff a, b, c, x, 12, pi enzo ipv couplet, refrein enzo. Wat is nou wat? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:52:28 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80079510
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritant .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80079562
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:52 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritant .
Het is idd jammer ja
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 13:08:56 #215
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80080101
Krijg gelijk zin in bassen .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80101728
Als ik ooit genoeg geld hem om leuke dingen te kopen..



Wat een geluid komt er uit dat kleine 6" ampje





4.2 kg maar
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 22:07:45 #217
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_80102862
MarkBass maakt erg vet spul ja
Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo veel geld uit te geven aan een geel/zwart kastje
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:09:16 #218
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80102945
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:07 schreef J0ttem het volgende:
MarkBass maakt erg vet spul ja
Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo veel geld uit te geven aan een geel/zwart kastje
als ik het had, deed ik het
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80103339
Ik ook
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:15:22 #220
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_80114563
Hey,

heb mezelf een pagina of twee geleden geïntroduceerd en zat een beetje rond te kijken naar manieren om mijn techniek wat te kunnen verbeteren en een algemeen betere basser te worden Omdat ik het momenteel wel redelijk druk heb leek het mij het handigst als ik gewoon een boek ofzo over het onderwerp koop.

Een snelle zoekactie op bol.com levert deze twee keuzes:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description

http://www.bol.com/nl/p/c(...)#product_description

Ik vroeg me af of het het geld waard is om één van deze twee te kopen, weet iemand dat? Of beter nog, heeft iemand heel toevallig ervaring met deze boeken? Het ziet er op zich wel uit alsof ik hier wat van kan leren (heb nooit les gehad ofzo dus vandaar) en het is niet al te duur.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_80114837
ik heb ook een tijdje bas gespeeld. ik leerde het spelen door naar filmpjes te kijken. nu heb je youtube; had je toen niet natuurlijk, maar tja, er staan veel leuke dingen op yt

pi_80188237
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef .Cake. het volgende:
Hey,

heb mezelf een pagina of twee geleden geïntroduceerd en zat een beetje rond te kijken naar manieren om mijn techniek wat te kunnen verbeteren en een algemeen betere basser te worden Omdat ik het momenteel wel redelijk druk heb leek het mij het handigst als ik gewoon een boek ofzo over het onderwerp koop.

Een snelle zoekactie op bol.com levert deze twee keuzes:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description

http://www.bol.com/nl/p/c(...)#product_description

Ik vroeg me af of het het geld waard is om één van deze twee te kopen, weet iemand dat? Of beter nog, heeft iemand heel toevallig ervaring met deze boeken? Het ziet er op zich wel uit alsof ik hier wat van kan leren (heb nooit les gehad ofzo dus vandaar) en het is niet al te duur.
Bassguitar for dummies en les =

Geen ervaring met deze boeken.
Death solves all problems: no man, no problem.
  zondag 11 april 2010 @ 21:27:39 #223
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80203227
Omg, we hebben nu een tof toetsenmotiefje voor een nummer en de intro vraagt er misschien om dat ik ga slappen! . Help! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80203347


En ik kan het nog steeds niet
  zondag 11 april 2010 @ 21:34:29 #225
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80203656
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
Omg, we hebben nu een tof toetsenmotiefje voor een nummer en de intro vraagt er misschien om dat ik ga slappen! . Help! .
oefenenoefenenoefenen

en nog eens oefenen
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zondag 11 april 2010 @ 21:47:24 #226
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80204418
Ja, het gaat met ook wel lukken . Het is alleen..nog nooit echt in een nummer gedaan! . Maar wel leuk voor de afwisseling. Je hoort weleens bassisten in power metal slappen, die dude van Dragonforce bijv of die kerel van Angra, maar heel gebruikelijk is het niet .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80205648
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi
Gaaf ding

Het is denk ik een Shopnaam voor een Tanglewood.

Zie pic;

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 11 april 2010 @ 22:26:28 #228
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80206711
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Gaaf ding

Het is denk ik een Shopnaam voor een Tanglewood.

Zie pic;

[ afbeelding ]
*kwijlt over toestenbord*

TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80206778
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:26 schreef DeBassist het volgende:

[..]

*kwijlt over toestenbord*


Ik GAS er ook al een tijdje hard op
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 11 april 2010 @ 22:50:37 #230
241287 IkBenOzan
Huh, whut?
pi_80208052
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Gaaf ding

Het is denk ik een Shopnaam voor een Tanglewood.

Zie pic;

[ afbeelding ]
Het is een Hudson PB4

http://www.cranesmusicstore.com/bassguitarshudson-c-105_107.html
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_80211883


Ik denk I like en ik denk I want
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_80211898
Waarom zou je dat in hemelsnaam op je bass willen hebben.
pi_80212405
Weet ik niet
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  maandag 12 april 2010 @ 00:39:21 #234
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_80212533
Omdat het kan?
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_80213541




Wel skills
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  FOK!Fotograaf maandag 12 april 2010 @ 14:29:52 #236
145146 Andyy
  maandag 12 april 2010 @ 14:31:43 #237
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80226008
Maf toeval...ik vroeg me net af waar Maarssen ligt .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  FOK!Fotograaf maandag 12 april 2010 @ 14:57:54 #238
145146 Andyy
pi_80227135
Weet iemand waar je nog meer een advertentie kan plaatsen? (na BGF)
(en Marktplaats valt af omdat het geld kost )
  maandag 12 april 2010 @ 15:05:20 #239
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80227434
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:47 schreef IkBenOzan het volgende:




Wel skills
siiiick

en dan die gitaren op de achtergrond
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80229445
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:57 schreef Andyy het volgende:
Weet iemand waar je nog meer een advertentie kan plaatsen? (na BGF)
(en Marktplaats valt af omdat het geld kost )
Ik dacht dat marktplaats pas geld vraagt als je er een prijs bij zet. Als je je prijs gewoon in je omschrijving zet kost het geen geld geloof ik.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_80536439
Morgen naar LARRY GRAHAM AND GRAHAM CENTRAL STATION



Heb er goesting in.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_80536842
Zo, heb nog een nieuwe Boss ODB-3 voor 50 euro op de kop kunnen tikken .. Pedalboard begint vol te raken (niet dat het een groot pedalboard is )
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_80537516
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, heb nog een nieuwe Boss ODB-3 voor 50 euro op de kop kunnen tikken .. Pedalboard begint vol te raken (niet dat het een groot pedalboard is )

pic's mp-dries
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_80537797
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

pic's mp-dries
Het pic's gedeelte snap ik
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_80538020
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:28 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Het pic's gedeelte snap ik
Mp3's
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_80538245
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:33 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

Mp3's
Dingen opnemen doe ik niet aan .. Teveel gedoe om dat fatsoenlijk te doen .. Kan wel zeggen dat die ODB-3 samen met een CE-2B heel fijn kunnen klinken


Momenteel de status, heb het eigenlijk niet eens nodig . Weet dus ook niet wat er nog bij kan komen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_80539205
Heb je die Big Muff niet nodig?
pi_80539296
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:56 schreef Sautor het volgende:
Heb je die Big Muff niet nodig?
Jawel .. Want af en toe gebruik ik m bij Muse dingetjes .. Sowieso, je koopt ze voor 70 euro bij Feedback
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_80540765
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:37 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Dingen opnemen doe ik niet aan .. Teveel gedoe om dat fatsoenlijk te doen .. Kan wel zeggen dat die ODB-3 samen met een CE-2B heel fijn kunnen klinken

[ afbeelding ]
Momenteel de status, heb het eigenlijk niet eens nodig . Weet dus ook niet wat er nog bij kan komen.
JE kan al aardig combineren met 3 effecten

Muf en ODB-3 tegelijk kan wel ranzig worden
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_80540838
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Jawel .. Want af en toe gebruik ik m bij Muse dingetjes .. Sowieso, je koopt ze voor 70 euro bij Feedback
Als het voor minder zou kunnen .
pi_80541267
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:26 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

JE kan al aardig combineren met 3 effecten

Muf en ODB-3 tegelijk kan wel ranzig worden
Moet ze nog eens proberen met beide vol gain open
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:39:31 #252
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_80541482
Dan heb je geen amp meer nodig, gewoon gelijk in de cab kan je dan
pi_80541623
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:39 schreef KaMo het volgende:
Dan heb je geen amp meer nodig, gewoon gelijk in de cab kan je dan
Welke cab? Beginnerscombo ftw
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_80541958
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:42 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Welke cab? Beginnerscombo ftw
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_80542220
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:49 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]


Voor thuis gaat dit ding al hard zat ..
Stond bij de muziekwinkel trouwens nog een Mayones Jabba Classic... Wat een ongelooflijk geile bas
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_80542285
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Voor thuis gaat dit ding al hard zat ..
Stond bij de muziekwinkel trouwens nog een Mayones Jabba Classic... Wat een ongelooflijk geile bas
Mijn huisgenoten vinden het al irritant als ik dat ding uberhaupt aan heb Scheelt dat het best gehorig is
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:58:19 #257
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_80542360
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:42 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Welke cab? Beginnerscombo ftw
Daar zit ook een cab in, alleen die sluit je moeilijker aan iets anders aan
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:46:28 #258
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80544540
Ik faal . Ik heb net in een opwelling een BadAss I brug gekocht van iemand op BGF, maar realiseer me nu dat hij met 3 schroeven werkt ipv 5 .

Nou ja, ik kijk wel waar ik het voor kan gebruiken .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80545084
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:46 schreef Witchfynder het volgende:
Ik faal . Ik heb net in een opwelling een BadAss I brug gekocht van iemand op BGF, maar realiseer me nu dat hij met 3 schroeven werkt ipv 5 .

Nou ja, ik kijk wel waar ik het voor kan gebruiken .
Koop een T-Bird en schroef m daar op.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 21 april 2010 @ 00:11:57 #260
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80545440
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:00 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Koop een T-Bird en schroef m daar op.
Een T-bird en ik ligt heel gevoelig, ja! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80545456
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:11 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Een T-bird en ik ligt heel gevoelig, ja! .
Snel last van je schouders?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 21 april 2010 @ 00:14:52 #262
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80545519
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:12 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Snel last van je schouders?
Ik kan haast geen T-bird kopen omdat ik linkshandig ben .

Anders had ik de Nikki Sixx T-bird body van die kerel ook wel gekocht en er een Fenderbird van gemaakt .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80545562
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:14 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik kan haast geen T-bird kopen omdat ik linkshandig ben .

Anders had ik de Nikki Sixx T-bird body van die kerel ook wel gekocht en er een Fenderbird van gemaakt .
Linkshandig maar rechtspelend .. Denk dat met een paar jaar er ook nog een witte moet komen
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 21 april 2010 @ 00:27:03 #264
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_80545819
Zijn er hier nog wat pro-tips te vinden voor een basversterker in een kleine oefenruimte? 120 watt ofzo? Prijs rond de 200 euro ongeveer.

Speel pas een half jaar, en dan dit. Ik wil mijn mini-versterker houden.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:29:05 #265
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80545888
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Linkshandig maar rechtspelend .. Denk dat met een paar jaar er ook nog een witte moet komen
Lucky you .

Eerst maar een malle Precision bouwen. De hals heb ik vrijdag al .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:29:24 #266
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80545898
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:27 schreef Biels het volgende:
Zijn er hier nog wat pro-tips te vinden voor een basversterker in een kleine oefenruimte? 120 watt ofzo? Prijs rond de 200 euro ongeveer.

Speel pas een half jaar, en dan dit. Ik wil mijn mini-versterker houden.
Wat had je? Wat is er gebeurd?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:32:29 #267
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_80545952
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:29 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat had je? Wat is er gebeurd?
Ik ben in een bandje gaan spelen, en de vorige bassist heeft zijn versterker meegenomen. Nu mag ik een nieuwe uitzoeken . Geen flauw idee wat goede merken zijn of wat dan ook .
  woensdag 21 april 2010 @ 00:36:36 #268
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80546048
Nou ja, als je zegt goedkoop, maar wel tof dan denk ik aan Ashdown en Hartke in eerste instantie.
Wil je een combo of een top+cab? Van wat voor soort geluid houd je?

Ik heb zelf een Hartke. Nu een LH-500 en hiervoor een 3500. Erg gave dingen. Met de 3500 kun je alle kanten op. De LH-500 klinkt dan weer erg clean, maar niet klinisch, juist lekker warm. Ik laat hem rocken door er high output elementen via een compressor te douwen. Overdrive, maar dan anders .

KaMo heeft een Ashdown MAG 300, dus die kan daar wel wat over vertellen .

Wat voor muziek ga je maken?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80546094
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:29 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Lucky you .

Eerst maar een malle Precision bouwen. De hals heb ik vrijdag al .
Ik kick ook op een Jazz.. Wit
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 21 april 2010 @ 00:38:58 #270
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_80546109
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:36 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, als je zegt goedkoop, maar wel tof dan denk ik aan Ashdown en Hartke in eerste instantie.
Wil je een combo of een top+cab? Van wat voor soort geluid houd je?

Ik heb zelf een Hartke. Nu een LH-500 en hiervoor een 3500. Erg gave dingen. Met de 3500 kun je alle kanten op. De LH-500 klinkt dan weer erg clean, maar niet klinisch, juist lekker warm. Ik laat hem rocken door er high output elementen via een compressor te douwen. Overdrive, maar dan anders .

KaMo heeft een Ashdown MAG 300, dus die kan daar wel wat over vertellen .

Wat voor muziek ga je maken?
Combo lijkt me nu nog het makkelijkste. We spelen gewoon vrij degelijke rockmuziek, ik heb nog een demo opgenomen enzo met de oude versterker, misschien dat je daar wat aan hebt. Zo'n soort geluid zoek ik, vrij standaard is het volgens mij. Dan kan ik daarna altijd nog wel met wat effecten erbij gaan klooien.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:45:49 #271
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80546259
Nou, ik vind het belangrijker dat jij weet wat je wilt .

Ik neem ff aan dat jullie ook willen optreden. Bedenk dan het volgende:
Met een combo moet je altijd het hele ding meeslepen. Als je een top en cab hebt, hoef je niet altijd alles mee te slepen. Soms kun je een cab delen met een andere band en hoef je enkel je top mee te nemen. Handig!
Sterker nog; het eerste half jaar had ik niet eens een cab .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80546317
Ik weet iig wat ik wil .. De buizensound van Ampeg
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 21 april 2010 @ 00:49:44 #273
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_80546357
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:45 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, ik vind het belangrijker dat jij weet wat je wilt .

Ik neem ff aan dat jullie ook willen optreden. Bedenk dan het volgende:
Met een combo moet je altijd het hele ding meeslepen. Als je een top en cab hebt, hoef je niet altijd alles mee te slepen. Soms kun je een cab delen met een andere band en hoef je enkel je top mee te nemen. Handig!
Sterker nog; het eerste half jaar had ik niet eens een cab .
Ik wil gewoon het huidige geluid ongeveer houden, maar dan iets wolliger, zegmaar.

Ik ben niet zo goed met uitleggen .
  woensdag 21 april 2010 @ 00:49:58 #274
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80546362
Ik wil een SWR Henry 8x8th....denk ik. Ik GAS .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80546407
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:49 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil een SWR Henry 8x8th....denk ik. Ik GAS .
Die Ampeg SVT VR .. Damn daar ben ik zo verliefd op
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 21 april 2010 @ 01:03:19 #276
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80546615
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Die Ampeg SVT VR .. Damn daar ben ik zo verliefd op
Koop dat dan, ipv 28 T-birds .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80546725
quote:
Op woensdag 21 april 2010 01:03 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Koop dat dan, ipv 28 T-birds .
Momenteel geen geld, ruimte en spieren voor ... Zie maar eens een 410 VR Ampeg cab te vinden .. En heb nog maar één T-Bird hoor , momenteel zelfs mijn enige bas. De Ibanez is namelijk verkocht.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 21 april 2010 @ 07:59:34 #278
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_80548270
Ik ben trots op je Sjoegerd!



Nogsteeds tevreden over mijn Ashdown, enige mogelijke overstrap zou groter en buizen zijn (orange top met ampeg cab, gewoon voor de looks )
  woensdag 21 april 2010 @ 09:18:36 #279
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80549538
Ronkende bastop .

Ik wou dat Orange rackamps maakte, dan zou ik er vast voor gaan .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 21 april 2010 @ 09:23:25 #280
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_80549640
Owja, jij had zo'n rack he

Ideaal lijkt me dat, tuner, wireless en eventuele effecten, in een (veel te zware) doos
  woensdag 21 april 2010 @ 09:55:03 #281
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80550510
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:23 schreef KaMo het volgende:
Owja, jij had zo'n rack he

Ideaal lijkt me dat, tuner, wireless en eventuele effecten, in een (veel te zware) doos
Je omschrijft exact wat ik heb .

Misschien had ik beter 2x4 kunnen nemen ipv 1x8 (gebruik 7H op het moment) voor de mobiliteit, maar dit gaat wel op zich.
Ik vind het gewoon relaxt dat ik één ding neerzet, kleppen eraf, trek er 4 kabeltjes uit, inpluggen en gaan. Ik sta meestal als eerste klaar . Alleen mag de bassist nooit als eerste soundchecken dus ik moet altijd wachten .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80559269
Zo klittenband onder de ODB-3.. Kan die lekker kleven aan t board
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_80582889
Larry Graham was GAAF



Er mochten ook mensen uit de zaal mee gaan spelen met de band maar dat wist ik niet ik stond boven op het balkon GVD ik had ook zo graag met Larry Graham samengespeeld

OV zuigt ik moest al weg toen ze nog aan het spelen waren kut koelere tyfus OV
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 22 april 2010 @ 07:45:40 #284
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_80585358
That sucks, maar gelukkig was het verder wel gaaf
Ik had het zelfde bij anti-flag, ook het podium niet op, maarja, hoe groot is de kans dat ze je vragen...
pi_80622147
quote:
Op donderdag 22 april 2010 07:45 schreef KaMo het volgende:
That sucks, maar gelukkig was het verder wel gaaf
Ik had het zelfde bij anti-flag, ook het podium niet op, maarja, hoe groot is de kans dat ze je vragen...
Kans was wel aanwezig zeker omdat ik normaal gesproken vooraan het podium sta...

Maar goed ik heb er wel weer GAS aan overgehouden



Deze gebruikt Larry erg veel en het klinkt erg vet imho

* Okay voor dat geluid heb je nog wel wat meer nodig,

4 buizenversterkers 2 8*10 cabs 1 voorversterker 1 Fender JAzzbass

Oh ja je moet ook nog net zo goed kunnen spelen

Laat maar gaat niet lukken...
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_80623966
Ik wil bas leren spelen, heb nog nooit een instrument bespeeld maar bas sprak me altijd al aan en wil nu eindelijk eens de stap nemen om het te leren. Een vriendin van mij raadde me aan om een tweedehands Squier VM te nemen en een versterkertje om mee te beginnen. Nog iemand tips?
rock out with your cock out
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:15:57 #287
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_80631257
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:41 schreef zimmerzimmer het volgende:
Ik wil bas leren spelen, heb nog nooit een instrument bespeeld maar bas sprak me altijd al aan en wil nu eindelijk eens de stap nemen om het te leren. Een vriendin van mij raadde me aan om een tweedehands Squier VM te nemen en een versterkertje om mee te beginnen. Nog iemand tips?
Squier VM's zijn prima basjes ja, gewoon een simpele versterker erbij en dan komt 't wel goed
Ben je 't van plan zelf te leren (via Youtube/internet) of ben je ook van plan lessen te nemen? (wat ik best aanraad, heb zelf 1.5 jaar les gehad en heb er donders veel aan gehad )
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_80631809
Euhm nouja ik ben nogal een autodidact, dus ik zou het wel zelf willen leren ja. Maar wie weet zuig ik enorm en ga ik dan toch maar les nemen. Maar dat zien we dan wel.
Wat voor versterker raden jullie me aan?
rock out with your cock out
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:33:02 #289
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80634034
Zo'n kleine Ashdown combo is leuk. Ik heb zelf een Orange Crush 35B en die schopt kont en was ook nog onder de 200,-.

Het eerste jaar les nemen kan ik ook adviseren, trouwens.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:34:25 #290
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80634077
erg ziek en zonder voorbereiding net nog een 7.5 bij elkaar gebast voor mn eindexamen muziek !!
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:39:34 #291
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80634254
Goed man!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80634756
Ok ik zat meer te denken aan iets van 50 euro, ben maar student
rock out with your cock out
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:02:09 #293
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80637006
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:54 schreef zimmerzimmer het volgende:
Ok ik zat meer te denken aan iets van 50 euro, ben maar student
Ben je ook realistisch? . Werken, met je hoofd! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80638158
Hoezo een tweedehands versterkertje kan je toch wel krijgen voor dat geld? Ik heb al dure hobbies, maar wil niet teveel geld uitgeven stel dat het helemaal niets is voor mij dan zit je daar met je dure spullen.
rock out with your cock out
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:05:25 #295
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80638992
Hehe zat je maar te narren .

Tweedehands kun je op zoek gaan naar iets als een Ashdown After Eight. Nieuw zijn ze rond van 129,-, maar ik heb ze tweedehands wel voor tussen de 65 - 80 zien gaan. Dat is een goed ding .

Ik heb zelf trouwens een Squier VM Jazz. Erg blij mee. Ding is wel zwaar vind ik, maar klinkt super en ziet er hip uit. Is het die, die je over kunt nemen of is het de VM Precision? Die lijkt me ook erg gaaf, maar is er helaas niet linkshandig .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80640511
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef Witchfynder het volgende:
Hehe zat je maar te narren .

Tweedehands kun je op zoek gaan naar iets als een Ashdown After Eight. Nieuw zijn ze rond van 129,-, maar ik heb ze tweedehands wel voor tussen de 65 - 80 zien gaan. Dat is een goed ding .

Ik heb zelf trouwens een Squier VM Jazz. Erg blij mee. Ding is wel zwaar vind ik, maar klinkt super en ziet er hip uit. Is het die, die je over kunt nemen of is het de VM Precision? Die lijkt me ook erg gaaf, maar is er helaas niet linkshandig .
ah oke Nou ik kan nog helemaal niets overnemen, maar ben op zoek naar de VM Precision.
Zal eens gaan kijken naar wat tweedehandsjes wat de versterkers betreft. Wie weet wil ik over een jaar wel wat nieuws kopen, dus zou zonde zijn als ik nu zoveel geld uit zou geven toch?
Wat speel je voor muziek?
rock out with your cock out
  zaterdag 24 april 2010 @ 02:33:20 #297
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80659675
Ik speel voornamelijk metal. Als je het echt wilt weten kun je op het middelste linkje in mijn signature klikken .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  Moderator zaterdag 24 april 2010 @ 09:38:55 #298
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80661489
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 24 april 2010 @ 14:00:49 #299
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80666657
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 09:38 schreef belsen het volgende:
Ook voor een ieder hier: Neem hier afscheid van Sack_Blabbath en verwelkom krioro
En nu ben je gewoon aan het crossposten en dat mogen mods ook niet. Ik kan het weten, ik ben ook mod geweest in MUZ.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80697630
Ik wil beginnen met basgitaar spelen en nu vroeg ik mij af of dit een leuke beginnersbas is:

Body: Solid basswood
Body Top: None
Body Binding: None
Neck: 1pc hard maple
Neck Binding: None
Neck Construction: Bolt-on neck
Fingerboard: 1pc hard maple
Fingerboard Inlay: 7mm black dot
Headstock Binding: None
Head Machine: Indie diecast bass
Top Nut: Graphite
Bridge: Wilkinson WBBC
Hardware: Gold or chrome
Pickups: 2 single JB/Standard
Electrics: 2 volume, 1 tone
Truss Rod: 2-way dual action
Scale Length/Frets: 864mm(34")/20 frets
Finish: Laked blue

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')