A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellenquote:Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
in de band onthoud ik gewoon alles zonder wat op te schrijvenquote:Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:04 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellen
Of hij zegt: hier speel ik Asus4.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?
mja je kan natuurlijk ook loopjes over de akoorden heenspelenquote:Op donderdag 8 april 2010 12:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Of hij zegt: hier speel ik Asus4..
Toetsenisten zijn daar ook zo lekker in.
Jaa in de jazz en blues gebruik je het vooral veel en daar ben ik nu mee bezigquote:Op donderdag 8 april 2010 12:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ja beetje wel. Ik ben pas begonnen met met arpeggi spelen en modi (of hoe heten die dingen bij ons, in het Engels modes). Bij onze stijl muziek past zulk melodisch gepats wel.
Nou, dan is meer irritant dat ze zeggen riff a, b, c, x, 12, pi enzo ipv couplet, refrein enzo. Wat is nou wat?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:49 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vind het bij bass tabs zo kut dat de tekst er nooit bij staat. Ik heb soms echt geen idee meer waar ik ben...
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritantquote:Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi
Het is idd jammer jaquote:Op donderdag 8 april 2010 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritant.
als ik het had, deed ik hetquote:Op donderdag 8 april 2010 22:07 schreef J0ttem het volgende:
MarkBass maakt erg vet spul ja![]()
Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo veel geld uit te geven aan een geel/zwart kastje
Bassguitar for dummies en les =quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef .Cake. het volgende:
Hey,
heb mezelf een pagina of twee geleden geïntroduceerd en zat een beetje rond te kijken naar manieren om mijn techniek wat te kunnen verbeteren en een algemeen betere basser te wordenOmdat ik het momenteel wel redelijk druk heb leek het mij het handigst als ik gewoon een boek ofzo over het onderwerp koop.
Een snelle zoekactie op bol.com levert deze twee keuzes:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description
http://www.bol.com/nl/p/c(...)#product_description
Ik vroeg me af of het het geld waard is om één van deze twee te kopen, weet iemand dat? Of beter nog, heeft iemand heel toevallig ervaring met deze boeken? Het ziet er op zich wel uit alsof ik hier wat van kan leren (heb nooit les gehad ofzo dus vandaar) en het is niet al te duur.
oefenenoefenenoefenenquote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
Omg, we hebben nu een tof toetsenmotiefje voor een nummer en de intro vraagt er misschien om dat ik ga slappen!. Help!
.
Gaaf dingquote:Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi
*kwijlt over toestenbord*quote:Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Gaaf ding![]()
Het is denk ik een Shopnaam voor een Tanglewood.
Zie pic;
[ afbeelding ]
Ik GAS er ook al een tijdje hard opquote:
Het is een Hudson PB4quote:Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Gaaf ding![]()
Het is denk ik een Shopnaam voor een Tanglewood.
Zie pic;
[ afbeelding ]
siiiickquote:
Ik dacht dat marktplaats pas geld vraagt als je er een prijs bij zet. Als je je prijs gewoon in je omschrijving zet kost het geen geld geloof ik.quote:Op maandag 12 april 2010 14:57 schreef Andyy het volgende:
Weet iemand waar je nog meer een advertentie kan plaatsen? (na BGF)
(en Marktplaats valt af omdat het geld kost)
quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, heb nog een nieuwe Boss ODB-3 voor 50 euro op de kop kunnen tikken.. Pedalboard begint vol te raken (niet dat het een groot pedalboard is
)
Het pic's gedeelte snap ikquote:
Dingen opnemen doe ik niet aanquote:
Jawelquote:
JE kan al aardig combineren met 3 effectenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dingen opnemen doe ik niet aan.. Teveel gedoe om dat fatsoenlijk te doen
.. Kan wel zeggen dat die ODB-3 samen met een CE-2B heel fijn kunnen klinken
[ afbeelding ]
Momenteel de status, heb het eigenlijk niet eens nodig. Weet dus ook niet wat er nog bij kan komen.
Als het voor minder zou kunnenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jawel.. Want af en toe gebruik ik m bij Muse dingetjes
.. Sowieso, je koopt ze voor 70 euro bij Feedback
Moet ze nog eens proberen met beide vol gain openquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:26 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
JE kan al aardig combineren met 3 effecten![]()
Muf en ODB-3 tegelijk kan wel ranzig worden
Welke cab? Beginnerscombo ftwquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:39 schreef KaMo het volgende:
Dan heb je geen amp meer nodig, gewoon gelijk in de cab kan je dan
Voor thuis gaat dit ding al hard zatquote:
Mijn huisgenoten vinden het al irritant als ik dat ding uberhaupt aan hebquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Voor thuis gaat dit ding al hard zat..
Stond bij de muziekwinkel trouwens nog een Mayones Jabba Classic... Wat een ongelooflijk geile bas
Daar zit ook een cab in, alleen die sluit je moeilijker aan iets anders aanquote:
Koop een T-Bird en schroef m daar op.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:46 schreef Witchfynder het volgende:
Ik faal. Ik heb net in een opwelling een BadAss I brug gekocht van iemand op BGF, maar realiseer me nu dat hij met 3 schroeven werkt ipv 5
.
Nou ja, ik kijk wel waar ik het voor kan gebruiken.
Een T-bird en ik ligt heel gevoelig, ja!quote:Op woensdag 21 april 2010 00:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Koop een T-Bird en schroef m daar op.
Snel last van je schouders?quote:Op woensdag 21 april 2010 00:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een T-bird en ik ligt heel gevoelig, ja!.
Ik kan haast geen T-bird kopen omdat ik linkshandig benquote:
Linkshandig maar rechtspelendquote:Op woensdag 21 april 2010 00:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kan haast geen T-bird kopen omdat ik linkshandig ben.
Anders had ik de Nikki Sixx T-bird body van die kerel ook wel gekocht en er een Fenderbird van gemaakt.
Lucky youquote:Op woensdag 21 april 2010 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Linkshandig maar rechtspelend.. Denk dat met een paar jaar er ook nog een witte moet komen
Wat had je? Wat is er gebeurd?quote:Op woensdag 21 april 2010 00:27 schreef Biels het volgende:
Zijn er hier nog wat pro-tips te vinden voor een basversterker in een kleine oefenruimte? 120 watt ofzo? Prijs rond de 200 euro ongeveer.
Speel pas een half jaar, en dan dit. Ik wil mijn mini-versterker houden.
Ik ben in een bandje gaan spelen, en de vorige bassist heeft zijn versterker meegenomen. Nu mag ik een nieuwe uitzoekenquote:
Ik kick ook op een Jazz.. Witquote:Op woensdag 21 april 2010 00:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lucky you.
Eerst maar een malle Precision bouwen. De hals heb ik vrijdag al.
Combo lijkt me nu nog het makkelijkste. We spelen gewoon vrij degelijke rockmuziek, ik heb nog een demo opgenomen enzo met de oude versterker, misschien dat je daar wat aan hebt. Zo'n soort geluid zoek ik, vrij standaard is het volgens mij. Dan kan ik daarna altijd nog wel met wat effecten erbij gaan klooien.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:36 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, als je zegt goedkoop, maar wel tof dan denk ik aan Ashdown en Hartke in eerste instantie.
Wil je een combo of een top+cab? Van wat voor soort geluid houd je?
Ik heb zelf een Hartke. Nu een LH-500 en hiervoor een 3500. Erg gave dingen. Met de 3500 kun je alle kanten op. De LH-500 klinkt dan weer erg clean, maar niet klinisch, juist lekker warm. Ik laat hem rocken door er high output elementen via een compressor te douwen. Overdrive, maar dan anders.
KaMo heeft een Ashdown MAG 300, dus die kan daar wel wat over vertellen.
Wat voor muziek ga je maken?
Ik wil gewoon het huidige geluid ongeveer houden, maar dan iets wolliger, zegmaar.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:45 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, ik vind het belangrijker dat jij weet wat je wilt.
Ik neem ff aan dat jullie ook willen optreden. Bedenk dan het volgende:
Met een combo moet je altijd het hele ding meeslepen. Als je een top en cab hebt, hoef je niet altijd alles mee te slepen. Soms kun je een cab delen met een andere band en hoef je enkel je top mee te nemen. Handig!
Sterker nog; het eerste half jaar had ik niet eens een cab.
Die Ampeg SVT VRquote:Op woensdag 21 april 2010 00:49 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil een SWR Henry 8x8th....denk ik. Ik GAS.
Koop dat dan, ipv 28 T-birdsquote:Op woensdag 21 april 2010 00:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die Ampeg SVT VR.. Damn daar ben ik zo verliefd op
Momenteel geen geld, ruimte en spieren voorquote:
Je omschrijft exact wat ik hebquote:Op woensdag 21 april 2010 09:23 schreef KaMo het volgende:
Owja, jij had zo'n rack he
Ideaal lijkt me dat, tuner, wireless en eventuele effecten, in een (veel te zware) doos
Kans was wel aanwezig zeker omdat ik normaal gesproken vooraan het podium sta...quote:Op donderdag 22 april 2010 07:45 schreef KaMo het volgende:
That sucks, maar gelukkig was het verder wel gaaf
Ik had het zelfde bij anti-flag, ook het podium niet op, maarja, hoe groot is de kans dat ze je vragen...
Squier VM's zijn prima basjes ja, gewoon een simpele versterker erbij en dan komt 't wel goedquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:41 schreef zimmerzimmer het volgende:
Ik wil bas leren spelen, heb nog nooit een instrument bespeeldmaar bas sprak me altijd al aan en wil nu eindelijk eens de stap nemen om het te leren. Een vriendin van mij raadde me aan om een tweedehands Squier VM te nemen en een versterkertje om mee te beginnen. Nog iemand tips?
Ben je ook realistisch?quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:54 schreef zimmerzimmer het volgende:
Ok ik zat meer te denken aan iets van 50 euro, ben maar student
ah okequote:Op vrijdag 23 april 2010 17:05 schreef Witchfynder het volgende:
Hehe zat je maar te narren.
Tweedehands kun je op zoek gaan naar iets als een Ashdown After Eight. Nieuw zijn ze rond van 129,-, maar ik heb ze tweedehands wel voor tussen de 65 - 80 zien gaan. Dat is een goed ding.
Ik heb zelf trouwens een Squier VM Jazz. Erg blij mee. Ding is wel zwaar vind ik, maar klinkt super en ziet er hip uit. Is het die, die je over kunt nemen of is het de VM Precision? Die lijkt me ook erg gaaf, maar is er helaas niet linkshandig.
En nu ben je gewoon aan het crossposten en dat mogen mods ook niet. Ik kan het weten, ik ben ook mod geweest in MUZ.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:38 schreef belsen het volgende:
Ook voor een ieder hier: Neem hier afscheid van Sack_Blabbath en verwelkom krioro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |