A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellenquote:Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
in de band onthoud ik gewoon alles zonder wat op te schrijvenquote:Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:04 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellen
Of hij zegt: hier speel ik Asus4.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?
mja je kan natuurlijk ook loopjes over de akoorden heenspelenquote:Op donderdag 8 april 2010 12:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Of hij zegt: hier speel ik Asus4..
Toetsenisten zijn daar ook zo lekker in.
Jaa in de jazz en blues gebruik je het vooral veel en daar ben ik nu mee bezigquote:Op donderdag 8 april 2010 12:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ja beetje wel. Ik ben pas begonnen met met arpeggi spelen en modi (of hoe heten die dingen bij ons, in het Engels modes). Bij onze stijl muziek past zulk melodisch gepats wel.
Nou, dan is meer irritant dat ze zeggen riff a, b, c, x, 12, pi enzo ipv couplet, refrein enzo. Wat is nou wat?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:49 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vind het bij bass tabs zo kut dat de tekst er nooit bij staat. Ik heb soms echt geen idee meer waar ik ben...
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritantquote:Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi
Het is idd jammer jaquote:Op donderdag 8 april 2010 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritant.
als ik het had, deed ik hetquote:Op donderdag 8 april 2010 22:07 schreef J0ttem het volgende:
MarkBass maakt erg vet spul ja![]()
Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo veel geld uit te geven aan een geel/zwart kastje
Bassguitar for dummies en les =quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef .Cake. het volgende:
Hey,
heb mezelf een pagina of twee geleden geïntroduceerd en zat een beetje rond te kijken naar manieren om mijn techniek wat te kunnen verbeteren en een algemeen betere basser te wordenOmdat ik het momenteel wel redelijk druk heb leek het mij het handigst als ik gewoon een boek ofzo over het onderwerp koop.
Een snelle zoekactie op bol.com levert deze twee keuzes:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description
http://www.bol.com/nl/p/c(...)#product_description
Ik vroeg me af of het het geld waard is om één van deze twee te kopen, weet iemand dat? Of beter nog, heeft iemand heel toevallig ervaring met deze boeken? Het ziet er op zich wel uit alsof ik hier wat van kan leren (heb nooit les gehad ofzo dus vandaar) en het is niet al te duur.
oefenenoefenenoefenenquote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
Omg, we hebben nu een tof toetsenmotiefje voor een nummer en de intro vraagt er misschien om dat ik ga slappen!. Help!
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |