abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80077868
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellen
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 12:05:22 #202
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80077920
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
in de band onthoud ik gewoon alles zonder wat op te schrijven
ik raad je erg af om naar de gitaarchords te gaan kijken omdat je daar in 9/10 gevallen niks aan hebt. En al helemaal niet als de bas de hoofdpartij speelt (http://www.youtube.com/watch?v=sIqfDHP0D5s)

leer gewoon noten of tabs, maar het liefst allebei ik zou beginnen met tabs
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80078084
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:04 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

A is fret 5 op je E snaar. Naar mijn mening moet je dan toch tellen
True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:15:28 #204
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80078318
Je moet denken in tonen. Positie op je fretboard of (gitaar)akkoorden zijn maar relatieve verwijzingen. Als een tab tegen je zegt dat je naar 5 op je E-snaar moet, moet je je bedenken dat je aan A speelt, maar ik maak dan zelf wel uit waar ik het handig vind om te spelen.

Tabs geven je maar een suggestie waar je een toon kunt spelen. Notenschrift vertelt je precies welke toon je moet spelen, maar niet waar. Als je naar een akkoordenschema kijkt moet je zelf je partij afleiden, op basis van dat akkoord (of iig de toonladders die er aan verbonden is). Het is daarom nuttig om te weten hoe dat werkt, zodat je dat kunt. Zoals DeBassist terecht opmerkt moet/hoef je als bassist zeker niet altijd alleen maar grondtonen mee te rammen.

Ja, als je saaie kutpunk wilt spelen... .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:17:27 #205
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80078386
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

True. Maar stel, je speelt met een gitarist samen, en die zegt "ik speel A-F#-C-G". Wat doe jij dan? Of doe je het op gehoor?

Of hij zegt: hier speel ik Asus4. .

Toetsenisten zijn daar ook zo lekker in .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:19:22 #206
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80078453
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:17 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Of hij zegt: hier speel ik Asus4. .

Toetsenisten zijn daar ook zo lekker in .
mja je kan natuurlijk ook loopjes over de akoorden heenspelen
maar dat is weer iets meer voor gevorderden
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  donderdag 8 april 2010 @ 12:20:55 #207
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80078506
Ja beetje wel. Ik ben pas begonnen met met arpeggi spelen en modi (of hoe heten die dingen bij ons, in het Engels modes). Bij onze stijl muziek past zulk melodisch gepats wel .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:40:47 #208
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80079117
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ja beetje wel. Ik ben pas begonnen met met arpeggi spelen en modi (of hoe heten die dingen bij ons, in het Engels modes). Bij onze stijl muziek past zulk melodisch gepats wel .
Jaa in de jazz en blues gebruik je het vooral veel en daar ben ik nu mee bezig
maar het valt zeker niet mee om alles te onthouden
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  donderdag 8 april 2010 @ 12:44:45 #209
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80079245
Ja, maar dat speel ik dan weer niet .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80079404
Ik vind het bij bass tabs zo kut dat de tekst er nooit bij staat. Ik heb soms echt geen idee meer waar ik ben...
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_80079429






Mooi
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 12:51:58 #212
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80079491
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:49 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vind het bij bass tabs zo kut dat de tekst er nooit bij staat. Ik heb soms echt geen idee meer waar ik ben...
Nou, dan is meer irritant dat ze zeggen riff a, b, c, x, 12, pi enzo ipv couplet, refrein enzo. Wat is nou wat? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:52:28 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80079510
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi
Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritant .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80079562
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:52 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Best wel. Alleen jammer van de merknaam op de body. Mijn fretloze heeft dat ook. Vind ik best irritant .
Het is idd jammer ja
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 13:08:56 #215
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80080101
Krijg gelijk zin in bassen .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80101728
Als ik ooit genoeg geld hem om leuke dingen te kopen..



Wat een geluid komt er uit dat kleine 6" ampje





4.2 kg maar
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 22:07:45 #217
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_80102862
MarkBass maakt erg vet spul ja
Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo veel geld uit te geven aan een geel/zwart kastje
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:09:16 #218
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80102945
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:07 schreef J0ttem het volgende:
MarkBass maakt erg vet spul ja
Maar ik blijf het moeilijk vinden om zo veel geld uit te geven aan een geel/zwart kastje
als ik het had, deed ik het
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80103339
Ik ook
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:15:22 #220
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_80114563
Hey,

heb mezelf een pagina of twee geleden geïntroduceerd en zat een beetje rond te kijken naar manieren om mijn techniek wat te kunnen verbeteren en een algemeen betere basser te worden Omdat ik het momenteel wel redelijk druk heb leek het mij het handigst als ik gewoon een boek ofzo over het onderwerp koop.

Een snelle zoekactie op bol.com levert deze twee keuzes:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description

http://www.bol.com/nl/p/c(...)#product_description

Ik vroeg me af of het het geld waard is om één van deze twee te kopen, weet iemand dat? Of beter nog, heeft iemand heel toevallig ervaring met deze boeken? Het ziet er op zich wel uit alsof ik hier wat van kan leren (heb nooit les gehad ofzo dus vandaar) en het is niet al te duur.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_80114837
ik heb ook een tijdje bas gespeeld. ik leerde het spelen door naar filmpjes te kijken. nu heb je youtube; had je toen niet natuurlijk, maar tja, er staan veel leuke dingen op yt

pi_80188237
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef .Cake. het volgende:
Hey,

heb mezelf een pagina of twee geleden geïntroduceerd en zat een beetje rond te kijken naar manieren om mijn techniek wat te kunnen verbeteren en een algemeen betere basser te worden Omdat ik het momenteel wel redelijk druk heb leek het mij het handigst als ik gewoon een boek ofzo over het onderwerp koop.

Een snelle zoekactie op bol.com levert deze twee keuzes:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description

http://www.bol.com/nl/p/c(...)#product_description

Ik vroeg me af of het het geld waard is om één van deze twee te kopen, weet iemand dat? Of beter nog, heeft iemand heel toevallig ervaring met deze boeken? Het ziet er op zich wel uit alsof ik hier wat van kan leren (heb nooit les gehad ofzo dus vandaar) en het is niet al te duur.
Bassguitar for dummies en les =

Geen ervaring met deze boeken.
Death solves all problems: no man, no problem.
  zondag 11 april 2010 @ 21:27:39 #223
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80203227
Omg, we hebben nu een tof toetsenmotiefje voor een nummer en de intro vraagt er misschien om dat ik ga slappen! . Help! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80203347


En ik kan het nog steeds niet
  zondag 11 april 2010 @ 21:34:29 #225
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80203656
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
Omg, we hebben nu een tof toetsenmotiefje voor een nummer en de intro vraagt er misschien om dat ik ga slappen! . Help! .
oefenenoefenenoefenen

en nog eens oefenen
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')