abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2010 @ 01:25:16 #176
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_79634425
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:23 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

keep it simple! stupid

[ afbeelding ]
.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_79773447


Of,





Wederom het kiss principe

*Al zou ik zelf echt hard voor de Alembic gaan
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_79820644
Ik krijg morgen mijn eerste bas
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 1 april 2010 @ 10:08:30 #179
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_79820774
Wat voor een? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:26:10 #180
297168 Kikopuz
I like goats
pi_79861094
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:04 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik krijg morgen mijn eerste bas
Wij zijn allemaal jaloers
pi_79865287
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:08 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor een? .
Een tweedehands Godin. Is dat wat?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:17:43 #182
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_79866840
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Een tweedehands Godin. Is dat wat?
Als ik internet mag geloven: ja!

Veel plezier ermee
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:47:33 #183
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_79877656
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Een tweedehands Godin. Is dat wat?
Lijkt me wel! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_79899617
Wow, de baslijn van MGMT's Flash Delirium is vet
  woensdag 7 april 2010 @ 14:56:41 #185
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_80043989



(I know, foto van boutkwaliteit, als ik m volledig ge'mod heb maak ik wel betere foto's )
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:13:49 #186
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_80044585


Mooi ding!

doet me denken aan Anti-Flag
pi_80047008
Yeuy! Een basgitaartopic! Die ga ik vaker bezoeken.

Zelf doe ik nog steeds eerste stapjes op het baspad. Maar hoe meer je speelt, hoe beter het gaat (understatement van de dag)
  woensdag 7 april 2010 @ 16:16:05 #188
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_80047039
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:15 schreef Tøm het volgende:
Yeuy! Een basgitaartopic! Die ga ik vaker bezoeken.

Zelf doe ik nog steeds eerste stapjes op het baspad. Maar hoe meer je speelt, hoe beter het gaat (understatement van de dag)
Welkom!
  woensdag 7 april 2010 @ 16:23:39 #189
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80047383
Welkom! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80049195
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:15 schreef Tøm het volgende:
Yeuy! Een basgitaartopic! Die ga ik vaker bezoeken.

Zelf doe ik nog steeds eerste stapjes op het baspad. Maar hoe meer je speelt, hoe beter het gaat (understatement van de dag)
Hoi. Ik heb laatst mijn eerste basles gehad. Kreeg te horen dat ik het mezelf moeilijk heb gemaakt door te snel met moeilijke baslijnen te beginnen, en te snel speel. Ik heb ook aangegeven dat ik aan mijn ritme wilde werken omdat die gewoon klote is. We waren gelijk begonnen met het werken aan mijn ritmegevoel. Hij leert mij ook noten, iets waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Voor mij was het meer tabs zoeken en frets tellen

Die kerel kan trouwens echt super bassen Ik liet hem ook een riffje horen van een nederlandse ska band van best lang geleden die ik van mijn vriendin had geleerd. Hij kon 'em na 1 keer naspelen Hij kan ook super slappen, dus ik zit goed
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  woensdag 7 april 2010 @ 17:10:02 #191
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80049405
Fijn dat je een goede leraar hebt gevonden. Scheelt een hoop! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80050260
Zo ongeveer klinkt dat riffje

http://www.zshare.net/audio/74705308200754c3/
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 10:59:36 #193
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_80075294
Hey allemaal,

speel zelf al een aantal jaren (gok rond de 6 of 7) bas, maar heb eigenlijk het laatste jaar de gitaar slechts 3x aangeraakt. Te druk met afstuderen etc. Daarvoor zat ik in een bandje, maar omdat we alle vier verspreid over het land woonden ging dat uiteraard niet werken

In ieder geval, ik ga binnenkort weer een poging doen om m'n hobby weer op te pakken maar ik heb wel een beetje de angst dat er geen reet aan gaat zijn na een tijdje omdat ik zonder band zit en dus in m'n eentje zal moeten gaan spelen. Daarom bij deze het verzoek of jullie nog wat koele riffjes/nummers kennen die gaaf zijn om ook in je eentje te spelen.
Voorheen speelde ik alleen zelf geschreven muziek, dus ik heb me nooit zo verdiept in het meespelen met nummers maar dat lijkt me in dit geval nu het makkelijkste, vandaar dat ik het vraag

Mochten jullie meer over mijn bashistorie willen weten: ik ben dus duidelijk een amateur, nooit geen les gehad maar wel veel opgepikt van andere muzikanten. Heb het mezelf aangeleerd, mede omdat ik nooit geen goede instructeur heb kunnen vinden/betalen. Ik kan eigenlijk alleen tabs lezen, en m'n basgitaar is een oude verrotte Fender Squier, but I still love her!
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  donderdag 8 april 2010 @ 11:06:11 #194
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80075500
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:59 schreef .Cake. het volgende:
Hey allemaal,

speel zelf al een aantal jaren (gok rond de 6 of 7) bas, maar heb eigenlijk het laatste jaar de gitaar slechts 3x aangeraakt.
Logisch, je moet ook bas spelen! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80075526
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Logisch, je moet ook bas spelen! .
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 8 april 2010 @ 11:07:46 #196
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80075567
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:05 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

Hoi. Ik heb laatst mijn eerste basles gehad. Kreeg te horen dat ik het mezelf moeilijk heb gemaakt door te snel met moeilijke baslijnen te beginnen, en te snel speel. Ik heb ook aangegeven dat ik aan mijn ritme wilde werken omdat die gewoon klote is. We waren gelijk begonnen met het werken aan mijn ritmegevoel. Hij leert mij ook noten, iets waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Voor mij was het meer tabs zoeken en frets tellen

Die kerel kan trouwens echt super bassen Ik liet hem ook een riffje horen van een nederlandse ska band van best lang geleden die ik van mijn vriendin had geleerd. Hij kon 'em na 1 keer naspelen Hij kan ook super slappen, dus ik zit goed
haha klinkt als mij in het begin
heulll snel maar niet ritmitsch (is gelukkig wel weer bijgetrokken)
een goede leraar scheelt idd heel veel

veel succes en plezier met bassen
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80077532
Hoi,

Ik ben net begonnen met bassen, heb in een ver verleden gitaar gespeeld (en ook drums).

Ik zie ontelbaar veel sites met basstabs of gitaartabs om mee te spelen met allerlei bekende nummers. Maar is het, wanneer je de noten op het fretboard weet te vinden (bijv. A, G, D), niet veel makkelijker om naar de gitaarchords te kijken? Ik word namelijk helemaal gestoord van die tabs, ik blijf maar stipjes tellen...

Ik hoor graag hoe jullie de muziek "tot je nemen".
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 8 april 2010 @ 11:57:58 #198
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80077639
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoi,

Ik ben net begonnen met bassen, heb in een ver verleden gitaar gespeeld (en ook drums).

Ik zie ontelbaar veel sites met basstabs of gitaartabs om mee te spelen met allerlei bekende nummers. Maar is het, wanneer je de noten op het fretboard weet te vinden (bijv. A, G, D), niet veel makkelijker om naar de gitaarchords te kijken? Ik word namelijk helemaal gestoord van die tabs, ik blijf maar stipjes tellen...

Ik hoor graag hoe jullie de muziek "tot je nemen".
het is gewoon gewenning
na een jaartje lees je tabs gewoon "vloeiend"en hoef je daar niet bij na te denken

ik zou niet weten wat je aan gitaarchords hebt aangezien de bas meestal niet alleen maar de grondnoten speelt
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80077695
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:57 schreef DeBassist het volgende:

[..]

het is gewoon gewenning
na een jaartje lees je tabs gewoon "vloeiend"en hoef je daar niet bij na te denken

ik zou niet weten wat je aan gitaarchords hebt aangezien de bas meestal niet alleen maar de grondnoten speelt
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:02:14 #200
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80077807
oh ik zal mijn bas even showen
is wel een heuuuul oude foto


TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')