Als ik internet mag geloven: ja!quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Een tweedehands Godin. Is dat wat?
Lijkt me wel!quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Een tweedehands Godin. Is dat wat?
Welkom!quote:Op woensdag 7 april 2010 16:15 schreef Tøm het volgende:
Yeuy! Een basgitaartopic! Die ga ik vaker bezoeken.
Zelf doe ik nog steeds eerste stapjes op het baspad. Maar hoe meer je speelt, hoe beter het gaat (understatement van de dag)
Hoi. Ik heb laatst mijn eerste basles gehad. Kreeg te horen dat ik het mezelf moeilijk heb gemaakt door te snel met moeilijke baslijnen te beginnen, en te snel speel. Ik heb ook aangegeven dat ik aan mijn ritme wilde werken omdat die gewoon klote is. We waren gelijk begonnen met het werken aan mijn ritmegevoel. Hij leert mij ook noten, iets waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Voor mij was het meer tabs zoeken en frets tellenquote:Op woensdag 7 april 2010 16:15 schreef Tøm het volgende:
Yeuy! Een basgitaartopic! Die ga ik vaker bezoeken.
Zelf doe ik nog steeds eerste stapjes op het baspad. Maar hoe meer je speelt, hoe beter het gaat (understatement van de dag)
Logisch, je moet ook bas spelen!quote:Op donderdag 8 april 2010 10:59 schreef .Cake. het volgende:
Hey allemaal,
speel zelf al een aantal jaren (gok rond de 6 of 7) bas, maar heb eigenlijk het laatste jaar de gitaar slechts 3x aangeraakt.
quote:Op donderdag 8 april 2010 11:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Logisch, je moet ook bas spelen!.
haha klinkt als mij in het beginquote:Op woensdag 7 april 2010 17:05 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Hoi. Ik heb laatst mijn eerste basles gehad. Kreeg te horen dat ik het mezelf moeilijk heb gemaakt door te snel met moeilijke baslijnen te beginnen, en te snel speel. Ik heb ook aangegeven dat ik aan mijn ritme wilde werken omdat die gewoon klote is. We waren gelijk begonnen met het werken aan mijn ritmegevoel. Hij leert mij ook noten, iets waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht. Voor mij was het meer tabs zoeken en frets tellen
Die kerel kan trouwens echt super bassenIk liet hem ook een riffje horen van een nederlandse ska band van best lang geleden die ik van mijn vriendin had geleerd. Hij kon 'em na 1 keer naspelen
Hij kan ook super slappen, dus ik zit goed
het is gewoon gewenningquote:Op donderdag 8 april 2010 11:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoi,
Ik ben net begonnen met bassen, heb in een ver verleden gitaar gespeeld (en ook drums).
Ik zie ontelbaar veel sites met basstabs of gitaartabs om mee te spelen met allerlei bekende nummers. Maar is het, wanneer je de noten op het fretboard weet te vinden (bijv. A, G, D), niet veel makkelijker om naar de gitaarchords te kijken? Ik word namelijk helemaal gestoord van die tabs, ik blijf maar stipjes tellen...![]()
Ik hoor graag hoe jullie de muziek "tot je nemen".
Voor mijn gevoel zijn die gitaarchords spot-on, maar dat komt ws. doordat ik net ben begonnen... Maar jij denkt dus in stipjes, en niet in akkoorden? Hoe doe je dat dan wanneer je in een band speelt?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:57 schreef DeBassist het volgende:
[..]
het is gewoon gewenning
na een jaartje lees je tabs gewoon "vloeiend"en hoef je daar niet bij na te denken
ik zou niet weten wat je aan gitaarchords hebt aangezien de bas meestal niet alleen maar de grondnoten speelt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |