Iemand anders z'n vinger als plectrum gebruiken?quote:Op zondag 14 februari 2010 12:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik zit te dubben tussen plectrum of vinger opname voor een pop/rock song ...
Met de vinger klinkt het mooier zwaarder levendiger maar ik krijg het niet strak genoeg.
Met de plectrum krijg ik het wel redelijk strak maar ben ik niet tevreden met het gevoel![]()
Wat nu beide tracks mixen oid? of wordt dat een puinbende
Dat zou kunnen heb alleen geen bassist rondliggen momenteelquote:Op zondag 14 februari 2010 13:03 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Iemand anders z'n vinger als plectrum gebruiken?
Dik plectrum, een 'basplectrum'quote:Op zondag 14 februari 2010 13:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Dat zou kunnen heb alleen geen bassist rondliggen momenteel
Gebruik een paarse dunlop tortex kan niet meer lezen hoe dik maar wel dik zat voor de bas.quote:
Ik had vroeger van 4 mm ofzo, gaf een ronder geluid, zat eens kijken of ik ze nog kan vinden. Wat een ondingenquote:
Een drummer, en hij kende eventueel nog een zangerquote:Op zondag 14 februari 2010 20:05 schreef KaMo het volgende:
Tof!
Een zanger of een drummer komt auditie doen?
Woei, een potentiële 2 vliegen in 1 klap situatiequote:Op zondag 14 februari 2010 21:13 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Een drummer, en hij kende eventueel nog een zanger
quote:Op maandag 15 februari 2010 19:29 schreef Sautor het volgende:
Ah, ik vond het al zo rusting in het vorige topic, blijkt dat ik het slotje niet heb gezien.
En is er al nieuws ?quote:Op zondag 14 februari 2010 19:05 schreef J0ttem het volgende:
tvp
Gisteren ook gisteren gejammed en onze nummers geoefend, nog steeds geen drummer & zanger though
Maarja, binnenkort komt er 1 auditie doen
Dan moet je het uitstellenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm, zit te denken aan basles maar weet niet of het echt nodig is. Zou wel graag wat beter willen worden, maar financieel zit t er waarschijnlijk niet in
Of de discipline volgen om thuis soort van lessen te doen. Maar moet voor slappen echt les krijgen denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan moet je het uitstellen.
Klopt helemaal, heb ook alleen de discipline niet. Maar dat moet dan maar op een later momentquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb het thuis geprobeerd te leren, maar het is het gewoon niet. Ben ik qua techniek wel op de goede weg? Geen idee. Aan filmpjes kan ik het niet zien, dat gaat te snel. Iemand moet het maar beoordelen. Dus ja, daar is de meerwaarde van lessen.
Nah moet nog een mailtje van m terugkrijgenquote:
Ik ben met deze bezig atm:quote:Op zondag 21 februari 2010 13:11 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog geile baslijnen op het oog?
Een aantal baslijnen van Michael Jackson zijn leuk en niet al te moeilijk. Iedereen kent ze, dus indruk kun je maken. Jackson 5 is een stapje verder, maar ook erg leuk.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:11 schreef Rechterbal het volgende:
Iemand nog geile baslijnen op het oog?
Ik deed pas een les, wilde weten of m'n techniek goed was.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm, zit te denken aan basles maar weet niet of het echt nodig is. Zou wel graag wat beter willen worden, maar financieel zit t er waarschijnlijk niet in
quote:Op maandag 22 februari 2010 16:48 schreef Witchfynder het volgende:
Gister nog een leuk moment in de oefenruimte:
Onze drummer klaagte dat drummen intensief is. Toen zei een van onze gitaristen "nou, ik moet de hele tijd met een gitaar lopen. Jij zit de hele tijd".
Toen zei ik: "ik speel bas, ik draag de hele band.."
Heb ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:09 schreef J0ttem het volgende:
Sinds vandaag binnen:
[ afbeelding ]
Heb de knoop toch eens doorgehakt, hij klinkt nog vetter dan ik dacht
Thanks voor feedback! Hmmm.. ik denk dat je als jou muziek naast die van mij legt, dat ik wel lieve muziek maak jaquote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:13 schreef Witchfynder het volgende:
Niks mis met je basspel. Ik mis soms wel wat attack. Het klinkt sowieso mij iets te lieflijk uitgevoerd. Ik krijg het idee dat jullie rock willen spelen, dus mag het van mij wel wat rauwer en ja, rockender.
Maar je partijen vind ik wel leuk en ik kon ff niet echt horen of je ergens scheef zat qua toon of timing, dus prima hoor! Eerlijk gezegd vind ik je de beste instrumentalist.
Bas mag best wat meer in de mix van mij.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:40 schreef Fentoozler het volgende:
We (ik + bandje) hebben laatst wat demo's afgerond en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat feedback op mijn basspel.. Let wel even op want de kwaliteit is niet om je vingers bij af te likken en hier en daar nog wat foutjes.. Check even de Myspace. Ik bedoel er voor de rest helemaal geen spam mee, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |