Dat dus..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Topictitel spreekt voor zich.
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
Hier zat ik ook aan te denken. Wat heb je uitgehaald?!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Dan verdiend ze gewoon een klapquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Voelde me daarna wel kut...maar goed...kon er vrij weinig aan doen.
Ja precies,...dat was toen ik opeens superhard in m'n ballen werd geslagen. Dan had ik opeens een reflex dat ik haar sloeg...niet super hard maar toch. Het deed gewoon zo godsgruwelijk veel pijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef draaijer het volgende:
Nope.... Maar ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik geslagen zou worden. Ik denk dat ik je bovenarmen dan wel heeeeeel strak zou vasthouden.
Ansich wel, echter met de uitzondering van voorbeelden zoals een van de posters bijv. als de een de ander bewust pijn doet, en in een reflex dus een tik plaats vind vind ik dat wel acceptabelquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Dat.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Ik denk niet dat het dan bij overwegen blijft maar dat er gewoon een waas voor m'n ogen zou komen en genoemde vriendin beter kan maken dat ze zich uit de voeten maaktquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan ken ik een vrouw die elke dag wel een paar tikken zou moeten krijgenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:
Nou ben ik erg benieuwd naar de achtergrond van de vraag van TS.
Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.
In alle andere gevallen is het onacceptabel.
Tenzij ze hierop kickt terwijl jullie onder de lakens liggen is dit absoluut onder geen enkele omstandigheid aanvaardbaar, doe normaal !quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
Hoezo begrijpelijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Meestal ga je pas slaan op het moment waar je niet zoveel meer van elkaar houdtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Hoezo begrijpelijk?
Ik heb er 0,0 begrip voor je slaat sowieso al niet en al helemaal niet mensen waarvan je houdt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:
Nou ben ik erg benieuwd naar de achtergrond van de vraag van TS.
Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.
In alle andere gevallen is het onacceptabel.
?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Jouw fout. Eerder duidelijk maken dat ze niet meer aan je hoofd moet zitten.
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn vriendin zat een x de hele tijd mijn hoofd te kietelen (waar ik echt niet tegen kan) in een reflex schoot mijn hand uit en raakte hard haar neus waardoor ze bijna bloedneus had. Zij deelde daarop direct een paar meppen uit (op mijn borst).
Lomp van mij, maar ik schrok dat ze fysiek werd, hier heb ik haar ook direct op aangesproken. Ook gedreigd dat als ze vaker fysiek wordt ik bij haar weg ga. Geweld is idd een teken van zwakte.
niet mijn grenzen ken? Lees eens beter, die handeling gebeurde in een reflex, ik schrok en gooide automatisch de hand in de lucht en die kwam per ongeluk (hard) tegen haar neus terecht. Per ongeluk en onbewust dus. Die paar meppen van haar echter, waren wel heel bewust en gericht.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Jouw fout. Eerder duidelijk maken dat ze niet meer aan je hoofd moet zitten.
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
Dankje dat je mijn situatie perfect kan inschatten en hem zo goed begrijptquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:49 schreef Bot13 het volgende:
Haha die moeilijke serieuze reacties over mensen die "met pijn in hun hart een tikje uitdeelden" omdat het écht niet anders kon, dat ze zichzelf misschien ooit vergeven na een eeuwigheid rotte appeltjes eten in de schaduw van een olifantendrol.
Doe moeilijk. Slaan is zwak, maar sommige mensen zijn zwak. Lijkt soms wel alsof doorbroken taboes weer plaats maken voor nieuwe, om de status quo op te houden.
Zou het zelf nooit doen, maar misschien vinden sommige mensen het geen probleem en slaan ze fijn hun partner terug, omdat hun vocabulaire geen duidelijkere uiteenzetting van hun argumenten toelaat. Laat ze lekker, boeiend? Als dat nou werkt, doe lekker je ding dan
[ afbeelding ]
Ging niet over jou specifiek hoor. En dan nog, niet over jouw situatie maar meer de algemene houding dat je je diep moet schamen en misschien vergeven mag worden (misschienquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dankje dat je mijn situatie perfect kan inschatten en hem zo goed begrijpt
Dat dus. Ik heb die reactie trouwens ook niet echt in me.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Slaan is nooit acceptabel in een relatie. Nooit, nada never. Hoe erg de situatie ook is.
Wat een goedpraterij voor jezelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:43 schreef CherryBom het volgende:
Ik werd zelf aardig snel fysiek in een ruzie, ik word gewoon zo kwaad dat ik moet slaan of huilen en als ik het kan maken dan mep ik er liever op los (bij wijze van).
Heeft werkelijk níets met high horses te maken, maar met respect voor de ander (en jezelf...).quote:Maar goed iedereen zit natuurlijk lekker op hun high horse en oordeelt maar wat raak.
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je op zo'n moment iemand wilt slaan. Er zijn zoveel andere opties: gooi wat stuk, loop weg, sla een deur dicht, scheld iemand de huid vol. Slaan zou echt niet in mij opkomen. En dat verwacht ik dus ook niet van mijn partner.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Taurus het volgende:
Een klap is bij mij zeker niet gelijk 'oprotten'. Ik kan het me bij sommige situaties wel voorstellen. Als iets wordt verteld (iets lulligs, vreemdgaan of iets dergelijks, of 'n enorme rotopmerking) en je hebt zo'n impulsieve vlaag van woede bijvoorbeeld. Of je krijgt iemand niet tot bedaren, dan wil het ook nog wel eens mis gaan.
Is mishandeling iets waar je lichamelijk iets aan over houdt? Bij elke vorm van intimidatie (fysiek of niet) kan zo'n partner bij mij linea recta de deur uit.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Taurus het volgende:
Als het echt mishandeling is, in die zin dat je er echt iets aan over houdt, 'n blauwe plek of iets dergelijks. Dan is er wel iets mis, vind ik.
Ik ben zelf niet zo bang van fysieke intimidatie dus ik zou er geen blauwe plekken 'on the inside' van overhouden.
Jij kan je geen situatie voorstellen waarin je een ander iets aan wilt doen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:21 schreef Tasha het volgende:
[..]
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je op zo'n moment iemand wilt slaan. Er zijn zoveel andere opties: gooi wat stuk, loop weg, sla een deur dicht, scheld iemand de huid vol. Slaan zou echt niet in mij opkomen. En dat verwacht ik dus ook niet van mijn partner.
Dat is wat anders dan iemand slaanquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij kan je geen situatie voorstellen waarin je een ander iets aan wilt doen?
Oh ja, dát is helemaal niet erg.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Tasha het volgende:
Ik ben niet zo van de primitieve reactie. Meer van de uitgeslepen evil acties, vooral als het partners betreft.
Wat zij zegt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Wat zij zeggenquote:
Dat beweer ik absoluut niet, maar dat doe je niet zomaar. Iemand een mep geven wel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja, dát is helemaal niet erg.![]()
Iemand z'n auto mollen, roddels verspreiden, bestelen, whatever, dat is allemaal heel beschaafd.
Nu trek je het wel erg ver door. Slaan in een relatie is not done.quote:Ik kan mij levendig voorstellen dat als iemand mij maar hard genoeg naait in een relatie dat ik mijn hoofd verlies, dan moet het wel héél ver gaan, 'gewoon' vreemdgaan zou daar niet genoeg voor zijn bijvoorbeeld.
Meer zoiets in de trant van je partner die je vertelt dat hij/zij seropositief is vanwege een affaire en daarna nog maanden lang onbeschermd sex met jou heeft gehad. Op zo'n moment kan ik het me levendig voorstellen als je de ander iets aandoet. En ik zou het ook niemand kwalijk nemen als ze op dat moment een klap/trap/duw uitdelen. Of meerdere
Wat is dat nou voor een argument?quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:13 schreef Tasha het volgende:
[..]
Dat beweer ik absoluut niet, maar dat doe je niet zomaar. Iemand een mep geven wel.
[..]
Dat soort dingen gebeuren anders toch echt lieve schat, ik vraag me af hoe jij zou reageren als je erachter komt dat je AIDS hebt omdat je vriendje een of andere snol heeft liggen neuken.quote:Nu trek je het wel erg ver door. Slaan in een relatie is not done.
Wraak willen nemen omdat iemand je iets geflikt heeft, is iets anders dan iemand slaan bij de medeling dat je iets geflikt is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is dat nou voor een argument?*KLAP* "wtf?!?! waarom doe je dat???", "Ja, zomaar...."
Daar gaat dit topic niet over. Desalniettemin zou ik zo'n dude niet zomaar op zijn bek slaan, maar andere maatregelen overwegen.quote:Dat soort dingen gebeuren anders toch echt lieve schat, ik vraag me af hoe jij zou reageren als je erachter komt dat je AIDS hebt omdat je vriendje een of andere snol heeft liggen neuken.
Nee begrijpelijk. Weet je hoeveel pijn dat doet? Ik vind het eerder ziek om daarmee te dreigen. Onhumaan gewoon.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
..nou even terzijde iemand, een vent sloeg mij dus een keer...ik zei nog een keer...en dan trap ik je kloten totaal naar de filestijnen...
nooit meer gebeurd..frappant hé?
Ja. Natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Graag jullie reacties
Ik heb het dus niet over een moment waarop je een actie kan uitdenken. Ik heb het over impulsiviteit. Kan zijn dat jij nooit impulsief bent hoor, maar als iemand mij echt tot waanzin drijft zie ik wel eens maar 1 mogelijkheid.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Tasha het volgende:
Ik ben niet zo van de primitieve reactie. Meer van de uitgeslepen evil acties, vooral als het partners betreft.
Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja. Natuurlijk.
Begrijpelijk is niet moeilijk. Voortdurende pesterij van wat voor soort dan ook. Zoals van dat echtpaar, waarvan de man op zijn 40ste een half jaar was vreemdgegaan. Op zijn 75ste heeft hij zijn vrouw doodgeslagen, omdat ze na al die jaren hem er nog steeds over lastig viel.
Ikzelf heb wel eens een vriendin laten ophalen door de politie. Om 04:00 hield ze me nog wakker met irritant gefluister en gescheld. Ik was bang haar dood te slaan. De politie was er snel, dat moet ik zeggen.
Wanhoop is een sterke drijfveer. Absolute wanhoop om jezelf duidelijk te maken.
Acceptabel? Nee. Uiteindelijk helpt fysiek geweld toch niet en moet er in de psyche een oplossing gevonden worden. Dus dan kun je beter meteen stoppen. Hoogstens een beetje, om de urgentie te laten voelen.
en wat was de context in jouw geval?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:30 schreef SicSicSics het volgende:
Maar word TS nou geslagen thuis of hoe zit dat!?!
Ik heb wel eens een knal voor me harses gehad van mijn vriendinIk heb haar niet gedumpt dus ja, het is acceptabel. De context waarin het gebeurt is echter wel van belang!
Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:31 schreef RvLaak het volgende:
en wat was de context in jouw geval?
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)
Acceptabel:
Een paar keer na flauwe grappen mijnerzijds!
Tijdens de sex.
Dan was ik wss exit geweestquote:On acceptabel:
1 x zonder enige reden gewoon, met de vlakke hand.Ik heb haar vriendelijk verzocht dat nooit meer te doen. Dit was 6 jaar geleden en het is nooit meer voorgekomen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:05 schreef RvLaak het volgende:
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?
Ik niet!quote:Dan was ik wss exit geweest.
Je snapt het nog steeds niet he? Fysiek geweld in welke vorm dan ook is net zo goed 'wraak nemen'. En daar is niks beschaafds aan. Je selectieve verontwaardiging over geweld als wraak maar de goedkeuring van andere methoden is nogal hypocriet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:33 schreef Tasha het volgende:
[..]
Wraak willen nemen omdat iemand je iets geflikt heeft, is iets anders dan iemand slaan bij de medeling dat je iets geflikt is.
[..]
Maar lieverd, daar gaat het topic juist wél over. Over de vraag of er situaties zijn waarin het 'acceptabel' is dat je je partner slaat. Overigens ben ik erg benieuwd naar wat jij in zo'n geval wél acceptabel vindt.quote:Daar gaat dit topic niet over. Desalniettemin zou ik zo'n dude niet zomaar op zijn bek slaan, maar andere maatregelen overwegen.
Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuisquote:Op donderdag 11 februari 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:
begrijpelijk, ja. Acceptabel, nee.
Ik zal mn vriendin nooit slaan, tenzij ze mij een mep geeft.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuis
Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:22 schreef RvLaak het volgende:
[..], I know... Afgezien van het feit dat ik aangeef het enkel als reactie, dus niet bewust, te doen. Was het ook een mooie indicatie van de hypocriete houding van vele mensen in dit topic. Mezelf incluis
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.
Alleen doe je daar de werkelijkheid geen eer mee aan. Conflicten horen bij relaties en ja, er zijn situaties denkbaar waarbij ik absoluut geen medelijden heb als er een tik/duw/trap uitgedeeld wordt en daarmee dus eigenlijk impliciet het als 'acceptabel' bestempel.
Dat wil niet zeggen dat ik het normaal of acceptabel vind als 1 partner structureel geweld toepast op de ander.
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partnerquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "
Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "
Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?
Dat zijn dezelfde lui die na drie bier in het uitgaansleven ook opeens reden zien om iemand een vuist te geven... "ja, maar die kerel begon..."
Wat 'n situatie ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partner. Misschien dat jij dan liever een goed gesprek aangaat of keer je de andere wang toe en wacht je totdat betreffende partner er gratis een hepatitisvariant bij doet?
Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partner. Misschien dat jij dan liever een goed gesprek aangaat of keer je de andere wang toe en wacht je totdat betreffende partner er gratis een hepatitisvariant bij doet?
Het gaat om een impulsieve reactie. Er komt helemaal geen 'wat gaat dit helpen' bij kijken natuurlijk. Het is een reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?
Wat is er mis met gewoon die partner lekker laten voor wat het is - wat voegt een klap toe? Behalve dan dat je jezelf verlaagd tot tokkie-niveau?
Kerel, gelóóf maar dat dit soort dingen voorkomen hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat 'n situatie ookDan ben je toch alleen in shock over jezelf, ga je je partner toch niet meer meppen. Maak er maar gewoon vreemdgaan van, dat is al voldoende en 'n stuk realistischer.
Weet je hoe natuurlijk het fundament achter die gedachte eigenlijk is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Aids omdat je partner is vreemdgegaan.. Sorry, maar dat is bijna een nu.nl berichtje waard, dat is gewoon 'n 'goed verhaal'. Het zal best eens voorkomen, misschien voornamelijk in de homoscene, maar het is een heel raar voorbeeld sowieso.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kerel, gelóóf maar dat dit soort dingen voorkomen hoor.
Ja, mensen die vreemd gaan hebben nooit geslachtsziektes, totaal onwaarschijnlijk, behalve homo's!1!1!!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Aids omdat je partner is vreemdgegaan.. Sorry, maar dat is bijna een nu.nl berichtje waard, dat is gewoon 'n 'goed verhaal'. Het zal best eens voorkomen, misschien voornamelijk in de homoscene, maar het is een heel raar voorbeeld sowieso.
(en ik ben vrouw)
Natuurlijk oke, maar we leven in 2010! Ik vind dat je jezelf moet kunnen beheersen en anders moet toe geven dat er echt iets fout zit. Ik heb verschillende situaties meegemaakt en ik moet zeggen, volgens mij is het erger voor de gene die slaat, dan degene die geslagen wordquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Weet je hoe natuurlijk het fundament achter die gedachte eigenlijk is?
Er zit zeker iets fout als je AIDS krijgt omdat je partner vreemd gaatquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:37 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Natuurlijk oke, maar we leven in 2010! Ik vind dat je jezelf moet kunnen beheersen en anders moet toe geven dat er echt iets fout zit. Ik heb verschillende situaties meegemaakt en ik moet zeggen, volgens mij is het erger voor de gene die slaat, dan degene die geslagen word
Het blijft gewoon een teken van zwakte!
Jij had het over aids. Die kans is zo ongeveer te verwaarlozen. Weet waarover je het hebt als je zo'n raar voorbeeld gebruikt. Dit is overigens totaal offtopic, ik vond het gewoon geen geschikt voorbeeld omdat het zwaar realistisch is waardoor je dus eerder in shock zou verkeren dan zou roepen 'Whuuut?? heb ik aids door jou?? *PATS". De situatie is veel logischer als je *PATS* doet als je partner recht in je gezicht zegt dat de seks met de buren gisteravond veel lekkerder was dan die avond met jou. Dat is alles wat ik wilde zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, mensen die vreemd gaan hebben nooit geslachtsziektes, totaal onwaarschijnlijk, behalve homo's!1!1!!![]()
Leef jij op een roze wolk ofzo? Mensen gaan en masse vreemd en juist de mensen die vreemd gaan hebben het hoogste risico op geslachtziektes.
beetje rare logica heb jijquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zit zeker iets fout als je AIDS krijgt omdat je partner vreemd gaat.
Eerlijk gezegd zou ik er niet raar van opkijken als ik haar ter plekke zou vermoorden als ik erachter kwam
Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij had het over aids. Die kans is zo ongeveer te verwaarlozen. Weet waarover je het hebt als je zo'n raar voorbeeld gebruikt. Dit is overigens totaal offtopic, ik vond het gewoon geen geschikt voorbeeld omdat het zwaar realistisch is waardoor je dus eerder in shock zou verkeren dan zou roepen 'Whuuut?? heb ik aids door jou?? *PATS". De situatie is veel logischer als je *PATS* doet als je partner recht in je gezicht zegt dat de seks met de buren gisteravond veel lekkerder was dan die avond met jou. Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijkquote:En dat homo's een grotere risicogroep voor aids vormen is ook een feit. Echt, laat je eens informeren.
Dood gaan we allemaal sowieso.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:45 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
beetje rare logica heb jij![]()
Dood gaat ze dan toch al..
mijn idee, negeren is pijnlijker en dan zelf gewoon vrolijk verder gaan met je leven..
Maar hoezo die aids toch elke x
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.![]()
[..]
Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijk![]()
Feit blijft dat het mogelijk is, en dat is waar dit topic over gaat: zijn er situaties waarin jij het acceptabel vindt dat er fysiek geweld gebruikt wordt. Ja dus
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.![]()
[..]
Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijk![]()
Feit blijft dat het mogelijk is, en dat is waar dit topic over gaat: zijn er situaties waarin jij het acceptabel vindt dat er fysiek geweld gebruikt wordt. Ja dus
Alleen in heel zeldzame gevallen zou ik fysiek agressief worden, zoals in het scenario wat ik eerder beschreef. Het moet echt iets zijn wat alle perken te buiten gaat en diepe, misschien wel blijvende schade aanricht. Het moet zó erg worden dat ik ter plekke mijn beheersing zou verliezen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:50 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
[/b]
Dan ben ik nu wel nieuwsgierig of je onder andere omstandigeden ook zou slaan?
bijv. als je vriendin het bloed onder je nagels vandaan haalt, zonder vreemd te gaan..
Zou je der slaan?
Het moet geen standaard communicatiemiddel worden neequote:Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je wel verschil kunt maken tussen incidenteel en structureel. Als een partner zou vreemdgaan en je ook nog eens AIDS zou bezorgen, vind ik dat eenmalig wel een acceptabele reden om over de rooie te gaan. Maar goed, daarna is het schluss met de relatie. Structureel slaan in een relatie vind ik niet acceptabel.
Alleen als dat lekker gevonden wordt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Graag jullie reacties
Ze was hartstikke lief (en lekker!) maar zo gek als een ui. Heeft ook niet echt lang geduurd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.
Gadverdamme!quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:13 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb er 1 keer aan gedacht om mn (destijds) vriendin te slaan... ik schrok er zelf al van dat het in mn gedachten voorbij kwam. Sommige vrouwen verdienen het wel maar nog voel ik me te goed om ze te slaan.
Ja, dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Al die idiote scenario's die hier bedacht worden![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat je je vriend/vriendin ontzaglijk veel meer pijn kan doen met een paar woorden of gemene acties, dan met slaan. Als ik een lijstje zou moeten maken van wat je écht niet kan doen in een relatie, zou een klap ergens in de middenmoot staan.
Zolang je woorden nog als wapens gebruikt, kun je wapens i.p.v. woorden terug verwachten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sommige zijn nog steeds niet volwassen genoeg om het met woorden op te lossen..
Zo moeilijk ook he iets uitpraten ipv het uitmeppen
Ongetwijfeld, maar fysiek geweld is in alle andere gevallen verwerpelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Graag jullie reacties
en terugslaan?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef robby0123 het volgende:
Het is zeker nooit acceptabel dat je partner je slaat. Dit is nimmer goed te keuren. We leven niet meer in de middeleeuwen...
In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.
Gewoon zorgen dat je zelf geen schade leidt, da's nooit acceptabel.
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 februari 2010 20:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.
En wat jij dan met hem van plan bent, is dat wel acceptabel?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
Je bent een simpele schoft. Zie dat maar in de context.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
nou wat ik ben toch een vreselijke man!
het gaat toch altijd om de context, je moet alles in verhouding zien
Die van jou zijn alleen een beetje uit balans.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
en jij mag je partner wel slaan?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
Dat dus, er zijn situaties waar in het gebeurd dn het is nooit goed te praten is ,het is gewoon not done!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Liever moraalridder, dan excuus-mepper...quote:Op maandag 15 februari 2010 23:14 schreef OeJ het volgende:
Al die moraalridders hier, sjonge toch, alsof het zo erg is... Je mag iedereen slaan op zijn tijd...behalve mij.
Het is makkelijk de moraalridder uit te hangen, als je de trigger niet hebt.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Liever moraalridder, dan excuus-mepper...
"... maar je moet het in de juiste context zien..."
Nee hoor dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind wel, dat de schade van lichamelijk geweld hier erg aangezet wordt.
Een goed gekozen woord kan kwetsen tot in het diepst van de ziel, terwijl een simpele klap maar oppervlakkig pijn doet. En soms zelfs tot bezinning kan brengen.
Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om hier principiële uitspraken over te doen
Je kent jezelf slecht!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 01:24 schreef saaw het volgende:
[..]
Nee hoor dat valt wel mee.
Slaan is ten aller tijden tegen mijn principes.
Zo moeilijk was dat niet
Als je de trigger wel hebt, kun je in plaats van jezelf goed praten ook gewoon hulp zoeken. Of nadenken volgende keer.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is makkelijk de moraalridder uit te hangen, als je de trigger niet hebt.
Ik ken mijzelf vrij goed en heb meerdere keren op het punt gestaan iemand te slaan maar ben van mening dat dat een zwakte is.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kent jezelf slecht!
(Alleen maar e's in die zin!)
(Ja, maar niet eens een lange e.)
Je vraagt om meningen. Ik vind het absoluut niet kunnen. Maar ik zou het ook niet (meer) accepteren dat hij dronken wordt als dat dit soort gedrag bij hem oproept.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 02:51 schreef Aliassss het volgende:
Even een aliasje aangemaakt, maar verhaal wat komt is serieus en wil ik jullie mening over:
Vriendin van me vertelt mij doodleuk dat ze is geslagen door dr vriend. Hard. Geen zichtbare fysieke schade. Zij verdedigt hem door te zeggen dat hij dronken was. Ik zeg dat dat NOOIT een reden is. Zij vindt van wel.
Ben ik nou de gek hier of wat? (En nee, ik zit niet achter haar aan dus van mijn part blijft ze eeuwig bij hem). Ik heb alleen bij dat soort jongetjes zin om ze dood te rijden, ofzo. Ook niet goed, maar in elk geval met een goede reden. En eigenlijk vind ik het alleen maar erger als je slaat ALS je dronken bent. Uiteraard ben ik tegen slaan, zeker tegen het slaan van je vriendin.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef DrJackle het volgende:
Eigenlijk vind ik het een vreemde stelling, als je partner slaat, okay, wat word er geslagen? Biefstuk? Word jezelf geslagen? De kids een pak rammel? Met een racket tegen een tennisbal?
Mensen die elkaar onderling slaan, als boks gevecht, is okay, die kiezen er voor, sm spel waar keuzes gemaakt zijn, prima.
Mensen die doelloos geslagen worden om frustratie kwijt te raken of uit onmacht is altijd verkeerd.
Mensen die voor de lol andere slaan (zie FP) zijn helemaal gestoord en missen een gen of zo, het gen dat waardering voor de mede mens oproept.
Maargoed verder ben ik het wel me je eens.quote:Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Mensen die stelselmatig mishandelt worden zien het verschil niet meer, eerst is het de liefde die een duidelijk beeld tegen houd, dan angst en daarna de gewoonte. Deze mensen dienen geholpen te worden, het laten zien dat, zeker slaan, niet normaal is. Dat men gerust eens mag vragen iets minder te drinken aan de partner en dan uitleggen dat de drank dit veroorzaakt. Ik spreek, helaas, uit ervaring, jenever had een kwade dronkl over mij, door praten met verschillende mensen ben ik gestopt met jenever, baco geen last van, partner gelukkig, ik gelukkig, omgeving gelukkig.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 02:51 schreef Aliassss het volgende:
Even een aliasje aangemaakt, maar verhaal wat komt is serieus en wil ik jullie mening over:
Vriendin van me vertelt mij doodleuk dat ze is geslagen door dr vriend. Hard. Geen zichtbare fysieke schade. Zij verdedigt hem door te zeggen dat hij dronken was. Ik zeg dat dat NOOIT een reden is. Zij vindt van wel.
Yups gelezen, denk alleen dat de topic al duidelijk had mogen zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:51 schreef saaw het volgende:
[..]Heb je de OP uberhaupt gelezen?
[..]
Maargoed verder ben ik het wel me je eens.
Goedpraten gaat wat ver.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je de trigger wel hebt, kun je in plaats van jezelf goed praten ook gewoon hulp zoeken. Of nadenken volgende keer.
Ah, en doodrijden is minder erg dan slaan?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 02:51 schreef Aliassss het volgende:
Ben ik nou de gek hier of wat? (En nee, ik zit niet achter haar aan dus van mijn part blijft ze eeuwig bij hem). Ik heb alleen bij dat soort jongetjes zin om ze dood te rijden, ofzo. Ook niet goed, maar in elk geval met een goede reden. En eigenlijk vind ik het alleen maar erger als je slaat ALS je dronken bent. Uiteraard ben ik tegen slaan, zeker tegen het slaan van je vriendin.
Zelf weglopen was geen optie? Ze had je opgesloten in haar huis?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goedpraten gaat wat ver.
Maar ik heb wel eens een vriendin op laten halen door de politie, omdat ik wanhopig was. Dat leek me veiliger voor haar, want ze stopte niet met treiteren.
Leg mij die eens uit?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:23 schreef Devpartner het volgende:
(ps: ook doorvragen is een serieuze vorm van verbaal geweld)
Was mijn huis en ze wilde niet weggaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:26 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Zelf weglopen was geen optie? Ze had je opgesloten in haar huis?
Nee.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:53 schreef Kees22 het volgende:
En als een vrouw nu haar man slaat?
Of zware dingen naar zijn hoofd gooit, zoals een strijkijzer of een stofzuiger van boven van de trap af?
Is dat acceptabel?
Euh.. Nee.. wat denk je zelf?quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:53 schreef Kees22 het volgende:
En als een vrouw nu haar man slaat?
Of zware dingen naar zijn hoofd gooit, zoals een strijkijzer of een stofzuiger van boven van de trap af?
Is dat acceptabel?
Het is natuurlijk wat je normaal vind he. Context. Ik weet niet wat voor context jij bedoeld, maar je moeder, ex en huidige vriendin slaan? Toch apart hoor..quote:Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
Tja dat is natuurlijk ook de rede waarom mensen uitwijken naar slaan. Het is zeer effectief om mensen iets te laten voelen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Vanmiddag hoorde ik een klasgenoot zeggen dat zij haar vriendje (met vlakke hand) in het gezicht heeft geslagen, twee keer. Ze was ergens heel boos over en hij kon alleen maar lachen om het feit dat ze zo boos was, en had het lef om te zeggen "ben je geil?". Dat schoot bij haar in het verkeerd keelgat en toen heeft ze hem geslagen.
Ze zei ook dat ze normaal tegen fysiek geweld is, maar in zulke gevallen wil ze even duidelijk maken dat ze echt boos is, omdat hij het blijkbaar als een lolletje ziet. Op zich kan ik me daar ook erg boos over maken, als iemand je niet serieus neemt terwijl je echt enorm boos bent. Maar slaan? Nee.![]()
OK, nog maar een keer.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:39 schreef roseonthesnow het volgende:
TS is nu pas terug.
Ik vroeg het me juist af omdat de algemene opinie is dat het onacceptabel is, maar dergelijke dingen toch gebeuren. Ik wilde gewoon weten welke redenen er nodig zijn om iemand tot dergelijke geweldadigheden te bewegen.
+ TS is zelf geslagen en niet weggegaan, maar weet niet of dit wel het beste besluit is geweest.
En nee ik ben niet vreemdgegaan oid.
Verder wil ik het er inhoudelijk niet over hebben ook, maar door de reacties in dit topic blijkt wel hoe ernstig de situatie niet goed zit.
En ik zal jullie vertellen dat dat vanaf de zijlijn heel makkelijk is om uberhaupt te roepen, dat zou ik ook gedaan hebben vanuit die positie, maar als je zelf in zo'n situatie zit wordt alles opeens veel complexer.
quote:Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef Fortitudo het volgende:
Ik heb wel eens een tik verkocht aan een meisje. Wel een vlakke hand met een look of satisfaction natuurlijk.
Reden? Zij had mijn van een vriend geleende Irish St paddy's hat expres kwijt gemaakt in een club (ze wilde grappig doen in front of haar vriendinnengroep) en na drie keer vragen of ik hem terug mocht, kreeg ik een klap. Naja dan word ik erg pissig, dus kreeg ze er 1 terug.
Ik was zelf ook dronken en het was in Engeland. Dan weet je wel genoeg neem ik aan?quote:Op donderdag 1 april 2010 01:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dronken wijven meppen![]()
Je door een dronken wijf laten meppen
ach hetzelfde voor mij alsof een klein kind nooit billenkoek heeft gekregen of verdiend!, ik snap het niet, ik ben er echt geen voorstander van, maar het lijkt wel alsof een tik, een duw , het einde van je relatie moet betekenen volgens bijna iedereen. het gebeurd gewoon ontzettend vaak , maar er lijkt wel een taboe op te zitten om er over te praten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef b00nke het volgende:
Nooit slaan.. Maar dat is mijn mening. Uiteraard heb ik ook wel eens de neiging gekregen uit te halen (vreemd gaan enz), maar dan sla ik liever tegen een muur ofzo.
[..]
Het is natuurlijk wat je normaal vind he. Context. Ik weet niet wat voor context jij bedoeld, maar je moeder, ex en huidige vriendin slaan? Toch apart hoor..
Ik woon in Engeland, dus dat ken ik. Maar waar dan ook, wanneer dan ook, je bent een kneus als je zo reageert. En natuurlijk nog erger als je het hier, nuchter, nog steeds prima vindt.quote:Op donderdag 1 april 2010 01:51 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Ik was zelf ook dronken en het was in Engeland. Dan weet je wel genoeg neem ik aan?
Was het ook je vriendin?quote:Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef Fortitudo het volgende:
Ik heb wel eens een tik verkocht aan een meisje. Wel een vlakke hand met een look of satisfaction natuurlijk.
Reden? Zij had mijn van een vriend geleende Irish St paddy's hat expres kwijt gemaakt in een club (ze wilde grappig doen in front of haar vriendinnengroep) en na drie keer vragen of ik hem terug mocht, kreeg ik een klap. Naja dan word ik erg pissig, dus kreeg ze er 1 terug.
Zoeen heb ik ook!quote:Op maandag 15 februari 2010 07:03 schreef stbabylon het volgende:
één keer een mep gegeven. 4x gewaarschuwd dat ze niet haar ijsklompjes (voeten) op mijn buik moest zetten. Er bij gezegd dat ze dan een mep kreeg. Maar ja, ze wilde toch 'grappig' zijn. Ze kon er wel om lachen
Mits de stok niet dikker is dan je duim.quote:Is het acceptabel als je partner slaat?
quote:Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef Fortitudo het volgende:
Ach, het is altijd makkelijk zo te praten achter je computer. En of ik me de ogen uit de kop moet schamen, mag ik gelukkig nog altijd zelf bepalen.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik woon in Engeland, dus dat ken ik. Maar waar dan ook, wanneer dan ook, je bent een kneus als je zo reageert. En natuurlijk nog erger als je het hier, nuchter, nog steeds prima vindt.
Je moet je ogen uit je kop schamen.
Nee het was gelukkig niet mijn vriendin. Zou daar niet mee geassocieerd willen worden. Eerst mijn eigendommen jatten, dan mij onheus bejegenen en dan nog verontwaardigd zijn als ik haar van repliek op een soortgelijke manier. Ik kan veel hebben, maar ik laat niet zo over me heen lopen. Er zijn grenzen. En die waren toen bereikt (lees: overschreden).quote:Op donderdag 1 april 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was het ook je vriendin?
Tja, als zij begint met slaan, vind ik het ook terecht eigenlijk. Als met vlakke hand.
als jij het ok vindt dan wel natuurlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Graag jullie reacties
Het heeft niets met watjes zijn te maken. Je partner sla je niet. Punt. Ook een homostelletje hoort elkaar niet te slaanquote:Op zaterdag 3 april 2010 09:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Jullie doen echt net of alle vrouwen watjes zijn.
Eén van mijn exen zat op kickboxen.
En als die driftig werd
Ja, dat heb je nou eenmaal op een forum, dit is een onderwerp waar ik gewoon een mening over heb, dan kun je dat verwachten. Ik begrijp gewoon niet hoe je in zo'n situatie boos kunt worden en iemand een tik kunt uitdelen. Mijn grensen worden echt nooit overschreden door een of andere bezopen grietje, die negeer ik verder gewoon. Wat boeit het jou nou als ze je vals beschuldigd? Je draait je om een bestelt twee bier.quote:Op vrijdag 2 april 2010 02:41 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Ach, het is altijd makkelijk zo te praten achter je computer. En of ik me de ogen uit de kop moet schamen, mag ik gelukkig nog altijd zelf bepalen.
Groetjes.
You're out!quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:35 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Je partner een klap geven in een absurde situatie moet van mij wel kunnen want door een klap op je gezicht krijg je meestal wel een ''wake up call'', zo ga je van je eigen wereldje weer terug naar realiteit en besef je wat je fout hebt gedaan. Maar de kracht die je zet moet dan natuurlijk wel beperkt blijven.
Zoals ik al eerder op fok heb gelezen: als (wij) vrouwen zo nodig gelijk willen zijn als ''de man'', dan mogen wij ze slaan als ''een man'' en zo ook geslagen worden door ''een man''.
Nou heb je het duidelijk over een situatie in een bar of disco of zo.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, dat heb je nou eenmaal op een forum, dit is een onderwerp waar ik gewoon een mening over heb, dan kun je dat verwachten. Ik begrijp gewoon niet hoe je in zo'n situatie boos kunt worden en iemand een tik kunt uitdelen. Mijn grensen worden echt nooit overschreden door een of andere bezopen grietje, die negeer ik verder gewoon. Wat boeit het jou nou als ze je vals beschuldigd? Je draait je om een bestelt twee bier.
Slaan is gewoon een uiting van frustratie en die komt weer voort uit het feit dat je zo'n situatie blijkbaar niet aan kunt. Ik zou zeggen, werk eraan.
Dubbele moraal?quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:49 schreef JarnoF het volgende:
Slaan hoort sowieso niet thuis in een relatie. Ok, spanky-spank is ok.
Als een man een vrouw slaat en ik zie het, hoek ik die gast gelijk neer. (En nee, dit zeg ik niet alleen, heb het gedaan) Is 1 van de dingen die ik absoluut niet kan hebben.
Wanneer een vrouw een man slaat, tja, vind het ook geen porem en vertelt me gelijk dat het een pauperwijf is
Dat zeg ik ook wel eens: "Ik ben geëmancipeerd en mag dus vrouwen slaan.".quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:35 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Je partner een klap geven in een absurde situatie moet van mij wel kunnen want door een klap op je gezicht krijg je meestal wel een ''wake up call'', zo ga je van je eigen wereldje weer terug naar realiteit en besef je wat je fout hebt gedaan. Maar de kracht die je zet moet dan natuurlijk wel beperkt blijven.
Zoals ik al eerder op fok heb gelezen: als (wij) vrouwen zo nodig gelijk willen zijn als ''de man'', dan mogen wij ze slaan als ''een man'' en zo ook geslagen worden door ''een man''.
In mijn optiek ben je dan een eikel jup.quote:Op zondag 4 april 2010 07:07 schreef De_Groentenboer het volgende:
Even een hypothetische vraag he, stel dat een vrouw jóu slaat, in de veronderstelling dat jij haar niet zal slaan, ''omdat je meisjes niet slaat''.
Ben ik dan een eikel om te zeggen, je mept als een kerel, dus je incasseert ook maar als een kerel?''
wat een onzin, geweld is nooit goed, van een vrouw ook niet. Als je gewaarschuwd hebt kan ze best een tik krijgen om weer redelijk te worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Voelde me daarna wel kut...maar goed...kon er vrij weinig aan doen.
Nee hoor, als je van een willekeurige vrouw een klap krijgt mag je gerust terugslaan. Bij je partner ligt dat natuurlijk wat anders, dit omdat je een band met haar hebt.quote:Op zondag 4 april 2010 07:07 schreef De_Groentenboer het volgende:
Even een hypothetische vraag he, stel dat een vrouw jóu slaat, in de veronderstelling dat jij haar niet zal slaan, ''omdat je meisjes niet slaat''.
Ben ik dan een eikel om te zeggen, je mept als een kerel, dus je incasseert ook maar als een kerel?''
ik heb zelf ooit in de gewelddadige relatie gezeten en het is het moeilijkste dat er is. dat snap ik. niemand kan jou ook helpen eigenlijk, je zult zelf de kracht moeten vinden om weg te gaan, want slaan is nooit acceptabel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:39 schreef roseonthesnow het volgende:
TS is nu pas terug.
Ik vroeg het me juist af omdat de algemene opinie is dat het onacceptabel is, maar dergelijke dingen toch gebeuren. Ik wilde gewoon weten welke redenen er nodig zijn om iemand tot dergelijke geweldadigheden te bewegen.
+ TS is zelf geslagen en niet weggegaan, maar weet niet of dit wel het beste besluit is geweest.
En nee ik ben niet vreemdgegaan oid.
Verder wil ik het er inhoudelijk niet over hebben ook, maar door de reacties in dit topic blijkt wel hoe ernstig de situatie niet goed zit.
En ik zal jullie vertellen dat dat vanaf de zijlijn heel makkelijk is om uberhaupt te roepen, dat zou ik ook gedaan hebben vanuit die positie, maar als je zelf in zo'n situatie zit wordt alles opeens veel complexer.
Waarom ligt dat bij je partner dan anders? Dat is toch ook een vrouw die slaat? Juist een partner moet zich inhouden en niet slaan. Maar achteraf klagen dat iemand terugslaat kan niet, ook niet als het je partner is. Gewoon de handjes thuis houden dan is er geen enkel probleem.quote:Op zondag 4 april 2010 10:14 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Nee hoor, als je van een willekeurige vrouw een klap krijgt mag je gerust terugslaan. Bij je partner ligt dat natuurlijk wat anders, dit omdat je een band met haar hebt.
Zo belachelijk dat een vrouw zou moeten kunnen slaan zonder een klap terug te krijgen.
Je partner hoor je überhaupt niet te slaan, zoals je zelf ook al zegt.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef b00nke het volgende:
[..]
Waarom ligt dat bij je partner dan anders? Dat is toch ook een vrouw die slaat? Juist een partner moet zich inhouden en niet slaan. Maar achteraf klagen dat iemand terugslaat kan niet, ook niet als het je partner is. Gewoon de handjes thuis houden dan is er geen enkel probleem.
Als mijn vader of een vriend mij een klap zou geven sla ik ook minder snel terug dan wanneer een willekeurige man op straat dat doet, dat heeft meer met een band/relatie te maken.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef b00nke het volgende:
[..]
Waarom ligt dat bij je partner dan anders? Dat is toch ook een vrouw die slaat? Juist een partner moet zich inhouden en niet slaan. Maar achteraf klagen dat iemand terugslaat kan niet, ook niet als het je partner is. Gewoon de handjes thuis houden dan is er geen enkel probleem.
En het is nog aan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:36 schreef Son-Goku het volgende:
Ik heb m'n vriendin ook wel eens geslagen. Er was in onze relatie een periode dat het erg slecht ging tussen ons, en we bijna elke dag ruzie hadden. Op de desbetreffende avond was het vanaf thuiskomst van het werk al raak. Opmerkingen, gebitch, gekleineer, you name it. Ik kan daar voor een tijdje wel ff tegen, maar als je van 18.00 t/m 03.30 continu character assasination loopt te plegen is de maat op een gegeven moment vol.
Ik geef d'r gelijk (ook al heeft ze het niet), het is niet goed. Ik ga weg naar het balkon om ff weg te zijn, ZE LOOPT ME ACHTERNA en gaat gewooon verder met razen en tieren. Ik ga de flat uit naar buiten op een bankje zitten, hoofd bonkend van irritatie, 5 minuten later komt ze ook en liep weer een scene te maken met geraas en getier. Ik kom weer naar binnen, ze gaat weer verder.
Op het laatst ben ik ZO pissed, hou een trillend van woedende vinger voor d'r gezicht van "je moet nu ECHT kappen" en hoop dat ze dat doet. Haar reactie? Ze begint te lachen en slaat m'n vinger weg. In een reflex sla ik d'r arm weg en raakt haar hard in d'r gezicht. Meteen begint de sirene te loeien" whaaaaaaaaaaaa je hebt me geslagen, jij monster!" en zo verder... haar kant van de uren durende terreur schijnt ze vergeten te zijn en niets te betekenen.
Ben ik er trots op? Nee. Ik vind ook persoonlijk dat geweld geen oplossing is.
Heb ik er spijt van? Eerlijk gezegd, totaal niet. Na die urendurende TERREUR van d'r vind ik dat ze het in dit geval verdient heeft..
Het is overigens wel bij die ene mep gebleven in alle jaren
JIJ MONSTER ZE MOESTEN JE OPSLUITEN EN DE SLEUTEL WEGGOOIEN!1!!!quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:36 schreef Son-Goku het volgende:
Ik heb m'n vriendin ook wel eens geslagen. Er was in onze relatie een periode dat het erg slecht ging tussen ons, en we bijna elke dag ruzie hadden. Op de desbetreffende avond was het vanaf thuiskomst van het werk al raak. Opmerkingen, gebitch, gekleineer, you name it. Ik kan daar voor een tijdje wel ff tegen, maar als je van 18.00 t/m 03.30 continu character assasination loopt te plegen is de maat op een gegeven moment vol.
Ik geef d'r gelijk (ook al heeft ze het niet), het is niet goed. Ik ga weg naar het balkon om ff weg te zijn, ZE LOOPT ME ACHTERNA en gaat gewooon verder met razen en tieren. Ik ga de flat uit naar buiten op een bankje zitten, hoofd bonkend van irritatie, 5 minuten later komt ze ook en liep weer een scene te maken met geraas en getier. Ik kom weer naar binnen, ze gaat weer verder.
Op het laatst ben ik ZO pissed, hou een trillend van woedende vinger voor d'r gezicht van "je moet nu ECHT kappen" en hoop dat ze dat doet. Haar reactie? Ze begint te lachen en slaat m'n vinger weg. In een reflex sla ik d'r arm weg en raakt haar hard in d'r gezicht. Meteen begint de sirene te loeien" whaaaaaaaaaaaa je hebt me geslagen, jij monster!" en zo verder... haar kant van de uren durende terreur schijnt ze vergeten te zijn en niets te betekenen.
Heb ik er spijt van? Eerlijk gezegd, totaal niet. Na die urendurende TERREUR van d'r vind ik dat ze het in dit geval verdient heeft..
Woow... Ik zou niet om kunnen gaan met zo'n partner denk ik.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:55 schreef Son-Goku het volgende:
ja, ondanks af en toe nog een klein akkefietje is het nu een normale stabiele relatie
*Yuki* mept terug om bij de ander te blijven te kunnen rechtvaardigen..quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
Woow... Ik zou niet om kunnen gaan met zo'n partner denk ik.
En hoewel ik je klap eigenlijk best terecht vond weet ik ook niet of ik bij iemand zou blijven die me een mep verkoopt...
Maarja, dat is iets dat je alleen kan beoordelen als je zelf in de situatie zit.
Respect!quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:36 schreef Son-Goku het volgende:
En toen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:36 schreef Son-Goku het volgende:
Trots en spijt zijn niet relevantt. Het is gebeurd. Klaar.quote:Ben ik er trots op? Nee. Ik vind ook persoonlijk dat geweld geen oplossing is.
Typisch vrouwen ook. Ze kunnen je echt de stang op jagen met hun rare Dr.Phil psychostierenpoep voor uren en UREN achter elkaar. Ik geef je alsnog geen gelijk dat je haar klapte, maar ik was gewoon weggereden ergens naar toe ofzo.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:36 schreef Son-Goku het volgende:
Ja... Wtf?quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:44 schreef Underverse het volgende:
[..]
*Yuki* mept terug om bij de ander te blijven te kunnen rechtvaardigen..(Een creatieve oplossing voor het gestelde probleem..)
Nee, zij moet leven met het feit dat ze een embryo heeft vermoord. Als iemand je zo behandeld houd je de eer aan jezelf. Het feit dat je van iemand anders dan je vrouw hoort dat je vrouw een miskraam heeft gehad zegt ook al heel wat over haar.quote:Op zaterdag 10 april 2010 03:22 schreef EauDeToilette het volgende:
Dus jullie zouden je vrouw niet slaan ook als je:
Na maandenlang problemen in de family krijg je te horen van je adviseur / stiefbroer dat je vrouw een miskraam hebt gehad. Aan het eind van jullie relatie zegt ze : ''michael , oh michael jij bent werkelijk blind, het was geen miskraam het was een abortus''.
::{
dit vind ik toch ook zo'n kutargument (hele topic staat er gelukkig vol mee) de zwakkere partij, bijv. omdat die inderaad veel dommer is kan nooit een verbaal gevecht winnen.quote:Op donderdag 1 april 2010 01:28 schreef Apekoek het volgende:
Fysiek geweld gebruik je als je verbaal te zwak bent, kortom wanneer je te dom bent om te poepen.
Nog even een aanvulling op dit, want het is idd een kutargument: ik ben verbaal altijd de sterkste, 'het niet afkunnen met woorden en daarom maar slaan' is zo'n grote onzin. Soms is slaan gewoon nodig omdat het hele referentiekader van de ander naar de knoppen is. Heeft niets te maken met verbaal slecht zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:23 schreef Angst het volgende:
[..]
dit vind ik toch ook zo'n kutargument (hele topic staat er gelukkig vol mee) de zwakkere partij, bijv. omdat die inderaad veel dommer is kan nooit een verbaal gevecht winnen.
Dus dan is gewoon die verbaal sterkere een eikel, dat hij/zij het conflict daarop uitvecht!
Hetzelfde geldt voor uitvechten met geweld terwijl de een fysiek sterker is dan de andere. Problemen moet je niet uitvechten, maar je moet compromissen vinden.
Dat klinkt wel heel arogant, logisch misschien dat je je eigen verklaring altijd de beste vind. Maar wat heeft dat slaan dan volgens jou precies voor effect op het "referentiekader"?quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:52 schreef Armoed het volgende:
[..]
Nog even een aanvulling op dit, want het is idd een kutargument: ik ben verbaal altijd de sterkste, 'het niet afkunnen met woorden en daarom maar slaan' is zo'n grote onzin. Soms is slaan gewoon nodig omdat het hele referentiekader van de ander naar de knoppen is. Heeft niets te maken met verbaal slecht zijn.
Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.quote:Op zondag 11 april 2010 01:26 schreef bofkontje_ het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel arogant, logisch misschien dat je je eigen verklaring altijd de beste vind. Maar wat heeft dat slaan dan volgens jou precies voor effect op het "referentiekader"?
Niets moet. Dan loop je weg en laat je de ander lekker in zijn of haar onzinnige gedachtes achter.quote:Op zondag 11 april 2010 02:16 schreef Armoed het volgende:
[..]
Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.
Volgens mij word je als iemand je slaat juist boos en dan kun je helemaal niet meer normaal praten.quote:Op zondag 11 april 2010 02:16 schreef Armoed het volgende:
[..]
Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.
Dan moet je het uitmaken en ik ben idd van mening dat je het beter uit kunt maken op momenten waar je moet gaan slaan. Gewoon 'even' weglopen en later weer oppakken heeft geen effect.quote:Op zondag 11 april 2010 09:06 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Niets moet. Dan loop je weg en laat je de ander lekker in zijn of haar onzinnige gedachtes achter.
Wat de ander ervan vindt maakt niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 11 april 2010 10:23 schreef bofkontje_ het volgende:
[..]
Volgens mij word je als iemand je slaat juist boos en dan kun je helemaal niet meer normaal praten.
Ook vertrouw je diegene dan helemaal niet meer. Ik vind je meer man als je dan gewoon weg kunt lopen en op een ander moment verder kunt praten.. op een rustige manier
Jij doet het overkomen als of je iemand anders ermee wilt helpen, maar volgens mij wil je dat alleen zelf geloven. Dan kun je het idd beter uitmakenquote:Op zondag 11 april 2010 14:53 schreef Armoed het volgende:
[..]
Dan moet je het uitmaken en ik ben idd van mening dat je het beter uit kunt maken op momenten waar je moet gaan slaan. Gewoon 'even' weglopen en later weer oppakken heeft geen effect.
[..]
Wat de ander ervan vindt maakt niet zo heel veel uit.
Als iemand mij slaat, sla ik terug.quote:Op zondag 11 april 2010 02:16 schreef Armoed het volgende:
[..]
Je beseft dat een mannenklap net ff wat harder aankomt dan een vrouwenklapquote:Op zondag 11 april 2010 18:52 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Als iemand mij slaat, sla ik terug.
Ja, dat besef ik wel, maar ik laat me niet slaan.quote:Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je beseft dat een mannenklap net ff wat harder aankomt dan een vrouwenklap?
Veel dingen zijn bij jou wel "verboden terrein".quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, dat besef ik wel, maar ik laat me niet slaan.
Nee, jij laat je slaan? Welke vrouw vindt het leuk om geslagen te worden?quote:Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Veel dingen zijn bij jou wel "verboden terrein".
Ik keur het niet goed, zeker niet maar mocht het zo zijn dat mijn partner opzettelijk fysiek geweld gebruikt tegen mij of onze dochter dan kan ik niet goed voor mezelf in staan. Buiten zelfverdediging en verdediging voor een kind dat nog niet voor zichzelf kan opkomen is het in mijn mening uit den boze.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Graag jullie reacties
Dat dacht ik ook.quote:Op zondag 11 april 2010 20:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Nou ja. Een corrigerende tik zullen vrouwen tegenover mannen misschien wel doen. Maar echt slaan? Nee dat nooit. Ik sla geen vrouwen.
Ik vind dat een vrouw ook haar handen thuis moet houden. Een vrouw mag ook niet ongestraft een man slaan, en dan bedoel ik dan echt slaan. Wat mij betreft mag hij haar beetpakken en in de hoek zetten.quote:Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef DC80 het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed, zeker niet maar mocht het zo zijn dat mijn partner opzettelijk fysiek geweld gebruikt tegen mij of onze dochter dan kan ik niet goed voor mezelf in staan. Buiten zelfverdediging en verdediging voor een kind dat nog niet voor zichzelf kan opkomen is het in mijn mening uit den boze.
Ik kan er ook erg slecht tegen als iemand slecht behandeld wordt ongeacht of het een man of een vrouw is.
quote:
Dat bedoel ik dus met zelfverdedigingquote:Op zondag 11 april 2010 20:26 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik vind dat een vrouw ook haar handen thuis moet houden. Een vrouw mag ook niet ongestraft een man slaan, en dan bedoel ik dan echt slaan. Wat mij betreft mag hij haar beetpakken en in de hoek zetten.
Oww..ik dacht andersomquote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, dat besef ik wel, maar ik laat me niet slaan.
2e keer? De eerste keer is het eind van de relatie.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:40 schreef Selyn het volgende:
@ Meneer_de_Bruin: Ligt er wel aan hoe groot die stalen pijp is he
Als mijn vriend me ooit een klap zou verkopen, moet hij wel om de een of andere reden heeeeeeeeeel erg opgefokt zijn en dan zal hij ook zeker wat terug moeten verwachten. Wat die tegenactie dan zou zijn ligt er denk ik aan in wat voor stemming ik ben.
En hij zal dan ook duidelijk te weten komen dat die klap min of meer gratis is. Een 2e keer zou een allerlaatste keer zijn (althans bij mij).
Vind dat iedereen wel een tweede kans verdiend. Zijn probleem als hij die verneukt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
2e keer? De eerste keer is het eind van de relatie.
Nope, dan ben je geen eikel.quote:Op zondag 4 april 2010 07:07 schreef De_Groentenboer het volgende:
Volgens mij is het jouw probleem als je voor de tweede keer met een blauw oog op de grond ligt...quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:49 schreef Selyn het volgende:
[..]
Vind dat iedereen wel een tweede kans verdiend. Zijn probleem als hij die verneukt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |