abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77816030
Topictitel spreekt voor zich.

Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?

Graag jullie reacties
pi_77816082
IMHO niet, tenzij het natuurlijk s&m is

losse handjes=exit
Tuut Tuut Tuut
pi_77816092
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:10:02 #4
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_77816133
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Dat dus..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:10:21 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_77816143
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:

Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?

Graag jullie reacties
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:10:38 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_77816158
Ligt een beetje aan de context, ik neem aan dat TS het niet heeft over bdsm-gerelateerd slaan. En nee, dan is het niet geaccepeert. Weg wezen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_77816210
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
Hier zat ik ook aan te denken. Wat heb je uitgehaald?!
pi_77816223
nee, nooit.
slaan=out
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_77816403
Eng gedoe over nooit mogen slaan.
Als je het type bent dat snel fysiek wordt, doe je ding zou ik zeggen. Ik heb daar niks mee te maken. Misschien dat dat soort mensen elkaar ook wel opzoeken. Dan ben je een stel dat soms je frustraties uit door even flink te 'stoeien'.
Vind het altijd wel erg laf als een man een vrouw slaat en zij durft er niets tegen te doen en kan zich ook niet verweren. Maar dat hele principe is kinderachtig; je gaat immers ook geen kleuters pesten, of je huisdier een week geen eten geven, ofzo. Beetje misbruik maken van je (in het geval van slaan: lichamelijke) superioriteit.

Ah well, ik ben sowieso nooit fysiek aggresief.. Hou er totaal niet van, niet mijn ding, problemen praat ik altijd uit en dat werkt voor mij het beste.
pi_77816545
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Voelde me daarna wel kut...maar goed...kon er vrij weinig aan doen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:24:13 #11
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_77816649
Je vraagt naar de bekende weg.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_77816701
quote:
pi_77816714
quote:

[..]

Dan verdiend ze gewoon een klap
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77816730
Er zijn heus wel dingen die erg genoeg zijn om dat te rechtvaardigen. Maar als het slaan rechtvaardigt, is het dusdanig erg dat je eigenlijk gewoon de ander eruit moet schoppen, dus dat is beter.

Ik heb zeker wel eens een ex te hard door elkaar geschud... maar slaan? Dat niet, nee. Moet er niet aan denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door heiden6 op 09-02-2010 18:53:00 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:27:59 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77816808
Wanneer een vrouw mij aanhoudend blijft meppen en ik eerst van te voren 5 keer gewaarschuwd heb dat het nu wel heel erg irritant wordt, dan wil ik wel eens een mep terug verkopen. Dan vind ik het wel acceptabel.
pi_77816834
Geweld is sowieso nooit goed te praten.
pi_77816839
Ik spank m'n vriendin ook wel eens
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:34:42 #18
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77817042
Als je aan het stoeien of sexen bent wel, anders zeker niet.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:35:31 #19
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_77817075
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Zet heel Fok! blauw.
pi_77817435
Ik denk dat de meeste mensen het niet acceptabel vinden.
Ik werd zelf aardig snel fysiek in een ruzie, ik word gewoon zo kwaad dat ik moet slaan of huilen en als ik het kan maken dan mep ik er liever op los (bij wijze van).
Mijn vriend werd het een keer zat en sloeg me eens terug, deed pijn maar ik kon het uiteindelijk wel begrijpen van zijn kant. Voor mij was het ook duidelijk: bij hem kan ik dat niet meer maken.
Natuurlijk gillen mensen dat het écht níet kan.... maar heel soms is het toch wel acceptabel. Maar goed iedereen zit natuurlijk lekker op hun high horse en oordeelt maar wat raak.
pi_77817590
-edit- doei

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 09-02-2010 19:13:30 ]
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:56:07 #22
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_77817970
Slaan is altijd een teken van zwakte meestal een gebrek aan verbale vaardigheid.
Echte mannen hebben altijd honger
pi_77818843
neen
pi_77819440
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:35 schreef smoking-snares het volgende:

[..]

dinsdag 9 februari 2010 @ 19:35:01 #25
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77819494
Vind als je als man zijnde je vriendin slaat dan ben je echt niet goed

Als mijn vriendin me zou slaan zou ik het denk ik der wel vergeven omdat ik dan moet lachen:P
pi_77819528
tuurlijk, als ze zonder te vragen uit de keuken komt !
pi_77820080
Nope.... Maar ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik geslagen zou worden. Ik denk dat ik je bovenarmen dan wel heeeeeel strak zou vasthouden.
pi_77820362
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef draaijer het volgende:
Nope.... Maar ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik geslagen zou worden. Ik denk dat ik je bovenarmen dan wel heeeeeel strak zou vasthouden.
Ja precies,...dat was toen ik opeens superhard in m'n ballen werd geslagen. Dan had ik opeens een reflex dat ik haar sloeg...niet super hard maar toch. Het deed gewoon zo godsgruwelijk veel pijn.

Achteraf voel je dat je het niet had moeten doen, maar op dat moment kan ik het echt niet laten...was een reflex. Zou normaal nooit een meisje durven te slaan.
pi_77822339
Slaan is nooit acceptabel in een relatie. Nooit, nada never. Hoe erg de situatie ook is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77822488
Nooit!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:57:45 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77823023
quote:
Ansich wel, echter met de uitzondering van voorbeelden zoals een van de posters bijv. als de een de ander bewust pijn doet, en in een reflex dus een tik plaats vind vind ik dat wel acceptabel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77823085
vanwaar dit topic TS? daar ben ik wel benieuwd naar.
Doe eens lief!
pi_77823197
quote:
Dat.

Behoorlijk open deur ook. TS wat heb je gedaan / is je overkomen?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:02:18 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77823245
Nou ben ik erg benieuwd naar de achtergrond van de vraag van TS.

Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.

In alle andere gevallen is het onacceptabel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:03:33 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77823301
Misschien is het n.a.v. dit topic? Sla jij je vriendin (tijdens de sex)?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_77823558
Bedoel je zoiets:

of zoiets?

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_77824235
quote:

[..]

Ik denk niet dat het dan bij overwegen blijft maar dat er gewoon een waas voor m'n ogen zou komen en genoemde vriendin beter kan maken dat ze zich uit de voeten maakt .

Maar goed, dan heb je het wel over héél extreme gevallen. Normaal gesproken zou ik zowel duwen, slaan of wat dan ook niet accepteren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_77824262
Nee, tenzij je dat zelf graag wenst als vorm van bdsm
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77824291
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:

Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.

Dan ken ik een vrouw die elke dag wel een paar tikken zou moeten krijgen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_77827001
no way.. dan is het dus meteen over.

Ook al is het begrijpeljk, hij hoeft het niet te proberen. Als ie iets anders kappot maakt vind ik prima, maar tegenover mensen dient ie zich gewoon te kunnen beheersen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_77827425
quote:

Graag jullie reacties
Tenzij ze hierop kickt terwijl jullie onder de lakens liggen is dit absoluut onder geen enkele omstandigheid aanvaardbaar, doe normaal !
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:57:30 #42
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_77829714
quote:
Hoezo begrijpelijk?

Ik heb er 0,0 begrip voor je slaat sowieso al niet en al helemaal niet mensen waarvan je houdt.
Echte mannen hebben altijd honger
pi_77830047
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef Gras_eter het volgende:

[..]

Hoezo begrijpelijk?

Ik heb er 0,0 begrip voor je slaat sowieso al niet en al helemaal niet mensen waarvan je houdt.
Meestal ga je pas slaan op het moment waar je niet zoveel meer van elkaar houdt
pi_77831096
Mijn vriendin zat een x de hele tijd mijn hoofd te kietelen (waar ik echt niet tegen kan) in een reflex schoot mijn hand uit en raakte hard haar neus waardoor ze bijna bloedneus had. Zij deelde daarop direct een paar meppen uit (op mijn borst).

Lomp van mij, maar ik schrok dat ze fysiek werd, hier heb ik haar ook direct op aangesproken. Ook gedreigd dat als ze vaker fysiek wordt ik bij haar weg ga. Geweld is idd een teken van zwakte.
pi_77831495
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:

Dit dus.
1x meegemaakt. En hoe pijn het me ook deed om het te doen, het was gewoon op dat moment de enige oplossing.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77831531
Jouw fout. Eerder duidelijk maken dat ze niet meer aan je hoofd moet zitten.
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:41:54 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77831578
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77831701
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn vriendin zat een x de hele tijd mijn hoofd te kietelen (waar ik echt niet tegen kan) in een reflex schoot mijn hand uit en raakte hard haar neus waardoor ze bijna bloedneus had. Zij deelde daarop direct een paar meppen uit (op mijn borst).

Lomp van mij, maar ik schrok dat ze fysiek werd, hier heb ik haar ook direct op aangesproken. Ook gedreigd dat als ze vaker fysiek wordt ik bij haar weg ga. Geweld is idd een teken van zwakte.

Dit is volgens mij wel een heel stuk mindere vorm van geweld dan dat hier in dit topic wordt aankaart. Ten eerste sloeg je haar bijna een bloedneus. Ten 2e een vrouw die op de borst van een man slaat doet nagenoeg geen schade aan. Slap in het gezicht is ook niet bepaald geweld.

Volgens mij hebben we het hier meer over een man die een vrouw met de volle vuist in het gezicht slaat ofzo.
pi_77831762
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
niet mijn grenzen ken? Lees eens beter, die handeling gebeurde in een reflex, ik schrok en gooide automatisch de hand in de lucht en die kwam per ongeluk (hard) tegen haar neus terecht. Per ongeluk en onbewust dus. Die paar meppen van haar echter, waren wel heel bewust en gericht.

Logisch dat je dan gaat dreigen, wie zit er nu te wachten op een vriendin die je elke slaat als je haar per ongeluk pijn doet etc.
pi_77831796
Haha die moeilijke serieuze reacties over mensen die "met pijn in hun hart een tikje uitdeelden" omdat het écht niet anders kon, dat ze zichzelf misschien ooit vergeven na een eeuwigheid rotte appeltjes eten in de schaduw van een olifantendrol.

Doe moeilijk. Slaan is zwak, maar sommige mensen zijn zwak. Lijkt soms wel alsof doorbroken taboes weer plaats maken voor nieuwe, om de status quo op te houden.

Zou het zelf nooit doen, maar misschien vinden sommige mensen het geen probleem en slaan ze fijn hun partner terug, omdat hun vocabulaire geen duidelijkere uiteenzetting van hun argumenten toelaat. Laat ze lekker, boeiend? Als dat nou werkt, doe lekker je ding dan

pi_77831848
Ik typ even over:
'Ook gedreigd dat als ze vaker fysiek wordt, ik bij haar weg ga.'

Ik kan me indenken dat TS slaat en ook dat vriendin terugslaat.
Ik raad Ts aan om te praten over het aanraken, wat wel en niet kan.
Ik zou ook praten over slaan en of je dat echt wilt in een relatie.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77832113
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:49 schreef Bot13 het volgende:
Haha die moeilijke serieuze reacties over mensen die "met pijn in hun hart een tikje uitdeelden" omdat het écht niet anders kon, dat ze zichzelf misschien ooit vergeven na een eeuwigheid rotte appeltjes eten in de schaduw van een olifantendrol.

Doe moeilijk. Slaan is zwak, maar sommige mensen zijn zwak. Lijkt soms wel alsof doorbroken taboes weer plaats maken voor nieuwe, om de status quo op te houden.

Zou het zelf nooit doen, maar misschien vinden sommige mensen het geen probleem en slaan ze fijn hun partner terug, omdat hun vocabulaire geen duidelijkere uiteenzetting van hun argumenten toelaat. Laat ze lekker, boeiend? Als dat nou werkt, doe lekker je ding dan

[ afbeelding ]
Dankje dat je mijn situatie perfect kan inschatten en hem zo goed begrijpt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77832475
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:59 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dankje dat je mijn situatie perfect kan inschatten en hem zo goed begrijpt
Ging niet over jou specifiek hoor. En dan nog, niet over jouw situatie maar meer de algemene houding dat je je diep moet schamen en misschien vergeven mag worden (misschien ) voor je vreselijke wandaden.

En zelfs dán nog was het meer een voorbeeld. Er zijn wel meer van dat soort nieuwe mode-taboes. Mensen die er tegenwoordig voor uitkomen dat ze puur en alleen naar uiterlijk van dames (of andersom bij heren) kijken, hoe boeiend is dat? Laat die mensen lekker zelf uitzoeken wat ze belangrijk vinden aan een partner..
pi_77842118
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Slaan is nooit acceptabel in een relatie. Nooit, nada never. Hoe erg de situatie ook is.
Dat dus. Ik heb die reactie trouwens ook niet echt in me.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:40:53 #55
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_77845496
Ik heb een keer een kopstoot gehad in bed en had toen een bloedlip.

Dit gebeurde na wat stoeien dus was per ongeluk.

Verder is geweld absoluut not done.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_77845602
Ja. En Nee.
pi_77861374
1 klap is opmieteren.
Sowieso schrijf je zo.
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:01:47 #58
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_77863313
One strike and he's out!
Maar dat geldt ook als de vrouw de man slaat, beide is niet acceptabel (maar bij mij gaat bovenstaande situatie dus op:P)
Geweld lost nooit iets op, het lucht misschien heel even op maar het verergert de situatie alleen maar. Volkomen respectloos. Het blijft nooit bij één klap, de aard van het beestje verandert niet. Hoe graag je het ook wilt.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_77864025
Als iemand iets doet wat ik echt niet wil (fysiek), meppen die handel, maar slaan omdat je ruzie hebt... daar kan ik mij absoluut niet in vinden. Zou mijn partner mij slaan uit boosheid ->daar is het gat van de deur.
pi_77864708
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:43 schreef CherryBom het volgende:
Ik werd zelf aardig snel fysiek in een ruzie, ik word gewoon zo kwaad dat ik moet slaan of huilen en als ik het kan maken dan mep ik er liever op los (bij wijze van).
Wat een goedpraterij voor jezelf. Zoek een andere manier om je woede te uiten. Ik heb wel eens een hele doos eieren één voor één uit het zolderraam gekeild, of een plant door de kamer gesmeten, of een doos liefdesbrieven verscheurd (waar ik achteraf erg veel spijt van had). Ben ik ook allemaal niet trots op, maar iemand sláán... nee, dat is echt een no-go. Ook al heb ik heus wel eens de neiging gevoeld. Wat helpt is volwassen worden. So grow up!
quote:
Maar goed iedereen zit natuurlijk lekker op hun high horse en oordeelt maar wat raak.
Heeft werkelijk níets met high horses te maken, maar met respect voor de ander (en jezelf...).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77866060
Een klap is bij mij zeker niet gelijk 'oprotten'. Ik kan het me bij sommige situaties wel voorstellen. Als iets wordt verteld (iets lulligs, vreemdgaan of iets dergelijks, of 'n enorme rotopmerking) en je hebt zo'n impulsieve vlaag van woede bijvoorbeeld. Of je krijgt iemand niet tot bedaren, dan wil het ook nog wel eens mis gaan.
Als het echt mishandeling is, in die zin dat je er echt iets aan over houdt, 'n blauwe plek of iets dergelijks. Dan is er wel iets mis, vind ik.
Ik ben zelf niet zo bang van fysieke intimidatie dus ik zou er geen blauwe plekken 'on the inside' van overhouden.
pi_77867606
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Taurus het volgende:
Een klap is bij mij zeker niet gelijk 'oprotten'. Ik kan het me bij sommige situaties wel voorstellen. Als iets wordt verteld (iets lulligs, vreemdgaan of iets dergelijks, of 'n enorme rotopmerking) en je hebt zo'n impulsieve vlaag van woede bijvoorbeeld. Of je krijgt iemand niet tot bedaren, dan wil het ook nog wel eens mis gaan.
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je op zo'n moment iemand wilt slaan. Er zijn zoveel andere opties: gooi wat stuk, loop weg, sla een deur dicht, scheld iemand de huid vol. Slaan zou echt niet in mij opkomen. En dat verwacht ik dus ook niet van mijn partner.
pi_77868107
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Taurus het volgende:
Als het echt mishandeling is, in die zin dat je er echt iets aan over houdt, 'n blauwe plek of iets dergelijks. Dan is er wel iets mis, vind ik.
Ik ben zelf niet zo bang van fysieke intimidatie dus ik zou er geen blauwe plekken 'on the inside' van overhouden.
Is mishandeling iets waar je lichamelijk iets aan over houdt? Bij elke vorm van intimidatie (fysiek of niet) kan zo'n partner bij mij linea recta de deur uit.
pi_77868184
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:21 schreef Tasha het volgende:

[..]

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je op zo'n moment iemand wilt slaan. Er zijn zoveel andere opties: gooi wat stuk, loop weg, sla een deur dicht, scheld iemand de huid vol. Slaan zou echt niet in mij opkomen. En dat verwacht ik dus ook niet van mijn partner.
Jij kan je geen situatie voorstellen waarin je een ander iets aan wilt doen?
pi_77868219
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij kan je geen situatie voorstellen waarin je een ander iets aan wilt doen?
Dat is wat anders dan iemand slaan
pi_77868383
Ik ben niet zo van de primitieve reactie. Meer van de uitgeslepen evil acties, vooral als het partners betreft.
pi_77869323
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Tasha het volgende:
Ik ben niet zo van de primitieve reactie. Meer van de uitgeslepen evil acties, vooral als het partners betreft.
Oh ja, dát is helemaal niet erg.

Iemand z'n auto mollen, roddels verspreiden, bestelen, whatever, dat is allemaal heel beschaafd .

Ik kan mij levendig voorstellen dat als iemand mij maar hard genoeg naait in een relatie dat ik mijn hoofd verlies, dan moet het wel héél ver gaan, 'gewoon' vreemdgaan zou daar niet genoeg voor zijn bijvoorbeeld.

Meer zoiets in de trant van je partner die je vertelt dat hij/zij seropositief is vanwege een affaire en daarna nog maanden lang onbeschermd sex met jou heeft gehad. Op zo'n moment kan ik het me levendig voorstellen als je de ander iets aandoet. En ik zou het ook niemand kwalijk nemen als ze op dat moment een klap/trap/duw uitdelen. Of meerdere
pi_77869359
quote:
Wat zij zegt.
mand de; v(m) -en gevlochten voorwerp om iets in te dragen, te bewaren enz.; korf: door de ~ vallen zijn ware aard laten zien
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:03:23 #69
50430 Yuki
Student Midwife
pi_77869469
quote:
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:00 schreef I.E.Mand het volgende:

[...]

Wat zij zegt.
Wat zij zeggen
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_77869707
dat moet je vragen
pi_77869795
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh ja, dát is helemaal niet erg.

Iemand z'n auto mollen, roddels verspreiden, bestelen, whatever, dat is allemaal heel beschaafd .
Dat beweer ik absoluut niet, maar dat doe je niet zomaar. Iemand een mep geven wel.
quote:
Ik kan mij levendig voorstellen dat als iemand mij maar hard genoeg naait in een relatie dat ik mijn hoofd verlies, dan moet het wel héél ver gaan, 'gewoon' vreemdgaan zou daar niet genoeg voor zijn bijvoorbeeld.

Meer zoiets in de trant van je partner die je vertelt dat hij/zij seropositief is vanwege een affaire en daarna nog maanden lang onbeschermd sex met jou heeft gehad. Op zo'n moment kan ik het me levendig voorstellen als je de ander iets aandoet. En ik zou het ook niemand kwalijk nemen als ze op dat moment een klap/trap/duw uitdelen. Of meerdere
Nu trek je het wel erg ver door. Slaan in een relatie is not done.
pi_77869810
Never, nooit en niet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_77870028
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:13 schreef Tasha het volgende:

[..]

Dat beweer ik absoluut niet, maar dat doe je niet zomaar. Iemand een mep geven wel.
[..]
Wat is dat nou voor een argument? *KLAP* "wtf?!?! waarom doe je dat???", "Ja, zomaar...."
quote:
Nu trek je het wel erg ver door. Slaan in een relatie is not done.
Dat soort dingen gebeuren anders toch echt lieve schat, ik vraag me af hoe jij zou reageren als je erachter komt dat je AIDS hebt omdat je vriendje een of andere snol heeft liggen neuken.
pi_77870302
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Wat is dat nou voor een argument? *KLAP* "wtf?!?! waarom doe je dat???", "Ja, zomaar...."
Wraak willen nemen omdat iemand je iets geflikt heeft, is iets anders dan iemand slaan bij de medeling dat je iets geflikt is.
quote:
Dat soort dingen gebeuren anders toch echt lieve schat, ik vraag me af hoe jij zou reageren als je erachter komt dat je AIDS hebt omdat je vriendje een of andere snol heeft liggen neuken.
Daar gaat dit topic niet over. Desalniettemin zou ik zo'n dude niet zomaar op zijn bek slaan, maar andere maatregelen overwegen.
pi_77870538
De kans is groter dat ik m'n hand breek omdat ik tegen de muur sla, of dat de ruit uit de deur ligt omdat ik die zo hard dichtgegooid heb, dan dat ik iemand zal slaan.

Als ik geslagen zou worden is het ook per direct einde verkering.
Syl moet winnen!
pi_77870540
Ik heb weleens gehad dat mijn (ex)vriendin wilde dat ik tegen haar schreeuwde of haar sloeg. Ze had me iets geflikt wat ze beter niet had kunnen doen. Maar in plaats van boos te worden, gaf ik haar gewoon de silent treatment en pakte ik rustig mijn spullen en ging ik gewoon weg.

Daar werd ze heel verdrietig van en toen wilde ze dat ik mijn gevoelens ging uiten zoals bovenstaand. Om maar iets van woede of verdriet te uiten, zodat het nog goed kon komen.

Maar het was:

EINZ ZWEIIII BYE BYEEE
pi_77870584
Onnodig zeker in het Gooi doen wij dit nooit!
Nette mensen slaan niet nml
Snollebolt
pi_77870595
Mensen die dat soort gedrag verwachten zijn vrij primitief. Slaan is verder altijd zwak, wat iemand je ook flikt. Puur voor mensen die zich anders verneukt voelen en voor wie slaan als 'sterk' voelt.
pi_77870607
..nou even terzijde iemand, een vent sloeg mij dus een keer...ik zei nog een keer...en dan trap ik je kloten totaal naar de filestijnen...
nooit meer gebeurd..frappant hé?
Snollebolt
pi_77870668
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
..nou even terzijde iemand, een vent sloeg mij dus een keer...ik zei nog een keer...en dan trap ik je kloten totaal naar de filestijnen...
nooit meer gebeurd..frappant hé?
Nee begrijpelijk. Weet je hoeveel pijn dat doet? Ik vind het eerder ziek om daarmee te dreigen. Onhumaan gewoon.
pi_77870728
quote:

Graag jullie reacties
Ja. Natuurlijk.

Begrijpelijk is niet moeilijk. Voortdurende pesterij van wat voor soort dan ook. Zoals van dat echtpaar, waarvan de man op zijn 40ste een half jaar was vreemdgegaan. Op zijn 75ste heeft hij zijn vrouw doodgeslagen, omdat ze na al die jaren hem er nog steeds over lastig viel.

Ikzelf heb wel eens een vriendin laten ophalen door de politie. Om 04:00 hield ze me nog wakker met irritant gefluister en gescheld. Ik was bang haar dood te slaan. De politie was er snel, dat moet ik zeggen.

Wanhoop is een sterke drijfveer. Absolute wanhoop om jezelf duidelijk te maken.

Acceptabel? Nee. Uiteindelijk helpt fysiek geweld toch niet en moet er in de psyche een oplossing gevonden worden. Dus dan kun je beter meteen stoppen. Hoogstens een beetje, om de urgentie te laten voelen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77871423
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Tasha het volgende:
Ik heb het dus niet over een moment waarop je een actie kan uitdenken. Ik heb het over impulsiviteit. Kan zijn dat jij nooit impulsief bent hoor, maar als iemand mij echt tot waanzin drijft zie ik wel eens maar 1 mogelijkheid.

Anyway, ja, ik vind het alleen mishandeling als je er echt iets aan over houdt. Ik zou kinderen ook 'n tik geven. Mijn eigen, althans. Niet die van 'n ander natuurlijk
pi_77872542
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja. Natuurlijk.

Begrijpelijk is niet moeilijk. Voortdurende pesterij van wat voor soort dan ook. Zoals van dat echtpaar, waarvan de man op zijn 40ste een half jaar was vreemdgegaan. Op zijn 75ste heeft hij zijn vrouw doodgeslagen, omdat ze na al die jaren hem er nog steeds over lastig viel.

Ikzelf heb wel eens een vriendin laten ophalen door de politie. Om 04:00 hield ze me nog wakker met irritant gefluister en gescheld. Ik was bang haar dood te slaan. De politie was er snel, dat moet ik zeggen.

Wanhoop is een sterke drijfveer. Absolute wanhoop om jezelf duidelijk te maken.

Acceptabel? Nee. Uiteindelijk helpt fysiek geweld toch niet en moet er in de psyche een oplossing gevonden worden. Dus dan kun je beter meteen stoppen. Hoogstens een beetje, om de urgentie te laten voelen.
Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.
pi_77873001
begrijpelijk, ja. Acceptabel, nee.

Ik zal mn vriendin nooit slaan, tenzij ze mij een mep geeft. Als ik mezelf goed genoeg ken, geef ik haar een stoot terug zonder na te denken & loop ik de deur uit.

Maar goed, gebeurt toch niet Aangezien mn vriendin pacifist is.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:30:28 #85
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77874990
Maar word TS nou geslagen thuis of hoe zit dat!?!

Ik heb wel eens een knal voor me harses gehad van mijn vriendin Ik heb haar niet gedumpt dus ja, het is acceptabel. De context waarin het gebeurt is echter wel van belang!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77875030
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:30 schreef SicSicSics het volgende:
Maar word TS nou geslagen thuis of hoe zit dat!?!

Ik heb wel eens een knal voor me harses gehad van mijn vriendin Ik heb haar niet gedumpt dus ja, het is acceptabel. De context waarin het gebeurt is echter wel van belang!
en wat was de context in jouw geval?
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:35:12 #87
116015 SicSicSics
pi_77875130
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:31 schreef RvLaak het volgende:
en wat was de context in jouw geval?
Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)

Acceptabel:
Een paar keer na flauwe grappen mijnerzijds!
Tijdens de sex.

On acceptabel:
1 x zonder enige reden gewoon, met de vlakke hand. Ik heb haar vriendelijk verzocht dat nooit meer te doen. Dit was 6 jaar geleden en het is nooit meer voorgekomen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:03:27 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_77875894
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:12 schreef Mirjam het volgende:
nee, nooit.
slaan= gebroken neus & out
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_77875945
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)

Acceptabel:
Een paar keer na flauwe grappen mijnerzijds!
Tijdens de sex.
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?
quote:
On acceptabel:
1 x zonder enige reden gewoon, met de vlakke hand. Ik heb haar vriendelijk verzocht dat nooit meer te doen. Dit was 6 jaar geleden en het is nooit meer voorgekomen.
Dan was ik wss exit geweest .
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:08:45 #90
116015 SicSicSics
pi_77876055
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:05 schreef RvLaak het volgende:
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?
Dat tweede is natuurlijk meteen On acceptabel.
quote:
Dan was ik wss exit geweest .
Ik niet! Geen spijt van!
Fine, fuck you then!
pi_77876068
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:33 schreef Tasha het volgende:

[..]

Wraak willen nemen omdat iemand je iets geflikt heeft, is iets anders dan iemand slaan bij de medeling dat je iets geflikt is.
[..]
Je snapt het nog steeds niet he? Fysiek geweld in welke vorm dan ook is net zo goed 'wraak nemen'. En daar is niks beschaafds aan. Je selectieve verontwaardiging over geweld als wraak maar de goedkeuring van andere methoden is nogal hypocriet.

Troost je, daar hebben zo te zien nogal wat mensen last van in dit topic.
quote:
Daar gaat dit topic niet over. Desalniettemin zou ik zo'n dude niet zomaar op zijn bek slaan, maar andere maatregelen overwegen.
Maar lieverd, daar gaat het topic juist wél over. Over de vraag of er situaties zijn waarin het 'acceptabel' is dat je je partner slaat. Overigens ben ik erg benieuwd naar wat jij in zo'n geval wél acceptabel vindt.
pi_77876070
Nee, nooit.

Vanwaar je vraag, heeft je partner losse handjes?
Zo ja, zoek het vooral niet bij jezelf. Jij zit niet fout, hij zit fout.
pi_77876246
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:
begrijpelijk, ja. Acceptabel, nee.

Ik zal mn vriendin nooit slaan, tenzij ze mij een mep geeft.
Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuis
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:17:07 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_77876297
overigens mag bitchslappen wel das grappig Zachtjes, though
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_77876479
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuis
, I know... Afgezien van het feit dat ik aangeef het enkel als reactie, dus niet bewust, te doen. Was het ook een mooie indicatie van de hypocriete houding van vele mensen in dit topic. Mezelf incluis
pi_77877449
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, I know... Afgezien van het feit dat ik aangeef het enkel als reactie, dus niet bewust, te doen. Was het ook een mooie indicatie van de hypocriete houding van vele mensen in dit topic. Mezelf incluis
Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.

Alleen doe je daar de werkelijkheid geen eer mee aan. Conflicten horen bij relaties en ja, er zijn situaties denkbaar waarbij ik absoluut geen medelijden heb als er een tik/duw/trap uitgedeeld wordt en daarmee dus eigenlijk impliciet het als 'acceptabel' bestempel.

Dat wil niet zeggen dat ik het normaal of acceptabel vind als 1 partner structureel geweld toepast op de ander.
pi_77877750
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.

Alleen doe je daar de werkelijkheid geen eer mee aan. Conflicten horen bij relaties en ja, er zijn situaties denkbaar waarbij ik absoluut geen medelijden heb als er een tik/duw/trap uitgedeeld wordt en daarmee dus eigenlijk impliciet het als 'acceptabel' bestempel.

Dat wil niet zeggen dat ik het normaal of acceptabel vind als 1 partner structureel geweld toepast op de ander.
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "

Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?

Dat zijn dezelfde lui die na drie bier in het uitgaansleven ook opeens reden zien om iemand een vuist te geven... "ja, maar die kerel begon..."
pi_77877904
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "

Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partner . Misschien dat jij dan liever een goed gesprek aangaat of keer je de andere wang toe en wacht je totdat betreffende partner er gratis een hepatitisvariant bij doet?
pi_77877926
spanky's ?? ^^
pi_77877981
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde lui die na drie bier in het uitgaansleven ook opeens reden zien om iemand een vuist te geven... "ja, maar die kerel begon..."
, eens. Slaan is domweg niet acceptabel in een relatie.
pi_77878120
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partner . Misschien dat jij dan liever een goed gesprek aangaat of keer je de andere wang toe en wacht je totdat betreffende partner er gratis een hepatitisvariant bij doet?
Wat 'n situatie ook Dan ben je toch alleen in shock over jezelf, ga je je partner toch niet meer meppen. Maak er maar gewoon vreemdgaan van, dat is al voldoende en 'n stuk realistischer.
pi_77878159
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?

Wat is er mis met gewoon die partner lekker laten voor wat het is - wat voegt een klap toe? Behalve dan dat je jezelf verlaagd tot tokkie-niveau?
pi_77878214
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?

Wat is er mis met gewoon die partner lekker laten voor wat het is - wat voegt een klap toe? Behalve dan dat je jezelf verlaagd tot tokkie-niveau?
Het gaat om een impulsieve reactie. Er komt helemaal geen 'wat gaat dit helpen' bij kijken natuurlijk. Het is een reactie.
pi_77878355
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat 'n situatie ook Dan ben je toch alleen in shock over jezelf, ga je je partner toch niet meer meppen. Maak er maar gewoon vreemdgaan van, dat is al voldoende en 'n stuk realistischer.
Kerel, gelóóf maar dat dit soort dingen voorkomen hoor.
pi_77878412
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weet je hoe natuurlijk het fundament achter die gedachte eigenlijk is?
pi_77878443
quote:

[..]

pi_77878487
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kerel, gelóóf maar dat dit soort dingen voorkomen hoor.
Aids omdat je partner is vreemdgegaan.. Sorry, maar dat is bijna een nu.nl berichtje waard, dat is gewoon 'n 'goed verhaal'. Het zal best eens voorkomen, misschien voornamelijk in de homoscene, maar het is een heel raar voorbeeld sowieso.

(en ik ben vrouw)
pi_77878616
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:20 schreef Taurus het volgende:

[..]

Aids omdat je partner is vreemdgegaan.. Sorry, maar dat is bijna een nu.nl berichtje waard, dat is gewoon 'n 'goed verhaal'. Het zal best eens voorkomen, misschien voornamelijk in de homoscene, maar het is een heel raar voorbeeld sowieso.

(en ik ben vrouw)
Ja, mensen die vreemd gaan hebben nooit geslachtsziektes, totaal onwaarschijnlijk, behalve homo's!1!1!!

Leef jij op een roze wolk ofzo? Mensen gaan en masse vreemd en juist de mensen die vreemd gaan hebben het hoogste risico op geslachtziektes.
pi_77879013
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Weet je hoe natuurlijk het fundament achter die gedachte eigenlijk is?
Natuurlijk oke, maar we leven in 2010! Ik vind dat je jezelf moet kunnen beheersen en anders moet toe geven dat er echt iets fout zit. Ik heb verschillende situaties meegemaakt en ik moet zeggen, volgens mij is het erger voor de gene die slaat, dan degene die geslagen word
Het blijft gewoon een teken van zwakte!
pi_77879094
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:37 schreef gekkie_ het volgende:

[..]

Natuurlijk oke, maar we leven in 2010! Ik vind dat je jezelf moet kunnen beheersen en anders moet toe geven dat er echt iets fout zit. Ik heb verschillende situaties meegemaakt en ik moet zeggen, volgens mij is het erger voor de gene die slaat, dan degene die geslagen word
Het blijft gewoon een teken van zwakte!
Er zit zeker iets fout als je AIDS krijgt omdat je partner vreemd gaat .

Eerlijk gezegd zou ik er niet raar van opkijken als ik haar ter plekke zou vermoorden als ik erachter kwam
pi_77879173
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, mensen die vreemd gaan hebben nooit geslachtsziektes, totaal onwaarschijnlijk, behalve homo's!1!1!!

Leef jij op een roze wolk ofzo? Mensen gaan en masse vreemd en juist de mensen die vreemd gaan hebben het hoogste risico op geslachtziektes.
Jij had het over aids. Die kans is zo ongeveer te verwaarlozen. Weet waarover je het hebt als je zo'n raar voorbeeld gebruikt. Dit is overigens totaal offtopic, ik vond het gewoon geen geschikt voorbeeld omdat het zwaar realistisch is waardoor je dus eerder in shock zou verkeren dan zou roepen 'Whuuut?? heb ik aids door jou?? *PATS". De situatie is veel logischer als je *PATS* doet als je partner recht in je gezicht zegt dat de seks met de buren gisteravond veel lekkerder was dan die avond met jou. Dat is alles wat ik wilde zeggen.

En dat homo's een grotere risicogroep voor aids vormen is ook een feit. Echt, laat je eens informeren.
pi_77879298
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er zit zeker iets fout als je AIDS krijgt omdat je partner vreemd gaat .

Eerlijk gezegd zou ik er niet raar van opkijken als ik haar ter plekke zou vermoorden als ik erachter kwam
beetje rare logica heb jij
Dood gaat ze dan toch al..
mijn idee, negeren is pijnlijker en dan zelf gewoon vrolijk verder gaan met je leven..

Maar hoezo die aids toch elke x
pi_77879348
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij had het over aids. Die kans is zo ongeveer te verwaarlozen. Weet waarover je het hebt als je zo'n raar voorbeeld gebruikt. Dit is overigens totaal offtopic, ik vond het gewoon geen geschikt voorbeeld omdat het zwaar realistisch is waardoor je dus eerder in shock zou verkeren dan zou roepen 'Whuuut?? heb ik aids door jou?? *PATS". De situatie is veel logischer als je *PATS* doet als je partner recht in je gezicht zegt dat de seks met de buren gisteravond veel lekkerder was dan die avond met jou. Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.
quote:
En dat homo's een grotere risicogroep voor aids vormen is ook een feit. Echt, laat je eens informeren.
Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijk

Feit blijft dat het mogelijk is, en dat is waar dit topic over gaat: zijn er situaties waarin jij het acceptabel vindt dat er fysiek geweld gebruikt wordt. Ja dus
pi_77879432
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:45 schreef gekkie_ het volgende:

[..]

beetje rare logica heb jij
Dood gaat ze dan toch al..
mijn idee, negeren is pijnlijker en dan zelf gewoon vrolijk verder gaan met je leven..

Maar hoezo die aids toch elke x
Dood gaan we allemaal sowieso.

Waarom AIDS? Gewoon maar een voorbeeld. En eentje dat in de praktijk niet onwaarschijnlijk is. Van mijn part pak je een andere chronische geslachtsziekte als dat je beter bevalt.
pi_77879505
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.
[..]

Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijk

Feit blijft dat het mogelijk is, en dat is waar dit topic over gaat: zijn er situaties waarin jij het acceptabel vindt dat er fysiek geweld gebruikt wordt. Ja dus

Dan ben ik nu wel nieuwsgierig of je onder andere omstandigeden ook zou slaan?
bijv. als je vriendin het bloed onder je nagels vandaan haalt, zonder vreemd te gaan..
Zou je der slaan?
pi_77879724
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Jij gaat er steeds over door hoor! Ik maakte 1 opmerking dat je voorbeeld niet realistisch is en dat dat dus wel een heel uitzonderlijk geval zou zijn, nogmaals: waardoor je eerder in shock verkeert dan gaat meppen, volgens mij. Dus ik ging er zelfs nog inhoudelijk op in ook!

Maar doordat jij de hele tijd blijft herhalen dat het wel degelijk kan, en dat het raar is dat ik zeg dat dat wellicht in de homoscene aannemelijker is, en dat de kans helemaal niet te verwaarlozen valt dwing je me constant hier weer op in te gaan.

Maar goed, waar het dus op neer komt is dat jij alleen in zeer uitzonderlijke situaties, zoals bijvoorbeeld als je vriendin opeens na 'n aantal jaar een vent blijkt te zijn zou meppen (Want dat is wat mij betreft qua kans vergelijkbaar). Of wanneer ze je plotseling vertelt dat ze een schuld van twee miljoen heeft opgebouwd en dat jullie daarom geen huis kunnen kopen. Dat soort sterke voorbeelden.

En op je reactie daaronder: ja, maak er een andere geslachtsziekte van (die allen niet vergelijkbaar zijn met aids, overigens), dat is al realistischer. Al vind ik het vreemdgaan an sich dus al een reden om je kalmte te verliezen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:58:19 #117
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77879816
Ik heb weleens een tik uitgedeeld aan een partner ja, had logischerwijs ook niet meer de intentie om haar als vriendin te houden.
Was niet acceptabel, maar hetgeen zij flikte was dat evenmin.
Achteraf bezien had ik het anders moeten oplossen, maar emoties zijn op sommige momenten sterker.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:59:11 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77879851
Ik denk dat je wel verschil kunt maken tussen incidenteel en structureel. Als een partner zou vreemdgaan en je ook nog eens AIDS zou bezorgen, vind ik dat eenmalig wel een acceptabele reden om over de rooie te gaan. Maar goed, daarna is het schluss met de relatie. Structureel slaan in een relatie vind ik niet acceptabel.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:14:44 #119
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_77885037
Al die idiote scenario's die hier bedacht worden

Ik denk eerlijk gezegd dat je je vriend/vriendin ontzaglijk veel meer pijn kan doen met een paar woorden of gemene acties, dan met slaan. Als ik een lijstje zou moeten maken van wat je écht niet kan doen in een relatie, zou een klap ergens in de middenmoot staan.
pi_77888742
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:50 schreef gekkie_ het volgende:

[..]

[/b]
Dan ben ik nu wel nieuwsgierig of je onder andere omstandigeden ook zou slaan?
bijv. als je vriendin het bloed onder je nagels vandaan haalt, zonder vreemd te gaan..
Zou je der slaan?
Alleen in heel zeldzame gevallen zou ik fysiek agressief worden, zoals in het scenario wat ik eerder beschreef. Het moet echt iets zijn wat alle perken te buiten gaat en diepe, misschien wel blijvende schade aanricht. Het moet zó erg worden dat ik ter plekke mijn beheersing zou verliezen.

Wat jij onder 'het bloed onder de nagels vandaan halen' verstaat kan ik natuurlijk niet ruiken verder.
pi_77888800
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je wel verschil kunt maken tussen incidenteel en structureel. Als een partner zou vreemdgaan en je ook nog eens AIDS zou bezorgen, vind ik dat eenmalig wel een acceptabele reden om over de rooie te gaan. Maar goed, daarna is het schluss met de relatie. Structureel slaan in een relatie vind ik niet acceptabel.
Het moet geen standaard communicatiemiddel worden nee
pi_77888836
quote:

Graag jullie reacties
Alleen als dat lekker gevonden wordt.
Uit boosheid, frustratie en dat soort onzin is het wat mij betrefd nooit goed te praten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:00:22 #123
288128 -Rachelle-
I won't bite you
pi_77892879
nee absoluut niet
I treat everyone the way they deserve
pi_77895567
Ik heb er 1 keer aan gedacht om mn (destijds) vriendin te slaan... ik schrok er zelf al van dat het in mn gedachten voorbij kwam. Sommige vrouwen verdienen het wel maar nog voel ik me te goed om ze te slaan.
Lambo of Rekt
pi_77905074
Context is key.
Maar in de regel niet.
pi_77905822
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.
Ze was hartstikke lief (en lekker!) maar zo gek als een ui. Heeft ook niet echt lang geduurd.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77905872
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:13 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb er 1 keer aan gedacht om mn (destijds) vriendin te slaan... ik schrok er zelf al van dat het in mn gedachten voorbij kwam. Sommige vrouwen verdienen het wel maar nog voel ik me te goed om ze te slaan.
Gadverdamme!
Wat een hypocrisie!
pi_77906001
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Al die idiote scenario's die hier bedacht worden

Ik denk eerlijk gezegd dat je je vriend/vriendin ontzaglijk veel meer pijn kan doen met een paar woorden of gemene acties, dan met slaan. Als ik een lijstje zou moeten maken van wat je écht niet kan doen in een relatie, zou een klap ergens in de middenmoot staan.
Ja, dat ben ik wel met je eens.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:16:41 #129
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77906328
Slaan is voor kleuters
Snollebolt
pi_77907377
Sommige zijn nog steeds niet volwassen genoeg om het met woorden op te lossen..

Zo moeilijk ook he iets uitpraten ipv het uitmeppen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_77907553
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sommige zijn nog steeds niet volwassen genoeg om het met woorden op te lossen..

Zo moeilijk ook he iets uitpraten ipv het uitmeppen
Zolang je woorden nog als wapens gebruikt, kun je wapens i.p.v. woorden terug verwachten.

Echt uitpraten is geen kwestie van woorden, maar van begrijpen en invoelen.
pi_77909092
quote:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:07:02 #133
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_77914744
quote:
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 15 februari 2010 @ 06:15:09 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78009278
Ja hoor, prima acceptabel.

Zolang je partner ermee instemt.
pi_78009369
één keer een mep gegeven. 4x gewaarschuwd dat ze niet haar ijsklompjes (voeten) op mijn buik moest zetten. Er bij gezegd dat ze dan een mep kreeg. Maar ja, ze wilde toch 'grappig' zijn. Ze kon er wel om lachen
pi_78015624
quote:

Graag jullie reacties
Ongetwijfeld, maar fysiek geweld is in alle andere gevallen verwerpelijk.
pi_78015866
Het is zeker nooit acceptabel dat je partner je slaat. Dit is nimmer goed te keuren. We leven niet meer in de middeleeuwen...
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
pi_78016082
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef robby0123 het volgende:
Het is zeker nooit acceptabel dat je partner je slaat. Dit is nimmer goed te keuren. We leven niet meer in de middeleeuwen...
en terugslaan?
pi_78020486
Slaan in een relatie wijst op een machtsconflict. Want soms is een relatie veel meer dan alleen maar twee mensen die iets met elkaar hebben. Er is dan bijvoorbeeld een gezamenlijke eigen woning, en gezamenlijke kinderen. Er spelen dan veel dingen. Als een van de partners dan ook nog een persoonlijkheidsstoornis heeft, kan de andere partner in 'onmogelijke' situaties terechtkomen. Praten helpt dan niet meer.

Leren communiceren via een cursus zou dan nog kunnen helpen, maar alleen als beiden daarvoor openstaan. Als dat ook niet meer het geval is, ontstaat een relatie waarin fysiek geweld (of dreiging daarmee) een oplossing kan zijn om tot een zeker evenwicht te komen. Als het geweld ondraaglijk is, is het beter om toch maar uit elkaar te gaan.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_78030320
quote:

[..]

In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.
pi_78030671
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:32 schreef Friek_ het volgende:

[..]

In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.
Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.

Gewoon zorgen dat je zelf geen schade leidt, da's nooit acceptabel.
pi_78031017
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.

Gewoon zorgen dat je zelf geen schade leidt, da's nooit acceptabel.
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.
pi_78031202
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.
pi_78031527
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
...Life Is What Happens, While You're Making Plans...
pi_78032208
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.
Gefeliciteerd!
Ik herinner me nog hoe groot mijn opluchting was toen ik ontdekte dat ik niet in blinde drift raakte maar het gewoon bij een klap liet. Dat ik mezelf kon vertrouwen!
pi_78032473
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
En wat jij dan met hem van plan bent, is dat wel acceptabel?
pi_78035666
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
nou wat ik ben toch een vreselijke man!

het gaat toch altijd om de context, je moet alles in verhouding zien
pi_78037361
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.

Je bent een simpele schoft. Zie dat maar in de context.
pi_78037930
quote:

Die van jou zijn alleen een beetje uit balans.
pi_78038051
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
en jij mag je partner wel slaan?
pi_78038267
quote:
Dat dus, er zijn situaties waar in het gebeurd dn het is nooit goed te praten is ,het is gewoon not done!
Of je bij de persoon blijft is een tweede vraag en persoonlijk denk ik
maar tast dan wel je zelf respect aan denk ik

andersom vind ik het precies hetzelfde als een vrouw een man slaat
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  maandag 15 februari 2010 @ 23:12:55 #152
291663 Amooma
It's my TURN
pi_78038816
Denk er eens bij na wat je met slaan nou kan bereiken.
Gewoon niet doen
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
pi_78038899
Al die moraalridders hier, sjonge toch, alsof het zo erg is... Je mag iedereen slaan op zijn tijd...behalve mij.
pi_78039032
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:14 schreef OeJ het volgende:
Al die moraalridders hier, sjonge toch, alsof het zo erg is... Je mag iedereen slaan op zijn tijd...behalve mij.
Liever moraalridder, dan excuus-mepper...

"... maar je moet het in de juiste context zien..."

pi_78042569
Ik vind wel dat de schade van lichamelijk geweld hier erg aangezet wordt.
Een goed gekozen woord kan kwetsen tot in het diepst van de ziel, terwijl een simpele klap maar oppervlakkig pijn doet. En soms zelfs tot bezinning kan brengen.

Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om hier principiële uitspraken over te doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 16-02-2010 01:47:00 ]
pi_78042609
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Liever moraalridder, dan excuus-mepper...

"... maar je moet het in de juiste context zien..."

Het is makkelijk de moraalridder uit te hangen, als je de trigger niet hebt.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 01:24:59 #157
74276 saaw
pi_78043193
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind wel, dat de schade van lichamelijk geweld hier erg aangezet wordt.
Een goed gekozen woord kan kwetsen tot in het diepst van de ziel, terwijl een simpele klap maar oppervlakkig pijn doet. En soms zelfs tot bezinning kan brengen.

Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om hier principiële uitspraken over te doen
Nee hoor dat valt wel mee.
Slaan is ten aller tijden tegen mijn principes.

Zo moeilijk was dat niet
pi_78043673
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:24 schreef saaw het volgende:

[..]

Nee hoor dat valt wel mee.
Slaan is ten aller tijden tegen mijn principes.

Zo moeilijk was dat niet
Je kent jezelf slecht!

(Alleen maar e's in die zin!)
(Ja, maar niet eens een lange e.)
pi_78044815
Even een aliasje aangemaakt, maar verhaal wat komt is serieus en wil ik jullie mening over:

Vriendin van me vertelt mij doodleuk dat ze is geslagen door dr vriend. Hard. Geen zichtbare fysieke schade. Zij verdedigt hem door te zeggen dat hij dronken was. Ik zeg dat dat NOOIT een reden is. Zij vindt van wel.

Ben ik nou de gek hier of wat? (En nee, ik zit niet achter haar aan dus van mijn part blijft ze eeuwig bij hem). Ik heb alleen bij dat soort jongetjes zin om ze dood te rijden, ofzo. Ook niet goed, maar in elk geval met een goede reden. En eigenlijk vind ik het alleen maar erger als je slaat ALS je dronken bent. Uiteraard ben ik tegen slaan, zeker tegen het slaan van je vriendin.
pi_78047770
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is makkelijk de moraalridder uit te hangen, als je de trigger niet hebt.
Als je de trigger wel hebt, kun je in plaats van jezelf goed praten ook gewoon hulp zoeken. Of nadenken volgende keer.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:16:58 #161
74276 saaw
pi_78050165
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kent jezelf slecht!

(Alleen maar e's in die zin!)
(Ja, maar niet eens een lange e.)
Ik ken mijzelf vrij goed en heb meerdere keren op het punt gestaan iemand te slaan maar ben van mening dat dat een zwakte is.
Stoeien is helemaal leuk en dan kan je elkaar ook wel eens per ongeluk meer pijn doen dan je had bedoeld maar echt bewust iemand slaan vind ik gewoon echt niet kunnen. In geen enkele omstandigheid.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:22:57 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78050345
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 02:51 schreef Aliassss het volgende:
Even een aliasje aangemaakt, maar verhaal wat komt is serieus en wil ik jullie mening over:

Vriendin van me vertelt mij doodleuk dat ze is geslagen door dr vriend. Hard. Geen zichtbare fysieke schade. Zij verdedigt hem door te zeggen dat hij dronken was. Ik zeg dat dat NOOIT een reden is. Zij vindt van wel.

Ben ik nou de gek hier of wat? (En nee, ik zit niet achter haar aan dus van mijn part blijft ze eeuwig bij hem). Ik heb alleen bij dat soort jongetjes zin om ze dood te rijden, ofzo. Ook niet goed, maar in elk geval met een goede reden. En eigenlijk vind ik het alleen maar erger als je slaat ALS je dronken bent. Uiteraard ben ik tegen slaan, zeker tegen het slaan van je vriendin.
Je vraagt om meningen. Ik vind het absoluut niet kunnen. Maar ik zou het ook niet (meer) accepteren dat hij dronken wordt als dat dit soort gedrag bij hem oproept.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78051139
Eigenlijk vind ik het een vreemde stelling, als je partner slaat, okay, wat word er geslagen? Biefstuk? Word jezelf geslagen? De kids een pak rammel? Met een racket tegen een tennisbal?

Mensen die elkaar onderling slaan, als boks gevecht, is okay, die kiezen er voor, sm spel waar keuzes gemaakt zijn, prima.
Mensen die doelloos geslagen worden om frustratie kwijt te raken of uit onmacht is altijd verkeerd.
Mensen die voor de lol andere slaan (zie FP) zijn helemaal gestoord en missen een gen of zo, het gen dat waardering voor de mede mens oproept.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:51:53 #164
74276 saaw
pi_78051243
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef DrJackle het volgende:
Eigenlijk vind ik het een vreemde stelling, als je partner slaat, okay, wat word er geslagen? Biefstuk? Word jezelf geslagen? De kids een pak rammel? Met een racket tegen een tennisbal?

Mensen die elkaar onderling slaan, als boks gevecht, is okay, die kiezen er voor, sm spel waar keuzes gemaakt zijn, prima.
Mensen die doelloos geslagen worden om frustratie kwijt te raken of uit onmacht is altijd verkeerd.
Mensen die voor de lol andere slaan (zie FP) zijn helemaal gestoord en missen een gen of zo, het gen dat waardering voor de mede mens oproept.
Heb je de OP uberhaupt gelezen?
quote:
Maargoed verder ben ik het wel me je eens.
pi_78051266
quote:
Mensen die stelselmatig mishandelt worden zien het verschil niet meer, eerst is het de liefde die een duidelijk beeld tegen houd, dan angst en daarna de gewoonte. Deze mensen dienen geholpen te worden, het laten zien dat, zeker slaan, niet normaal is. Dat men gerust eens mag vragen iets minder te drinken aan de partner en dan uitleggen dat de drank dit veroorzaakt. Ik spreek, helaas, uit ervaring, jenever had een kwade dronkl over mij, door praten met verschillende mensen ben ik gestopt met jenever, baco geen last van, partner gelukkig, ik gelukkig, omgeving gelukkig.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:53:42 #166
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78051313
Eigenlijk verdient TS ook een paar klappen voor de vraag stellen.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_78051366
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:51 schreef saaw het volgende:
[..]
Heb je de OP uberhaupt gelezen?
[..]
Maargoed verder ben ik het wel me je eens.
Yups gelezen, denk alleen dat de topic al duidelijk had mogen zijn.
pi_78056349
TS: vraag me af waarom je uberhaupt denkt dat iemand hier gaat zeggen dat slaan toegestaan is.
Denk je echt dat ze hier zeggen dat ze hun vriend/ vriendin weleens gewoon een mep verkopen omdat ze zich niet konden beheersen?

Totaal kansloos als je je partner slaat... tis me nog nooit overkomen maar mocht het zo zijn vrees ik voor diegene toch dat ie aan de andere kant van mijn deur komt te staan... definitief.
pi_78058650
fysiek geweld of verbaal geweld. Beiden zijn belachelijk en een teken aan de wand dat diegene zich niet kan beheersen.

Wanneer fysiek/verbaal geweld acceptabel wordt? waarschijnlijk wanneer het verbaal of fysiek geweld van de andere kant onacceptabel wordt.

(ps: ook doorvragen is een serieuze vorm van verbaal geweld)
pi_78068105
Nee.
pi_78068558
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je de trigger wel hebt, kun je in plaats van jezelf goed praten ook gewoon hulp zoeken. Of nadenken volgende keer.
Goedpraten gaat wat ver.
Maar ik heb wel eens een vriendin op laten halen door de politie, omdat ik wanhopig was. Dat leek me veiliger voor haar, want ze stopte niet met treiteren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 16-02-2010 19:19:41 ]
pi_78068834
quote:

Ah, en doodrijden is minder erg dan slaan?

Hier zijn wel maatregelen nodig, maar dat zullen ze beiden eerst zelf in moeten zien.

Ik denk, dat slaan zelden uit de lucht komt vallen. Ikzelf ben tenminste pas na lang treiteren zover te krijgen.
Dus meestal is er wel meer aan de hand en dienen die onderliggende problemen opgelost te worden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:21:55 #173
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_78068970
Nee.
Waving.....can be positive or negative!..:)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:25:01 #174
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78069112
Ik schrik me al het leplazerus als iemand verbaal of anderszins (met servies gooien oid) plotseling uitvalt. Als iemand zijn hand naar me opheft dan is het einde oefening. Onder elke omstandigheid.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:26:50 #175
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78069200
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goedpraten gaat wat ver.
Maar ik heb wel eens een vriendin op laten halen door de politie, omdat ik wanhopig was. Dat leek me veiliger voor haar, want ze stopte niet met treiteren.
Zelf weglopen was geen optie? Ze had je opgesloten in haar huis?
pi_78069246
Iemand op laten halen door de politie is een minstens net zo heftige daad van agressie als een klap verkopen. Veel heftiger eigenlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78085283
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:23 schreef Devpartner het volgende:
(ps: ook doorvragen is een serieuze vorm van verbaal geweld)
Leg mij die eens uit?
pi_78089465
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:26 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Zelf weglopen was geen optie? Ze had je opgesloten in haar huis?
Was mijn huis en ze wilde niet weggaan.
Een heel lieve meid, leuk en attent en lekker. Maar verknipt en zo gek als een ui.
pi_78090363
Nee, dat is niet acceptabel. hoe de omstandigheden ook zijn, het mag gewoon niet.
En ik weet dit uit eigen ervaring.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_78101367
Nee, en ik zal het nooit accepteren ook.
Ik ben 19 jaar samen met mijn vrouw en er is nog nooit een klap gevallen hier.
Tot dusver hebben we alles als weldenkende en volwassen mensen onze problemen opgelost.
We heben het zeker niet altijd even makkelijk gehad en er is hier financieel heel wat misgegaan het afgelopen jaar waardoor het wederzijds vertrouwen in elkaar een behoorlijke deuk heeft opgelopen.
Deze problemen zijn nu opgelost en we werken er allebei aan om ons leven te beteren en dat gaat behoorlijk goed.
pi_78108240
Wie dit acceptabel vindt heeft zelf een paar vijzen los denk ik, geeneen van de partners mag geslagen worden. En zeker een vrouw slagen, ik vind dit zo laag. Ik hoop dat die mannen ook is een paar motten krijgen van een meerdere dat ze weten wat dat is...
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
pi_78108579
Nee, je slaat niet iemand waar je van houdt, die hoor je juist te beschermen.

Het heeft natuurlijk altijd wel een oorzaak, die agressie. Maar dan moet hij dat eerst oplossen voordat ik de relatie nog een kans wil geven, als ik die al geef.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:28:41 #183
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_78111145
Ja uit zelfverdediging.

verder niet..... en als je dat eerste nodig hebt dan moet je eens goed over je relatie nadenken.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_78115452
En als een vrouw nu haar man slaat?
Of zware dingen naar zijn hoofd gooit, zoals een strijkijzer of een stofzuiger van boven van de trap af?
Is dat acceptabel?
pi_78116050
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:53 schreef Kees22 het volgende:
Of zware dingen naar zijn hoofd gooit, zoals een strijkijzer of een stofzuiger van boven van de trap af?
Is dat acceptabel?
Nee.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:50:54 #186
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78118427
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:53 schreef Kees22 het volgende:
Is dat acceptabel?
Euh.. Nee.. wat denk je zelf?

Iemand die zijn agressie niet kan beheersen in wat voor vorm dan ook, is geen geschikt persoon om een relatie mee te hebben.
Tenzij je het fijn vindt om je onveilig te voelen en op eieren te lopen omdat de ander onverwacht uit zijn/haar slof kan schieten. Maar dan ben je zelf niet wijs.
pi_78124322
Er is maar een uitzondering waarbij het is toegestaan je partner te slaan:

Volgens google:

Katana SM
pi_78131257
Als je in een relatie met de handen moet communiceren, ben je al te laat met uit elkaar gaan.
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:50:57 #189
282696 b00nke
Boontje komt om zijn ...
pi_78131876
Nooit slaan.. Maar dat is mijn mening. Uiteraard heb ik ook wel eens de neiging gekregen uit te halen (vreemd gaan enz), maar dan sla ik liever tegen een muur ofzo.
quote:

Het is natuurlijk wat je normaal vind he. Context. Ik weet niet wat voor context jij bedoeld, maar je moeder, ex en huidige vriendin slaan? Toch apart hoor..
pi_78137022
Vanmiddag hoorde ik een klasgenoot zeggen dat zij haar vriendje (met vlakke hand) in het gezicht heeft geslagen, twee keer. Ze was ergens heel boos over en hij kon alleen maar lachen om het feit dat ze zo boos was, en had het lef om te zeggen "ben je geil?". Dat schoot bij haar in het verkeerd keelgat en toen heeft ze hem geslagen.

Ze zei ook dat ze normaal tegen fysiek geweld is, maar in zulke gevallen wil ze even duidelijk maken dat ze echt boos is, omdat hij het blijkbaar als een lolletje ziet. Op zich kan ik me daar ook erg boos over maken, als iemand je niet serieus neemt terwijl je echt enorm boos bent. Maar slaan? Nee.
pi_78137311
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Vanmiddag hoorde ik een klasgenoot zeggen dat zij haar vriendje (met vlakke hand) in het gezicht heeft geslagen, twee keer. Ze was ergens heel boos over en hij kon alleen maar lachen om het feit dat ze zo boos was, en had het lef om te zeggen "ben je geil?". Dat schoot bij haar in het verkeerd keelgat en toen heeft ze hem geslagen.

Ze zei ook dat ze normaal tegen fysiek geweld is, maar in zulke gevallen wil ze even duidelijk maken dat ze echt boos is, omdat hij het blijkbaar als een lolletje ziet. Op zich kan ik me daar ook erg boos over maken, als iemand je niet serieus neemt terwijl je echt enorm boos bent. Maar slaan? Nee.
Tja dat is natuurlijk ook de rede waarom mensen uitwijken naar slaan. Het is zeer effectief om mensen iets te laten voelen.
pi_79812947
TS is nu pas terug.

Ik vroeg het me juist af omdat de algemene opinie is dat het onacceptabel is, maar dergelijke dingen toch gebeuren. Ik wilde gewoon weten welke redenen er nodig zijn om iemand tot dergelijke geweldadigheden te bewegen.

+ TS is zelf geslagen en niet weggegaan, maar weet niet of dit wel het beste besluit is geweest.

En nee ik ben niet vreemdgegaan oid.

Verder wil ik het er inhoudelijk niet over hebben ook, maar door de reacties in dit topic blijkt wel hoe ernstig de situatie niet goed zit.

En ik zal jullie vertellen dat dat vanaf de zijlijn heel makkelijk is om uberhaupt te roepen, dat zou ik ook gedaan hebben vanuit die positie, maar als je zelf in zo'n situatie zit wordt alles opeens veel complexer.
pi_79814215
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:39 schreef roseonthesnow het volgende:
TS is nu pas terug.

Ik vroeg het me juist af omdat de algemene opinie is dat het onacceptabel is, maar dergelijke dingen toch gebeuren. Ik wilde gewoon weten welke redenen er nodig zijn om iemand tot dergelijke geweldadigheden te bewegen.

+ TS is zelf geslagen en niet weggegaan, maar weet niet of dit wel het beste besluit is geweest.

Verder wil ik het er inhoudelijk niet over hebben ook, maar door de reacties in dit topic blijkt wel hoe ernstig de situatie niet goed zit.

En ik zal jullie vertellen dat dat vanaf de zijlijn heel makkelijk is om uberhaupt te roepen, dat zou ik ook gedaan hebben vanuit die positie, maar als je zelf in zo'n situatie zit wordt alles opeens veel complexer.
OK, nog maar een keer.
Ik heb zelf in diverse relaties wel eens geweld gebruikt.
Een keer omdat dat de enige snelle manier leek om een vernieling te voorkomen.
Een keer omdat ik dacht dat ik beter wist dan de juffrouw in kwestie wat goed voor haar was. Ze pakte een mes, daar was ik niet echt bang van, maar het hielp wel.
Een keer omdat ik dacht dat het zo hoorde, maar dat voelde meteen al niet goed.
En bij een vrouw vaker. Maar die was, met alle respect (want ze was echt heel erg lief) hartstikke gestoord.

In alle gevallen: de relatie was, om verschillende redenen, niet goed meer en diende beëindigd te worden. Ten gunste van beiden.

Een man kan zo verschrikkelijk onmachtig worden van het aanvallend praten van de vrouw die hij liefheeft, dat hij terugvalt op zijn laatste wapen: spieren.
Maar dan ben je beiden al zo ver heen, dat de relatie, de gezamenlijke verbintenis, niet meer te redden is.

Waag er een therapie aan, als je geld genoeg hebt. Maar anders: Schluss!
  donderdag 1 april 2010 @ 01:17:05 #194
298007 swantje
fix me now
pi_79816245
Nee. Als hij me ooit (serieus, niet in bed of bij het stoeien) zou slaan ben ik weg.
pi_79816386
Nee. Als hij/zij wil vechten dan neemt hij/zij maar een abonnement bij een karate school.
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  donderdag 1 april 2010 @ 01:28:44 #196
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_79816472
Fysiek geweld gebruik je als je verbaal te zwak bent, kortom wanneer je te dom bent om te poepen.
pi_79816504
Alleen als jouw partner jou eerst slaat.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  donderdag 1 april 2010 @ 01:35:39 #198
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_79816597
Ik heb wel eens een tik verkocht aan een meisje. Wel een vlakke hand met een look of satisfaction natuurlijk.

Reden? Zij had mijn van een vriend geleende Irish St paddy's hat expres kwijt gemaakt in een club (ze wilde grappig doen in front of haar vriendinnengroep) en na drie keer vragen of ik hem terug mocht, kreeg ik een klap. Naja dan word ik erg pissig, dus kreeg ze er 1 terug.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_79816787
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef Fortitudo het volgende:
Ik heb wel eens een tik verkocht aan een meisje. Wel een vlakke hand met een look of satisfaction natuurlijk.

Reden? Zij had mijn van een vriend geleende Irish St paddy's hat expres kwijt gemaakt in een club (ze wilde grappig doen in front of haar vriendinnengroep) en na drie keer vragen of ik hem terug mocht, kreeg ik een klap. Naja dan word ik erg pissig, dus kreeg ze er 1 terug.

Dronken wijven meppen
Je door een dronken wijf laten meppen
  donderdag 1 april 2010 @ 01:51:43 #200
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_79816808
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dronken wijven meppen
Je door een dronken wijf laten meppen
Ik was zelf ook dronken en het was in Engeland. Dan weet je wel genoeg neem ik aan?
pi_79817969
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:50 schreef b00nke het volgende:
Nooit slaan.. Maar dat is mijn mening. Uiteraard heb ik ook wel eens de neiging gekregen uit te halen (vreemd gaan enz), maar dan sla ik liever tegen een muur ofzo.
[..]

Het is natuurlijk wat je normaal vind he. Context. Ik weet niet wat voor context jij bedoeld, maar je moeder, ex en huidige vriendin slaan? Toch apart hoor..
ach hetzelfde voor mij alsof een klein kind nooit billenkoek heeft gekregen of verdiend!, ik snap het niet, ik ben er echt geen voorstander van, maar het lijkt wel alsof een tik, een duw , het einde van je relatie moet betekenen volgens bijna iedereen. het gebeurd gewoon ontzettend vaak , maar er lijkt wel een taboe op te zitten om er over te praten.

want als ik dit topic mag gaan geloven dan is er in nog minder handgemeen in een gezin dan verkrachting, onderdrukking of moord.

ik heb trouwens nooit iemand in mijn leven verwond of pijn gedaan ie ik lief had.
pi_79819378
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:51 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

Ik was zelf ook dronken en het was in Engeland. Dan weet je wel genoeg neem ik aan?
Ik woon in Engeland, dus dat ken ik. Maar waar dan ook, wanneer dan ook, je bent een kneus als je zo reageert. En natuurlijk nog erger als je het hier, nuchter, nog steeds prima vindt.

Je moet je ogen uit je kop schamen.
pi_79826388
quote:

Was het ook je vriendin?
Tja, als zij begint met slaan, vind ik het ook terecht eigenlijk. Als met vlakke hand.
pi_79828512
quote:
Op maandag 15 februari 2010 07:03 schreef stbabylon het volgende:
één keer een mep gegeven. 4x gewaarschuwd dat ze niet haar ijsklompjes (voeten) op mijn buik moest zetten. Er bij gezegd dat ze dan een mep kreeg. Maar ja, ze wilde toch 'grappig' zijn. Ze kon er wel om lachen
Zoeen heb ik ook!
Kijk dat soort dingen kan, maar dan wel een bitchslap ofzo. En ik kies meestal voor been of arm (of hand ), niet voor gezicht dat vind ik lomp en te ver gaan.

Slaan met vuisten of stompe voorwerpen is not done. Altijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door toimoi op 01-04-2010 13:43:59 ]
  donderdag 1 april 2010 @ 13:45:37 #205
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_79828850
quote:
Is het acceptabel als je partner slaat?
Mits de stok niet dikker is dan je duim.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_79857336
quote:

vrijdag 2 april 2010 @ 02:41:51 #207
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_79857681
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik woon in Engeland, dus dat ken ik. Maar waar dan ook, wanneer dan ook, je bent een kneus als je zo reageert. En natuurlijk nog erger als je het hier, nuchter, nog steeds prima vindt.

Je moet je ogen uit je kop schamen.
Ach, het is altijd makkelijk zo te praten achter je computer. En of ik me de ogen uit de kop moet schamen, mag ik gelukkig nog altijd zelf bepalen.

Groetjes.
pi_79857699
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 02:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jersey Shore Voor hun is alles acceptabel zolang ze maar uit hun kooi gelaten worden.
  vrijdag 2 april 2010 @ 02:47:06 #209
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_79857739
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Was het ook je vriendin?
Tja, als zij begint met slaan, vind ik het ook terecht eigenlijk. Als met vlakke hand.
Nee het was gelukkig niet mijn vriendin. Zou daar niet mee geassocieerd willen worden. Eerst mijn eigendommen jatten, dan mij onheus bejegenen en dan nog verontwaardigd zijn als ik haar van repliek op een soortgelijke manier. Ik kan veel hebben, maar ik laat niet zo over me heen lopen. Er zijn grenzen. En die waren toen bereikt (lees: overschreden).
pi_79858371
Slaan is een vorm van confrontatie door die ander maar ook naar die ander. Als het nut heeft om een belangrijke verandering tot stand te brengen naar die ander, dan zeg ik: ja dat mag.

Er is vanzelfspekend een groot verschil tussen een harde knal en een stevige tik.

In therapie wordt het nog wel eens toegepast.

Voorbeeld - werkelijkheid -: een jongen van 13 jaar sloeg zijn broertje van 8 jaar geregeld en stevig ook. De therapeut vroeg: vind je dat leuk om te doen ? Antwoord: ja dat vind ik leuk.
De therapeut gaf die jongen een behoorlijke tik op zijn hoofd waarop deze in tranen uitbarste.

Maar dit vind je toch leuk zei de therapeut. Probleem werd hiermee opgelost.
nothing will change without a rebel
pi_79894730
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 02:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

o mijn god, niet normaal.
pi_79894739
*leest titel.

Nee.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_79894766
quote:

Graag jullie reacties
als jij het ok vindt dan wel natuurlijk
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:53:20 #214
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79894901
Jullie doen echt net of alle vrouwen watjes zijn.
Eén van mijn exen zat op kickboxen.
En als die driftig werd
pi_79894940
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Jullie doen echt net of alle vrouwen watjes zijn.
Eén van mijn exen zat op kickboxen.
En als die driftig werd
Het heeft niets met watjes zijn te maken. Je partner sla je niet. Punt. Ook een homostelletje hoort elkaar niet te slaan

Of je houdt van SM, maar ik ga er maar even vanuit dat dit niet bedoeld wordt
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:09:54 #216
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_79896363
Naar mijn mening in 99.9999% van de gevallen helemaal niet. Maar ik kan me hele extreme situaties voorstellen waarbij ik er geen problemen mee zou hebben. Als zij mij bijvoorbeeld continu in elkaar zou hoeken... De kans dat ik een vriendin ooit zal kiezen die dan blijkt dat te kunnen én doen is dan ook kleiner dan 0.0001%
pi_79908545
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 02:41 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

Ach, het is altijd makkelijk zo te praten achter je computer. En of ik me de ogen uit de kop moet schamen, mag ik gelukkig nog altijd zelf bepalen.

Groetjes.
Ja, dat heb je nou eenmaal op een forum, dit is een onderwerp waar ik gewoon een mening over heb, dan kun je dat verwachten. Ik begrijp gewoon niet hoe je in zo'n situatie boos kunt worden en iemand een tik kunt uitdelen. Mijn grensen worden echt nooit overschreden door een of andere bezopen grietje, die negeer ik verder gewoon. Wat boeit het jou nou als ze je vals beschuldigd? Je draait je om een bestelt twee bier.

Slaan is gewoon een uiting van frustratie en die komt weer voort uit het feit dat je zo'n situatie blijkbaar niet aan kunt. Ik zou zeggen, werk eraan.
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:49:01 #218
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_79917622
Slaan hoort sowieso niet thuis in een relatie. Ok, spanky-spank is ok.

Als een man een vrouw slaat en ik zie het, hoek ik die gast gelijk neer. (En nee, dit zeg ik niet alleen, heb het gedaan) Is 1 van de dingen die ik absoluut niet kan hebben.

Wanneer een vrouw een man slaat, tja, vind het ook geen porem en vertelt me gelijk dat het een pauperwijf is
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
pi_79919365
Je partner een klap geven in een absurde situatie moet van mij wel kunnen want door een klap op je gezicht krijg je meestal wel een ''wake up call'', zo ga je van je eigen wereldje weer terug naar realiteit en besef je wat je fout hebt gedaan. Maar de kracht die je zet moet dan natuurlijk wel beperkt blijven.

Zoals ik al eerder op fok heb gelezen: als (wij) vrouwen zo nodig gelijk willen zijn als ''de man'', dan mogen wij ze slaan als ''een man'' en zo ook geslagen worden door ''een man''.
wil je erover praten...?
pi_79920510
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:35 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Je partner een klap geven in een absurde situatie moet van mij wel kunnen want door een klap op je gezicht krijg je meestal wel een ''wake up call'', zo ga je van je eigen wereldje weer terug naar realiteit en besef je wat je fout hebt gedaan. Maar de kracht die je zet moet dan natuurlijk wel beperkt blijven.

Zoals ik al eerder op fok heb gelezen: als (wij) vrouwen zo nodig gelijk willen zijn als ''de man'', dan mogen wij ze slaan als ''een man'' en zo ook geslagen worden door ''een man''.
You're out!
pi_79921504
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, dat heb je nou eenmaal op een forum, dit is een onderwerp waar ik gewoon een mening over heb, dan kun je dat verwachten. Ik begrijp gewoon niet hoe je in zo'n situatie boos kunt worden en iemand een tik kunt uitdelen. Mijn grensen worden echt nooit overschreden door een of andere bezopen grietje, die negeer ik verder gewoon. Wat boeit het jou nou als ze je vals beschuldigd? Je draait je om een bestelt twee bier.

Slaan is gewoon een uiting van frustratie en die komt weer voort uit het feit dat je zo'n situatie blijkbaar niet aan kunt. Ik zou zeggen, werk eraan.
Nou heb je het duidelijk over een situatie in een bar of disco of zo.
Het topic gaat iover het slaan van een partner.
Dat is echt iets heel anders, want met een partner heb je een sterke band (mag ik hopen).
pi_79921572
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:49 schreef JarnoF het volgende:
Slaan hoort sowieso niet thuis in een relatie. Ok, spanky-spank is ok.

Als een man een vrouw slaat en ik zie het, hoek ik die gast gelijk neer. (En nee, dit zeg ik niet alleen, heb het gedaan) Is 1 van de dingen die ik absoluut niet kan hebben.

Wanneer een vrouw een man slaat, tja, vind het ook geen porem en vertelt me gelijk dat het een pauperwijf is
Dubbele moraal?
pi_79921701
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:35 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:

Dat zeg ik ook wel eens: "Ik ben geëmancipeerd en mag dus vrouwen slaan.".
Sommigen slaan hard terug, dat is dan wel weer jammer.
  zondag 4 april 2010 @ 07:07:37 #224
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_79924803
Even een hypothetische vraag he, stel dat een vrouw jóu slaat, in de veronderstelling dat jij haar niet zal slaan, ''omdat je meisjes niet slaat''.

Ben ik dan een eikel om te zeggen, je mept als een kerel, dus je incasseert ook maar als een kerel?''
'sup.
  zondag 4 april 2010 @ 09:23:19 #225
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_79925340
quote:
Op zondag 4 april 2010 07:07 schreef De_Groentenboer het volgende:
Even een hypothetische vraag he, stel dat een vrouw jóu slaat, in de veronderstelling dat jij haar niet zal slaan, ''omdat je meisjes niet slaat''.

Ben ik dan een eikel om te zeggen, je mept als een kerel, dus je incasseert ook maar als een kerel?''
In mijn optiek ben je dan een eikel jup.
Draai je gewoon om en dump die chick wanneer je een relatie met dr hebt.
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
  zondag 4 april 2010 @ 10:05:27 #226
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_79925816
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef SuperFokker het volgende:
wat een onzin, geweld is nooit goed, van een vrouw ook niet. Als je gewaarschuwd hebt kan ze best een tik krijgen om weer redelijk te worden.

Vrouwen horen zich net zo goed in te houden als mannen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 4 april 2010 @ 10:14:30 #227
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_79925935
quote:

Nee hoor, als je van een willekeurige vrouw een klap krijgt mag je gerust terugslaan. Bij je partner ligt dat natuurlijk wat anders, dit omdat je een band met haar hebt.

Zo belachelijk dat een vrouw zou moeten kunnen slaan zonder een klap terug te krijgen.
  zondag 4 april 2010 @ 10:21:03 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_79926062
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:39 schreef roseonthesnow het volgende:
TS is nu pas terug.

ik heb zelf ooit in de gewelddadige relatie gezeten en het is het moeilijkste dat er is. dat snap ik. niemand kan jou ook helpen eigenlijk, je zult zelf de kracht moeten vinden om weg te gaan, want slaan is nooit acceptabel.
ga weg daar, zo snel als je kunt. en zoek hulp.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 april 2010 @ 10:07:02 #229
282696 b00nke
Boontje komt om zijn ...
pi_80073933
quote:
Op zondag 4 april 2010 10:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Nee hoor, als je van een willekeurige vrouw een klap krijgt mag je gerust terugslaan. Bij je partner ligt dat natuurlijk wat anders, dit omdat je een band met haar hebt.

Zo belachelijk dat een vrouw zou moeten kunnen slaan zonder een klap terug te krijgen.
Waarom ligt dat bij je partner dan anders? Dat is toch ook een vrouw die slaat? Juist een partner moet zich inhouden en niet slaan. Maar achteraf klagen dat iemand terugslaat kan niet, ook niet als het je partner is. Gewoon de handjes thuis houden dan is er geen enkel probleem.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:11:40 #230
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_80074047
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef b00nke het volgende:

[..]

Waarom ligt dat bij je partner dan anders? Dat is toch ook een vrouw die slaat? Juist een partner moet zich inhouden en niet slaan. Maar achteraf klagen dat iemand terugslaat kan niet, ook niet als het je partner is. Gewoon de handjes thuis houden dan is er geen enkel probleem.
Je partner hoor je überhaupt niet te slaan, zoals je zelf ook al zegt.
Als de ander zich dan dusdanig verlaagd is dat triest, maar het terugslaan is dan nog triester en toont je zwakte nogal.
Ik zou een 'wildvreemde' vrouw die me een tik verkoopt misschien wel een tik teruggeven (ligt aan de situatie), mijn vriendin absoluut niet al zou het daarna m'n vriendin ook niet meer wezen.

Zolang het niet uit zelfverdediging is, vind ik het slaan van een ander sowieso nogal sneu.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:23:08 #231
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_80085342
Grappig dat iedereen in dit topic beweert meteen weg te gaan als ze 1 keer worden geslagen door hun partner. Een logische gedachte ook, totdat het daadwerkelijk gebeurd. Of denk je dat al die mensen die fysiek mishandeld worden in hun relatie vantevoren zoiets hadden van, he ja lekker, effe in elkaar getikt worden door mn partner..
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  donderdag 8 april 2010 @ 17:13:10 #232
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_80089899
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef b00nke het volgende:

[..]

Als mijn vader of een vriend mij een klap zou geven sla ik ook minder snel terug dan wanneer een willekeurige man op straat dat doet, dat heeft meer met een band/relatie te maken.

Als een vrouw een man slaat zie ik geen reden om niet terug te mogen slaan, net zo goed als wanneer een man een man slaat. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een vrouw alles maar moet kunnen maken omdat ze toch nooit een klap kan krijgen.

Je mag niemand slaan, zowel mannen als vrouwen niet, alleen in uitzonderlijke situaties kan ik me voorstellen dat je dit wel doet. Als iemand zelf begint met slaan lijkt me dat een prima reden om terug te slaan.
pi_80092823
Ik vind van niet. Je bent beiden volwassen (neem ik aan) en daarom kan het verbaal ook goed af.
Ik zou een uitzondering maken als ik zie dat het emotie is en dus niet rationaal recht in je gezicht slaat. Ik zou emotie kunnen begrijpen.. Ik kan mijzelf ook niet altijd beheersen als het om emotie gaat..

In gewone ruzies mag het niet voorkomen. Elkaar op de vingers wijzen oke... maar slaan
pi_80117311
Ik heb m'n vriendin ook wel eens geslagen. Er was in onze relatie een periode dat het erg slecht ging tussen ons, en we bijna elke dag ruzie hadden. Op de desbetreffende avond was het vanaf thuiskomst van het werk al raak. Opmerkingen, gebitch, gekleineer, you name it. Ik kan daar voor een tijdje wel ff tegen, maar als je van 18.00 t/m 03.30 continu character assasination loopt te plegen is de maat op een gegeven moment vol.
Ik geef d'r gelijk (ook al heeft ze het niet), het is niet goed. Ik ga weg naar het balkon om ff weg te zijn, ZE LOOPT ME ACHTERNA en gaat gewooon verder met razen en tieren. Ik ga de flat uit naar buiten op een bankje zitten, hoofd bonkend van irritatie, 5 minuten later komt ze ook en liep weer een scene te maken met geraas en getier. Ik kom weer naar binnen, ze gaat weer verder.
Op het laatst ben ik ZO pissed, hou een trillend van woedende vinger voor d'r gezicht van "je moet nu ECHT kappen" en hoop dat ze dat doet. Haar reactie? Ze begint te lachen en slaat m'n vinger weg. In een reflex sla ik d'r arm weg en raakt haar hard in d'r gezicht. Meteen begint de sirene te loeien" whaaaaaaaaaaaa je hebt me geslagen, jij monster!" en zo verder... haar kant van de uren durende terreur schijnt ze vergeten te zijn en niets te betekenen.

Ben ik er trots op? Nee. Ik vind ook persoonlijk dat geweld geen oplossing is.
Heb ik er spijt van? Eerlijk gezegd, totaal niet. Na die urendurende TERREUR van d'r vind ik dat ze het in dit geval verdient heeft..

Het is overigens wel bij die ene mep gebleven in alle jaren
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:43:22 #235
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80117588
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:36 schreef Son-Goku het volgende:
Ik heb m'n vriendin ook wel eens geslagen. Er was in onze relatie een periode dat het erg slecht ging tussen ons, en we bijna elke dag ruzie hadden. Op de desbetreffende avond was het vanaf thuiskomst van het werk al raak. Opmerkingen, gebitch, gekleineer, you name it. Ik kan daar voor een tijdje wel ff tegen, maar als je van 18.00 t/m 03.30 continu character assasination loopt te plegen is de maat op een gegeven moment vol.
Ik geef d'r gelijk (ook al heeft ze het niet), het is niet goed. Ik ga weg naar het balkon om ff weg te zijn, ZE LOOPT ME ACHTERNA en gaat gewooon verder met razen en tieren. Ik ga de flat uit naar buiten op een bankje zitten, hoofd bonkend van irritatie, 5 minuten later komt ze ook en liep weer een scene te maken met geraas en getier. Ik kom weer naar binnen, ze gaat weer verder.
Op het laatst ben ik ZO pissed, hou een trillend van woedende vinger voor d'r gezicht van "je moet nu ECHT kappen" en hoop dat ze dat doet. Haar reactie? Ze begint te lachen en slaat m'n vinger weg. In een reflex sla ik d'r arm weg en raakt haar hard in d'r gezicht. Meteen begint de sirene te loeien" whaaaaaaaaaaaa je hebt me geslagen, jij monster!" en zo verder... haar kant van de uren durende terreur schijnt ze vergeten te zijn en niets te betekenen.

Heb ik er spijt van? Eerlijk gezegd, totaal niet. Na die urendurende TERREUR van d'r vind ik dat ze het in dit geval verdient heeft..

En het is nog aan?
pi_80118090
ja, ondanks af en toe nog een klein akkefietje is het nu een normale stabiele relatie
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_80118602
quote:

JIJ MONSTER ZE MOESTEN JE OPSLUITEN EN DE SLEUTEL WEGGOOIEN!1!!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:17:00 #238
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80118879
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:55 schreef Son-Goku het volgende:
ja, ondanks af en toe nog een klein akkefietje is het nu een normale stabiele relatie
Woow... Ik zou niet om kunnen gaan met zo'n partner denk ik.
En hoewel ik je klap eigenlijk best terecht vond weet ik ook niet of ik bij iemand zou blijven die me een mep verkoopt...

Maarja, dat is iets dat je alleen kan beoordelen als je zelf in de situatie zit.
pi_80146345
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:17 schreef Yuki het volgende:

[..]

Woow... Ik zou niet om kunnen gaan met zo'n partner denk ik.
En hoewel ik je klap eigenlijk best terecht vond weet ik ook niet of ik bij iemand zou blijven die me een mep verkoopt...

Maarja, dat is iets dat je alleen kan beoordelen als je zelf in de situatie zit.
*Yuki* mept terug om bij de ander te blijven te kunnen rechtvaardigen.. (Een creatieve oplossing voor het gestelde probleem..)
pi_80146739
quote:

Respect! Dat je het zo lang vol hebt kunnen houden. Ik had zo'n iemand direct in de ijskast gezet of was weggelopen. Dat je het daarmee volhoudt. (toffe avatar trouwens )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80150145
quote:
En toen?
quote:
Trots en spijt zijn niet relevantt. Het is gebeurd. Klaar.
Maar wat was het gevolg van je klap?
Ik vind één klap nog geen probleem, trouwens.
pi_80151126
Een klein tikje (in de vorm van een por) moet kunnen. Vrouwen kunnen vreselijk emotioneel worden en denken dan niet meer rationeel.

Een pak rammel = einde relatie en dit mag zeker niet.

Tevens:"

In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_80151154
quote:

Typisch vrouwen ook. Ze kunnen je echt de stang op jagen met hun rare Dr.Phil psychostierenpoep voor uren en UREN achter elkaar. Ik geef je alsnog geen gelijk dat je haar klapte, maar ik was gewoon weggereden ergens naar toe ofzo.

Maar ze had hem ook wel stiekem toch wel verdiend
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_80151180
Vrouwen heb ik twee keer geklapt. één keer ín de middeblabre school:

Kwam ik bij de klas, kreeg ik zomaar een klap in mijn gezicht: "ik ben een meisje je mag me toch niet klappen". Think again bitch. Goede mep gegeven.

Tweede keer was een meisje die stoer deed voor haar groep meiden, terwijl ik netjes vroeg of er wat aan de hand was? Wou ze me in mijn noten klappen(stoer doen voor haar vriendinnen). Instinctief tegengehouden en goede ram op den bek gegeven. Zat ze te janken en was ik de "slechte" persoon. Fok dat. Ik ben een hunter-gatherer damnit!
  zaterdag 10 april 2010 @ 03:17:04 #245
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80151188
Ik doe er niet moeilijk over om mijn (hypothetische) vriendin een tik te geven en mijn hypothetische vriendin weet dat ook. Ik heb 1 ex een keer een tik gegeven en dat was verdiend, de rest heb ik nooit op een foute manier aangeraakt.

Verder snap ik sowieso niet hoe vrouwen uberhaupt mannen kunnen slaan kan me niet herinneren dat er ooit een meisje is geweest die mij heeft geslagen oid.
Well, I can take you far away, with my mind
pi_80151228
Dus jullie zouden je vrouw niet slaan ook als je:

Na maandenlang problemen in de family krijg je te horen van je adviseur / stiefbroer dat je vrouw een miskraam hebt gehad. Aan het eind van jullie relatie zegt ze : ''michael , oh michael jij bent werkelijk blind, het was geen miskraam het was een abortus''.

::{
  zaterdag 10 april 2010 @ 08:08:35 #247
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80151998
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:44 schreef Underverse het volgende:

[..]

*Yuki* mept terug om bij de ander te blijven te kunnen rechtvaardigen.. (Een creatieve oplossing voor het gestelde probleem..)
Ja... Wtf?
pi_80152187
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 03:22 schreef EauDeToilette het volgende:
Dus jullie zouden je vrouw niet slaan ook als je:

Na maandenlang problemen in de family krijg je te horen van je adviseur / stiefbroer dat je vrouw een miskraam hebt gehad. Aan het eind van jullie relatie zegt ze : ''michael , oh michael jij bent werkelijk blind, het was geen miskraam het was een abortus''.

::{
Nee, zij moet leven met het feit dat ze een embryo heeft vermoord. Als iemand je zo behandeld houd je de eer aan jezelf. Het feit dat je van iemand anders dan je vrouw hoort dat je vrouw een miskraam heeft gehad zegt ook al heel wat over haar.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:44:12 #249
298671 zoeeeeeee
I feel so ....................
pi_80154869
Ik heb jaaaren geleden een vriendje gehad met losse handjes.
De eerste keer dat ik een klap kreeg was het niet zo,n harde, gewoon met een vlakke hand.
Na dat dat gebeurde, kwam hij savonds heel erg overstuur bij me dat dat nog nooit gebeurd was enzo en dat hij het zo erg vond en dat ie het niet meende, en liet wat tranen.
Ik was een stuk jonger en liet het over mn kant gaan.
Twee weken later had ik er weer een te pakken, maar nu had ik een blauwe plek onder mn oog
Toen ik savonds thuis kwam zat mn vader nog beneden en dat gebeurd nooit anders en die zag het, dus die begon dingen te vragen.
Ik wilde eigenlijk niet zeggen wat er was, maar daar trapte de oude man niet in.
Ik heb het dus verteld en het enige wat hij zei was, maak je geen zorgen, dat gebeurd nooit meer.

Twee dagen later zag ik die jongen lopen met een bont en blauw gezicht, en toen ie mij zag liep hij meteen de andere kant op. rara dus..

Nu ben ik 10 jaar ouder en het kan dus echt niet vind ik.
Degene die dat nog eens in zn pruik haalt bij mij vliegt zo snel de deur uit dat hij niet eens de kans krijgt om zn spullen te pakken.
Die worden wel na gestuurd!
I think that the men in the white coats are very nice. They gave me this REALLY COOL jacket that makes me hug myself and they said that I was special!!! SOOOO SWEEETTTTTT :-)
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:23:15 #250
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_80155875
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:28 schreef Apekoek het volgende:
Fysiek geweld gebruik je als je verbaal te zwak bent, kortom wanneer je te dom bent om te poepen.
dit vind ik toch ook zo'n kutargument (hele topic staat er gelukkig vol mee) de zwakkere partij, bijv. omdat die inderaad veel dommer is kan nooit een verbaal gevecht winnen.
Dus dan is gewoon die verbaal sterkere een eikel, dat hij/zij het conflict daarop uitvecht!
Hetzelfde geldt voor uitvechten met geweld terwijl de een fysiek sterker is dan de andere. Problemen moet je niet uitvechten, maar je moet compromissen vinden.

Daarbij verliezen sommige in dit topic nooit hun zelfbeheersing en zijn ze altijd koel en rationeel in hun beslissingen. Ik ben blij dat sommige mensen zo perfect zijn...

Ik denk dat het kan gebeuren, zoals al eerder genoemd als een van de partners flipt en niet te kalmeren is, is duwen of beetpakken heel logisch om te doen. Of omdat twee mensen zo emotioneel zijn dat ze hun controle verliezen.

Zolang achteraf maar duidelijk is dat het niet de bedoeling is en het om een uitzonderlijke situaties gaat. Mocht het dan toch vaker gebeuren, dan roep je blijkbaar dat gedrag bij elkaar op. Dan moet je daar serieus iets aan doen of uit elkaar gaan.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:52:40 #251
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80161231
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:23 schreef Angst het volgende:

[..]

dit vind ik toch ook zo'n kutargument (hele topic staat er gelukkig vol mee) de zwakkere partij, bijv. omdat die inderaad veel dommer is kan nooit een verbaal gevecht winnen.
Dus dan is gewoon die verbaal sterkere een eikel, dat hij/zij het conflict daarop uitvecht!
Hetzelfde geldt voor uitvechten met geweld terwijl de een fysiek sterker is dan de andere. Problemen moet je niet uitvechten, maar je moet compromissen vinden.
Nog even een aanvulling op dit, want het is idd een kutargument: ik ben verbaal altijd de sterkste, 'het niet afkunnen met woorden en daarom maar slaan' is zo'n grote onzin. Soms is slaan gewoon nodig omdat het hele referentiekader van de ander naar de knoppen is. Heeft niets te maken met verbaal slecht zijn.
pi_80176619
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:52 schreef Armoed het volgende:

[..]

Nog even een aanvulling op dit, want het is idd een kutargument: ik ben verbaal altijd de sterkste, 'het niet afkunnen met woorden en daarom maar slaan' is zo'n grote onzin. Soms is slaan gewoon nodig omdat het hele referentiekader van de ander naar de knoppen is. Heeft niets te maken met verbaal slecht zijn.
Dat klinkt wel heel arogant, logisch misschien dat je je eigen verklaring altijd de beste vind. Maar wat heeft dat slaan dan volgens jou precies voor effect op het "referentiekader"?
  zondag 11 april 2010 @ 02:16:04 #253
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80177167
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:26 schreef bofkontje_ het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heel arogant, logisch misschien dat je je eigen verklaring altijd de beste vind. Maar wat heeft dat slaan dan volgens jou precies voor effect op het "referentiekader"?
Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.
pi_80178451
quote:
Op zondag 11 april 2010 02:16 schreef Armoed het volgende:

[..]

Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.
Niets moet. Dan loop je weg en laat je de ander lekker in zijn of haar onzinnige gedachtes achter.
pi_80179212
quote:

[..]

Volgens mij word je als iemand je slaat juist boos en dan kun je helemaal niet meer normaal praten.
Ook vertrouw je diegene dan helemaal niet meer. Ik vind je meer man als je dan gewoon weg kunt lopen en op een ander moment verder kunt praten.. op een rustige manier
pi_80184479
Tuurlijk is dat volkomen normaal joh! Gebeurt overal, je kinderen kunnen over een paar jaar ook gewoon op z'n tijd een corrigeren de tik verwachten! ! (wat een vraag zeg )

(behalve als jij hem ook slaat of vreemd bent gegaan)
  zondag 11 april 2010 @ 14:53:42 #257
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_80186025
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:06 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Niets moet. Dan loop je weg en laat je de ander lekker in zijn of haar onzinnige gedachtes achter.
Dan moet je het uitmaken en ik ben idd van mening dat je het beter uit kunt maken op momenten waar je moet gaan slaan. Gewoon 'even' weglopen en later weer oppakken heeft geen effect.
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:23 schreef bofkontje_ het volgende:

[..]

Volgens mij word je als iemand je slaat juist boos en dan kun je helemaal niet meer normaal praten.
Ook vertrouw je diegene dan helemaal niet meer. Ik vind je meer man als je dan gewoon weg kunt lopen en op een ander moment verder kunt praten.. op een rustige manier
Wat de ander ervan vindt maakt niet zo heel veel uit.
pi_80186131
Mja kan gebeuren
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_80187961
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:53 schreef Armoed het volgende:

[..]

Dan moet je het uitmaken en ik ben idd van mening dat je het beter uit kunt maken op momenten waar je moet gaan slaan. Gewoon 'even' weglopen en later weer oppakken heeft geen effect.
[..]

Wat de ander ervan vindt maakt niet zo heel veel uit.
Jij doet het overkomen als of je iemand anders ermee wilt helpen, maar volgens mij wil je dat alleen zelf geloven. Dan kun je het idd beter uitmaken
  zondag 11 april 2010 @ 18:52:03 #260
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80195349
quote:

[..]

Als iemand mij slaat, sla ik terug.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_80195778
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:52 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Als iemand mij slaat, sla ik terug.
Je beseft dat een mannenklap net ff wat harder aankomt dan een vrouwenklap ?
pi_80196317
Het ligt natuurlijk heel erg situatie...maar dat moet die vrouw dan maar van tevoren bedenken???
  zondag 11 april 2010 @ 20:14:52 #263
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80198893
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je beseft dat een mannenklap net ff wat harder aankomt dan een vrouwenklap ?
Ja, dat besef ik wel, maar ik laat me niet slaan.
  zondag 11 april 2010 @ 20:15:33 #264
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80198927
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Veel dingen zijn bij jou wel "verboden terrein".
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 11 april 2010 @ 20:16:49 #265
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80198982
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Veel dingen zijn bij jou wel "verboden terrein".
Nee, jij laat je slaan? Welke vrouw vindt het leuk om geslagen te worden?
  zondag 11 april 2010 @ 20:18:24 #266
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80199075
Nou ja. Een corrigerende tik zullen vrouwen tegenover mannen misschien wel doen. Maar echt slaan? Nee dat nooit. Ik sla geen vrouwen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 11 april 2010 @ 20:19:40 #267
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80199149
O.En als ik geslagen wordt, gespuugd of wat dan ook. Ik sla geen vrouwen .

Daarvan uitgezonderd moordenares of weet ik veel wat.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_80199384
quote:

Graag jullie reacties
Ik keur het niet goed, zeker niet maar mocht het zo zijn dat mijn partner opzettelijk fysiek geweld gebruikt tegen mij of onze dochter dan kan ik niet goed voor mezelf in staan. Buiten zelfverdediging en verdediging voor een kind dat nog niet voor zichzelf kan opkomen is het in mijn mening uit den boze.

Ik kan er ook erg slecht tegen als iemand slecht behandeld wordt ongeacht of het een man of een vrouw is.
The future is predetermined by the character of those who shape it
  zondag 11 april 2010 @ 20:24:16 #269
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80199388
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Nou ja. Een corrigerende tik zullen vrouwen tegenover mannen misschien wel doen. Maar echt slaan? Nee dat nooit. Ik sla geen vrouwen.
Dat dacht ik ook.
  zondag 11 april 2010 @ 20:25:02 #270
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80199432
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.
my bad.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 11 april 2010 @ 20:26:08 #271
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80199479
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef DC80 het volgende:

[..]

Ik keur het niet goed, zeker niet maar mocht het zo zijn dat mijn partner opzettelijk fysiek geweld gebruikt tegen mij of onze dochter dan kan ik niet goed voor mezelf in staan. Buiten zelfverdediging en verdediging voor een kind dat nog niet voor zichzelf kan opkomen is het in mijn mening uit den boze.

Ik kan er ook erg slecht tegen als iemand slecht behandeld wordt ongeacht of het een man of een vrouw is.
Ik vind dat een vrouw ook haar handen thuis moet houden. Een vrouw mag ook niet ongestraft een man slaan, en dan bedoel ik dan echt slaan. Wat mij betreft mag hij haar beetpakken en in de hoek zetten.
  zondag 11 april 2010 @ 20:26:30 #272
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80199507
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:25 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

my bad.
pi_80200036
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:26 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik vind dat een vrouw ook haar handen thuis moet houden. Een vrouw mag ook niet ongestraft een man slaan, en dan bedoel ik dan echt slaan. Wat mij betreft mag hij haar beetpakken en in de hoek zetten.
Dat bedoel ik dus met zelfverdediging . ik zou het nooit zonder reden doen ander dan mijn eerste post in dit topic.
The future is predetermined by the character of those who shape it
pi_80201010
Acceptabel is het niet, te vergeven wel, mits het bij die ene keer blijft.
pi_80203838
Nooit, tenzij je samen gepassioneerd aan martial arts doet.
pi_80204943
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Oww..ik dacht andersom

Dat de man als eerste slaat is (vrijwel) nooit acceptabel. Moet er echt iets heel extreems gebeurd zijn wil ik daar begrip voor op kunnen brengen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:42:20 #277
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_80392275
ik vind van wel, als iemand niet wil luisteren moet hij/zij maar voelen
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_80392747
EEN CORRIGERENDE TIK MET EEN STALEN PIJP MOET KUNNEN!

ACHTER HET AANRECHT MET DIE BITCHES!
pi_80403976
@ Meneer_de_Bruin: Ligt er wel aan hoe groot die stalen pijp is he

Als mijn vriend me ooit een klap zou verkopen, moet hij wel om de een of andere reden heeeeeeeeeel erg opgefokt zijn en dan zal hij ook zeker wat terug moeten verwachten. Wat die tegenactie dan zou zijn ligt er denk ik aan in wat voor stemming ik ben.
En hij zal dan ook duidelijk te weten komen dat die klap min of meer gratis is. Een 2e keer zou een allerlaatste keer zijn (althans bij mij).
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_80404214
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:40 schreef Selyn het volgende:
@ Meneer_de_Bruin: Ligt er wel aan hoe groot die stalen pijp is he

Als mijn vriend me ooit een klap zou verkopen, moet hij wel om de een of andere reden heeeeeeeeeel erg opgefokt zijn en dan zal hij ook zeker wat terug moeten verwachten. Wat die tegenactie dan zou zijn ligt er denk ik aan in wat voor stemming ik ben.
En hij zal dan ook duidelijk te weten komen dat die klap min of meer gratis is. Een 2e keer zou een allerlaatste keer zijn (althans bij mij).
2e keer? De eerste keer is het eind van de relatie.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80423898
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:47 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

2e keer? De eerste keer is het eind van de relatie.
Vind dat iedereen wel een tweede kans verdiend. Zijn probleem als hij die verneukt.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_80714536
quote:

Nope, dan ben je geen eikel.
wil je erover praten...?
  maandag 26 april 2010 @ 13:50:29 #283
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_80726279
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:49 schreef Selyn het volgende:

[..]

Vind dat iedereen wel een tweede kans verdiend. Zijn probleem als hij die verneukt.
Volgens mij is het jouw probleem als je voor de tweede keer met een blauw oog op de grond ligt...

Snap überhaupt niet hoe je ooit weer vol vertrouwen naast iemand in bed kan liggen die je geslagen heeft. Ik zou me nooit meer volledig veilig voelen bij zo iemand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')