Nog even een aanvulling op dit, want het is idd een kutargument: ik ben verbaal altijd de sterkste, 'het niet afkunnen met woorden en daarom maar slaan' is zo'n grote onzin. Soms is slaan gewoon nodig omdat het hele referentiekader van de ander naar de knoppen is. Heeft niets te maken met verbaal slecht zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:23 schreef Angst het volgende:
[..]
dit vind ik toch ook zo'n kutargument (hele topic staat er gelukkig vol mee) de zwakkere partij, bijv. omdat die inderaad veel dommer is kan nooit een verbaal gevecht winnen.
Dus dan is gewoon die verbaal sterkere een eikel, dat hij/zij het conflict daarop uitvecht!
Hetzelfde geldt voor uitvechten met geweld terwijl de een fysiek sterker is dan de andere. Problemen moet je niet uitvechten, maar je moet compromissen vinden.
Dat klinkt wel heel arogant, logisch misschien dat je je eigen verklaring altijd de beste vind. Maar wat heeft dat slaan dan volgens jou precies voor effect op het "referentiekader"?quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:52 schreef Armoed het volgende:
[..]
Nog even een aanvulling op dit, want het is idd een kutargument: ik ben verbaal altijd de sterkste, 'het niet afkunnen met woorden en daarom maar slaan' is zo'n grote onzin. Soms is slaan gewoon nodig omdat het hele referentiekader van de ander naar de knoppen is. Heeft niets te maken met verbaal slecht zijn.
Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.quote:Op zondag 11 april 2010 01:26 schreef bofkontje_ het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel arogant, logisch misschien dat je je eigen verklaring altijd de beste vind. Maar wat heeft dat slaan dan volgens jou precies voor effect op het "referentiekader"?
Niets moet. Dan loop je weg en laat je de ander lekker in zijn of haar onzinnige gedachtes achter.quote:Op zondag 11 april 2010 02:16 schreef Armoed het volgende:
[..]
Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.
Volgens mij word je als iemand je slaat juist boos en dan kun je helemaal niet meer normaal praten.quote:Op zondag 11 april 2010 02:16 schreef Armoed het volgende:
[..]
Sommige mensen zitten zo erg in hun eigen onzin verwikkeld dat woorden hen niet kunnen bereiken. Dan moet je tikken uitdelen.
Dan moet je het uitmaken en ik ben idd van mening dat je het beter uit kunt maken op momenten waar je moet gaan slaan. Gewoon 'even' weglopen en later weer oppakken heeft geen effect.quote:Op zondag 11 april 2010 09:06 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Niets moet. Dan loop je weg en laat je de ander lekker in zijn of haar onzinnige gedachtes achter.
Wat de ander ervan vindt maakt niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 11 april 2010 10:23 schreef bofkontje_ het volgende:
[..]
Volgens mij word je als iemand je slaat juist boos en dan kun je helemaal niet meer normaal praten.
Ook vertrouw je diegene dan helemaal niet meer. Ik vind je meer man als je dan gewoon weg kunt lopen en op een ander moment verder kunt praten.. op een rustige manier
Jij doet het overkomen als of je iemand anders ermee wilt helpen, maar volgens mij wil je dat alleen zelf geloven. Dan kun je het idd beter uitmakenquote:Op zondag 11 april 2010 14:53 schreef Armoed het volgende:
[..]
Dan moet je het uitmaken en ik ben idd van mening dat je het beter uit kunt maken op momenten waar je moet gaan slaan. Gewoon 'even' weglopen en later weer oppakken heeft geen effect.
[..]
Wat de ander ervan vindt maakt niet zo heel veel uit.
Als iemand mij slaat, sla ik terug.quote:Op zondag 11 april 2010 02:16 schreef Armoed het volgende:
[..]
Je beseft dat een mannenklap net ff wat harder aankomt dan een vrouwenklapquote:Op zondag 11 april 2010 18:52 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Als iemand mij slaat, sla ik terug.
Ja, dat besef ik wel, maar ik laat me niet slaan.quote:Op zondag 11 april 2010 19:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je beseft dat een mannenklap net ff wat harder aankomt dan een vrouwenklap?
Veel dingen zijn bij jou wel "verboden terrein".quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, dat besef ik wel, maar ik laat me niet slaan.
Nee, jij laat je slaan? Welke vrouw vindt het leuk om geslagen te worden?quote:Op zondag 11 april 2010 20:15 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Veel dingen zijn bij jou wel "verboden terrein".
Ik keur het niet goed, zeker niet maar mocht het zo zijn dat mijn partner opzettelijk fysiek geweld gebruikt tegen mij of onze dochter dan kan ik niet goed voor mezelf in staan. Buiten zelfverdediging en verdediging voor een kind dat nog niet voor zichzelf kan opkomen is het in mijn mening uit den boze.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Topictitel spreekt voor zich.
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
Dat dacht ik ook.quote:Op zondag 11 april 2010 20:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Nou ja. Een corrigerende tik zullen vrouwen tegenover mannen misschien wel doen. Maar echt slaan? Nee dat nooit. Ik sla geen vrouwen.
Ik vind dat een vrouw ook haar handen thuis moet houden. Een vrouw mag ook niet ongestraft een man slaan, en dan bedoel ik dan echt slaan. Wat mij betreft mag hij haar beetpakken en in de hoek zetten.quote:Op zondag 11 april 2010 20:24 schreef DC80 het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed, zeker niet maar mocht het zo zijn dat mijn partner opzettelijk fysiek geweld gebruikt tegen mij of onze dochter dan kan ik niet goed voor mezelf in staan. Buiten zelfverdediging en verdediging voor een kind dat nog niet voor zichzelf kan opkomen is het in mijn mening uit den boze.
Ik kan er ook erg slecht tegen als iemand slecht behandeld wordt ongeacht of het een man of een vrouw is.
quote:
Dat bedoel ik dus met zelfverdedigingquote:Op zondag 11 april 2010 20:26 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik vind dat een vrouw ook haar handen thuis moet houden. Een vrouw mag ook niet ongestraft een man slaan, en dan bedoel ik dan echt slaan. Wat mij betreft mag hij haar beetpakken en in de hoek zetten.
Oww..ik dacht andersomquote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, dat besef ik wel, maar ik laat me niet slaan.
2e keer? De eerste keer is het eind van de relatie.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:40 schreef Selyn het volgende:
@ Meneer_de_Bruin: Ligt er wel aan hoe groot die stalen pijp is he
Als mijn vriend me ooit een klap zou verkopen, moet hij wel om de een of andere reden heeeeeeeeeel erg opgefokt zijn en dan zal hij ook zeker wat terug moeten verwachten. Wat die tegenactie dan zou zijn ligt er denk ik aan in wat voor stemming ik ben.
En hij zal dan ook duidelijk te weten komen dat die klap min of meer gratis is. Een 2e keer zou een allerlaatste keer zijn (althans bij mij).
Vind dat iedereen wel een tweede kans verdiend. Zijn probleem als hij die verneukt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
2e keer? De eerste keer is het eind van de relatie.
Nope, dan ben je geen eikel.quote:Op zondag 4 april 2010 07:07 schreef De_Groentenboer het volgende:
Even een hypothetische vraag he, stel dat een vrouw jóu slaat, in de veronderstelling dat jij haar niet zal slaan, ''omdat je meisjes niet slaat''.
Ben ik dan een eikel om te zeggen, je mept als een kerel, dus je incasseert ook maar als een kerel?''
Volgens mij is het jouw probleem als je voor de tweede keer met een blauw oog op de grond ligt...quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:49 schreef Selyn het volgende:
[..]
Vind dat iedereen wel een tweede kans verdiend. Zijn probleem als hij die verneukt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |