abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:16:58 #161
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_78050165
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kent jezelf slecht!

(Alleen maar e's in die zin!)
(Ja, maar niet eens een lange e.)
Ik ken mijzelf vrij goed en heb meerdere keren op het punt gestaan iemand te slaan maar ben van mening dat dat een zwakte is.
Stoeien is helemaal leuk en dan kan je elkaar ook wel eens per ongeluk meer pijn doen dan je had bedoeld maar echt bewust iemand slaan vind ik gewoon echt niet kunnen. In geen enkele omstandigheid.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:22:57 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78050345
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 02:51 schreef Aliassss het volgende:
Even een aliasje aangemaakt, maar verhaal wat komt is serieus en wil ik jullie mening over:

Vriendin van me vertelt mij doodleuk dat ze is geslagen door dr vriend. Hard. Geen zichtbare fysieke schade. Zij verdedigt hem door te zeggen dat hij dronken was. Ik zeg dat dat NOOIT een reden is. Zij vindt van wel.

Ben ik nou de gek hier of wat? (En nee, ik zit niet achter haar aan dus van mijn part blijft ze eeuwig bij hem). Ik heb alleen bij dat soort jongetjes zin om ze dood te rijden, ofzo. Ook niet goed, maar in elk geval met een goede reden. En eigenlijk vind ik het alleen maar erger als je slaat ALS je dronken bent. Uiteraard ben ik tegen slaan, zeker tegen het slaan van je vriendin.
Je vraagt om meningen. Ik vind het absoluut niet kunnen. Maar ik zou het ook niet (meer) accepteren dat hij dronken wordt als dat dit soort gedrag bij hem oproept.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78051139
Eigenlijk vind ik het een vreemde stelling, als je partner slaat, okay, wat word er geslagen? Biefstuk? Word jezelf geslagen? De kids een pak rammel? Met een racket tegen een tennisbal?

Mensen die elkaar onderling slaan, als boks gevecht, is okay, die kiezen er voor, sm spel waar keuzes gemaakt zijn, prima.
Mensen die doelloos geslagen worden om frustratie kwijt te raken of uit onmacht is altijd verkeerd.
Mensen die voor de lol andere slaan (zie FP) zijn helemaal gestoord en missen een gen of zo, het gen dat waardering voor de mede mens oproept.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:51:53 #164
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_78051243
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef DrJackle het volgende:
Eigenlijk vind ik het een vreemde stelling, als je partner slaat, okay, wat word er geslagen? Biefstuk? Word jezelf geslagen? De kids een pak rammel? Met een racket tegen een tennisbal?

Mensen die elkaar onderling slaan, als boks gevecht, is okay, die kiezen er voor, sm spel waar keuzes gemaakt zijn, prima.
Mensen die doelloos geslagen worden om frustratie kwijt te raken of uit onmacht is altijd verkeerd.
Mensen die voor de lol andere slaan (zie FP) zijn helemaal gestoord en missen een gen of zo, het gen dat waardering voor de mede mens oproept.
Heb je de OP uberhaupt gelezen?
quote:
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Maargoed verder ben ik het wel me je eens.
an urge to help mankind overcomes me
pi_78051266
quote:
Even een aliasje aangemaakt, maar verhaal wat komt is serieus en wil ik jullie mening over:
Vriendin van me vertelt mij doodleuk dat ze is geslagen door dr vriend. Hard. Geen zichtbare fysieke schade. Zij verdedigt hem door te zeggen dat hij dronken was. Ik zeg dat dat NOOIT een reden is. Zij vindt van wel.
Mensen die stelselmatig mishandelt worden zien het verschil niet meer, eerst is het de liefde die een duidelijk beeld tegen houd, dan angst en daarna de gewoonte. Deze mensen dienen geholpen te worden, het laten zien dat, zeker slaan, niet normaal is. Dat men gerust eens mag vragen iets minder te drinken aan de partner en dan uitleggen dat de drank dit veroorzaakt. Ik spreek, helaas, uit ervaring, jenever had een kwade dronkl over mij, door praten met verschillende mensen ben ik gestopt met jenever, baco geen last van, partner gelukkig, ik gelukkig, omgeving gelukkig.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:53:42 #166
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78051313
Eigenlijk verdient TS ook een paar klappen voor de vraag stellen.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_78051366
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:51 schreef saaw het volgende:
[..]
Heb je de OP uberhaupt gelezen?
[..]
Maargoed verder ben ik het wel me je eens.
Yups gelezen, denk alleen dat de topic al duidelijk had mogen zijn.
pi_78056349
TS: vraag me af waarom je uberhaupt denkt dat iemand hier gaat zeggen dat slaan toegestaan is.
Denk je echt dat ze hier zeggen dat ze hun vriend/ vriendin weleens gewoon een mep verkopen omdat ze zich niet konden beheersen?

Totaal kansloos als je je partner slaat... tis me nog nooit overkomen maar mocht het zo zijn vrees ik voor diegene toch dat ie aan de andere kant van mijn deur komt te staan... definitief.
pi_78058650
fysiek geweld of verbaal geweld. Beiden zijn belachelijk en een teken aan de wand dat diegene zich niet kan beheersen.

Wanneer fysiek/verbaal geweld acceptabel wordt? waarschijnlijk wanneer het verbaal of fysiek geweld van de andere kant onacceptabel wordt.

(ps: ook doorvragen is een serieuze vorm van verbaal geweld)
pi_78068105
Nee.
pi_78068558
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je de trigger wel hebt, kun je in plaats van jezelf goed praten ook gewoon hulp zoeken. Of nadenken volgende keer.
Goedpraten gaat wat ver.
Maar ik heb wel eens een vriendin op laten halen door de politie, omdat ik wanhopig was. Dat leek me veiliger voor haar, want ze stopte niet met treiteren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 16-02-2010 19:19:41 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78068834
quote:

Ben ik nou de gek hier of wat? (En nee, ik zit niet achter haar aan dus van mijn part blijft ze eeuwig bij hem). Ik heb alleen bij dat soort jongetjes zin om ze dood te rijden, ofzo. Ook niet goed, maar in elk geval met een goede reden. En eigenlijk vind ik het alleen maar erger als je slaat ALS je dronken bent. Uiteraard ben ik tegen slaan, zeker tegen het slaan van je vriendin.
Ah, en doodrijden is minder erg dan slaan?

Hier zijn wel maatregelen nodig, maar dat zullen ze beiden eerst zelf in moeten zien.

Ik denk, dat slaan zelden uit de lucht komt vallen. Ikzelf ben tenminste pas na lang treiteren zover te krijgen.
Dus meestal is er wel meer aan de hand en dienen die onderliggende problemen opgelost te worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:21:55 #173
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_78068970
Nee.
Waving.....can be positive or negative!..:)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:25:01 #174
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78069112
Ik schrik me al het leplazerus als iemand verbaal of anderszins (met servies gooien oid) plotseling uitvalt. Als iemand zijn hand naar me opheft dan is het einde oefening. Onder elke omstandigheid.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:26:50 #175
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78069200
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goedpraten gaat wat ver.
Maar ik heb wel eens een vriendin op laten halen door de politie, omdat ik wanhopig was. Dat leek me veiliger voor haar, want ze stopte niet met treiteren.
Zelf weglopen was geen optie? Ze had je opgesloten in haar huis?
pi_78069246
Iemand op laten halen door de politie is een minstens net zo heftige daad van agressie als een klap verkopen. Veel heftiger eigenlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78085283
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:23 schreef Devpartner het volgende:
(ps: ook doorvragen is een serieuze vorm van verbaal geweld)
Leg mij die eens uit?
pi_78089465
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:26 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Zelf weglopen was geen optie? Ze had je opgesloten in haar huis?
Was mijn huis en ze wilde niet weggaan.
Een heel lieve meid, leuk en attent en lekker. Maar verknipt en zo gek als een ui.
pi_78090363
Nee, dat is niet acceptabel. hoe de omstandigheden ook zijn, het mag gewoon niet.
En ik weet dit uit eigen ervaring.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_78101367
Nee, en ik zal het nooit accepteren ook.
Ik ben 19 jaar samen met mijn vrouw en er is nog nooit een klap gevallen hier.
Tot dusver hebben we alles als weldenkende en volwassen mensen onze problemen opgelost.
We heben het zeker niet altijd even makkelijk gehad en er is hier financieel heel wat misgegaan het afgelopen jaar waardoor het wederzijds vertrouwen in elkaar een behoorlijke deuk heeft opgelopen.
Deze problemen zijn nu opgelost en we werken er allebei aan om ons leven te beteren en dat gaat behoorlijk goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')