Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.
Gewoon zorgen dat je zelf geen schade leidt, da's nooit acceptabel.
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 februari 2010 20:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.
En wat jij dan met hem van plan bent, is dat wel acceptabel?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
Je bent een simpele schoft. Zie dat maar in de context.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
nou wat ik ben toch een vreselijke man!
het gaat toch altijd om de context, je moet alles in verhouding zien
Die van jou zijn alleen een beetje uit balans.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
nou wat ik ben toch een vreselijke man!
het gaat toch altijd om de context, je moet alles in verhouding zien
en jij mag je partner wel slaan?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
Dat dus, er zijn situaties waar in het gebeurd dn het is nooit goed te praten is ,het is gewoon not done!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
Liever moraalridder, dan excuus-mepper...quote:Op maandag 15 februari 2010 23:14 schreef OeJ het volgende:
Al die moraalridders hier, sjonge toch, alsof het zo erg is... Je mag iedereen slaan op zijn tijd...behalve mij.
Het is makkelijk de moraalridder uit te hangen, als je de trigger niet hebt.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Liever moraalridder, dan excuus-mepper...
"... maar je moet het in de juiste context zien..."
Nee hoor dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind wel, dat de schade van lichamelijk geweld hier erg aangezet wordt.
Een goed gekozen woord kan kwetsen tot in het diepst van de ziel, terwijl een simpele klap maar oppervlakkig pijn doet. En soms zelfs tot bezinning kan brengen.
Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om hier principiële uitspraken over te doen
Je kent jezelf slecht!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 01:24 schreef saaw het volgende:
[..]
Nee hoor dat valt wel mee.
Slaan is ten aller tijden tegen mijn principes.
Zo moeilijk was dat niet
Als je de trigger wel hebt, kun je in plaats van jezelf goed praten ook gewoon hulp zoeken. Of nadenken volgende keer.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is makkelijk de moraalridder uit te hangen, als je de trigger niet hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |