abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77816030
Topictitel spreekt voor zich.

Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?

Graag jullie reacties
pi_77816082
IMHO niet, tenzij het natuurlijk s&m is

losse handjes=exit
Tuut Tuut Tuut
pi_77816092
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:10:02 #4
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_77816133
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Dat dus..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:10:21 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_77816143
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:

Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?

Graag jullie reacties
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:10:38 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_77816158
Ligt een beetje aan de context, ik neem aan dat TS het niet heeft over bdsm-gerelateerd slaan. En nee, dan is het niet geaccepeert. Weg wezen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_77816210
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
Hier zat ik ook aan te denken. Wat heb je uitgehaald?!
pi_77816223
nee, nooit.
slaan=out
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_77816403
Eng gedoe over nooit mogen slaan.
Als je het type bent dat snel fysiek wordt, doe je ding zou ik zeggen. Ik heb daar niks mee te maken. Misschien dat dat soort mensen elkaar ook wel opzoeken. Dan ben je een stel dat soms je frustraties uit door even flink te 'stoeien'.
Vind het altijd wel erg laf als een man een vrouw slaat en zij durft er niets tegen te doen en kan zich ook niet verweren. Maar dat hele principe is kinderachtig; je gaat immers ook geen kleuters pesten, of je huisdier een week geen eten geven, ofzo. Beetje misbruik maken van je (in het geval van slaan: lichamelijke) superioriteit.

Ah well, ik ben sowieso nooit fysiek aggresief.. Hou er totaal niet van, niet mijn ding, problemen praat ik altijd uit en dat werkt voor mij het beste.
pi_77816545
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Voelde me daarna wel kut...maar goed...kon er vrij weinig aan doen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:24:13 #11
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_77816649
Je vraagt naar de bekende weg.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_77816701
quote:
pi_77816714
quote:

[..]

Dan verdiend ze gewoon een klap
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77816730
Er zijn heus wel dingen die erg genoeg zijn om dat te rechtvaardigen. Maar als het slaan rechtvaardigt, is het dusdanig erg dat je eigenlijk gewoon de ander eruit moet schoppen, dus dat is beter.

Ik heb zeker wel eens een ex te hard door elkaar geschud... maar slaan? Dat niet, nee. Moet er niet aan denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door heiden6 op 09-02-2010 18:53:00 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:27:59 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77816808
Wanneer een vrouw mij aanhoudend blijft meppen en ik eerst van te voren 5 keer gewaarschuwd heb dat het nu wel heel erg irritant wordt, dan wil ik wel eens een mep terug verkopen. Dan vind ik het wel acceptabel.
pi_77816834
Geweld is sowieso nooit goed te praten.
pi_77816839
Ik spank m'n vriendin ook wel eens
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:34:42 #18
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77817042
Als je aan het stoeien of sexen bent wel, anders zeker niet.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:35:31 #19
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_77817075
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Voelde me daarna wel kut...maar goed...kon er vrij weinig aan doen.
Zet heel Fok! blauw.
pi_77817435
Ik denk dat de meeste mensen het niet acceptabel vinden.
Ik werd zelf aardig snel fysiek in een ruzie, ik word gewoon zo kwaad dat ik moet slaan of huilen en als ik het kan maken dan mep ik er liever op los (bij wijze van).
Mijn vriend werd het een keer zat en sloeg me eens terug, deed pijn maar ik kon het uiteindelijk wel begrijpen van zijn kant. Voor mij was het ook duidelijk: bij hem kan ik dat niet meer maken.
Natuurlijk gillen mensen dat het écht níet kan.... maar heel soms is het toch wel acceptabel. Maar goed iedereen zit natuurlijk lekker op hun high horse en oordeelt maar wat raak.
pi_77817590
-edit- doei

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 09-02-2010 19:13:30 ]
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:56:07 #22
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_77817970
Slaan is altijd een teken van zwakte meestal een gebrek aan verbale vaardigheid.
Echte mannen hebben altijd honger
pi_77818843
neen
pi_77819440
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:35 schreef smoking-snares het volgende:

[..]

dinsdag 9 februari 2010 @ 19:35:01 #25
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77819494
Vind als je als man zijnde je vriendin slaat dan ben je echt niet goed

Als mijn vriendin me zou slaan zou ik het denk ik der wel vergeven omdat ik dan moet lachen:P
pi_77819528
tuurlijk, als ze zonder te vragen uit de keuken komt !
pi_77820080
Nope.... Maar ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik geslagen zou worden. Ik denk dat ik je bovenarmen dan wel heeeeeel strak zou vasthouden.
pi_77820362
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef draaijer het volgende:
Nope.... Maar ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik geslagen zou worden. Ik denk dat ik je bovenarmen dan wel heeeeeel strak zou vasthouden.
Ja precies,...dat was toen ik opeens superhard in m'n ballen werd geslagen. Dan had ik opeens een reflex dat ik haar sloeg...niet super hard maar toch. Het deed gewoon zo godsgruwelijk veel pijn.

Achteraf voel je dat je het niet had moeten doen, maar op dat moment kan ik het echt niet laten...was een reflex. Zou normaal nooit een meisje durven te slaan.
pi_77822339
Slaan is nooit acceptabel in een relatie. Nooit, nada never. Hoe erg de situatie ook is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77822488
Nooit!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:57:45 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77823023
quote:
Ansich wel, echter met de uitzondering van voorbeelden zoals een van de posters bijv. als de een de ander bewust pijn doet, en in een reflex dus een tik plaats vind vind ik dat wel acceptabel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77823085
vanwaar dit topic TS? daar ben ik wel benieuwd naar.
Doe eens lief!
pi_77823197
quote:
Dat.

Behoorlijk open deur ook. TS wat heb je gedaan / is je overkomen?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:02:18 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77823245
Nou ben ik erg benieuwd naar de achtergrond van de vraag van TS.

Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.

In alle andere gevallen is het onacceptabel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:03:33 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77823301
Misschien is het n.a.v. dit topic? Sla jij je vriendin (tijdens de sex)?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_77823558
Bedoel je zoiets:

of zoiets?

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_77824235
quote:

[..]

Ik denk niet dat het dan bij overwegen blijft maar dat er gewoon een waas voor m'n ogen zou komen en genoemde vriendin beter kan maken dat ze zich uit de voeten maakt .

Maar goed, dan heb je het wel over héél extreme gevallen. Normaal gesproken zou ik zowel duwen, slaan of wat dan ook niet accepteren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_77824262
Nee, tenzij je dat zelf graag wenst als vorm van bdsm
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77824291
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:

Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.

Dan ken ik een vrouw die elke dag wel een paar tikken zou moeten krijgen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_77827001
no way.. dan is het dus meteen over.

Ook al is het begrijpeljk, hij hoeft het niet te proberen. Als ie iets anders kappot maakt vind ik prima, maar tegenover mensen dient ie zich gewoon te kunnen beheersen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_77827425
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:

Graag jullie reacties
Tenzij ze hierop kickt terwijl jullie onder de lakens liggen is dit absoluut onder geen enkele omstandigheid aanvaardbaar, doe normaal !
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:57:30 #42
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_77829714
quote:
Hoezo begrijpelijk?

Ik heb er 0,0 begrip voor je slaat sowieso al niet en al helemaal niet mensen waarvan je houdt.
Echte mannen hebben altijd honger
pi_77830047
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef Gras_eter het volgende:

[..]

Hoezo begrijpelijk?

Ik heb er 0,0 begrip voor je slaat sowieso al niet en al helemaal niet mensen waarvan je houdt.
Meestal ga je pas slaan op het moment waar je niet zoveel meer van elkaar houdt
pi_77831096
Mijn vriendin zat een x de hele tijd mijn hoofd te kietelen (waar ik echt niet tegen kan) in een reflex schoot mijn hand uit en raakte hard haar neus waardoor ze bijna bloedneus had. Zij deelde daarop direct een paar meppen uit (op mijn borst).

Lomp van mij, maar ik schrok dat ze fysiek werd, hier heb ik haar ook direct op aangesproken. Ook gedreigd dat als ze vaker fysiek wordt ik bij haar weg ga. Geweld is idd een teken van zwakte.
pi_77831495
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:

Dit dus.
1x meegemaakt. En hoe pijn het me ook deed om het te doen, het was gewoon op dat moment de enige oplossing.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77831531
Jouw fout. Eerder duidelijk maken dat ze niet meer aan je hoofd moet zitten.
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:41:54 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77831578
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77831701
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn vriendin zat een x de hele tijd mijn hoofd te kietelen (waar ik echt niet tegen kan) in een reflex schoot mijn hand uit en raakte hard haar neus waardoor ze bijna bloedneus had. Zij deelde daarop direct een paar meppen uit (op mijn borst).

Lomp van mij, maar ik schrok dat ze fysiek werd, hier heb ik haar ook direct op aangesproken. Ook gedreigd dat als ze vaker fysiek wordt ik bij haar weg ga. Geweld is idd een teken van zwakte.

Dit is volgens mij wel een heel stuk mindere vorm van geweld dan dat hier in dit topic wordt aankaart. Ten eerste sloeg je haar bijna een bloedneus. Ten 2e een vrouw die op de borst van een man slaat doet nagenoeg geen schade aan. Slap in het gezicht is ook niet bepaald geweld.

Volgens mij hebben we het hier meer over een man die een vrouw met de volle vuist in het gezicht slaat ofzo.
pi_77831762
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
niet mijn grenzen ken? Lees eens beter, die handeling gebeurde in een reflex, ik schrok en gooide automatisch de hand in de lucht en die kwam per ongeluk (hard) tegen haar neus terecht. Per ongeluk en onbewust dus. Die paar meppen van haar echter, waren wel heel bewust en gericht.

Logisch dat je dan gaat dreigen, wie zit er nu te wachten op een vriendin die je elke slaat als je haar per ongeluk pijn doet etc.
pi_77831796
Haha die moeilijke serieuze reacties over mensen die "met pijn in hun hart een tikje uitdeelden" omdat het écht niet anders kon, dat ze zichzelf misschien ooit vergeven na een eeuwigheid rotte appeltjes eten in de schaduw van een olifantendrol.

Doe moeilijk. Slaan is zwak, maar sommige mensen zijn zwak. Lijkt soms wel alsof doorbroken taboes weer plaats maken voor nieuwe, om de status quo op te houden.

Zou het zelf nooit doen, maar misschien vinden sommige mensen het geen probleem en slaan ze fijn hun partner terug, omdat hun vocabulaire geen duidelijkere uiteenzetting van hun argumenten toelaat. Laat ze lekker, boeiend? Als dat nou werkt, doe lekker je ding dan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')