abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77905822
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.
Ze was hartstikke lief (en lekker!) maar zo gek als een ui. Heeft ook niet echt lang geduurd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77905872
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:13 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb er 1 keer aan gedacht om mn (destijds) vriendin te slaan... ik schrok er zelf al van dat het in mn gedachten voorbij kwam. Sommige vrouwen verdienen het wel maar nog voel ik me te goed om ze te slaan.
Gadverdamme!
Wat een hypocrisie!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77906001
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Al die idiote scenario's die hier bedacht worden

Ik denk eerlijk gezegd dat je je vriend/vriendin ontzaglijk veel meer pijn kan doen met een paar woorden of gemene acties, dan met slaan. Als ik een lijstje zou moeten maken van wat je écht niet kan doen in een relatie, zou een klap ergens in de middenmoot staan.
Ja, dat ben ik wel met je eens.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:16:41 #129
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77906328
Slaan is voor kleuters
Snollebolt
pi_77907377
Sommige zijn nog steeds niet volwassen genoeg om het met woorden op te lossen..

Zo moeilijk ook he iets uitpraten ipv het uitmeppen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_77907553
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sommige zijn nog steeds niet volwassen genoeg om het met woorden op te lossen..

Zo moeilijk ook he iets uitpraten ipv het uitmeppen
Zolang je woorden nog als wapens gebruikt, kun je wapens i.p.v. woorden terug verwachten.

Echt uitpraten is geen kwestie van woorden, maar van begrijpen en invoelen.
pi_77909092
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:07:02 #133
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_77914744
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 15 februari 2010 @ 06:15:09 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78009278
Ja hoor, prima acceptabel.

Zolang je partner ermee instemt.
pi_78009369
één keer een mep gegeven. 4x gewaarschuwd dat ze niet haar ijsklompjes (voeten) op mijn buik moest zetten. Er bij gezegd dat ze dan een mep kreeg. Maar ja, ze wilde toch 'grappig' zijn. Ze kon er wel om lachen
pi_78015624
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Topictitel spreekt voor zich.

Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?

Graag jullie reacties
Ongetwijfeld, maar fysiek geweld is in alle andere gevallen verwerpelijk.
pi_78015866
Het is zeker nooit acceptabel dat je partner je slaat. Dit is nimmer goed te keuren. We leven niet meer in de middeleeuwen...
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
pi_78016082
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef robby0123 het volgende:
Het is zeker nooit acceptabel dat je partner je slaat. Dit is nimmer goed te keuren. We leven niet meer in de middeleeuwen...
en terugslaan?
pi_78020486
Slaan in een relatie wijst op een machtsconflict. Want soms is een relatie veel meer dan alleen maar twee mensen die iets met elkaar hebben. Er is dan bijvoorbeeld een gezamenlijke eigen woning, en gezamenlijke kinderen. Er spelen dan veel dingen. Als een van de partners dan ook nog een persoonlijkheidsstoornis heeft, kan de andere partner in 'onmogelijke' situaties terechtkomen. Praten helpt dan niet meer.

Leren communiceren via een cursus zou dan nog kunnen helpen, maar alleen als beiden daarvoor openstaan. Als dat ook niet meer het geval is, ontstaat een relatie waarin fysiek geweld (of dreiging daarmee) een oplossing kan zijn om tot een zeker evenwicht te komen. Als het geweld ondraaglijk is, is het beter om toch maar uit elkaar te gaan.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_78030320
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.
pi_78030671
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:32 schreef Friek_ het volgende:

[..]

In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.
Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.

Gewoon zorgen dat je zelf geen schade leidt, da's nooit acceptabel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78031017
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.

Gewoon zorgen dat je zelf geen schade leidt, da's nooit acceptabel.
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.
pi_78031202
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.
pi_78031527
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
...Life Is What Happens, While You're Making Plans...
pi_78032208
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.
Gefeliciteerd!
Ik herinner me nog hoe groot mijn opluchting was toen ik ontdekte dat ik niet in blinde drift raakte maar het gewoon bij een klap liet. Dat ik mezelf kon vertrouwen!
pi_78032473
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
En wat jij dan met hem van plan bent, is dat wel acceptabel?
pi_78035666
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
nou wat ik ben toch een vreselijke man!

het gaat toch altijd om de context, je moet alles in verhouding zien
pi_78037361
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.

Je bent een simpele schoft. Zie dat maar in de context.
pi_78037930
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:

Die van jou zijn alleen een beetje uit balans.
pi_78038051
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
en jij mag je partner wel slaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')