Ze was hartstikke lief (en lekker!) maar zo gek als een ui. Heeft ook niet echt lang geduurd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.
Gadverdamme!quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:13 schreef EggsTC het volgende:
Ik heb er 1 keer aan gedacht om mn (destijds) vriendin te slaan... ik schrok er zelf al van dat het in mn gedachten voorbij kwam. Sommige vrouwen verdienen het wel maar nog voel ik me te goed om ze te slaan.
Ja, dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Al die idiote scenario's die hier bedacht worden![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat je je vriend/vriendin ontzaglijk veel meer pijn kan doen met een paar woorden of gemene acties, dan met slaan. Als ik een lijstje zou moeten maken van wat je écht niet kan doen in een relatie, zou een klap ergens in de middenmoot staan.
Zolang je woorden nog als wapens gebruikt, kun je wapens i.p.v. woorden terug verwachten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sommige zijn nog steeds niet volwassen genoeg om het met woorden op te lossen..
Zo moeilijk ook he iets uitpraten ipv het uitmeppen
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
Ongetwijfeld, maar fysiek geweld is in alle andere gevallen verwerpelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Topictitel spreekt voor zich.
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
en terugslaan?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef robby0123 het volgende:
Het is zeker nooit acceptabel dat je partner je slaat. Dit is nimmer goed te keuren. We leven niet meer in de middeleeuwen...
In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
In dit geval zou ik ook een klap geven. Een harde ook. Maar zoals al gezegd: geweld is natuurlijk amper te rechtvaardigen, ook niet als het zeer begrijpelijk is. Al zou ik zeker te weten een klap geven in extreme situaties (zoals hierboven beschreven) of als zij mij een klap gaf in een ruzie.
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, dan nog niet. Wel direct een goeie advocaat nemen en het geld terug halen (want dat is tenslotte gewoon diefstal). Vervolgens alles bij de politie neerleggen en even een belletje doen met de Amerikaanse ambassade. Hetzelfde geldt trouwens voor de auto, ook daar mag ze voor opdraaien.
Gewoon zorgen dat je zelf geen schade leidt, da's nooit acceptabel.
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard is dat een extreme situatie waarbij valsheid in geschrifte en andere juridische aspecten (vernieling) een rol spelen, maar het gaat eerder om het idee: als iemand je zo hard naait zou ik toch zeker een klap geven. Of dat nu moreel te rechtvaardigen is of niet.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 februari 2010 20:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zou het nog nooit doen. Maar goed, ik ben ook al vaak genoeg in situatie geweest waarin iemand een vuist om mijn hoofd wilde planten en ook toen sloeg ik niet terug. Nu sloegen ze ook meestal mis en kan ik mezelf vrij makkelijk fysiek verweren zonder te meppen, maar ik ben er toen wel achtergekomen dat ik die trigger gewoon niet heb. Ik handel meestal rationeel en ben gewoon niet snel van mijn stuk.
En wat jij dan met hem van plan bent, is dat wel acceptabel?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
Je bent een simpele schoft. Zie dat maar in de context.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
nou wat ik ben toch een vreselijke man!
het gaat toch altijd om de context, je moet alles in verhouding zien
Die van jou zijn alleen een beetje uit balans.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:13 schreef ragnarokgod het volgende:
ja ik heb wel eens klap gegeven aan me moeder, me ex vriendin en me huidige in mijn prille 30 levensjaren.
nou wat ik ben toch een vreselijke man!
het gaat toch altijd om de context, je moet alles in verhouding zien
en jij mag je partner wel slaan?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef LadyVC het volgende:
Als mn partner me zou slaan...? Beter slaapt hij met zn ogen open!!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |