abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79921504
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, dat heb je nou eenmaal op een forum, dit is een onderwerp waar ik gewoon een mening over heb, dan kun je dat verwachten. Ik begrijp gewoon niet hoe je in zo'n situatie boos kunt worden en iemand een tik kunt uitdelen. Mijn grensen worden echt nooit overschreden door een of andere bezopen grietje, die negeer ik verder gewoon. Wat boeit het jou nou als ze je vals beschuldigd? Je draait je om een bestelt twee bier.

Slaan is gewoon een uiting van frustratie en die komt weer voort uit het feit dat je zo'n situatie blijkbaar niet aan kunt. Ik zou zeggen, werk eraan.
Nou heb je het duidelijk over een situatie in een bar of disco of zo.
Het topic gaat iover het slaan van een partner.
Dat is echt iets heel anders, want met een partner heb je een sterke band (mag ik hopen).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79921572
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:49 schreef JarnoF het volgende:
Slaan hoort sowieso niet thuis in een relatie. Ok, spanky-spank is ok.

Als een man een vrouw slaat en ik zie het, hoek ik die gast gelijk neer. (En nee, dit zeg ik niet alleen, heb het gedaan) Is 1 van de dingen die ik absoluut niet kan hebben.

Wanneer een vrouw een man slaat, tja, vind het ook geen porem en vertelt me gelijk dat het een pauperwijf is
Dubbele moraal?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79921701
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:35 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Je partner een klap geven in een absurde situatie moet van mij wel kunnen want door een klap op je gezicht krijg je meestal wel een ''wake up call'', zo ga je van je eigen wereldje weer terug naar realiteit en besef je wat je fout hebt gedaan. Maar de kracht die je zet moet dan natuurlijk wel beperkt blijven.

Zoals ik al eerder op fok heb gelezen: als (wij) vrouwen zo nodig gelijk willen zijn als ''de man'', dan mogen wij ze slaan als ''een man'' en zo ook geslagen worden door ''een man''.
Dat zeg ik ook wel eens: "Ik ben geëmancipeerd en mag dus vrouwen slaan.".
Sommigen slaan hard terug, dat is dan wel weer jammer.
  zondag 4 april 2010 @ 07:07:37 #224
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_79924803
Even een hypothetische vraag he, stel dat een vrouw jóu slaat, in de veronderstelling dat jij haar niet zal slaan, ''omdat je meisjes niet slaat''.

Ben ik dan een eikel om te zeggen, je mept als een kerel, dus je incasseert ook maar als een kerel?''
'sup.
  zondag 4 april 2010 @ 09:23:19 #225
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_79925340
quote:
Op zondag 4 april 2010 07:07 schreef De_Groentenboer het volgende:
Even een hypothetische vraag he, stel dat een vrouw jóu slaat, in de veronderstelling dat jij haar niet zal slaan, ''omdat je meisjes niet slaat''.

Ben ik dan een eikel om te zeggen, je mept als een kerel, dus je incasseert ook maar als een kerel?''
In mijn optiek ben je dan een eikel jup.
Draai je gewoon om en dump die chick wanneer je een relatie met dr hebt.
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
  zondag 4 april 2010 @ 10:05:27 #226
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_79925816
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Voelde me daarna wel kut...maar goed...kon er vrij weinig aan doen.
wat een onzin, geweld is nooit goed, van een vrouw ook niet. Als je gewaarschuwd hebt kan ze best een tik krijgen om weer redelijk te worden.

Vrouwen horen zich net zo goed in te houden als mannen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 4 april 2010 @ 10:14:30 #227
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_79925935
quote:
Op zondag 4 april 2010 07:07 schreef De_Groentenboer het volgende:

Nee hoor, als je van een willekeurige vrouw een klap krijgt mag je gerust terugslaan. Bij je partner ligt dat natuurlijk wat anders, dit omdat je een band met haar hebt.

Zo belachelijk dat een vrouw zou moeten kunnen slaan zonder een klap terug te krijgen.
  zondag 4 april 2010 @ 10:21:03 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_79926062
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:39 schreef roseonthesnow het volgende:
TS is nu pas terug.

Ik vroeg het me juist af omdat de algemene opinie is dat het onacceptabel is, maar dergelijke dingen toch gebeuren. Ik wilde gewoon weten welke redenen er nodig zijn om iemand tot dergelijke geweldadigheden te bewegen.

+ TS is zelf geslagen en niet weggegaan, maar weet niet of dit wel het beste besluit is geweest.

En nee ik ben niet vreemdgegaan oid.

Verder wil ik het er inhoudelijk niet over hebben ook, maar door de reacties in dit topic blijkt wel hoe ernstig de situatie niet goed zit.

En ik zal jullie vertellen dat dat vanaf de zijlijn heel makkelijk is om uberhaupt te roepen, dat zou ik ook gedaan hebben vanuit die positie, maar als je zelf in zo'n situatie zit wordt alles opeens veel complexer.
ik heb zelf ooit in de gewelddadige relatie gezeten en het is het moeilijkste dat er is. dat snap ik. niemand kan jou ook helpen eigenlijk, je zult zelf de kracht moeten vinden om weg te gaan, want slaan is nooit acceptabel.
ga weg daar, zo snel als je kunt. en zoek hulp.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 april 2010 @ 10:07:02 #229
282696 b00nke
Boontje komt om zijn ...
pi_80073933
quote:
Op zondag 4 april 2010 10:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Nee hoor, als je van een willekeurige vrouw een klap krijgt mag je gerust terugslaan. Bij je partner ligt dat natuurlijk wat anders, dit omdat je een band met haar hebt.

Zo belachelijk dat een vrouw zou moeten kunnen slaan zonder een klap terug te krijgen.
Waarom ligt dat bij je partner dan anders? Dat is toch ook een vrouw die slaat? Juist een partner moet zich inhouden en niet slaan. Maar achteraf klagen dat iemand terugslaat kan niet, ook niet als het je partner is. Gewoon de handjes thuis houden dan is er geen enkel probleem.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:11:40 #230
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_80074047
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef b00nke het volgende:

[..]

Waarom ligt dat bij je partner dan anders? Dat is toch ook een vrouw die slaat? Juist een partner moet zich inhouden en niet slaan. Maar achteraf klagen dat iemand terugslaat kan niet, ook niet als het je partner is. Gewoon de handjes thuis houden dan is er geen enkel probleem.
Je partner hoor je überhaupt niet te slaan, zoals je zelf ook al zegt.
Als de ander zich dan dusdanig verlaagd is dat triest, maar het terugslaan is dan nog triester en toont je zwakte nogal.
Ik zou een 'wildvreemde' vrouw die me een tik verkoopt misschien wel een tik teruggeven (ligt aan de situatie), mijn vriendin absoluut niet al zou het daarna m'n vriendin ook niet meer wezen.

Zolang het niet uit zelfverdediging is, vind ik het slaan van een ander sowieso nogal sneu.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:23:08 #231
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_80085342
Grappig dat iedereen in dit topic beweert meteen weg te gaan als ze 1 keer worden geslagen door hun partner. Een logische gedachte ook, totdat het daadwerkelijk gebeurd. Of denk je dat al die mensen die fysiek mishandeld worden in hun relatie vantevoren zoiets hadden van, he ja lekker, effe in elkaar getikt worden door mn partner..
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  donderdag 8 april 2010 @ 17:13:10 #232
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_80089899
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef b00nke het volgende:

[..]

Als mijn vader of een vriend mij een klap zou geven sla ik ook minder snel terug dan wanneer een willekeurige man op straat dat doet, dat heeft meer met een band/relatie te maken.

Als een vrouw een man slaat zie ik geen reden om niet terug te mogen slaan, net zo goed als wanneer een man een man slaat. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een vrouw alles maar moet kunnen maken omdat ze toch nooit een klap kan krijgen.

Je mag niemand slaan, zowel mannen als vrouwen niet, alleen in uitzonderlijke situaties kan ik me voorstellen dat je dit wel doet. Als iemand zelf begint met slaan lijkt me dat een prima reden om terug te slaan.
pi_80092823
Ik vind van niet. Je bent beiden volwassen (neem ik aan) en daarom kan het verbaal ook goed af.
Ik zou een uitzondering maken als ik zie dat het emotie is en dus niet rationaal recht in je gezicht slaat. Ik zou emotie kunnen begrijpen.. Ik kan mijzelf ook niet altijd beheersen als het om emotie gaat..

In gewone ruzies mag het niet voorkomen. Elkaar op de vingers wijzen oke... maar slaan
pi_80117311
Ik heb m'n vriendin ook wel eens geslagen. Er was in onze relatie een periode dat het erg slecht ging tussen ons, en we bijna elke dag ruzie hadden. Op de desbetreffende avond was het vanaf thuiskomst van het werk al raak. Opmerkingen, gebitch, gekleineer, you name it. Ik kan daar voor een tijdje wel ff tegen, maar als je van 18.00 t/m 03.30 continu character assasination loopt te plegen is de maat op een gegeven moment vol.
Ik geef d'r gelijk (ook al heeft ze het niet), het is niet goed. Ik ga weg naar het balkon om ff weg te zijn, ZE LOOPT ME ACHTERNA en gaat gewooon verder met razen en tieren. Ik ga de flat uit naar buiten op een bankje zitten, hoofd bonkend van irritatie, 5 minuten later komt ze ook en liep weer een scene te maken met geraas en getier. Ik kom weer naar binnen, ze gaat weer verder.
Op het laatst ben ik ZO pissed, hou een trillend van woedende vinger voor d'r gezicht van "je moet nu ECHT kappen" en hoop dat ze dat doet. Haar reactie? Ze begint te lachen en slaat m'n vinger weg. In een reflex sla ik d'r arm weg en raakt haar hard in d'r gezicht. Meteen begint de sirene te loeien" whaaaaaaaaaaaa je hebt me geslagen, jij monster!" en zo verder... haar kant van de uren durende terreur schijnt ze vergeten te zijn en niets te betekenen.

Ben ik er trots op? Nee. Ik vind ook persoonlijk dat geweld geen oplossing is.
Heb ik er spijt van? Eerlijk gezegd, totaal niet. Na die urendurende TERREUR van d'r vind ik dat ze het in dit geval verdient heeft..

Het is overigens wel bij die ene mep gebleven in alle jaren
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:43:22 #235
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80117588
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:36 schreef Son-Goku het volgende:
Ik heb m'n vriendin ook wel eens geslagen. Er was in onze relatie een periode dat het erg slecht ging tussen ons, en we bijna elke dag ruzie hadden. Op de desbetreffende avond was het vanaf thuiskomst van het werk al raak. Opmerkingen, gebitch, gekleineer, you name it. Ik kan daar voor een tijdje wel ff tegen, maar als je van 18.00 t/m 03.30 continu character assasination loopt te plegen is de maat op een gegeven moment vol.
Ik geef d'r gelijk (ook al heeft ze het niet), het is niet goed. Ik ga weg naar het balkon om ff weg te zijn, ZE LOOPT ME ACHTERNA en gaat gewooon verder met razen en tieren. Ik ga de flat uit naar buiten op een bankje zitten, hoofd bonkend van irritatie, 5 minuten later komt ze ook en liep weer een scene te maken met geraas en getier. Ik kom weer naar binnen, ze gaat weer verder.
Op het laatst ben ik ZO pissed, hou een trillend van woedende vinger voor d'r gezicht van "je moet nu ECHT kappen" en hoop dat ze dat doet. Haar reactie? Ze begint te lachen en slaat m'n vinger weg. In een reflex sla ik d'r arm weg en raakt haar hard in d'r gezicht. Meteen begint de sirene te loeien" whaaaaaaaaaaaa je hebt me geslagen, jij monster!" en zo verder... haar kant van de uren durende terreur schijnt ze vergeten te zijn en niets te betekenen.

Heb ik er spijt van? Eerlijk gezegd, totaal niet. Na die urendurende TERREUR van d'r vind ik dat ze het in dit geval verdient heeft..

En het is nog aan?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_80118090
ja, ondanks af en toe nog een klein akkefietje is het nu een normale stabiele relatie
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_80118602
quote:

JIJ MONSTER ZE MOESTEN JE OPSLUITEN EN DE SLEUTEL WEGGOOIEN!1!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:17:00 #238
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80118879
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:55 schreef Son-Goku het volgende:
ja, ondanks af en toe nog een klein akkefietje is het nu een normale stabiele relatie
Woow... Ik zou niet om kunnen gaan met zo'n partner denk ik.
En hoewel ik je klap eigenlijk best terecht vond weet ik ook niet of ik bij iemand zou blijven die me een mep verkoopt...

Maarja, dat is iets dat je alleen kan beoordelen als je zelf in de situatie zit.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_80146345
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:17 schreef Yuki het volgende:

[..]

Woow... Ik zou niet om kunnen gaan met zo'n partner denk ik.
En hoewel ik je klap eigenlijk best terecht vond weet ik ook niet of ik bij iemand zou blijven die me een mep verkoopt...

Maarja, dat is iets dat je alleen kan beoordelen als je zelf in de situatie zit.
*Yuki* mept terug om bij de ander te blijven te kunnen rechtvaardigen.. (Een creatieve oplossing voor het gestelde probleem..)
pi_80146739
quote:

Respect! Dat je het zo lang vol hebt kunnen houden. Ik had zo'n iemand direct in de ijskast gezet of was weggelopen. Dat je het daarmee volhoudt. (toffe avatar trouwens )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')