Dat dus..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Begrijpelijk: misschien. Acceptabel: nooit.
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Topictitel spreekt voor zich.
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
Hier zat ik ook aan te denken. Wat heb je uitgehaald?!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Dan verdiend ze gewoon een klapquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef SuperFokker het volgende:
Ik heb mijn ex wel eens ooit geslagen...ze kneep me zo hard in mijn ballen dat ik uit reflex haar in haar gezicht sloeg.
Voelde me daarna wel kut...maar goed...kon er vrij weinig aan doen.
Ja precies,...dat was toen ik opeens superhard in m'n ballen werd geslagen. Dan had ik opeens een reflex dat ik haar sloeg...niet super hard maar toch. Het deed gewoon zo godsgruwelijk veel pijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef draaijer het volgende:
Nope.... Maar ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik geslagen zou worden. Ik denk dat ik je bovenarmen dan wel heeeeeel strak zou vasthouden.
Ansich wel, echter met de uitzondering van voorbeelden zoals een van de posters bijv. als de een de ander bewust pijn doet, en in een reflex dus een tik plaats vind vind ik dat wel acceptabelquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Dat.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Ik denk niet dat het dan bij overwegen blijft maar dat er gewoon een waas voor m'n ogen zou komen en genoemde vriendin beter kan maken dat ze zich uit de voeten maaktquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan ken ik een vrouw die elke dag wel een paar tikken zou moeten krijgenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:
Nou ben ik erg benieuwd naar de achtergrond van de vraag van TS.
Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.
In alle andere gevallen is het onacceptabel.
Tenzij ze hierop kickt terwijl jullie onder de lakens liggen is dit absoluut onder geen enkele omstandigheid aanvaardbaar, doe normaal !quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
Hoezo begrijpelijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Meestal ga je pas slaan op het moment waar je niet zoveel meer van elkaar houdtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Hoezo begrijpelijk?
Ik heb er 0,0 begrip voor je slaat sowieso al niet en al helemaal niet mensen waarvan je houdt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Tinkepink het volgende:
Nou ben ik erg benieuwd naar de achtergrond van de vraag van TS.
Overigens ken ik nog wel een uitzondering waarin een tikje eventueel acceptabel kan zijn: een klein tikje in het gezicht in het geval van een hysterische aanval. Zo dat je het wel even voelt en schrikt, maar zeker niet pijn doet. als het een echte hysterische aanval is en iemand dreigt door te draaien kan dit helpen om hem/haar weer bij zinnen te krijgen.
In alle andere gevallen is het onacceptabel.
?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Jouw fout. Eerder duidelijk maken dat ze niet meer aan je hoofd moet zitten.
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn vriendin zat een x de hele tijd mijn hoofd te kietelen (waar ik echt niet tegen kan) in een reflex schoot mijn hand uit en raakte hard haar neus waardoor ze bijna bloedneus had. Zij deelde daarop direct een paar meppen uit (op mijn borst).
Lomp van mij, maar ik schrok dat ze fysiek werd, hier heb ik haar ook direct op aangesproken. Ook gedreigd dat als ze vaker fysiek wordt ik bij haar weg ga. Geweld is idd een teken van zwakte.
niet mijn grenzen ken? Lees eens beter, die handeling gebeurde in een reflex, ik schrok en gooide automatisch de hand in de lucht en die kwam per ongeluk (hard) tegen haar neus terecht. Per ongeluk en onbewust dus. Die paar meppen van haar echter, waren wel heel bewust en gericht.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Jouw fout. Eerder duidelijk maken dat ze niet meer aan je hoofd moet zitten.
Ik vind het echt heel zwak dat je je vriendin dreigt, omdat je zelf niet je grenzen kent. Waarom praat je daar niet over?
Dankje dat je mijn situatie perfect kan inschatten en hem zo goed begrijptquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:49 schreef Bot13 het volgende:
Haha die moeilijke serieuze reacties over mensen die "met pijn in hun hart een tikje uitdeelden" omdat het écht niet anders kon, dat ze zichzelf misschien ooit vergeven na een eeuwigheid rotte appeltjes eten in de schaduw van een olifantendrol.
Doe moeilijk. Slaan is zwak, maar sommige mensen zijn zwak. Lijkt soms wel alsof doorbroken taboes weer plaats maken voor nieuwe, om de status quo op te houden.
Zou het zelf nooit doen, maar misschien vinden sommige mensen het geen probleem en slaan ze fijn hun partner terug, omdat hun vocabulaire geen duidelijkere uiteenzetting van hun argumenten toelaat. Laat ze lekker, boeiend? Als dat nou werkt, doe lekker je ding dan
[ afbeelding ]
Ging niet over jou specifiek hoor. En dan nog, niet over jouw situatie maar meer de algemene houding dat je je diep moet schamen en misschien vergeven mag worden (misschienquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dankje dat je mijn situatie perfect kan inschatten en hem zo goed begrijpt
Dat dus. Ik heb die reactie trouwens ook niet echt in me.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Slaan is nooit acceptabel in een relatie. Nooit, nada never. Hoe erg de situatie ook is.
Wat een goedpraterij voor jezelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:43 schreef CherryBom het volgende:
Ik werd zelf aardig snel fysiek in een ruzie, ik word gewoon zo kwaad dat ik moet slaan of huilen en als ik het kan maken dan mep ik er liever op los (bij wijze van).
Heeft werkelijk níets met high horses te maken, maar met respect voor de ander (en jezelf...).quote:Maar goed iedereen zit natuurlijk lekker op hun high horse en oordeelt maar wat raak.
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je op zo'n moment iemand wilt slaan. Er zijn zoveel andere opties: gooi wat stuk, loop weg, sla een deur dicht, scheld iemand de huid vol. Slaan zou echt niet in mij opkomen. En dat verwacht ik dus ook niet van mijn partner.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Taurus het volgende:
Een klap is bij mij zeker niet gelijk 'oprotten'. Ik kan het me bij sommige situaties wel voorstellen. Als iets wordt verteld (iets lulligs, vreemdgaan of iets dergelijks, of 'n enorme rotopmerking) en je hebt zo'n impulsieve vlaag van woede bijvoorbeeld. Of je krijgt iemand niet tot bedaren, dan wil het ook nog wel eens mis gaan.
Is mishandeling iets waar je lichamelijk iets aan over houdt? Bij elke vorm van intimidatie (fysiek of niet) kan zo'n partner bij mij linea recta de deur uit.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef Taurus het volgende:
Als het echt mishandeling is, in die zin dat je er echt iets aan over houdt, 'n blauwe plek of iets dergelijks. Dan is er wel iets mis, vind ik.
Ik ben zelf niet zo bang van fysieke intimidatie dus ik zou er geen blauwe plekken 'on the inside' van overhouden.
Jij kan je geen situatie voorstellen waarin je een ander iets aan wilt doen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:21 schreef Tasha het volgende:
[..]
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je op zo'n moment iemand wilt slaan. Er zijn zoveel andere opties: gooi wat stuk, loop weg, sla een deur dicht, scheld iemand de huid vol. Slaan zou echt niet in mij opkomen. En dat verwacht ik dus ook niet van mijn partner.
Dat is wat anders dan iemand slaanquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij kan je geen situatie voorstellen waarin je een ander iets aan wilt doen?
Oh ja, dát is helemaal niet erg.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Tasha het volgende:
Ik ben niet zo van de primitieve reactie. Meer van de uitgeslepen evil acties, vooral als het partners betreft.
Wat zij zegt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:08 schreef Sinceria het volgende:
Wat zij zeggenquote:
Dat beweer ik absoluut niet, maar dat doe je niet zomaar. Iemand een mep geven wel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja, dát is helemaal niet erg.![]()
Iemand z'n auto mollen, roddels verspreiden, bestelen, whatever, dat is allemaal heel beschaafd.
Nu trek je het wel erg ver door. Slaan in een relatie is not done.quote:Ik kan mij levendig voorstellen dat als iemand mij maar hard genoeg naait in een relatie dat ik mijn hoofd verlies, dan moet het wel héél ver gaan, 'gewoon' vreemdgaan zou daar niet genoeg voor zijn bijvoorbeeld.
Meer zoiets in de trant van je partner die je vertelt dat hij/zij seropositief is vanwege een affaire en daarna nog maanden lang onbeschermd sex met jou heeft gehad. Op zo'n moment kan ik het me levendig voorstellen als je de ander iets aandoet. En ik zou het ook niemand kwalijk nemen als ze op dat moment een klap/trap/duw uitdelen. Of meerdere
Wat is dat nou voor een argument?quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:13 schreef Tasha het volgende:
[..]
Dat beweer ik absoluut niet, maar dat doe je niet zomaar. Iemand een mep geven wel.
[..]
Dat soort dingen gebeuren anders toch echt lieve schat, ik vraag me af hoe jij zou reageren als je erachter komt dat je AIDS hebt omdat je vriendje een of andere snol heeft liggen neuken.quote:Nu trek je het wel erg ver door. Slaan in een relatie is not done.
Wraak willen nemen omdat iemand je iets geflikt heeft, is iets anders dan iemand slaan bij de medeling dat je iets geflikt is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is dat nou voor een argument?*KLAP* "wtf?!?! waarom doe je dat???", "Ja, zomaar...."
Daar gaat dit topic niet over. Desalniettemin zou ik zo'n dude niet zomaar op zijn bek slaan, maar andere maatregelen overwegen.quote:Dat soort dingen gebeuren anders toch echt lieve schat, ik vraag me af hoe jij zou reageren als je erachter komt dat je AIDS hebt omdat je vriendje een of andere snol heeft liggen neuken.
Nee begrijpelijk. Weet je hoeveel pijn dat doet? Ik vind het eerder ziek om daarmee te dreigen. Onhumaan gewoon.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
..nou even terzijde iemand, een vent sloeg mij dus een keer...ik zei nog een keer...en dan trap ik je kloten totaal naar de filestijnen...
nooit meer gebeurd..frappant hé?
Ja. Natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Graag jullie reacties
Ik heb het dus niet over een moment waarop je een actie kan uitdenken. Ik heb het over impulsiviteit. Kan zijn dat jij nooit impulsief bent hoor, maar als iemand mij echt tot waanzin drijft zie ik wel eens maar 1 mogelijkheid.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Tasha het volgende:
Ik ben niet zo van de primitieve reactie. Meer van de uitgeslepen evil acties, vooral als het partners betreft.
Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja. Natuurlijk.
Begrijpelijk is niet moeilijk. Voortdurende pesterij van wat voor soort dan ook. Zoals van dat echtpaar, waarvan de man op zijn 40ste een half jaar was vreemdgegaan. Op zijn 75ste heeft hij zijn vrouw doodgeslagen, omdat ze na al die jaren hem er nog steeds over lastig viel.
Ikzelf heb wel eens een vriendin laten ophalen door de politie. Om 04:00 hield ze me nog wakker met irritant gefluister en gescheld. Ik was bang haar dood te slaan. De politie was er snel, dat moet ik zeggen.
Wanhoop is een sterke drijfveer. Absolute wanhoop om jezelf duidelijk te maken.
Acceptabel? Nee. Uiteindelijk helpt fysiek geweld toch niet en moet er in de psyche een oplossing gevonden worden. Dus dan kun je beter meteen stoppen. Hoogstens een beetje, om de urgentie te laten voelen.
en wat was de context in jouw geval?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:30 schreef SicSicSics het volgende:
Maar word TS nou geslagen thuis of hoe zit dat!?!
Ik heb wel eens een knal voor me harses gehad van mijn vriendinIk heb haar niet gedumpt dus ja, het is acceptabel. De context waarin het gebeurt is echter wel van belang!
Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:31 schreef RvLaak het volgende:
en wat was de context in jouw geval?
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)
Acceptabel:
Een paar keer na flauwe grappen mijnerzijds!
Tijdens de sex.
Dan was ik wss exit geweestquote:On acceptabel:
1 x zonder enige reden gewoon, met de vlakke hand.Ik heb haar vriendelijk verzocht dat nooit meer te doen. Dit was 6 jaar geleden en het is nooit meer voorgekomen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:05 schreef RvLaak het volgende:
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?
Ik niet!quote:Dan was ik wss exit geweest.
Je snapt het nog steeds niet he? Fysiek geweld in welke vorm dan ook is net zo goed 'wraak nemen'. En daar is niks beschaafds aan. Je selectieve verontwaardiging over geweld als wraak maar de goedkeuring van andere methoden is nogal hypocriet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:33 schreef Tasha het volgende:
[..]
Wraak willen nemen omdat iemand je iets geflikt heeft, is iets anders dan iemand slaan bij de medeling dat je iets geflikt is.
[..]
Maar lieverd, daar gaat het topic juist wél over. Over de vraag of er situaties zijn waarin het 'acceptabel' is dat je je partner slaat. Overigens ben ik erg benieuwd naar wat jij in zo'n geval wél acceptabel vindt.quote:Daar gaat dit topic niet over. Desalniettemin zou ik zo'n dude niet zomaar op zijn bek slaan, maar andere maatregelen overwegen.
Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuisquote:Op donderdag 11 februari 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:
begrijpelijk, ja. Acceptabel, nee.
Ik zal mn vriendin nooit slaan, tenzij ze mij een mep geeft.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuis
Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:22 schreef RvLaak het volgende:
[..], I know... Afgezien van het feit dat ik aangeef het enkel als reactie, dus niet bewust, te doen. Was het ook een mooie indicatie van de hypocriete houding van vele mensen in dit topic. Mezelf incluis
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.
Alleen doe je daar de werkelijkheid geen eer mee aan. Conflicten horen bij relaties en ja, er zijn situaties denkbaar waarbij ik absoluut geen medelijden heb als er een tik/duw/trap uitgedeeld wordt en daarmee dus eigenlijk impliciet het als 'acceptabel' bestempel.
Dat wil niet zeggen dat ik het normaal of acceptabel vind als 1 partner structureel geweld toepast op de ander.
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partnerquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "
Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "
Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?
Dat zijn dezelfde lui die na drie bier in het uitgaansleven ook opeens reden zien om iemand een vuist te geven... "ja, maar die kerel begon..."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |