Nee begrijpelijk. Weet je hoeveel pijn dat doet? Ik vind het eerder ziek om daarmee te dreigen. Onhumaan gewoon.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
..nou even terzijde iemand, een vent sloeg mij dus een keer...ik zei nog een keer...en dan trap ik je kloten totaal naar de filestijnen...
nooit meer gebeurd..frappant hé?
Ja. Natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Topictitel spreekt voor zich.
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
Ik heb het dus niet over een moment waarop je een actie kan uitdenken. Ik heb het over impulsiviteit. Kan zijn dat jij nooit impulsief bent hoor, maar als iemand mij echt tot waanzin drijft zie ik wel eens maar 1 mogelijkheid.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:37 schreef Tasha het volgende:
Ik ben niet zo van de primitieve reactie. Meer van de uitgeslepen evil acties, vooral als het partners betreft.
Volgens mij moet jij gewoon eens andere verwachtingen gaan krijgen van je vriendinnen, de huidige soort klinkt niet echt gezond.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja. Natuurlijk.
Begrijpelijk is niet moeilijk. Voortdurende pesterij van wat voor soort dan ook. Zoals van dat echtpaar, waarvan de man op zijn 40ste een half jaar was vreemdgegaan. Op zijn 75ste heeft hij zijn vrouw doodgeslagen, omdat ze na al die jaren hem er nog steeds over lastig viel.
Ikzelf heb wel eens een vriendin laten ophalen door de politie. Om 04:00 hield ze me nog wakker met irritant gefluister en gescheld. Ik was bang haar dood te slaan. De politie was er snel, dat moet ik zeggen.
Wanhoop is een sterke drijfveer. Absolute wanhoop om jezelf duidelijk te maken.
Acceptabel? Nee. Uiteindelijk helpt fysiek geweld toch niet en moet er in de psyche een oplossing gevonden worden. Dus dan kun je beter meteen stoppen. Hoogstens een beetje, om de urgentie te laten voelen.
en wat was de context in jouw geval?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:30 schreef SicSicSics het volgende:
Maar word TS nou geslagen thuis of hoe zit dat!?!
Ik heb wel eens een knal voor me harses gehad van mijn vriendinIk heb haar niet gedumpt dus ja, het is acceptabel. De context waarin het gebeurt is echter wel van belang!
Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:31 schreef RvLaak het volgende:
en wat was de context in jouw geval?
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat verschilde. (OMG het gebeurde vaker.)
Acceptabel:
Een paar keer na flauwe grappen mijnerzijds!
Tijdens de sex.
Dan was ik wss exit geweestquote:On acceptabel:
1 x zonder enige reden gewoon, met de vlakke hand.Ik heb haar vriendelijk verzocht dat nooit meer te doen. Dit was 6 jaar geleden en het is nooit meer voorgekomen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:05 schreef RvLaak het volgende:
Wat versta jij dan onder slaan? Bitchslap, of echt gericht op pijn doen?
Ik niet!quote:Dan was ik wss exit geweest.
Je snapt het nog steeds niet he? Fysiek geweld in welke vorm dan ook is net zo goed 'wraak nemen'. En daar is niks beschaafds aan. Je selectieve verontwaardiging over geweld als wraak maar de goedkeuring van andere methoden is nogal hypocriet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:33 schreef Tasha het volgende:
[..]
Wraak willen nemen omdat iemand je iets geflikt heeft, is iets anders dan iemand slaan bij de medeling dat je iets geflikt is.
[..]
Maar lieverd, daar gaat het topic juist wél over. Over de vraag of er situaties zijn waarin het 'acceptabel' is dat je je partner slaat. Overigens ben ik erg benieuwd naar wat jij in zo'n geval wél acceptabel vindt.quote:Daar gaat dit topic niet over. Desalniettemin zou ik zo'n dude niet zomaar op zijn bek slaan, maar andere maatregelen overwegen.
Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuisquote:Op donderdag 11 februari 2010 08:58 schreef RvLaak het volgende:
begrijpelijk, ja. Acceptabel, nee.
Ik zal mn vriendin nooit slaan, tenzij ze mij een mep geeft.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus je zou het wel doen, ergo, 'nooit' hoort niet in je zin thuis
Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:22 schreef RvLaak het volgende:
[..], I know... Afgezien van het feit dat ik aangeef het enkel als reactie, dus niet bewust, te doen. Was het ook een mooie indicatie van de hypocriete houding van vele mensen in dit topic. Mezelf incluis
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, iedereen lijkt hier het sociaal wenselijke antwoord te geven idd.
Alleen doe je daar de werkelijkheid geen eer mee aan. Conflicten horen bij relaties en ja, er zijn situaties denkbaar waarbij ik absoluut geen medelijden heb als er een tik/duw/trap uitgedeeld wordt en daarmee dus eigenlijk impliciet het als 'acceptabel' bestempel.
Dat wil niet zeggen dat ik het normaal of acceptabel vind als 1 partner structureel geweld toepast op de ander.
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partnerquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "
Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met de mensen die menen (en volgens mij in de meerderheid zijn) dat het nooit acceptabel is, "behalve dan natuurlijk . . . "
Sorry, maar slaan is gewoon altijd een zwaktebod en als je weet dat je onder bepaalde omstandigheden zo reageert, hoor je dat volgens mij niet te accepteren. Dan doe je er maar wat aan. Bedenk bij jezelf eens waar die neiging dan vandaan komt, hoe kom je ooit op het punt dat slaan een logische volgende stap lijkt?
Dat zijn dezelfde lui die na drie bier in het uitgaansleven ook opeens reden zien om iemand een vuist te geven... "ja, maar die kerel begon..."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |