Wat 'n situatie ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partner. Misschien dat jij dan liever een goed gesprek aangaat of keer je de andere wang toe en wacht je totdat betreffende partner er gratis een hepatitisvariant bij doet?
Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, als je bijvoorbeeld te horen krijgt dat je AIDS hebt dankzij je vreemdgaande partner. Misschien dat jij dan liever een goed gesprek aangaat of keer je de andere wang toe en wacht je totdat betreffende partner er gratis een hepatitisvariant bij doet?
Het gaat om een impulsieve reactie. Er komt helemaal geen 'wat gaat dit helpen' bij kijken natuurlijk. Het is een reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?
Wat is er mis met gewoon die partner lekker laten voor wat het is - wat voegt een klap toe? Behalve dan dat je jezelf verlaagd tot tokkie-niveau?
Kerel, gelóóf maar dat dit soort dingen voorkomen hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat 'n situatie ookDan ben je toch alleen in shock over jezelf, ga je je partner toch niet meer meppen. Maak er maar gewoon vreemdgaan van, dat is al voldoende en 'n stuk realistischer.
Weet je hoe natuurlijk het fundament achter die gedachte eigenlijk is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zou dan nog niet slaan - wat heb je eraan? Dat betekent dus eigenlijk dat jij denkt dat je jezelf beter voelt door op dat moment geweld toe te passen? Weet je hoe ziek het fundament van die gedachte eigenlijk is?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je vriendin je net verteld heeft dat ze zwanger is van je beste vriend, ze tevens jullie huis verkocht heeft en van het geld met je beste vriend een reis geboekt heeft naar de VS met de intentie om daar te blijven, en ze bij wijze van grap na je auto aan bagger getrapt heeft, dán bevind je je in een situatie waarin je fysiek geweld mogelijk zou kunnen overwegen.
Aids omdat je partner is vreemdgegaan.. Sorry, maar dat is bijna een nu.nl berichtje waard, dat is gewoon 'n 'goed verhaal'. Het zal best eens voorkomen, misschien voornamelijk in de homoscene, maar het is een heel raar voorbeeld sowieso.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kerel, gelóóf maar dat dit soort dingen voorkomen hoor.
Ja, mensen die vreemd gaan hebben nooit geslachtsziektes, totaal onwaarschijnlijk, behalve homo's!1!1!!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Aids omdat je partner is vreemdgegaan.. Sorry, maar dat is bijna een nu.nl berichtje waard, dat is gewoon 'n 'goed verhaal'. Het zal best eens voorkomen, misschien voornamelijk in de homoscene, maar het is een heel raar voorbeeld sowieso.
(en ik ben vrouw)
Natuurlijk oke, maar we leven in 2010! Ik vind dat je jezelf moet kunnen beheersen en anders moet toe geven dat er echt iets fout zit. Ik heb verschillende situaties meegemaakt en ik moet zeggen, volgens mij is het erger voor de gene die slaat, dan degene die geslagen wordquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Weet je hoe natuurlijk het fundament achter die gedachte eigenlijk is?
Er zit zeker iets fout als je AIDS krijgt omdat je partner vreemd gaatquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:37 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Natuurlijk oke, maar we leven in 2010! Ik vind dat je jezelf moet kunnen beheersen en anders moet toe geven dat er echt iets fout zit. Ik heb verschillende situaties meegemaakt en ik moet zeggen, volgens mij is het erger voor de gene die slaat, dan degene die geslagen word
Het blijft gewoon een teken van zwakte!
Jij had het over aids. Die kans is zo ongeveer te verwaarlozen. Weet waarover je het hebt als je zo'n raar voorbeeld gebruikt. Dit is overigens totaal offtopic, ik vond het gewoon geen geschikt voorbeeld omdat het zwaar realistisch is waardoor je dus eerder in shock zou verkeren dan zou roepen 'Whuuut?? heb ik aids door jou?? *PATS". De situatie is veel logischer als je *PATS* doet als je partner recht in je gezicht zegt dat de seks met de buren gisteravond veel lekkerder was dan die avond met jou. Dat is alles wat ik wilde zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, mensen die vreemd gaan hebben nooit geslachtsziektes, totaal onwaarschijnlijk, behalve homo's!1!1!!![]()
Leef jij op een roze wolk ofzo? Mensen gaan en masse vreemd en juist de mensen die vreemd gaan hebben het hoogste risico op geslachtziektes.
beetje rare logica heb jijquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zit zeker iets fout als je AIDS krijgt omdat je partner vreemd gaat.
Eerlijk gezegd zou ik er niet raar van opkijken als ik haar ter plekke zou vermoorden als ik erachter kwam
Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij had het over aids. Die kans is zo ongeveer te verwaarlozen. Weet waarover je het hebt als je zo'n raar voorbeeld gebruikt. Dit is overigens totaal offtopic, ik vond het gewoon geen geschikt voorbeeld omdat het zwaar realistisch is waardoor je dus eerder in shock zou verkeren dan zou roepen 'Whuuut?? heb ik aids door jou?? *PATS". De situatie is veel logischer als je *PATS* doet als je partner recht in je gezicht zegt dat de seks met de buren gisteravond veel lekkerder was dan die avond met jou. Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijkquote:En dat homo's een grotere risicogroep voor aids vormen is ook een feit. Echt, laat je eens informeren.
Dood gaan we allemaal sowieso.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:45 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
beetje rare logica heb jij![]()
Dood gaat ze dan toch al..
mijn idee, negeren is pijnlijker en dan zelf gewoon vrolijk verder gaan met je leven..
Maar hoezo die aids toch elke x
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.![]()
[..]
Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijk![]()
Feit blijft dat het mogelijk is, en dat is waar dit topic over gaat: zijn er situaties waarin jij het acceptabel vindt dat er fysiek geweld gebruikt wordt. Ja dus
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ok, dus veilige seks is eigenlijk maar onzin, de kans dat je AIDS krijgt is 'te verwaarlozen'.![]()
[..]
Dat is een feit, dat steeds meer hetero's AIDS krijgen ook, maar dat wist jij als 'goed geinformeerde meid' al lang natuurlijk![]()
Feit blijft dat het mogelijk is, en dat is waar dit topic over gaat: zijn er situaties waarin jij het acceptabel vindt dat er fysiek geweld gebruikt wordt. Ja dus
Alleen in heel zeldzame gevallen zou ik fysiek agressief worden, zoals in het scenario wat ik eerder beschreef. Het moet echt iets zijn wat alle perken te buiten gaat en diepe, misschien wel blijvende schade aanricht. Het moet zó erg worden dat ik ter plekke mijn beheersing zou verliezen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:50 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
[/b]
Dan ben ik nu wel nieuwsgierig of je onder andere omstandigeden ook zou slaan?
bijv. als je vriendin het bloed onder je nagels vandaan haalt, zonder vreemd te gaan..
Zou je der slaan?
Het moet geen standaard communicatiemiddel worden neequote:Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je wel verschil kunt maken tussen incidenteel en structureel. Als een partner zou vreemdgaan en je ook nog eens AIDS zou bezorgen, vind ik dat eenmalig wel een acceptabele reden om over de rooie te gaan. Maar goed, daarna is het schluss met de relatie. Structureel slaan in een relatie vind ik niet acceptabel.
Alleen als dat lekker gevonden wordt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef roseonthesnow het volgende:
Topictitel spreekt voor zich.
Zijn er situaties waarin het acceptabel, of enigzins begrijpelijk is dat jij je partner of je partner jou slaat of duwt of op een andere manier fysiek pijn doet?
Graag jullie reacties
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |