abonnement Unibet Coolblue
pi_77712254

Dit is het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op Fok.

NB: Het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
[2] (streaming TV)

AEX


Europese Indices




Amerikaanse Indices & Futures
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index


Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)


Wereldwijde Indices





Intraday Euro-Dollar


Intraday grondstoffen




Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,'expireren', van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico's door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ' 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ' 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Scheefzitten - Een belegger zit 'scheef' als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als sprinter of speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.



Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #139: Filosoferen of de AEX naar 25 of 1000 gaat!
De Beursvloer #139: Staat de grote ommekeer voor de deur?
De Beursvloer #140: Lets get down down down!
De Beursvloer #141: Als de Fed van huis is dansen de beren
Beursvloer #142: Remember the VW-squeeze!
Beursvloer #143: S_E test zijn geduld
De Beursvloer # 144 waar productiviteit de koersen drukt
Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_77713454
TVP voor de komende week
  Redactie Frontpage zaterdag 6 februari 2010 @ 21:06:30 #3
4530 crew  Crazy Harry
pi_77714102
ik ook tvp...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:15:53 #4
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77714411
tvp
Bedankt Hans.
pi_77715637
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:55 schreef Vandergeld het volgende:
Waarom denk jij dat dit een marktechnische correctie is en geen grote neerwaartse beweging?
Ik zeg nergens dat er een correctie gaande is maar dat de matige minnetjes de afgelopen dagen veel mensen heeft getriggered om hun onverstoorde bull-visie eens te herzien of te overzien.

Zelf ben ik een enorme ramp met het voorspellen van marktbewegingen of met het stockpicken. Daarom volg ik de markten alleen maar tot ik een aantoonbaar beter alternatief vind. Overigens ga ik wel aan stockpicking doen als de juiste kans zich voordoet maar dat is meer omdat ik behoefte heb aan een spanningselement in mijn porto
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_77716095
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:07 schreef edikt het volgende:
Is wiskunde toepasbaar op FA dan?
Uh ja? Ik kan geen typische FA toepassingen (zoals bijv. Cash Flow of kostenverwachtingen) bedenken waar ik geen wiskunde op kan loslaten?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77717088
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uh ja? Ik kan geen typische FA toepassingen (zoals bijv. Cash Flow of kostenverwachtingen) bedenken waar ik geen wiskunde op kan loslaten?
Lijkt mij ook.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 7 februari 2010 @ 00:52:36 #8
206731 Mortaxx
Doomer
pi_77720697
tvp
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_77720869
TVP, ik ga deze ook maar 'ns wat actiever volgen.
pi_77722119
Ben klant bij Binck, en heb twee vraagjes:

1. Kun je ook niet-Nederlandse staatsobligaties kopen? Ik zie alleen NL-obligaties.
2. Als je een 'bestens' order geeft, wat is dan de kans dat je (veel) meer dan de genoteerde waarde betaald voor een aandeel of tracker? Ik kijk momenteel vooral naar iShares ed, maar wil eigenlijk gewoon een bestens order geven, maar ja, dalijk betaal ik ineens een paar procent teveel...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 februari 2010 @ 02:12:25 #11
862 Arcee
Look closer
pi_77722163
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:49 schreef RvLaak het volgende:
TVP voor de komende week
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 februari 2010 @ 02:15:30 #12
862 Arcee
Look closer
pi_77722199
quote:
Op zondag 7 februari 2010 02:08 schreef vive_la_france het volgende:
2. Als je een 'bestens' order geeft, wat is dan de kans dat je (veel) meer dan de genoteerde waarde betaald voor een aandeel of tracker? Ik kijk momenteel vooral naar iShares ed, maar wil eigenlijk gewoon een bestens order geven, maar ja, dalijk betaal ik ineens een paar procent teveel...
Waarom zou je een bestens-order willen geven? Je kunt altijd een limiet iets boven of onder de koers waarvoor je wilt kopen of verkopen instellen. Dan krijg je 'm in feite ook bestens, alleen nooit boven of onder die limiet.
pi_77722236
Bestens-orders zijn voor babyboomers die via een grootbank handelen
  zondag 7 februari 2010 @ 11:02:16 #14
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 februari 2010 @ 11:03:57 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77724791
quote:
Op zondag 7 februari 2010 02:08 schreef vive_la_france het volgende:
Ben klant bij Binck, en heb twee vraagjes:

1. Kun je ook niet-Nederlandse staatsobligaties kopen? Ik zie alleen NL-obligaties.
Voor zover ik weet niet
quote:
2. Als je een 'bestens' order geeft, wat is dan de kans dat je (veel) meer dan de genoteerde waarde betaald voor een aandeel of tracker? Ik kijk momenteel vooral naar iShares ed, maar wil eigenlijk gewoon een bestens order geven, maar ja, dalijk betaal ik ineens een paar procent teveel...
Die spreads op iShares zijn niet zo heel groot hoor. Kijk tijdens markturen naar het orderboek (dit kun je zien in Binck), dan zie vaak een heel grote 'bid' en een heel groot 'ask' volume. Normaal gesproken zal je order dan op die 'ask' koers worden uitgevoerd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 februari 2010 @ 11:19:28 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77724990
quote:
Op zondag 7 februari 2010 02:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom zou je een bestens-order willen geven? Je kunt altijd een limiet iets boven of onder de koers waarvoor je wilt kopen of verkopen instellen. Dan krijg je 'm in feite ook bestens, alleen nooit boven of onder die limiet.
Vroeger had een bestens order voorrang op een limietorder (Ik weet niet zeker of dat nog steeds zo is in de huidige electronische handel). Dus er vindt prijsvorming plaats (bijvoorbeeld ¤25,50) waarop 1500 aandelen kunnen worden verhandeld en er zijn bestensorders voor 1000 aandelen en limietorders voor 750 aandelen. Dan gingen die bestensorders eerst. Voor de resterende 500 aandelen waren de limietorders pas aan de beurt. 250 limietorders werden dan pas op de volgende koers uitgevoerd (of niet als de nieuwe prijs niet meer binnen de limiet lag).

Een ander probleem is dat je met een limietorder vaak achter de feiten aanloopt. Een aandeel dat snel stijgt mis je net terwijl je order natuurlijk wel wordt uitgevoerd als het zakt . In het verleden toen ik nog veel kortetermijn handel deed heb ik denk ik meer geld verloren door dat soort gedoe dan ik heb uitgespaard door iets betere koersen te krijgen.

Zelf geef ik in liquide markten (S&P500 futures tijdens markturen, aandelen zoals ING, RDS, UN, etc) bijna altijd bestensorders. Maar of dat veilig is zie je doorgaans wel aan de spread en volumes in het orderboek. Illiquide markten zoals de meeste opties en kleine aandelen zou ik wel met limietorders doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77725761
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:19 schreef SeLang het volgende:
Zelf geef ik in liquide markten (S&P500 futures tijdens markturen, aandelen zoals ING, RDS, UN, etc) bijna altijd bestensorders. Maar of dat veilig is zie je doorgaans wel aan de spread en volumes in het orderboek. Illiquide markten zoals de meeste opties en kleine aandelen zou ik wel met limietorders doen.
Same . Ik geef eigenlijk altijd bestens orders mits de orderboeken er echt rutjeprut uit zien. Heb te vaak gehad dat ik met een stop loss of limiet order gekloot aan de broek had hangen waar je niet vrolijk van werd. En al helemaal niet bij de aanschaf van iets, die paar centen die het dan scheelt maakt op het totale plaatje niks uit. Je koopt immers iets met de gedachte dat het geld op gaat leveren. Dan ga ik naar niet een kiele kiele order neer zetten die er voor kan zorgen dat het helemaal niet in mn portefeuille terecht komt door een verkeerd gekozen order.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77726272
Tvp
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_77728964
Alle beurzen houden price/time-priority aan, de hoogste prijs wint altijd. Bestens worden eerst uitgevoerd, daarna limietorders met de hoogste buy-limiet of laagste sell-limiet.
En inderdaad opties altijd met limiet-orders werken, de prijzen kunnen bij hoge volatiliteit zo ontzettend fluctueren dat je met een limietorder altijd goedkoper uit bent, bij 10 contracten is het dan vaak al 100tjes werk.
pi_77729055
TVP
pi_77729072
Deze telling hanteer ik voor de Nasdaq, ik verwacht komende 2 weken vrij rustige weken met hogere koersen.
  Moderator zondag 7 februari 2010 @ 15:12:50 #22
236264 crew  capricia
pi_77730596
tvp
Definitely not CIA
pi_77731985
tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_77733090
tvp
pi_77734158
Alleen maar TVPs

pi_77735545
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uh ja? Ik kan geen typische FA toepassingen (zoals bijv. Cash Flow of kostenverwachtingen) bedenken waar ik geen wiskunde op kan loslaten?
Klinkt mij meer in de oren als bedrijfseconomie.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:49:40 #27
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_77735560
tvp
  zondag 7 februari 2010 @ 17:57:21 #28
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77735761
tvp
The more debt, the better
  zondag 7 februari 2010 @ 18:29:35 #29
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_77736719
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Alleen maar TVPs

[ afbeelding ]
Tijd voor een nieuw forum: Desperate Topics Voor Als Alle Beurzen Gesloten Zijn
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 februari 2010 @ 19:13:27 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77738189
De huidige Shiller P/E gedeeld door z'n eigen lange termijn gemiddelde is op de huidige koers (SP500=1066) 1.194, oftewel 19,4% hoger dan zijn lange termijn gemiddelde.

In mijn dataserie sinds 1880 zijn er 31 maanden geweest waarop de Shiller P/E ongeveer dezelfde waarde had (range 1.174 - 1.214). De annualised total return over de volgende 20 jaar als je was ingestapt op één van die 31 punten bedroeg gemiddeld 3.98%.

Gezien alle economische ellende is het eigenlijk ongelofelijk dat de aandelenmarkt op een dergelijk bubbleniveau standhoudt! (tot nu toe dan)

[ Bericht 22% gewijzigd door SeLang op 07-02-2010 19:28:29 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 7 februari 2010 @ 20:57:40 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77742858
En als je naar de P/E kijkt vanaf 1944? Want alles wat daarvoor gebeurde is mi niet zo relevant meer, dat was een compleet andere wereld, met zelfs andere economische wetten (deels)

Dan is die P/E gemiddeld al een stuk hoger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77743277
Vraagje wat in een ander topic niet beantwoord werd:
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:22 schreef Rejected het volgende:
Ik heb een vraagje, Obama zei het volgende:
[..]

Own is bezitten en invest is vermogen verschaffen in de zin van eigen vermogen in het hedge fund.
Maar wat bedoelt hij precies met sponsoren? Ik neem aan dat banken nog steeds wel vreemd vermogen mogen verschaffen toch?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 februari 2010 @ 21:37:24 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77745282
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef LXIV het volgende:
En als je naar de P/E kijkt vanaf 1944? Want alles wat daarvoor gebeurde is mi niet zo relevant meer, dat was een compleet andere wereld, met zelfs andere economische wetten (deels)

Dan is die P/E gemiddeld al een stuk hoger.
De bubble van de afgelopen 15 jaar trekt het gemiddelde natuurlijk sterker omhoog over zo'n kortere periode, maar we zitten nu ook 10% hoger dan het gemiddelde van de periode 1944-2009.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77747020
Kan iemand mij vertellen of de actie bij Binck nog loopt waar je een transactietegoed krijgt als je via iemand een rekening opent?
pi_77747508
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:02 schreef Knallert het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de actie bij Binck nog loopt waar je een transactietegoed krijgt als je via iemand een rekening opent?
Yes.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_77758668
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:02 schreef Knallert het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de actie bij Binck nog loopt waar je een transactietegoed krijgt als je via iemand een rekening opent?
Ja, 100 eurotjes, (alleen deze week nog, maar dat stond er vorige week ook...).


Tevens tvp.
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 08:24:06 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77758713
Zo, de Nikkei index staat weer onder de 10.000 pnt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 08:53:21 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77759048
Het is trouwens tijd voor een suckersrally
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77760726
Weekputs 315 gekocht @ 3,35
  maandag 8 februari 2010 @ 10:21:17 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77760756
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:19 schreef TeringHenkie het volgende:
Weekputs 315 gekocht @ 3,35
Je denkt niet dat het nog even gaat stijgen vandaag?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 10:46:11 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77761321
quote:
Greenspan: voorzichtig herstel; zorgen over dalende koersen

Voormalig Fed-president Alan Greenspan voorziet een langzaam herstel van de Amerikaanse economie. Hij zegt ook 'zeer bezorgd'' te zullen worden wanneer aandelenkoersen blijven dalen.

'Waarschuwingssignaal'
Een daling van de koersen is volgens hem ''meer dan een waarschuwingsignaal''. ''Het is belangrijk te bedenken dat aandelenkoersen niet alleen maar papieren winsten zijn, zij hebben een duidelijke invloed op de economie''.

4 weken op rij
Afgelopen week daalden de Amerikaanse koersen voor de vierde achtereenvolgende week. Dat betekende de langste periode van daling sinds juli.

'Werkloosheid blijft hoog'
De werkloosheid blijft volgens Greenspan waarschijnlijk rond de 9-10% dit jaar. In de VS is het aantal banen sinds het begin van de recessie met 8,4 miljoen gedaald. Dat is de grootste teruggang sinds de Grote Depressie van de jaren dertig. In oktober steeg de werkloosheid naar 10% van de beroepsbevolking. Dat was voor het eerst in een kwart eeuw.

Belastingverlaging
Volgens Greenspan is het beste dat het Congres nu kan doen om banen te creëren de belastingen voor kleine ondernemingen te verlagen. Dat is precies wat Obama wil.

© RTLZ.nl
Koersen staan op bubble niveaus (bijna 20% boven historisch gemiddelde, en dat tijdens de ernstigste economische crisis sinds The Great Depression) en Greenspan is bang dat ze gaan dalen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77762350
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je denkt niet dat het nog even gaat stijgen vandaag?
Wat zei je?
pi_77762738
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Koersen staan op bubble niveaus (bijna 20% boven historisch gemiddelde, en dat tijdens de ernstigste economische crisis sinds The Great Depression) en Greenspan is bang dat ze gaan dalen
Greenspan heeft natuurlijk ook niet veel ervaringen met dalingen op de beurs. In de 20 jaar dat hij baas bij de Fed is geweest is de Dow Jones verviervoudigd
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 11:41:38 #44
236264 crew  capricia
pi_77762960
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:22 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wat zei je?
Denk niet dat we het droog gaan houden vandaag...
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 11:42:21 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77762982
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Greenspan heeft natuurlijk ook niet veel ervaringen met dalingen op de beurs. In de 20 jaar dat hij baas bij de Fed is geweest is de Dow Jones verviervoudigd
Behalve dan dat hij in zijn eerste paar maanden als newbie gelijk die 1987 beurscrash voor z'n kiezen kreeg. Maar in hindsight stelde dat natuurlijk ook niks voor.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77762984
Heb het vandaag niet gevolgd. Waarom opeens zo'n afstort?
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_77763015
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk niet dat we het droog gaan houden vandaag...
En waarom dan niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77763032
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En waarom dan niet?
Erwin Krol heb roos
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 11:43:59 #49
236264 crew  capricia
pi_77763052
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En waarom dan niet?
Omdat we steeds verder wegzakken. Van +1% vanochtend, tot een kwart procentje nu.
Dus ik denk dat we natte voeten gaan krijgen...
Definitely not CIA
  maandag 8 februari 2010 @ 11:45:46 #50
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_77763118
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:46 schreef SeLang het volgende:
Koersen staan op bubble niveaus (bijna 20% boven historisch gemiddelde, en dat tijdens de ernstigste economische crisis sinds The Great Depression) en Greenspan is bang dat ze gaan dalen
Ik sta nog even aan de zijlijn en denk na over een obligatiefonds.
pi_77763130
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat we steeds verder wegzakken. Van +1% vanochtend, tot een kwart procentje nu.
Dus ik denk dat we natte voeten gaan krijgen...
een gap word vaal eerst gesloten waarna richting word gekozen.
Thugh life.
pi_77763245
Je zou maar weekputs hebben gekocht
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 11:50:29 #53
236264 crew  capricia
pi_77763268
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:46 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

een gap word vaal eerst gesloten waarna richting word gekozen.
Die gap is nu gesloten!
Definitely not CIA
pi_77763394
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Die gap is nu gesloten!
en meteen weer een spike omhoog, TA zag dat al gebeuren zoals gezegd.
Thugh life.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:04:07 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77763746
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Je zou maar weekputs hebben gekocht
mazzelaar
  maandag 8 februari 2010 @ 12:05:39 #56
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77763801
Het koersverloop van Aegon is wel weer de AEX in het extreme vandaag...

Zal ie dan eindelijk weer door de 4 euro gaan?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:10:09 #57
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_77763951
Ik ben ook wel benieuwd hoever ing nog gaat zakken en wat een mooi instapmoment is.
pi_77763956
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Je zou maar weekputs hebben gekocht
Je doet je naam wel eer aan!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 12:11:41 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77764001
Moet ik m'n spaargeld alweer weghalen bijn Aegon en ING?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 12:12:37 #60
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77764027
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:54 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

en meteen weer een spike omhoog, TA zag dat al gebeuren zoals gezegd.
Dan zie jij meer dan ik

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:15:16 #61
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 12:17:22 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77764166
Sja:

- Dreigende souvereign defaults
- Stijgende rente
- Overgewaardeerde aandelen
- Neger impotent
- FED stopt volgende maand met MBS opkopen
- China staat op het punt te crashen
- Japan insolvent als de rente een procentje stijgt.
- Werkloosheid historisch hoog
- Liabilities VS > aantal dollars op de wereld
- Krediet blijft krimpen
- Banken nog steeds insolvent onder de pre-Obama boekhoudregels

Moet ik nog even doorgaan?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77764535
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dan zie jij meer dan ik

[ afbeelding ]
Ik heb het ook even geprobeerd op te zoeken, kwam ook niet ver Misschien bedoelde hij onderstaand? Wat natuurlijk in de verste verte niet op een spike lijkt laat staan dat TA het ondersteunt

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77764614
Weekputs gedumpt (gekocht 3,35, verkocht 4,30) en weekcalls gekocht
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 februari 2010 @ 12:32:11 #65
862 Arcee
Look closer
pi_77764648
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:11 schreef SeLang het volgende:
Moet ik m'n spaargeld alweer weghalen bijn Aegon en ING?
Aegon bijna onder de 4 euro en ING bijna onder de 6.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:39:47 #66
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_77764860
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_77765611
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:46 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

een gap word vaal eerst gesloten waarna richting word gekozen.
Vanmorgen hadden we geen gap, we openden binnen het koersgebied van afgelopen vrijdag.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:08:42 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77765622
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Aegon bijna onder de 4 euro en ING bijna onder de 6.
Ja, torenhoge koersen nog steeds
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 13:17:02 #69
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77765846
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, torenhoge koersen nog steeds
Ze moeten nog minstens halveren?
Never change a winning formula
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 13:25:32 #70
236264 crew  capricia
pi_77766078
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Weekputs gedumpt (gekocht 3,35, verkocht 4,30) en weekcalls gekocht
Mooie winst, maar toch nog iets te vroeg verkocht zo te zien...we gaan nog lager.
Definitely not CIA
pi_77766136
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Mooie winst, maar toch nog iets te vroeg verkocht zo te zien...we gaan nog lager.
Sterker nog, daar gaat je winst met je weekcalls...
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:31:17 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766272
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:17 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Ze moeten nog minstens halveren?
Oordeel zelf.

En Aegon en ING zijn door hun beleggingsportefeuilles feitelijk een call optie (met hefboom) op de aandelenmarkt en bewegen dus doorgaans sterker dan de markt zelf.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 februari 2010 @ 13:32:57 #73
862 Arcee
Look closer
pi_77766321
ING -4%, daar is een hap afgegaan de laatste dagen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:35:01 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766380
Europese banken liggen nu ook onder vuur vanwege hun exposure naar andere Europese landen die mogelijk gaan defaulten. En bailouts van banken worden lastiger nu landen zelf een bailout nodig hebben...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 13:38:52 #75
236264 crew  capricia
pi_77766508
Is er al een bodem/ steunlijn inzicht?
Definitely not CIA
  maandag 8 februari 2010 @ 13:39:24 #76
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77766527
ING onder de 6 euro, zo maar even extra bijpinnen bij de supermarkt?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:41:30 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766594
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:38 schreef capricia het volgende:
Is er al een bodem/ steunlijn inzicht?
Je kunt altijd wel ergens een lijn trekken ja
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:43:24 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766663
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:39 schreef Zero2Nine het volgende:
ING onder de 6 euro, zo maar even extra bijpinnen bij de supermarkt?
Ik heb net £70k naar ING gepompt (want die geven 3% rente hier in de UK ).
Zal ik dat dan maar weer weghalen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 13:44:21 #79
236264 crew  capricia
pi_77766686
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb net £70k naar ING gepompt (want die geven 3% rente hier in de UK ).
Zal ik dat dan maar weer weghalen?
In de UK toch ook tot een ton (euro) gegarandeerd?
Definitely not CIA
pi_77766797
Jullie hebben toch niet meer dan een ton, waarom zou je het weghalen?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:48:26 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766815
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:44 schreef capricia het volgende:

[..]

In de UK toch ook tot een ton (euro) gegarandeerd?
Yep. Ik ga ga m'n geld natuurlijk niet op een zo'n gammele bank zetten zonder garantie.
Al bestaat er natuurlijk een grote kans dat die garantie helemaal niet kan worden nagekomen als ING omvalt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 13:50:18 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766894
Het is misschien veiliger om je geld nu in bewaring te geven bij hongernegertjes via Kiva (zie signature)

|
|
|
V
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 13:52:09 #83
236264 crew  capricia
pi_77766952
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Yep. Ik ga ga m'n geld natuurlijk niet op een zo'n gammele bank zetten zonder garantie.
Al bestaat er natuurlijk een grote kans dat die garantie helemaal niet kan worden nagekomen als ING omvalt.
Als de ING gaat vallen, dan denk ik dat er van die garantie niet veel meer overblijft...
Definitely not CIA
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 14:03:29 #84
236264 crew  capricia
pi_77767365
Hmm, hoe lager de AEX hoe sneller hij door de punten heen wandelt...
Definitely not CIA
pi_77767410
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:17 schreef SeLang het volgende:
Sja:

- Dreigende souvereign defaults
- Stijgende rente
- Overgewaardeerde aandelen
- Neger impotent
- FED stopt volgende maand met MBS opkopen
- China staat op het punt te crashen
- Japan insolvent als de rente een procentje stijgt.
- Werkloosheid historisch hoog
- Liabilities VS > aantal dollars op de wereld
- Krediet blijft krimpen
- Banken nog steeds insolvent onder de pre-Obama boekhoudregels

Moet ik nog even doorgaan?

, geen idee of je het zo bedoelde, maar zo las ik hem wel...
  maandag 8 februari 2010 @ 14:12:26 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77767701
wat doet die grote V daar in de daggrafiek?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 14:14:20 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77767774
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:12 schreef Lemans24 het volgende:
wat doet die grote V daar in de daggrafiek?
Het PPT heeft gelunched
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77769569
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:12 schreef Lemans24 het volgende:
wat doet die grote V daar in de daggrafiek?
V vorm? Das het begin van een omgekeerde W vorm
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_77772313
Grappig, 't is hier weer al einde van de wereld wat de klok slaat .
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 16:30:22 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77772708
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:38 schreef capricia het volgende:
Is er al een bodem/ steunlijn inzicht?
Voor de Dow Jones ligt er een stevige steun op 40,56.
Daar is de daling in 1932 ook afgeketst!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77773232
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Voor de Dow Jones ligt er een stevige steun op 40,56.
Daar is de daling in 1932 ook afgeketst!
Trekt als een magneet die steunlijn
pi_77773646
Ik blijf het apart vinden dat vooral Amerika ons (europa) de schuld blijft geven over de mindere landen in de EU. Het is net of als die landen opeens binnen een week afgeschilderd worden als erg slecht. Zo heel veel slechter dan een maand of 2 geleden is het echt niet hoor. Het is nog steeds erg slecht daar in die euro landen en dat is niet super snel gegroeid sinds 1 jan. 2010.
quote:
Wall Street is unable to rally Monday as investors remain wary about the strength of the economic recovery and mounting debt worries in Europe.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:54:49 #93
236264 crew  capricia
pi_77773829
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Voor de Dow Jones ligt er een stevige steun op 40,56.
Daar is de daling in 1932 ook afgeketst!

Toen bestond de AEX nog niet, maar wat zou het equivalent zijn, denk je?
Twee punten of zo..
Definitely not CIA
pi_77773832
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat vooral Amerika ons (europa) de schuld blijft geven over de mindere landen in de EU. Het is net of als die landen opeens binnen een week afgeschilderd worden als erg slecht. Zo heel veel slechter dan een maand of 2 geleden is het echt niet hoor. Het is nog steeds erg slecht daar in die euro landen en dat is niet super snel gegroeid sinds 1 jan. 2010.
[..]


Ach, schuld afschuiven zou iedereen doen, indien de kans aanwezig was...
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 16:56:39 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77773916
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:54 schreef capricia het volgende:

[..]


Toen bestond de AEX nog niet, maar wat zou het equivalent zijn, denk je?
Twee punten of zo..
Ik kom uit op 1,3 pnt ofzo

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 08-02-2010 16:57:50 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77773942
"mounting debt worries in Europe."

OMG
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 16:59:41 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77774067
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef piepeloi55 het volgende:
"mounting debt worries in Europe."

OMG
Het interessante is dat Europa feitelijk 'self-correcting' is, dankzij de euro. Landen hebben geen geldprint uitweg meer dus ze MOETEN hun begroting op orde krijgen. Hadden ze dat toch eens in de VS....

De euro
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77774185
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het interessante is dat Europa feitelijk 'self-correcting' is, dankzij de euro. Landen hebben geen geldprint uitweg meer dus ze MOETEN hun begroting op orde krijgen. Hadden ze dat toch eens in de VS....

De euro
Denk je echt dat de euro stabieler is dan een andere munt? Met notoire landen als Italië die er aan mee doen, lijkt me dat nou niet echt een goede basis.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 8 februari 2010 @ 17:02:54 #99
206731 Mortaxx
Doomer
pi_77774229
Vergelijk de Eurolanden waar het erg slecht gaat eens met de problemen in staten zoals California. Dan valt het best mee hier.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 8 februari 2010 @ 17:04:28 #100
206731 Mortaxx
Doomer
pi_77774313
En de DJ staat ook in het groen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 17:07:23 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77774456
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Denk je echt dat de euro stabieler is dan een andere munt? Met notoire landen als Italië die er aan mee doen, lijkt me dat nou niet echt een goede basis.
De euro is een soort van flexibele goudstandaard zolang de ECB politiek onafhankelijk blijft. Een land met een slechte begrotingsdiscipline gaat vanzelf meer rente betalen (risicopremie). Verlaten van de euro is voor zo'n land nog veel duurder want dan wordt de rente op hun schulden (die in euro zijn) nog hoger omdat er een valutarisicopremie bovenop komt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 17:14:06 #102
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77774760
Short op de Pond, dat lijkt me nog niet zo'n slecht idee.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:19:01 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77774943
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
Short op de Pond, dat lijkt me nog niet zo'n slecht idee.

Op die manier heeft iemand wel eens 1 miljard dollar dagwinst gehaald...
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_77775014
Short op de eurousd, twijfel nog
  maandag 8 februari 2010 @ 17:25:38 #105
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77775184
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
Short op de Pond, dat lijkt me nog niet zo'n slecht idee.
Waarom is de Pond eigenlijk zoveel omhoog gegaan de laatste tijd tov de euro en de dollar? Het Verenigd Koninkrijk heeft nou niet bepaald een stabiele economie en zie dan ook geen reden waarom de pond als vluchthaven zou worden moeten gebruikt.
Never change a winning formula
  maandag 8 februari 2010 @ 17:26:37 #106
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77775218
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op die manier heeft iemand wel eens 1 miljard dollar dagwinst gehaald...
Tja, dan zou ik toch enige vorm van startkapitaal moeten hebben.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:27:27 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77775248
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:25 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Waarom is de Pond eigenlijk zoveel omhoog gegaan de laatste tijd tov de euro en de dollar? Het Verenigd Koninkrijk heeft nou niet bepaald een stabiele economie en zie dan ook geen reden waarom de pond als vluchthaven zou worden moeten gebruikt.
Ik vermoed de negativiteit over de euro van de laatste maanden.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:29:45 #108
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77775318
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:26 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja, dan zou ik toch enige vorm van startkapitaal moeten hebben.
Inderdaad en dan blijft het nog een enorme gok! Hij zat immers voor 10 billion dollar short! Dat is ook geen gokje meer, dat is 99.99% zekerheid hebben anders doe je zoiets niet lijkt mij
Never change a winning formula
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 17:33:03 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77775440
Mwah, zo'n gigantische bullmarket is die £ toch niet hoor...

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 17:36:21 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77775571
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:29 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Inderdaad en dan blijft het nog een enorme gok! Hij zat immers voor 10 billion dollar short! Dat is ook geen gokje meer, dat is 99.99% zekerheid hebben anders doe je zoiets niet lijkt mij
Die zekerheid was er ook wel. De £ werd om politieke redenen gesteund met interventieaankopen door centrale banken terwijl de munt fundamenteel heel zwak was. Dat hou je nooit vol want speculanten hebben veel diepere zakken dan een centrale bank.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77776413
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die zekerheid was er ook wel. De £ werd om politieke redenen gesteund met interventieaankopen door centrale banken terwijl de munt fundamenteel heel zwak was. Dat hou je nooit vol want speculanten hebben veel diepere zakken dan een centrale bank.
Uiteindelijk was het dus niet eens een echte speculatie, maar eerder een positie gebaseerd fundamentele analyse
  maandag 8 februari 2010 @ 18:24:20 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77777298
Het is inderdaad wel vreemd dat men zich zo'n zorgen maakt om de euro OMDAT die begrotingsregels zo streng zijn! Hier kun je juist zien als het pijn doet en je mag niet te ver gaan. Net alsof het beter zou zijn als wij de persen ongelimiteerd konden laten draaien!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77777501
Dow Jones weer in gevecht met de 10.000 punten
  maandag 8 februari 2010 @ 18:30:05 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77777610
Wat een rit weer vandaag op de beurs!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:31:28 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77777681
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die zekerheid was er ook wel. De £ werd om politieke redenen gesteund met interventieaankopen door centrale banken terwijl de munt fundamenteel heel zwak was. Dat hou je nooit vol want speculanten hebben veel diepere zakken dan een centrale bank.
Iets tegen heug en meug steunen houdt je nooit vol. Op een zeker moment moet je toch door de pijn heen, pas dan kan je weer opwaarts.

Hetzelfde geldt voor de NL-se huizenmarkt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77778064
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:36 schreef SeLang het volgende:

Die zekerheid was er ook wel. De £ werd om politieke redenen gesteund met interventieaankopen door centrale banken terwijl de munt fundamenteel heel zwak was.
Het gaat verder. Het pond moest binnen de bandbreedte van gekoppelde EMU-munten blijven (mocht 6% van de DM afwijken). Daardoor wist Soros feitelijk precies wat de Bank of England zou doen. Het was alleen een kwestie van heel veel geld kunnen mobiliseren.

Interventie vindt volgens mij veel vaker plaats. In ieder geval nog in de zomer van 2008, toen de dollar tegen alle fundamentals in als een gek aantrok. De FED en ECB hebben toen grote swaplines (wederzijdse leningen in elkaars munt) geopend om die beweging te dempen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 19:08:51 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77779299
Dat klopt. Soros wedde feitelijk op de Bundesbank (dat ze hun rente niet zouden verlagen) en tegen de BOE (die uiteindelijk de interventies nooit zou kunnen volhouden om de munt binnen de ERM grenzen te houden ).

De tijd van de grote interventies puur om een munt te steunen is voor zover ik weet voorbij. Men realiseert zich nu dat interventies alleen tijdelijk eventjes kunnen helpen en meer niet (en dat ten koste van heel veel geld).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 19:32:18 #118
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77780445
Tonights special:
Do not miss this show
# Datum:
8 februari 2010
# Uitzendtijd:
20:55 - 21:53 uur
quote:
Tegenlicht: Quants: De alchemisten van Wall Street Ned 2
Documentaire
Afgelopen jaar suisden wij langs de afgrond tijdens een door quants ingezette ineenstorting van de financiële markten.
Quants zijn de wiskundigen en programmeurs in de machinekamer van ons mondiaal financieel systeem.
We praten met de slimsten op Wall Street en verhalen van binnenuit hoe de slechte hypotheken versneden werden tot winstgevende financiële producten.
Hoe onze financiële markten zich steeds meer afhankelijk hebben gemaakt van modellen en algoritmen en hoe binnen een paar maanden na de crash het alweer business as usual was.
Een financieel-technologische revolutie waarin het nu draait om handelen met de snelheid van het licht...
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 19:34:42 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77780570
quote:
Fitch: New Year, No Improvement as U.S. Prime Jumbo RMBS Delinquencies Approach 10%

U.S. prime jumbo loan performance continued to weaken in January as serious delinquencies rose for the 32nd consecutive month, according to Fitch Ratings in the latest edition of Performance Metrics.

"The new year has brought no relief from declining jumbo loan performance," said Managing Director Vincent Barberio. "The trend line for delinquencies indicates the 10% level could be reached as early as next month."

Although prime jumbo loan delinquencies began to rise in the second quarter of 2007, they accelerated in 2009 nearly tripling over the course of the year. ...

Overall, prime jumbo RMBS 60+ days delinquencies rose to 9.6% for January (up from 9.2% for December 2009). ...
Delinquencies van prime hypotheken op een alltime high.
Green shoots
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:35:02 #120
236264 crew  capricia
pi_77780589
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:32 schreef Deprater het volgende:
Tonights special:
Do not miss this show
# Datum:
8 februari 2010
# Uitzendtijd:
20:55 - 21:53 uur
[..]


Leuk, ff kijken vanavond!
Definitely not CIA
pi_77780776
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Delinquencies van prime hypotheken op een alltime high.
Green shoots
Dit soort zaken hebben altijd even de tijd nodig voor het echt tot ontploffing komt op de markten
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77781352
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:08 schreef SeLang het volgende:
De tijd van de grote interventies puur om een munt te steunen is voor zover ik weet voorbij. Men realiseert zich nu dat interventies alleen tijdelijk eventjes kunnen helpen en meer niet (en dat ten koste van heel veel geld).
In deze tijd met carry trades in allerlei laag-renderende valuta lijkt het me juist een heel effectief wapen. Die carry trades bouwen zich over jaren op maar worden in maanden of zelfs weken teruggedraaid, waarbij munten sterk overdreven klappen krijgen of juist omhoog schieten, wat de instabiliteit in het wereld-financieel stelsel verhoogt en de internationale handel belemmert. Met korte maar grote interventies (de laatste keer werd 500 miljard ingezet als ik me goed herinner) kunnen die bewegingen een beetje gedempt worden.
pi_77781452
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:38 schreef sitting_elfling het volgende:

Dit soort zaken hebben altijd even de tijd nodig voor het echt tot ontploffing komt op de markten
Ik ben benieuwd of dit (en de andere verslechteringen in kredietportefeuilles) weer tot omtuimelende banken gaat leiden. Of dat de FED, Freddy en Fanny met alle brokken blijven zitten.

Hoe dan ook, bearish voor de dollar. Ik hoop dat dat kreng gauw weer omlaag gaat.
pi_77782249
http://www.tijd.be/nieuws(...)euro.8294321-600.art


Hoe hilarisch zou nu een volkswagen-scenario zijn .
pi_77782429
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:51 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of dit (en de andere verslechteringen in kredietportefeuilles) weer tot omtuimelende banken gaat leiden. Of dat de FED, Freddy en Fanny met alle brokken blijven zitten.

Hoe dan ook, bearish voor de dollar. Ik hoop dat dat kreng gauw weer omlaag gaat.
Hoeft niet bearish voor de dollar te zijn, toen de beurzen in 2008 onderuit kukelde werd de dollar ook snel sterker.
pi_77782486
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:09 schreef tony_clifton- het volgende:
http://www.tijd.be/nieuws(...)euro.8294321-600.art


Hoe hilarisch zou nu een volkswagen-scenario zijn .
Idd.
in a crowd you lose humanity
pi_77784374
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:32 schreef Deprater het volgende:
Tonights special:
Do not miss this show
# Datum:
8 februari 2010
# Uitzendtijd:
20:55 - 21:53 uur
[..]


Even een gratis reminder.

Zo maar eens even kijken.
pi_77785506
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:09 schreef tony_clifton- het volgende:
http://www.tijd.be/nieuws(...)euro.8294321-600.art


Hoe hilarisch zou nu een volkswagen-scenario zijn .
Gaat niet gebeuren, daar is de markt veel te groot voor. VW squeeze kon gebeuren omdat de float relatief weinig was bij dat aandeel. En laten we eerlijk zijn, wat is nou 8 miljard?
  maandag 8 februari 2010 @ 21:26:44 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77786182
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Even een gratis reminder.

Zo maar eens even kijken.
Thanks.. was erg de moeite waard.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:52:10 #130
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77787498
WS nog even down the drain op het laatst, morgen rode opening?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 22:18:39 #131
236264 crew  capricia
pi_77788680
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:52 schreef Zero2Nine het volgende:
WS nog even down the drain op het laatst, morgen rode opening?
Gesloten op 9908 toch?
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 22:20:18 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77788767
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:32 schreef Deprater het volgende:
Tonights special:
Do not miss this show
# Datum:
8 februari 2010
# Uitzendtijd:
20:55 - 21:53 uur
[..]
Hopelijk komt die video ook op het web
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77788818
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hopelijk komt die video ook op het web
tegenlicht komt eigenlijk altijd wel op de site. Tenzij het een aangekochte docu is (zoals een keer over Enron)
pi_77788877
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hopelijk komt die video ook op het web
De aflevering staat al online,
http://betagids.omroep.nl(...)ten-van-wall-street/

  maandag 8 februari 2010 @ 22:22:54 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77788901
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hopelijk komt die video ook op het web
Echt in jouw straatje, Selang. Ben benieuwd wat je van de weergave van 'het bankwereldje' vindt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 22:22:54 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77788902
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

tegenlicht komt eigenlijk altijd wel op de site. Tenzij het een aangekochte docu is (zoals een keer over Enron)
Was dit een eigen productie?
(ik kijk best veel dingen van Tegenlicht op het web)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 22:22:56 #137
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77788903
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hopelijk komt die video ook op het web
Komt bijna altijd op uitzendinggemist en doorgaans vrij snel. Weet alleen niet of je dat vanuit het buitenland ook kan bekijken?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 22:24:02 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77788966
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:22 schreef Knallert het volgende:

[..]

De aflevering staat al online,
http://betagids.omroep.nl(...)ten-van-wall-street/

Cool! Dan ga ik hem NU kijken
Ik heb net trouwens al 2 uur video zitten kijken uit het AEX youtube topic.... ik moet even wat inhalen na 2 maanden vakantie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77789033
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:22 schreef Knallert het volgende:

[..]

De aflevering staat al online,
http://betagids.omroep.nl(...)ten-van-wall-street/


Nice,

morgenochtend first thing. Nu maffen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 februari 2010 @ 22:25:49 #140
862 Arcee
Look closer
pi_77789221
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hopelijk komt die video ook op het web
Hij staat morgen (of wellicht vanavond) wel op Uitzending Gemist.

Laat ik de volgende keer maar even refreshen voor ik reageer.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 22:30:25 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77789316
Check dit dan: van 29 maart 1999. Is weer helemaal actueel

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 februari 2010 @ 22:32:47 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77789430
quote:
Portugal, Greece, Spain default worries rise

LONDON (MarketWatch) -- The cost of insuring Spanish and Portuguese government debt against default via credit default swaps hit new records Monday, while the cost of insurance for Greek debt also rose, according to CMA DataVision. The spread on five-year Portuguese credit default swaps rose from 227 basis points late Friday to a record 244.06 basis points Monday. That means it would cost $244,060 a year to insure $10 million of Portuguese government debt against default for five years. The five-year Spanish CDS spread rose to a record 172.9 basis points from 166.5 late Friday. The Greek CDS spread widened to 426 basis points from 407.5 Friday.
Maar Spanje is too big to fail, schijnt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 22:53:10 #144
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77790555
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:30 schreef SeLang het volgende:
Check dit dan: van 29 maart 1999. Is weer helemaal actueel


Tof man! Goede oude tijd Toen we nog relatief fatsoenlijk werden behandeld als we naar de USA wouden vliegen door de douane. Toen stockpicking geen ene fuck uitmaakte want elk aandeel spoot toch omhoog

Wat zou ik het anders hebben aangepakt in 1999 met de kennis die ik nu aan boord heb
Never change a winning formula
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 februari 2010 @ 00:00:02 #145
862 Arcee
Look closer
pi_77793297
Flinke afstort het laatste uur op WS, zeg.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 00:02:24 #146
236264 crew  capricia
pi_77793370
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:00 schreef Arcee het volgende:
Flinke afstort het laatste uur op WS, zeg.
Ik schrok er eerlijk gezegd wel een beetje van. Kan niet goed begrijpen dat dat gedoe met die landen hier in Europa opeens zo'n invloed kan hebben.
Definitely not CIA
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 februari 2010 @ 00:23:44 #147
862 Arcee
Look closer
pi_77793951
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:02 schreef capricia het volgende:
Ik schrok er eerlijk gezegd wel een beetje van. Kan niet goed begrijpen dat dat gedoe met die landen hier in Europa opeens zo'n invloed kan hebben.
Ze kletsen altijd maar wat wat de redenen van stijgingen en dalingen zijn, vooral omdat even later een ander bericht weer tot een andere beweging leidt. Dan was blijkbaar die eerste reden toch niet zo sterk.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 00:26:29 #148
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77794011
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze kletsen altijd maar wat wat de redenen van stijgingen en dalingen zijn, vooral omdat even later een ander bericht weer tot een andere beweging leidt. Dan was blijkbaar die eerste reden toch niet zo sterk.
HFT > meer beweging > meer trades > meer $. Als ik die logica uit die docu van vanavond tenminste toepas
The more debt, the better
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 00:27:06 #149
236264 crew  capricia
pi_77794025
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:26 schreef flyguy het volgende:

[..]

HFT > meer beweging > meer trades > meer $. Als ik die logica uit die docu van vanavond tenminste toepas
Idd zeg..zo had ik dat nog niet eens bekeken...
Definitely not CIA
pi_77806641
Rustig hier, wat zijn jullie posities?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 13:57:48 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77806774
Long cash
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77806792
In het vorige topic vroeg iemand (ik meen Drive-r) om advies voor een online broker met toegang tot zoveel mogelijk markten. Ik heb mij opgegeven voor een proefaccount voor Saxobank en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. Behalve een -wat mij betreft- ruim voldoende aanbod van europese en amerikaanse markten, kun je handelen in Australie, Hong Kong en Singapore.

Japan en India ontbreken in dat rijtje, maar daarvoor kun je desgewenst terecht bij TodaysBrokers/Lynx/InteractiveBrokers. Met Interactive Brokers plus Saxobank heb je volgens mij toegang tot de meest complete set aan markten die voor een Nederlandse particuliere belegger beschikbaar zijn. Er is dan geen reden meer om Alex, Binck of een van de grootbanken aan te houden en de tarieven zijn bovendien lager.

Dit is overigens (nog) geen aanbeveling van Saxobank. Ik vind de software erg ingewikkeld en wil nog precies uitzoeken hoe het met de deposito garantie zit.
pi_77807562
Heeft iemand een site waar ik de futures live kan volgen?
Thugh life.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 14:29:37 #154
206731 Mortaxx
Doomer
pi_77807870
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:21 schreef Baltazar69 het volgende:
Heeft iemand een site waar ik de futures live kan volgen?
http://forexpf.ru/_quote_show_/java/

rechtsonder
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_77808987
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef SeLang het volgende:
Long cash
Welke valuta?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 15:02:32 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77809085
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:59 schreef Rejected het volgende:

[..]

Welke valuta?
89% EUR / 11% GBP
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77809150
Weekputjes gekocht
pi_77810756
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

89% EUR / 11% GBP
Wow dan ben jij miljonair in dollars denk ik. Nice
pi_77811196
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Weekputjes gekocht
Je had toch ook calls? Of heb je die alweer verkocht?
pi_77811232
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je had toch ook calls? Of heb je die alweer verkocht?
Die houd ik niet langer dan een dag aan, overnight lekt er gewoon gruwelijk veel tijdswaarde uit
pi_77811363
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:56 schreef TeringHenkie het volgende:
Die houd ik niet langer dan een dag aan, overnight lekt er gewoon gruwelijk veel tijdswaarde uit
Als de trend naar beneden is, dan wil het wel aantikken, dat klopt. Maar moet ik hieruit concluderen dat je puts langer aanhoudt?
pi_77811604
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:59 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als de trend naar beneden is, dan wil het wel aantikken, dat klopt. Maar moet ik hieruit concluderen dat je puts langer aanhoudt?
Puts al helemaal niet dan, die bevatten meer tijdswaarde dan calls. Ik probeer gewoon zo snel mogelijk winst te pakken en m'n positie te dumpen. Alleen opties die meer dan 30 dagen hebben durf ik overnight aan te houden.
pi_77811845
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Puts al helemaal niet dan, die bevatten meer tijdswaarde dan calls. Ik probeer gewoon zo snel mogelijk winst te pakken en m'n positie te dumpen. Alleen opties die meer dan 30 dagen hebben durf ik overnight aan te houden.
De broker wordt dan erg blij van jou!

Ik heb zelf kunnen ondervinden hoe toxisch de combinatie van weglekkende tijds- en verwachtingswaarde is en een trend de verkeerde kant op. Dat kostte me vorig jaar een groot deel van mijn winst.
pi_77812110
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:12 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De broker wordt dan erg blij van jou!

Ik heb zelf kunnen ondervinden hoe toxisch de combinatie van weglekkende tijds- en verwachtingswaarde is en een trend de verkeerde kant op. Dat kostte me vorig jaar een groot deel van mijn winst.
Kies maar, of tijdswaarde zeg zien lekken of commissies betalen, ik doe liever het laatste
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:21:04 #165
236264 crew  capricia
pi_77812172
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:19 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Kies maar, of tijdswaarde zeg zien lekken of commissies betalen, ik doe liever het laatste
Bij welke broker handel jij eigenlijk?
Definitely not CIA
pi_77813145
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij welke broker handel jij eigenlijk?
Binck, maar ik ga naar IB toe.
pi_77813291
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:46 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Binck, maar ik ga naar IB toe.
Blij kleine posities zit daar een behoorlijk prijsverschil tussen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 16:50:37 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77813292
Ik heb ze beiden. Binck voor LT beleggen en IB voor futures
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77813810
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Weekputjes gekocht
Daar gaan je puts!
pi_77813984
Na commissies break-even verkocht
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:08:28 #171
236264 crew  capricia
pi_77813995
Ik had gedacht vandaag toch nog wel in het groen te blijven, maar kennelijk denken ze er anders over...
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 17:09:13 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77814021
Ah! De babyboomers verkopen weer in paniek?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77814054
Weer weekputs gekocht, iets meer ITM zodat ik minder tijdswaarde uit loopt
pi_77814086
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:09 schreef SeLang het volgende:
Ah! De babyboomers verkopen weer in paniek?
Ik geloof eerder dat het computers zijn die in paniek raken en maar weren aan het verkopen slaan. Precies zoals er in Tegenlicht werd besproken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 17:14:13 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77814194
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ze beiden. Binck voor LT beleggen en IB voor futures
Btw: dit heeft een reden: ik wil een absolute firewall tussen speculatie posities en beleggings posities. Ik wil niet dat een LT beleggingsportefeuille marge levert voor speculatieve posities zodat het fysiek onmogelijk is dat ik die LT beleggingen in een zwak moment riskeer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:14:20 #176
236264 crew  capricia
pi_77814201
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik geloof eerder dat het computers zijn die in paniek raken en maar weren aan het verkopen slaan. Precies zoals er in Tegenlicht werd besproken.
Druk jij eens op die reset knop?
(of zet de bup van eind dec.ff terug)
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 17:15:26 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77814244
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik geloof eerder dat het computers zijn die in paniek raken en maar weren aan het verkopen slaan. Precies zoals er in Tegenlicht werd besproken.
Ik vind het idee dat een groep babyboomers die op de top is ingestapt en nu met een dik verlies verkoopt leuker
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77814285
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:14 schreef capricia het volgende:
Druk jij eens op die reset knop?
(of zet de bup van eind dec.ff terug)
Het zet me trouwens wel aan het denken:

met een leuk computervirus kun je de markten heel onvoorspelbare dingen laten doen!
pi_77814303
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Btw: dit heeft een reden: ik wil een absolute firewall tussen speculatie posities en beleggings posities. Ik wil niet dat een LT beleggingsportefeuille marge levert voor speculatieve posities zodat het fysiek onmogelijk is dat ik die LT beleggingen in een zwak moment riskeer.
Heb je Binck dan ook zo aangepast dat je in dat soort dingen ook niet kunt handelen?
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:18:28 #180
236264 crew  capricia
pi_77814363
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het zet me trouwens wel aan het denken:

met een leuk computervirus kun je de markten heel onvoorspelbare dingen laten doen!

Maar dan moet je wel eerst access hebben...
Of je verstuurt een order met een vraagteken erin...
Je weet wat programma's doen als je iets vermenigvuldigt met een vraagteken... dan is de uitkomst ook een vraagteken..
Definitely not CIA
pi_77814385
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:15 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het idee dat een groep babyboomers die op de top is ingestapt en nu met een dik verlies verkoopt leuker
Ik zie een babyboomer de AEX niet zomaar een procent lager zetten.
Sorry dat ik je uit de droom help!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:19:16 #182
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77814402
Waar slaat dit nou weer op, brakke financials in de plus, mooie stabiele bedrijven in het rood. Rotcomputers, hebben weer oude nieuwsberichten zitten lezen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_77814414
Babyboomer zijn er om commissies te genereren, en om op paniek momenten te verkopen. Ze zijn zeg maar de marketmakers voor de marketmakers.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 17:21:28 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77814495
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:16 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heb je Binck dan ook zo aangepast dat je in dat soort dingen ook niet kunt handelen?
Zo ver ga ik nu ook weer niet. Het gaat er vooral om dat ik specualtieve posities nooit verder in verlies kan laten lopen dan ik marge heb. Die marge zou natuurlijk enorm zijn als ik daarvoor een LT portefeuille gebruik, daarom gebruik ik daarvoor een extra (veel kleinere) rekening bij IB.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:21:55 #185
236264 crew  capricia
pi_77814515
Slim...
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 17:23:13 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77814561
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:18 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zie een babyboomer de AEX niet zomaar een procent lager zetten.
Sorry dat ik je uit de droom help!
Wacht maar tot in de eindfase van deze bearmarket de babyboomers massaal hun 401k gaan cashen om te redden wat er te redden valt. Dat gaat om heel veel geld hoor.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77814720
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:23 schreef SeLang het volgende:
Wacht maar tot in de eindfase van deze bearmarket de babyboomers massaal hun 401k gaan cashen om te redden wat er te redden valt. Dat gaat om heel veel geld hoor.
Dat geloof ik graag! Maar ik vraag me af of het dan zulke spikes zijn.

We hebben dan trouwens nog wel stel andere sukkels nodig die die boel willen kopen. Wie zullen dat dan zijn?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 17:33:31 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77814917
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:27 schreef lyolyrc het volgende:

We hebben dan trouwens nog wel stel andere sukkels nodig die die boel willen kopen. Wie zullen dat dan zijn?
--> IK <---

Rond een S&P500 stand van ~500 punten koop ik al die aandelen met volle overtuiging op voor LT.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77815039
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:33 schreef SeLang het volgende:
--> IK <---

Rond een S&P500 stand van ~500 punten koop ik al die aandelen met volle overtuiging op voor LT.
Ik bedoel eerder wie het "vallende mes" gaan vangen. Ruim 50% eraf in een klap zie ik niet gebeuren.
pi_77815070
US en Euro stijgen flink na sluiting Europa
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 17:41:42 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77815199
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:37 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik bedoel eerder wie het "vallende mes" gaan vangen.

IK vang met plezier een "vallend mes". Ik kijk uitsluitend naar waardering. Een dalend aandeel op koers x is evenveel waard als een stijgend aandeel op koers x.
quote:
Ruim 50% eraf in een klap zie ik niet gebeuren.
Ik ook niet, maar wel over een langere periode.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77815413
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:41 schreef SeLang het volgende:
IK vang met plezier een "vallend mes". Ik kijk uitsluitend naar waardering. Een dalend aandeel op koers x is evenveel waard als een stijgend aandeel op koers x.

Ik ook niet, maar wel over een langere periode.
Omdat de koersdaling waarschijnlijk niet instantaan zal zijn, zullen er ook mensen aandelen moeten kopen op 95% van de oorspronkelijke waarde, 90%, 85% etc. Dat zijn de mensen die werkelijk het vallende mes proberen te vangen.
pi_77815416
Damn, heb ik toch weekputs overnight slecht van me
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:50:37 #194
236264 crew  capricia
pi_77815456
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:38 schreef Vandergeld het volgende:
US en Euro stijgen flink na sluiting Europa
Ja, alsof ze ff flink zakken voor half zes om daarna weer omhoog te gaan..dat doen ze express...
Definitely not CIA
pi_77815561
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, alsof ze ff flink zakken voor half zes om daarna weer omhoog te gaan..dat doen ze express...
Er komen vaak bewegingen net na half 6 op gang
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:54:39 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77815598
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:49 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Omdat de koersdaling waarschijnlijk niet instantaan zal zijn, zullen er ook mensen aandelen moeten kopen op 95% van de oorspronkelijke waarde, 90%, 85% etc. Dat zijn de mensen die werkelijk het vallende mes proberen te vangen.
Je weet pas wanneer een mes valt als het uiteindelijk op de grond klettert!

Die persoon die bij 95% koopt denkt waarschijnlijk gewoon in te stappen bij een dipje. "Goed dat ik ze vandaag koop, gisteren waren ze nog 5% duurder" et cetera.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77815619
AEX future al 4 punten gestegen sinds net na half 6.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:55:49 #198
236264 crew  capricia
pi_77815639
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet pas wanneer een mes valt als het uiteindelijk op de grond klettert!

Die persoon die bij 95% koopt denkt waarschijnlijk gewoon in te stappen bij een dipje. "Goed dat ik ze vandaag koop, gisteren waren ze nog 5% duurder" et cetera.
Die persoon ben ik vaak.
En anders koop ik ze op de top...

Hey, maar ik blijf lachen..het is maar geld...
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 17:56:47 #199
236264 crew  capricia
pi_77815668
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:55 schreef Vandergeld het volgende:
AEX future al 4 punten gestegen sinds net na half 6.
Nou ja...misschien pakken we het morgen wel weer positief op.
Definitely not CIA
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:02:35 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77815872
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Die persoon ben ik vaak.
En anders koop ik ze op de top...

Hey, maar ik blijf lachen..het is maar geld...
Daarom ben ik er ook mee gestopt om de beurs de hele tijd proberen te timen. Het heeft toch geen zin en zelfs als je een kleine marge zou halen levert dat dan per uur nog niks op.

Ik ben nog steeds hard aan het werk met het bedrijfje, er is heel veel te doen, vanavond een "sollicitatiegesprek" met iemand die gaat programmeren. Het leuke van hieraan werken is dat je werkelijk iets bereikt met al je gedoe en denkwerk, je ziet het steeds verder komen. Na vijf jaar TA of FA en kopen/verkopen/handelen heb je waarschijnlijk nauwelijks meer (kans op) resultaat dan iemand die het gewoon suf laat staan! Maar kijk eens naar iemand die vijf jaar ergens aan werkt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77815916
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom ben ik er ook mee gestopt om de beurs de hele tijd proberen te timen. Het heeft toch geen zin en zelfs als je een kleine marge zou halen levert dat dan per uur nog niks op.

Ik ben nog steeds hard aan het werk met het bedrijfje, er is heel veel te doen, vanavond een "sollicitatiegesprek" met iemand die gaat programmeren. Het leuke van hieraan werken is dat je werkelijk iets bereikt met al je gedoe en denkwerk, je ziet het steeds verder komen. Na vijf jaar TA of FA en kopen/verkopen/handelen heb je waarschijnlijk nauwelijks meer (kans op) resultaat dan iemand die het gewoon suf laat staan! Maar kijk eens naar iemand die vijf jaar ergens aan werkt!
alleen als je doet voor de knikkers, en niet voor het spel, ondernemer.
pi_77815948
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:55 schreef capricia het volgende:
Die persoon ben ik vaak.
En anders koop ik ze op de top...

Hey, maar ik blijf lachen..het is maar geld...
Wel jammer als het je spaarcenten zijn.

Maar SeLang vertelt een paar posts hierboven wanneer hij gaat instappen, dus tot die tijd kun je ook cash aanhouden. Al leer je dan weer weinig van beleggen. Dilemma's!
pi_77815953
overigens heeft een Duitse offical verklaard dat de EU landen in principe bereid zijn Griekenland bij te staan, vandaar de spike omhoog.
pi_77815974
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:19 schreef Zero2Nine het volgende:
Waar slaat dit nou weer op, brakke financials in de plus, mooie stabiele bedrijven in het rood. Rotcomputers, hebben weer oude nieuwsberichten zitten lezen.
Heeft te maken met evt. EU reddingsplan voor Griekenland.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 18:05:44 #205
236264 crew  capricia
pi_77815977
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wel jammer als het je spaarcenten zijn.

Maar SeLang vertelt een paar posts hierboven wanneer hij gaat instappen, dus tot die tijd kun je ook cash aanhouden. Al leer je dan weer weinig van beleggen. Dilemma's!
Cash aanhouden tot de esenpie op 500 staat?
Nou...dan kan ik beter over een jaar of 2 op zijn vroegst naar de beurs kijken...
Definitely not CIA
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:09:23 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77816113
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

alleen als je doet voor de knikkers, en niet voor het spel, ondernemer.
He Dino! Nog steeds van ver weg, als het goed is?

Mijn knikkerzak zit al vol en ik heb niet zo veel knikkers nodig om gelukkig te zijn! Maar het is nog altijd leuk om te zien wanneer iets dat je bedacht hebt in concept werkt. Eerst gaan we een customized search engine bouwen, het bouwplan is al klaar. Nu nog heel veel programmeren, dat is wel leuk, en daarna nog zo'n 2000 Nederlandse sites handmatig indexeren. Dat is minder leuk, dat wil ik nog uitbesteden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77816199
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:05 schreef capricia het volgende:
Cash aanhouden tot de esenpie op 500 staat?
Nou...dan kan ik beter over een jaar of 2 op zijn vroegst naar de beurs kijken...
Dat kan best sneller gaan! Tussen september 2008 en maart 2009 ging de S&P 500 ook ongeveer 600 punten naar beneden.

We hebben alleen wat wankelende banken of landen nodig.
pi_77816218
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

He Dino! Nog steeds van ver weg, als het goed is?

Mijn knikkerzak zit al vol en ik heb niet zo veel knikkers nodig om gelukkig te zijn! Maar het is nog altijd leuk om te zien wanneer iets dat je bedacht hebt in concept werkt. Eerst gaan we een customized search engine bouwen, het bouwplan is al klaar. Nu nog heel veel programmeren, dat is wel leuk, en daarna nog zo'n 2000 Nederlandse sites handmatig indexeren. Dat is minder leuk, dat wil ik nog uitbesteden.
Sure, maar in de grotemensenwereld moet je om iets daadwerkelijk van de grond te krijgen wel je tanden erin zetten. Succesvol ondernemen is een soort van topsport, dat wordt nogal eens onderschat. Als het is van 'het is wel leuk' wordt het niet veel, wel met een instelling van 'ik zal en moet slagen'.

Maar wat ben je eigenlijk aan het knutselen?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:12:35 #209
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77816220
Wie is verantwoordelijk voor dat puntje omhoog net voor sluitingstijd? Nu moet ik met rooie overnights optiespreads te nacht door. (ook had niemand zin om vlak voor sluitingstijd biedkoersen af te geven ofzo en zag ik daardoor onterecht mijn dagwinst verdampen terwijl de aex goed voor mij ging) Maargoed morgen weer een dag, heb er wel vertrouwen in maar vind wel dat de amerika overnigt op iex.nl vaag wordt berekend.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_77816256
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat kan best sneller gaan! Tussen september 2008 en maart 2009 ging de S&P 500 ook ongeveer 600 punten naar beneden.

We hebben alleen wat wankelende banken of landen nodig.
maar dan gaan de winsten omlaag, en de target van SeLang ook
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:16:55 #211
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77816378
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

He Dino! Nog steeds van ver weg, als het goed is?

Mijn knikkerzak zit al vol en ik heb niet zo veel knikkers nodig om gelukkig te zijn! Maar het is nog altijd leuk om te zien wanneer iets dat je bedacht hebt in concept werkt. Eerst gaan we een customized search engine bouwen, het bouwplan is al klaar. Nu nog heel veel programmeren, dat is wel leuk, en daarna nog zo'n 2000 Nederlandse sites handmatig indexeren. Dat is minder leuk, dat wil ik nog uitbesteden.
Je bent zo'n flash trading computer aan het bouwen? Met kwantitatieve methoden enzo? Dat is cool man
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:17:27 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77816398
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:16 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Je bent zo'n flash trading computer aan het bouwen? Met kwantitatieve methoden enzo? Dat is cool man
Wel cool, maar nee hoor! Het heeft niks met beurskoersen te maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77816894
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar dan gaan de winsten omlaag, en de target van SeLang ook
Ik vraag me af of de koersen wel eens enorm dalen, terwijl de winsten op peil blijven.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Damn, heb ik toch weekputs overnight slecht van me
Dit gaat je pijn doen, als de Amerikaanse koersen niet veel veranderen.
pi_77816978
Afgelopen uurtje wint de DOW Jones 140 punten en de EUR/USD 1,3 cent, het gaat dus flink snel
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:40:22 #215
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77817300
Zijn jullie ook bezig met strategieen of kopen jullie gewoon call of put naar je eigen sentiment? Ben laastste tijd erg bezig met deze theorieen alleen kan er moeilijk vanaf blijven als ik de ene zie stijgen en de ander dalen bijv.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 18:40:22 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817301
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

maar dan gaan de winsten omlaag, en de target van SeLang ook
Dat laatste valt wel mee, want zoals bekend gebruik ik een tienjaars gemiddelde. Dus als een dergelijke beweging omlaag er bijvoorbeeld een jaar over doet dan blijft de target aardig gelijk, zelfs als de winsten compleet instorten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 18:44:09 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817484
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Vandergeld het volgende:
Afgelopen uurtje wint de DOW Jones 140 punten en de EUR/USD 1,3 cent, het gaat dus flink snel
Die mensen van die grootste euro short positie allertijden ($8 miljard) worden nu uitgerookt, that's all...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77817611
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die mensen van die grootste euro short positie allertijden ($8 miljard) worden nu uitgerookt, that's all...
Ik verwachtte ook al een opleving hiervan, vooral nadat dit bericht naar buiten kwam..EUR/USD kan wellicht terug naar 1.40-1.41, ik blijf overigens wel zitten met mijn shortpositie op de EUR/USD
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 18:47:56 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817641
quote:
S&P Revises Outlooks on Citigroup, Bank Of America To Negative From Stable

Standard and Poor's whacks Citi and Bank of America, revising its outlook on both firms from Stable to Negative, cites "increased uncertainty about the U.S. government's willingness to provide additional extraordinary support to highly systemically important financial institutions in a way that will benefit debt holders."
Twijfels over de potentie van Obama om te blijven pimpen en gelijk krijgen de banken een downgrade Zo gezond zijn die banken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 18:50:15 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817730
Correctie was long overdue trouwens, na een daling van 1150,45 naar 1044,50.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77817992
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die mensen van die grootste euro short positie allertijden ($8 miljard) worden nu uitgerookt, that's all...
Of neemt een deel winst waardoor het omhoog gaat?
pi_77818293
Fuck man, ik zit eens die CDS 5yr van Portugal, Spanje en Griekenland te zien. Dat stijgt sneller dan elke bubble die ik tot dusver heb gezien
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77818455
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:47 schreef Vandergeld het volgende:
ik blijf overigens wel zitten met mijn shortpositie op de EUR/USD
Ghehe, ik heb m'n turbo shorts op de EUR/USD er gisteren uit gegooid...
pi_77818501
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:08 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ghehe, ik heb m'n turbo shorts op de EUR/USD er gisteren uit gegooid...
Ik ga bij de EUR/USD voor de grote beweging en niet voor de KT handel, overigens hoef ik me totaal nog niet druk te maken om die positie want gekocht op 1.506 en 1.44
pi_77818525
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck man, ik zit eens die CDS 5yr van Portugal, Spanje en Griekenland te zien. Dat stijgt sneller dan elke bubble die ik tot dusver heb gezien
Hoeveel landen zullen dit jaar nog gaan volgen, landencrisis begint wel steeds meer vorm te krijgen.
pi_77819004
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:09 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Hoeveel landen zullen dit jaar nog gaan volgen, landencrisis begint wel steeds meer vorm te krijgen.
Vorm? Check dit eens

Dit is de 5yr CDS van Portugal.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:24:28 #227
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77819087
Dus wat is het devies? Short gaan op portugeese indici?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_77819092
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vorm? Check dit eens

Dit is de 5yr CDS van Portugal.

[ afbeelding ]
Het gaat nu pas over enkele landen, die weliswaar hard worden getroffen worden nu, maar als het zich uitbreid over nog veel meer landen zal het pas echt vorm krijgen m.i.
pi_77819439
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:24 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Het gaat nu pas over enkele landen, die weliswaar hard worden getroffen worden nu, maar als het zich uitbreid over nog veel meer landen zal het pas echt vorm krijgen m.i.
Mja, maar het is al wel veel erger dan tijdens de crisis hoor!

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77819509
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar het is al wel veel erger dan tijdens de crisis hoor!

[ afbeelding ]
Komt omdat we in een "volgende fase" zitten, 2008 was het een bankenprobleem en nu is het een landen probleem geworden
pi_77819918
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Komt omdat we in een "volgende fase" zitten, 2008 was het een bankenprobleem en nu is het een landen probleem geworden
Mja, maar hoe denk je dat die van Nederland of Amerika er uit zien ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77819976
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar hoe denk je dat die van Nederland of Amerika er uit zien ?
Wellicht iets opgelopen laatste dagen die van Nederland, maar nog lang niet op een crisis niveau.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 19:47:10 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77819999
Waarom stijgen die CDS zo, nu Griekenland een bailout krijgt? Je zou denken dat die nu juist zouden dalen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77820036
Interessant gesprek atm op TV. Een gesprek met Buffet en Paulson over de US economie. Misschien ook te volgen via de BB link op internet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77820086
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Interessant gesprek atm op TV. Een gesprek met Buffet en Paulson over de US economie. Misschien ook te volgen via de BB link op internet?
Ja is ook op de internet link van bloomberg te vinden!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 19:51:27 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820167
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja is ook op de internet link van bloomberg te vinden!
Yep, hebbes!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 20:01:43 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820619
Wat een geblaat....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77820714
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:01 schreef SeLang het volgende:
Wat een geblaat....
Mja ik moet het niet zo van Paulson hebben eigenlijk
Tzijn wel grote vriendjes zo te horen iig
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 20:05:50 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820813
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja ik moet het niet zo van Paulson hebben eigenlijk
Tzijn wel grote vriendjes zo te horen iig
Tuurlijk, het zijn kontmaatjes.
Paulson = Goldman Sachs en Buffett = grootaandeelhouder in Goldman Sachs en deel van het Obama Cheerleader team
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 20:06:34 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820843
Griekse bailout wordt alweer tegengesproken trouwens
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77820976
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:47 schreef SeLang het volgende:
Waarom stijgen die CDS zo, nu Griekenland een bailout krijgt? Je zou denken dat die nu juist zouden dalen
Ik wist niet dat het al rond was dat Griekenland een bail out kreeg, dacht meer dat het tot de mogelijkheden behoorde. Volgens mij zit er ook altijd een behoorlijke lag in die CDS waarde. We zien komende dagen wel hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Nederland zat overigens tijdens de crisis echt verschrikkelijk hoog en is nu weer vrij stabiel, Amerika schiet op het moment ook weer behoorlijk omhoog.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77821007
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:06 schreef SeLang het volgende:
Griekse bailout wordt alweer tegengesproken trouwens
Mja dat dacht ik dus al. Ik zal ook nog even die van Nederland en Amerika posten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77821014


Natuurlijk kun je je twijfel trekken over de juistehied van de rating, maar afgaande dat deze klopt is de risico perceptie doorgeslagen. Wel logisch gezien de enorme media aandacht.
pi_77821139
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:10 schreef piepeloi55 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het is natuurlijk veel interessanter om de ontwikkeling te zien. Ijsland lijkt bijvoorbeeld erg hoog maar heeft op 1473 gestaan op 10/10/08
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77821536
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja dat dacht ik dus al. Ik zal ook nog even die van Nederland en Amerika posten.
Post maar
pi_77821938
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Post maar


Amerika


Iceland


Nederland


We hebben hier nu overigens Bloomberg & Reuters, rawr
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 20:51:25 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77822718
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 21:04:25 #248
236264 crew  capricia
pi_77823343
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]



Amerika
[ afbeelding ]

Iceland
[ afbeelding ]

Nederland
[ afbeelding ]

We hebben hier nu overigens Bloomberg & Reuters, rawr
Bijzonder interessant om te zien...!
Definitely not CIA
pi_77823438
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]



Amerika
[ afbeelding ]

Iceland
[ afbeelding ]

Nederland
[ afbeelding ]

We hebben hier nu overigens Bloomberg & Reuters, rawr
Is de CDS Spread van de US groter als die van Nederland? Dat is wel opvallend om te zien.
pi_77823556
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:51 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Haha inderdaad. Net of er ook maar 1 iemand is die dat zo gaat volgen via die news reader op BB
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77823629
Misschien een beetje een n00b vraagje. Maar hoe moet ik die waardes van die CDS lezen?
  Redactie Frontpage dinsdag 9 februari 2010 @ 22:18:37 #252
4530 crew  Crazy Harry
pi_77827336
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Interessant gesprek atm op TV. Een gesprek met Buffet en Paulson over de US economie. Misschien ook te volgen via de BB link op internet?
Ah, dat is waar Bill Gates het over had in zn twitter.
Hij zei dat het ook op omaha.com werd uitgezonden.
Daar kan het dan nog teruggekeken worden door degene die het gemist hebben (inclusief ik zelf)
http://omaha.com/article/20100209/NEWS01/100209579
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_77827947
DJIA futs al weer onder de 10.000
pi_77828207
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:28 schreef TeringHenkie het volgende:
DJIA futs al weer onder de 10.000
Zit een flink verschil tussen de DJ futs en de stand van de Dow, op dit moment Nasdaq future licht hoger en S&P fut ongeveer gelijk aan slot van 22.00
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:55:13 #255
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_77829582
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef tjoptjop het volgende:
Misschien een beetje een n00b vraagje. Maar hoe moet ik die waardes van die CDS lezen?
Ik ben geen expert op financieel gebied, maar ik weet wel dat CDS staat voor 'Credit Default Swaps' en dat is - kortgezegd - een verzekering tegen een eventuele niet-terugbetaling van de obligatie. Stel A geeft een obligatie uit aan B. B wil dit risico niet lopen en koopt dit risico af met een CDS die wordt verkocht door C. Mocht A in gebreke blijven dan kan B zijn geld via de CDS die hij van C kocht terugkrijgen.

Als de kans op niet-terugbetalen groter wordt dan stijgt logischerwijs koers van de CDS, net zoals een reisverzkering voor mensen die gaan wintersporten (t.o.v. mensen die niet wintersporten).

Dus: een hoge CDS 'koers' is slecht nieuws voor degene die het aangaat en een indicatie dat beleggers die in obligaties stappen een hogere compensatie willen voor het te nemen risico... Ofwel: een hogere CDS impliceert een hoger risico.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 februari 2010 @ 23:03:41 #256
862 Arcee
Look closer
pi_77830035
Van TT:
quote:
` Op Wall Street is de Dow Jones-index
weer gesloten boven de psychologisch
belangrijke grens van 10.000 punten.
Door een winst van 2,5% sloot de index
op 10.058.Gisteren sloot de index voor
het eerst in drie maanden onder de
10.000,vooral door vrees voor een
schuldencrisis in de eurozone.Berichten
over steunplannen voor het noodlijdende
Griekenland leidden tot opluchting op
Wall Street.
2,5%, my ass! Het was 1,5%.

En gaan we nu elke dag een bericht krijgen dat de Dow weer boven of onder de 10.000 zit?:')
pi_77830226
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:55 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ik ben geen expert op financieel gebied, maar ik weet wel dat CDS staat voor 'Credit Default Swaps' en dat is - kortgezegd - een verzekering tegen een eventuele niet-terugbetaling van de obligatie. Stel A geeft een obligatie uit aan B. B wil dit risico niet lopen en koopt dit risico af met een CDS die wordt verkocht door C. Mocht A in gebreke blijven dan kan B zijn geld via de CDS die hij van C kocht terugkrijgen.

Als de kans op niet-terugbetalen groter wordt dan stijgt logischerwijs koers van de CDS, net zoals een reisverzkering voor mensen die gaan wintersporten (t.o.v. mensen die niet wintersporten).

Dus: een hoge CDS 'koers' is slecht nieuws voor degene die het aangaat en een indicatie dat beleggers die in obligaties stappen een hogere compensatie willen voor het te nemen risico... Ofwel: een hogere CDS impliceert een hoger risico.
Ik weet wat een CDS is en doet

alleen weet ik niet waar die waarde voor staat. Zoals bijv, die 250 van Griekenland , of die ruim 1000 van IJsland
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 23:08:02 #258
236264 crew  capricia
pi_77830235
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:55 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ik ben geen expert op financieel gebied, maar ik weet wel dat CDS staat voor 'Credit Default Swaps' en dat is - kortgezegd - een verzekering tegen een eventuele niet-terugbetaling van de obligatie. Stel A geeft een obligatie uit aan B. B wil dit risico niet lopen en koopt dit risico af met een CDS die wordt verkocht door C. Mocht A in gebreke blijven dan kan B zijn geld via de CDS die hij van C kocht terugkrijgen.

Als de kans op niet-terugbetalen groter wordt dan stijgt logischerwijs koers van de CDS, net zoals een reisverzkering voor mensen die gaan wintersporten (t.o.v. mensen die niet wintersporten).

Dus: een hoge CDS 'koers' is slecht nieuws voor degene die het aangaat en een indicatie dat beleggers die in obligaties stappen een hogere compensatie willen voor het te nemen risico... Ofwel: een hogere CDS impliceert een hoger risico.
Een vraagje: Kan het theoretisch zo zijn dat A ook C verkoopt?
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 23:24:57 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77830955
PIGS


"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77831893
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik weet wat een CDS is en doet

alleen weet ik niet waar die waarde voor staat. Zoals bijv, die 250 van Griekenland , of die ruim 1000 van IJsland
Dat zijn basis points. 1 basis point = 1/100 van een procent.

Dus als je een Griekse staatsobligatie met een par value van 1000 euro hebt, dan betaal je in jouw voorbeeld 25 euro per jaar aan de CDS schrijver die het risico overneemt. Die deal loopt door totdat de obligatie afgelost wordt of totdat Griekenland in gebreke blijft. In dat laatste geval, moet je trouwens de obligatie inleveren bij de CDS schrijver, welke dan de 1000 euro uitkeert. Voor de CDS schrijver kan deze obligatie nog best wat waard blijken te zijn, afhankelijk van hoe het reddingsplan voor Griekenland er uit komt te zien.
pi_77832350
De hamvraag is natuurlijk: kan je als particuliere belegger ook CDSs uitgeven

*rent weg*
pi_77836057
wow... AMT -5%
pi_77836567
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:20 schreef RvLaak het volgende:
wow... AMT -5%
De jaarcijfers worden niet goed ontvangen. Samen met de lagere koersen van RDS drukt dat de AEX nogal.
pi_77836677
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat zijn basis points. 1 basis point = 1/100 van een procent.

Dus als je een Griekse staatsobligatie met een par value van 1000 euro hebt, dan betaal je in jouw voorbeeld 25 euro per jaar aan de CDS schrijver die het risico overneemt. Die deal loopt door totdat de obligatie afgelost wordt of totdat Griekenland in gebreke blijft. In dat laatste geval, moet je trouwens de obligatie inleveren bij de CDS schrijver, welke dan de 1000 euro uitkeert. Voor de CDS schrijver kan deze obligatie nog best wat waard blijken te zijn, afhankelijk van hoe het reddingsplan voor Griekenland er uit komt te zien.
Ok, duidelijk thnx
pi_77842302
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:46 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De jaarcijfers worden niet goed ontvangen. Samen met de lagere koersen van RDS drukt dat de AEX nogal.
RDS lager door ex- dividend notering
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 februari 2010 @ 13:07:21 #266
862 Arcee
Look closer
pi_77842354
Opmerkelijk dat de AEX vanmorgen alleen door de minnen van Mittal en Shell in de min stond. Geeft wel aan wat een zwaargewichten dat zijn.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 13:08:58 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77842387
AEX is daarom ook nauwelijks relevant.
Ik kijk eigenlijk nooit naar de AEX.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:15:02 #268
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77842563
Het is ook zwaar beledigend dat de AEX praktisch nooit wordt genoemd op CNN en CNBC als ze een rondje langs de Europese beurzen doen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_77842698
Heeft MT eigenlijk nederlandse roots? Ik dacht dat Arcelor Luxemburgs was?
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:21:13 #270
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77842738
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:15 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is ook zwaar beledigend dat de AEX praktisch nooit wordt genoemd op CNN en CNBC als ze een rondje langs de Europese beurzen doen
Hoezo? De AEX hobbelt toch achter de grotere beurzen aan.

BTW: saaie dag tot nu toe. Net mijn long EUR/GBP maar de deur uit gedaan.
The more debt, the better
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 13:24:27 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77842832
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Heeft MT eigenlijk nederlandse roots? Ik dacht dat Arcelor Luxemburgs was?
Mittal = India
Arcelor = Luxemburg
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 13:25:55 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77842876
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:15 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is ook zwaar beledigend dat de AEX praktisch nooit wordt genoemd op CNN en CNBC als ze een rondje langs de Europese beurzen doen
Als je alleen de S&P500 futures volgt kun je bijna blind handelen op alle west-Europese beurzen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77845612
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je alleen de S&P500 futures volgt kun je bijna blind handelen op alle west-Europese beurzen.
Mja, maar de AEX oupterformde de S&P500 en Dow Jones ten tijde van de 2003 - 2007/8 omdat ze qua sector verhouding toch behoorlijk anders zijn. Als je dus meer financieel gerelateerd wou beleggen had een index tracker op de AEX meer opgeleverd dan de DJ of SPX
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 februari 2010 @ 14:46:52 #274
862 Arcee
Look closer
pi_77845722
Wat zijn Aegon en ING toch volatiel, zeg. Zo maar 4 of 5 procent omhoog of omlaag per dag.

Daar lijk je dan makkelijk veel geld mee te kunnen verdienen, maar ai wat valt dat tegen, hè?
pi_77845751
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:07 schreef Arcee het volgende:
Opmerkelijk dat de AEX vanmorgen alleen door de minnen van Mittal en Shell in de min stond. Geeft wel aan wat een zwaargewichten dat zijn.
Unilever wist afgelopen vrijdag de AEX ook flink naar beneden te drukken.

Ik heb gisteren de weging nog eens opgezocht. Dan blijkt Arcelor Mittal, RDS, Unilever, ING, KPN en Philips met zijn zessen een weging hebben van ongeveer 70%.
pi_77846116
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Unilever wist afgelopen vrijdag de AEX ook flink naar beneden te drukken.

Ik heb gisteren de weging nog eens opgezocht. Dan blijkt Arcelor Mittal, RDS, Unilever, ING, KPN en Philips met zijn zessen een weging hebben van ongeveer 70%.
Dus? Wat maakt een zware weging uit? Moet het allemaal net zoals de SPX zijn?

IBM is bijvoorbeeld ook 10% in de Dow Jones en hun weging is minstens 2 keer zo groot als de rest! En wat te denken van de weging van Apple in de Nasdaq?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 15:01:00 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77846279
Dat zijn natuurlijk ook kut indices
De grootste S&P500 component is 3,25% (XOM)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77846309
Bij de DJI is er toch geen weging?
pi_77846555
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:46 schreef Arcee het volgende:
Wat zijn Aegon en ING toch volatiel, zeg. Zo maar 4 of 5 procent omhoog of omlaag per dag.

Daar lijk je dan makkelijk veel geld mee te kunnen verdienen, maar ai wat valt dat tegen, hè?
Zo volatiel zijn ze anders niet. En ING is echt veel volatieler dan Aegon.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77846594
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:01 schreef tjoptjop het volgende:
Bij de DJI is er toch geen weging?
Waarom zou er geen weging zijn ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77846625
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Dus? Wat maakt een zware weging uit? Moet het allemaal net zoals de SPX zijn?

IBM is bijvoorbeeld ook 10% in de Dow Jones en hun weging is minstens 2 keer zo groot als de rest! En wat te denken van de weging van Apple in de Nasdaq?
Het maakt in zoverre uit, dat met name de grootste drie de boel flink kunnen scheeftrekken. Dat blijkt vandaag wel. Laten we het maar het 80-20-principe in de praktijk noemen.
pi_77846689
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou er geen weging zijn ?
Ik was iets te kort door de bocht. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat de DJI puur gebaseerd is op de prijs van een aandeel en niet zozeer marktkapitalisatie zoals bij de S&P (dus een $100 aandeel van bedrijf X weegt zwaarder dan $50 van bedrijf Y, ook al is bedrijf X 3x zo groot qua marktkapitalisatie)
pi_77846799
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het maakt in zoverre uit, dat met name de grootste drie de boel flink kunnen scheeftrekken. Dat blijkt vandaag wel. Laten we het maar het 80-20-principe in de praktijk noemen.
Ze kunnen het flink scheef trekken maar je kunt daar in ook op anticiperen.

Wat ik veel erger vind is dat aandelen zoals Apple bijv. op 87 beurzen te vinden is (ING op 49 indices bijvoorbeeld)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 15:19:50 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77846994
De SeLang 65 index is trouwens nog beter. Alle componenten zijn 1,5 - 2,5%
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77847002
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:46 schreef Arcee het volgende:
Wat zijn Aegon en ING toch volatiel, zeg. Zo maar 4 of 5 procent omhoog of omlaag per dag.

Daar lijk je dan makkelijk veel geld mee te kunnen verdienen, maar ai wat valt dat tegen, hè?
Om even het verschil aan te geven tussen ING en Aegon qua volatility.



-edit heb het net ook even vergeleken met Geely. Die zit bijna 2 keer zo hoog qua volatiliteit dan ING
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77847062
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:19 schreef SeLang het volgende:
De SeLang 65 index is trouwens nog beter. Alle componenten zijn 1,5 - 2,5%
De 65 grootste blue chips van de wereld?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77847201
Ik vraag me wel af waar die hoge volumes van ING vandaan komen. Ik meen me te herinneren dat RDS altijd de grootste volumes had. Ligt het aan de lage koers van ING? Chauvinisme? Het feit dat het de enige bank is in de AEX?
pi_77848198
ING: Sentiment arbeidsmarkt negatiever
quote:
Het gevoel over de arbeidsmarkt blijft negatief, zo blijkt uit een internetonderzoek, uitgevoerd door ING. De trend dat het sentiment minder negatief werd, is ook doorbroken.

Verslechtering
Één op de zes van de ondervraagden vreest daarbij voor hun baan. Dat komt volgens ING neer op 1,2 miljoen arbeidsplaatsen. Ook denkt 40% van de mensen niet snel een nieuwe baan te kunnen vinden. Daarbij zegt meer dan de helft van de ondervraagden dat ze de arbeidsmarkt de afgelopen drie maanden hebben zien verslechteren.

Vertraging
"Het heeft een jaar geduurd sinds het inzakkende stemming op de arbeidsmarkt ook het sentiment op eigen baankansen onder nul drukte. Kennelijk zien werknemers het eerst slechter gaan met 'de anderen' en dan pas bij zichzelf. Mogelijk is dat ook bij de weg omhoog zo", aldus ING.

Loonoffer
26% van de mensen is bereid tot een loonoffer als hun baan op het spel zou komen te staan. Gemiddeld zou dat offer dan 5% bedragen. Dat is iets meer dan vorig jaar; toen wilde nog 25% van de ondervraagden loon inleveren. Ook toen was dat gemiddeld 5%.
Loonoffer? Fuck dat... Laat eerst het management & hoger een loonoffer doen.

Ben benieuwd welk percentage een RvB gemiddeld uitmaakt van de loonkosten.
pi_77849121
Weekputjes met miniem verlies kunnen verkopen
pi_77849285
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:25 schreef lyolyrc het volgende:
Ik vraag me wel af waar die hoge volumes van ING vandaan komen. Ik meen me te herinneren dat RDS altijd de grootste volumes had. Ligt het aan de lage koers van ING? Chauvinisme? Het feit dat het de enige bank is in de AEX?
Dat lijkt me inderdaad een puur geval van speculatie. De financiële aandelen waar dan ook zijn op het moment sowieso behoorlijk volatiel. En die paar cent dat het omhoog gaat of naar beneden mits je een behoorlijk potje hebt kun je natuurlijk goed op verdienen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77849303
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Weekputjes met miniem verlies kunnen verkopen
Vond het al heel wat dat je ze aangeschaft had
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77849541
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Weekputjes met miniem verlies kunnen verkopen
Ziet er naar uit dat je er nog winst mee had kunnen maken ook
pi_77849743
In dat grafiekje is het zeker een 10daagse historische volatiliteit? Normaal wordt dat zeker gemeten in jaren want hier zie ik op me scherm een historische volatiliteit bij aegon van 39,79% en bij ing van 50,00% voor vandaag
pi_77849894
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:33 schreef edikt het volgende:
In dat grafiekje is het zeker een 10daagse historische volatiliteit? Normaal wordt dat zeker gemeten in jaren want hier zie ik op me scherm een historische volatiliteit bij aegon van 39,79% en bij ing van 50,00%
Het is inderdaad de 10 daagse volatiliteit!

Zag net een overview van de exposure van Amerikaanse banken bij de 'worrying european countries'. Alleen Spanje en Ierland waren rond de 60-70 Biljoen. Griekenland en Portugal rond de 7- 9 biljoen. De exposure naar Griekenland valt dus nog wel mee
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77849966
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Heeft MT eigenlijk nederlandse roots? Ik dacht dat Arcelor Luxemburgs was?
ISPAT is ooit als minifondsje begonnen op de Nederlandse beurs, met als grootaandeelhouder natuurlijk de Mittal clan. Later heeft ISPAT het veel grotere Acelor overgenomen door wat nullen aan de hoeveelheid aandelen toe te voegen, en dat werd Arecelor Mittal.

Nu ga je natuurlijk vragen wat ISPAT op de Nederlandse beurs te zoeken had.

Geen idee, Nederland had in die tijd wel aardige fiscale faciliteiten voor de Mittal clan, maar daar hoef je natuurlijk nog geen beursnotering hiertelande voor te hebben.

Overigens zijn ze net zo vlot met hun hoofdkantoor naar Luxemburg vertrokken toen het daar voordeliger was
pi_77851892
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ISPAT is ooit als minifondsje begonnen op de Nederlandse beurs, met als grootaandeelhouder natuurlijk de Mittal clan. Later heeft ISPAT het veel grotere Acelor overgenomen door wat nullen aan de hoeveelheid aandelen toe te voegen, en dat werd Arecelor Mittal.

Nu ga je natuurlijk vragen wat ISPAT op de Nederlandse beurs te zoeken had.

Geen idee, Nederland had in die tijd wel aardige fiscale faciliteiten voor de Mittal clan, maar daar hoef je natuurlijk nog geen beursnotering hiertelande voor te hebben.

Overigens zijn ze net zo vlot met hun hoofdkantoor naar Luxemburg vertrokken toen het daar voordeliger was
ISPAT bestaat toch nog steeds?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 18:36:38 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77853947
We zijn de laatste tijd wel weer helemaal terug in het beurs-volgt-dollar paradigma
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77854122
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:36 schreef SeLang het volgende:
We zijn de laatste tijd wel weer helemaal terug in het beurs-volgt-dollar paradigma
Haha, inderdaad. Net even de grafiek van de dollar tov de Dow Jones bekeken sinds dit jaar. En die bewegen bijna tegenovergesteld Alleen tussen november en december is er even een ruis periode geweest in die relatie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77854381
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ISPAT bestaat toch nog steeds?
gefuseerd

http://en.wikipedia.org/wiki/Ispat_International
pi_77854457
quote:
Ah! Oke. Ik was even in de war omdat je ook nog steeds kunt investeren in het aandeel Ispat. Was even in de war dat AM en Ispat 1 enkel bedrijf was.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 februari 2010 @ 18:54:17 #301
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77854641
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, inderdaad. Net even de grafiek van de dollar tov de Dow Jones bekeken sinds dit jaar. En die bewegen bijna tegenovergesteld Alleen tussen november en december is er even een ruis periode geweest in die relatie.
Ook intraday. Bijna elke spike in de $ zie je terug in de S&P500.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')