http://forexpf.ru/_quote_show_/java/quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:21 schreef Baltazar69 het volgende:
Heeft iemand een site waar ik de futures live kan volgen?
89% EUR / 11% GBPquote:
Die houd ik niet langer dan een dag aan, overnight lekt er gewoon gruwelijk veel tijdswaarde uitquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je had toch ook calls? Of heb je die alweer verkocht?
Als de trend naar beneden is, dan wil het wel aantikken, dat klopt. Maar moet ik hieruit concluderen dat je puts langer aanhoudt?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:56 schreef TeringHenkie het volgende:
Die houd ik niet langer dan een dag aan, overnight lekt er gewoon gruwelijk veel tijdswaarde uit
Puts al helemaal niet dan, die bevatten meer tijdswaarde dan calls. Ik probeer gewoon zo snel mogelijk winst te pakken en m'n positie te dumpen. Alleen opties die meer dan 30 dagen hebben durf ik overnight aan te houden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als de trend naar beneden is, dan wil het wel aantikken, dat klopt. Maar moet ik hieruit concluderen dat je puts langer aanhoudt?
De broker wordt dan erg blij van jou!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Puts al helemaal niet dan, die bevatten meer tijdswaarde dan calls. Ik probeer gewoon zo snel mogelijk winst te pakken en m'n positie te dumpen. Alleen opties die meer dan 30 dagen hebben durf ik overnight aan te houden.
Kies maar, of tijdswaarde zeg zien lekken of commissies betalen, ik doe liever het laatstequote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:12 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De broker wordt dan erg blij van jou!![]()
Ik heb zelf kunnen ondervinden hoe toxisch de combinatie van weglekkende tijds- en verwachtingswaarde is en een trend de verkeerde kant op. Dat kostte me vorig jaar een groot deel van mijn winst.
Bij welke broker handel jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:19 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Kies maar, of tijdswaarde zeg zien lekken of commissies betalen, ik doe liever het laatste
Binck, maar ik ga naar IB toe.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij welke broker handel jij eigenlijk?
Blij kleine posities zit daar een behoorlijk prijsverschil tussenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:46 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Binck, maar ik ga naar IB toe.
Ik geloof eerder dat het computers zijn die in paniek raken en maar weren aan het verkopen slaan. Precies zoals er in Tegenlicht werd besproken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:09 schreef SeLang het volgende:
Ah! De babyboomers verkopen weer in paniek?
Btw: dit heeft een reden: ik wil een absolute firewall tussen speculatie posities en beleggings posities. Ik wil niet dat een LT beleggingsportefeuille marge levert voor speculatieve posities zodat het fysiek onmogelijk is dat ik die LT beleggingen in een zwak moment riskeer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ze beiden. Binck voor LT beleggen en IB voor futures
Druk jij eens op die reset knop?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:11 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik geloof eerder dat het computers zijn die in paniek raken en maar weren aan het verkopen slaan. Precies zoals er in Tegenlicht werd besproken.
Ik vind het idee dat een groep babyboomers die op de top is ingestapt en nu met een dik verlies verkoopt leukerquote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:11 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik geloof eerder dat het computers zijn die in paniek raken en maar weren aan het verkopen slaan. Precies zoals er in Tegenlicht werd besproken.
Het zet me trouwens wel aan het denken:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:14 schreef capricia het volgende:
Druk jij eens op die reset knop?
(of zet de bup van eind dec.ff terug)![]()
Heb je Binck dan ook zo aangepast dat je in dat soort dingen ook niet kunt handelen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Btw: dit heeft een reden: ik wil een absolute firewall tussen speculatie posities en beleggings posities. Ik wil niet dat een LT beleggingsportefeuille marge levert voor speculatieve posities zodat het fysiek onmogelijk is dat ik die LT beleggingen in een zwak moment riskeer.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het zet me trouwens wel aan het denken:
met een leuk computervirus kun je de markten heel onvoorspelbare dingen laten doen!
Ik zie een babyboomer de AEX niet zomaar een procent lager zetten.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:15 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het idee dat een groep babyboomers die op de top is ingestapt en nu met een dik verlies verkoopt leuker
Zo ver ga ik nu ook weer niet. Het gaat er vooral om dat ik specualtieve posities nooit verder in verlies kan laten lopen dan ik marge heb. Die marge zou natuurlijk enorm zijn als ik daarvoor een LT portefeuille gebruik, daarom gebruik ik daarvoor een extra (veel kleinere) rekening bij IB.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heb je Binck dan ook zo aangepast dat je in dat soort dingen ook niet kunt handelen?
Wacht maar tot in de eindfase van deze bearmarket de babyboomers massaal hun 401k gaan cashen om te redden wat er te redden valt. Dat gaat om heel veel geld hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zie een babyboomer de AEX niet zomaar een procent lager zetten.
Sorry dat ik je uit de droom help!
Dat geloof ik graag! Maar ik vraag me af of het dan zulke spikes zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:23 schreef SeLang het volgende:
Wacht maar tot in de eindfase van deze bearmarket de babyboomers massaal hun 401k gaan cashen om te redden wat er te redden valt. Dat gaat om heel veel geld hoor.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:27 schreef lyolyrc het volgende:
We hebben dan trouwens nog wel stel andere sukkels nodig die die boel willen kopen. Wie zullen dat dan zijn?
Ik bedoel eerder wie het "vallende mes" gaan vangen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:33 schreef SeLang het volgende:--> IK <---
Rond een S&P500 stand van ~500 punten koop ik al die aandelen met volle overtuiging op voor LT.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik bedoel eerder wie het "vallende mes" gaan vangen.![]()
Ik ook niet, maar wel over een langere periode.quote:Ruim 50% eraf in een klap zie ik niet gebeuren.
Omdat de koersdaling waarschijnlijk niet instantaan zal zijn, zullen er ook mensen aandelen moeten kopen op 95% van de oorspronkelijke waarde, 90%, 85% etc. Dat zijn de mensen die werkelijk het vallende mes proberen te vangen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:41 schreef SeLang het volgende:
IK vang met plezier een "vallend mes". Ik kijk uitsluitend naar waardering. Een dalend aandeel op koers x is evenveel waard als een stijgend aandeel op koers x.
Ik ook niet, maar wel over een langere periode.
Ja, alsof ze ff flink zakken voor half zes om daarna weer omhoog te gaan..dat doen ze express...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:38 schreef Vandergeld het volgende:
US en Euro stijgen flink na sluiting Europa
Er komen vaak bewegingen net na half 6 op gangquote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, alsof ze ff flink zakken voor half zes om daarna weer omhoog te gaan..dat doen ze express...
Je weet pas wanneer een mes valt als het uiteindelijk op de grond klettert!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Omdat de koersdaling waarschijnlijk niet instantaan zal zijn, zullen er ook mensen aandelen moeten kopen op 95% van de oorspronkelijke waarde, 90%, 85% etc. Dat zijn de mensen die werkelijk het vallende mes proberen te vangen.
Die persoon ben ik vaak.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet pas wanneer een mes valt als het uiteindelijk op de grond klettert!
Die persoon die bij 95% koopt denkt waarschijnlijk gewoon in te stappen bij een dipje. "Goed dat ik ze vandaag koop, gisteren waren ze nog 5% duurder" et cetera.
Nou ja...misschien pakken we het morgen wel weer positief op.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:55 schreef Vandergeld het volgende:
AEX future al 4 punten gestegen sinds net na half 6.
Daarom ben ik er ook mee gestopt om de beurs de hele tijd proberen te timen. Het heeft toch geen zin en zelfs als je een kleine marge zou halen levert dat dan per uur nog niks op.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Die persoon ben ik vaak.![]()
En anders koop ik ze op de top...
Hey, maar ik blijf lachen..het is maar geld...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |