Klinkt mij meer in de oren als bedrijfseconomie.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uh ja? Ik kan geen typische FA toepassingen (zoals bijv. Cash Flow of kostenverwachtingen) bedenken waar ik geen wiskunde op kan loslaten?
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:22 schreef Rejected het volgende:
Ik heb een vraagje, Obama zei het volgende:
[..]
Own is bezitten en invest is vermogen verschaffen in de zin van eigen vermogen in het hedge fund.
Maar wat bedoelt hij precies met sponsoren? Ik neem aan dat banken nog steeds wel vreemd vermogen mogen verschaffen toch?
De bubble van de afgelopen 15 jaar trekt het gemiddelde natuurlijk sterker omhoog over zo'n kortere periode, maar we zitten nu ook 10% hoger dan het gemiddelde van de periode 1944-2009.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef LXIV het volgende:
En als je naar de P/E kijkt vanaf 1944? Want alles wat daarvoor gebeurde is mi niet zo relevant meer, dat was een compleet andere wereld, met zelfs andere economische wetten (deels)
Dan is die P/E gemiddeld al een stuk hoger.
Yes.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:02 schreef Knallert het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de actie bij Binck nog loopt waar je een transactietegoed krijgt als je via iemand een rekening opent?
Ja, 100 eurotjes, (alleen deze week nog, maar dat stond er vorige week ook...).quote:Op zondag 7 februari 2010 22:02 schreef Knallert het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de actie bij Binck nog loopt waar je een transactietegoed krijgt als je via iemand een rekening opent?
Koersen staan op bubble niveaus (bijna 20% boven historisch gemiddelde, en dat tijdens de ernstigste economische crisis sinds The Great Depression) en Greenspan is bang dat ze gaan dalenquote:Greenspan: voorzichtig herstel; zorgen over dalende koersen
Voormalig Fed-president Alan Greenspan voorziet een langzaam herstel van de Amerikaanse economie. Hij zegt ook 'zeer bezorgd'' te zullen worden wanneer aandelenkoersen blijven dalen.
'Waarschuwingssignaal'
Een daling van de koersen is volgens hem ''meer dan een waarschuwingsignaal''. ''Het is belangrijk te bedenken dat aandelenkoersen niet alleen maar papieren winsten zijn, zij hebben een duidelijke invloed op de economie''.
4 weken op rij
Afgelopen week daalden de Amerikaanse koersen voor de vierde achtereenvolgende week. Dat betekende de langste periode van daling sinds juli.
'Werkloosheid blijft hoog'
De werkloosheid blijft volgens Greenspan waarschijnlijk rond de 9-10% dit jaar. In de VS is het aantal banen sinds het begin van de recessie met 8,4 miljoen gedaald. Dat is de grootste teruggang sinds de Grote Depressie van de jaren dertig. In oktober steeg de werkloosheid naar 10% van de beroepsbevolking. Dat was voor het eerst in een kwart eeuw.
Belastingverlaging
Volgens Greenspan is het beste dat het Congres nu kan doen om banen te creëren de belastingen voor kleine ondernemingen te verlagen. Dat is precies wat Obama wil.
© RTLZ.nl
Wat zei je?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je denkt niet dat het nog even gaat stijgen vandaag?
Greenspan heeft natuurlijk ook niet veel ervaringen met dalingen op de beurs. In de 20 jaar dat hij baas bij de Fed is geweest is de Dow Jones verviervoudigdquote:Op maandag 8 februari 2010 10:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Koersen staan op bubble niveaus (bijna 20% boven historisch gemiddelde, en dat tijdens de ernstigste economische crisis sinds The Great Depression) en Greenspan is bang dat ze gaan dalen
Denk niet dat we het droog gaan houden vandaag...quote:
Behalve dan dat hij in zijn eerste paar maanden als newbie gelijk die 1987 beurscrash voor z'n kiezen kreeg. Maar in hindsight stelde dat natuurlijk ook niks voor.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Greenspan heeft natuurlijk ook niet veel ervaringen met dalingen op de beurs. In de 20 jaar dat hij baas bij de Fed is geweest is de Dow Jones verviervoudigd
En waarom dan niet?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk niet dat we het droog gaan houden vandaag...
Omdat we steeds verder wegzakken. Van +1% vanochtend, tot een kwart procentje nu.quote:
Ik sta nog even aan de zijlijn en denk na over een obligatiefonds.quote:Op maandag 8 februari 2010 10:46 schreef SeLang het volgende:
Koersen staan op bubble niveaus (bijna 20% boven historisch gemiddelde, en dat tijdens de ernstigste economische crisis sinds The Great Depression) en Greenspan is bang dat ze gaan dalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |