Ah, dat is waar Bill Gates het over had in zn twitter.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Interessant gesprek atm op TV. Een gesprek met Buffet en Paulson over de US economie. Misschien ook te volgen via de BB link op internet?
Zit een flink verschil tussen de DJ futs en de stand van de Dow, op dit moment Nasdaq future licht hoger en S&P fut ongeveer gelijk aan slot van 22.00quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:28 schreef TeringHenkie het volgende:
DJIA futs al weer onder de 10.000
Ik ben geen expert op financieel gebied, maar ik weet wel dat CDS staat voor 'Credit Default Swaps' en dat is - kortgezegd - een verzekering tegen een eventuele niet-terugbetaling van de obligatie. Stel A geeft een obligatie uit aan B. B wil dit risico niet lopen en koopt dit risico af met een CDS die wordt verkocht door C. Mocht A in gebreke blijven dan kan B zijn geld via de CDS die hij van C kocht terugkrijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef tjoptjop het volgende:
Misschien een beetje een n00b vraagje. Maar hoe moet ik die waardes van die CDS lezen?
2,5%, my ass! Het was 1,5%.quote:` Op Wall Street is de Dow Jones-index
weer gesloten boven de psychologisch
belangrijke grens van 10.000 punten.
Door een winst van 2,5% sloot de index
op 10.058.Gisteren sloot de index voor
het eerst in drie maanden onder de
10.000,vooral door vrees voor een
schuldencrisis in de eurozone.Berichten
over steunplannen voor het noodlijdende
Griekenland leidden tot opluchting op
Wall Street.
Ik weet wat een CDS is en doetquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:55 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op financieel gebied, maar ik weet wel dat CDS staat voor 'Credit Default Swaps' en dat is - kortgezegd - een verzekering tegen een eventuele niet-terugbetaling van de obligatie. Stel A geeft een obligatie uit aan B. B wil dit risico niet lopen en koopt dit risico af met een CDS die wordt verkocht door C. Mocht A in gebreke blijven dan kan B zijn geld via de CDS die hij van C kocht terugkrijgen.
Als de kans op niet-terugbetalen groter wordt dan stijgt logischerwijs koers van de CDS, net zoals een reisverzkering voor mensen die gaan wintersporten (t.o.v. mensen die niet wintersporten).
Dus: een hoge CDS 'koers' is slecht nieuws voor degene die het aangaat en een indicatie dat beleggers die in obligaties stappen een hogere compensatie willen voor het te nemen risico... Ofwel: een hogere CDS impliceert een hoger risico.
Een vraagje: Kan het theoretisch zo zijn dat A ook C verkoopt?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:55 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op financieel gebied, maar ik weet wel dat CDS staat voor 'Credit Default Swaps' en dat is - kortgezegd - een verzekering tegen een eventuele niet-terugbetaling van de obligatie. Stel A geeft een obligatie uit aan B. B wil dit risico niet lopen en koopt dit risico af met een CDS die wordt verkocht door C. Mocht A in gebreke blijven dan kan B zijn geld via de CDS die hij van C kocht terugkrijgen.
Als de kans op niet-terugbetalen groter wordt dan stijgt logischerwijs koers van de CDS, net zoals een reisverzkering voor mensen die gaan wintersporten (t.o.v. mensen die niet wintersporten).
Dus: een hoge CDS 'koers' is slecht nieuws voor degene die het aangaat en een indicatie dat beleggers die in obligaties stappen een hogere compensatie willen voor het te nemen risico... Ofwel: een hogere CDS impliceert een hoger risico.
Dat zijn basis points. 1 basis point = 1/100 van een procent.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik weet wat een CDS is en doet
alleen weet ik niet waar die waarde voor staat. Zoals bijv, die 250 van Griekenland , of die ruim 1000 van IJsland
De jaarcijfers worden niet goed ontvangen. Samen met de lagere koersen van RDS drukt dat de AEX nogal.quote:
Ok, duidelijk thnxquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat zijn basis points. 1 basis point = 1/100 van een procent.
Dus als je een Griekse staatsobligatie met een par value van 1000 euro hebt, dan betaal je in jouw voorbeeld 25 euro per jaar aan de CDS schrijver die het risico overneemt. Die deal loopt door totdat de obligatie afgelost wordt of totdat Griekenland in gebreke blijft. In dat laatste geval, moet je trouwens de obligatie inleveren bij de CDS schrijver, welke dan de 1000 euro uitkeert. Voor de CDS schrijver kan deze obligatie nog best wat waard blijken te zijn, afhankelijk van hoe het reddingsplan voor Griekenland er uit komt te zien.
RDS lager door ex- dividend noteringquote:Op woensdag 10 februari 2010 09:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De jaarcijfers worden niet goed ontvangen. Samen met de lagere koersen van RDS drukt dat de AEX nogal.
Hoezo? De AEX hobbelt toch achter de grotere beurzen aan.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:15 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is ook zwaar beledigend dat de AEX praktisch nooit wordt genoemd op CNN en CNBC als ze een rondje langs de Europese beurzen doen
Mittal = Indiaquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Heeft MT eigenlijk nederlandse roots? Ik dacht dat Arcelor Luxemburgs was?
Als je alleen de S&P500 futures volgt kun je bijna blind handelen op alle west-Europese beurzen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:15 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is ook zwaar beledigend dat de AEX praktisch nooit wordt genoemd op CNN en CNBC als ze een rondje langs de Europese beurzen doen
Mja, maar de AEX oupterformde de S&P500 en Dow Jones ten tijde van de 2003 - 2007/8 omdat ze qua sector verhouding toch behoorlijk anders zijn. Als je dus meer financieel gerelateerd wou beleggen had een index tracker op de AEX meer opgeleverd dan de DJ of SPXquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je alleen de S&P500 futures volgt kun je bijna blind handelen op alle west-Europese beurzen.
Unilever wist afgelopen vrijdag de AEX ook flink naar beneden te drukken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:07 schreef Arcee het volgende:
Opmerkelijk dat de AEX vanmorgen alleen door de minnen van Mittal en Shell in de min stond. Geeft wel aan wat een zwaargewichten dat zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |