Hoezo niet?quote:Op zondag 31 januari 2010 15:48 schreef Misan het volgende:
daar mag je toch niet zomaar de openbare weg mee op?
Met die stickers?quote:Op zondag 31 januari 2010 15:48 schreef Misan het volgende:
daar mag je toch niet zomaar de openbare weg mee op?
met al die aanpassingen moet 'ie toch eerst opnieuw gekeurd worden door het RDW lijkt mij voordat 'ie de openbare weg weer op mag?quote:
quote:Op zondag 31 januari 2010 18:36 schreef Misan het volgende:
[..]
met al die aanpassingen moet 'ie toch eerst opnieuw gekeurd worden door het RDW lijkt mij voordat 'ie de openbare weg weer op mag?
ideaal met drempels ookquote:Op zondag 31 januari 2010 17:48 schreef Yoan het volgende:
Er komt een originele bumper op die al grotendeels gecleaned en dichtgewerkt is. Het rechter rooster gaat helemaal dicht, het linker blijft gedeeltelijk open vanwege de intercooler die daar achter zit.
Het middelste blijft natuurlijk ook open voor de motorkoeling.
[ afbeelding ]
Wat ik in het lijstje vergeten was, de grill wordt ook dichtgemaakt.
ik ook niet:quote:
Ik doe ook meequote:
Ja ik ken de problemen met EGR, het feit dat die dingen hun eigen stront opeten is niet erg bevorderlijk voor de kanalen jaquote:Op maandag 1 februari 2010 15:48 schreef Barcaconia het volgende:
Uitlaatgassen die teruggevoerd worden in het inlaatspruitstuk vervuilen het spruitstuk zelf en verstoren de verbranding in de volgende cyclus doordat er minder zuivere lucht in de cilinder komt.
De verbranding wordt dus optimaler en je spruitstukken blijven schoner, je zult geen 20PK bijkrijgen maar alle beetjes helpen.
Heb je ooit van een TDI na 150.000km een inlaatspruitstuk open gehad met EGR?
Remt dat ding niet gewoon de luchtstroom? Minder luchtstroom=minder verbruik.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:36 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben benieuwd naar die Aerofinn. Ik geloof er weinig van maar je weet maar nooit natuurlijk.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:57 schreef SpeedyRich het volgende:
TS als je je gril dicht maakt, hoe koel je dan je motor ?
quote:Op zondag 31 januari 2010 17:48 schreef Yoan het volgende:
Er komt een originele bumper op die al grotendeels gecleaned en dichtgewerkt is. Het rechter rooster gaat helemaal dicht, het linker blijft gedeeltelijk open vanwege de intercooler die daar achter zit.
Het middelste blijft natuurlijk ook open voor de motorkoeling.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Nu ik erover nadenk, is het niet een idee om ervoor te zorgen dat de onderkant van de auto helemaal glad is zodat er minder wervelingen optreden?
Dat is dus al het plan blijkbaar, maar ben zeker benieuwd hoeveel van de onderkant bedekt zal worden.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:26 schreef Yoan het volgende:
- gladde bodemplaten monteren
Omdat ik daar toen nog geen bedrijf voor had gevondenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:36 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom heb je het inlaatsysteem en de verstuivers en dergelijke niet gelijk gedaan toen je begon met het project?
Waarom niet de gehele onderkant glad maken, nu pak je maar een klein gedeelte, dan kan je meteen een mooie difuser aan de achter kant maken om de wind af te voerenquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:24 schreef Yoan het volgende:
[..]
Omdat ik daar toen nog geen bedrijf voor had gevonden![]()
@de rest: dat is idd al het plan, de onderkant moet minimaal zoals dit worden: http://www.autospeed.com/cms/A_2456/article.html
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 januari 2010 15:49 schreef 2cv het volgende:
Respect voor dit project en tevens TVP.
Looks zijn ondergeschikt aan functiequote:Op donderdag 4 februari 2010 00:37 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom niet gelijk een grotere intercooler nemen in die in het midden plaatsen en beide roosters aan de zijkanten dicht metselen?![]()
En grill ook dicht maken? Zou ik niet doen, denk ik eerder aan wat extra koeling van me wagen en iets met look, dan die ene luchtweerstandje..![]()
En is het geen idee om verstuivers van een 90PK TDI of een SDI te monteren?En een kleinere plunjer in je brandstofpomp?
Dat is bij een benzinemotor, een diesel heeft geen gasklep en werkt met een luchtoverschot.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:15 schreef oshiro het volgende:... zal er dus meer zuurstof aanwezig zijn. Om dan een fatsoenlijke verbranding te krijgen zal er dus ook meer brandstof toegevoegd moeten worden.
Ja dat realiseerde ik me vanmiddag ookquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:42 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Dat is bij een benzinemotor, een diesel heeft geen gasklep en werkt met een luchtoverschot.
Alweer beter..? Of maak ik je weer ziek door mijn sarcastische opmerkingquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:46 schreef kevin20vt het volgende:
@ Turquaz: Jij hebt duidelijk echt geen idee.... Die Audi velgen zijn SUPER lichte gesmeede aluminium velgen!
Airbags hebben in deze toch ook wel degelijk een functie, die hebben niets met looks te maken!
Mafkees...
Die cupspiegels zijn een stukje kleiner ik kan me daarom voorstellen dat daardoor de aerodynamica beter is. Ze steken minder naar buiten uit waardoor de luchtstroming minder 'onderbroken' wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom Cup spiegels en geen M3 spiegels..?
Ik weet dat er in de regelement van de BRL bijv. staat dat de auto per se e36 M3 Spiegels MOET hebben..
(dacht dat dat het meest aerodynamische spiegel zou zijn)
Zoveel investeringen zijn er nog niet geweest hoor. Banden, velgen en aangepaste chip that's it. Wacht maar tot er echt geïnvesteerd gaat worden vanaf het voorjaar dan is die 1:23 nog maar kinderspelquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:1:23 voor al die investeringen vind ik niet zo'n goede return on investment.
En misschien zijn er ook wel dynamo's die een hoger rendement hebben, scheelt ook weerquote:Op zondag 7 februari 2010 11:34 schreef MouseOver het volgende:
Leuk project. Misschien kun je nog wat winnen door de stuurbekrachtiging elektrisch te maken. Of te verwijderen trouwens, want met die smallere banden kan het best zijn dat hij dan best netjes rijdt.
Zal waarschijnlijk niet eens zoveel kosten.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:38 schreef Yoan het volgende:
Camera's ipv spiegels is idd mooi, maar kostbaar en betwijfel of dit toegestaan is?
Trouwens, is het geen idee om je rechter buitenspiegel gewoon weg te halen?quote:Op zondag 7 februari 2010 12:38 schreef Yoan het volgende:
Ik verlang inderdaad naar beter weer. In maart/april is er ook geen winterdiesel meer dus dat gaat ook helpen.
De dynamo is twee maanden geleden vervangen, die liep stuk onderweg. Ik had geen tijd om uit te zoeken of er andere dynamo's mogelijk waren i.v.m. mijn project.
Camera's ipv spiegels is idd mooi, maar kostbaar en betwijfel of dit toegestaan is?
"klinkt niet zo best"... work altijd panisch van als een monteur dat over mijn auto zegtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:32 schreef Yoan het volgende:
Bij de roetmeting vanmiddag verslikte de TDI zich even in een hoop roet *uche uche*
Zie
Terwijl ik afgelopen dagen flink gas heb gegeven. Ik denk dat het geen overbodige luxe is dat de inlaat enz goed gereinigd wordt.
Was dat niet TS, die dat zei?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
"klinkt niet zo best"... work altijd panisch van als een monteur dat over mijn auto zegt
wat was de diagnose
wielkassen dicht maken schijnt ook een reeel verschil te maken... en achter is relatief eenvoudig \o/quote:Op zondag 14 februari 2010 19:01 schreef Yoan het volgende:
Gisteren zijn twee AeroFinns ingebouwd en een aantal additieven toegevoegd bij de olie, koelvloeistof en brandstof. Zie http://www.mijnbluemotion.nl/go-four-ultimate-pakket-toegepast-27
[ afbeelding ]
Ik kan nog niks concreets over het resultaat melden. Wel reed ik op de heenweg (Zeeland - Groningen, 320 km) 4,5L/100km en op de terugweg 4,2L/100km. Maar hieruit kun je geen conclusies trekken.
Ik hoop binnenkort geavanceerde apparatuur te kunnen regelen waarmee nauwkeurig het effect van de veranderingen gemeten kan worden.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:48 schreef oshiro het volgende:
Ik geloof persoonlijk echt totaal niet in dat aerofinn gebeuren, het zal eerder werken als een luchtrestrictor. De reden hiervoor is heel simpel: alle appendages (bochten, kleppen, kranen, wat dan ook, àlles), geeft weerstand in een leidingnetwerk.
Een combinatie van beide. Ik kan me niet voorstellen dat het werkt, maar aangezien je de resultaten gaat meten ben ik wel benieuwd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:39 schreef Erasmo het volgende:
Wel interessant, dat Aerofinn gebeuren. Daar zou ik wel eens wat praktijkmetingen op de lange afstand van willen zien, ben benieuwd naar de resultaten Yoan.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
Een combinatie van beide. Ik kan me niet voorstellen dat het werkt, maar aangezien je de resultaten gaat meten ben ik wel benieuwd.
en je achterbank ook? dat scheelt wel aardig wat in totaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:16 schreef Yoan het volgende:
Da's zonde, maar heb geen interesse. Maar toch bedankt voor het aanbod.
Vandaag de spiegels gemonteerd: http://www.mijnbluemotion(...)en-wegen-is-weten-30
Ging minder makkelijk dan gedacht, maar de aanhouder wint:
[ afbeelding ]
Heb ook nog de stoel eruit gehad om te wegen: 23 kilo! Ik heb een kuipje staan en dat weegt 6 kilo
ik las dat dichte wieldoppen / velgen ook redelijk wat kunnen uitmaken... ga je dat nog testen?quote:Op zondag 21 februari 2010 13:38 schreef Yoan het volgende:
De achterbank weegt 26 kilo, maar die gaat er voor de 1 op 25 sowieso niet uit.
De grill wordt nog over nagedacht. Hij wordt waarschijnlijk helemaal dicht, en dan met de mogelijkheid hem open te zetten bij hogere temperaturen.
IDD, met ductape kun je alles fixenquote:Op zondag 21 februari 2010 19:04 schreef PeuRac het volgende:
Je kan dit heel goedkoop proberen door de boel dicht te plakken met tape.
Klopt, alles blijft natuurlijk voor verbetering vatbaar. Zeker als de 1 op 30 gehaald moet worden moet je alles in ogenschouw nemen.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:04 schreef PeuRac het volgende:
Toch zou een volledige vlakke plaat over de velg heen de luchtweerstand nog verder verlagen, misschien iets voor als je naar de 1 op 30 wilt.
Hoe weet je dat zeker dan?quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:42 schreef kikoooooo het volgende:
Ik blijf het een interessant project vinden maar ik weet zeker dat je die 1 op 30 niet gaat halen.
Omdat die motor daar niet voor gebouwd is, omdat de motor oud is, omdat de auto er niet voor gebouwd is, omdat TS het op een gegeven moment zat gaat zijn om rustig te rijden, omdat de stappen die nu genomen worden weinig effect lijken te hebben.quote:
wat meteen de vraag geeft of het misschien niet logisch is om er een kleinere - lichtere - tank in te stoppen... minder brandstof = minder gewicht ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:23 schreef guapo het volgende:
Mooi topic maar 1 op 30 gaat 'm niet worden. Ik zeg maximaal 1250 op een tank, maar dan ook maximaal.
Dan moet je dit topic zeker blijven volgen; 1250 ga ik zeker te weten overschrijden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:23 schreef guapo het volgende:
Ik zeg maximaal 1250 op een tank, maar dan ook maximaal.
de golfballetjesstructuur van mythbustersquote:Op zondag 7 maart 2010 15:15 schreef 2cv het volgende:
Met een gereduceerd gewicht bespaar je voornamelijk tijdens het accelereren. Met een betere aerodynamica bespaar je voornamelijk tijdens het rijden.
TS wil 1:30, dus winst is winstquote:Op zondag 7 maart 2010 15:15 schreef 2cv het volgende:
Met een gereduceerd gewicht bespaar je voornamelijk tijdens het accelereren. Met een betere aerodynamica bespaar je voornamelijk tijdens het rijden.
Dat is waar.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:12 schreef TR08 het volgende:
[..]
TS wil 1:30, dus winst is winst
Daarbij eet een auto van 1200kg wel degelijk de nodige brandstof door rolweerstand.
Vergeet het ding niet ook te wegen voor de wegenbelastingquote:Op zondag 7 maart 2010 22:48 schreef Yoan het volgende:
Uitlijnen moet nog gebeuren!
Ik heb geen schatting gemaakt van de nodige gewichtsreductie. Ik wil er gewoon zoveel mogelijk af hebben. Ik wil onder de 1000 kg komen dus moet er 200 kg af. Dat is nog een hele opgave, wat ook veel geld kost. Maar het zal moeten gebeuren.
De banden die er nu onder liggen zijn Maxxis 165/80-15.
Ik ben nu hard bezig met het afronden van de nieuwe site, ik hoop 'm morgen online te knallen!
Jep heb ik aan gedacht, staat op mijn 'verlanglijstje'.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:56 schreef Barcaconia het volgende:
Omdat het een 3drs is: Heb je al gedacht aan kunststof ramen achter (en eventueel voor)? Dat bespaard een gigantische lading gewicht.
Niet zo moeilijk, VOORAL niet moeilijk met een verdelerpompquote:
De 1.3 was de goedkoopste uitvoering.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef 2cv het volgende:
Dan zal dat met een reden gedaan zijn ? Duurdere/andere onderdelen maken de auto duurder en dus ook de aanschafprijs. Een fabrikant zal uit kostenbesparing dus zoveel mogelijk voor elk model dezelfde remmen (en andere onderdelen) gebruiken.
Ik denk niet dat er vlot achter elkaar vertragingen van het type noodstop worden gemaakt, dus met het faden zal het wel meevallen lijkt me.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:08 schreef 2cv het volgende:
Je moet wel voldoende remvermogen overhouden ! En het gaat er niet om dat je de wielen kan blokkeren, het gaat er om dat je voldoende warmte af kan voeren. Ik vind het een heel eng idee ...
Je moet uitgaan van het ergste. Je gaat er ook niet van uit dat je een ongeval krijgt. Toch draag je een gordel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:57 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er vlot achter elkaar vertragingen van het type noodstop worden gemaakt, dus met het faden zal het wel meevallen lijkt me.
Anderen zeggen dat je juist zo snel mogelijk op je snelheid moet komen en dan cruise control/vaste voet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 01:01 schreef Zuunigerd het volgende:
Zeg TS, op wat voor traject meet jij je verbruikscijfers?
En bezuinig je alleen door vroeg te schakelen, of trek je ook superlangzaam op? Vroeg schakelen maar vol gas tot 2500rpm zal je niet echt helpen.
Mijn pa en ma hadden een VW Passat TDI (110bhp) uit 2001. Daarmee haalden ze 1 liter op 22 à 23 kilometer.
Als dat al lukt met een zware stationwagen, dan moet met enige tweaks en een rustige rijstijl de 1 op 28 wel haalbaar zijn met jouw Golf.
Absoluut niet; traag optrekken verbruikt het minste energie. Voor wie geintresseerd is pleur ik hier desgevraagd de gehele natuurkundige berekening erachter neer, maar het komt er op neer dat als je van 0->50km/h gaat in 5 seconden of van 0->50km/h in 10 seconden, je in het eerste geval ca. 2x zoveel energie kwijt bent aan luchtweerstand. De uiteindelijk arbeid (=energie=joule) die geleverd moet worden om de massa naar 50km/h te krijgen is gelijk. Het in vaart brengen van de massa kost het meeste energie, bij 50km/h is de luchtweerstand vrij laag.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:15 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Anderen zeggen dat je juist zo snel mogelijk op je snelheid moet komen en dan cruise control/vaste voet.
Het meest zuinig is snel optrekken naar circa 60 km/u, dan de hoogste versnelling pakken en daarna niet meer optrekken. Die 60 km/u is even een beetje afhankelijk van bij welke snelheid jouw auto het laagste verbruik haalt. Per auto proberen dus om het werkelijke optimum te vinden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:15 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Anderen zeggen dat je juist zo snel mogelijk op je snelheid moet komen en dan cruise control/vaste voet.
Juist.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:53 schreef TR08 het volgende:
[..]
Trouwens wbt remmen: Blijf daar maar even lekker af totdat je je gewichtreductie gehaald hebt. Je wilt niet met hete remmen komen te staan voor je auto gestopt is.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Als ik ECHT topzuinig wil rijden dan let ik op mijn turbodruk meter, op het moment dat ik daar 0,1 bar zie schakel ik al optotdat je in de 5 bent want dan loopt ie op, tenzij je echt slowmotion rijd.
En 1.4 remmen op een 1.9TDI? Wie dat zei is gek.
Ik heb op mijn fabrieks 90pk 1.9 TDI (wat zelfde remmen gebruikt als een 110PK TDI), remmen op gezet van een 2.0GT die maar 5pk meer heeft, maar wel gegroefd, geperforeerd en geventileerd.. DAT is een grote vooruitgang vanuit ongeventileerde schijven wat na een paar km hard rijden al gloeiend roken heet werden
heb geen board computer om het uit te testen, maar het lijkt me heel sterk, gezien het feit dat ik dan op 2600rpm zit (of iets hoger) in de 5, en dat het in de 4 dus in de buurt van 3500rpm moet liggen en dat dus ook echt te hoog is.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:26 schreef guapo het volgende:
[..]
Met een TDI rij je zuiniger in z'n 4 dan in z'n 5 als je 120 km p/u gaat. Probeer het maar eens uit!
Zet je cruisecontrol maar eens vast op 120. Probeer het uit in de 5e versnelling en dan in z'n 4e versnelling. Scheelt zo'n 0,5 liter per 100 km.
Jammer dat je geen boardcomputer hebt, maar ik heb het gezien bij iemand met een Fabia 1.9 TDI 101 PK.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
heb geen board computer om het uit te testen, maar het lijkt me heel sterk, gezien het feit dat ik dan op 2600rpm zit (of iets hoger) in de 5, en dat het in de 4 dus in de buurt van 3500rpm moet liggen en dat dus ook echt te hoog is.
Mijn Seon Leon 105pk TDI (2006) reed toch echt zuiniger in zijn 5 hoor. Dit over bijna alle (constante) snelheden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:26 schreef guapo het volgende:
[..]
Met een TDI rij je zuiniger in z'n 4 dan in z'n 5 als je 120 km p/u gaat. Probeer het maar eens uit!
Zet je cruisecontrol maar eens vast op 120. Probeer het uit in de 5e versnelling en dan in z'n 4e versnelling. Scheelt zo'n 0,5 liter per 100 km.
En waarom rijden ze dan in de keverklasse met LM remklauwen van een oude visa?quote:
Die is VEEETTTTT.. Ik moet het maar doen met een van een Golf 3 2.0 GTquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:24 schreef Yoan het volgende:
Deze remmen blijven erop. De schijven moeten binnenkort wel vervangen worden en dan probeer ik deze te scoren:
[ afbeelding ]
Dit is uitgetest in een Fabia, Audi A4 en 2 verschillende Astra's, allemaal turbodiesels.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:57 schreef davidov2009 het volgende:
^^^^ Het kán wel, maar is wel onwaarschijnlijk, want dat betekent
(1) Dat de boordcomputer niet goed functioneert betreffende opgegeven verbruik (=meest waarschijnlijk, dat zie je namelijk heel vaak) OF
(2) Dat dat de overbrenging in z'n 5 aanmerkelijk minder efficiënt is; dit zou direct aan de transmissie kunnen liggen (onevenredig meer kracht nodig), maar ook aan het effect van de transmissie op de verbrandingsefficiëntie van de motor.
Kun je niet ff resizen? Foto's van 1200 KB zijn een ware hel voor mobiele users.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die is VEEETTTTT.. Ik moet het maar doen met een van een Golf 3 2.0 GT(Geen GTI):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry 2CV, werken op een FullHD scherm icm. een wat sneller verbinding merkte ik dit niet op..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:49 schreef 2cv het volgende:
Soms is het hebben van snel kabelinternet wel eens een nadeel. Vertaling: Turq, ik heb even je plaatjes omgezet in links. Ze waren wel erg groot.
Ooit in een gekietelde TDI gezeten?quote:
je turbo begint al bij stationairquote:Op zondag 14 maart 2010 21:33 schreef Yoan het volgende:
Bij 1400 tpm begint de turbo al, maar hij snapt nog niet helemaal wat ie moet doen. Vanaf 2000 tpm gaat ie er als een raket vandoor. Dus daarom moet de software weer aangepast worden.
jawel, maar een 1.9TDi wordt niet snel een raket.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ooit in een gekietelde TDI gezeten?
Krijg je dan geen problemen met de APK?quote:Op maandag 15 maart 2010 21:37 schreef Yoan het volgende:
Over uitlaatgassen gesproken, morgen gaat er een compleet freeflow uitlaatsysteem onder de auto: http://www.mijnbluemotion.nl/rvs-uitlaat-op-maat-37
Katalysator en dempers er vantussen, alleen een minimaal einddempertje blijft over. Met dit systeem zal de turbo nog sneller opspoelen.
Gasdicht en deugdelijk bevestigd. Nee dus.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Krijg je dan geen problemen met de APK?
Ik doelde meer op het eruit slopen van de kat.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Gasdicht en deugdelijk bevestigd. Nee dus.
van stationair tot 1400rpm bouwt hij druk op van 0,0 tot 0,4 a 0,5 bar, waarna het druk ineens schiet tot waar je auto is voor afgesteld om te pieken/draaien. In mijn geval 1,4bar, en langzaam terug na 1,2 en dan 1,0.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:14 schreef LastClick het volgende:
Turbo werkt op uitlaatgassen, dus als je laag in de touren zit zal hij misschien wel iets draaien, maar veel doen zal 'ie niet.
Misschien in de war met een compressor?
TDI Heeft geen Kat verplichting.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het eruit slopen van de kat.
quote:Op maandag 15 maart 2010 17:55 schreef rollator_GSI het volgende:
die Turquaz heeft er verstand van zeg
Dat hangt compleet van je setup af hoor. Bij dikke turbo's bouw je pas later in het bereik druk op en zakt die nooit meer. Bij kleintjes bouw je heel vroeg druk op, en die daalt inderdaad later weer door pure overcapaciteit (de turbo gaat niet harder draaien doordat de turbo zo klein is dat de drukval over de turbo weer te groot is)quote:Op maandag 15 maart 2010 14:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
je turbo begint al bij stationair![]()
Je begint pas echt druk op te bouwen na 1400rpm tot 1800rpm, en zakt weer na 4000rpm.![]()
maarja, de jouwe is gechipt dus wat er toen herschreven is weet ik niet..
Ik praat uit ervaringen, niet zoals anderen mensen hier die alleen door boeken snuffelen.quote:
Ik weet het niet oshi, ik post mijn eigen ervaring met mijn auto. Heb zelf een Turbodruk meter, en een complete freeflow uitlaat zonder kat, midden en einddempers. Ook heb ik de turbodruk verhoogd, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:39 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dat hangt compleet van je setup af hoor. Bij dikke turbo's bouw je pas later in het bereik druk op en zakt die nooit meer. Bij kleintjes bouw je heel vroeg druk op, en die daalt inderdaad later weer door pure overcapaciteit (de turbo gaat niet harder draaien doordat de turbo zo klein is dat de drukval over de turbo weer te groot is)
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:18 schreef Catch22- het volgende:
jonge, jij bent echt een lapzwans hoor.
Ik weet niet wat voor ervaringen jij hebt, maar vooralsnog sta je bekend als sloper ipv ombouwer.
Juist, jij bent werkelijk de enige hier die ooit een turbo of een steeksleutel in zijn hand gehad heeftquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik praat uit ervaringen, niet zoals anderen mensen hier die alleen door boeken snuffelen.![]()
Blijkbaar heb je een ieniemienie turbootje wat ook heel logisch is bij lichte diesels.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik praat uit ervaringen, niet zoals anderen mensen hier die alleen door boeken snuffelen.![]()
[..]
Ik weet het niet oshi, ik post mijn eigen ervaring met mijn auto. Heb zelf een Turbodruk meter, en een complete freeflow uitlaat zonder kat, midden en einddempers. Ook heb ik de turbodruk verhoogd, maar dat terzijde.
nou inieminie is hij niet aka. Opel astra 1.7 DT(quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:46 schreef oshiro het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je een ieniemienie turbootje wat ook heel logisch is bij lichte diesels.
Bouw je er een dikkere onder dan gaat ie harder. En verbruikt meer brandstof (tenminste, je hebt dan meer lucht dus je kunt zwaardere injectors monteren en zo)
Bouw je er een tweede kleine onder dan gaat ie ook harder EN je hebt nog steeds net zo weinig turbo-lag als dat je nu hebt.(nouja ietsje meer omdat dezelfde hoeveelheid gas door 2 turbo's moet ipv 1)
Dat jij nog bent blijven haken bij volvo's en dafjes is niet mijn pakkie-an, maar een turbo heb ik wel vaker vervangen, heb ook vaker een blok gereviseerd dus snap niet waar jij over praat..?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Juist, jij bent werkelijk de enige hier die ooit een turbo of een steeksleutel in zijn hand gehad heeft
Ik ben niet blijven haken bij Volvo's en Dafjes, dat is 1 van mijn eigen auto's. Ik praat over dat jij zegt dat iedereen hier vanuit boekjes praat, alsof jij als enige ooit een turbo gezien hebt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat jij nog bent blijven haken bij volvo's en dafjes is niet mijn pakkie-an, maar een turbo heb ik wel vaker vervangen, heb ook vaker een blok gereviseerd dus snap niet waar jij over praat..?
nee nee, zo bedoelde ik het dan ook niet..quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben niet blijven haken bij Volvo's en Dafjes, dat is 1 van mijn eigen auto's. Ik praat over dat jij zegt dat iedereen hier vanuit boekjes praat, alsof jij als enige ooit een turbo gezien hebt.
w00t! Nee niet gezien, kun je er een fotootje van maken?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:50 schreef GizartFRL het volgende:
Zag vanmiddag nog een stukje over de site van TS in het bovag of Focwa blad van 28 febr.
Stond bij de links.
Al gezien TS??
U vraagt wij draaien.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:13 schreef Yoan het volgende:
[..]
w00t! Nee niet gezien, kun je er een fotootje van maken?
Absorbsiedempers vallen echt wel mee kwa weerstand..quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Zie ik daar nou 2 dempers? Waarom dempers eigenlijk? Je hoort toch niet meer of minder geluid, maar hoe je het ook bekijkt je hebt dan wel +1 weerstand.
Die zuinige ritjes worden denk ik ook mede veroorzaakt doordat de temperatuur de laatste tijd flink gestegen is. Je kan ook stellen dat je van alle wijzigingen in de Winter nu het effect pas goed ziet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:21 schreef Yoan het volgende:
Het zal zeker lastig worden! Maar ik ga ervoor.
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de uitlaat eronder zit en dat ik nu erg zuinige ritjes rijd met alle aanpassingen gecombineerd (4,0-4,1 L/100km).
Het slechte nieuws is dat er vanochtend een vrachtwagentje een lelijke deuk in de zijkant heeft gereden: http://www.mijnbluemotion.nl/een-flinke-deuk-38
[ afbeelding ]
Verslag met foto's van het lassen en monteren van de uitlaat moet ik nog maken, maar je kunt wel alvast wat foto's bekijken op mijn Flickr pagina http://www.flickr.com/photos/mijnbluemotion/
[ afbeelding ]
Alle kleinbeetjes helpen..quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:27 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Absorbsiedempers vallen echt wel mee kwa weerstand..
feli \o/ goed manquote:Op zondag 21 maart 2010 14:09 schreef Yoan het volgende:
Daar is ie dan: de 1 op 25!
http://www.mijnbluemotion.nl/1-op-25-gehaald-40
Ik heb 1250 km met een tank gedaan en een gemiddeld verbruik van 1 op 25,02 om precies te zijn.
Ben erg blij met dit resultaat!
Nu probeer ik structureel 1 op 25 te rijden en vervolgens de auto verder aanpassen voor de 1 op 30.
Cup/druppel spiegelsquote:Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Viper_74 het volgende:
^^
volgens mij had hij al nieuwe spiegels, M3 achtig die minder weerstand geven
En in de eerste bocht gaat de eerste liter de tank uitquote:Op maandag 22 maart 2010 21:51 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt ook even wachten en handmatig afvullen tot het randje. Dat doe ik ook altijd, dan weet je tenminste zeker dat je altijd even veel tankt.
Je moet wel een goeie tankdop hebben natuurlijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
En in de eerste bocht gaat de eerste liter de tank uit
quote:Op maandag 22 maart 2010 22:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je moet wel een goeie tankdop hebben natuurlijk.
Geen BXEend
Neee man, gemiddeld autoband heeft een Maximale druk van 3.0 (300KPa) op de band staan. (eerlijk gezegd bijna alle banden tot 3,5 a 4 bar.)quote:Op maandag 22 maart 2010 21:38 schreef TR08 het volgende:
Hoeveel druk mogen je banden hebben eigenlijk? De meeste vinden het volgens spec boven de 2.5 toch wel een keer mooi geweest.
Ik heb michelin zomerbanden die 2.8 mogen hebben en winterbanden die 2.4 mogen hebben. De banden onder mijn aanhanger mogen ook minder dan 3 hebben (zijn geloof ik gebruikte banden van een oude mercedes). Transportbandjes heb ik wel voor meer bandendruk gezien, vrachtwagens mogen dacht ik ook tot circa 7 Bar hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Neee man, gemiddeld autoband heeft een Maximale druk van 3.0 (300KPa) op de band staan. (eerlijk gezegd bijna alle banden tot 3,5 a 4 bar.)
Ik rij altijd -0,2 dan het maximale voor zuinigheid & minder wrijving= sneller van je plaats af
Heel leuk om te zien dat ook zij wat aandacht aan jouw toffe project besteden.. Zie dat je deuk nog niet gefixt is, ik hoop dat ze die links hebben laten liggen tijdens de fotoshoot?!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:33 schreef Yoan het volgende:
Ik tank bijna altijd bij hetzelfde station, maar dat komt niet altijd uit.
Vandaag is het interview + fotoshoot voor de AutoWeek gedaan: http://www.mijnbluemotion.nl/interview-en-fotoshoot-autoweek-41
[ afbeelding ]
Dat was erg leuk en ik ben natuurlijk heel benieuwd naar het artikel!
Ja gewoon altijd een kopje verse diesel over je schoenen laten stromen, dan weet je zeker dat ie vol zitquote:Op maandag 22 maart 2010 21:51 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt ook even wachten en handmatig afvullen tot het randje. Dat doe ik ook altijd, dan weet je tenminste zeker dat je altijd even veel tankt.
Je moet het wel goed doen. Het is echt niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 00:30 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja gewoon altijd een kopje verse diesel over je schoenen laten stromen, dan weet je zeker dat ie vol zit(even serieus: ik heb iemand wel es bij de pomp zijn tank tot de rand zien vullen m.b.v. een papieren koffiebekertje, dat ie waarschijnlijk zojuist uit de shop had gejat
Hopelijk heeft hij het daarna niet meer gebruikt om koffie in te doen...
Echt één van die momenten dat je spijt hebt dat je het niet hebt kunnen filmen (was nog in de tijd dat mobieltjes net een 0,0001MP camera aan boord hadden) )
Op wat voor chineze bandjes rij jij?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:38 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik heb michelin zomerbanden die 2.8 mogen hebben en winterbanden die 2.4 mogen hebben. De banden onder mijn aanhanger mogen ook minder dan 3 hebben (zijn geloof ik gebruikte banden van een oude mercedes). Transportbandjes heb ik wel voor meer bandendruk gezien, vrachtwagens mogen dacht ik ook tot circa 7 Bar hebben.
Meer dan 3 Bar toegestane druk is dus volgens mij niet zo vanzelfsprekend. Tenzij je in absolute drukken rekent misschien maar die staan weer niet aangegeven op je band
quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Op wat voor chineze bandjes rij jij?![]()
Ik ben monteur en vervang PER DAG minimaal 4 a 6 bandjes. Ik denk dat het wel genoeg is om een gemiddelde er uit te halen.
Een vrachtwagen mag van 9 tot 12 bar lucht maximaal.
Ja niet dat ik de hele dag op vliegen jacht ben en in de tussentijd maar een paar bandjes wissel.. Als de stagaires pauze hebben dan wissel ik in die tussentijd de banden of als het ze niet lukt..quote:
Als stagelopers geen banden kunnen verwisselen in een garage dan kun je ze gelijk wel wegtrappen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja niet dat ik de hele dag op vliegen jacht ben en in de tussentijd maar een paar bandjes wissel.. Als de stagaires pauze hebben dan wissel ik in die tussentijd de banden of als het ze niet lukt..
Ik probeerde op het forum van Autovisie te komen, maar na heel wat foutmeldingen en mails naar de redactie (die onbeantwoord blijven) is het nog niet gelukt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:35 schreef GizartFRL het volgende:
Ontopic: Tof die fotoshoot.
Ook al contact gehad met Autovisie?
wat heeft dat met kantoorbaantje te maken?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:35 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Als stagelopers geen banden kunnen verwisselen in een garage dan kun je ze gelijk wel wegtrappen.
Dat kan ik zelfs en ik heb een kantoorbaantje!
Ontopic: Tof die fotoshoot.
Ook al contact gehad met Autovisie?
Michelins schreef ik, maar jij hebt zeker geen idee waar die vandaan komenquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Op wat voor chineze bandjes rij jij?![]()
Ik ben monteur en vervang PER DAG minimaal 4 a 6 bandjes. Ik denk dat het wel genoeg is om een gemiddelde er uit te halen.
Een vrachtwagen mag van 9 tot 12 bar lucht maximaal.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat heeft dat met kantoorbaantje te maken?
En wat versta jij onder een band wisselen, band van velg en weer er op of de wiel van de auto afhalen en er weer opzetten?
Zo'n band scheuren is niet veel moeite voor nodig, en als ik merk dat een stagaire dat niet kan dan doe ik dat, voorkomen is beter dan genezen en die minuut dat ik er over doe heb ik er ook wel voor over![]()
en jij een badmeester he?quote:
Dat ik geen monteur ben.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat heeft dat met kantoorbaantje te maken?
En wat versta jij onder een band wisselen, band van velg en weer er op of de wiel van de auto afhalen en er weer opzetten?
Zo'n band scheuren is niet veel moeite voor nodig, en als ik merk dat een stagaire dat niet kan dan doe ik dat, voorkomen is beter dan genezen en die minuut dat ik er over doe heb ik er ook wel voor over![]()
Ik heb een Audi A2 3L(1.2TDI) op 145 Eco bandjes met airco en stuurbekrachtiging is 900KG de standaard A2 1.2 TDI zit op 850KG.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Zag vanmiddag zo'n Audi A2 rijden met 3L. Hele dunne bandjes, maar ja als je die vergelijkt met jouw Golf dan zal het best nog wel lastig worden denk ik om die 1 op 30 te halen. De A2 is 850 kg volgens mij? Wat weegt jouw Golf wel niet.
audi a2 vink minder dan golf ivquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:14 schreef Disaster_Master het volgende:
[..]
Ik heb een Audi A2 3L(1.2TDI) op 145 Eco bandjes met airco en stuurbekrachtiging is 900KG de standaard A2 1.2 TDI zit op 850KG.
Zins kort moet ik naar een andere locatie voor het werk met veel 80KM wegen en een stukje 100 en snelweg. Dat resulteert in nu een verbruik van 1:30. Eerst had ik meer snelweg en toen was het gemiddeld verbruik 1:27.
Vandaag 1:31 gereden.
Bedankt!quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:39 schreef GizartFRL het volgende:
Heb je site ook even getipt bij de redactie van Autovisie
Ik ga altijd een flink potje schijten voor ik in de auto stap, dat scheelt ook het nodigequote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:41 schreef garnage-patrick het volgende:
je bent erg met gewichtsbesparing bezig, maar heb je jezelf ook op dieet gegooit?! als je 1.36kilo eraf haalt, maar zelf eet je er 1,36kg bij, helpt het niet zoveel!
Haha, ja daar heeft de NS zich ook flink op verkeken. Door geen toiletten in te bouwen in de nieuwe sprinters dachten ze geld te besparen, maar in feiten slepen ze heel wat kilo's aan opgehouden stront mee, die anders op de rails gedumpt werd*, en dat kost me toch wat euro's aan energiequote:Op zaterdag 27 maart 2010 07:50 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik ga altijd een flink potje schijten voor ik in de auto stap, dat scheelt ook het nodige
Ik ook niet eerlijk gezegd, maar hoe voelt dat zo'n gerateld schijf? Geen trillingen of gekke dingen zoals ruis of weet ik veel watquote:Op zondag 28 maart 2010 22:21 schreef Yoan het volgende:
Die review kan even duren want ik rem niet zoveel
Deed ik ook niet (nieuwe stijl rijden) totdat ze bij de garage vertelden dat het bijna vastgeroest zat........quote:Op zondag 28 maart 2010 22:21 schreef Yoan het volgende:
Die review kan even duren want ik rem niet zoveel
Leveren de advertenties op je pagina nog wat op?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:37 schreef Yoan het volgende:
Nee, denk het niet. Ten eerste omdat ik dat niet exact weet, en ten tweede is het al duidelijk dat de kosten veel hoger zijn dan de brandstofbesparing.
Maar ik snap dat je er benieuwd naar bent
Als het gratis is wil ik ook wel wat plaatsenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:48 schreef Yoan het volgende:
Er komen mooie strakke meegespoten bumpers op
De advertenties leveren geen cent op, ik ga daar toch eens wat anders voor verzinnen!
Omdat zij alleen snelweg rijden? En omdat het omdat jij het zegt ook moeilijk te geloven is :pquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat ik niet snap he..
Ik heb vrienden met Golf 4 & 5 TDI.
De ene met Golf 5 TDI (PD) Sportline met 115PK die haalt met alle gemak 5 op 100 op snelweg, zonder enkele aanpassing aan het motor.
De andere met de Golf 4 heeft 101PK ook compleet origineel en die heeft gister nog 4,5 op 100 gereden op het snelweg.
Hoe kan het dan met na alles te vervangen te hebben, uitlaat, spiegels, inlaat, velgjes etc.. dat je dan maar een paar km'tjes meer maakt dan deze 2 auto's?
Sta me toe het met u eens te zijnquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:54 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Omdat zij alleen snelweg rijden? En omdat het omdat jij het zegt ook moeilijk te geloven is :p
Dat joch schakelt al op voordat de auto echt rolt, hij rijd echt als ene ouwelul.. Ik geloof hem wel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:54 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Omdat zij alleen snelweg rijden? En omdat het omdat jij het zegt ook moeilijk te geloven is :p
Plus nog het restje in je tank, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
En zo moeilijk KAN het niet zijn. Ik maakte met 5 euro tank diesel 100/110km
quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:57 schreef Catch22- het volgende:
Nee misschien omdat je de steven seagal van de A2 bent.
GEK JONGE
Tank helemaal leeg gereden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
En zo moeilijk KAN het niet zijn. Ik maakte met 5 euro tank diesel 100/110km
restje wat nog niet eens 1 liter isquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Plus nog het restje in je tank, waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |