abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77681136
Hoeveel verbruikt mijn auto als ik met 30 euro 300km maak..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77681143
Diesel prijs ligt rond de 110cent.
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_77681387
@Turquaz, dat ik bevestig 'looks ondergeschikt aan functie' betekent niet dat ik er een doe-het-zelf knip en plak auto van maak en zomaar van alles ga strippen.
En zoals Kevin zegt zijn die velgen een bewuste keuze.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 20:18:39 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77681423
1:11. Ontopic ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_77682145
2cv was duidelijk volgens mij, tweetal reacties verwijderd.
pi_77709518
Vanochtend na 559 km getankt, omdat begin volgende week twee roetmetingen worden gedaan en omdat ik weer even een paar dagen gas ga geven met de TDI :-)
Ondanks het weer net (niet) de 1 op 23 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-6-februari-25

Vandaag heb ik ook aerodynamische spiegels besteld:

www.mijnbluemotion.nl
pi_77710093
http://ecomodder.com/forum/fuel-economy-mpg-modifications.php

1:23 voor al die investeringen vind ik niet zo'n goede return on investment. Wel een leuk project ! (stiekeme TVP)
pi_77711228
Waarom Cup spiegels en geen M3 spiegels..?

Ik weet dat er in de regelement van de BRL bijv. staat dat de auto per se e36 M3 Spiegels MOET hebben..
(dacht dat dat het meest aerodynamische spiegel zou zijn)
Quote van Tjabbo:
pi_77712906
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom Cup spiegels en geen M3 spiegels..?

Ik weet dat er in de regelement van de BRL bijv. staat dat de auto per se e36 M3 Spiegels MOET hebben..
(dacht dat dat het meest aerodynamische spiegel zou zijn)
Die cupspiegels zijn een stukje kleiner ik kan me daarom voorstellen dat daardoor de aerodynamica beter is. Ze steken minder naar buiten uit waardoor de luchtstroming minder 'onderbroken' wordt.

Omdat ergens in een reglement staat dat er een bepaald type spiegel gebruikt moet worden wil toch niet zeggen dat dit de meest aerodynamische spiegel is? Die logica ontgaat me een beetje...

Vaak wordt zoiets juist opgenomen om uniformiteit te bepalen, volgens mij is de BRL namelijk zo`n klasse waarbij iedereen met dezelfde auto rijdt (ben zelf meer van de formule 1 maar daar rijden ze juist met zo`n klein mogelijke spiegels).
pi_77713428
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:1:23 voor al die investeringen vind ik niet zo'n goede return on investment.
Zoveel investeringen zijn er nog niet geweest hoor. Banden, velgen en aangepaste chip that's it. Wacht maar tot er echt geïnvesteerd gaat worden vanaf het voorjaar dan is die 1:23 nog maar kinderspel
www.mijnbluemotion.nl
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:30:49 #61
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77716688
TS leuk project en goed bezig.

Door de kou zal je verbruik ook wat hoger liggen nu, hou daar rekening mee.

Is bij de wat duurdere diesels in jouw startpost het rendement dusdanig hoger dat het rendabel is?
  zondag 7 februari 2010 @ 11:34:42 #62
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77725231
Leuk project. Misschien kun je nog wat winnen door de stuurbekrachtiging elektrisch te maken. Of te verwijderen trouwens, want met die smallere banden kan het best zijn dat hij dan best netjes rijdt.
Vampire Romance O+
pi_77725268
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:34 schreef MouseOver het volgende:
Leuk project. Misschien kun je nog wat winnen door de stuurbekrachtiging elektrisch te maken. Of te verwijderen trouwens, want met die smallere banden kan het best zijn dat hij dan best netjes rijdt.
En misschien zijn er ook wel dynamo's die een hoger rendement hebben, scheelt ook weer
  zondag 7 februari 2010 @ 11:45:24 #64
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_77725424
Tip voor de spiegels, wat ik al bij een aantal low cw protypes heb gezien:
Camera's ipv buitenspiegels.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_77726616
Ik verlang inderdaad naar beter weer. In maart/april is er ook geen winterdiesel meer dus dat gaat ook helpen.

De dynamo is twee maanden geleden vervangen, die liep stuk onderweg. Ik had geen tijd om uit te zoeken of er andere dynamo's mogelijk waren i.v.m. mijn project.

Camera's ipv spiegels is idd mooi, maar kostbaar en betwijfel of dit toegestaan is?
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 7 februari 2010 @ 16:06:01 #66
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_77732115
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:38 schreef Yoan het volgende:

Camera's ipv spiegels is idd mooi, maar kostbaar en betwijfel of dit toegestaan is?
Zal waarschijnlijk niet eens zoveel kosten.
Zoek voor de aardigheid maar eens op "camera nightvision" op ebay.

Of het toegestaan is weet ik niet.
Word wel telkens vaker bij concepts gebruikt VW concept
En bij vrachtwagens word het al gebruikt voor de dode hoek.
Dan zou je eventueel een mailtje moeten sturen naar de RDW.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 7 februari 2010 @ 21:28:14 #67
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_77744627
tvp
Hoi
pi_77774612
TVP!
  maandag 8 februari 2010 @ 17:55:18 #69
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77776245
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:38 schreef Yoan het volgende:
Ik verlang inderdaad naar beter weer. In maart/april is er ook geen winterdiesel meer dus dat gaat ook helpen.

De dynamo is twee maanden geleden vervangen, die liep stuk onderweg. Ik had geen tijd om uit te zoeken of er andere dynamo's mogelijk waren i.v.m. mijn project.

Trouwens, is het geen idee om je rechter buitenspiegel gewoon weg te halen?
  maandag 8 februari 2010 @ 19:02:09 #70
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77779002
Wat vindt VW er eigenlijk van? Ook ivm lettertypekeuze enzo. Heb je al contact met ze gehad?
Vampire Romance O+
pi_77787477
Rechterspiegel eraf gaat zeker gebeuren, maar ik rijd eerst met beide spiegels. Als het er echt om gaat spannen dan verwijder ik de rechterspiegel (die is namelijk wel errug handig voor het parkeren in de garage).

Ik heb contact gelegd met VW PON maar die sturen mij door naar de mannen in Duitsland; werd ik niet veel wijzer van.
www.mijnbluemotion.nl
pi_77819371
Bij de roetmeting vanmiddag verslikte de TDI zich even in een hoop roet *uche uche*
Zie

Terwijl ik afgelopen dagen flink gas heb gegeven. Ik denk dat het geen overbodige luxe is dat de inlaat enz goed gereinigd wordt.
www.mijnbluemotion.nl
pi_77840690
Ik lees weer even mee.
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:55:56 #74
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77842048
tvp en respect.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77842637
Mooi project en succes met de 1:30
Misschien zou je nog een paar naden kunnen afplakken bij deuren etc, dan moet je alleen wel via het raam naar binnen
New in town
pi_77842826
Dit verdient wel een TVP ouwe !
pi_77882764
Ha leuk om te lezen.

Ik heb zelf al 2 oldtimers die heel erg zuinig zijn.

Een Audi 80 diesel uit 1981. 1.6 liter diesel ( 52 pk ) blok zonder extra poespas. Op een gewicht van 950 kg.
In de zomer rijdt ie 1 op 23 bij 100 km per uur.

Maandag ga ik een gastank laten inbouwen in mijn Suzuki gz 100 uit 1981.
Die heeft een 1 liter ( 48 pk ) benzineblok op 600 kilo. Op gas zal ie wel heel zuinig moeten rijden.

Succes met je project
pi_77907623
Niet zuiniger dan benzine
Wel goedkoper
Quote van Tjabbo:
pi_77908745
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:32 schreef Yoan het volgende:
Bij de roetmeting vanmiddag verslikte de TDI zich even in een hoop roet *uche uche*
Zie

Terwijl ik afgelopen dagen flink gas heb gegeven. Ik denk dat het geen overbodige luxe is dat de inlaat enz goed gereinigd wordt.
"klinkt niet zo best"... work altijd panisch van als een monteur dat over mijn auto zegt

wat was de diagnose
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:16:07 #80
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_77924220
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

"klinkt niet zo best"... work altijd panisch van als een monteur dat over mijn auto zegt

wat was de diagnose
Was dat niet TS, die dat zei?
pi_77937764
Dat was ik die dat zei :-)

Op de video is het niet zo goed te horen, maar het klonk niet echt gezond. De monteur verklaarde dat de motor zich verslikte in de hoeveelheid roet die bij volgas vrijkomt. Hier een update over de roetmetingen van afgelopen week: http://www.mijnbluemotion.nl/roetmetingen-26

Morgen naar TCE GoFour voor het inbouwen van de AeroFinn. Ben benieuwd!

Bedankt voor de leuke reacties!
www.mijnbluemotion.nl
pi_77947867
leuk project! Wat je erin geïnvesteerd hebt krijg je natuurlijk nooit meer terug maar ik begrijp de lol.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_77991683
Gisteren zijn twee AeroFinns ingebouwd en een aantal additieven toegevoegd bij de olie, koelvloeistof en brandstof. Zie http://www.mijnbluemotion.nl/go-four-ultimate-pakket-toegepast-27

Ik kan nog niks concreets over het resultaat melden. Wel reed ik op de heenweg (Zeeland - Groningen, 320 km) 4,5L/100km en op de terugweg 4,2L/100km. Maar hieruit kun je geen conclusies trekken.

Ik hoop binnenkort geavanceerde apparatuur te kunnen regelen waarmee nauwkeurig het effect van de veranderingen gemeten kan worden.
www.mijnbluemotion.nl
pi_78112779
Afgelopen week zijn de spiegels binnengekomen en een nauwkeurige weegschaal: http://www.mijnbluemotion.nl/nieuwe-spiegels-en-weegschaal-28

Ik denk dat a.s. zaterdag de spiegels erop gaan.
www.mijnbluemotion.nl
pi_78128194
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:01 schreef Yoan het volgende:
Gisteren zijn twee AeroFinns ingebouwd en een aantal additieven toegevoegd bij de olie, koelvloeistof en brandstof. Zie http://www.mijnbluemotion.nl/go-four-ultimate-pakket-toegepast-27

[ afbeelding ]

Ik kan nog niks concreets over het resultaat melden. Wel reed ik op de heenweg (Zeeland - Groningen, 320 km) 4,5L/100km en op de terugweg 4,2L/100km. Maar hieruit kun je geen conclusies trekken.

Ik hoop binnenkort geavanceerde apparatuur te kunnen regelen waarmee nauwkeurig het effect van de veranderingen gemeten kan worden.
wielkassen dicht maken schijnt ook een reeel verschil te maken... en achter is relatief eenvoudig \o/
  donderdag 18 februari 2010 @ 07:48:47 #87
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78128675
Ik geloof persoonlijk echt totaal niet in dat aerofinn gebeuren, het zal eerder werken als een luchtrestrictor. De reden hiervoor is heel simpel: alle appendages (bochten, kleppen, kranen, wat dan ook, àlles), geeft weerstand in een leidingnetwerk.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:39:25 #88
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78139107
Wel interessant, dat Aerofinn gebeuren. Daar zou ik wel eens wat praktijkmetingen op de lange afstand van willen zien, ben benieuwd naar de resultaten Yoan.
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:40:38 #89
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78139150
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:48 schreef oshiro het volgende:
Ik geloof persoonlijk echt totaal niet in dat aerofinn gebeuren, het zal eerder werken als een luchtrestrictor. De reden hiervoor is heel simpel: alle appendages (bochten, kleppen, kranen, wat dan ook, àlles), geeft weerstand in een leidingnetwerk.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:39 schreef Erasmo het volgende:
Wel interessant, dat Aerofinn gebeuren. Daar zou ik wel eens wat praktijkmetingen op de lange afstand van willen zien, ben benieuwd naar de resultaten Yoan.
Een combinatie van beide. Ik kan me niet voorstellen dat het werkt, maar aangezien je de resultaten gaat meten ben ik wel benieuwd.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:30:15 #90
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78146514
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:40 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

[..]

Een combinatie van beide. Ik kan me niet voorstellen dat het werkt, maar aangezien je de resultaten gaat meten ben ik wel benieuwd.
Dat sowieso
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_78150251
Ik sta neutraal tegenover het AeroFinn verhaal. Voor het meten van het effect zal ik eerst fatsoenlijke apparatuur moeten regelen, dat kan dus nog even duren.

Morgen tanken, ik denk dat dit net een 1:23 tankje wordt.

In maart gaan er mooie dingen gebeuren: inlaat/egr/verstuivers en aansluitend een volledige freeflow uitlaatlijn. Daarna op de rollerbank om de software te herschrijven en adhv die vermogensuitdraai kan Carrec aan de slag met de versnellingsbak.
www.mijnbluemotion.nl
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:28:52 #92
177489 Disaster_Master
A complete disaster!
pi_78157731
Zeer leuk project om te volgen.

Ik heb mijn twijfels bij die earofinn, het zou de luchtstroom moeten bevorderen.
Waarom monteren ze dan die earofinn met pas ringen ???????
de earofinn heeft een een standaard "opening" waar de lucht doorheen moet.
weet niet wat een 1.9TDI aanzuigt maar het kan problemen opleveren met
de lucht toevoer voor bepaalde motoren.

Ik wil zelf mijn al zuinige auto nog zuiniger maken dus ik vind het een mooi topic om te
volgen.

Ben nu opzoek naar lichte aerodynamische velgen en waar je zo klein mogelijke band op
kan gooien. ik heb nu banden van 145 volgens mij .

en over een paar maanden naar de chip boer kijken wat zij kunnen betekenen.

Ik kan niet veel vinden over deze gasten maar zij hebben ook een aantal nano additieven voor de auto
http://www.maxxlube.eu/shop/
pi_78160745
Die pasringen zijn bedoeld om eerst te meten welke maat AeroFinn erin moet.

Wat betreft velgen kan ik je absoluut de Audi A3 velgen aanraden die ik nu ook heb, maar ik weet niet of die op jouw auto passen.
www.mijnbluemotion.nl
pi_78195888
Vandaag getankt en weer boven de 1:23 uitgekomen: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-19-februari-29

Wel met een hogere gemiddelde snelheid (73km/u) dan normaal (60km/u).

Morgen de spiegels erop!
www.mijnbluemotion.nl
pi_78215791
interessant topic. ga ik zeker volgen. Ik heb ook nog een paar ideeën, maar die post ik in een iets heldere toestand.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:19:21 #96
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_78239845
als je nog originele Bluemotion type aanduidingen wil dan moet je dat even melden.

meestal halen we die eraf en gooien we ze weg
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_78241921
Da's zonde, maar heb geen interesse. Maar toch bedankt voor het aanbod.

Vandaag de spiegels gemonteerd: http://www.mijnbluemotion(...)en-wegen-is-weten-30

Ging minder makkelijk dan gedacht, maar de aanhouder wint:

Heb ook nog de stoel eruit gehad om te wegen: 23 kilo! Ik heb een kuipje staan en dat weegt 6 kilo
www.mijnbluemotion.nl
pi_78242530
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:16 schreef Yoan het volgende:
Da's zonde, maar heb geen interesse. Maar toch bedankt voor het aanbod.

Vandaag de spiegels gemonteerd: http://www.mijnbluemotion(...)en-wegen-is-weten-30

Ging minder makkelijk dan gedacht, maar de aanhouder wint:

[ afbeelding ]

Heb ook nog de stoel eruit gehad om te wegen: 23 kilo! Ik heb een kuipje staan en dat weegt 6 kilo
en je achterbank ook? dat scheelt wel aardig wat in totaal.
pi_78259277
Het zicht in die spiegels is toch veel te klein, een verkeerde zuinigheid.
  zondag 21 februari 2010 @ 12:50:00 #100
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_78259772
Ik zou eerder je grill vervangen ala Polo BlueMotion...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')