Die cupspiegels zijn een stukje kleiner ik kan me daarom voorstellen dat daardoor de aerodynamica beter is. Ze steken minder naar buiten uit waardoor de luchtstroming minder 'onderbroken' wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom Cup spiegels en geen M3 spiegels..?
Ik weet dat er in de regelement van de BRL bijv. staat dat de auto per se e36 M3 Spiegels MOET hebben..
(dacht dat dat het meest aerodynamische spiegel zou zijn)
Zoveel investeringen zijn er nog niet geweest hoor. Banden, velgen en aangepaste chip that's it. Wacht maar tot er echt geïnvesteerd gaat worden vanaf het voorjaar dan is die 1:23 nog maar kinderspelquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:1:23 voor al die investeringen vind ik niet zo'n goede return on investment.
En misschien zijn er ook wel dynamo's die een hoger rendement hebben, scheelt ook weerquote:Op zondag 7 februari 2010 11:34 schreef MouseOver het volgende:
Leuk project. Misschien kun je nog wat winnen door de stuurbekrachtiging elektrisch te maken. Of te verwijderen trouwens, want met die smallere banden kan het best zijn dat hij dan best netjes rijdt.
Zal waarschijnlijk niet eens zoveel kosten.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:38 schreef Yoan het volgende:
Camera's ipv spiegels is idd mooi, maar kostbaar en betwijfel of dit toegestaan is?
Trouwens, is het geen idee om je rechter buitenspiegel gewoon weg te halen?quote:Op zondag 7 februari 2010 12:38 schreef Yoan het volgende:
Ik verlang inderdaad naar beter weer. In maart/april is er ook geen winterdiesel meer dus dat gaat ook helpen.
De dynamo is twee maanden geleden vervangen, die liep stuk onderweg. Ik had geen tijd om uit te zoeken of er andere dynamo's mogelijk waren i.v.m. mijn project.
Camera's ipv spiegels is idd mooi, maar kostbaar en betwijfel of dit toegestaan is?
"klinkt niet zo best"... work altijd panisch van als een monteur dat over mijn auto zegtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:32 schreef Yoan het volgende:
Bij de roetmeting vanmiddag verslikte de TDI zich even in een hoop roet *uche uche*
Zie
Terwijl ik afgelopen dagen flink gas heb gegeven. Ik denk dat het geen overbodige luxe is dat de inlaat enz goed gereinigd wordt.
Was dat niet TS, die dat zei?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
"klinkt niet zo best"... work altijd panisch van als een monteur dat over mijn auto zegt
wat was de diagnose
wielkassen dicht maken schijnt ook een reeel verschil te maken... en achter is relatief eenvoudig \o/quote:Op zondag 14 februari 2010 19:01 schreef Yoan het volgende:
Gisteren zijn twee AeroFinns ingebouwd en een aantal additieven toegevoegd bij de olie, koelvloeistof en brandstof. Zie http://www.mijnbluemotion.nl/go-four-ultimate-pakket-toegepast-27
[ afbeelding ]
Ik kan nog niks concreets over het resultaat melden. Wel reed ik op de heenweg (Zeeland - Groningen, 320 km) 4,5L/100km en op de terugweg 4,2L/100km. Maar hieruit kun je geen conclusies trekken.
Ik hoop binnenkort geavanceerde apparatuur te kunnen regelen waarmee nauwkeurig het effect van de veranderingen gemeten kan worden.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:48 schreef oshiro het volgende:
Ik geloof persoonlijk echt totaal niet in dat aerofinn gebeuren, het zal eerder werken als een luchtrestrictor. De reden hiervoor is heel simpel: alle appendages (bochten, kleppen, kranen, wat dan ook, àlles), geeft weerstand in een leidingnetwerk.
Een combinatie van beide. Ik kan me niet voorstellen dat het werkt, maar aangezien je de resultaten gaat meten ben ik wel benieuwd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:39 schreef Erasmo het volgende:
Wel interessant, dat Aerofinn gebeuren. Daar zou ik wel eens wat praktijkmetingen op de lange afstand van willen zien, ben benieuwd naar de resultaten Yoan.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
Een combinatie van beide. Ik kan me niet voorstellen dat het werkt, maar aangezien je de resultaten gaat meten ben ik wel benieuwd.
en je achterbank ook? dat scheelt wel aardig wat in totaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:16 schreef Yoan het volgende:
Da's zonde, maar heb geen interesse. Maar toch bedankt voor het aanbod.
Vandaag de spiegels gemonteerd: http://www.mijnbluemotion(...)en-wegen-is-weten-30
Ging minder makkelijk dan gedacht, maar de aanhouder wint:
[ afbeelding ]
Heb ook nog de stoel eruit gehad om te wegen: 23 kilo! Ik heb een kuipje staan en dat weegt 6 kilo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |