abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78787114
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:23 schreef guapo het volgende:
Mooi topic maar 1 op 30 gaat 'm niet worden. Ik zeg maximaal 1250 op een tank, maar dan ook maximaal.
wat meteen de vraag geeft of het misschien niet logisch is om er een kleinere - lichtere - tank in te stoppen... minder brandstof = minder gewicht ook.
pi_78787264
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:23 schreef guapo het volgende:
Ik zeg maximaal 1250 op een tank, maar dan ook maximaal.
Dan moet je dit topic zeker blijven volgen; 1250 ga ik zeker te weten overschrijden.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:51:12 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78824381
Heb je hem trouwens al laten uitlijnen? Ook dat scheelt best wel wat(en is sowieso goed voor je auto)
  zondag 7 maart 2010 @ 07:33:38 #129
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_78838829
Heb je trouwens al eens een schatting proberen te doen wat voor gewichtsreductie je zou moeten halen om aan de 1:30 te komen?

Ik had vroeger een golf 2 met 1.6 diesel motor, daar reed ik 1:25 mee (op een gunstige route, dat wel). Die auto woog iets van 850kg.

Als alternatief kun je het eerst eens omgekeerd doen en 300kg in je auto leggen om te zien hoe veel je verbruik dan toeneemt. Het geeft je een schatting van wat de omgekeerde aktie (300kg massa verminderen) zou uithalen.
  † In Memoriam † zondag 7 maart 2010 @ 15:15:55 #130
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78848377
Met een gereduceerd gewicht bespaar je voornamelijk tijdens het accelereren. Met een betere aerodynamica bespaar je voornamelijk tijdens het rijden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_78854442
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:15 schreef 2cv het volgende:
Met een gereduceerd gewicht bespaar je voornamelijk tijdens het accelereren. Met een betere aerodynamica bespaar je voornamelijk tijdens het rijden.
de golfballetjesstructuur van mythbusters 10% winst ofzo?
  zondag 7 maart 2010 @ 18:59:19 #132
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_78855751
wat heb je er nou voor banden onder liggen eigenlijk???
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  zondag 7 maart 2010 @ 22:12:39 #133
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_78866372
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:15 schreef 2cv het volgende:
Met een gereduceerd gewicht bespaar je voornamelijk tijdens het accelereren. Met een betere aerodynamica bespaar je voornamelijk tijdens het rijden.
TS wil 1:30, dus winst is winst

Daarbij eet een auto van 1200kg wel degelijk de nodige brandstof door rolweerstand.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:23:08 #134
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_78867019
Tof project!
I am not impressed by your performance
pi_78867749
Hehe dit ziet er leuk uit vooral een Golf maakt het zo leuk. Ben benieuwd...
Of saté?
pi_78868335
Uitlijnen moet nog gebeuren!

Ik heb geen schatting gemaakt van de nodige gewichtsreductie. Ik wil er gewoon zoveel mogelijk af hebben. Ik wil onder de 1000 kg komen dus moet er 200 kg af. Dat is nog een hele opgave, wat ook veel geld kost. Maar het zal moeten gebeuren.

De banden die er nu onder liggen zijn Maxxis 165/80-15.

Ik ben nu hard bezig met het afronden van de nieuwe site, ik hoop 'm morgen online te knallen!
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 7 maart 2010 @ 22:56:42 #137
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78868764
Omdat het een 3drs is: Heb je al gedacht aan kunststof ramen achter (en eventueel voor)? Dat bespaard een gigantische lading gewicht.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 18:25:59 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78899501
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:12 schreef TR08 het volgende:

[..]

TS wil 1:30, dus winst is winst

Daarbij eet een auto van 1200kg wel degelijk de nodige brandstof door rolweerstand.
Dat is waar.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:48 schreef Yoan het volgende:
Uitlijnen moet nog gebeuren!

Ik heb geen schatting gemaakt van de nodige gewichtsreductie. Ik wil er gewoon zoveel mogelijk af hebben. Ik wil onder de 1000 kg komen dus moet er 200 kg af. Dat is nog een hele opgave, wat ook veel geld kost. Maar het zal moeten gebeuren.

De banden die er nu onder liggen zijn Maxxis 165/80-15.

Ik ben nu hard bezig met het afronden van de nieuwe site, ik hoop 'm morgen online te knallen!
Vergeet het ding niet ook te wegen voor de wegenbelasting
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_78908867
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:56 schreef Barcaconia het volgende:
Omdat het een 3drs is: Heb je al gedacht aan kunststof ramen achter (en eventueel voor)? Dat bespaard een gigantische lading gewicht.
Jep heb ik aan gedacht, staat op mijn 'verlanglijstje'.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_78908876
start stop systeempje inbouwen?
pi_78921450
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:24 schreef HPoi het volgende:
start stop systeempje inbouwen?
Niet zo moeilijk, VOORAL niet moeilijk met een verdelerpomp

Geniaal
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_78950980
Een start-stopsysteem is inderdaad te ingewikkeld. Ik zou het graag willen, maar da's gewoon niet te doen.

Zaterdag heb ik trouwens de nieuwe en vorige wielen gewogen: http://www.mijnbluemotion.nl/gewichtsbesparing-velgen-34



Een verschil van 2,3 kg per wiel.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:53:10 #143
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_78952297
Nog een tip:

Kijk of je kleinere remmen kunt plaatsen ( van bijvoorbeeld een 1.4 oid.als daar verschil in zit).
Kleinere schijven geeft dan ook weer een lager onafgeveerd gewicht.
Tevens heb je met kleinere klauwen dan ook weer gewichtsbesparing.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 23:08:35 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78953077
Je moet wel voldoende remvermogen overhouden ! En het gaat er niet om dat je de wielen kan blokkeren, het gaat er om dat je voldoende warmte af kan voeren. Ik vind het een heel eng idee ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:16:52 #145
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_78953435
Een 1.4 heeft ook voldoende remvermogen en als ts het gewicht van de auto omlaag brengt dan valt het verschil nog meer mee.
Tevens zijn er diverse types auto met verschillende groottes remschijven uitgebracht. Terwijl de motorinhoud niet verschilde.
Er zijn zelf types auto waarvan de 1.3 een grotere remschijf heeft dan de 1.4 of 1.8 uitvoering
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 23:46:00 #146
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78954597
Dan zal dat met een reden gedaan zijn ? Duurdere/andere onderdelen maken de auto duurder en dus ook de aanschafprijs. Een fabrikant zal uit kostenbesparing dus zoveel mogelijk voor elk model dezelfde remmen (en andere onderdelen) gebruiken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 23:46:34 #147
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78954621
Overigens, topsnelheid is ook belangrijk bij het bepalen wat voor remmen er onder moeten !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:53:01 #148
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_78954897
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:46 schreef 2cv het volgende:
Dan zal dat met een reden gedaan zijn ? Duurdere/andere onderdelen maken de auto duurder en dus ook de aanschafprijs. Een fabrikant zal uit kostenbesparing dus zoveel mogelijk voor elk model dezelfde remmen (en andere onderdelen) gebruiken.
De 1.3 was de goedkoopste uitvoering.
Maar had betere remmen dan de 1.4, terwijl de 1.4 zwaarder en duurder was.
Top van beide auto's scheelde niet veel trouwens.
Het was overigens maar een ingeving.
Misschien passen lm visa klauwen ook wel met geventileerde schijven ( als ook in de keverklasse gebruikt worden).

offtopic, was hier afgelopen weekend nog een sleuteltje 11 ganger die jou en alexx² wel kende.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 9 maart 2010 @ 23:57:39 #149
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_78955052
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:08 schreef 2cv het volgende:
Je moet wel voldoende remvermogen overhouden ! En het gaat er niet om dat je de wielen kan blokkeren, het gaat er om dat je voldoende warmte af kan voeren. Ik vind het een heel eng idee ...
Ik denk niet dat er vlot achter elkaar vertragingen van het type noodstop worden gemaakt, dus met het faden zal het wel meevallen lijkt me.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 23:58:38 #150
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78955092
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:57 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er vlot achter elkaar vertragingen van het type noodstop worden gemaakt, dus met het faden zal het wel meevallen lijkt me.
Je moet uitgaan van het ergste. Je gaat er ook niet van uit dat je een ongeval krijgt. Toch draag je een gordel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')