abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2010 @ 18:15:10 #26
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77520886
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:48 schreef Barcaconia het volgende:
Uitlaatgassen die teruggevoerd worden in het inlaatspruitstuk vervuilen het spruitstuk zelf en verstoren de verbranding in de volgende cyclus doordat er minder zuivere lucht in de cilinder komt.
De verbranding wordt dus optimaler en je spruitstukken blijven schoner, je zult geen 20PK bijkrijgen maar alle beetjes helpen.
Heb je ooit van een TDI na 150.000km een inlaatspruitstuk open gehad met EGR?
Ja ik ken de problemen met EGR, het feit dat die dingen hun eigen stront opeten is niet erg bevorderlijk voor de kanalen ja

Je verandert echter wel de zuurstofverhouding van je inlaatlucht, doordat er geen uitlaatgas wordt toegevoegd zal er dus meer zuurstof aanwezig zijn. Om dan een fatsoenlijke verbranding te krijgen zal er dus ook meer brandstof toegevoegd moeten worden.
Moderne processen die toegepast worden in testopstellingen voor extreme zuinigheid is juist de hoeveelheid uitlaatgas in de inlaatlucht te vergroten, en om vervolgens nog een werkbare hoeveelheid zuurstof in de lucht te hebben wordt de turbodruk enorm verhoogd.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 1 februari 2010 @ 18:39:18 #27
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77521728
Waarom moet er meer brandstof toegevoegd worden? Die logica zie ik niet.
Als er meer brandstof ingespoten wordt krijg je een veel krachtigere verbranding. Als je dus dezelfde rijstijl aanhoudt kun je constant het gas iets minder ver inhouden waardoor de hoeveelheid brandstof minder wordt vanwege de extra schone lucht in het spruitstuk.

Het wordt anders als je de hele motor om dit principe heen engineert zoals je als voorbeeld aanhaalt, wat bij zo'n Golf TDI'tje niet het geval is.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77522849
Zie ook dit stukje wat op de site staat:
Het volledige inlaattraject wordt gereinigd en de EGR-klep wordt verwijderd. Het huis waarin de EGR-klep zich bevindt zal vervangen worden door een type waar de EGR-klep niet in zit.
Voordeel hiervan is dat er geen nadelige wervelingen meer in de inlaat ontstaan rondom de plek waar de EGR-klep zich bevond en de luchtstroom door de inlaat dus beter zal zijn. Tevens zal de aansluiting van de EGR op het uitlaatspruitstuk afgesloten worden, dit om drukpulsen te verminderen die in het stukje pijp van het uitlaatspruitstuk naar de EGR-klep ontstaan.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_77605244
Wat een verschil de wind kan uitmaken. De afgelopen dagen steeds rond de 4,5 - 4,8L/100km gezeten. Vanmiddag was het bijna windstil en reed ik een rit van 4,2L/100km.



Van het weekend en volgende week bij twee garages een roetmeting laten doen voordat de AeroFinn ingebouwd wordt. Na 3-4 weken worden er opnieuw 2 roetmetingen gedaan om te kijken of de AeroFinn zorgt voor een betere, schonere verbranding = minder roet. Het spreekt voor zich dat er in de tussentijd geen andere wijzigingen worden gedaan aan de motor/uitlaat.

In week 10 gaat de wagen weer naar Carrec voor het reinigen van de inlaat/verstuivers/verwijderen EGR. Daarna komt er een complete freeflow uitlaatlijn onder vanaf de turbo. Details hierover volgen nog.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:36:33 #30
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77605458
Ik ben benieuwd naar die Aerofinn. Ik geloof er weinig van maar je weet maar nooit natuurlijk.

Waarom heb je het inlaatsysteem en de verstuivers en dergelijke niet gelijk gedaan toen je begon met het project?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:57:02 #31
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_77606407
TS als je je gril dicht maakt, hoe koel je dan je motor ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:11:55 #32
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_77607091
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:36 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben benieuwd naar die Aerofinn. Ik geloof er weinig van maar je weet maar nooit natuurlijk.
Remt dat ding niet gewoon de luchtstroom? Minder luchtstroom=minder verbruik.
Je kunt ook een restrictor op de inlaat zetten met een minder fancy vormgeving.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_77608293
Nu ik erover nadenk, is het niet een idee om ervoor te zorgen dat de onderkant van de auto helemaal glad is zodat er minder wervelingen optreden?
pi_77608673
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:57 schreef SpeedyRich het volgende:
TS als je je gril dicht maakt, hoe koel je dan je motor ?
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:48 schreef Yoan het volgende:
Er komt een originele bumper op die al grotendeels gecleaned en dichtgewerkt is. Het rechter rooster gaat helemaal dicht, het linker blijft gedeeltelijk open vanwege de intercooler die daar achter zit.
Het middelste blijft natuurlijk ook open voor de motorkoeling.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Nu ik erover nadenk, is het niet een idee om ervoor te zorgen dat de onderkant van de auto helemaal glad is zodat er minder wervelingen optreden?
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:26 schreef Yoan het volgende:
- gladde bodemplaten monteren
Dat is dus al het plan blijkbaar, maar ben zeker benieuwd hoeveel van de onderkant bedekt zal worden.
pi_77610417
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:36 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom heb je het inlaatsysteem en de verstuivers en dergelijke niet gelijk gedaan toen je begon met het project?
Omdat ik daar toen nog geen bedrijf voor had gevonden

@de rest: dat is idd al het plan, de onderkant moet minimaal zoals dit worden: http://www.autospeed.com/cms/A_2456/article.html

De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_77610613
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:24 schreef Yoan het volgende:

[..]

Omdat ik daar toen nog geen bedrijf voor had gevonden

@de rest: dat is idd al het plan, de onderkant moet minimaal zoals dit worden: http://www.autospeed.com/cms/A_2456/article.html

[ afbeelding ]
Waarom niet de gehele onderkant glad maken, nu pak je maar een klein gedeelte, dan kan je meteen een mooie difuser aan de achter kant maken om de wind af te voeren . Dit scheelt volgens mij enorm veel werveling onder de auto.
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 22:32:07 #37
18653 crew  D.
pi_77610784
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:49 schreef 2cv het volgende:
Respect voor dit project en tevens TVP.
pi_77613239
Kek
pi_77615679
Waarom niet gelijk een grotere intercooler nemen in die in het midden plaatsen en beide roosters aan de zijkanten dicht metselen?

En grill ook dicht maken? Zou ik niet doen, denk ik eerder aan wat extra koeling van me wagen en iets met look, dan die ene luchtweerstandje..

En is het geen idee om verstuivers van een 90PK TDI of een SDI te monteren? En een kleinere plunjer in je brandstofpomp?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77616931
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:37 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom niet gelijk een grotere intercooler nemen in die in het midden plaatsen en beide roosters aan de zijkanten dicht metselen?

En grill ook dicht maken? Zou ik niet doen, denk ik eerder aan wat extra koeling van me wagen en iets met look, dan die ene luchtweerstandje..

En is het geen idee om verstuivers van een 90PK TDI of een SDI te monteren? En een kleinere plunjer in je brandstofpomp?
Looks zijn ondergeschikt aan functie
pi_77623944
vandaaaaar dat je zo lelijk bent, je functioneert gewoon goed!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 15:17:38 #42
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77631217
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_77638191
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:15 schreef oshiro het volgende:... zal er dus meer zuurstof aanwezig zijn. Om dan een fatsoenlijke verbranding te krijgen zal er dus ook meer brandstof toegevoegd moeten worden.
Dat is bij een benzinemotor, een diesel heeft geen gasklep en werkt met een luchtoverschot.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:48:05 #44
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77640733
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:42 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Dat is bij een benzinemotor, een diesel heeft geen gasklep en werkt met een luchtoverschot.
Ja dat realiseerde ik me vanmiddag ook
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77665408
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:17 schreef 2cv het volgende:
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77679446
De hele onderkant wordt ook glad en er komt idd een diffusor aan de achterzijde.
Zoals green_power zegt, looks zijn ondergeschikt aan functie (think Prius haha).
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_77679960
Oh ja? Pleur je mooie zwarte koplampen er dan ook gelijk van af en plaats er dan maar home-made licht units van carbon of plastic met daar spots in, waarom doe je dat niet? is al gelijk een heel groot gewicht van een koplamp weg.

Of waarom A3 velgen terwijl je ook lichtgewicht alu velgen kunt kopen/bestellen?

Waarom heb je nog een achterbank als je zo licht mogelijk wilt zijn? Strip je hele interieur er uit en dus ook je airbags..

Looks zijn ondergeschikt aan functie..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:42:42 #48
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77680100
Airbags en interieur hebben geen functie?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77680230
@ Turquaz: Jij hebt duidelijk echt geen idee.... Die Audi velgen zijn SUPER lichte gesmeede aluminium velgen!

Airbags hebben in deze toch ook wel degelijk een functie, die hebben niets met looks te maken!

Mafkees...
pi_77681087
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:46 schreef kevin20vt het volgende:
@ Turquaz: Jij hebt duidelijk echt geen idee.... Die Audi velgen zijn SUPER lichte gesmeede aluminium velgen!

Airbags hebben in deze toch ook wel degelijk een functie, die hebben niets met looks te maken!

Mafkees...
Alweer beter..? Of maak ik je weer ziek door mijn sarcastische opmerking
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')