abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:04:33 #1
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77377811
Vorige topic: Borstvoeding deel 62

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-02-2010 14:56:23 ]
A grand adventure has begun.
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:05:04 #2
265732 Keshet
pi_77377827
Ik gooide 'm ineens dicht!

Mijn laatste post:
Bedankt voor de info ladies!

Het Erasmus is ook helemaal pro BV geven, zéker bij prematuurtjes. Ik heb ook een deftige folder meegekregen maar die is voor mij iets te oppervlakkig op dit moment.
Ik heb vanochtend ook al wat info gekregen; over bv via de sonde geven, dat er gekolft moet gaan worden etc. Alle vragen die ik de komende tijd heb zullen ze ook zeker kunnen beantwoorden maar ik ben graag nogal goed voorbereid.
Ik ga de info en links die jullie gepost hebben eens goed doorlezen! Bedankt!
pi_77377843
Keshet, ik vind het heel goed dat je je voorbereid hoor! Het is toch niet niets!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77377961
jeetje Keshet; ik heb ff bijgelezen en dat is idd heftig! ik hoop dat jullie kleine meisje zo lang mogelijk blijft zitten..
en idd ze zal een sonde krijgen hoogstwaarschijnlijk en jij zal na de bevalling aan het kolven gezet worden; zodat ze mama haar supervoeding kan gaan krijgen.
In de meeste ziekenhuizen is een lactatieverpleegkundige aanwezig die je ook daarbij kan begeleiden.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:10:00 #5
265732 Keshet
pi_77378024
Dank je!

Het Erasmus / Sophia is inderdaad bezig met een moedermelkbank.

Mijn excuses alvast voor de wellicht wat onnozele vragen die ik de komende tijd ga stellen!
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:14:01 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77378188
keshet, je zult vast geen onnozele vragen stellen! Voel je niet bezwaard, hoor!

alvast wat ongevraagd advies
mbt kolven, in het begin is het heel normaal als er bijna niks uitkomt. 5 of 10cc is dan al heel prachtig de eerste dagen. dat bouwt zich dan vanzelf op. en het belangrijkste bij kolven is dat je ontspant! dus niet ieder seconde gluren hoeveel er al uitkomt, blik op oneindig, verstand op nul, en gaan met die banaan. zal nogal moeilijk zijn met een prematuur baby'tje in de couveuze, maar het is wellicht handig / nuttig om alvast bij jezelf na te gaan op welke manieren jij het beste ontspant. mss je favo muziek op je ipod zetten of zo?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77378595
Als het mag helpt het ook enorm als je in de buurt van je kindje kunt kolven..
pi_77378861
idd Davina die 1e dagen heb je bijna het gevoel dat je voor niets aan het kolven bent..
en dan zijn ze laaaaaiend enthousiast over die 3 ml die je eruit perst.. en ja het moet dus echt op gang komen...
pi_77378870
Idd het Sophia heeft een moedermelkbank straks, of daar zijn ze mee bezig. Ze zullen er in ieder geval alles aan doen om jouw kindje straks van moedermelk te voorzien Keshet, op wat voor manier dan ook.

Heel veel succes met voorbereiden en inlezen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:34:33 #10
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77378957
Ook helpt bij kolven, eerst warm douchen, of je borst eerst masseren met een warme washand. Maar wat vooral helpt om zelf uit te vinden wat bij jou het fijnste werkt.

Heel veel succes!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77380727
En dan van mij ook nog even wat ongevraagd advies
Start zo snel mogelijk na de bevalling met kolven en doe dit ook 's nachts! Op die manier komt je borstvoeding het snelst op gang (=minder of zelfs geen kv voor je kind) en heb je ook de meeste kans op een succesvol verloop.
Verder: borstvoeding.com en een lactatiekundige. En domme vragen bestaan niet!
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:28:04 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77381268
Inderdaad, kolven tot je erbij neervalt. Ik heb zelf een maand voltijd gekolfd en mijn doel was een liter per dag, omdat ik begrepen had een kindje van 6 maanden dat ongeveer drinkt. Zo wist ik dat ik in ieder geval voldoende capaciteit gecreëerd had om haar 6 maanden alleen maar moedermelk te kunnen geven.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77383332
ik kolf inmiddels bijna 8 weken (ook vanaf dag 1 gestart in het ziekenhuis) en ik produceer ook ongeveer een liter.. alleen drinkt mijn kleine meisje ook echt ALLES op! haha
in het ziekenhuis waar ik lag kreeg ik een kolfdagboek; daarin zit heel veel informatie over kolven en borstvoeding en daarin kon je ook bijhouden hoe je productie op gang kwam..
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:22:23 #14
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77383479
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik kolf inmiddels bijna 8 weken (ook vanaf dag 1 gestart in het ziekenhuis) en ik produceer ook ongeveer een liter.. alleen drinkt mijn kleine meisje ook echt ALLES op! haha..
Dan heeft dat kleine meisje van jou een heeeeeeeeeeeeel groot maagje!

Ik ben langzaam aan het afbouwen, nu op 4 flesjes per dag, van 100-150 ml, maar dat is nogal lastg vol te houden. Kan mijn productie lastig op dat peil houden... Nog anderhalve maand, en dan kap ik ermee. Ben het zat,en dan is dochter 12 maanden! Vinnik voldoende! Ben geen koe!
pi_77384088
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:22 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik ben langzaam aan het afbouwen, nu op 4 flesjes per dag, van 100-150 ml, maar dat is nogal lastg vol te houden. Kan mijn productie lastig op dat peil houden... Nog anderhalve maand, en dan kap ik ermee. Ben het zat,en dan is dochter 12 maanden! Vinnik voldoende! Ben geen koe!
nou ze drinkt wel 7-9 keer hoor... dus het gaat er in etappes in...
maar ze drinkt ook 110- 145 per keer...
pi_77384815
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:22 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Eh nee, maar wel een zoogdier. Ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent hoor, kolven is ook niet mijn hobby en dat is nog zacht uitgedrukt. En dat je dat al zo lang doet: wow!
Maar die vergelijking met een koe Mijn moeder noemde me vorige week ook een melkkoe, omdat ik aan de kolf hing. En gisteren vriend ook. Nee ik ben geen koe. Ik ben een moeder die bezig is met (indirect) haar kind te voeden. niks persoonlijks dus, zat me dwars
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:14:32 #17
12913 GreatWhiteSilence
pi_77385232
Ik denk gewoon bij mijzelf: zij noemen mij een koe omdat ik kolf, maar ik noem hen een koe omdat ze dom zijn...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 28 januari 2010 @ 18:52:29 #18
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77386281
Maar ik ben gewoon een beetje koe-moe. Voel me zelf zo'n koe, met 1 grote tiet en een kleine tiet en dan dat lekkere kolf geluidje.....

Heb net besloten dat ik bij de volgende, als God het wil enzo, toch voordat het kind er echt uit komt zetten toch eerst een soort training ofzo wil doen. Zie er nu al tegenop, het weer proberen en dat het dan niet goed gaat... Hysterisch kind, zusters die het allemaal ook niet snappen. Lactatiedeskundigen die geen tijd hebben.. Ik wil gewoon echt voeden, niet kolven. Was voor een keertje leuk, maar hoop het niet meer te hoeven doen... Voltijd dan...
pi_77393369
Ik vind kolven ook echt niet je van het.

Daarom ben ik zielsgelukkig dat mijn baby'tje na een dagen/ 1,5 week durende staking het weer heeft opgegeven. Hij drinkt weer aan de borst als vanouds. Zelfs na een goed avondeten wil hij nog wel drinken.

Ik zit wel te kijken hoe ik de flessen van overdag kan afbouwen zodat ik overdag niet meer hoef te kolven. Het is dan misschien wel de vraag of ik dan op mijn vrije dagen nog voltijd borstvoeding kan geven maar dat zien we dan wel. Wat is dan het handigste om te doen? Koemelk introduceren en bijvoorbeeld bij de lunch naast het broodje koemelk geven en s'middags nog een keer. Dan wellicht in combinatie met kwar/ yoghurt, fruit en dergelijke?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77394611
Tinu, gewoon doen en kijken hoe het gaat. Ik heb ervaren dat mijn borsten het prima kunnen hebben als er de ene dag veel gedronken wordt en de andere dag niet.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:20:20 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77408926
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik denk gewoon bij mijzelf: zij noemen mij een koe omdat ik kolf, maar ik noem hen een koe omdat ze dom zijn...

tinu, je hebt geen klein baby'tje, het is over een paar dagen al een dreumes!
dus je voedt al bijna een jaar, je borsten kunnen nu een hele hoop hebben (zeggen de langvoedsters hier). hoe vaak kolf je nu nog overdag?

pfff, ben net aan een bo ontsnapt! gister dronk madam rechts al niet lekker leeg, en gisteravond deed aanhappen wat zeer, maar kzocht er niks achter. vanochtend een SCHIJF van uiteraard weer 5cm diameter in rechterborst. links aangelegd, want die kant was aan de beurt, rechts gekolfd, 120cc uitgetrokken met borstcompressie op de schijf en zo, daarna douchen, uitgebreid haartjes wassen en weer masseren, masseren, masseren, janken dat de schijf niet weggaat, dat ik geen zin heb in een bo, dat bv heel stom is, en nog wat masseren, en daarna wilde madam goddank nog wat drinken, dus op hoop van zegen aangelegd op rechts, en dat ging! dus 20 minuten gedronken, weer borstcompressie op de schijf, die zowaar afnam en zo goed als weg was nadat madam er klaar mee was! net om 10:30u weer rechts aangelegd, deed best zeer, maar ging goed. uiteraard wweer borstcompressie gedaan, en zowaar, borst was nu leger dan hij in dagen is geweest! en borst is nu helemaal niet meer gevoelig bij aanraking.

ik was echt in de veronderstelling dat als voeden geen pijn doet, dat ze dan altijd goed aangelegd is, maar de hap die net ietsjes groter was, maakt toch dus echt een supergroot verschil!

urg.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:56:52 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77410392
Tinuviel, wat heerlijk dat hij weer drinkt!

Davinia, ik herken je verhaal... fijn dat het geen ontsteking is geworden . Bij een dreigende borstontsteking liet ik altijd eerst aan de zere borst drinken, omdat een ontsteking wegkolven meestal lastiger is dan weg laten drinken. Eventueel kolfde ik dan de gezonde borst als daar teveel spanning op kwam, wanneer er te weinig uit gedronken werd.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77413649
GWS die onthou ik!

Wat fijn dat Jair weer drinkt Tinuviel!

En Davinia wat een opluchting zeg, ik kan 'm bijna meevoelen met je
pi_77413772
Na de eerste prikjes van woensdag, heeft Emma besloten dat iedere 3 uur drinken ook wel mooi is. Op zich prettig, want zo slaapt ze ook ineens een paar uurtjes per dag. Aan de andere kant is het wel duidelijk dat mijn borsten het er wat minder mee eens zijn... stuwing... au
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:45:34 #25
12913 GreatWhiteSilence
pi_77417528
Wupwup: Wacht maar tot ze gaat doorslapen...

Tiniviel, wat geweldig dat Jair weer aan de borst drinkt. Heb je enig idee waarom hij niet meer dronk, of zal dat altijd een mysterie blijven?

Davina: weer wat geleerd Hopelijk zul je er nu geen last meer van hebben.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:18:33 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77418927
kan het trouwens zijn dat kindjes tijdens het drinken een kleinere hap krijgen, soort van wegglijden, waardoor ze uiteindelijk niet goed aanligt?

nu krijgt ze links weer niet leeg. doodeng.
pi_77419220
Dat afgleiden kan zeker
Daar heeft Pepijn nu zelfs nog wel last van

Enige remedie afkoppelen en opnieuw aan laten happen.
pi_77419275
Rienk drinkt nooit een borst leeg? Heb wel het idee dat mijn borsten 's ochtends propvol zitten en aan het eind van de avond leeg zijn. Maar dat beeld ik me maar in toch?

Davinia, Klinkt behoorlijk eng! Gelukkig maar dat je er al ervaring mee had, anders was je nu vast de klos geweest (Staat er stommer dan ik bedoel )

Rienk drinkt weer alleen borst, de fles hebben we maar weer aan de kant geschoven want nu gaat het wel goed. Alleen 's avonds is hij op mijn borsten aan het hameren, dan zijn ze dus echt op volgens mij. Verder gaat het wel goed. Hij spuugt nog steeds en daar kunnen we maandag voor naar de HA. Ben benieuwd.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77431472
Tinuviel, wat fijn dat Jair weer aan de borst drinkt!

Davinia, poeh, fijn zeg dat je een bo hebt kunnen vermijden. Klinkt heel naar de vorige keer dat je er zoveel had. Ik wens je een mooie een onstekingsloze bv-tijd toe.

Vlindur, fijn dat het bij jullie ook weer beter gaat!

Hier ben ik nog steeds aan het voeden, met tepelhoedje ook nog steeds.
Die er af en toe behendig wordt afgeplukt en dan bijna in zijn mond verdwijnt.

Ik moet nu vaker weg vanwege werk en omdat hij de fles nog steeds weigert, betekent dat dat hij soms 4-5-6 uur niet drinkt.
Omdat ik altijd op verzoek voed, weet ik niet hoeveel uur een kindje van 7-8 maanden er gemiddeld tussen laat. In het cb boekje hebben ze het over 3 voedingen per dag, maar dat is wel erg weinig voor ons dan.

Ik ben een beetje warrig geloof ik.

Ko komt nu weer vaker 's nachts om te drinken ipv 1 keer, en ik dacht dat dat was omdat hij tandjes kreeg, maar het gaat maar door. Nu vraag ik me af of hij overdag wel genoeg te eten krijgt. Hij neemt nog erg weinig van de bijvoeding ook.
Is het slim om hem vaker aan te leggen als ik wel thuis ben. Ook al riskeer ik dan spugen?

Ik geloof dat ik gewoon een beetje onzeker word van de combinatie werk-vast voedsel-bv.
Hij was de vorige keer ook maar 90 gram aangekomen in een maand. Hij ziet er goed uit en zijn hoofd was goed gegroeid, maar toch.

Nou, dat moest er even uit. Sorry voor mijn warrigheid, ik weet zelf niet zo goed wat ik wil zeggen, ik ben alleen zo moe. Terug naar 3-4 keer per nacht voeden is best een zware dobber.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:09:24 #30
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77437196
Oeke je doet het zo goed! En twijfels blijven er altijd volgens mij, zelfs bij een tweede/derde etc. Hopelijk vinden jullie snel weer jullie ritme en balans. Probeer te vertrouwen op je eigen gevoel en de signalen van Ko.

Ik heb vandaag onder ogen gezien dat ik de bv misschien zal moeten afbouwen. Zowel mijn man als ik zijn nu werkeloos. In mijn sector is nog wel werk te vinden dus ik hoop snel weer wat te hebben. En hoewel je wettelijke rechten hebt en dergelijke is het niet verstandig om jezelf in een uitzonderingspositie te plaatsen op een nieuwe werkplek.

Hoe zeer de borstvoeding me ook aan het hart gaat, momenteel is het voor Thomas belangrijker dat papa en mama de hypotheek kunnen blijven betalen.

Ik hoop dat ik de boel nog op een dusdanig niveau kan houden dat ik 's ochtend voor het werk en 's avonds na het werk nog kan blijven kolven (en dan verder gedurende de avond ook nog natuurlijk) en waar nodig bijvoeden met fv. Hebben jullie enig idee of mijn productie dat zou redden na 5 maanden? Of heb ik dan kans dat het hele kaartenhuis instort?

In principe red ik het nu ook een nacht lang zonder aanleggen (Thomas wil alleen nog maar flesjes), zou ik het dan overdag niet ook 8 uur zonder kolven moeten kunnen?

Wat een gedoe allemaal he...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:11:56 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77437284
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:43 schreef oeke het volgende:
Ko komt nu weer vaker 's nachts om te drinken ipv 1 keer, en ik dacht dat dat was omdat hij tandjes kreeg, maar het gaat maar door. Nu vraag ik me af of hij overdag wel genoeg te eten krijgt. Hij neemt nog erg weinig van de bijvoeding ook.
Is het slim om hem vaker aan te leggen als ik wel thuis ben. Ook al riskeer ik dan spugen?
Misschien zou je het eens kunnen uitproberen?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:16:16 #32
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77437448
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:09 schreef Ca.ra het volgende:
Ik hoop dat ik de boel nog op een dusdanig niveau kan houden dat ik 's ochtend voor het werk en 's avonds na het werk nog kan blijven kolven (en dan verder gedurende de avond ook nog natuurlijk) en waar nodig bijvoeden met fv. Hebben jullie enig idee of mijn productie dat zou redden na 5 maanden? Of heb ik dan kans dat het hele kaartenhuis instort?

In principe red ik het nu ook een nacht lang zonder aanleggen (Thomas wil alleen nog maar flesjes), zou ik het dan overdag niet ook 8 uur zonder kolven moeten kunnen?
He wat naar, Ca.ra. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om overdag fv te geven en 's ochtends en 's avonds bv. En overdag 8 uur niet kolven zal uiteindelijk ook wel moeten kunnen, maar dat zul je wel moeten afbouwen lijkt me.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:19:20 #33
12913 GreatWhiteSilence
pi_77437526
Ca.ra, dat is inderdaad balen. Ik weet niet in welke sector je werkt, maar je zou misschien van je pauze gebruik kunnen maken om te kolven? En misschien wat eerder komen en wat later weggaan, zodat je ook die tijd aan een goede kolfbeurt kunt besteden? Dan is het 2x 4 uur, in plaats van 1x 8 uur?
pi_77438810
Ik geef nu voor de 3e keer borstvoeding en na de eerste week had ik kloven maar door te gaan kolven zijn die gelukkig goed genezen en nu gaat de borstvoeding echt super. Ik kolf wel nog een keer of 2 per dag, meestal 's morgens en eind van de dag, voor een voorraadje. Staat nu 4 x 100 ml in de koelkast. Ik hoop alleen zo dat ik dit keer niet weer spruw in de melkklier krijg en gewoon tot zeker zijn 1e jaar kan blijven borstvoeden.
pi_77444856
Wow Faja, ik vroeg me gister nog af of je weer last van spruw zou krijgen omdat het toen zo veel gedoe gaf met behandelen.
Wat fijn dat het nu goed gaat!

Oeke, ik zou gewoon vaker aanleggen als jouw moedergevoel zegt dat dat wel eens zou kunnen helpen.

En verder heb ik geen tijd om terug te lezen dus als ik iemand vergeet, sorry!
pi_77445092
ik heb ook geen idee in hoeverre je spruw kan voorkomen. Ik steriliseer alle kolf onderdelen, flesje en speen elke dag. Maar dat deed ik vorige 2 keren ook. Ik ben in ieder geval blij dat hij goed drinkt en je ziet hem elke dag flinker worden dus dan doen we het samen goed.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:07:38 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77449583
vlindur, ik snap wat je bedoelt, en ik had dezelfde gedachte.

oeke, ik zou met je gevoel meegaan, alsjij overdag vaker wil aanleggen, kanje altijd proberen. ko kan dan altijd nog vriendelijk weigeren als hij geen zin heeft, toch?

cara, wat een nare situatie! maar mss een beetje simpel gedacht, kan je niet nu nog volledig bv geven, totat je een nwe baan hebt? dan kan je bij je laatste gesprek altijd nog aangeven dat je bv gaat afbouwen, en in het "ergste" geval moet je dan in je eerste week (of mss 2) een paar keer onder werktijd kolven. ik hoop natuurlijk dat je zeer snel een baan vindt en weer aan de slag bent, maar je weet maar nooit (en bv is gratis)... iig een dikke voor jullie situatie!

faja, fijn dat het goed gaat bij jullie! o naar een spruwloze bv-periode! hoe lang heb je de oudste eigenlijk gevoed?

ik ben vandaag heel goed aan het letten op het aanleggen, en ik was toch best een beetje slordig, geloof ik naja, goed op blijven letten, dus
pi_77451976
de oudste heb ik slechts 6 weken gevoed, de middelste uiteindelijk een maand of 4 tot ik spruw kreeg en nu gaan we natuurlijk voor zeker een jaar. Bij de oudste zei mijn moeder dat ik niet genoeg melk had en maar over moest gaan op flesvoeding. En toen geloofde ik haar natuurlijk, was tenslotte mijn eerste kind en eerste keer borstvoeding. Inmiddels weet ik dat mijn moeder toen uit haar nek kletste en zijn we het over het belang van borstvoeding niet eens. Zij vond het grote onzin dat ik weer ging proberen om borstvoeding te geven en is er heilig van overtuigd dat je borsten gaan hangen van voeden. Ach ja, links er in, rechts er uit. Ik zie het belang gelukkig wel en hangen doen ze toch wel, ook al heeft borstvoeding daar niks mee te maken.
pi_77457580
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Tiniviel, wat geweldig dat Jair weer aan de borst drinkt. Heb je enig idee waarom hij niet meer dronk, of zal dat altijd een mysterie blijven?

Bedankt voor de steun van iedereen hier. De oorzaak weet ik niet zo goed. De dagen dat hij helemaal geen voedsel wilde behalve flessen was het denk ik in zijn mond heel erg gevoelid en deed pijn. De periode daarvoor was misschien ook het wennen aan bijten en borstvoeding. Nu bijt hij alleen als hij klaar is met een borst denk ik. En misschien als het echt erg pijn doet. Vaak kan ik het ook aan zijn gezicht zien als hij wil bijten en dan kan ik hem voor zijn.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:20 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

tinu, je hebt geen klein baby'tje, het is over een paar dagen al een dreumes!
dus je voedt al bijna een jaar, je borsten kunnen nu een hele hoop hebben (zeggen de langvoedsters hier). hoe vaak kolf je nu nog overdag?

Sst dat wil ik niet horen Lalala. Zei je iets?

Ik ga het dan binnenkort maar eens uitproberen denk ik. Begin maart komt sowieso ook een collega terug van zwangerschapsverlof die ook wil gaan kolven. Het is nu vaak al moeilijk en het dan met haar te combineren nog meer waarschijnlijk. Wellicht dan nog eens proberen. Het is gewoon zo dat veel langvoedsters hier nog s'nachts voeden en ook een betere kolfopbrengst hebben dan ik. Dat maakt dat ik me wel afvraag of het bij mij ook zo zal gaan. Ik kolf op werkdagen 2 keer per dag (2 keer voeden) en op het weekend hooguit 1 keer (4 keer voeden).
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77471148
Hier even een tvp'tje.
Ik heb besloten het straks (dadelijk) gewoon te gaan proberen. En ik zie wel hoe het gaat lopen. Maar nooit geschoten is altijd mis. En gaat het niet, dan gaat het niet.
pi_77472258
Hoihoi, ik kom hier ook nog maar even meekletsen denk ik.

Ik heb een dochter van alweer bijna 5 maanden, die gedeeltelijk bv krijgt - eigenlijk wat Cara hierboven beschrijft. Ik ben weer gaan werken toen ze 4 maanden was, en zag kolven op mijn werk niet zitten. De laatste weken voor ik ging werken heb ik steeds 1 voeding per week afgebouwd en vervangen door kv. Nu krijgt ze 's ochtends (als ik moet werken om 6.15, als ik niet werk wanneer ze wakker wordt) bv, overdag kv (meestal drie flestjes van 100-150 cc, wisselt nogal hoeveel ze drinkt), en als ik thuiskom zodra ze wil (meestal rond 18.30) weer bv, en dan voor ik ga slapen om ongeveer 22.30 nog een keer bv. Gaat redelijk goed met de productie, al slik ik nu en dan wel domperidon om het op peil te houden.
pi_77472324
Even nog een vraagje aan diegenen, die al eens met borstvoeding hebben gekookt/ gebakken. Dinsdag wil ik graag pannenkoeken maken voor mijn zoontje. Vooralsnog hebben wij geen koemelk geintroduceerd en dacht ik eraan om het gewoon met bv te maken. Doe je het dan op dezelfde manier als met gewone melk? Kun je borstvoeding ook in bijvoorbeeld een cakemix verwerken waar je ander melk in zou moeten doen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77486368
Wie waren ook alweer de vrijwilligers van borstvoeding natuurlijk en vbn en zo hier in het topic?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77486500
ik ben in opleiding....
pi_77486557
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:52 schreef Ticootje het volgende:
ik ben in opleiding....
En ik ook (bij de VBN)
pi_77486629
edit: even weg ivm privacy

[ Bericht 22% gewijzigd door owlet op 31-01-2010 22:57:49 ]
pi_77488025
Ticootje, Mrien en Owlet ik heb gepmd wist niet zo goed of dit wel in het topic terecht hoort.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77488694
Even een vraagje tussendoor. Niels heeft sinds al de hele dag diarree en hij spuugt meer dan anders (maar niet projectiel braken). Hij drinkt nog wel goed. De ontlasting was eerst gewoon heel erg waterig en heel licht geel, maar nou twee keer een hele gekke kleur: heel waterig met grijsblauwige onverteerde melkresten en net heel licht groen (bijna fluorescerend) met echt heel veel onverteerde melkresten.
Herkennen jullie dit?
Wanneer moet je eigenlijk de dokter bellen als een baby'tje diarree heeft?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 31 januari 2010 @ 20:59:21 #49
62233 Jelief
ikke lief!
pi_77489341
Twinkly, bellen kan nooit kwaad, zeker als jij het niet vertrouwd.
Hou Niels goed in de gaten, als hij minder alert wordt of minder goed gaat drinken trek je aan de bel.
been there done that,
pi_77489776
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:36 schreef Tinuviel het volgende:
Even nog een vraagje aan diegenen, die al eens met borstvoeding hebben gekookt/ gebakken. Dinsdag wil ik graag pannenkoeken maken voor mijn zoontje. Vooralsnog hebben wij geen koemelk geintroduceerd en dacht ik eraan om het gewoon met bv te maken. Doe je het dan op dezelfde manier als met gewone melk? Kun je borstvoeding ook in bijvoorbeeld een cakemix verwerken waar je ander melk in zou moeten doen?
Ik heb dezelfde hoeveelheid bv aangehouden als normaal gesproken andere melk. Ze heeft wel 2 hapjes op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 31 januari 2010 @ 21:25:54 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77490825
Bij diarree ziet de poep er nogal eens anders uit, dat is normaal bij diarree . Als de diarree te lang aanhoud (als je je zorgen maakt is het te lang) kun je de dokter bellen. Ook bij uitdrogingsverschijnselen (weinig plassen, suf worden, kringen rond de ogen en volgens mij zijn er meer) zou ik direct contact opnemen met de huisarts.
pi_77492923
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:25 schreef Grijs het volgende:
Bij diarree ziet de poep er nogal eens anders uit, dat is normaal bij diarree .
Aha!
Ik ben de groene zure spuitpoep van teveel melk wel gewend, maar dit is best wel maf!

Ik heb geen idee hoeveel hij geplast heeft want de luier zit dan bomvol diarree
De rest van de symptomen herken ik niet.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77506287
Niels werd gisteravond toch wat humeurig en suffig en zijn fontanel was ingezakt dus ik heb de huisartsenpost gebeld. Het advies was veel aanleggen, dat had ik natuurlijk al wel bedacht maar toch fijn dat zij niet dachten dat er iets ernstigs was. Ook adviseerde die huisarts om naar de eigen huisarts te gaan. Dus 's nachts de wekker om de 3 uur gezet en hij knapte gelukkig op, zijn fontanel bleef echter wel ingezakt. Vanmorgen wel weer heel veel diarree.
We zijn net naar de huisarts geweest en die adviseerde thee te geven. Nou accepteert hij geen flesje dus kan het niet eens, maar toch.. thee?! Dus gewoon maar weer door met veel aanleggen
pi_77506316
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:18 schreef Twinkly het volgende:
Niels werd gisteravond toch wat humeurig en suffig en zijn fontanel was ingezakt dus ik heb de huisartsenpost gebeld. Hun advies was veel aanleggen, dat had ik natuurlijk al wel bedacht maar toch fijn dat zij niet dachten dat er iets ernstigs was. Dus 's nachts de wekker om de 3 uur gezet en hij knapte gelukkig op, zijn fontanel bleef echter wel ingezakt. Vanmorgen wel weer heel veel diarree.
We zijn net naar de huisarts geweest en die adviseerde thee te geven Nou accepteert hij geen flesje dus kan het niet eens, maar toch.. thee?! Dus gewoon maar weer door met veel aanleggen
En wat afkolven en dat met een cupje geven?
pi_77506352
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En wat afkolven en dat met een cupje geven?
Oh maar hij drinkt nog wel goed hoor gelukkig
Voor het kinderdagverblijf, waar hij vanaf woensdag officieel naar toe gaat, heb ik wel een cupje besteld. Hopelijk gaat dat werken dan kan ik daarna misschien de cupfeeder proberen.
pi_77507380
Hoe kun je het beste je kind ook aan een fles laten wennen?
Hier is het de bedoeling 4 á 6 weken borstvoeding te geven, en daarna overstappen op kunstvoeding.
Maar misschien is het toch wel handig om vanaf dag één ofzo, te laten wennen aan een fles?
  maandag 1 februari 2010 @ 12:05:55 #57
12913 GreatWhiteSilence
pi_77507719
Dat zou ik zelf niet doen, ik denk dat het weinig toegevoegde waarde heeft, naast het risico op problemen. Flesweigeraars krijg je vaak als je na die 4 a 6 weken te weinig oefent.
pi_77507793
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:56 schreef ymme het volgende:
Hoe kun je het beste je kind ook aan een fles laten wennen?
Hier is het de bedoeling 4 á 6 weken borstvoeding te geven, en daarna overstappen op kunstvoeding.
Maar misschien is het toch wel handig om vanaf dag één ofzo, te laten wennen aan een fles?
Nee, het is niet handig om vanaf dag 1 je kind met de fles te voeden als je borstvoeding wilt geven. Het zuigen aan een fles of aan je tepel is een hele andere techniek. Het kan uiteraard goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan, tepel-speen-verwarring. Om dezelfde reden is het niet handig je kindje een speentje te geven bij dag 1. (uitzonderingen daargelaten..)
Als je kindje moeite blijkt te hebben met de 2 technieken uit elkaar houden kan hij er een behoorlijke rommel van maken met de voeding. Hij kan verkeerd aanhappen, waardoor hij jou pijn kan doen. Maar wat denk ik wat zorgelijker is, door verkeerd happen kan het ook zijn dat hij niet genoeg voeding binnen krijgt. Dan kom je in een neergaande spiraal terecht. Doordat hij te weinig "vraagt" zal jij weer minder aanmaken. In het begin zal je niets merken, je kindje slaapt lekker lang enz.. Maar ondertussen krijgt hij te weinig, kun je hem slecht wakker maken en kost de voeding hem te veel energie....

Tuurlijk is dat een doemscenario, maar het is er wel 1 waar je rekening mee moet houden als je toch besluit algemene adviezen in de wind te slaan wat betreft bijvoeden met een fles of een speentje voordat je kindje goed aan de borst heeft leren drinken.

Beginnen met oefenen met de fles kun je het beste vanaf 4 weken doen.

Je geeft zelf aan vanf 4 weken te willen afbouwen. Je bouwt in principe 1 voeding per 3-4 dagen af. Je laat de makkelijkste voeding als eerste vallen. Let goed op je borsten dat er niet teveel druk op komt te staan en dat er geen schijven of rode plekken ontstaan. Als je echt last hebt van teveel stuwing kolf je alleen de druk eraf, stuwing opzich hoort erbij als je aan het afbouwenbent.
pi_77508073
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, het is niet handig om vanaf dag 1 je kind met de fles te voeden als je borstvoeding wilt geven. Het zuigen aan een fles of aan je tepel is een hele andere techniek. Het kan uiteraard goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan, tepel-speen-verwarring. Om dezelfde reden is het niet handig je kindje een speentje te geven bij dag 1. (uitzonderingen daargelaten..)
Als je kindje moeite blijkt te hebben met de 2 technieken uit elkaar houden kan hij er een behoorlijke rommel van maken met de voeding. Hij kan verkeerd aanhappen, waardoor hij jou pijn kan doen. Maar wat denk ik wat zorgelijker is, door verkeerd happen kan het ook zijn dat hij niet genoeg voeding binnen krijgt. Dan kom je in een neergaande spiraal terecht. Doordat hij te weinig "vraagt" zal jij weer minder aanmaken. In het begin zal je niets merken, je kindje slaapt lekker lang enz.. Maar ondertussen krijgt hij te weinig, kun je hem slecht wakker maken en kost de voeding hem te veel energie....

Tuurlijk is dat een doemscenario, maar het is er wel 1 waar je rekening mee moet houden als je toch besluit algemene adviezen in de wind te slaan wat betreft bijvoeden met een fles of een speentje voordat je kindje goed aan de borst heeft leren drinken.

Beginnen met oefenen met de fles kun je het beste vanaf 4 weken doen.

Je geeft zelf aan vanf 4 weken te willen afbouwen. Je bouwt in principe 1 voeding per 3-4 dagen af. Je laat de makkelijkste voeding als eerste vallen. Let goed op je borsten dat er niet teveel druk op komt te staan en dat er geen schijven of rode plekken ontstaan. Als je echt last hebt van teveel stuwing kolf je alleen de druk eraf, stuwing opzich hoort erbij als je aan het afbouwenbent.
Bedankt voor deze informatie
  maandag 1 februari 2010 @ 12:32:03 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77508675
Waarom wil je eigenlijk maar 4-6 weken geven Ymme?
  maandag 1 februari 2010 @ 12:37:49 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77508884
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:52 schreef Ticootje het volgende:
ik ben in opleiding....
ik wil, maar nu nog even niet, jammer want 6 feb was er 'scholing' maar dat is vooralsnog geen haalbare kaart voor mij
pi_77509154
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik wil, maar nu nog even niet, jammer want 6 feb was er 'scholing' maar dat is vooralsnog geen haalbare kaart voor mij
Leuk dat je ook de opleiding wilt gaan doen! Scholingsdagen zijn er meerdere keren per jaar dus dat komt dan wel gewoon later
pi_77509184
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

In juni/juli is er weer scholing

Ik ben er deze keer ook niet. Ik ben toch al kalar met de theorie, ik moet nog een eindcasus aanvullen en een eigen avond organiseren dan ben ik klaar. Maar het is net als mn opleiding van Informatica, het einde hik ik een beetje tegenaan. Ik voel me nu ook niet goed genoeg om er even mn schouders onder te zetten.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:51:40 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77509308
hmmm ja en moet sowieso nog 3 keer op bezoek bij een meisje hier uit de regio

krijg toch regelmatig vragen van vriendinnen uit de omgeving, en feite weet ik helemaal niet zoveel, ik heb weliswaar Eva 10 maanden gevoed maar goed, dat ging vanzelf, dus toen dacht ik, ik ga me scholen
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:20:34 #65
5428 crew  miss_sly
pi_77518965
hier hebben we een dipje. ik denk een combi van 6-maanden regeldagen waar ik vanwege werk niet volledig aan toe kan geven, aankomende tandjes en stress van mij.
nu moet ik morgen werken, maar ik heb niet voldoende vers gekolfde melk in de koelkast. ik ga proberen vanavond nog te kolven, maar als het gaat zoals de afgelopen avonden zit ik weer de hele avond met een drinkend meisje op schoot.

morgen komen opa en omi oppassen en die wil ik niet opzadelen met een verdrietig meisje. ik heb nog wat melk in de vriezer staan, maar ik weet niet of Senna dat zal drinken, want dat heeft ze nooit eerder gehad. nu zat ik eraan te denken voor de zekerheid wat kv in huis te halen. ze heeft 6 maanden volledig bv gehad en is nu bezig met bijvoeding. ik ben alleen een beetje bang dat ik door kv in huis te halen het begin van het einde inlas, en eigenlijk wil ik nog niet stoppen.

iemand nog ideeen of tips waar ik niet aan heb gedacht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 februari 2010 @ 17:25:51 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_77519153
Miss, ik zou voor de diepvries gaan. De meeste kindjes drinken dat wel. En je kunt toch voor de zekerheid een pakje kant en klare voeding kopen? (Van die appelsapachtige pakjes.) Weet je zeker dat er genoeg in huis is en handig voor de oppassers. Kv in huis hebben hoeft niet te betekenen dat je het direct allemaal geeft, toch? Daar ben je zelf toch bij. Je hebt het al hartstikke goed gedaan hoor. Gewoon lekker live voeden en zoveel mogelijk kolven. Je kunt niet meer doen dan je best. En Senna zal langzamerhand toch steeds meer andere dingen gaat eten en drinken, dan hoef je ook minder te kolven.
pi_77519165
Ik zou eerder de melk in de vriezer proberen dan kv, maar dat is gevoelsmatig. Van een keertje kv krijgt ze vast niks. Je kunt bijvoorbeeld zo'n pakje kant en klare kv kopen, dan heb je niet een heel groot pak poeder staan wat naar je staat te lonken als het even niet zo makkelijk gaat. Is dat wat? Je kunt trouwens gewoon nr.1 geven.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:36:50 #68
5428 crew  miss_sly
pi_77519553
ow ja dat was ook nog de vraag: wat voor kv als ik al iets ga halen.

ik heb 200 cc verse staan, en ze krijgt ook een peer of appel (eet ze nog niet heel veel van) en een rijstwafel. ik voed voor ik wegga om 8 uur voor het laatst en ben om kwart over 5 thuis.
ik wil graag nog langer voeden, dud heb er wel wat voor over. ik zou ook best vannacht willen kolven, maar als het weer hetzelfde gaat, komt ze ook vannacht een keer of 3-5.

ik zal het anders doen: ik laat geld en instructies voor kv just-in-case achter, maar haal het nog niet. er zijn veel winkels hier, dus het is zo gehaals indien nodig. verder een bakje uit de vriezer erbij, en dan komt het vast goed. en dan hopen dat Senna's vele drinken mijn produktie weer heeft opgekrikt zodat ik morgen goed kolf op het werk
  maandag 1 februari 2010 @ 17:47:26 #69
12913 GreatWhiteSilence
pi_77519958
Volgens mij is de kans dat ze de kv laat staan, net zo groot als dat ze de diepvriesmelk laat staan? Het is beiden nieuw voor haar.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:49:36 #70
5428 crew  miss_sly
pi_77520043
dat is ook wel waar. Then again heb ik wel eens gelezen dat het uit de vriezer minder lekker zou smaken en de kv is gemaakt om goed te smaken?
Ik voel me wel goed bij de oplossing zoals ik die er nu ligt. de kv blijft nog even buiten de deur, maar als het nodig is, kunnen ze die gaan halen.
pi_77520279
Klinkt als een goed plan, miss_sly. Mocht je toch KV geven (wat ik in een vergelijkbare situatie wel gedaan heb en wat geen negatieve invloed heeft gehad) dan kan je het beste voor van die pakjes type 1 (tot zes maanden) gaan, die is wat beter verteerbaar en voor incidenteel gebruik is het niet belangrijk om perse type 2 te geven

Het voordeel van die pakjes is dat je het ook op kamertemperatuur kan geven, dat vinden veel BV kinderen lekkerder dan helemaal opgewarmd.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:00:13 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_77520447
Ik heb mijn eigen melk wel eens geproefd toen het ontdooid was. Ik vond het zelfs lekkerder dan verse melk...
Ja, ik heb het geproefd ja, sue me...
  maandag 1 februari 2010 @ 18:31:31 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77521459
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb mijn eigen melk wel eens geproefd toen het ontdooid was. Ik vond het zelfs lekkerder dan verse melk...
Onlangs nog bij een aflevering van Friends.
Ross die doorflipte omdat Susan er zelf van proefde, en vervolgens proefde Joey er ook van.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:34:21 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77521546
Miss Sly toen ik ben begonnen met kv heb ik 'gewoon' kruidvat huismerk gebruikt.
pi_77522888
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Valt er wat te halen dan

Ik zou graag in de toekomst de opleiding tot lactatiekundige volgen, eerst maar eens sparen dus
  maandag 1 februari 2010 @ 19:39:25 #76
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_77524435
miss-sly, mijn zoontje heeft vanaf dat hij 6 maanden was ook af en toe een kant en klaar pakje nutrilon gekregen als ik de deur uit was, en op het kdv kreeg hij ook kunstvoeding omdat het kolven niet genoeg opbracht.
In maart wordt hij 2 en ik geef nog steeds borstvoeding, dus het hoeft niet direct het begin van het einde te zijn hoor
pi_77525094
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:08 schreef WupWup het volgende:

[..]

Valt er wat te halen dan

Ik zou graag in de toekomst de opleiding tot lactatiekundige volgen, eerst maar eens sparen dus
Ja, plus dat je al in die sector werkzaam moet zijn.
pi_77525344
Ben ik ook
pi_77525823
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:53 schreef WupWup het volgende:
Ben ik ook
Lucky you!
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 20:02:45 #80
5428 crew  miss_sly
pi_77525845
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:39 schreef krijtlijk het volgende:
miss-sly, mijn zoontje heeft vanaf dat hij 6 maanden was ook af en toe een kant en klaar pakje nutrilon gekregen als ik de deur uit was, en op het kdv kreeg hij ook kunstvoeding omdat het kolven niet genoeg opbracht.
In maart wordt hij 2 en ik geef nog steeds borstvoeding, dus het hoeft niet direct het begin van het einde te zijn hoor
Ow, dit is fijn om te horen!
ik weet nog niet hoe lang ik door wil gaan, maar stoppen was nu helemaal nog niet de bedoeling!
Als ze vanavond nou niet te vroeg komt, kolf ik nog een beetje bij straks
pi_77525912
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, dit is fijn om te horen!
ik weet nog niet hoe lang ik door wil gaan, maar stoppen was nu helemaal nog niet de bedoeling!
Als ze vanavond nou niet te vroeg komt, kolf ik nog een beetje bij straks
Je kan van die kant en klaar pakjes kopen. Die had ik standaard in huis voor zoiets. Uiteindelijk nooit hoeven gebruiken... Maar gewoon voor mn gevoel. Om nu voor 1 voeding een heel pak te moeten openen, dat is utieindelijk ook maar heel beperkt houdbaar enzo.
pi_77525923
Jemig, miss_sly, wat zul jij het zwaar hebben met je werk en die nachtvoedingen.

Ik heb trouwens ook pakjes kant-en-klare voeding meegegeven aan opa en oma, gewoon voor de zekerheid. Mocht Ivan meer gaan drinken dan ik anticipeer, dan ga ik op mijn werk vaker kolven. Veel meer kan ik niet doen volgens mij (ja, vaker aanleggen als ik thuis ben). Volgens mij doe je alles goed!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77525985
Miss, een zoen voor jullie!
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 20:07:40 #84
5428 crew  miss_sly
pi_77526102
Het valt niet mee, maar dan denk ik maar aan cattie en besef dat het bij mij nogal meevalt. Ik hoop dat het een faaaase is

Het grappige is dat schaap overal doorheen slaapt. Dan haal ik Senna maar bij ons in bed en voed haar liggend, zodat ik wat kan dommelen. Dan ben ik 5 keer van kant verwisseld om de andere borst aan te bieden enzo en dan worden we 's ochtends wakker en zegt hij heel trots tegen Senna: wat heb jij goed geslapen he
uhuh, tussen het drinken door, en hij merkt er gewoon niets van
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 20:08:22 #85
5428 crew  miss_sly
pi_77526144
Jullie zijn lief
pi_77526193
miss_sly, zo'n soort situatie had ik rond de 8 of 9 maanden. Op zich ging het kolven niet slechter dan eerst, maar ik zat met het nachtkolven waar ik mee moest stoppen (medicijnen). Wij hebben het toen geprobeerd met hypoallergeen nr 1. Dat leverde 2 keer heftige krampjes op. Vervolgens de voeding tegen krampjes (ook nr 1). Dat vertikte ze te drinken. Ons alternatief was het dus uiteindelijk om water te geven, dat ging wel goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_77526260
Oh boy, ik vind dat zo frustrerend. Mijn lief slaapt ook overal doorheen.
pi_77526484
Haha, herkenbaar!
Maar ik las laatst dat er uit onderzoek is gebleken dat mannen babygehuil echt-echt-echt niet horen in hun slaap. Auto-alarm daarentegen wel.
pi_77526727
!

Ach, op goeie dagen vind ik het fijn voor hem. Op slechte dagen neem ik het hem kwalijk en vraag ik me af hoe hij in godsnaam voor de kleine zou moeten zorgen zonder mij. Als ik straks een paar dagen wegga, wordt hij dan 's nachts ineens wel wakker van gehuil?

Het verbaast mij wel hoe gevoelig ik ben voor geluidjes van Ivan. Als ik slaap word ik meteen wakker van alleen al wat gepruttel, en dat terwijl hij tegenwoordig in een kamer aan de andere kant van de gang slaapt. Fantastisch hoe dat werkt wel. Maar het is ook heel belastend. Ach ja, ik vind het fijn dat ik voor hem kan zorgen. Dat besef houdt je denk ik ook op de been als je middenin een zware fase zit.

Jij hebt het nu toch ook niet makkelijk, Oeke? Gaat dat al beter of is het nog bikkelen?
  maandag 1 februari 2010 @ 20:21:40 #90
108648 cattie
lieve moeder
pi_77526866
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:14 schreef oeke het volgende:
Haha, herkenbaar!
Maar ik las laatst dat er uit onderzoek is gebleken dat mannen babygehuil echt-echt-echt niet horen in hun slaap. Auto-alarm daarentegen wel.

Mijn man wordt helaas wel wakker. Sliep hij maar door, dan kreeg hij tenminste wel genoeg slaap. En hij kan mij toch niet helpen 's nachts.

Oeke, hoe gaat het bij jou?
  maandag 1 februari 2010 @ 20:28:09 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77527167
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
!

Ach, op goeie dagen vind ik het fijn voor hem. Op slechte dagen neem ik het hem kwalijk en vraag ik me af hoe hij in godsnaam voor de kleine zou moeten zorgen zonder mij. Als ik straks een paar dagen wegga, wordt hij dan 's nachts ineens wel wakker van gehuil?
Gek genoeg vaak wel dus.
Het is nl. ook niet zo dat ze het echt niet horen, maar de meeste vrouwen slapen toch lichter, iets dat ingebouwd lijkt te zijn, hoewel sommige vrouwen dat ook totaal niet hebben en daar is de man juist de eerste.
Maar goed, wat ik wilde zeggen... wrsch zou hij het wel horen als jij iets langer zou wachten, alleen doe je dat niet (ik iig ook niet omdat ik dan toch wakker lig te zijn).
pi_77527413
Ik vermoed dat hij het ook makkelijker zou horen als hij er wat ontvankelijker voor zou zijn, dus als hij mentaal een knop om zou zetten. Het is maar een vermoeden; ik ben benieuwd of ook daar onderzoek naar gedaan is. Ach ja, als ik weg ben zet hij de babyfoon wel aan. Die gebruiken we nu niet omdat ik anders maar de hele tijd lig te luisteren.

Nog een ergernis: als ik hem vraag om te kijken wat er met Ivan is maakt hij een omweg. Eerst moeten de sloffen nog aan, dan de ochtendjas, en soms moet hij ook nog eerst naar het toilet.

Zo, dat lucht op. Ik vind het niet leuk van mezelf dat ik me aan deze dingen erger, maar ja, van slaapgebrek wordt niemand leuker.
pi_77527753
Ik ben 's nachts ook niet te pruimen hoor, we hebben regelmatig lopen bekvechten in het holst van de nacht terwijl we dat overdag eigenlijk zelden doen (hormonale buien daargelaten). Dat is ook de reden geweest dat we op gegeven moment hebben besloten om Lieuwe bij ons in bed te nemen, die nachtelijke ruzietjes waren niet zo goed voor onze relatie.
pi_77527860
Lotte is helaas ook nog regelmatig 1-2x wakker, net ook weer zo'n periode achter de rug..
Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment wel gaan doorslapen (nu gaat het gelukkig alweer een paar nachten beter )

Nachten zijn gewoon zwaar. Punt.
pi_77528097
Je zou het inderdaad denken, maar hier gebeurt het nog steeds niet. Voeden of niet voeden 's nachts, bij ons in bed of in z'n eigen bedje, hij blijft wakker worden. Maar overdag is hij zo lief en blij, dat maakt zoveel goed! Vanmorgen kreeg ik zomaar een kus, *mwaaaahhh*. Wat mij betreft wordt hij nog heel lang wakker 's nachts, als hij maar zo lief blijft
pi_77554083
Hier wel een doorslapertje gelukkig. En toen ze een paar nachten geleden opeens wel om half vijf wakker werd mompelde vriendlief zelf al 'Zal ik gaan'. Heb daar maar geen nee tegen gezegd
pi_77554301
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vermoed dat hij het ook makkelijker zou horen als hij er wat ontvankelijker voor zou zijn, dus als hij mentaal een knop om zou zetten. Het is maar een vermoeden; ik ben benieuwd of ook daar onderzoek naar gedaan is. Ach ja, als ik weg ben zet hij de babyfoon wel aan. Die gebruiken we nu niet omdat ik anders maar de hele tijd lig te luisteren.

Nog een ergernis: als ik hem vraag om te kijken wat er met Ivan is maakt hij een omweg. Eerst moeten de sloffen nog aan, dan de ochtendjas, en soms moet hij ook nog eerst naar het toilet.

Zo, dat lucht op. Ik vind het niet leuk van mezelf dat ik me aan deze dingen erger, maar ja, van slaapgebrek wordt niemand leuker.
hier wordt ook rustig even de gedownloade anime of andere serie even afgekeken hoor voor ie naar boven sukkelt om de speen terug te doen of even te kijken tegen die tijd is Amélie natuurlijk allang wakker omdat ze dan uit haar slaap is zeg maar dus mja. MUH. Dus als ie niet gelijk gaat ga ik zelf maar.
Uiteraard onder een hoop gesteun en gezucht. Dat dan weer wel
(en 's nachts geef ik ook wel ns een subtiele duw als ie er doorheen slaapt )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77555577
1 jaar, 7 maanden en 3 dagen borstvoeding
Afgelopen zondag heeft ze voor het laatst gedronken. Normaal gesproken dronk ze 's ochtends nog lekker bij me en gingen we dan aankleden.
Gisteren liep het 's ochtends wat anders en manlief ging haar aankleden en we hadden eigenlijk iets van, kijken hoe het gaat. Ze heeft er verder niet om gevraagd en vanmorgen ook niet, toen zijn we ook gelijk gaan aankleden toen ze wakker werd.

En nu voelt het toch vreemd, ik sta er wel achter maar het gevoel is dubbel en daar heb ik het nog even moeilijk mee (vreemd genoeg vind ik)
pi_77555682
Ja, dat dus, Huup! Als Ko te hard gaat huilen is hij niet meer in slaap te krijgen.

Lief hoort het huilen wel, alleen dus veel en veel later dan ik. Het stoort hem ook altijd pas veel later.

Ik ben zo blij dat ik het bijna niet durf op te schrijven maar na de kledingbeurs is Ko nog maar 2 keer per nacht wakker geworden. Alsof een dag met mama en drinken wanneer je wil hem weer op het goede pad gebracht heeft.
Ik hoop dat het zo doorzet, ik had vannacht ineens weer stuwing!
En voor het eerst sinds maanden had ik een lektet.
Misschien zijn het toch een soort regelnachten geweest.
pi_77555776
Wauw Mrien, wat lang gevoed!
En ik kan me goed voorstellen dat het dubbel voelt. Het is toch een soort afscheid.
pi_77555789
Voordat M. actie onderneemt is het vaak al te laat. Dus ben ik meestal degene die als eerste reageert.

Mrien, ik vind het goed van je hoor! Maar wil je echt stoppen? Vind je het genoeg zo?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:39:00 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556270
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:52 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier wordt ook rustig even de gedownloade anime of andere serie even afgekeken hoor voor ie naar boven sukkelt om de speen terug te doen of even te kijken tegen die tijd is Amélie natuurlijk allang wakker omdat ze dan uit haar slaap is zeg maar dus mja. MUH. Dus als ie niet gelijk gaat ga ik zelf maar.
Uiteraard onder een hoop gesteun en gezucht. Dat dan weer wel
(en 's nachts geef ik ook wel ns een subtiele duw als ie er doorheen slaapt )
herkenbaar
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:39:43 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556295
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:22 schreef mrien het volgende:
1 jaar, 7 maanden en 3 dagen borstvoeding
Afgelopen zondag heeft ze voor het laatst gedronken. Normaal gesproken dronk ze 's ochtends nog lekker bij me en gingen we dan aankleden.
Gisteren liep het 's ochtends wat anders en manlief ging haar aankleden en we hadden eigenlijk iets van, kijken hoe het gaat. Ze heeft er verder niet om gevraagd en vanmorgen ook niet, toen zijn we ook gelijk gaan aankleden toen ze wakker werd.

En nu voelt het toch vreemd, ik sta er wel achter maar het gevoel is dubbel en daar heb ik het nog even moeilijk mee (vreemd genoeg vind ik)
je hebt echt lang gevoed hoor!
Succes met 'verwerken'
pi_77556411
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:27 schreef Ticootje het volgende:
Voordat M. actie onderneemt is het vaak al te laat. Dus ben ik meestal degene die als eerste reageert.

Mrien, ik vind het goed van je hoor! Maar wil je echt stoppen? Vind je het genoeg zo?
Ja het is wel goed zo. Ik zie ook het gemak er wel van in hoor Nu moet ik haar soms wakker maken omdat ik vroeg weg moet en zijn dan nog "moet drinken", nu kan ze dan lekker blijven slapen enzo
Het is gewoon even wennen (en door de toch wel wat aanwezige stuwing doorbijten )]
pi_77556554
Hartstikke goed gedaan Mrien!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:49:19 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556693
ik had laatst ook een nachtelijk klaagmoment, waarop mijn man suggereerde dat ik ook kon stoppen met de bv.
Waarop ik zei: uh ja, want dan gaat hij zeker ineens wel doorslapen
pi_77556740
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:49 schreef amaranta het volgende:
ik had laatst ook een nachtelijk klaagmoment, waarop mijn man suggereerde dat ik ook kon stoppen met de bv.
Waarop ik zei: uh ja, want dan gaat hij zeker ineens wel doorslapen
Ja alle kindjes van zn collega's waarschijnlijk wel
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:51:31 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556781
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja alle kindjes van zn collega's waarschijnlijk wel
ongetwijfeld, maar ik pak hem nog wel terug
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:16:54 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77557763
voor mrien, dat je zolang hebt gevoed! succes met de stuwing, en het loslaten!

en een voor tinu die vandaag een jaar voedt

aviva drinkt superonrustig. zwaar irritant. hoeft niets te betekenen, toch? ik word er wel zelf ook onrustig van. dat aanhappen blijft pijnlijk, en die vlakke tepel maakt het ook niet makkelijker voor haar. en dan is ze half klaar, is borst niet leeg, krijg ik daar weer de zenuwen van...
vannacht heeft ze ook superslecht gedronken, dus kwam ze 2 uur later weer, om 5uur, tot half 6, nou, dan kan je ook nietmeer slapen ben moe.
tsja, wat moet je dan? een speen erin duwen s nachts? dan huilt ze weer, wordt eli mss wakker, en dan is het helemaal bal. of haar bij ons in bed nemen, maar dan slapen we ook niet rustig...

vanavond maar vroeg naar bed.

amaranta, benje nog bij de osteopaat geweest voor fabian?
pi_77560334
Geen spruw o.i.d. Davinia? Lastig dat je er zelf onrustig van wordt. Misschien eens contact opnemen met een lactatiekundige om alles eens door te spreken? Misschien voor je eigen gemoetsrust dat je dan weer wat meer rust hebt voor jezelf? Of met een vrijwilliger van LLL of VBN?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:40:16 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77560643
nee, het is geen spruw. ze klikt niet, en mondje is schoon, dus dan ist geen spruw, neem ik aan.

al doet het wel soms zeer na een voeding, en het is erg onprettig om het koud te hebben. maar eea is bij mij sowieso supergevoelig, dus wellicht dat dat gewoon bij mijn anatomie hoort...

en ihkv jezelf zoveel mogelijk in de weg zitten vind ik het 'overdreven' om een lk te bellen. het gaat toch goed? denk ik dan. op die schijf na
pi_77560892
Die schijf en het aanhappen dat zeer doet en soms pijn na een voeding
Lijkt mij toch niet helemaal overdreven hoor
Maar als het goed gaat dan gaat het goed, da's waar.
pi_77563152
Oh Davinia, wat naar dat het pijn doet. En dat ze zo onrustig is. en alles. Misschien is een lk niet overdreven maar gewoon een verwennerij om iets wat al goed loopt nog beter te laten lopen. Ik hoop op een goede nacht!

Ik dacht nog even over waarom ik het de laatste tijd maar moeilijk vind en ik denk dat het voor 6 maanden allemaal zo makkelijk ging, op verzoek en je gevoel volgen, veel informatie en zo.
Maar na 6 maanden komt er ook de bijvoeding bij, het werk, de vragen wanneer je gaat stoppen, tandjes, verlatingsangst, etc. Ik vind het nu gewoon verwarrender worden. Ik vind het nu moeilijker om op mijn gevoel te vertrouwen dan de eerste 6 maanden...
pi_77563219
Ik vond de periode met bijvoeding ook heel moeilijk hoor Oeke. Het zijn zoveel nieuwe dingen wat opeens "moet" en er speelt zoveel tegelijk, dat kan best heftig zijn hoor
pi_77563344
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef oeke het volgende:
Oh Davinia, wat naar dat het pijn doet. En dat ze zo onrustig is. en alles. Misschien is een lk niet overdreven maar gewoon een verwennerij om iets wat al goed loopt nog beter te laten lopen. Ik hoop op een goede nacht!

Ik dacht nog even over waarom ik het de laatste tijd maar moeilijk vind en ik denk dat het voor 6 maanden allemaal zo makkelijk ging, op verzoek en je gevoel volgen, veel informatie en zo.
Maar na 6 maanden komt er ook de bijvoeding bij, het werk, de vragen wanneer je gaat stoppen, tandjes, verlatingsangst, etc. Ik vind het nu gewoon verwarrender worden. Ik vind het nu moeilijker om op mijn gevoel te vertrouwen dan de eerste 6 maanden...
oh hou me op de hoogte alsjeblieft want ik zat me net te bedenken hoe ik eea in hemelsnaam moet gaan doen
ik verplaats me even naar het rapleytopic zo met wat vragen maar hmm. T valt niet altijd mee nee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77563818
omfg

mn schoonmoeder vraagt net of Amélie nog steeds niet zelf poept (nee dus) en dat dat dan volgens haar aan de borstvoeding ligt. Waarop mn lief doodleuk zegt dat het idd aan de bv ligt en dat ze met fv waarschijnlijk wel meermalen per week zou poepen.
En nu ben ik pissig omdat het gewoon niet waar is en hij wil het niet rechtzetten want dat vindt ie teveel gedoe want zn moeder snapt toch niets van bv enzo. maar juist omdat ze er niet zoveel van weet en begrijpt wil ik dit soort misverstanden dus pertinent voorkomen.
Bluh.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:55:19 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_77564147
Balen Huuphuup. Kun je zelf je schoonmoeder niet bellen?

Mrien, goed gedaan. Ik weet nog van bij Ive dat het een dubbel gevoel is.

Davinia, een lk is toch geen overbodige luxe? Als iets goed loopt, maar nog beter kan.

Oeke, heb je last van de tandjes van Kobus? Heeft hij last? Tegen verlatingsangst kun je niets doen, heeft weinig met bv geven te maken. En qua bijvoeding: wat bij mij het beste werkte was gewoon op de oude voet doorgaan met bv geven (op verzoek) en dan op een gegeven moment viel er vanzelf een voeding weg.
pi_77564264
Huup: Dat is stom.
Soms vind ik dat zo raar/naar dat mensen geneigd zijn alles op bv te gooien, niet doorslapen, niet poepen, huilen etc. Natuurlijk gaat het ook weleens niet goed, maar het lijkt alsof mensen meer vertrouwen hebben in 'kunstvoeding' dan 'natuurlijke' voeding.
Dat is misschien sowieso wel iets van deze tijd.

Cattie, het valt mee met de tandjes, wat betreft bijten. Dat doet hij alleen als hij ondeugend wil zijn en genoeg gedronken heeft. Maar bij hem lijkt het af en toe wel pijn te doen. Dan begint hij tijdens het drinken ineens te huilen.

En wat ik moeilijk vind aan bijvoeden en zelf voeden is, dat ik eerst voed, dan eten geef. Maar hij heeft dan niet veel honger. Dus zit ik dan niet in een vicieuze cirkel? Of lost dat vanzelf op?
En omdat ik nu werk kan ik niet altijd meer inspringen op elk hongersignaal. Waardoor er soms 4-5 uur tussen het drinken zit.

Verder is mijn vriend enthousiast aan het oefenen met uit een bekertje drinken. En Ko vindt dat heel leuk, maar nu drinkt hij dus af en toe wat water. Is dat nou slecht voor mijn productie? Moet ik kolven voor die oefensessies?

Vragen vragen vragen.

[ Bericht 52% gewijzigd door oeke op 02-02-2010 20:03:26 ]
pi_77564528
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:57 schreef oeke het volgende:
Dat is stom.
Soms vind ik dat zo raar/naar dat mensen geneigd zijn alles op bv te gooien, niet doorslapen, niet poepen, huilen etc. Natuurlijk gaat het ook weleens niet goed, maar het lijkt alsof mensen meer vertrouwen hebben in 'kunstvoeding' dan 'natuurlijke' voeding.
Dat is misschien sowieso wel iets van deze tijd.
nouja dat dus.
Cattie ik denk dat het heel raar zou zijn als ik nu zou bellen

Het is namelijk niet echt een probleem, ze doet er verder niet raar over en ze heeft nog nooit gezegd dat we maar over moeten stappen op kunstvoeding. (hoewel ik eigenlijk wel verwacht dat dat gebeurt als we doorgaan met bv na de zes maanden). Maar om er nu dus echt achteraan te gaan bellen is een beetje van een mug een olifant maken.
Maar ik baal er wel van dat mn lief dat soort dingen zo makkelijk weggeeft. Nee het ligt niet aan de borstvoeding, het hoort gewoon bij haar. Punt. Klaar. Het stoort me dat het dan daarop gegooid wordt want zo krijg je uiteindelijk wel van die hardnekkige "is het niet beter voor haar om te stoppen" dingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77564740
Cattie, ik heb nog even ge-edit. Fijn om te weten dat het bij jullie zo werkte dat het vanzelf wegviel. Geeft weer vertrouwen.

Hm, vervelend dat je lief dat zo doet. Kun je hem uitleggen hoe dat voor je voelt en vragen of hij er misschien rekening mee kan houden? Die 6 maanden grens is echt erg belangrijk voor 'anderen' he?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:06:47 #121
12913 GreatWhiteSilence
pi_77564760
Dat van alles op de bv te gooien is inderdaad van deze tijd, want bedrijven (niet alleen de kunstvoedingsbedrijven) weten inmiddels door onderzoek precies hoe ze op de onzekerheden die mensen hebben moeten inspelen. En het bereik van deze bedrijven is inmiddels zo ontzettend groot. Het is een van de redenen dat ik met mijn opleiding diëtetiek gestopt ben: ik werd gek van al die vermomde reclame.
pi_77565045
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat van alles op de bv te gooien is inderdaad van deze tijd, want bedrijven (niet alleen de kunstvoedingsbedrijven) weten inmiddels door onderzoek precies hoe ze op de onzekerheden die mensen hebben moeten inspelen. En het bereik van deze bedrijven is inmiddels zo ontzettend groot. Het is een van de redenen dat ik met mijn opleiding diëtetiek gestopt ben: ik werd gek van al die vermomde reclame.
nog een hapje immunofortis?

met toegevoegde ijzer, want kinderen hebben wel tot 3 keer zoveel ijzer * nodig als volwassene!!!11!!

*per kg lichaamsgewicht. wat er dan op neerkomt dat ze net zoveel ijzer binnenkrijgen en nodig hebben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:24:31 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_77565843
Oeke, ik heb altijd eerst bv gegeven en daarna vast voedsel. Omdat Fee dan geen honger had, was ze veel geïnteresseerder en minder gefrustreerd. Zelfs mijn man concludeerde dat Fee meer at als ze daarvoor nog bv had gehad. Bij ons loste het vanzelf op. Als Kobus geen probleem van 4 a 5 uur geen bv maakt, zou ik het als ik jou was ook niet doen. Water is op zich niet nodig, je kunt ook afgekolfde melk gebruiken, maar wat wennen aan water is ook zeker wel handig. Zo lang Kobus niet opeens een hele fles water drinkt, zal het ook wel meevallen mbt je productie. Je productie zal toch gaan wijzigen, langzaam wordt het minder.

De bv de schuld geven vind ik ook zo irritant. Dan zeg ik dat fee niet doorslaapt en krijg ik als reactie: maar je geeft ook nog steeds bv.
pi_77566067
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef oeke het volgende:
Nog even volhouden en doorzetten. Over een paar maanden ben je 'afgeschreven' en 'hopeloos' en stopt dit gebeuren een tijdje.
*OUD heilige*
pi_77566906
Pfft, fijn al die ervaringen hier! Het is niet veel water hoor Cattie, vooral omdat hij niet uit een flesje wil drinken, zoeken we naar manieren dat ik straks toch eens wat langer weg kan.
Er zit wel wat in je mans conclusie trouwens, als Ko honger heeft, wil hij niet veel eten. Dan kijkt hij alleen maar naar mij: Wanneer krijg ik nou echt eten mama?

Yppy, dank voor deze wijze en opbeurende woorden!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:51:01 #126
12913 GreatWhiteSilence
pi_77567304
Ik ben sowieso afgeschreven en hopeloos, want ik was zo gek om een maand lang te vingervoeden om de bv op de rit te krijgen. Mijn schoonmoeder hint er nu een beetje naar dat als ik een tweede krijg dat het wel genoeg is geweest, maar dan kent ze mij nog niet... Mijn intentie is in ieder geval te tandemen .
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 20:52:07 #127
5428 crew  miss_sly
pi_77567378
Hier gaat de bijvoeding ook op gevoel. We hebben iedere dag een fruitmomentje, een stukje rijstwafel en groente. Vanavond een bordje met wat paprika, boontjes en champignons. Ze hapt vrolijk weg, krijgt wat hapjes echt binnen en heeft er echt plezier in. Het groentemoment is duidelijk, dat is als we 's avonds eten. Het fruitmomentje probeer ik in de ochtend te doen, en dan in de middag ergens een stukje rijstwafel.
Vanavond voor het eerst geen bv voor het eten, maar pas na het badje en dat deed ze ook heel erg goed.

Ik probeer maar gewoon in alles mijn gevoel te volgen, en dat werkt prima. Ik moet wel zeggen dat ik hele fijne mensen in mijn omgeving heb, die de bv en onze manier van bijvoeden volledig steunen. Alleen mijn schoonmoeder had toch niet begrepen dat ze van het fruit en de rijstwafel niets binnen moet krijgen, maar mag krijgen, en had bij de rijstwafel toch maar wat stukjes in haar mond gestopt, omdat ze zo weinig binnenkreeg. Die moet ik nog dinsdag dus nog een keer vertellen hoe en wat. En die blijft maar herhalen dat ze met 6 maanden bv zelf wel ermee klaar was, dus heb ik het idee dat ze dat van mij ook vindt. Maar goed, dat moet ze zelf weten, ik doe het lekker zoals het voor ons goed voelt

met andere woorden: oeke, lekker je gevoel volgen, komt allemaal vanzelf goed met de tijd!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:58:10 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_77567705
Miss, had je nog genoeg melk gekolfd?
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 21:09:05 #129
5428 crew  miss_sly
pi_77568261
Ja! op wonderbaarlijke wijze besloot Senna gisteravond ineens wel te blijven slapen, dus had ik nog kunnen kolven en dus genoeg. Vandaag was het op het werk ook weer voldoende voor morgen, gelukkig!

Ik begin te vermoeden dat Senna misschien niet goed gereageerd heeft op de bloemkool, 3 dagen; kan dat? Volgens het boek van Stefan Kleintjes mag ze het wel al hebben, maar ze sliep dus niet echt goed. En dat kwam toevallig heel slecht uit nadat ze vorige week denk ik door haar doorkomende tandje ook al slecht sliep. Maar gisteren boontjes en ineens wel weer slapen, dus misschien toch last gehad van de darmpjes ofzo?
pi_77568418
GWS, grappig eigk, wij hebben 3 weken gevingervoed. Dus een beetje hetzelfde verhaal. Leuk tandemen.

Grappig al die schoonmoeders. Die van mij vind het ook maar overdreven. Maar die is sowieso meer van de liefdevolle verwaarlozing.

Miss, dat doe ik soms ook. Een stukje voor Ko's mond houden. Dan is hij zo afgeleid dat hij vergeet dat hij allerlei lekkers in zijn knuistje geklemd heeft. Hij hapt dan vrolijk wat ik hem voor houd.

Fijn dat je zoveel steun hebt in je omgeving. Ik vind heel veel steun bij P. en voor de rest heeft mijn naaste familie er niet echt een mening over, geloof ik. Soms vraagt iemand wanneer ik stop en dan zeg ik dat ik geen idee heb en dan is het alweer klaar.
pi_77568567
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:49 schreef huuphuup het volgende:
omfg

mn schoonmoeder vraagt net of Amélie nog steeds niet zelf poept (nee dus) en dat dat dan volgens haar aan de borstvoeding ligt. Waarop mn lief doodleuk zegt dat het idd aan de bv ligt en dat ze met fv waarschijnlijk wel meermalen per week zou poepen.
En nu ben ik pissig omdat het gewoon niet waar is en hij wil het niet rechtzetten want dat vindt ie teveel gedoe want zn moeder snapt toch niets van bv enzo. maar juist omdat ze er niet zoveel van weet en begrijpt wil ik dit soort misverstanden dus pertinent voorkomen.
Bluh.
Ik vind het vooral heel vervelend voor jou dat je lief zoiets zegt. Die borstvoeding komt van jou, het is door jouw lijf gemaakt. Het is echt niet leuk om te horen dat je haar daarmee iets aan zou doen of zo. Dat je schoonmoeder er lekker ongefuneerd het hare over denkt is één ding, maar je lief hoort je gewoon daarin te steunen. Hij moet het niet rechtzetten voor z'n moeder maar voor jou. Ik denk dat het al veel goed zou maken als hij zou erkennen dat hij het niet had moeten zeggen en dat hij hartstikke blij is met jou en de dierbare melk die je aan jullie kind geeft.
pi_77568649
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben sowieso afgeschreven en hopeloos, want ik was zo gek om een maand lang te vingervoeden om de bv op de rit te krijgen. Mijn schoonmoeder hint er nu een beetje naar dat als ik een tweede krijg dat het wel genoeg is geweest, maar dan kent ze mij nog niet... Mijn intentie is in ieder geval te tandemen .
whehe

Ik begrijp dat dus echt niet hè, dat commentaar. Ieder zn keus toch? Ik snap werkelijk niet waarom een ander ermee zou zitten als jij langer doorvoedt, wil tandemen, wil vingervoeden of wat dan ook. Omgekeerd heb ik er ook geen moeite mee als een ander zegt de fles te willen geven, ieder zn ding.
Mijn oma riep steeds naar me van ja, na vier, vijf maanden moet je er maar mee ophouden hoor, dan is het mooi geweest, heb je ook je eigen lijf weer terug, ik vond dat ook wel fijn na een tijd weer. Ik heb toen heel duidelijk gezegd dat ik het allemaal wel zie en daarna heeft ze er niets meer van gezegd.
Ik snap wel wat ze bedoelt maar het stoort me eigenlijk helemaal niet, het voeden.

Het enige wat me stoort is dat ik laatste een leuk jurkje heb gezien die ik niet koop want niet-handig-met-voeden

Volgens mij word ik ongesteld trouwens weer t zou tijd worden!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77568907
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het vooral heel vervelend voor jou dat je lief zoiets zegt. Die borstvoeding komt van jou, het is door jouw lijf gemaakt. Het is echt niet leuk om te horen dat je haar daarmee iets aan zou doen of zo. Dat je schoonmoeder er lekker ongefuneerd het hare over denkt is één ding, maar je lief hoort je gewoon daarin te steunen. Hij moet het niet rechtzetten voor z'n moeder maar voor jou. Ik denk dat het al veel goed zou maken als hij zou erkennen dat hij het niet had moeten zeggen en dat hij hartstikke blij is met jou en de dierbare melk die je aan jullie kind geeft.
ja nouja dat was het ook wel een beetje eigenlijk.
Daarom wil ik er niet achteraan bellen, het gaat me helemaal niet om mn schoonmoeder. Om heel eerlijk te zijn zal het me roesten wat mijn omgeving denkt van borstvoeding. Maar wat mn lief denkt vind ik wel belangrijk. Ik had het er net over met hem maar hij had het dus een beetje lomp verwoordt. Hij bedoelde te herhalen wat onze wvk/lk op het cb verteld had. Dat het volkomen normaal is dat kindjes op borstvoeding soms wel 3 weken niet poepen.
Heb hem toch maar uitgelegd dat als je moeder zegt hmmm en ligt dat aan de borstvoeding? Dat je daar dan niet zomaar bevestigend op moet antwoorden, dat je er dan beter bij kunt zeggen dat het normaal is.

Overigens merkte ik wel aan hem dat hij zich soms best druk kon maken over dingen als voeden in het openbaar. "ja er is daar toch ook een verschoningsruimte?" waarop ik dan weer verontwaardigt reageer van doe even gewoon, ik ga niet op een wc zitten voeden en t is niet alsof er een stoel staat daar ofzo... Daar is ie inmiddels wel overheen maar dat heeft een tijdje geduurd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 21:25:06 #134
5428 crew  miss_sly
pi_77569077
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:12 schreef oeke het volgende:
GWS, grappig eigk, wij hebben 3 weken gevingervoed. Dus een beetje hetzelfde verhaal. Leuk tandemen.

Grappig al die schoonmoeders. Die van mij vind het ook maar overdreven. Maar die is sowieso meer van de liefdevolle verwaarlozing.

Miss, dat doe ik soms ook. Een stukje voor Ko's mond houden. Dan is hij zo afgeleid dat hij vergeet dat hij allerlei lekkers in zijn knuistje geklemd heeft. Hij hapt dan vrolijk wat ik hem voor houd.

Fijn dat je zoveel steun hebt in je omgeving. Ik vind heel veel steun bij P. en voor de rest heeft mijn naaste familie er niet echt een mening over, geloof ik. Soms vraagt iemand wanneer ik stop en dan zeg ik dat ik geen idee heb en dan is het alweer klaar.
Ik hou Senna ook wel eens wat voor. Vanavond nog een stukje champignon, omdat dat moeilijk pakken was voor haar. Maar ik stop het niet in haar mond, ik hou het ervoor. Aan haar de keus of ze het dan wil of niet. Mijn schoonmoeder wilde echt zorgen dat ze die rijstwafel opat, maar als dat nou ergens niet belangrijk van is, is het wel van die rijstwafel

En weet je, het maakt toch niet uit? Als jij je gevoel volgt hierbij en het is goed voor jou en Ko, dan is het toch goed? Niet te veel kijken en luisteren naar anderen, maar vooral naar jezelf en Ko
pi_77569264
Je hebt gelijk hoor, Miss.

He Huup, dat is inderdaad wel lastig. Fijn dat jullie er wel over kunnen praten en dat het ook verandert bij hem. Op de wc zitten voeden.
pi_77569326
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:29 schreef oeke het volgende:
Je hebt gelijk hoor, Miss.

He Huup, dat is inderdaad wel lastig. Fijn dat jullie er wel over kunnen praten en dat het ook verandert bij hem. Op de wc zitten voeden.
ja ach, gaat ie zelf maar ergens anders zitten heb ik gezegd
mijn tetten. ik bepaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:35:47 #137
12913 GreatWhiteSilence
pi_77569603
Oeke, we zijn dus beiden afgeschreven en hopeloos.

En mijn schoonmoeder is echt de slechtste niet hoor, maar het komt gewoon niet in haar belevingswereld voor. Nog niet... Misschien is ze bang dat het weer zo zwaar wordt, want zij heeft natuurlijk ook gezien hoe moeilijk ik het vond dat het niet goed ging in het begin. Als ik nu weer zwanger wordt, haal ik meteen spuitjes in huis, voor het geval dat.

Hier houden we ook alles voor Annicka's mondje. Af en toe doet ze het zelf, maar meestal wil ons prinsesje bediend worden...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:43:36 #138
12913 GreatWhiteSilence
pi_77570016
Ik ben vandaag trouwens weer voor het eerst sinds bijna twee jaar weer ongesteld geworden. Van mij had het nog wel even langer weg mogen blijven...
pi_77579847
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:

Overigens merkte ik wel aan hem dat hij zich soms best druk kon maken over dingen als voeden in het openbaar. "ja er is daar toch ook een verschoningsruimte?" waarop ik dan weer verontwaardigt reageer van doe even gewoon, ik ga niet op een wc zitten voeden en t is niet alsof er een stoel staat daar ofzo... Daar is ie inmiddels wel overheen maar dat heeft een tijdje geduurd.
Ik moet bekennen dat ik je lief wel begrijp omdat ik er zelf ook moeite mee heb (gehad). Borstvoeding is weliswaar iets natuurljks, maar dat betekent niet dat het ook iets openbaars is. Seks is bijvoorbeeld ook heel natuurlijk maar tegelijkertijd intiem. In onze cultuur wordt veel waarde gehecht aan privacy. Het bijzondere aan borstvoeding is dat het zowel een intieme handeling als een alledaagse handeling kan zijn. Dat onderscheid kan niet iedereen even makkelijk maken. Ik heb er nog steeds moeite mee.

Ik merk zelfs nu ik langer voed dat ik anders over borstvoeding ga denken. Ik las laatst een artikel online over langvoeders, en ineens begreep ik het, waarom het zo fijn en vanzelfsprekend en knus en gezellig is. Zelf ben ik inmiddels ook gestopt om die 6 maanden te zien als een termijn die ik 'moet halen'. Ik stop ermee als ik eraan toe ben, als hij eraan toe is of als we eraan toe zijn. Misschien is dat al heel gauw omdat ik weer ga werken, maar misschien duurt dat wel langer dan 6 maanden.
  woensdag 3 februari 2010 @ 08:40:05 #140
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77580427
Pfff, wat een boel onbegrip zeg! Ik ben blij dat mijn omgeving niet zo reageert, ik ben bang dat ik nogal van leer zou trekken. Ik vind het sowieso raar om te lezen dat er inderdaad van alles en nogwat wordt afgeschoven op de bv, dit is toch júist het natuurlijkst? Meer op een mensenbaby toegesneden voeding is er niet te vinden! Ik moet ook best lachen als mensen dan zeggen "als bv dan zo compleet is, waarom moet je er dan nog vitaminen bijgeven?" omdat dat naar mijn gevoel een toevoeging is. De antistoffen uit bv zijn echter niet toe te voegen aan kv!

Claudia, knap dat je die omslag hebt kunnen maken! Fijn Bij mij is het een beetje andersom: tot een paar dagen terug zag ik mezelf zo nog voeden op Stef's eerste verjaardag, maar de afgelopen paar dagen valt het me ineens zó zwaar allemaal.. Nooit eens een voeding écht uit handen kunnen geven omdat ik dan enorme klaptieten krijg, altijd degene zijn die alléén verantwoordelijk is voor de voedingsvoorziening, dag en nacht.. Ik ben echt vreselijk moe en het voelt ineens heel zwaar als ik me bedenk dat ik nog niet eens op de helft van die 6 maanden zit Anderszijds moest ik vanmoegen wel weer heel hard huilen bij het idee wellicht tijdelijk te moeten stoppen (ik word echt volledig debiel van dat zwaard van damocles boven mijn hoofd elke keer), dus het zal wel gewoon even een dip zijn ofzo.

Ik voed trouwens (nog) niet in het openbaar, maar dat komt meer doordat ik thuis voed met een kussen en het niet goed lukt zonder.. In café's en dergelijke zit je gewoon vaak zonder leuningen of wat ook, hoe doen jullie dat dan?
3!
pi_77580446
Ik snap wel wat je bedoelt met intimiteit, maar ik vind het toch lastig dat de afkeuring voor mijn gevoel niet met privacy te maken heeft maar met afstandelijkheid. Alsof het tonen van intimiteit in het openbaar walgelijk is.
Alsof er steeds minder rimte is voor natuurlijke zaken, zoals de intimiteit tussen moeder en kind.
Ik vind het vooral ingewikkeld omdat een flesje geven dus niet intiem zou zijn maar de borst wel. Komt dat omdat het lichamelijk is? Of bloot?
Of omdat het een andere functie van een borst/het lichaam laat zien dan een seksuele? Omdat men geen probleem heeft met halfnaakte vrouwen in de abri bij de bushalte? Omdat de man de borst opeist voor seksueel genot en dus niet om een kind mee te voeden? Of schiet ik nu te ver door?

Hoe preuts ik ook ben, ik ga liever niet naar de sauna, zal niet snel topless op het strand gaan liggen of in het Oosterpark wat dat aangaat, maar toch voed ik overal, in de trein, cafe, op een stoepje op straat, in het zwembad. Ik ben blij dat ik daar geen gene meer voor heb en dat mijn vriend het ook prima vind
pi_77580521
Oh ik hou wel van sauna, maar niet handig als je borstvoeding geeft... (warmte enzo.... )

Ik ben eigenlijk niet zo heel moeilijk met voeden in het openbaar. Ik zal het niet snel op een drukke verjaardag doen, omdat zoiets vragen is om problemen omdat je kind gewoon teveel afleiding heeft. Maar zo op een terrasje...
Ga maar eens met je kind aan de borst voor de spiegel zitten. Zoveel zie je helemaal niet.
pi_77580704
Precies, ik heb mijn vriend wel eens een foto laten maken om te zien hoe het er nou precies uitzag. Maar Claudia duidt meer op dat je iets wat heel intiem is, namelijk het voeden zelf, laat zien.
En ik vraag me af, waarom in deze maatschappij dat afkeurenswaardig is.

Incantrix, moeilijk dat je zo'n last hebt van ploftieten. Bij mij werd dat vanzelf minder. Als vraag-aanbod goed op elkaar afgestemd zijn. Laatst hadden we regeldagen en nu ben ik zelfs even blij met stuwing.
En ik voed thuis ook niet met een kussen dus ben er meer aan gewend. Misschien eens oefenen zonder?
En voor je dip en alles
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:17:16 #144
12913 GreatWhiteSilence
pi_77580924
Bij een volgende ga ik ook in het openbaar voeden. Deze keer heb ik het niet gedaan omdat mijn man dat niet zag zitten, volgende keer moet hij er maar aan wennen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:24:18 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77581034
Ik lurk hier alvast even mee...
Wel leuk om te zien al die verschillende meningen. Zowel die van moeders zelf als van de partner/omgeving...
Mijn man maakt er nu al geen probleem van. We gaan in april een dagje weg en het enige wat ie vroeg was of dat ging met borstvoeding. Waarop ik heel droog zeg: ja hoor, want ik neem mijn tieten gewoon mee hoor! En ik ben normaal ook niet preuts aangelegd dus dat zal wel goedkomen...
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 09:39:53 #146
5428 crew  miss_sly
pi_77581368
Incantrix lastig als je zo'n periode hebt, maar die gaat telkens weer over! Tenmisnte, dat is mijn ervaring. We hebben nu ook weer zo'n periode dat het even zwaar is, maar ik hou me er maar aan vast dat het alleen maar gemakkelijker wordt. En dat blijkt ook iedere keer weer.

Ik voed wel in het openbaar. Ik probeer wel om, indien mogelijk, een beetje zo te gaan zitten dat 'men' het niet hoeft te zien. En ik hou rekening met wat ik aan heb. Ik heb een paar shirtjes waarmee je echt vrijwel niets ziet, en die doe ik dan ook steevast aan als we ergens heengaan en ik verwacht te moeten voeden. Gelukkig is schaap ook niet preuts en vindt het prima.

Is de sauna niet handig als je bv geeft, ticootje? ik wil zooo graag een keertje. Zogauw ik iemand heb gevonden die mee wil, ga ik absoluut. Schaap houdt alleen niet zo van de sauna, en alleen vind ik ook neit echt gezellig. Met mijn moeder zou kunnen, maar dan moet ik naar het zuiden want zij heeft geen rijbewijs, en dat vind ik dan weer wat veel gedoe. En niet fijn in mijn eentje terugrijden helemaal als ikrozig ben van de sauna.

topless doe ik trouwens ook niet, maar gewoon omdat ik daar het nut niet van zie en een mooie bikini, tankini of badpak mooier vindt dan alleen een broekje.
pi_77581485
Ik herken dat wel...dat "moeilijk doen" over borstvoeding. Ik kom ook steeds meer moeders tegen die geen borstvoeding geven (veel moeders op school bijvoorbeeld).
Ik ben echt een van de weinige.

Mijn moeder (73) kan er ook wat van;
nee, vroeger had je geen nachtvoedingen hoor Jullie huilde nooit 's nachts.
Regeldagen? Die had je vroeger niet. Misschien heb je wel niet genoeg voeding? Mam, ik heb voortdurend stuwing. Nou, dan is je melk misschien niet voedzaam genoeg?
Voeden op verzoek? Dat lijkt me niet goed. Regelmaat is goed, daar krijg je de liefste kinderen mee zei de huisarts vroeger.

pi_77581538
Of dat je dus meldt dat je een paar voedingen hebt gehad 's nachts of dat Leah om het uur wil drinken.

Ja, dat doe je jezelf aan heh (met borstvoeding geven).
deze opmerking komt wel eens van anderen, niet mijn moeder
pi_77581558
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:45 schreef lily het volgende:
Ik herken dat wel...dat "moeilijk doen" over borstvoeding. Ik kom ook steeds meer moeders tegen die geen borstvoeding geven (veel moeders op school bijvoorbeeld).
Ik ben echt een van de weinige.

Mijn moeder (73) kan er ook wat van;
nee, vroeger had je geen nachtvoedingen hoor Jullie huilde nooit 's nachts.
Regeldagen? Die had je vroeger niet. Misschien heb je wel niet genoeg voeding? Mam, ik heb voortdurend stuwing. Nou, dan is je melk misschien niet voedzaam genoeg?
Voeden op verzoek? Dat lijkt me niet goed. Regelmaat is goed, daar krijg je de liefste kinderen mee zei de huisarts vroeger.

Je moeder is 73, dat was een hele andere tijd....
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 09:51:03 #150
5428 crew  miss_sly
pi_77581586
Toch begrijp ik dat soort opmerkingen, zeker mbt doorslapen, echt niet. Senna wilde weer niets gisteravond en vannaht. Even aangekeken in haar bedje of ze niet toch in slaap wilde vallen, maar nee. Huilen, drama. Dus haar gepakt, in bed genomen, gaan liggen en voeden, en ze was stil. Het is niet ideaal, maar we hebben iig alledrie wat geslapen (schaap het beste natuurlijk ). Anders had ik haar niets kunnen geven en had ze nog wel een tijd gehuild, volgens mij. Dus dan is bv toch juist handig?
pi_77581589
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je moeder is 73, dat was een hele andere tijd....
Snap ik, maar babies zijn hetzelfde...
en het ging me meer om het onbegrip dat ik nu dan krijg
pi_77581590
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:16 schreef DaviniaHR het volgende:
en een voor tinu die vandaag een jaar voedt

aviva drinkt superonrustig. zwaar irritant. hoeft niets te betekenen, toch? ik word er wel zelf ook onrustig van. dat aanhappen blijft pijnlijk, en die vlakke tepel maakt het ook niet makkelijker voor haar. en dan is ze half klaar, is borst niet leeg, krijg ik daar weer de zenuwen van...
vannacht heeft ze ook superslecht gedronken, dus kwam ze 2 uur later weer, om 5uur, tot half 6, nou, dan kan je ook nietmeer slapen ben moe.
tsja, wat moet je dan? een speen erin duwen s nachts? dan huilt ze weer, wordt eli mss wakker, en dan is het helemaal bal. of haar bij ons in bed nemen, maar dan slapen we ook niet rustig...

vanavond maar vroeg naar bed.

voor miss. Wat ik ook wil zeggen is kv en borstvoeding kan best naast mekaar. Ik geef ook sinds 4/5 maanden een fles kv op het kdv omdat kolven niet genoeg opbracht. Maar ik zat thuis te janken als mijn zoon niet aan de borst wilde drinken als ik er was. Ik wilde dan thuis ook alleen maar kv geven als hij echt niet aan de borst wilde drinken en ik in verband met vochtbehoeft geen andere manier zag.

Bedankt Davinia voor de . Hopelijk dat je gauw geen pijn meer doet bij het aanhappen. Ik weet dat het gek klinkt en ik kan me er iets bij voorstellen maar probeer niet aan een bo te denken en gewoon ontspannen te zijn en op je gemak te voeden. Ik had dat na de bo ook dat ik zo bang was dat het weer zou gebeuren. Daarbij was het bij mij nog redelijk snel en gemakkelijk weer weg. Als je twijfelt dat het toch niet helemaal goed gaat misschien toch de lk bellen, dat kan geen kwaad toch? Kan alleen maar helpen. Achteraf gezien denk ik nu dat ik dat aan het begin met mijn onzekerheden enzo maar beter had kunnen doen.

Een voor Mrien is zeker ook terecht.

Wat betreft opstaan is het denk ik ook een wenproces of soms noodzakelijkheid. Mijn man werdt aan het begin ook vaak niet wakker. Later toen ik niet meer s'nachts voedde was het zelfs weleens zo, dat ik hem niet hoorde en mijn man opstond. De volgende ochtend bleek pas dat hij was opgestaan. Nu ben ik gisteren buiten uitgegleden en heb veel pijn. Gisternacht was weer een balnacht omdat ons kindje weer heeft gespuugd. Deze keer kwam al de actie met rechtop zetten, kind voorover houden en zo van mijn man. Ik had daar nu niet zo snel op kunnen reageren.

Ik heb dat soort reacties ook weleens gehoord van mijn schoonmoeder. Sinds dat ik was begonnen met een fles kunstvoeding op het kdv dacht zij dat ik dat op mijn vrije dagen ook moest geven. Omdat meneer anders niet genoeg zou krijgen of uit gewoonte, ik weet het niet. Ik zelf vond dat onzin. Zeker vanaf het moment dat hij vast voedsel kreeg en zeker als die goed had gegeten vond ik het echt niet nodig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77581613
oh ja, miss;

Ik heb bij David ook kv naast bv gegeven na een maand of 3. Ging prima!
pi_77581641
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:51 schreef lily het volgende:

[..]

Snap ik, maar babies zijn hetzelfde...
en het ging me meer om het onbegrip dat ik nu dan krijg

Oh maar dat snap ik wel, maar het is meer van dat was toen, ze deed wat zei toen dacht wat het beste was. Net zoals ik bij 3 maanden sinasappelsap kreeg en bij de geboorte suikerwater, toen was dat gewoon en mijn ouders hebben dat gedaan in de veronderstelling dat ze het beste voor me deden.

Daarom ben ik ook heel voorzichtig met "dat was toen niet goed". Dan kan het zijn dat je moeder het idee heeft zich te moeten verdedigen. We hebben nu andere inzichten en misschien is het gewoon de manier van brengen. Toch?
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:59:15 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77581754
En daarnaast vertekenen herinneringen zich heel erg...
Mijn moeder heeft in mijn 'boek van ikke' wat gegevens geplakt van kraamtijd enzo. Zij beweerde dat ze ook ruim 20 kilo was aangekomen en een lange bevalling enzo en dat ik ruim 6 pond was...
Toen ik keek op de papieren bleek dat ze met haar zwangerschap van mij maar 10 kilo was aangekomen, ik ben geboren na een partus van 6 uur met 35 minuten perweeën en ik was 2900gr.

Zij heeft ongeveer 6 weken borstvoeding gegeven en daar was een heel strak schema voor met tijden.
Even opzoekt...
6 voedingen per dag; om 6, 10, 13, 16, 19 en 22 uur.
En op dag 1 heb ik bij elke voeding ook suikerwater gehad...
dit is bijna 33 jaar geleden
pi_77581944
Icantrix wat naar dat je het nu zo zwaar hebt, hebt komt ook vast juist omdat je zo moe bent dat alles zwaarder aanvoelt dan normaal Moet je nou misschien toch die AB slikken die niet samengaat met borstvoeding?

Ik ben hartstikke preuts, maar ik voed wel overal. Mijn kind moet gewoon eten, ik schaam me dan ook niet. Mijn eerste ervaring met buitenshuis voeden was toen Niels 4 weken was en ik in gesprek was met iemand van het UWV, het meisje wist echt neit waar ze kijken moest Maarja, het was of een krijsend kind van de honger of voeden.

Hier ook gekke opmerkingen. Onder andere van mijn schoonfamilie. Bijvoorbeeld of ik wel zou stoppen met borstvoeding als de kinderarts zegt dat dat helpt tegen reflux. Daar was ik heel beledigd om omdat ik natuurlijk doe wat het beste is voor mijn kindje. Maar ik weet ook dat veel artsen heel weinig informatie over borstvoeding krijgen tijdens hun studie omdat Piglet dat hier ook vertelde en ik had op borstvoeding.com gelezen dat borstvoeding juist een betere keuze is bij reflux dan flesvoeding. Dus toen moest ik wel reageren met dat ik niet zou stoppen. Daar heb ik wel flink ruzie over gehad met mijn Lief.

Ik ben maandag ook ziek geworden, hoge koorts en misselijk, gek genoeg heeft Niels geen koorts gehad Schijnbaar waren de antistoffen via mij voldoende om de infectie te lijf te gaan?
Maar gisteren en vannacht had ik bijna geen melk meer, wat gaat de productie dan snel achteruit zeg. Terwijl ik donderdag nog 150 ml uit 1 borst kolfde.
Ik heb Niels maar thuis gehouden vandaag zodat hij de productie weer goed op kan krikken. Eigenlijk zou hij vandaag voor het eerst echt naar het kinderdagverblijf gaan. Tot welke leeftijd hebben jullie je kindje thuis gelaten wanneer hij aan het regelen was? Het lijkt me voor nu nog wel erg belangrijk. Ik heb wel een vriezervoorraad, maar goed, hij wil de fles niet.
De cupjes zijn gisteren binnengekomen, ik ga vanmiddag eens proberen of cupfeeding werkt
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:13:48 #157
12913 GreatWhiteSilence
pi_77582100
Pff, als wij hadden gedaan wat de kinderarts zei, had Annicka nu bijkans aan de sondevoeding gelegen (want de groei begon rond de vier maanden wel erg raar te doen... ) Gelukkig laat mijn man het meeste aan mij over, en weet hij dat ik gewoon veel meer weet dan hem op het gebied van borstvoeding.
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 10:15:21 #158
5428 crew  miss_sly
pi_77582161
Ow ja, wij moeten morgen naar het cb. En Senna is maar een klein meisje met een beetje spekkies, maar niet heel erg. Ik ben erg benieuwd wat ze morgen zeggen. Als ik haar vergelijk met de kindjes hier op Fok die jonger zijn, dan blijft ze wel wat achter. Ze zit nog steeds in 62-68. Maar goed, schaap en ik zijn ook allebei maar klein, dus wat kunnen ze verwachten?
pi_77582574
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Daarom ben ik ook heel voorzichtig met "dat was toen niet goed". Dan kan het zijn dat je moeder het idee heeft zich te moeten verdedigen. We hebben nu andere inzichten en misschien is het gewoon de manier van brengen. Toch?
Ja, klopt

Maar het is juist andersom; niet mijn: vroeger was het niet goed maar haar: nu is het (misschien) niet goed. Ik zeg helemaal niks verder...
pi_77582675
Wat lekker dat Senna nog zo klein is. Vind ik wel lief, zo'n ukkie...
We hoeven toch niet allemaal groot en zwaar te zijn? Toch?

oh, haar bambirompertje heeft Leah nooit gepast trouwens, ik kreeg het niet aan...jammer jammer
pi_77582688
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:27 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, klopt

Maar het is juist andersom; niet mijn: vroeger was het niet goed maar haar: nu is het (misschien) niet goed. Ik zeg helemaal niks verder...
Gevalletje eigenwijs...
pi_77582703
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, wij moeten morgen naar het cb. En Senna is maar een klein meisje met een beetje spekkies, maar niet heel erg. Ik ben erg benieuwd wat ze morgen zeggen. Als ik haar vergelijk met de kindjes hier op Fok die jonger zijn, dan blijft ze wel wat achter. Ze zit nog steeds in 62-68. Maar goed, schaap en ik zijn ook allebei maar klein, dus wat kunnen ze verwachten?
Jen droeg maat 68 toen ze 1 werd.
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 10:41:02 #163
5428 crew  miss_sly
pi_77583014
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:30 schreef lily het volgende:
Wat lekker dat Senna nog zo klein is. Vind ik wel lief, zo'n ukkie...
We hoeven toch niet allemaal groot en zwaar te zijn? Toch?

oh, haar bambirompertje heeft Leah nooit gepast trouwens, ik kreeg het niet aan...jammer jammer
Nee, hoeft ook niet, ik vind het ook wel lief en schattig ik was ook maar klein en liep met 9 maanden en dat was een heel lief gezicht volgens mijn ouders. Ik hoop alleen dat ze op het cb niet gaan miepen.

Wat jammer van dat rompertje ik vond het ook zoo schattig!

ticootje, dat is wel klein en schattig
pi_77583178
Nou ja, lekker laten miepen dan maar.

Ik vind die kleine meisjes bij David in de groep ook zo schattig (leuker dan de grote exemplaren )

Nu ben ik zelf 1.78 m dus Leah zal wel lang worden. Ze is nu al 57 cm.
pi_77583715
Jair heeft maat 74 maar hij is dan wel een jongen, mag dus wat groter zijn. Hij is ook een kleine knul.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:14:45 #166
12913 GreatWhiteSilence
pi_77584030
Annicka is nu iets van 77 cm schat ik, als ze haar lijntje is blijven volgen.
pi_77591207
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga vrijdag met een knoop in m'n maag naar het consultatiebureau omdat ik bang ben dat ze constateren dat Ivan niet goed groeit. Ik houd zijn aantal voedingen momenteel kunstmatig op 6 per dag; als het aan hemzelf zou liggen zou hij naar 5 gaan. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Als ik hem vaker wil voeden moet ik hem wakker gaan maken, en ik ben juist zo blij dat hij nu 's nachts niet meer hoeft te drinken en dat hij zo fijn slaapt overdag.

Ivan is dus lang en slank. Als ik iemand bij die constatering naar mij zie kijken dan zeg ik maar dat hij dat van z'n vader heeft.

Afijn, ik ben ook benieuwd wat ze tegen je gaan zeggen!
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 14:32:54 #168
5428 crew  miss_sly
pi_77591315
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ga vrijdag met een knoop in m'n maag naar het consultatiebureau omdat ik bang ben dat ze constateren dat Ivan niet goed groeit. Ik houd zijn aantal voedingen momenteel kunstmatig op 6 per dag; als het aan hemzelf zou liggen zou hij naar 5 gaan. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Als ik hem vaker wil voeden moet ik hem wakker gaan maken, en ik ben juist zo blij dat hij nu 's nachts niet meer hoeft te drinken en dat hij zo fijn slaapt overdag.

Ivan is dus lang en slank. Als ik iemand bij die constatering naar mij zie kijken dan zeg ik maar dat hij dat van z'n vader heeft.

Afijn, ik ben ook benieuwd wat ze tegen je gaan zeggen!
Nou, het fijne heeft Senna ook niet van mij, hoor
maar ik kan met recht zeggen dat ze dat van haar vader heeft!
pi_77591363
Hahaha, ik was eens op het CB en toen begon de mevrouw al heel positief dat WE het eerst even over haar groei moesten hebben.
pi_77591896
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:33 schreef Ticootje het volgende:
Hahaha, ik was eens op het CB en toen begon de mevrouw al heel positief dat WE het eerst even over haar groei moesten hebben.
pi_77591941
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik kreeg inderdaad ook bijna uitslag in mn nek... Walgelijk!
pi_77591951
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 07:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik je lief wel begrijp omdat ik er zelf ook moeite mee heb (gehad). Borstvoeding is weliswaar iets natuurljks, maar dat betekent niet dat het ook iets openbaars is. Seks is bijvoorbeeld ook heel natuurlijk maar tegelijkertijd intiem. In onze cultuur wordt veel waarde gehecht aan privacy. Het bijzondere aan borstvoeding is dat het zowel een intieme handeling als een alledaagse handeling kan zijn. Dat onderscheid kan niet iedereen even makkelijk maken. Ik heb er nog steeds moeite mee.

Ik merk zelfs nu ik langer voed dat ik anders over borstvoeding ga denken. Ik las laatst een artikel online over langvoeders, en ineens begreep ik het, waarom het zo fijn en vanzelfsprekend en knus en gezellig is. Zelf ben ik inmiddels ook gestopt om die 6 maanden te zien als een termijn die ik 'moet halen'. Ik stop ermee als ik eraan toe ben, als hij eraan toe is of als we eraan toe zijn. Misschien is dat al heel gauw omdat ik weer ga werken, maar misschien duurt dat wel langer dan 6 maanden.
Ik begrijp het ook wel, maar tegelijkertijd heb ik het gevoel me in een spagaat te bevinden dan. Mijn kind huilt want ze heeft honger. De enige die er wat aan kan doen ben ik en er is maar een manier om er wat aan te doen nu. Om mezelf dan op te sluiten in een wc met haar omdat anderen er wellicht aanstoot aan nemen dat een moeder haar kind voedt dat vind ik te ver gaan.
Ik begrijp wel dat het als intiem gezien wordt maar ik vind dan wel dat daarmee tekort wordt gedaan aan moeders die de fles geven, wat Oeke zegt, dat die voedingen dan minder intiem zouden zijn ofzo.

Soms moet je gewoon in het openbaar en dan ben je heel snel over je schroom heen
maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er wel echt voor zorg dat ik discreet voed, en dat ik altijd een beetje rustig ga zitten. Is voor haar prettiger, kan ze rustiger drinken, en ik voel me ook minder bekeken. Dus als het even kan zit ik in een hoekje met mn rug naar mensen toe. Over het algemeen leg ik Amélie ook gewoon aan voor ik wegga zodat het meestal niet nodig is, in het openbaar, maar ik vind wel dat het moet kunnen, en dat ik niet op het toilet moet gaan zitten ofzo.

Overigens ben ik in Ikea toen in de daarvoor bestemde voedingsruimte gaan zitten. Ik had net zo goed gewoon in het restaurant kunnen gaan zitten mensen keken recht tegen me aan. Maakt mij verder niet zo gek veel uit, maar juist omdat het een voedingsruimte is gaan mensen erop letten als je daar gaat zitten. Terwijl als je gewoon voedt 9 van de 10 t niet eens doorhebben.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77592180
Ik geef je groot gelijk, Huup. Ik beperk mijn bewegingsvrijheid ook erg door niet in het openbaar te voeden. Dat heeft ook nog wel te maken met het feit dat het niet altijd even soepeltjes gaat, de borstvoeding. Ik zie mezelf al in het openbaar zitten terwijl Ivan steeds zijn lichaam strekt van de krampen, m'n tepel uitrekt en dan plotseling zo hard loslaat dat ik haast achterover schiet.

Ik wist niet eens dat er een voedingsruimte is in de Ikea. Wat is dat dan voor ruimte?
pi_77592334
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geef je groot gelijk, Huup. Ik beperk mijn bewegingsvrijheid ook erg door niet in het openbaar te voeden. Dat heeft ook nog wel te maken met het feit dat het niet altijd even soepeltjes gaat, de borstvoeding. Ik zie mezelf al in het openbaar zitten terwijl Ivan steeds zijn lichaam strekt van de krampen, m'n tepel uitrekt en dan plotseling zo hard loslaat dat ik haast achterover schiet.

Ik wist niet eens dat er een voedingsruimte is in de Ikea. Wat is dat dan voor ruimte?
oh maar dat heb ik ook heel erg gehad hoor in het begin!
voeden in de madonnahouding ging voor geen meter. Ik zat thuis al met t zweet op mn bovenlip maar op een gegeven moment moest ik, toen zat ik met een totaal overstuur meisje in de V&D en die had duidelijk honger. Tsja dan kun je niet zoveel. En toen ze wat groter werd ging het voeden steeds beter en had ik er ook minder moeite mee.

ja nou die voedingsruimte stelt dus niets voor
fijn dat ie er is hoor! daar niet van. Maar het zijn twee stoelen (comfi dat wel) in een hoek van het restaurant en er is een soort kamerscherm omheen gezet. That's it. Een van die twee stoelen zie je idd niets, dan zit je met je rug naar het restaurant. Maar die andere (waar ik zat) zit recht in het zicht van zowel mensen links als rechts van dat kamerscherm
dat was in Delft trouwens, ik weet niet hoe het bij andere Ikea's is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:37:40 #175
12913 GreatWhiteSilence
pi_77593793
Ik ben bij de IKEA's in Amsterdam en Haarlem geweest en dat is een verschonings/voedingsruimte. Die in Amsterdam is een stuk groter dan in Haarlem(geloof ik, het kan zijn dat ik ze door elkaar haal. Daar kan een tweede (als die er is dan) ook spelen, terwijl jij aan het voeden bent. Bij die in Haarlem kan dat ook wel, maar die is wel de helft van de grootte van Amsterdam. Beide ruimten zijn afsluitbaar en er staat een stoel(in Amsterdam twee) en ik heb in beide gevoed. In Amsterdam in het totaal donker trouwens, omdat Annicka toen nog door ieder zuchtje werd afgeleid. Nu is dat ietsje minder gelukkig. Met de nadruk op 'ietsje' trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 03-02-2010 15:57:29 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:00:07 #176
12913 GreatWhiteSilence
pi_77594633
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, het fijne heeft Senna ook niet van mij, hoor
maar ik kan met recht zeggen dat ze dat van haar vader heeft!
Hier ook, en ik weet ook dat het weinig zin heeft te proberen meer spekkies te kweken. Dat heb ik al vanaf het moment dat ik mijn man ontmoette bij hem geprobeerd. Vergeefs...

Eén troost: TARA van Freecell is erger...

[ Bericht 7% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 03-02-2010 16:09:05 ]
pi_77595757
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben bij de IKEA's in Amsterdam en Haarlem geweest en dat is een verschonings/voedingsruimte. Die in Amsterdam is een stuk groter dan in Haarlem(geloof ik, het kan zijn dat ik ze door elkaar haal. Daar kan een tweede (als die er is dan) ook spelen, terwijl jij aan het voeden bent. Bij die in Haarlem kan dat ook wel, maar die is wel de helft van de grootte van Amsterdam. Beide ruimten zijn afsluitbaar en er staat een stoel(in Amsterdam twee) en ik heb in beide gevoed. In Amsterdam in het totaal donker trouwens, omdat Annicka toen nog door ieder zuchtje werd afgeleid. Nu is dat ietsje minder gelukkig. Met de nadruk op 'ietsje' trouwens.
Haarlem heeft er zelfs 2! Een beneden bij de toiletten en een bovenbij de toiletten. Ik vind het gezellige ruimtes mits de luieremmer schoon is en niet stinkt. Maar ik voed 'gewoon' tijdens het koffiedrinken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:28:48 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77595766
En anders staan er genoeg stoelen in de Ikea. Gewoon bloedserieus ergens in zo'n woonkamertje gaan zitten. Kolf erbij.
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:34:26 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_77595972
Ow, dat er twee waren in Haarlem wist ik niet eens. Volgende keer dat exemplaar boven maar eens verkennen.

Het lastige van Annicka voeden in het openbaar, is dat ze door alles en iedereen afgeleid wordt. Dus dat openbaar voeden lukt echt niet, helaas.
pi_77596114
Heej ik wist dat ook niet van Ikea, wat goed.
Bij prenatal is dat minder goed geregeld Tenminste in het (grote) filiaal in Arnhem waar wij waren. Ik heb ik het koffiehoekje gevoed en zat compleet te kijk want dat koffiehoekje zit niet bepaald in een hoekje maar bij de uitgang van de lift en naast een druk gangpad. En toen ik daar was had Niels al de leeftijd van loslaten, aanhappen, loslaten, aanhappen, etc..
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77596398
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:28 schreef amaranta het volgende:
En anders staan er genoeg stoelen in de Ikea. Gewoon bloedserieus ergens in zo'n woonkamertje gaan zitten. Kolf erbij.

haha, en je man met een boek ernaast
pi_77596756
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:28 schreef amaranta het volgende:
pi_77596930
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:44 schreef lily het volgende:

[..]

haha, en je man met een boek ernaast

hahahaha neem je pantoffels mee

trouwens op de 9 maanden beurs dacht ik (weet het niet zeker kan ook een andere beurs zijn) was er een ruimte om te voeden. Stond er heel expliciet bij dat "voeden in het openbaar liever niet, we hebben een mooie schone ruimte waar je je kindje in alle rust kunt voeden."

Het was natuurlijk wel heel positief gebracht dat je dan alle rust hebt enzo. Maar als je daar nou met zn vieren bent ofzo in de koffieruimte dan heb je toch helemaal geen zin om in je eentje dan in die voedingsruimte te gaan zitten? Als ik nou ergens meer begrip en "normaalheid" omtrent voeden had verwacht dan was het daar wel eigenlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:02:14 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77597078
Ze hadden in 2007 ook een open voedruimte. En een kolf ruimte.
pi_77597126
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:58 schreef huuphuup het volgende:

[..]

trouwens op de 9 maanden beurs dacht ik (weet het niet zeker kan ook een andere beurs zijn) was er een ruimte om te voeden. Stond er heel expliciet bij dat "voeden in het openbaar liever niet, we hebben een mooie schone ruimte waar je je kindje in alle rust kunt voeden."

Het was natuurlijk wel heel positief gebracht dat je dan alle rust hebt enzo. Maar als je daar nou met zn vieren bent ofzo in de koffieruimte dan heb je toch helemaal geen zin om in je eentje dan in die voedingsruimte te gaan zitten? Als ik nou ergens meer begrip en "normaalheid" omtrent voeden had verwacht dan was het daar wel eigenlijk.
Nou idd, ik zit het ook een beetje met verbazing te lezen. Juist daar zou je het toch juist promoten?
pi_77598014
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:58 schreef huuphuup het volgende:
Zullen we een borstvoedingsmeet doen in een Ikea?
Gaan we ieder in een andere opstelling zitten

Vreemd van die beurs trouwens

en de tekst "voeden in het openbaar liever niet"..... zijn daar ook stickers van?
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:37:54 #187
12913 GreatWhiteSilence
pi_77598455
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nou idd, ik zit het ook een beetje met verbazing te lezen. Juist daar zou je het toch juist promoten?
Nee, want die beurzen zijn altijd vet gesponsord door kunstvoedingsfabrikanten...
pi_77598639
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nee, want die beurzen zijn altijd vet gesponsord door kunstvoedingsfabrikanten...
nouja dat dus.

Ik vind het fijn voor de dames die behoefte hebben aan zo'n ruimte dat die er is hoor dat absoluut. Maar ik vond het een beetje gek dat het er zo stond van liever niet in het openbaar.
Zal vanavond eens kijken of ik het nog terug kan vinden.

Lily lijkt me wel komisch zo'n ikea meet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77598776
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:40 schreef Incantrix het volgende:
Pfff, wat een boel onbegrip zeg! Ik ben blij dat mijn omgeving niet zo reageert, ik ben bang dat ik nogal van leer zou trekken. Ik vind het sowieso raar om te lezen dat er inderdaad van alles en nogwat wordt afgeschoven op de bv, dit is toch júist het natuurlijkst? Meer op een mensenbaby toegesneden voeding is er niet te vinden! Ik moet ook best lachen als mensen dan zeggen "als bv dan zo compleet is, waarom moet je er dan nog vitaminen bijgeven?" omdat dat naar mijn gevoel een toevoeging is. De antistoffen uit bv zijn echter niet toe te voegen aan kv!
Omdat wij mensen het niet acceptabel vinden dat er enkele kinderen per jaar zijn die op jonge leeftijd hersenbloedingen krijgen en hieraan overlijden of gehandicapt raken. Daarom supplementeren we iedere baby met vitamine K, ook kunstvoedingskinderen (alleen dan dus via de fles).
Over het geven van vitamine D valt te twisten (en dat doe ik dan ook niet standaard). Als je kunstvoeding geeft, heb je in feite geen keuze.

nu ga ik weer verder teruglezen
pi_77600445
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:40 schreef Incantrix het volgende:

Ik voed trouwens (nog) niet in het openbaar, maar dat komt meer doordat ik thuis voed met een kussen en het niet goed lukt zonder.. In café's en dergelijke zit je gewoon vaak zonder leuningen of wat ook, hoe doen jullie dat dan?
Ik laat Emma half op schoot zitten. Zo heb ik niet de volle 5+ kilo op m'n arm en kan ik best een incidentele voeding zonder kussens af.

Zoals gistermiddag in een volle zaal met mensen, vlak voordat ik officieel beëdigd werd samen met een paar andere studiegenootjes. En daarna achterin de auto op een leeg industrieterrein, omdat we in de file terecht waren gekomen en Emma toch echt niet meer kon wachten (of eigenlijk wilde ik haar niet meer laten wachten)

Vriend vindt het wel best. Hij ziet dat z'n dochter goed gevuld is (hamsterwangen ftw ), maar zal ook goed weten dat ie het niet eens in z'n hoofd hoeft te halen om kunstvoeding voor te stellen En inderdaad, mijn borsten; mijn zaak of ik ze al dan niet in het openbaar tevoorschijn haal.

Davinia (volgens mij had jij het erover, zo niet, sorry): als Emma zo'n dramanacht heeft, neem ik d'r wel bij ons in bed. Op die manier slaap ik wel slecht, maar ik hoef niet om 7 uur m'n bed uit om te gaan werken. Maar nu ik dit typ, bedenk ik me dat het voor jou natuurlijk wel een ander verhaal is omdat je Eli ook nog hebt.
pi_77600631
En ik ben vóór een Ikea-invasie (utrecht!)
pi_77602375
hmmm ik kan het niet meer vinden van die beurs. het was wel de 9 maanden beurs volgens mij.
Nu staat er op de site dat je bij de Nutricia voedingsstand (!) je kindje in alle rust kunt voeden maar om te kolven moet je naar een ruimte van het voedingscentrum of Medela.
Ik herinner me dat er vorig jaar zoiets stond dat je ook liever het voeden zelf deed in de ruimtes van t voedingscentrum of Medela. "want daar is het rustig".

Jaaaaaa Ikea voed meet!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77603382
voedingsmeet! Maar wel saai als we allemaal in een andere huiskamer gaan zitten hoor
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:02:49 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_77603878
Nee, met zijn allen op de 9 maanden beurs in het openbaar gaan voeden! Volgens mij vergroot het voeden in het openbaar ook de animo voor borstvoeding. Je ziet namelijk wel overal mensen hun baby's flesjes geven, maar bijna nooit iemand bv geven. Ik heb overal en nergens gevoed en ik durf te zweren dat nog nooit iemand iets onbetamelijks heeft gezien.
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 20:11:27 #195
5428 crew  miss_sly
pi_77604277
Sowieso vind ik het raar mbt bv dat er zo weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Ik hoor in mijn omgeving toch regelmatig van meiden dat ze tot een maand of 8-9 hebben gevoed, maar dat zeggen ze dan vooral achteraf. Op het moment zelf heb ik daar eigenlijk weinig van gemerkt en ik had altijd het idee dat ze al heel vroeg waren gestopt.

Ikea voed meet leuk!
pi_77604445
Dat lijkt me best wel een aardige ludieke actie, om de Ikea te bestormen met borstvoedende moeders. Misschien kom ik zo wel over mijn 'voeden in het openbaar'-angst heen.

Het doel van de 'actie' is dan zoiets als aandacht vragen voor het taboe. Voor de gezelligheid doen we het natuurlijk niet!
pi_77604590
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:11 schreef miss_sly het volgende:
Sowieso vind ik het raar mbt bv dat er zo weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Ik hoor in mijn omgeving toch regelmatig van meiden dat ze tot een maand of 8-9 hebben gevoed, maar dat zeggen ze dan vooral achteraf. Op het moment zelf heb ik daar eigenlijk weinig van gemerkt en ik had altijd het idee dat ze al heel vroeg waren gestopt.

Ikea voed meet leuk!
ik belde ooit het consultatiebureau voor iets, geen idee, volgens mij de mex. griepprik en toen zei de arts ook dat ze bijna dagelijks vrouwen bij ons cb tegenkomt die een jaar of langer voeden. Daar was ik ook al verbaasd over.

Claudia zou dat je over je schroom heen helpen? Om 1 van de velen te zijn als we tegelijk zijn? dan doen we het gewoon whop met zn allen in de Ikea, ik ben voor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77604784
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:17 schreef huuphuup het volgende:

Claudia zou dat je over je schroom heen helpen? Om 1 van de velen te zijn als we tegelijk zijn? dan doen we het gewoon whop met zn allen in de Ikea, ik ben voor.
Nou, dat moet niet het doel zijn, hoor. Maar hoe meer ik erover nadenk hoe stommer ik het eigenljk vind dat ik er moeite mee heb, voeden in het openbaar. Dat je het niet in een chique restaurant doet - OK. Maar waarom zou het op kindvriendelijke plekken niet gewoon kunnen?
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:25:34 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77604953
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:51 schreef Twinkly het volgende:
voedingsmeet! Maar wel saai als we allemaal in een andere huiskamer gaan zitten hoor
maar dan moeten onze mannen met hun laptops wel mee!
Of we gaan in kinderland zitten
En dan gaan we alle ikea's in Nederland af!
pi_77604969
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:38 schreef Twinkly het volgende:
Heej ik wist dat ook niet van Ikea, wat goed.
Bij prenatal is dat minder goed geregeld Tenminste in het (grote) filiaal in Arnhem waar wij waren. Ik heb ik het koffiehoekje gevoed en zat compleet te kijk want dat koffiehoekje zit niet bepaald in een hoekje maar bij de uitgang van de lift en naast een druk gangpad. En toen ik daar was had Niels al de leeftijd van loslaten, aanhappen, loslaten, aanhappen, etc..
Oh, ik vind dit best schandalig! Bij de Prénatal komen aan de lopende band ouders met baby's binnenwandelen. Het is nota bene (een deel van) hun doelgroep. Ik vind het bovendien niet netjes dat ze je niet beter hebben geholpen met improviseren.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:27:18 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77605041
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, dat moet niet het doel zijn, hoor. Maar hoe meer ik erover nadenk hoe stommer ik het eigenljk vind dat ik er moeite mee heb, voeden in het openbaar. Dat je het niet in een chique restaurant doet - OK. Maar waarom zou het op kindvriendelijke plekken niet gewoon kunnen?
En op niet kindvriendelijke plekken ook!
Ik heb ook wel in een café gevoed.
Het was zelfs zo discreet, dat de serveerster even kwam blieken naar de baby, en in eerste instantie niet eens doorhad dat ik aan het voeden was. Pas toen ze met haar hoofd bijna bij mijn borst kwam om te kijken besefte ze het pas.

wat ik dan weer niet zo fris vind is kolven in het openbaar
pi_77605241
och fris niet fris, ook kolven in het openbaar kan best discreet met een sjaaltje ofzo eroverheen.

Ik ken een voormalig fok-postster die rustig haar t-shirt omhoog deed, haar (enorme) borst tevoorschijn haalde, dáárna haar kind pakte en dan op haar gemak ging aanleggen. Kind klaar, rustig even mét blote borst een boertje laten over de schouder enzo. Allemaal een redelijk chic café.
Daarvan vind ik dan dus weer wel dat het discreter moet kunnen. Gewoon een voedingstopje ofzo is toch geen punt.

Claudia hahaha nee het hoeft geen haal-claudia-over actie te worden
Als we het echt zouden doen zouden we Stefan kleintjes moeten inlichten ofzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77605296
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

En op niet kindvriendelijke plekken ook!
Ik heb ook wel in een café gevoed.
Het was zelfs zo discreet, dat de serveerster even kwam blieken naar de baby, en in eerste instantie niet eens doorhad dat ik aan het voeden was. Pas toen ze met haar hoofd bijna bij mijn borst kwam om te kijken besefte ze het pas.
Het hangt er wat mij betreft wel vanaf wat voor café het is. Maar goed, als je je baby ermee naartoe neemt dan is het per definitie een (min of meer) kindvriendelijke plek, lijkt me. Ik zou me tenminste wel echt bezwaard voelen om Ivan mee te nemen naar een restaurant waar niet prijsgesteld wordt op kinderen, bijvoorbeeld.

Het viel me op dat restaurants op Iens labels hebben als 'kindvriendelijk', 'hier mogen kinderen vrij rondlopen', 'kinderstoeltje aanwezig' en 'verschoningsruimte aanwezig'. Ik ben nog niet een label 'borstvoeden aangemoedigd' oid tegengekomen.
pi_77605539
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het hangt er wat mij betreft wel vanaf wat voor café het is. Maar goed, als je je baby ermee naartoe neemt dan is het per definitie een (min of meer) kindvriendelijke plek, lijkt me. Ik zou me tenminste wel echt bezwaard voelen om Ivan mee te nemen naar een restaurant waar niet prijsgesteld wordt op kinderen, bijvoorbeeld.

Het viel me op dat restaurants op Iens labels hebben als 'kindvriendelijk', 'hier mogen kinderen vrij rondlopen', 'kinderstoeltje aanwezig' en 'verschoningsruimte aanwezig'. Ik ben nog niet een label 'borstvoeden aangemoedigd' oid tegengekomen.
Er zijn speciale borstvoedingscafé's. Die echt bedoeld zijn voor voedende moeders. Maar ik dacht dat er ook stickers bestonden ofzo die café-eigenaren op hun deur konden plakken met borstvoeden hier = ok of iets dergelijks. Maar dat schijnen er niet zoveel te doen want die hebben weer t idee dat ze dan andere mensen de deur uit jagen

Ik let er met Amélie wel op hoor, in wat voor gelegenheden ik met haar kom. Ik voel me ook bezwaard om haar mee te nemen naar een lunchroom of restaurant waar men over het algemeen geen kinderen blieft.
Met Ikea/V&D/Hema/Intratuin heb ik minder moeite.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 20:39:52 #205
5428 crew  miss_sly
pi_77605610
kolven in het openbaar zal ik niet snel doen, denk ik. Dat vind ik echt by far het meest oncharmante wat ik ooit gedaan heb en dan het geluid van de pomp erbij enzo...nee, dat is echt iets voor achter gesloten deuren of thuis, hooguit met schaap in de buurt.

Maar ik heb ook wel eens in een lunchroom gevoed. Iedereen zat buiten op het terras (de hele schoonfamilie) en ik ben toen even binnen in het lege eetgedeelte gaan zitten om te voeden. Vond het personeel ook geen probleem. Maar ik heb ook gevoed op een terras (meerdere keren) op de achterbank van de auto op de parkeerplaats bij de Efteling en langs de snelweg, bijvoorbeeld. Als het moet dan moet het, en dan ben ik alleen maar blij dat bv dan toch gemakkelijker is dan fv, omdat je geen flesje hoeft te maken en warm hoeft te maken enzo
pi_77605803
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:39 schreef miss_sly het volgende:
kolven in het openbaar zal ik niet snel doen, denk ik. Dat vind ik echt by far het meest oncharmante wat ik ooit gedaan heb en dan het geluid van de pomp erbij enzo...nee, dat is echt iets voor achter gesloten deuren of thuis, hooguit met schaap in de buurt.

Maar ik heb ook wel eens in een lunchroom gevoed. Iedereen zat buiten op het terras (de hele schoonfamilie) en ik ben toen even binnen in het lege eetgedeelte gaan zitten om te voeden. Vond het personeel ook geen probleem. Maar ik heb ook gevoed op een terras (meerdere keren) op de achterbank van de auto op de parkeerplaats bij de Efteling en langs de snelweg, bijvoorbeeld. Als het moet dan moet het, en dan ben ik alleen maar blij dat bv dan toch gemakkelijker is dan fv, omdat je geen flesje hoeft te maken en warm hoeft te maken enzo
oh voor de liefhebbers, ik voed geregeld achter het station bij rijswijk
in de auto dan, als lief me van het station komt halen met Amélie samen na een werkdag. Meestal zit ze al met dr mond open als ze me door de autoruit heen ziet net zo'n vogeltje hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:44:29 #207
12913 GreatWhiteSilence
pi_77605829
Ik nam altijd gekolfde melk mee, zodat ik dat kon geven. Is trouwens ook wel handig als je in een rijdende auto zit, dan kun je ook voeden zonder de auto stil te hoeven zetten.
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 20:47:15 #208
5428 crew  miss_sly
pi_77605954
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik nam altijd gekolfde melk mee, zodat ik dat kon geven. Is trouwens ook wel handig als je in een rijdende auto zit, dan kun je ook voeden zonder de auto stil te hoeven zetten.
ow, dat doet me eraan denken dat de eerste keer dat ik op de achterbank ging voeden, schaap echt even dacht dat hij gewoon kon gaan rijden
Heb hem dat maar even uit zijn hoofd gepraat, de gek
pi_77606056
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh voor de liefhebbers, ik voed geregeld achter het station bij rijswijk
Ja joh, achter het station tussen de hoertjes en drugsdealers, dáár kijkt niemand op van een dergelijke schunnigheid.
quote:
in de auto dan, als lief me van het station komt halen met Amélie samen na een werkdag. Meestal zit ze al met dr mond open als ze me door de autoruit heen ziet net zo'n vogeltje hahaha

Ik vind het altijd een beetje genant als Ivan bij iemand op schoot zit en op zoek gaat naar een tepel. Het plaatje is helemaal af als de hond ook nog tegen een been van de visite gaat rijden. Bij ons op bezoek komen is afzien.
pi_77606109
* zich aanmeldt voor een IKEA-voed-meet indien in Amsterdam
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77606206

Vaak wordt er ook gedacht als een kind een flesje drinkt dat het fv is, kan natuurlijk ook heel goed bv zijn
Flesje meenemen heb ik ook weleens gedaan, wel handig inderdaad

Vanmorgen wilde ze wel drinken..toen ik nee zei moest ze wel even huilen maar ook wel weer snel vrolijk
Moeilijk...loslaten
pi_77606419
Tinuviel, fijn dat het voeden weer goed gaat! Hier ben ik helaas gestopt. We hadden gezellig met z'n drieen buikgriep en dat betekende helaas letterlijk en figuurlijk de laatste druppel bv. Met de vriezervoorraad kunnen we nog wel een tijdje vooruit. De beslissing geeft wel veel rust, als is het loslaten inderdaad wel wennen. Maar dat zal nog veel vaker moeten, ben ik bang...

Incantrix, als ik "buiten" voedde deed ik dat meestal in de rugbyhouding met een strategisch geplaatste luiertas, die de functie van het kussen overnam. Ook de armleuning tussen de twee autostoelen bleek handig, of een opgerolde jas of fleecedeken.

Overigens is het inderdaad vreemd hoe mensen kunnen reageren. Ik zat eens in Artis op een bankje te voeden. Komt er een vrouw langs die in lekker plat Amsterdams uitroept: "Hee, een baby aan een tiet!" Even later bij de apen zien we dezelfde vrouw en zegt ze "Goh, wat lief, dat aapje drinkt bij z'n moeder." en het verschil is????

Ik vond ook bij het voeden in het openbaar juist die intimiteit toch aanwezig, even met z'n tweetjes in ons eigen kleine wereldje, even een knus moment, ook al was het midden op een terras... De meeste mensen zien inderdaad weinig. De eerste keer zat ik op een rustig plekje in het restaurant van Loods 5. Ik had het hele voedingstopgebeuren net uitgevogeld (had ik beter eerst thuis kunnen oefenen) en zit te voeden, komt er een wat ouder echtpaar in het bankje er tegenover zitten. Ik voelde me best wel opgelaten. Pas toen ik weer aan het hannessen was met m'n topje keken ze verbaasd naar mij, toen naar m'n zoontje en toen weer naar mij. "Oja, dat is wel handig zo he?"

Op Artis na eigenlijk ook alleen maar positieve reacties gehad, eigenlijk niemand die raar opkeek en het went erg snel. Pas de laatste weken werd ik wat voorzichtiger, nadat ik in het restaurant van de Bijenkorf nogal hard gebeten werd, en het lastig vond om niet hard au! te zeggen...
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:58:29 #213
12913 GreatWhiteSilence
pi_77606476
Ja, ik ben eens met mijn zus naar het LUMC geweest, want ze loopt daar vanwege een CI. Een van de dames die daar werkt kwam net naar buiten met vers gekolfde melk en ze zei tegen ons 'het verschilt niet eens zo heel erg van kleur', toen ze het met de vloeistof in mijn flesje vergeleek. Ik besefte later pas dat ze dacht dat het kv was. Ik was sowieso niet wakker, want ik dacht eerst nog bij mijzelf: 'wat doet ze met dat flesje mm '? Laten we maar zeggen dat het niet mijn helderste moment was...

En naar de IKEA in Amsterdam wil ik ook wel, dat is nog een beetje in de buurt.
pi_77606862
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja joh, achter het station tussen de hoertjes en drugsdealers, dáár kijkt niemand op van een dergelijke schunnigheid.
[..]

Ik vind het altijd een beetje genant als Ivan bij iemand op schoot zit en op zoek gaat naar een tepel. Het plaatje is helemaal af als de hond ook nog tegen een been van de visite gaat rijden. Bij ons op bezoek komen is afzien.
ja goed hè? ik vond het wel een geschikte plek om mn tetten tevoorschijn te trekken

bij jullie thuis hihi
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77607079
Ik voed dus echt overal als het nodig is.
Ondertussen is het al een flinke tijd niet meer nodig om in het openbaar te voeden, omdat Pepijn oud genoeg is om andere dingen te kunnen drinken en te begrijpen als ik zeg nog even wachten of straks als we thuis zijn.

Kolven zal ik in het openbaar niet doen, maar in het bijzijn van goede bekenden, of als de situatie het nodig maakt ook wel.
pi_77607965
-ouwe rot in het vak- meldt zich...
Ik voed(de) eigenlijk overal. Aangezien ikniet met kind in een duur restaurant kom heb ik dat probleem ook niet maar verder heb ik overal en altijd gevoed.
Oh en kolven heb ik een paar weken geleden voor het eerst gedaan waar anderen bij waren. Tijdens een weekendje weg met vrienden (van vrienden). Shirt over de kolf heen en gaan. Het was te gezllig om mij af te zonderen. Ik was nog verbaasd over hoeveel ik kolfde.

En net als p_iglet hoe ouder Emma werd en Ruben zal worden hoe minder voeden inhet openbaar nodig is als heb ik Emma ook nog wel in het openbaar gevoed toen ze al ruim 3 was. Maar dat was dan op een bankje in het bos oid,in cafe's kreeg ze appelsap
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:41:55 #217
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77611282
Ik kolf(de) wel in het openbaar, maar met een handkolf, en er is bij mij echt niets te zien. We waren een weekendje naar Montreal, en ik ging niet voor elke kolfbeurt (7 keer per dag) terug naar het hostel, of naar de wc. Ik vind dat zo smerig op het toilet! En als je in een hoekje zit, dan ziet/hoort echt niemand wat. Ik deed het een keer met mijn broertje in de buurt, die had echt niets door.

Ach, je hebt er wat voor over, die kinders....
pi_77611677
Voeden in het openbaar deed ik ook gewoon, tot madame teveel afgeleid was. Wel een paar keer in de Ikea verschoningsruimte gevoed (in Hengelo). De benedenruimte was een stuk relaxter daar, veel minder herrie qua muziek
Kolven in het openbaar heb ik wel in aanwezigheid van m'n man en vriendinnetje gedaan. Bij anderen had ik me dan niet op me gemak gevoeld denk ik
pi_77612459
Voeden in het openbaar heb ik ook geen probleem mee. Ik kan het nu ook wel op een manier dat de mensen denken dat ze gewoon slapen. Met de juiste kledij aan lukt dat zonder ook maar iets bloot te moeten geven.
Kolven zie ik me nog nt doen in het bijzijn van anderen...
pi_77620092
quote:
pi_77620134
Kolven in het openbaar zou ik ook niet doen.

Ik weet nog van vorige keer. Kwam ik met mijn kolf aan op mijn eerste werkdag. Ik werk in een team met alleen maar (kinderloze) mannen. Ze werden al nerveus van het feit dat het ding naast mijn bureau stond

Toen ik na de keizersnede in het ziekenhuis aan de dubbele kolf zat kwam mijn zoon van 8 de kamer binnen. Zegt ie: wat ben jij nu in godsnaam aan het doen?
  Jubileum moderator donderdag 4 februari 2010 @ 09:20:48 #222
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_77620220
quote:

geniaal
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_77620438
Voeden in het openbaar heb ik ook gewoon gedaan, wel heel beschaafd zodat niemand iets zag. In het begin dacht ik ook, dat ik dat niet zou kunnen. Maar toen de kleine er eenmal was was het geen probleem meer. Vaak was er dan ook mijn man of een vriendin of moeder bij die er dan voor kon gaan zitten of de hydrofiel luier een beetje vast houden. Ik legde dan vaak ook een hydrofiel luier over mijn schouder en zijn hoofdje heen zodat hij en mijn borst afgeschermd waren. Pas veel later werde het wat moeilijker omdat hij het doek dan weg trok.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Jubileum moderator donderdag 4 februari 2010 @ 09:38:26 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_77620543
Ik heb er eerlijk gezegd nooit zo'n moeite mee gehad. Normaliter ben ik niet zo'n blootloper, maar dit heeft niets met blote borsten te maken maar met eten. Baby honger = tshirt omhoog. Ja niet iedereen kan daar tegen maar dan draai je je hoofd maar af. Ik ga niet zitten frunniken en frotten met doekjes en moeilijk doen omdat mensen anders schrikken. Tuurlijk duw ik niet pontificaal mijn tepels in iemands gezicht maar het is net als met uitkleden op het strand, als je moeilijk gaat doen met handdoeken om je heen en hinkelen op 1 been kijkt iedereen juist. Gewoon normaal doen, rustig, en het is de normaalste zaak van de wereld.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:10:17 #225
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77621223
En daarom zie je bijna niemand borstvoeding geven in het openbaar. Het gebeurt genoeg, maar het valt gewoon bijna niet op!
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:25:54 #226
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77621634
Claudia, whehe, gezellige boel bij jou! Al vluchtende visite gehad 'omdat ze het gas waren vergeten uit te doen'?

Stengeltje, dat is wel een goeie, die ga ik onthouden Helaas zijn dan niet alle stoelen daarvoor geschikt (bij de kindvriendelijkste kroeg in het centrum hebben ze van die houten zonder leuningen) maar ik ga het gewoon thuis eens oefenen inderdaad. Altijd een fles meenemen en dan met klaptieten lopen omdat ik in het openbaar kolven ook a bridge too far vind is ook niet alles

Ik kolf trouwens wel met goede bekenden erbij. Mensen met wie ik close ben kan ik er wel bij hebben, al bleek gisteren dat dat ook weer niet met iedereen werkt. Met mijn nichtje erbij had ik mijn gebruikelijke productie, met mijn schoonouders erbij niet..

En woehahaha, die ikea-meet lijkt me briljant, weet ook zeker dat mijn lief ervoor in zou zijn Doet me denken aan het plan dat wij ooit hadden binnen de vriendengroep om een keer de Ikea in te rennen met een krat bier en ergens een feestje te vieren in zo'n woonkamer (en dan kijken hoe lang het duurt eer je eruit gemikt wordt ). Maarehm, ik doe wel mee hoor
3!
pi_77621817
Voeden doe ik ook gewoon in het openbaar. Ik gebruik mijn draagdoek om een soort 'tentje' te maken. Werkt als een trein. En áls mensen het zien kijken ze meestal vertederd. (of misschien wil ik dat wel zien in hun blik )
pi_77622506
zullen we t gewoon doen? Een ikea-voed-meet? just for the hell of it?
Ik vind t wel een plan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77623765
ons cb is eigenlijk best pro-bv!
in de wachtkamer hangen en liggen diverse posters en folders over bv en ze deed ook heel gewoon over dat ik nog bv geef. bovendien vond ze het eigen lijntje van Senna belangrijker dan dat ze niet zo groot is. kortom, alles gewoon goed, doorgaan zoals het gaat en tot over 5 weken
pi_77623860
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:41 schreef miss_sly het volgende:
ons cb is eigenlijk best pro-bv!
in de wachtkamer hangen en liggen diverse posters en folders over bv en ze deed ook heel gewoon over dat ik nog bv geef. bovendien vond ze het eigen lijntje van Senna belangrijker dan dat ze niet zo groot is. kortom, alles gewoon goed, doorgaan zoals het gaat en tot over 5 weken
fijn
mijn cb is ook pro-bv. Als je aangeeft dat je borstvoeding geeft dan raden ze je aan om de curves op borstvoeding.com zelf bij te houden vanwege vertekend beeld. Mijn wvk is lactatiekundige en ze zijn allemaal erg goed op de hoogte.
En er liggen idd ook tijdschriften en folders over borstvoeding in de wachtruimte.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77624032
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

fijn
mijn cb is ook pro-bv. Als je aangeeft dat je borstvoeding geeft dan raden ze je aan om de curves op borstvoeding.com zelf bij te houden vanwege vertekend beeld. Mijn wvk is lactatiekundige en ze zijn allemaal erg goed op de hoogte.
En er liggen idd ook tijdschriften en folders over borstvoeding in de wachtruimte.
Ja, dat van die curves had de wvk oop tegen mij gezegd ik vind het wel een fijn gevoel dat ze daar zo positief zijn. Ook geen verhoor over wat ze nu aan bijvoeding krijgt, maar gewoon proberen fruit en groente te geven iedere dag en dan vanaf 7 maanden ook wat brood erbij gaan geven. Klaar, geen gedoe ofzo.

Enige dat ik niet heb gezegd is dat Senna vaak wel vaker dan 4 x per dag bv krijgt. Ik denk dat ze toch wel (incl minstens 1 nachtvoeding) aan de 5 of 6 keer komt. Ik vind dat echter geen probleem, en dus vond ik hetniet het vermelden waard.
pi_77624292
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat van die curves had de wvk oop tegen mij gezegd ik vind het wel een fijn gevoel dat ze daar zo positief zijn. Ook geen verhoor over wat ze nu aan bijvoeding krijgt, maar gewoon proberen fruit en groente te geven iedere dag en dan vanaf 7 maanden ook wat brood erbij gaan geven. Klaar, geen gedoe ofzo.

Enige dat ik niet heb gezegd is dat Senna vaak wel vaker dan 4 x per dag bv krijgt. Ik denk dat ze toch wel (incl minstens 1 nachtvoeding) aan de 5 of 6 keer komt. Ik vind dat echter geen probleem, en dus vond ik hetniet het vermelden waard.
oh ik zeg altijd gewoon hoe vaak ze voeding krijgt zij vragen het en ik geef antwoord. En ik antwoord altijd dat het verschilt, de ene keer 4 keer per dag, de andere keer 7 of 8 keer. Is nog nooit gek over gedaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77625964
Ik zeg gewoon altijd dat ik niet weet hoe vaak hij drinkt. Ik weet het ook echt niet. soms 3 keer overdag, soms 5 keer. Maar het kan ookzo maar voorkomen dat hij 7 keer drinkt of 2 keer. En 's nachts weiger ik te tellen
pi_77626201
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef Jelief het volgende:
Ik zeg gewoon altijd dat ik niet weet hoe vaak hij drinkt. Ik weet het ook echt niet. soms 3 keer overdag, soms 5 keer. Maar het kan ookzo maar voorkomen dat hij 7 keer drinkt of 2 keer. En 's nachts weiger ik te tellen
zeg ik ook
"ik weet het niet, ene keer vier keer, andere keer een keer of 7 ofzo." Ik tel ook niet, schiet ook niet op als het zoveel verschilt. Ze hebben er nog nooit een punt van gemaakt, ook niet toen ze heel klein was.

De enige die er een punt van maakte was de fysio
uit de categorie, blijf bij je vakgebied ofzo...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77626432
Ik denk ook niet dat ze er een punt van zou hebben gemaakt, maar ik had er ook geen zin in.Dus just in case heb ik het maar bij 4 keer gehouden. En behoudens de nachtvoeding(en) klopt dat ook op de dagen dat ik werk
pi_77626537
Hier werd er helemaal niet gevraagd naar de hoeveelheid, alleen maar óf ik borstvoeding gaf. Ik zou er eigenlijk ook geen goed antwoord op hebben, ik denk zo'n 10 voedingen ongeveer. Misschien meer, waarschijnlijk niet minder.

Zo'n fysio had ik in de zwangerschap huup. Ach ja, dat was er dan ook één uit de tijd van 'melk is op' en 'er zit geen voeding in'
pi_77626625
Bij ons cb hebben ze de laatste maanden al niet meer uberhaupt gevraagd of hij nog bv krijgt voor zover ik weet en al helemaal niet hoe vaak hij drinkt.

De zin van TIcootje kreeg ik hier trouwens ook te horen: "wij moeten het eerst even over het groeien hebbe". Waarschijnlijk hebben ze naar aanleiding van de daaropvolgende ruzie ook niet meer gevraagd naar de bv. Bij ons hangen in het cb ook allemaal posters over borstvoeding geven. Helaas betekent dat niet, dat ze er wat vanaf weten of de werknemers daar er positief tegenover staan heb ik gemerkt. Als ik ooit nog gezeik met ze krijg daarover ga ik gewoon overstappen naar het cb van DaviniaHR dat is maar een klein beetje verder weg en daar schijnen ze een stuk relaxter te zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77626705
Maar Tinuviel, nu Jair een jaar is hoef je toch bijna niet meer naar het cb?
pi_77626780
Nou ik begon al meteen met dat ze niet erg veel gegroeid was, maar dat wij ook niet groot zijn. Eerste wat ze zei was: ow, zal ik dat meteen even in het dossier zetten, dan hoeft dat niet meer herhaald.
Bleek er al in te staan (168 en 164, verwachten we geen groot kind bij ).
Dus daar hoeven wij het nooit meer over te hebben

Ik had me door alle nare verhalen al voorgenomen om me niet druk te maken en eventuele opmerkingen het ene oor in en het andere weeer uit te laten gaan, maar het was gewoon niet nodig.
pi_77630988
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:08 schreef WupWup het volgende:
Maar Tinuviel, nu Jair een jaar is hoef je toch bijna niet meer naar het cb?
Na ja 14, 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar of zo?

Het is ook meer voor mits er ooit nog eens een broertje of zusje komt misschien
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77633649
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:10 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Na ja 14, 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar of zo?

Het is ook meer voor mits er ooit nog eens een broertje of zusje komt misschien
En je hoeft niet... je mag.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:46:03 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77636389
Weet je wat ik zo mooi vind aan dit topic? De rust die eruit spreekt. Tenminste, bij de ervarenen het gemak dat je niet weet hoeveel er naar binnen gaat. geen gedoe met het moet leeg, of max. zoveel voedingen per dag, of wat dan ook

vind ik mooi

enneh, ikea-voedings-meet? ik doe mee

hier gaat het (weer) goed. gister weer iets hards, deze keer rechtsbuiten ipv rechsbinnen. (het lijkt wel een voetbalopstelling ) en wederom precies op de plek waar mijn bh zit dat noem ik geen toeval meer, dus kheb lilypadz gekocht en we gaan bh-loos slapen.
heb gisteravond laatste voeding rechts gegeven, daarna links afgekolfd (135cc ) en dat hebben we bij de nachtvoeding gegeven. PR, dus Ik heb heerlijk rustig gelegen Daarna zei hij "nou weet ik waarom de moeders borsten hebben " ik had geen zin in half wakker kind die niet drinkt, en een stukje werd al wat gevoelig, dus ik had geen zin in om schijfvorming af te wachten, vandaar.

al vind ik het wel moeilijk om te bepalen wanneer ze klaar is. bij rechts gaat ze liggen rukken met haar hoofd, das helder,maar op links glijdt zewat weg. maar dat doet ze tijdens de hele voeding,dus wanneer is het dan echt klaar? naja, ik ga maar op sabbelen af. maar soms drinkt ze dan nog wel en ben ik bang dat ik haar tekort doe door haar te vroeg af te koppelen... dat ze onwijs spekkies ontwikkelt en nooit mopperend van de borst komt, laten we maar buiten beschouwing ach, ik wil het gewoon goed doen, en dat geeft in mijn geval dus onzekerheid met zich mee.

sorry voor de dagboekpost, maar het houdt me gewoon enorm bezig.
pi_77636947
Oh, Davinia, ik had aangenomen dat je geen BH droeg 's nachts, sorry anders had ik je direct verteld dat bij mij de oorzaak van bijna borstontsteking het dragen van een BH was...
En Lilypads zijn echt een uitkomst ja! (beter dan driedubbelgevouwen hydrofieldoeken )

Betekend een grote gevoeligheid voor borstontstekingen juist niet dat jij veel melk aanmaakt? Dan hoef je je daarover niet meer druk te maken
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:48:46 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77638372
ik maak me druk om veel dingen, maar ik heb zeker voldoende melk. madam laat zo 3,5 uur tussen 2 voedingen en dan slaapt ze tevreden of kijkt wat rond, dus dat is goed

op een tsr voel en zie ik de borst helemaal vollopen (cupmaat erbij ) dus dat is iig fijn om te weten, zeg maar.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:56:02 #245
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77643814
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:46 schreef DaviniaHR het volgende:
Weet je wat ik zo mooi vind aan dit topic? De rust die eruit spreekt. Tenminste, bij de ervarenen het gemak dat je niet weet hoeveel er naar binnen gaat. geen gedoe met het moet leeg, of max. zoveel voedingen per dag, of wat dan ook

vind ik mooi
(..)
al vind ik het wel moeilijk om te bepalen wanneer ze klaar is. bij rechts gaat ze liggen rukken met haar hoofd, das helder,maar op links glijdt zewat weg. maar dat doet ze tijdens de hele voeding,dus wanneer is het dan echt klaar? naja, ik ga maar op sabbelen af. maar soms drinkt ze dan nog wel en ben ik bang dat ik haar tekort doe door haar te vroeg af te koppelen... dat ze onwijs spekkies ontwikkelt en nooit mopperend van de borst komt, laten we maar buiten beschouwing ach, ik wil het gewoon goed doen, en dat geeft in mijn geval dus onzekerheid met zich mee.

sorry voor de dagboekpost, maar het houdt me gewoon enorm bezig.
Davinia, zo onzeker ben ik (bij de tweede) ook begonnen. Voorzover ik hier kan lezen, gaat het nu hartstikke goed bij jullie! Maar ik snap dat het even duurt voordat je daar vertrouwen in krijgt. En als dat er eenmaal is, dan zul je merken dat het echt heel relaxt is, dat voeden.
pi_77669429
Misschien heeft iemand van de langvoedsters hier toch nog goed advies voor me. Ik zit weer tegen de vertwijfeling aan. Meneer wil WEER EENS niet aan de borst drinken. Ik heb na de laatste twee voedingen gekolfd en dat gegeven. Het was wel erg weinig. Nu vroeg ik me af omdat er zo vaak wordt gezegd dat kinderen zich niet uithongeren. Zou hij dan drinken aan de borst verkiezen boven bijten of zich weg draaien als hij het echt zo nodig had. De kolfopbrengst was echt weinig in tegenstelling tot wat hij anders drinkt. De eerste keer was het 60cc en de tweede keer 40cc. Dat was wel na een aantal slokken aan de borst. Dus hoeveel hij nu precies binnen heeft vind ik moeilijk te zeggen. Ik had vorige keer toen ik dit probleem had al aan iemand van borstvoeding natuurlijk gevraagd en die zei gewoon de afgekolfde melk geven. Daarnaast geef ik hem wel thee voor extra vocht. Ik wil hem nu niet graag wat anders geven, dat voelt als een beloning dat hij niet aan de borst drinkt. Maar ik wil ook niet dat hij niet genoeg vocht krijgt.

Het belangrijkste was zei de mevrouw van borstvoeding natuurlijk dat je vertrouwen houdt in jezelf en je kind. Als dit steeds weer gebeurt weet ik niet hoe ik het vertrouwen erin kan houden. Als hij echt honger had zou hij toch het drinken boven het bijten moeten verkiezen of niet. Of heb ik toch gewoon niet genoeg melk?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77671059
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
ik maak me druk om veel dingen, maar ik heb zeker voldoende melk. madam laat zo 3,5 uur tussen 2 voedingen en dan slaapt ze tevreden of kijkt wat rond, dus dat is goed

op een tsr voel en zie ik de borst helemaal vollopen (cupmaat erbij ) dus dat is iig fijn om te weten, zeg maar.
DaviniaHR geniet er gewoon in alle rust van en denk niet dat je haar tekort doet. Ze is jouw kind en zal het zeker laten merken horen als ze niet genoeg heeft gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:58:39 #248
62233 Jelief
ikke lief!
pi_77672972
TInu, kan het niet gewoon zijn dat jair gewoon minder vaak wil drinken? Dat hij genoeg heeft aan de andere dingen die je aanbiedt?
pi_77673230
Na ja zo vaak drinkt hij al niet bij me. Meestal zo'n vier keer per dag. Maar als hij zoals vandaag al de eerste twee maaltijden op de dag niet wil, zeker de eerste maaltijd na een hele nacht zonder zou hij toch gewoon honger moeten hebben. Uit de fles heeft hij mijn melk ook gedronken. Ben ik dan behalve stengeltje de enige die dit soort problemen tegen komt?

Daarnaast heeft hij behalve een halve krentenbol en 1 stuk kiwi verder niets gehad vandaag. Dat lijkt me niet erg veel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 16:09:32 #250
5428 crew  miss_sly
pi_77673400
Tinu, het is misschien vervelend als je nog langer wil voeden, maar misschien is Jair er klaar mee? Dat kan natuurlijk ook nog, he? En hoe krampachtiger jij daarover doet, hoe meer hij zich misschien wel verzet, omdat het niet meer fijn en knus en gezellig is, maar hij het gevoel krijgt dat hij iets moet. Misschien als je er wat ontspanner mee om zou kunnen gaan, dat het dan wel weer beter wordt. Of niet, maar dan is het klaar voor hem ,misschien.

Misschien, ik roep maar wat hoor, wel deborst aanbieden, en als hij niet wil iets anders of gekolfde melk en dan met kolven nog een beetje proberen de boel op gang te houden. Niet aandringen, maar ontspannen aanbieden en bij weigering ook stoppen.

Het lijkt me heel naar als je kindje veel vroeger dan jij zou willen ermee zou willen stoppen, maar je kunt het ook niet opdringen, toch?
pi_77675645
Ik vind het gewoon zo raar en weet niet meer wat ik moet geloven. De professionels hier zeggen, dat een kind er niet van de ene op de andere dag ermee klaar is. Het kan dan hooguit een fase zijn. Of misschien speculeert het kind erop, dat die dan andere dingen krijgt als die de borst weigert. Als het nou zo was dat ik het idee had dat die het deels niet meer hoefde en goed zou eten en drinken was het een ander verhaal. Als die bijvoorbeeld een lunch en avondeten compleet vast voedsel at en genog dronk. Maar hij eet en drinkt juist ook heel slecht de laatste tijd. Ik vermoed dat zijn ziek zijn schuld is eraan. Juist nu vind ik het ook extra moeilijk omdat ikzelf ook pijn heb en me niet goed voel. Misschien voelt hij dat ook maar het maakt ook dat ik er extra slecht mee om kan gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77675794
Tja, ik denk dat een kind er wel opeens klaar mee kan zijn. Vooral de jonkies rond een jaar, anderhalf. Als die stoppen is het vaker abrupt, zoals ik heb meegemaakt en om me heen hoor.

Bij Jen was er niets, niets ziek, niets tandjes, niets oortjes. Gewoon mijn eigenwijze Jen.
pi_77676152
Ivan is weer niet goed gegroeid. De laatste twee weken heeft hij niet eens met het absolute minimum van 100 gram per week aankomen gehaald. Een maand geleden was hij 5632 gram zwaar (bij het consultatiebureau), twee weken geleden 5880 gram (bij het borstvoedingscentrum) en vandaag 6015 gram (bij het consultatiebureau weer). Blegh.

De arts van het consultatiebureau vindt het nog steeds niet verontrustend. Hij is niet ziek geweest, hij spuugt niet, hij huilt niet, hij is goed actief tussen slaapjes door. De boodschap luidt dus: hij is z'n eigen lijntje aan het zoeken en we zien over een maand wel.

Goed, ik houd Ivan dus op 6 voedingen per dag terwijl hij er zelf eigenlijk maar om 5 vraagt. Vanaf maandag gaat hij drie dagen per week 2 flesjes afgekolfde melk per dag krijgen en ik ben benieuwd hoeveel hij daarvan drinkt. Bij zijn opa en oma dronk hij pas 130 ml en toen vond hij het wel weer genoeg.
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 17:56:14 #254
5428 crew  miss_sly
pi_77676994
he claudia, wat naar ik weet hoe je je dan kunt voelen. ik heb wel geleerd intussen (tot de volgende keer dat zoiets aan de orde komt ws, zo kwetsbaar ben je in je kind) dat het idd wel heel belangrijk is hoe een kindje zich voelt en gedraagt. maar het voelt gewoon niet fijn. ik hoop dat het goed gaat met de flesjes. Senna wilde in het begin niet uit het flesje drinken, maar drinkt nu toch zo'n 250 cc op een werkdag.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:58:39 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77677066
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:14 schreef Ticootje het volgende:
Tja, ik denk dat een kind er wel opeens klaar mee kan zijn. Vooral de jonkies rond een jaar, anderhalf. Als die stoppen is het vaker abrupt, zoals ik heb meegemaakt en om me heen hoor.

Bij Jen was er niets, niets ziek, niets tandjes, niets oortjes. Gewoon mijn eigenwijze Jen.
Eva ook van de een op de andere dag.
pi_77681190
Wat vervelend Claudia! Fijn dat hij wel goed actief is en vrolijk is. Hij zal inderdaad zijn eigen lijntje vast opzoeken
Maar toch rottig voor jezelf

Tinuviel, wanneer geef je nu een voeding? 's ochtends, 's avonds en ?

Wat Miss-sly schreef vond ik wel een passend stukje:
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:09 schreef miss_sly het volgende:
En hoe krampachtiger jij daarover doet, hoe meer hij zich misschien wel verzet, omdat het niet meer fijn en knus en gezellig is, maar hij het gevoel krijgt dat hij iets moet. Misschien als je er wat ontspanner mee om zou kunnen gaan, dat het dan wel weer beter wordt. Of niet, maar dan is het klaar voor hem ,misschien.
Misschien wil hij gewoon minder drinken dan jij aanbied. Misschien is hij met bijvoorbeeld een ochtend en avondvoeding ook gewoon tevreden.
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:05 schreef Tinuviel het volgende:
Daarnaast heeft hij behalve een halve krentenbol en 1 stuk kiwi verder niets gehad vandaag. Dat lijkt me niet erg veel.
Lijkt me wel wat weinig inderdaad, maar je schreef ook ergens dat hij net ziek geweest is? Ik neem aan dat hij normaal wel wat meer zal eten?

Ik ben toen Lotte een jaar geweest was afgebouwd naar 2 voedingen op een dag. De andere maaltijden kreeg ze gewoon brood, gewone melk en andere dingen. De borst was extra, geen hoofd voeding meer.

Ik denk ook dat ze er zo maar opeens mee klaar kunnen zijn, kijk maar bij Tico waarbij Jen echt niet meer wilde, en Amaranta hetzelfde.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:38:13 #257
12913 GreatWhiteSilence
pi_77682395
Ik kan me niet voorstellen dat Annicka ineens niet meer zou willen, ze drinkt momenteel zeker nog minimaal 6 keer op een dag. 8 á 10 keer komt beter in de buurt.

Verder eet ze een kwart broodje, een half stuk fruit en een paar happen avondeten en vla/yoghurt. Meer dan dat krijg ik er echt niet in.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:41:58 #258
108648 cattie
lieve moeder
pi_77682592
Fee eet juist als een bootwerker en drinkt steeds minder. Ik ben bang dat ze haar broer achterna gaat en vrij snel zelf de stekker er uit trekt. Ze drinkt nu zelf vrijwillig water uit een beter! (Wat ik ook wel fijn vind, natuurlijk.)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:53:24 #259
12913 GreatWhiteSilence
pi_77683121
Een paar slokjes water en sinaasappelsap. Dat is alles. Meestal uit mijn glas, soms wat water uit een tuitbeker die ik hier rond laat slingeren.
pi_77683412
Gws, jen heeft het eerste jaar echt bijna alleen borstvoeding gedronken. Ik bood wel sap aan, maar dat hoefde ze niet. En het ging van een stuk of 8 keer drinken, incl 2x 's nachts naar niets. Ik kan je zeggen: auw!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:09:15 #261
12913 GreatWhiteSilence
pi_77683902
En het andere eten dan, ging dat dan opeens wél goed?
pi_77684591
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En het andere eten dan, ging dat dan opeens wél goed?
dat verschilt per dag. Ze groeit van lucht denk ik.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:35:32 #263
12913 GreatWhiteSilence
pi_77685046
Ik heb me iig wel voorgenomen dat áls het gebeurt dat ze ineens niet meer wil drinken, ik weer overga op kolven en eens kijken hoe lang ik dat volhou. Zou wel weer even wennen worden, mocht dat gebeuren...
pi_77685223
Yep, alleen kolven was vragen om problemen. Dat had ik er niet meer voor over. Jen moest echt live drinken anders ging het fout.
Deze keer wil ik wel m'n voorzorg maatregelen nemen en een andere kolf. Ik hoop alleen maar dat het geen herhaling van ellende wordt.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:04:15 #265
12913 GreatWhiteSilence
pi_77686356
Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met kolven, anders had Annicka in het begin al op kv over moeten gaan. Fulltime kolven en problemen met kolven gaan niet goed samen... Als ik kolf is het nog steeds met de handkolf, trouwens.
pi_77695267
Dankjulliewel. Ik vind het fijn om hier een beetje m'n gepieker kwijt te kunnen. In mijn directe omgeving weet men weinig van borstvoeding dus ik heb altijd het gevoel niet helemaal begrepen te worden.
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:56 schreef miss_sly het volgende:
he claudia, wat naar ik weet hoe je je dan kunt voelen. ik heb wel geleerd intussen (tot de volgende keer dat zoiets aan de orde komt ws, zo kwetsbaar ben je in je kind) dat het idd wel heel belangrijk is hoe een kindje zich voelt en gedraagt. maar het voelt gewoon niet fijn. ik hoop dat het goed gaat met de flesjes. Senna wilde in het begin niet uit het flesje drinken, maar drinkt nu toch zo'n 250 cc op een werkdag.
Ik vind het moeilijk dat ik niet precies weet waardoor het komt dat hij niet goed groeit. Gaat hij efficiënt met zijn voeding om? Drinkt hij niet zoveel omdat hij niet zoveel honger heeft? Ligt er een fysieke oorzaak aan ten grondslag, bijvoorbeeld zijn stofwisseling? Of gaat hij gewoon nog goed groeien?

Ik heb mezelf maar een maand gegeven om me er even niet druk om te maken. In die maand krijg ik in ieder geval een betere indruk van de hoeveelheden die hij drinkt, en misschien is hij dan wel goed gegroeid (als je naar zijn curve kijkt wordt het wel duidelijk dat er de volgende keer gewoon echt een goede stijging te zien moet zijn, want anders vlakt de lijn wel erg af). Als het over een maand allemaal nog verontrustend is dan laat ik me niet afschepen met een 'hij is zijn eigen lijntje nog aan het zoeken'. Ik weet niet wat een volgende stap zou kunnen zijn. Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om bij een lactatiekundige langs te gaan omdat de techniek van het voeden volgens mij wel snor zit.

Dit is trouwens zijn groeicurve:

pi_77696791
Claudia goed dat je probeert je tot het volgende meetmoment niet al te druk te maken
Maar zouden die laatste vier meetpunten misschien niet al zijn eigen lijntje zijn?
Kijk het laatste deel van de curve van Niels loopt net zo. Als hij wat langer in de buik gezeten had was hij waarschijnlijk ook heel zwaar geweest aan het begin van de curve want hij zat met zijn geboorte al wat boven het gemiddelde (3690 gr) terwijl hij met 38 weken geboren is * Twinkly is blij dat hij niet tot 42 weken is blijven zitten Maar dan was hij uiteindelijk ook op deze curve uitgekomen (maar dan zou ik me net zo voelen als jij nu hoor!)
In de lengte groeit Ivan toch super snel juist?
pi_77697020
Ik heb er niet echt verstand van Claudia, maar ik vind het een mooi lijntje! Tuurlijk, die eerste dip, maar verder een regelmatige lijn, zonder rare pieken of dalen. Niet alle kindjes zijn even lang. dik of dun...kijk naar Senna. Die is nu even lang als Lotte, maar wel 2 maanden ouder.
Hopelijk kan je het snel van je afzetten
Lotte!
Noah!
pi_77697132
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjulliewel. Ik vind het fijn om hier een beetje m'n gepieker kwijt te kunnen. In mijn directe omgeving weet men weinig van borstvoeding dus ik heb altijd het gevoel niet helemaal begrepen te worden.
[..]

Ik vind het moeilijk dat ik niet precies weet waardoor het komt dat hij niet goed groeit. Gaat hij efficiënt met zijn voeding om? Drinkt hij niet zoveel omdat hij niet zoveel honger heeft? Ligt er een fysieke oorzaak aan ten grondslag, bijvoorbeeld zijn stofwisseling? Of gaat hij gewoon nog goed groeien?

Ik heb mezelf maar een maand gegeven om me er even niet druk om te maken. In die maand krijg ik in ieder geval een betere indruk van de hoeveelheden die hij drinkt, en misschien is hij dan wel goed gegroeid (als je naar zijn curve kijkt wordt het wel duidelijk dat er de volgende keer gewoon echt een goede stijging te zien moet zijn, want anders vlakt de lijn wel erg af). Als het over een maand allemaal nog verontrustend is dan laat ik me niet afschepen met een 'hij is zijn eigen lijntje nog aan het zoeken'. Ik weet niet wat een volgende stap zou kunnen zijn. Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om bij een lactatiekundige langs te gaan omdat de techniek van het voeden volgens mij wel snor zit.

Dit is trouwens zijn groeicurve:

[ afbeelding ]
Wat vervelend dat je je weer zorgen maakt. Hij groeit overigens niet slecht, maar lijkt inderdaad af te blijven buigen. Heb je al eens aan e-mailconsult met Gonneke van Veldhuizen-Staas? Dat is een hele goede lactatiekundige en zo'n e-mailconsult is niet duur.

En uiteraard is het belangrijk dat Ivan lekker in z'n vel zit, maar ik vind het niet gek dat je je onrustig voelt erover.
pi_77701031
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:17 schreef Jore het volgende:

[..]

Wat vervelend dat je je weer zorgen maakt. Hij groeit overigens niet slecht, maar lijkt inderdaad af te blijven buigen. Heb je al eens aan e-mailconsult met Gonneke van Veldhuizen-Staas? Dat is een hele goede lactatiekundige en zo'n e-mailconsult is niet duur.
Dat klinkt wel goed!

Ik ben op jullie advies ook mijn vraag op het borstvoedingsforum gaan stellen. Ik ben benieuwd wat daar zoal uitkomt. Vooralsnog wordt daar gevonden dat ik hem wel erg weinig voed. Ik weet dat veel borstvoedingsbaby's vaak drinken, maar ik wist niet dat 6x per dag weinig was. Ik voel me haast schuldig dat hij zijn nachtvoeding heeft laten vallen.

Ik krijg er eigenlijk vooral een klotegevoel van, het advies om vaker aan te leggen. Het voelt als dwangvoederen, ik moet hem uit zijn slaapjes gaan halen, en bovendien gaat het betekenen dat ik dan moet gaan bijvoeden omdat ik niet genoeg kolf om dat per maandag aanstaande vol te houden (dan ga ik weer aan het werk). Maar misschien moet ik toch accepteren dat dat het beste is?
pi_77701177
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:01 schreef Twinkly het volgende:
Claudia goed dat je probeert je tot het volgende meetmoment niet al te druk te maken
Dat proberen wil vooralsnog niet echt lukken, hè?

Dankjewel voor het laten zien van de curve van Niels. Dat vind ik altijd wel fijn.
quote:
In de lengte groeit Ivan toch super snel juist?
Dit is nu zijn lengtegroeicurve. Ik vind dat die er netjes uitziet (de laatste meting was niet erg precies maar had net zo goed 63 cm kunnen zijn):

zaterdag 6 februari 2010 @ 14:02:42 #272
12913 GreatWhiteSilence
pi_77701720
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt wel goed!

Ik ben op jullie advies ook mijn vraag op het borstvoedingsforum gaan stellen. Ik ben benieuwd wat daar zoal uitkomt. Vooralsnog wordt daar gevonden dat ik hem wel erg weinig voed. Ik weet dat veel borstvoedingsbaby's vaak drinken, maar ik wist niet dat 6x per dag weinig was. Ik voel me haast schuldig dat hij zijn nachtvoeding heeft laten vallen.

Ik krijg er eigenlijk vooral een klotegevoel van, het advies om vaker aan te leggen. Het voelt als dwangvoederen, ik moet hem uit zijn slaapjes gaan halen, en bovendien gaat het betekenen dat ik dan moet gaan bijvoeden omdat ik niet genoeg kolf om dat per maandag aanstaande vol te houden (dan ga ik weer aan het werk). Maar misschien moet ik toch accepteren dat dat het beste is?
Zolang zijn lijntje zo blijft lopen, zo ik me geen zorgen maken. En ik heb zelf Annicka ook een paar maanden 's nachts extra aangelegd op het moment dat ik zelf ging slapen, ook al kwam ze daar niet zelf om. Ze dronk gewoon al slapende, misschien lukt dat bij Ivan ook wel. En dwangvoederen is bij borstvoeding echt niet mogelijk, daar hoef jij je geen zorgen om te maken.
pi_77702195
Claudia, Lente drinkt ook max zes keer per etmaal hoor. Om 2200 uur leg ik 'r altijd nog een keer aan, om te voorkomen dat ze 's nachts komt. Dan drinkt ze vaak ook (half) slapend.
pi_77702689
We hebben net overlegd en gaan proberen het aantal voedingen naar 7 op te schroeven en dan over 2 weken weer te wegen. We zien dan wel weer of dat voldoende verschil uitmaakt.
pi_77710937
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:13 schreef mrien het volgende:

Tinuviel, wanneer geef je nu een voeding? 's ochtends, 's avonds en ?

Wat Miss-sly schreef vond ik wel een passend stukje:
[..]

Misschien wil hij gewoon minder drinken dan jij aanbied. Misschien is hij met bijvoorbeeld een ochtend en avondvoeding ook gewoon tevreden.
[..]

Lijkt me wel wat weinig inderdaad, maar je schreef ook ergens dat hij net ziek geweest is? Ik neem aan dat hij normaal wel wat meer zal eten?

Ik ben toen Lotte een jaar geweest was afgebouwd naar 2 voedingen op een dag. De andere maaltijden kreeg ze gewoon brood, gewone melk en andere dingen. De borst was extra, geen hoofd voeding meer.

Ik denk ook dat ze er zo maar opeens mee klaar kunnen zijn, kijk maar bij Tico waarbij Jen echt niet meer wilde, en Amaranta hetzelfde.

Ik gaf vier voedingen per dag. S'ochtends (daarnaast kreeg hij de laatste tijd al brood een uur na de voeding en wat thee), s'middags (een uur of zo nadat die fruit had gehad en na de voeding at ook meestal nog wat brood en dronk thee), s'middags en dan twee tot twee en een half uur later warm avondeten. De laatste tijd at hij echter hooguit s'ochtends brood en s'middags dan meestal weer niet. En zijn warm avondeten wilde hij de laatste tijd ook slecht eten. Ik neem aan, dat hij een maag-darm virusje heeft gehad want hij heeft een aantal nachten gespuugd. Dat is echter alweer een dag of twee over.

Hij krijgt nu ook af en toe al joghurt. Ik ben gewoon onzeker ook wat te doen want de vorige keer leek het fase en kwam het gewoon aan de borst drinken gewoon weer terug. Ik ben echt niet iemand voor voltijd kolven. Ten eerste kolf ik bij verre na niet genoeg en vindt het ook niet leuk genoge. Ten tweede is voor mij borstvoeding geven meer dan dat hij alleen mijn melk uit een flesje drinkt. Tijdelijk kan dat wel maar over een langere periode van tijd, zeg een maand of zo zou ik dat niet kunnen. Petje af voor de voltijd kolfsters trouwens want ik heb er wel enorm respect voor als je er zoveel voor over hebt. Ik denk dat wij gewoon binnenkort eens echte melk introduceren en kijken hoe dat gaat. Ik wil ook wel kijken hoe twee voedingen gaan maar meestal eet hij zo kort voordat hij naar bed gaat dat ik vrees de tweede voeding dan niet echt meer gaat lukken. Op een dag als vandaag zou hij die ook echt niet willen in mijn ervaring. Wanneer geven jullie dan echte melk (op het moment dat die anders bv kreeg of met bepaalde maaltijden of valt dat sowieso samen?

Claudia kan het niet zijn, dat zijn lijn degene is waar hij nu met zijn gewicht op/ nabij zit? Dat kunnen de professionals hier in dit topic misschien beter inschatten. Het kan ook dat je dat bij de volgende voedingen zou kunnen zien als zijn gewicht om en nabij die lijn blijft.

Hoe oud was jouw kind dan Amaranta toen die geen borstvoeding meer wilde? Grappige is ook de voeding wil hij nog wel alleen niet uit de borst drinken. Herkennen jullie dit ook?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:06:52 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77711962
claudia, het lijkt erop dat ivan op de 0-lijn hoort te zijn, toch? naja, iig fijn dat je probeert niet teveel te stressen erover, wellicht niet altijd even succesvol. iig

tinu, volgens mij was de dochter van amaranta iets ouder dan een jaar. je kan gewone melk geven als een gewone drank, net als sap en thee en zo. als je snapt wat k bedoel.

voeding klaar

ik heb het bv-licht gezien met een kleine aanpassing in aanleggen glibbert ze nauwelijks meer van links, maar nu kan ik niet geloven dat ze binnen een paar pogingen perfect aanhapt, dus trek ik haar alsnog eraf, om tot de conclusie te komen dat ze toch goed lag naja, komt ook wel goed

en mn eerste nacht met lilypadz hebben we niet droog gehouden poging twee was gelukkig effectiever en droger

nu nog in 1 keer goed happen, en dan kunnen we gaan denken aan subtiel voeden

[ Bericht 49% gewijzigd door DaviniaHR op 06-02-2010 20:30:48 ]
pi_77713075
Davinia, wat goed Hopen dat ze nu ook beter leeg gaat drinken!

Over droge nachten gesproken...ik heb nog steeds 1 incontinente tiet. De andere gaat wel, dat is ook de kant waar minder in zit lijkt het wel. Maar als ze rechts drinkt, gutst links echt leeg en vooral na een lange nacht is dat echt niet zoogcompres bestendig...houdt dat lekken ooit op?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:07:46 #278
12913 GreatWhiteSilence
pi_77714147
Ik ben volgens mij zelf 'droog' gedurende de nacht, behalve als Annicka drinkt. Dan doet de ander toch gezellig mee. Dus ik draag nog steeds compressen en een bh 's nachts.
pi_77714193
Claudia, op zich ziet zijn lijntje er niet heel dramatisch uit. Ok, Ivan groeit niet heel hard, maar hij groeit wél. Ik ben geen expert als het aankomt op groeilijntjes, dus vaar niet op mijn oordeel, maar persoonlijk denk ik dat je zorgen groter zijn dan nodig is. En tja, ik vind 6 voedingen ook erg weinig wij redden bijna 2 keer zo veel, maar als dat is wat Ivan nodig heeft, dan is het weer precies genoeg

Linda hier is het na ongeveer een maand opgehouden. Aan dat antwoord heb je geen kont, hè

Davinia, 'subtiel voeden'?
pi_77714284
Hoelang voed jij al GWS? Meer als een jaar toch al? Pfft...ik word zo moe van die bh 24u per dag namelijk

En Wupwup, nee niet echt. Maar wel fijn voor je

Subtiel voeden is denk ik, zo voeden dat het ook in het openbaar kan zonder dat iemand het ziet?
Lotte!
Noah!
pi_77714470
Claudia: mijn dochter heeft ook alleen heel in het begin 8 voedingen gevraagd, nu zit ze al tijden op 6, en dat is min of meer kunstmatig, zoals jij ook omschrijft.

's Nachts lekken hield bij mij na een week of 8 geloof ik op? Weet het niet meer helemaal zeker. Toen ze definitief haar nachtvoeding liet vallen, kwam het weer terug, maar daar waren mijn borsten in een paar dagen aan gewend.
pi_77714477
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:08 schreef WupWup het volgende:
En tja, ik vind 6 voedingen ook erg weinig wij redden bijna 2 keer zo veel, maar als dat is wat Ivan nodig heeft, dan is het weer precies genoeg
Ik heb even teruggekeken in mijn boekje - ik houd nog steeds bij hoe vaak hij drinkt - en hij heeft sinds het vertrek van de kraamhulp eigenlijk al niet meer aan de 8 voedingen gezeten. Het zijn er altijd 6 à 7 geweest, ook toen hij 's nachts nog 1 à 2 keer dronk. Het enige wat ik me dus voor kan stellen is dat hij nu minder per voeding drinkt omdat de voedingen dichter op elkaar zitten. Nóg vaker voeden zou dan volgens mij niet veel uithalen.

Linda, waarom draag je een beha 's nachts? Is dat puur om iets tegen het lekken te kunnen dragen?

Kunnen jullie trouwens op je buik slapen?
pi_77714523
Op m'n buik? Alleen als baby, nu echt niet meer. Hoezo
pi_77714567
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:19 schreef WupWup het volgende:
Op m'n buik? Alleen als baby, nu echt niet meer. Hoezo
Ik ben altijd een buikslaper geweest en ik keek er tijdens mijn zwangerschap erg naar uit om weer op m'n buik te kunnen slapen. Helaas voelt dat erg... ongemakkelijk.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:21:55 #285
12913 GreatWhiteSilence
pi_77714591
Och, het went, zeker als je gewoon een goede bh draagt. Wat je misschien zou kunnen doen is de tepel indrukken van de borst waar ze niet aan drinkt, dan kan de melk er als het goed is verder niet uitlopen. Desnoods gebruik je daarvoor een kompres. Of heb je twee handen nodig om te voeden?
pi_77714613
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb even teruggekeken in mijn boekje - ik houd nog steeds bij hoe vaak hij drinkt - en hij heeft sinds het vertrek van de kraamhulp eigenlijk al niet meer aan de 8 voedingen gezeten. Het zijn er altijd 6 à 7 geweest, ook toen hij 's nachts nog 1 à 2 keer dronk.

Linda, waarom draag je een beha 's nachts? Is dat puur om iets tegen het lekken te kunnen dragen?

Kunnen jullie trouwens op je buik slapen?
Ja, ik slaap met BH. In het begin liep het er echt uit, dan sliep ik met bh, dubbele zoogcompressen en hydrofiel en was nog alles nat. Toen was dat weg, maar inderdaad wat GWS zegt, als ze dronk, liep de andere kant leeg en ik had dus geen zin om na het opstaan om d'r te voeden eerst een bh enzo aan te trekken en nu slaapt ze sinds 2 nachten door en is de stuwing weer terug, incl. natte spullen.

Ik kan wel op m'n buik liggen (niet slapen) alsin: het doet geen zeer. Maar druk op mn borsten zorgt ook voor leegloop

Conclusie: ik loop gewoon altijd leeg

Edit: GWS: Mn tepels zitten van zichzelf al naar binnen, dus dat heeft geen zin En uhm ja...schaamschaam, maar tijdens seks loopt links dus ook altijd leeg Toen heb ik ook een keer geprobeerd om tegendruk te geven, maar dan loopt het na loslaten alsnog leeg
Lotte!
Noah!
pi_77714769
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:06 schreef DaviniaHR het volgende:
claudia, het lijkt erop dat ivan op de 0-lijn hoort te zijn, toch? naja, iig fijn dat je probeert niet teveel te stressen erover, wellicht niet altijd even succesvol. iig

tinu, volgens mij was de dochter van amaranta iets ouder dan een jaar. je kan gewone melk geven als een gewone drank, net als sap en thee en zo. als je snapt wat k bedoel.

voeding klaar

ik heb het bv-licht gezien met een kleine aanpassing in aanleggen glibbert ze nauwelijks meer van links, maar nu kan ik niet geloven dat ze binnen een paar pogingen perfect aanhapt, dus trek ik haar alsnog eraf, om tot de conclusie te komen dat ze toch goed lag naja, komt ook wel goed

en mn eerste nacht met lilypadz hebben we niet droog gehouden poging twee was gelukkig effectiever en droger

nu nog in 1 keer goed happen, en dan kunnen we gaan denken aan subtiel voeden
voorzichtige jompel voor Aviva en jou natuurlijk ook
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77714804
Handig tegen de dorst
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:30:18 #289
12913 GreatWhiteSilence
pi_77714868
Ik loste dat lekprobleem tijdens de seks altijd op door er vlak voor even goed te kolven. Is nog goed voor de vriezervoorraad ook... Helpt niet als je spontaan seks hebt, maar het is een kiezen uit twee kwaden...

Ik slaap nooit op mijn buik trouwens, ik slaap altijd op mijn zij.
pi_77714904
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:28 schreef WupWup het volgende:
Handig tegen de dorst
Mja, mn vriend loopt altijd 20x 's nachts heen en weer voor wat te drinken...alsie zich nou gewoon om zou draaien naar mij, kan ik ook eens zonder bh slapen
Lotte!
Noah!
pi_77714914
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik loste dat lekprobleem tijdens de seks altijd op door er vlak voor even goed te kolven. Is nog goed voor de vriezervoorraad ook... Helpt niet als je spontaan seks hebt, maar het is een kiezen uit twee kwaden...
Weten die mannen ook eens hoe het is om ondergespoten te worden...
pi_77714930
Boeiende verhalen over leeglopende borsten hier.

Mag ik even iets vragen wat over iets anders gaat? Onze dochter is nu 8 dagen oud en komt 's nachts veel vaker dan overdag. Het advies om toch nog steeds te voeden op verzoek maar het probleem is dat ze 's nachts nu vaak na de voeding heel veel spuugt. Vk denkt dat ze te veel melk binnen krijgt en dat, als ze vaak achter elkaar om bv vraagt, een speentje aan te bieden. Ik ben zelf dan wel beetje bang voor tepel/speen verwarring maar vk zegt dat de bv nu al zo goed op gang is dus dat dat geen probleem meer is
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_77714982
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weten die mannen ook eens hoe het is om ondergespoten te worden...

Mijne vraagt altijd of ik nou echt zulke moedergevoelens voor 'm heb...dat wil je echt horen op zo'n moment
Lotte!
Noah!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:35:34 #294
12913 GreatWhiteSilence
pi_77715025
Flowerbox: je zou misschien 's nachts kunnen blokvoeden, dus dat je de eerste helft van de nacht iedere keer de ene kant en dan de andere helft van de nacht iedere keer de andere kant aanbiedt. Op die manier krijgt ze ook minder melk binnen. Of de nacht opdelen in 4 blokken, kan ook. Het ligt er een beetje aan hoe vaak ze drinkt natuurlijk.
pi_77715061
flowerbox: mij is in het ziekenhuis precies hetzelfde verteld, maar ik weet dat lactatiekundigen iets minder laconiek denken over tepel-speenverwarring. (Ik geloof dat het advies dan is om te wachten tot de baby minstens 6 weken oud is, maar daar weten anderen hier ongetwijfeld meer van.) Afijn, mijn zoon heeft al heel vroeg zowel een speen gekregen als uit een flesje gedronken en dat is goed gedaan. Ik kan je daarmee natuurlijk niet garanderen dat dat bij jou ook goed zal gaan.

Je hebt nu nog zo'n jonge baby, maar als je het ritme ooit om zou willen draaien (overdag meer voedingen dan 's nachts) dan zijn er op internet veel tips te vinden over hoe je kind te helpen bij het vinden van een dag- en nachtritme. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om overdag meer aan te leggen en bepaalde rituelen te hanteren om de nacht mee in te luiden. Bij ons duurde het echter een tijdje voor Ivan rituelen kon waarderen, dus ik weet niet of je daar nu al iets aan hebt.
pi_77715090
Ik heb echt helemaal geen verstand van borstvoeding Maar ik zou toch denk ik graag willen gaan proberen om bv te geven bij mijn volgende kindje... Alleen nu heb ik drie borstoperaties gehad, 1 keer een verkleining aan 1 kant waarbij de tepel eraf geweest is, één keer is de tepel van de andere kant er ook afgeweest om te verkleinen, en toen later nog een borstverkleining aan twee kanten, waarbij dus ook weer beide tepels eraf geweest zijn.
Toen Graeme net geboren was, kwam er af en toe wel een heel klein beetje melk uit 1 kant, maar echt een paar hele kleine druppeltjes. Heb er toen verder niet echt wat mee gedaan.. Maar hoe kan ik er nu achter komen of het wel en kans tot slagen kan hebben?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:39:00 #297
12913 GreatWhiteSilence
pi_77715126
Ik merkte zelf wel dat Annicka last kreeg van tepel-speenverwarring door een speentje. Ik ben er dan ook weer snel mee gestopt.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:42:09 #298
12913 GreatWhiteSilence
pi_77715228
Tessie, ik zou de hulp inroepen van een lactatiekundige. Misschien lukt het niet om voltijd te voeden, maar iedere druppel telt.
pi_77715247
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:37 schreef tessie het volgende:
Toen Graeme net geboren was, kwam er af en toe wel een heel klein beetje melk uit 1 kant, maar echt een paar hele kleine druppeltjes. Heb er toen verder niet echt wat mee gedaan.. Maar hoe kan ik er nu achter komen of het wel en kans tot slagen kan hebben?
Met die laatste vraag kan ik je niet helpen, maar ik kan je wel vertellen dat ik heel lang heb getwijfeld of er uberhaupt melk uit mijn borsten kwam. Je hebt niet meteen bij de geboorte van je kind een volwaardige productie; die moet echt op gang gebracht worden door je baby. Jij hebt al vroeg een paar druppeltjes melk eruit zien komen en dat is meer dan ik lange tijd bij mezelf gezien heb. Pas toen Ivan door ging slapen 's nachts kreeg ik lekkages.
pi_77715846
Tessie! Dat zou leuk zijn als het lukt. Die kleine druppeltjes zijn wel hoopgevend. Misschien kun je fv en bv combineren? Een lactatiekundige is inderdaad een goed plan!
pi_77715919
Ja combineren zou ik ook prima vinden hoor Kan me heel goed voorstellen, dat als het al lukt, het niet genoeg zou zijn.
Maar hoe pak je dat aan dan? Moet je dan vantevoren al naar een lactatiekundige? En je hebt toch ook van die cursussen, net zoals pufclub, maar dan voor bv? Heeft dat dan ook nut voor een gecompliceerder geval als ik?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')