En op niet kindvriendelijke plekken ook!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, dat moet niet het doel zijn, hoor.Maar hoe meer ik erover nadenk hoe stommer ik het eigenljk vind dat ik er moeite mee heb, voeden in het openbaar. Dat je het niet in een chique restaurant doet - OK. Maar waarom zou het op kindvriendelijke plekken niet gewoon kunnen?
Het hangt er wat mij betreft wel vanaf wat voor café het is. Maar goed, als je je baby ermee naartoe neemt dan is het per definitie een (min of meer) kindvriendelijke plek, lijkt me. Ik zou me tenminste wel echt bezwaard voelen om Ivan mee te nemen naar een restaurant waar niet prijsgesteld wordt op kinderen, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
En op niet kindvriendelijke plekken ook!
Ik heb ook wel in een café gevoed.
Het was zelfs zo discreet, dat de serveerster even kwam blieken naar de baby, en in eerste instantie niet eens doorhad dat ik aan het voeden was. Pas toen ze met haar hoofd bijna bij mijn borst kwam om te kijken besefte ze het pas.
Er zijn speciale borstvoedingscafé's. Die echt bedoeld zijn voor voedende moeders. Maar ik dacht dat er ook stickers bestonden ofzo die café-eigenaren op hun deur konden plakken met borstvoeden hier = ok of iets dergelijks. Maar dat schijnen er niet zoveel te doen want die hebben weer t idee dat ze dan andere mensen de deur uit jagenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er wat mij betreft wel vanaf wat voor café het is. Maar goed, als je je baby ermee naartoe neemt dan is het per definitie een (min of meer) kindvriendelijke plek, lijkt me. Ik zou me tenminste wel echt bezwaard voelen om Ivan mee te nemen naar een restaurant waar niet prijsgesteld wordt op kinderen, bijvoorbeeld.
Het viel me op dat restaurants op Iens labels hebben als 'kindvriendelijk', 'hier mogen kinderen vrij rondlopen', 'kinderstoeltje aanwezig' en 'verschoningsruimte aanwezig'. Ik ben nog niet een label 'borstvoeden aangemoedigd' oid tegengekomen.
oh voor de liefhebbers, ik voed geregeld achter het station bij rijswijkquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:39 schreef miss_sly het volgende:
kolven in het openbaar zal ik niet snel doen, denk ik. Dat vind ik echt by far het meest oncharmante wat ik ooit gedaan heben dan het geluid van de pomp erbij enzo...nee, dat is echt iets voor achter gesloten deuren of thuis, hooguit met schaap in de buurt.
Maar ik heb ook wel eens in een lunchroom gevoed. Iedereen zat buiten op het terras (de hele schoonfamilie) en ik ben toen even binnen in het lege eetgedeelte gaan zitten om te voeden. Vond het personeel ook geen probleem. Maar ik heb ook gevoed op een terras (meerdere keren) op de achterbank van de auto op de parkeerplaats bij de Efteling en langs de snelweg, bijvoorbeeld. Als het moet dan moet het, en dan ben ik alleen maar blij dat bv dan toch gemakkelijker is dan fv, omdat je geen flesje hoeft te maken en warm hoeft te maken enzo
ow, dat doet me eraan denken dat de eerste keer dat ik op de achterbank ging voeden, schaap echt even dacht dat hij gewoon kon gaan rijdenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik nam altijd gekolfde melk mee, zodat ik dat kon geven. Is trouwens ook wel handig als je in een rijdende auto zit, dan kun je ook voeden zonder de auto stil te hoeven zetten.
Ja joh, achter het station tussen de hoertjes en drugsdealers, dáár kijkt niemand op van een dergelijke schunnigheid.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh voor de liefhebbers, ik voed geregeld achter het station bij rijswijk![]()
![]()
quote:in de auto dan, als lief me van het station komt halen met Amélie samen na een werkdag. Meestal zit ze al met dr mond open als ze me door de autoruit heen zietnet zo'n vogeltje hahaha
ja goed hè? ik vond het wel een geschikte plek om mn tetten tevoorschijn te trekkenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja joh, achter het station tussen de hoertjes en drugsdealers, dáár kijkt niemand op van een dergelijke schunnigheid.![]()
[..]
Ik vind het altijd een beetje genant als Ivan bij iemand op schoot zit en op zoek gaat naar een tepel. Het plaatje is helemaal af als de hond ook nog tegen een been van de visite gaat rijden. Bij ons op bezoek komen is afzien.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het altijd een beetje genant als Ivan bij iemand op schoot zit en op zoek gaat naar een tepel. Het plaatje is helemaal af als de hond ook nog tegen een been van de visite gaat rijden. Bij ons op bezoek komen is afzien.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
fijnquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:41 schreef miss_sly het volgende:
ons cb is eigenlijk best pro-bv!
in de wachtkamer hangen en liggen diverse posters en folders over bv en ze deed ook heel gewoon over dat ik nog bv geef. bovendien vond ze het eigen lijntje van Senna belangrijker dan dat ze niet zo groot is. kortom, alles gewoon goed, doorgaan zoals het gaat en tot over 5 weken
Ja, dat van die curves had de wvk oop tegen mij gezegdquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
fijn![]()
mijn cb is ook pro-bv. Als je aangeeft dat je borstvoeding geeft dan raden ze je aan om de curves op borstvoeding.com zelf bij te houden vanwege vertekend beeld. Mijn wvk is lactatiekundige en ze zijn allemaal erg goed op de hoogte.
En er liggen idd ook tijdschriften en folders over borstvoeding in de wachtruimte.
oh ik zeg altijd gewoon hoe vaak ze voeding krijgtquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat van die curves had de wvk oop tegen mij gezegdik vind het wel een fijn gevoel dat ze daar zo positief zijn. Ook geen verhoor over wat ze nu aan bijvoeding krijgt, maar gewoon proberen fruit en groente te geven iedere dag en dan vanaf 7 maanden ook wat brood erbij gaan geven. Klaar, geen gedoe ofzo.
Enige dat ik niet heb gezegd is dat Senna vaak wel vaker dan 4 x per dag bv krijgt. Ik denk dat ze toch wel (incl minstens 1 nachtvoeding) aan de 5 of 6 keer komt. Ik vind dat echter geen probleem, en dus vond ik hetniet het vermelden waard.
zeg ik ookquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef Jelief het volgende:
Ik zeg gewoon altijd dat ik niet weet hoe vaak hij drinkt. Ik weet het ook echt niet. soms 3 keer overdag, soms 5 keer. Maar het kan ookzo maar voorkomen dat hij 7 keer drinkt of 2 keer. En 's nachts weiger ik te tellen
Na ja 14, 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar of zo?quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:08 schreef WupWup het volgende:
Maar Tinuviel, nu Jair een jaar is hoef je toch bijna niet meer naar het cb?
En je hoeft niet... je mag.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:10 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Na ja 14, 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar of zo?
Het is ook meer voor mits er ooit nog eens een broertje of zusje komt misschien
Davinia, zo onzeker ben ik (bij de tweede) ook begonnen. Voorzover ik hier kan lezen, gaat het nu hartstikke goed bij jullie! Maar ik snap dat het even duurt voordat je daar vertrouwen in krijgt. En als dat er eenmaal is, dan zul je merken dat het echt heel relaxt is, dat voeden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:46 schreef DaviniaHR het volgende:
Weet je wat ik zo mooi vind aan dit topic? De rust die eruit spreekt. Tenminste, bij de ervarenenhet gemak dat je niet weet hoeveel er naar binnen gaat. geen gedoe met het moet leeg, of max. zoveel voedingen per dag, of wat dan ook
vind ik mooi
(..)
al vind ik het wel moeilijk om te bepalen wanneer ze klaar is. bij rechts gaat ze liggen rukken met haar hoofd, das helder,maar op links glijdt zewat weg. maar dat doet ze tijdens de hele voeding,dus wanneer is het dan echt klaar? naja, ik ga maar op sabbelen af. maar soms drinkt ze dan nog wel en ben ik bang dat ik haar tekort doe door haar te vroeg af te koppelen... dat ze onwijs spekkies ontwikkelt en nooit mopperend van de borst komt, laten we maar buiten beschouwingach, ik wil het gewoon goed doen, en dat geeft in mijn geval dus onzekerheid met zich mee.
sorry voor de dagboekpost, maar het houdt me gewoon enorm bezig.
DaviniaHR geniet er gewoon in alle rust van en denk niet dat je haar tekort doet. Ze is jouw kind en zal het zeker laten merken horen als ze niet genoeg heeft gehad.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
ik maak me druk om veel dingen, maar ik heb zeker voldoende melk. madam laat zo 3,5 uur tussen 2 voedingen en dan slaapt ze tevreden of kijkt wat rond, dus dat is goed
op een tsr voel en zie ik de borst helemaal vollopen (cupmaat erbij) dus dat is iig fijn om te weten, zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |