abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77675645
Ik vind het gewoon zo raar en weet niet meer wat ik moet geloven. De professionels hier zeggen, dat een kind er niet van de ene op de andere dag ermee klaar is. Het kan dan hooguit een fase zijn. Of misschien speculeert het kind erop, dat die dan andere dingen krijgt als die de borst weigert. Als het nou zo was dat ik het idee had dat die het deels niet meer hoefde en goed zou eten en drinken was het een ander verhaal. Als die bijvoorbeeld een lunch en avondeten compleet vast voedsel at en genog dronk. Maar hij eet en drinkt juist ook heel slecht de laatste tijd. Ik vermoed dat zijn ziek zijn schuld is eraan. Juist nu vind ik het ook extra moeilijk omdat ikzelf ook pijn heb en me niet goed voel. Misschien voelt hij dat ook maar het maakt ook dat ik er extra slecht mee om kan gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77675794
Tja, ik denk dat een kind er wel opeens klaar mee kan zijn. Vooral de jonkies rond een jaar, anderhalf. Als die stoppen is het vaker abrupt, zoals ik heb meegemaakt en om me heen hoor.

Bij Jen was er niets, niets ziek, niets tandjes, niets oortjes. Gewoon mijn eigenwijze Jen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77676152
Ivan is weer niet goed gegroeid. De laatste twee weken heeft hij niet eens met het absolute minimum van 100 gram per week aankomen gehaald. Een maand geleden was hij 5632 gram zwaar (bij het consultatiebureau), twee weken geleden 5880 gram (bij het borstvoedingscentrum) en vandaag 6015 gram (bij het consultatiebureau weer). Blegh.

De arts van het consultatiebureau vindt het nog steeds niet verontrustend. Hij is niet ziek geweest, hij spuugt niet, hij huilt niet, hij is goed actief tussen slaapjes door. De boodschap luidt dus: hij is z'n eigen lijntje aan het zoeken en we zien over een maand wel.

Goed, ik houd Ivan dus op 6 voedingen per dag terwijl hij er zelf eigenlijk maar om 5 vraagt. Vanaf maandag gaat hij drie dagen per week 2 flesjes afgekolfde melk per dag krijgen en ik ben benieuwd hoeveel hij daarvan drinkt. Bij zijn opa en oma dronk hij pas 130 ml en toen vond hij het wel weer genoeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 17:56:14 #254
5428 crew  miss_sly
pi_77676994
he claudia, wat naar ik weet hoe je je dan kunt voelen. ik heb wel geleerd intussen (tot de volgende keer dat zoiets aan de orde komt ws, zo kwetsbaar ben je in je kind) dat het idd wel heel belangrijk is hoe een kindje zich voelt en gedraagt. maar het voelt gewoon niet fijn. ik hoop dat het goed gaat met de flesjes. Senna wilde in het begin niet uit het flesje drinken, maar drinkt nu toch zo'n 250 cc op een werkdag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:58:39 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77677066
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:14 schreef Ticootje het volgende:
Tja, ik denk dat een kind er wel opeens klaar mee kan zijn. Vooral de jonkies rond een jaar, anderhalf. Als die stoppen is het vaker abrupt, zoals ik heb meegemaakt en om me heen hoor.

Bij Jen was er niets, niets ziek, niets tandjes, niets oortjes. Gewoon mijn eigenwijze Jen.
Eva ook van de een op de andere dag.
pi_77681190
Wat vervelend Claudia! Fijn dat hij wel goed actief is en vrolijk is. Hij zal inderdaad zijn eigen lijntje vast opzoeken
Maar toch rottig voor jezelf

Tinuviel, wanneer geef je nu een voeding? 's ochtends, 's avonds en ?

Wat Miss-sly schreef vond ik wel een passend stukje:
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:09 schreef miss_sly het volgende:
En hoe krampachtiger jij daarover doet, hoe meer hij zich misschien wel verzet, omdat het niet meer fijn en knus en gezellig is, maar hij het gevoel krijgt dat hij iets moet. Misschien als je er wat ontspanner mee om zou kunnen gaan, dat het dan wel weer beter wordt. Of niet, maar dan is het klaar voor hem ,misschien.
Misschien wil hij gewoon minder drinken dan jij aanbied. Misschien is hij met bijvoorbeeld een ochtend en avondvoeding ook gewoon tevreden.
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:05 schreef Tinuviel het volgende:
Daarnaast heeft hij behalve een halve krentenbol en 1 stuk kiwi verder niets gehad vandaag. Dat lijkt me niet erg veel.
Lijkt me wel wat weinig inderdaad, maar je schreef ook ergens dat hij net ziek geweest is? Ik neem aan dat hij normaal wel wat meer zal eten?

Ik ben toen Lotte een jaar geweest was afgebouwd naar 2 voedingen op een dag. De andere maaltijden kreeg ze gewoon brood, gewone melk en andere dingen. De borst was extra, geen hoofd voeding meer.

Ik denk ook dat ze er zo maar opeens mee klaar kunnen zijn, kijk maar bij Tico waarbij Jen echt niet meer wilde, en Amaranta hetzelfde.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:38:13 #257
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77682395
Ik kan me niet voorstellen dat Annicka ineens niet meer zou willen, ze drinkt momenteel zeker nog minimaal 6 keer op een dag. 8 á 10 keer komt beter in de buurt.

Verder eet ze een kwart broodje, een half stuk fruit en een paar happen avondeten en vla/yoghurt. Meer dan dat krijg ik er echt niet in.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:41:58 #258
108648 cattie
lieve moeder
pi_77682592
Fee eet juist als een bootwerker en drinkt steeds minder. Ik ben bang dat ze haar broer achterna gaat en vrij snel zelf de stekker er uit trekt. Ze drinkt nu zelf vrijwillig water uit een beter! (Wat ik ook wel fijn vind, natuurlijk.)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:53:24 #259
12913 GreatWhiteSilence
pi_77683121
Een paar slokjes water en sinaasappelsap. Dat is alles. Meestal uit mijn glas, soms wat water uit een tuitbeker die ik hier rond laat slingeren.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77683412
Gws, jen heeft het eerste jaar echt bijna alleen borstvoeding gedronken. Ik bood wel sap aan, maar dat hoefde ze niet. En het ging van een stuk of 8 keer drinken, incl 2x 's nachts naar niets. Ik kan je zeggen: auw!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:09:15 #261
12913 GreatWhiteSilence
pi_77683902
En het andere eten dan, ging dat dan opeens wél goed?
pi_77684591
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En het andere eten dan, ging dat dan opeens wél goed?
dat verschilt per dag. Ze groeit van lucht denk ik.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:35:32 #263
12913 GreatWhiteSilence
pi_77685046
Ik heb me iig wel voorgenomen dat áls het gebeurt dat ze ineens niet meer wil drinken, ik weer overga op kolven en eens kijken hoe lang ik dat volhou. Zou wel weer even wennen worden, mocht dat gebeuren...
pi_77685223
Yep, alleen kolven was vragen om problemen. Dat had ik er niet meer voor over. Jen moest echt live drinken anders ging het fout.
Deze keer wil ik wel m'n voorzorg maatregelen nemen en een andere kolf. Ik hoop alleen maar dat het geen herhaling van ellende wordt.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:04:15 #265
12913 GreatWhiteSilence
pi_77686356
Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met kolven, anders had Annicka in het begin al op kv over moeten gaan. Fulltime kolven en problemen met kolven gaan niet goed samen... Als ik kolf is het nog steeds met de handkolf, trouwens.
pi_77695267
Dankjulliewel. Ik vind het fijn om hier een beetje m'n gepieker kwijt te kunnen. In mijn directe omgeving weet men weinig van borstvoeding dus ik heb altijd het gevoel niet helemaal begrepen te worden.
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:56 schreef miss_sly het volgende:
he claudia, wat naar ik weet hoe je je dan kunt voelen. ik heb wel geleerd intussen (tot de volgende keer dat zoiets aan de orde komt ws, zo kwetsbaar ben je in je kind) dat het idd wel heel belangrijk is hoe een kindje zich voelt en gedraagt. maar het voelt gewoon niet fijn. ik hoop dat het goed gaat met de flesjes. Senna wilde in het begin niet uit het flesje drinken, maar drinkt nu toch zo'n 250 cc op een werkdag.
Ik vind het moeilijk dat ik niet precies weet waardoor het komt dat hij niet goed groeit. Gaat hij efficiënt met zijn voeding om? Drinkt hij niet zoveel omdat hij niet zoveel honger heeft? Ligt er een fysieke oorzaak aan ten grondslag, bijvoorbeeld zijn stofwisseling? Of gaat hij gewoon nog goed groeien?

Ik heb mezelf maar een maand gegeven om me er even niet druk om te maken. In die maand krijg ik in ieder geval een betere indruk van de hoeveelheden die hij drinkt, en misschien is hij dan wel goed gegroeid (als je naar zijn curve kijkt wordt het wel duidelijk dat er de volgende keer gewoon echt een goede stijging te zien moet zijn, want anders vlakt de lijn wel erg af). Als het over een maand allemaal nog verontrustend is dan laat ik me niet afschepen met een 'hij is zijn eigen lijntje nog aan het zoeken'. Ik weet niet wat een volgende stap zou kunnen zijn. Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om bij een lactatiekundige langs te gaan omdat de techniek van het voeden volgens mij wel snor zit.

Dit is trouwens zijn groeicurve:

pi_77696791
Claudia goed dat je probeert je tot het volgende meetmoment niet al te druk te maken
Maar zouden die laatste vier meetpunten misschien niet al zijn eigen lijntje zijn?
Kijk het laatste deel van de curve van Niels loopt net zo. Als hij wat langer in de buik gezeten had was hij waarschijnlijk ook heel zwaar geweest aan het begin van de curve want hij zat met zijn geboorte al wat boven het gemiddelde (3690 gr) terwijl hij met 38 weken geboren is * Twinkly is blij dat hij niet tot 42 weken is blijven zitten Maar dan was hij uiteindelijk ook op deze curve uitgekomen (maar dan zou ik me net zo voelen als jij nu hoor!)
In de lengte groeit Ivan toch super snel juist?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77697020
Ik heb er niet echt verstand van Claudia, maar ik vind het een mooi lijntje! Tuurlijk, die eerste dip, maar verder een regelmatige lijn, zonder rare pieken of dalen. Niet alle kindjes zijn even lang. dik of dun...kijk naar Senna. Die is nu even lang als Lotte, maar wel 2 maanden ouder.
Hopelijk kan je het snel van je afzetten
Lotte!
Noah!
pi_77697132
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjulliewel. Ik vind het fijn om hier een beetje m'n gepieker kwijt te kunnen. In mijn directe omgeving weet men weinig van borstvoeding dus ik heb altijd het gevoel niet helemaal begrepen te worden.
[..]

Ik vind het moeilijk dat ik niet precies weet waardoor het komt dat hij niet goed groeit. Gaat hij efficiënt met zijn voeding om? Drinkt hij niet zoveel omdat hij niet zoveel honger heeft? Ligt er een fysieke oorzaak aan ten grondslag, bijvoorbeeld zijn stofwisseling? Of gaat hij gewoon nog goed groeien?

Ik heb mezelf maar een maand gegeven om me er even niet druk om te maken. In die maand krijg ik in ieder geval een betere indruk van de hoeveelheden die hij drinkt, en misschien is hij dan wel goed gegroeid (als je naar zijn curve kijkt wordt het wel duidelijk dat er de volgende keer gewoon echt een goede stijging te zien moet zijn, want anders vlakt de lijn wel erg af). Als het over een maand allemaal nog verontrustend is dan laat ik me niet afschepen met een 'hij is zijn eigen lijntje nog aan het zoeken'. Ik weet niet wat een volgende stap zou kunnen zijn. Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om bij een lactatiekundige langs te gaan omdat de techniek van het voeden volgens mij wel snor zit.

Dit is trouwens zijn groeicurve:

[ afbeelding ]
Wat vervelend dat je je weer zorgen maakt. Hij groeit overigens niet slecht, maar lijkt inderdaad af te blijven buigen. Heb je al eens aan e-mailconsult met Gonneke van Veldhuizen-Staas? Dat is een hele goede lactatiekundige en zo'n e-mailconsult is niet duur.

En uiteraard is het belangrijk dat Ivan lekker in z'n vel zit, maar ik vind het niet gek dat je je onrustig voelt erover.
pi_77701031
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:17 schreef Jore het volgende:

[..]

Wat vervelend dat je je weer zorgen maakt. Hij groeit overigens niet slecht, maar lijkt inderdaad af te blijven buigen. Heb je al eens aan e-mailconsult met Gonneke van Veldhuizen-Staas? Dat is een hele goede lactatiekundige en zo'n e-mailconsult is niet duur.
Dat klinkt wel goed!

Ik ben op jullie advies ook mijn vraag op het borstvoedingsforum gaan stellen. Ik ben benieuwd wat daar zoal uitkomt. Vooralsnog wordt daar gevonden dat ik hem wel erg weinig voed. Ik weet dat veel borstvoedingsbaby's vaak drinken, maar ik wist niet dat 6x per dag weinig was. Ik voel me haast schuldig dat hij zijn nachtvoeding heeft laten vallen.

Ik krijg er eigenlijk vooral een klotegevoel van, het advies om vaker aan te leggen. Het voelt als dwangvoederen, ik moet hem uit zijn slaapjes gaan halen, en bovendien gaat het betekenen dat ik dan moet gaan bijvoeden omdat ik niet genoeg kolf om dat per maandag aanstaande vol te houden (dan ga ik weer aan het werk). Maar misschien moet ik toch accepteren dat dat het beste is?
pi_77701177
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:01 schreef Twinkly het volgende:
Claudia goed dat je probeert je tot het volgende meetmoment niet al te druk te maken
Dat proberen wil vooralsnog niet echt lukken, hè?

Dankjewel voor het laten zien van de curve van Niels. Dat vind ik altijd wel fijn.
quote:
In de lengte groeit Ivan toch super snel juist?
Dit is nu zijn lengtegroeicurve. Ik vind dat die er netjes uitziet (de laatste meting was niet erg precies maar had net zo goed 63 cm kunnen zijn):

zaterdag 6 februari 2010 @ 14:02:42 #272
12913 GreatWhiteSilence
pi_77701720
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt wel goed!

Ik ben op jullie advies ook mijn vraag op het borstvoedingsforum gaan stellen. Ik ben benieuwd wat daar zoal uitkomt. Vooralsnog wordt daar gevonden dat ik hem wel erg weinig voed. Ik weet dat veel borstvoedingsbaby's vaak drinken, maar ik wist niet dat 6x per dag weinig was. Ik voel me haast schuldig dat hij zijn nachtvoeding heeft laten vallen.

Ik krijg er eigenlijk vooral een klotegevoel van, het advies om vaker aan te leggen. Het voelt als dwangvoederen, ik moet hem uit zijn slaapjes gaan halen, en bovendien gaat het betekenen dat ik dan moet gaan bijvoeden omdat ik niet genoeg kolf om dat per maandag aanstaande vol te houden (dan ga ik weer aan het werk). Maar misschien moet ik toch accepteren dat dat het beste is?
Zolang zijn lijntje zo blijft lopen, zo ik me geen zorgen maken. En ik heb zelf Annicka ook een paar maanden 's nachts extra aangelegd op het moment dat ik zelf ging slapen, ook al kwam ze daar niet zelf om. Ze dronk gewoon al slapende, misschien lukt dat bij Ivan ook wel. En dwangvoederen is bij borstvoeding echt niet mogelijk, daar hoef jij je geen zorgen om te maken.
pi_77702195
Claudia, Lente drinkt ook max zes keer per etmaal hoor. Om 2200 uur leg ik 'r altijd nog een keer aan, om te voorkomen dat ze 's nachts komt. Dan drinkt ze vaak ook (half) slapend.
pi_77702689
We hebben net overlegd en gaan proberen het aantal voedingen naar 7 op te schroeven en dan over 2 weken weer te wegen. We zien dan wel weer of dat voldoende verschil uitmaakt.
pi_77710937
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:13 schreef mrien het volgende:

Tinuviel, wanneer geef je nu een voeding? 's ochtends, 's avonds en ?

Wat Miss-sly schreef vond ik wel een passend stukje:
[..]

Misschien wil hij gewoon minder drinken dan jij aanbied. Misschien is hij met bijvoorbeeld een ochtend en avondvoeding ook gewoon tevreden.
[..]

Lijkt me wel wat weinig inderdaad, maar je schreef ook ergens dat hij net ziek geweest is? Ik neem aan dat hij normaal wel wat meer zal eten?

Ik ben toen Lotte een jaar geweest was afgebouwd naar 2 voedingen op een dag. De andere maaltijden kreeg ze gewoon brood, gewone melk en andere dingen. De borst was extra, geen hoofd voeding meer.

Ik denk ook dat ze er zo maar opeens mee klaar kunnen zijn, kijk maar bij Tico waarbij Jen echt niet meer wilde, en Amaranta hetzelfde.

Ik gaf vier voedingen per dag. S'ochtends (daarnaast kreeg hij de laatste tijd al brood een uur na de voeding en wat thee), s'middags (een uur of zo nadat die fruit had gehad en na de voeding at ook meestal nog wat brood en dronk thee), s'middags en dan twee tot twee en een half uur later warm avondeten. De laatste tijd at hij echter hooguit s'ochtends brood en s'middags dan meestal weer niet. En zijn warm avondeten wilde hij de laatste tijd ook slecht eten. Ik neem aan, dat hij een maag-darm virusje heeft gehad want hij heeft een aantal nachten gespuugd. Dat is echter alweer een dag of twee over.

Hij krijgt nu ook af en toe al joghurt. Ik ben gewoon onzeker ook wat te doen want de vorige keer leek het fase en kwam het gewoon aan de borst drinken gewoon weer terug. Ik ben echt niet iemand voor voltijd kolven. Ten eerste kolf ik bij verre na niet genoeg en vindt het ook niet leuk genoge. Ten tweede is voor mij borstvoeding geven meer dan dat hij alleen mijn melk uit een flesje drinkt. Tijdelijk kan dat wel maar over een langere periode van tijd, zeg een maand of zo zou ik dat niet kunnen. Petje af voor de voltijd kolfsters trouwens want ik heb er wel enorm respect voor als je er zoveel voor over hebt. Ik denk dat wij gewoon binnenkort eens echte melk introduceren en kijken hoe dat gaat. Ik wil ook wel kijken hoe twee voedingen gaan maar meestal eet hij zo kort voordat hij naar bed gaat dat ik vrees de tweede voeding dan niet echt meer gaat lukken. Op een dag als vandaag zou hij die ook echt niet willen in mijn ervaring. Wanneer geven jullie dan echte melk (op het moment dat die anders bv kreeg of met bepaalde maaltijden of valt dat sowieso samen?

Claudia kan het niet zijn, dat zijn lijn degene is waar hij nu met zijn gewicht op/ nabij zit? Dat kunnen de professionals hier in dit topic misschien beter inschatten. Het kan ook dat je dat bij de volgende voedingen zou kunnen zien als zijn gewicht om en nabij die lijn blijft.

Hoe oud was jouw kind dan Amaranta toen die geen borstvoeding meer wilde? Grappige is ook de voeding wil hij nog wel alleen niet uit de borst drinken. Herkennen jullie dit ook?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:06:52 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77711962
claudia, het lijkt erop dat ivan op de 0-lijn hoort te zijn, toch? naja, iig fijn dat je probeert niet teveel te stressen erover, wellicht niet altijd even succesvol. iig

tinu, volgens mij was de dochter van amaranta iets ouder dan een jaar. je kan gewone melk geven als een gewone drank, net als sap en thee en zo. als je snapt wat k bedoel.

voeding klaar

ik heb het bv-licht gezien met een kleine aanpassing in aanleggen glibbert ze nauwelijks meer van links, maar nu kan ik niet geloven dat ze binnen een paar pogingen perfect aanhapt, dus trek ik haar alsnog eraf, om tot de conclusie te komen dat ze toch goed lag naja, komt ook wel goed

en mn eerste nacht met lilypadz hebben we niet droog gehouden poging twee was gelukkig effectiever en droger

nu nog in 1 keer goed happen, en dan kunnen we gaan denken aan subtiel voeden

[ Bericht 49% gewijzigd door DaviniaHR op 06-02-2010 20:30:48 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77713075
Davinia, wat goed Hopen dat ze nu ook beter leeg gaat drinken!

Over droge nachten gesproken...ik heb nog steeds 1 incontinente tiet. De andere gaat wel, dat is ook de kant waar minder in zit lijkt het wel. Maar als ze rechts drinkt, gutst links echt leeg en vooral na een lange nacht is dat echt niet zoogcompres bestendig...houdt dat lekken ooit op?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:07:46 #278
12913 GreatWhiteSilence
pi_77714147
Ik ben volgens mij zelf 'droog' gedurende de nacht, behalve als Annicka drinkt. Dan doet de ander toch gezellig mee. Dus ik draag nog steeds compressen en een bh 's nachts.
pi_77714193
Claudia, op zich ziet zijn lijntje er niet heel dramatisch uit. Ok, Ivan groeit niet heel hard, maar hij groeit wél. Ik ben geen expert als het aankomt op groeilijntjes, dus vaar niet op mijn oordeel, maar persoonlijk denk ik dat je zorgen groter zijn dan nodig is. En tja, ik vind 6 voedingen ook erg weinig wij redden bijna 2 keer zo veel, maar als dat is wat Ivan nodig heeft, dan is het weer precies genoeg

Linda hier is het na ongeveer een maand opgehouden. Aan dat antwoord heb je geen kont, hè

Davinia, 'subtiel voeden'?
pi_77714284
Hoelang voed jij al GWS? Meer als een jaar toch al? Pfft...ik word zo moe van die bh 24u per dag namelijk

En Wupwup, nee niet echt. Maar wel fijn voor je

Subtiel voeden is denk ik, zo voeden dat het ook in het openbaar kan zonder dat iemand het ziet?
Lotte!
Noah!
pi_77714470
Claudia: mijn dochter heeft ook alleen heel in het begin 8 voedingen gevraagd, nu zit ze al tijden op 6, en dat is min of meer kunstmatig, zoals jij ook omschrijft.

's Nachts lekken hield bij mij na een week of 8 geloof ik op? Weet het niet meer helemaal zeker. Toen ze definitief haar nachtvoeding liet vallen, kwam het weer terug, maar daar waren mijn borsten in een paar dagen aan gewend.
pi_77714477
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:08 schreef WupWup het volgende:
En tja, ik vind 6 voedingen ook erg weinig wij redden bijna 2 keer zo veel, maar als dat is wat Ivan nodig heeft, dan is het weer precies genoeg
Ik heb even teruggekeken in mijn boekje - ik houd nog steeds bij hoe vaak hij drinkt - en hij heeft sinds het vertrek van de kraamhulp eigenlijk al niet meer aan de 8 voedingen gezeten. Het zijn er altijd 6 à 7 geweest, ook toen hij 's nachts nog 1 à 2 keer dronk. Het enige wat ik me dus voor kan stellen is dat hij nu minder per voeding drinkt omdat de voedingen dichter op elkaar zitten. Nóg vaker voeden zou dan volgens mij niet veel uithalen.

Linda, waarom draag je een beha 's nachts? Is dat puur om iets tegen het lekken te kunnen dragen?

Kunnen jullie trouwens op je buik slapen?
pi_77714523
Op m'n buik? Alleen als baby, nu echt niet meer. Hoezo
pi_77714567
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:19 schreef WupWup het volgende:
Op m'n buik? Alleen als baby, nu echt niet meer. Hoezo
Ik ben altijd een buikslaper geweest en ik keek er tijdens mijn zwangerschap erg naar uit om weer op m'n buik te kunnen slapen. Helaas voelt dat erg... ongemakkelijk.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:21:55 #285
12913 GreatWhiteSilence
pi_77714591
Och, het went, zeker als je gewoon een goede bh draagt. Wat je misschien zou kunnen doen is de tepel indrukken van de borst waar ze niet aan drinkt, dan kan de melk er als het goed is verder niet uitlopen. Desnoods gebruik je daarvoor een kompres. Of heb je twee handen nodig om te voeden?
pi_77714613
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb even teruggekeken in mijn boekje - ik houd nog steeds bij hoe vaak hij drinkt - en hij heeft sinds het vertrek van de kraamhulp eigenlijk al niet meer aan de 8 voedingen gezeten. Het zijn er altijd 6 à 7 geweest, ook toen hij 's nachts nog 1 à 2 keer dronk.

Linda, waarom draag je een beha 's nachts? Is dat puur om iets tegen het lekken te kunnen dragen?

Kunnen jullie trouwens op je buik slapen?
Ja, ik slaap met BH. In het begin liep het er echt uit, dan sliep ik met bh, dubbele zoogcompressen en hydrofiel en was nog alles nat. Toen was dat weg, maar inderdaad wat GWS zegt, als ze dronk, liep de andere kant leeg en ik had dus geen zin om na het opstaan om d'r te voeden eerst een bh enzo aan te trekken en nu slaapt ze sinds 2 nachten door en is de stuwing weer terug, incl. natte spullen.

Ik kan wel op m'n buik liggen (niet slapen) alsin: het doet geen zeer. Maar druk op mn borsten zorgt ook voor leegloop

Conclusie: ik loop gewoon altijd leeg

Edit: GWS: Mn tepels zitten van zichzelf al naar binnen, dus dat heeft geen zin En uhm ja...schaamschaam, maar tijdens seks loopt links dus ook altijd leeg Toen heb ik ook een keer geprobeerd om tegendruk te geven, maar dan loopt het na loslaten alsnog leeg
Lotte!
Noah!
pi_77714769
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:06 schreef DaviniaHR het volgende:
claudia, het lijkt erop dat ivan op de 0-lijn hoort te zijn, toch? naja, iig fijn dat je probeert niet teveel te stressen erover, wellicht niet altijd even succesvol. iig

tinu, volgens mij was de dochter van amaranta iets ouder dan een jaar. je kan gewone melk geven als een gewone drank, net als sap en thee en zo. als je snapt wat k bedoel.

voeding klaar

ik heb het bv-licht gezien met een kleine aanpassing in aanleggen glibbert ze nauwelijks meer van links, maar nu kan ik niet geloven dat ze binnen een paar pogingen perfect aanhapt, dus trek ik haar alsnog eraf, om tot de conclusie te komen dat ze toch goed lag naja, komt ook wel goed

en mn eerste nacht met lilypadz hebben we niet droog gehouden poging twee was gelukkig effectiever en droger

nu nog in 1 keer goed happen, en dan kunnen we gaan denken aan subtiel voeden
voorzichtige jompel voor Aviva en jou natuurlijk ook
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77714804
Handig tegen de dorst
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:30:18 #289
12913 GreatWhiteSilence
pi_77714868
Ik loste dat lekprobleem tijdens de seks altijd op door er vlak voor even goed te kolven. Is nog goed voor de vriezervoorraad ook... Helpt niet als je spontaan seks hebt, maar het is een kiezen uit twee kwaden...

Ik slaap nooit op mijn buik trouwens, ik slaap altijd op mijn zij.
pi_77714904
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:28 schreef WupWup het volgende:
Handig tegen de dorst
Mja, mn vriend loopt altijd 20x 's nachts heen en weer voor wat te drinken...alsie zich nou gewoon om zou draaien naar mij, kan ik ook eens zonder bh slapen
Lotte!
Noah!
pi_77714914
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik loste dat lekprobleem tijdens de seks altijd op door er vlak voor even goed te kolven. Is nog goed voor de vriezervoorraad ook... Helpt niet als je spontaan seks hebt, maar het is een kiezen uit twee kwaden...
Weten die mannen ook eens hoe het is om ondergespoten te worden...
pi_77714930
Boeiende verhalen over leeglopende borsten hier.

Mag ik even iets vragen wat over iets anders gaat? Onze dochter is nu 8 dagen oud en komt 's nachts veel vaker dan overdag. Het advies om toch nog steeds te voeden op verzoek maar het probleem is dat ze 's nachts nu vaak na de voeding heel veel spuugt. Vk denkt dat ze te veel melk binnen krijgt en dat, als ze vaak achter elkaar om bv vraagt, een speentje aan te bieden. Ik ben zelf dan wel beetje bang voor tepel/speen verwarring maar vk zegt dat de bv nu al zo goed op gang is dus dat dat geen probleem meer is
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_77714982
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weten die mannen ook eens hoe het is om ondergespoten te worden...

Mijne vraagt altijd of ik nou echt zulke moedergevoelens voor 'm heb...dat wil je echt horen op zo'n moment
Lotte!
Noah!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:35:34 #294
12913 GreatWhiteSilence
pi_77715025
Flowerbox: je zou misschien 's nachts kunnen blokvoeden, dus dat je de eerste helft van de nacht iedere keer de ene kant en dan de andere helft van de nacht iedere keer de andere kant aanbiedt. Op die manier krijgt ze ook minder melk binnen. Of de nacht opdelen in 4 blokken, kan ook. Het ligt er een beetje aan hoe vaak ze drinkt natuurlijk.
pi_77715061
flowerbox: mij is in het ziekenhuis precies hetzelfde verteld, maar ik weet dat lactatiekundigen iets minder laconiek denken over tepel-speenverwarring. (Ik geloof dat het advies dan is om te wachten tot de baby minstens 6 weken oud is, maar daar weten anderen hier ongetwijfeld meer van.) Afijn, mijn zoon heeft al heel vroeg zowel een speen gekregen als uit een flesje gedronken en dat is goed gedaan. Ik kan je daarmee natuurlijk niet garanderen dat dat bij jou ook goed zal gaan.

Je hebt nu nog zo'n jonge baby, maar als je het ritme ooit om zou willen draaien (overdag meer voedingen dan 's nachts) dan zijn er op internet veel tips te vinden over hoe je kind te helpen bij het vinden van een dag- en nachtritme. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om overdag meer aan te leggen en bepaalde rituelen te hanteren om de nacht mee in te luiden. Bij ons duurde het echter een tijdje voor Ivan rituelen kon waarderen, dus ik weet niet of je daar nu al iets aan hebt.
pi_77715090
Ik heb echt helemaal geen verstand van borstvoeding Maar ik zou toch denk ik graag willen gaan proberen om bv te geven bij mijn volgende kindje... Alleen nu heb ik drie borstoperaties gehad, 1 keer een verkleining aan 1 kant waarbij de tepel eraf geweest is, één keer is de tepel van de andere kant er ook afgeweest om te verkleinen, en toen later nog een borstverkleining aan twee kanten, waarbij dus ook weer beide tepels eraf geweest zijn.
Toen Graeme net geboren was, kwam er af en toe wel een heel klein beetje melk uit 1 kant, maar echt een paar hele kleine druppeltjes. Heb er toen verder niet echt wat mee gedaan.. Maar hoe kan ik er nu achter komen of het wel en kans tot slagen kan hebben?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:39:00 #297
12913 GreatWhiteSilence
pi_77715126
Ik merkte zelf wel dat Annicka last kreeg van tepel-speenverwarring door een speentje. Ik ben er dan ook weer snel mee gestopt.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:42:09 #298
12913 GreatWhiteSilence
pi_77715228
Tessie, ik zou de hulp inroepen van een lactatiekundige. Misschien lukt het niet om voltijd te voeden, maar iedere druppel telt.
pi_77715247
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:37 schreef tessie het volgende:
Toen Graeme net geboren was, kwam er af en toe wel een heel klein beetje melk uit 1 kant, maar echt een paar hele kleine druppeltjes. Heb er toen verder niet echt wat mee gedaan.. Maar hoe kan ik er nu achter komen of het wel en kans tot slagen kan hebben?
Met die laatste vraag kan ik je niet helpen, maar ik kan je wel vertellen dat ik heel lang heb getwijfeld of er uberhaupt melk uit mijn borsten kwam. Je hebt niet meteen bij de geboorte van je kind een volwaardige productie; die moet echt op gang gebracht worden door je baby. Jij hebt al vroeg een paar druppeltjes melk eruit zien komen en dat is meer dan ik lange tijd bij mezelf gezien heb. Pas toen Ivan door ging slapen 's nachts kreeg ik lekkages.
pi_77715846
Tessie! Dat zou leuk zijn als het lukt. Die kleine druppeltjes zijn wel hoopgevend. Misschien kun je fv en bv combineren? Een lactatiekundige is inderdaad een goed plan!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')