Eva ook van de een op de andere dag.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:14 schreef Ticootje het volgende:
Tja, ik denk dat een kind er wel opeens klaar mee kan zijn. Vooral de jonkies rond een jaar, anderhalf. Als die stoppen is het vaker abrupt, zoals ik heb meegemaakt en om me heen hoor.
Bij Jen was er niets, niets ziek, niets tandjes, niets oortjes. Gewoon mijn eigenwijze Jen.
Misschien wil hij gewoon minder drinken dan jij aanbied. Misschien is hij met bijvoorbeeld een ochtend en avondvoeding ook gewoon tevreden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:09 schreef miss_sly het volgende:
En hoe krampachtiger jij daarover doet, hoe meer hij zich misschien wel verzet, omdat het niet meer fijn en knus en gezellig is, maar hij het gevoel krijgt dat hij iets moet. Misschien als je er wat ontspanner mee om zou kunnen gaan, dat het dan wel weer beter wordt. Of niet, maar dan is het klaar voor hem ,misschien.
Lijkt me wel wat weinig inderdaad, maar je schreef ook ergens dat hij net ziek geweest is? Ik neem aan dat hij normaal wel wat meer zal eten?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:05 schreef Tinuviel het volgende:
Daarnaast heeft hij behalve een halve krentenbol en 1 stuk kiwi verder niets gehad vandaag. Dat lijkt me niet erg veel.
dat verschilt per dag. Ze groeit van lucht denk ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En het andere eten dan, ging dat dan opeens wél goed?
Ik vind het moeilijk dat ik niet precies weet waardoor het komt dat hij niet goed groeit. Gaat hij efficiënt met zijn voeding om? Drinkt hij niet zoveel omdat hij niet zoveel honger heeft? Ligt er een fysieke oorzaak aan ten grondslag, bijvoorbeeld zijn stofwisseling? Of gaat hij gewoon nog goed groeien?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:56 schreef miss_sly het volgende:
he claudia, wat naarik weet hoe je je dan kunt voelen. ik heb wel geleerd intussen (tot de volgende keer dat zoiets aan de orde komt ws, zo kwetsbaar ben je in je kind) dat het idd wel heel belangrijk is hoe een kindje zich voelt en gedraagt. maar het voelt gewoon niet fijn. ik hoop dat het goed gaat met de flesjes. Senna wilde in het begin niet uit het flesje drinken, maar drinkt nu toch zo'n 250 cc op een werkdag.
Wat vervelend dat je je weer zorgen maakt. Hij groeit overigens niet slecht, maar lijkt inderdaad af te blijven buigen. Heb je al eens aan e-mailconsult met Gonneke van Veldhuizen-Staas? Dat is een hele goede lactatiekundige en zo'n e-mailconsult is niet duur.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjulliewel.Ik vind het fijn om hier een beetje m'n gepieker kwijt te kunnen. In mijn directe omgeving weet men weinig van borstvoeding dus ik heb altijd het gevoel niet helemaal begrepen te worden.
[..]
Ik vind het moeilijk dat ik niet precies weet waardoor het komt dat hij niet goed groeit. Gaat hij efficiënt met zijn voeding om? Drinkt hij niet zoveel omdat hij niet zoveel honger heeft? Ligt er een fysieke oorzaak aan ten grondslag, bijvoorbeeld zijn stofwisseling? Of gaat hij gewoon nog goed groeien?
Ik heb mezelf maar een maand gegeven om me er even niet druk om te maken. In die maand krijg ik in ieder geval een betere indruk van de hoeveelheden die hij drinkt, en misschien is hij dan wel goed gegroeid (als je naar zijn curve kijkt wordt het wel duidelijk dat er de volgende keer gewoon echt een goede stijging te zien moet zijn, want anders vlakt de lijn wel erg af). Als het over een maand allemaal nog verontrustend is dan laat ik me niet afschepen met een 'hij is zijn eigen lijntje nog aan het zoeken'. Ik weet niet wat een volgende stap zou kunnen zijn. Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om bij een lactatiekundige langs te gaan omdat de techniek van het voeden volgens mij wel snor zit.
Dit is trouwens zijn groeicurve:
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel goed!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:17 schreef Jore het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je je weer zorgen maakt. Hij groeit overigens niet slecht, maar lijkt inderdaad af te blijven buigen. Heb je al eens aan e-mailconsult met Gonneke van Veldhuizen-Staas? Dat is een hele goede lactatiekundige en zo'n e-mailconsult is niet duur.
Dat proberen wil vooralsnog niet echt lukken, hè?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:01 schreef Twinkly het volgende:
Claudia goed dat je probeert je tot het volgende meetmoment niet al te druk te maken![]()
Dit is nu zijn lengtegroeicurve. Ik vind dat die er netjes uitziet (de laatste meting was niet erg precies maar had net zo goed 63 cm kunnen zijn):quote:In de lengte groeit Ivan toch super snel juist?
Zolang zijn lijntje zo blijft lopen, zo ik me geen zorgen maken. En ik heb zelf Annicka ook een paar maanden 's nachts extra aangelegd op het moment dat ik zelf ging slapen, ook al kwam ze daar niet zelf om. Ze dronk gewoon al slapende, misschien lukt dat bij Ivan ook wel. En dwangvoederen is bij borstvoeding echt niet mogelijk, daar hoef jij je geen zorgen om te maken.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt wel goed!
Ik ben op jullie advies ook mijn vraag op het borstvoedingsforum gaan stellen. Ik ben benieuwd wat daar zoal uitkomt. Vooralsnog wordt daar gevonden dat ik hem wel erg weinig voed. Ik weet dat veel borstvoedingsbaby's vaak drinken, maar ik wist niet dat 6x per dag weinig was. Ik voel me haast schuldig dat hij zijn nachtvoeding heeft laten vallen.![]()
Ik krijg er eigenlijk vooral een klotegevoel van, het advies om vaker aan te leggen. Het voelt als dwangvoederen, ik moet hem uit zijn slaapjes gaan halen, en bovendien gaat het betekenen dat ik dan moet gaan bijvoeden omdat ik niet genoeg kolf om dat per maandag aanstaande vol te houden (dan ga ik weer aan het werk). Maar misschien moet ik toch accepteren dat dat het beste is?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:13 schreef mrien het volgende:
Tinuviel, wanneer geef je nu een voeding? 's ochtends, 's avonds en ?
Wat Miss-sly schreef vond ik wel een passend stukje:
[..]
Misschien wil hij gewoon minder drinken dan jij aanbied. Misschien is hij met bijvoorbeeld een ochtend en avondvoeding ook gewoon tevreden.
[..]
Lijkt me wel wat weinig inderdaad, maar je schreef ook ergens dat hij net ziek geweest is? Ik neem aan dat hij normaal wel wat meer zal eten?
Ik ben toen Lotte een jaar geweest was afgebouwd naar 2 voedingen op een dag. De andere maaltijden kreeg ze gewoon brood, gewone melk en andere dingen. De borst was extra, geen hoofd voeding meer.
Ik denk ook dat ze er zo maar opeens mee klaar kunnen zijn, kijk maar bij Tico waarbij Jen echt niet meer wilde, en Amaranta hetzelfde.
Ik heb even teruggekeken in mijn boekje - ik houd nog steeds bij hoe vaak hij drinkt - en hij heeft sinds het vertrek van de kraamhulp eigenlijk al niet meer aan de 8 voedingen gezeten. Het zijn er altijd 6 à 7 geweest, ook toen hij 's nachts nog 1 à 2 keer dronk. Het enige wat ik me dus voor kan stellen is dat hij nu minder per voeding drinkt omdat de voedingen dichter op elkaar zitten. Nóg vaker voeden zou dan volgens mij niet veel uithalen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:08 schreef WupWup het volgende:
En tja, ik vind 6 voedingen ook erg weinig wij redden bijna 2 keer zo veel, maar als dat is wat Ivan nodig heeft, dan is het weer precies genoeg
Ik ben altijd een buikslaper geweest en ik keek er tijdens mijn zwangerschap erg naar uit om weer op m'n buik te kunnen slapen. Helaas voelt dat erg... ongemakkelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:19 schreef WupWup het volgende:
Op m'n buik? Alleen als baby, nu echt niet meer. Hoezo
Ja, ik slaap met BH. In het begin liep het er echt uit, dan sliep ik met bh, dubbele zoogcompressen en hydrofiel en was nog alles nat. Toen was dat weg, maar inderdaad wat GWS zegt, als ze dronk, liep de andere kant leeg en ik had dus geen zin om na het opstaan om d'r te voeden eerst een bh enzo aan te trekken en nu slaapt ze sinds 2 nachten door en is de stuwing weer terug, incl. natte spullen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb even teruggekeken in mijn boekje - ik houd nog steeds bij hoe vaak hij drinkt - en hij heeft sinds het vertrek van de kraamhulp eigenlijk al niet meer aan de 8 voedingen gezeten. Het zijn er altijd 6 à 7 geweest, ook toen hij 's nachts nog 1 à 2 keer dronk.
Linda, waarom draag je een beha 's nachts? Is dat puur om iets tegen het lekken te kunnen dragen?
Kunnen jullie trouwens op je buik slapen?
voorzichtige jompel voor Aviva en jou natuurlijk ookquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:06 schreef DaviniaHR het volgende:
claudia, het lijkt erop dat ivan op de 0-lijn hoort te zijn, toch? naja, iig fijn dat je probeert niet teveel te stressen erover, wellicht niet altijd even succesvol. iig
tinu, volgens mij was de dochter van amaranta iets ouder dan een jaar. je kan gewone melk geven als een gewone drank, net als sap en thee en zo. als je snapt wat k bedoel.
voeding klaar
ik heb het bv-licht gezienmet een kleine aanpassing in aanleggen glibbert ze nauwelijks meer van links, maar nu kan ik niet geloven dat ze binnen een paar pogingen perfect aanhapt, dus trek ik haar alsnog eraf, om tot de conclusie te komen dat ze toch goed lag
naja, komt ook wel goed
en mn eerste nacht met lilypadz hebben we niet droog gehoudenpoging twee was gelukkig effectiever en droger
nu nog in 1 keer goed happen, en dan kunnen we gaan denken aan subtiel voeden
Mja, mn vriend loopt altijd 20x 's nachts heen en weer voor wat te drinken...alsie zich nou gewoon om zou draaien naar mij, kan ik ook eens zonder bh slapenquote:
Weten die mannen ook eens hoe het is om ondergespoten te worden...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik loste dat lekprobleem tijdens de seks altijd op door er vlak voor even goed te kolven. Is nog goed voor de vriezervoorraad ook...Helpt niet als je spontaan seks hebt, maar het is een kiezen uit twee kwaden...
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weten die mannen ook eens hoe het is om ondergespoten te worden...![]()
Met die laatste vraag kan ik je niet helpen, maar ik kan je wel vertellen dat ik heel lang heb getwijfeld of er uberhaupt melk uit mijn borsten kwam. Je hebt niet meteen bij de geboorte van je kind een volwaardige productie; die moet echt op gang gebracht worden door je baby. Jij hebt al vroeg een paar druppeltjes melk eruit zien komen en dat is meer dan ik lange tijd bij mezelf gezien heb. Pas toen Ivan door ging slapen 's nachts kreeg ik lekkages.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:37 schreef tessie het volgende:
Toen Graeme net geboren was, kwam er af en toe wel een heel klein beetje melk uit 1 kant, maar echt een paar hele kleine druppeltjes. Heb er toen verder niet echt wat mee gedaan.. Maar hoe kan ik er nu achter komen of het wel en kans tot slagen kan hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |