abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:25:54 #226
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77621634
Claudia, whehe, gezellige boel bij jou! Al vluchtende visite gehad 'omdat ze het gas waren vergeten uit te doen'?

Stengeltje, dat is wel een goeie, die ga ik onthouden Helaas zijn dan niet alle stoelen daarvoor geschikt (bij de kindvriendelijkste kroeg in het centrum hebben ze van die houten zonder leuningen) maar ik ga het gewoon thuis eens oefenen inderdaad. Altijd een fles meenemen en dan met klaptieten lopen omdat ik in het openbaar kolven ook a bridge too far vind is ook niet alles

Ik kolf trouwens wel met goede bekenden erbij. Mensen met wie ik close ben kan ik er wel bij hebben, al bleek gisteren dat dat ook weer niet met iedereen werkt. Met mijn nichtje erbij had ik mijn gebruikelijke productie, met mijn schoonouders erbij niet..

En woehahaha, die ikea-meet lijkt me briljant, weet ook zeker dat mijn lief ervoor in zou zijn Doet me denken aan het plan dat wij ooit hadden binnen de vriendengroep om een keer de Ikea in te rennen met een krat bier en ergens een feestje te vieren in zo'n woonkamer (en dan kijken hoe lang het duurt eer je eruit gemikt wordt ). Maarehm, ik doe wel mee hoor
3!
pi_77621817
Voeden doe ik ook gewoon in het openbaar. Ik gebruik mijn draagdoek om een soort 'tentje' te maken. Werkt als een trein. En áls mensen het zien kijken ze meestal vertederd. (of misschien wil ik dat wel zien in hun blik )
pi_77622506
zullen we t gewoon doen? Een ikea-voed-meet? just for the hell of it?
Ik vind t wel een plan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77623765
ons cb is eigenlijk best pro-bv!
in de wachtkamer hangen en liggen diverse posters en folders over bv en ze deed ook heel gewoon over dat ik nog bv geef. bovendien vond ze het eigen lijntje van Senna belangrijker dan dat ze niet zo groot is. kortom, alles gewoon goed, doorgaan zoals het gaat en tot over 5 weken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77623860
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:41 schreef miss_sly het volgende:
ons cb is eigenlijk best pro-bv!
in de wachtkamer hangen en liggen diverse posters en folders over bv en ze deed ook heel gewoon over dat ik nog bv geef. bovendien vond ze het eigen lijntje van Senna belangrijker dan dat ze niet zo groot is. kortom, alles gewoon goed, doorgaan zoals het gaat en tot over 5 weken
fijn
mijn cb is ook pro-bv. Als je aangeeft dat je borstvoeding geeft dan raden ze je aan om de curves op borstvoeding.com zelf bij te houden vanwege vertekend beeld. Mijn wvk is lactatiekundige en ze zijn allemaal erg goed op de hoogte.
En er liggen idd ook tijdschriften en folders over borstvoeding in de wachtruimte.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77624032
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

fijn
mijn cb is ook pro-bv. Als je aangeeft dat je borstvoeding geeft dan raden ze je aan om de curves op borstvoeding.com zelf bij te houden vanwege vertekend beeld. Mijn wvk is lactatiekundige en ze zijn allemaal erg goed op de hoogte.
En er liggen idd ook tijdschriften en folders over borstvoeding in de wachtruimte.
Ja, dat van die curves had de wvk oop tegen mij gezegd ik vind het wel een fijn gevoel dat ze daar zo positief zijn. Ook geen verhoor over wat ze nu aan bijvoeding krijgt, maar gewoon proberen fruit en groente te geven iedere dag en dan vanaf 7 maanden ook wat brood erbij gaan geven. Klaar, geen gedoe ofzo.

Enige dat ik niet heb gezegd is dat Senna vaak wel vaker dan 4 x per dag bv krijgt. Ik denk dat ze toch wel (incl minstens 1 nachtvoeding) aan de 5 of 6 keer komt. Ik vind dat echter geen probleem, en dus vond ik hetniet het vermelden waard.
pi_77624292
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat van die curves had de wvk oop tegen mij gezegd ik vind het wel een fijn gevoel dat ze daar zo positief zijn. Ook geen verhoor over wat ze nu aan bijvoeding krijgt, maar gewoon proberen fruit en groente te geven iedere dag en dan vanaf 7 maanden ook wat brood erbij gaan geven. Klaar, geen gedoe ofzo.

Enige dat ik niet heb gezegd is dat Senna vaak wel vaker dan 4 x per dag bv krijgt. Ik denk dat ze toch wel (incl minstens 1 nachtvoeding) aan de 5 of 6 keer komt. Ik vind dat echter geen probleem, en dus vond ik hetniet het vermelden waard.
oh ik zeg altijd gewoon hoe vaak ze voeding krijgt zij vragen het en ik geef antwoord. En ik antwoord altijd dat het verschilt, de ene keer 4 keer per dag, de andere keer 7 of 8 keer. Is nog nooit gek over gedaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77625964
Ik zeg gewoon altijd dat ik niet weet hoe vaak hij drinkt. Ik weet het ook echt niet. soms 3 keer overdag, soms 5 keer. Maar het kan ookzo maar voorkomen dat hij 7 keer drinkt of 2 keer. En 's nachts weiger ik te tellen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_77626201
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef Jelief het volgende:
Ik zeg gewoon altijd dat ik niet weet hoe vaak hij drinkt. Ik weet het ook echt niet. soms 3 keer overdag, soms 5 keer. Maar het kan ookzo maar voorkomen dat hij 7 keer drinkt of 2 keer. En 's nachts weiger ik te tellen
zeg ik ook
"ik weet het niet, ene keer vier keer, andere keer een keer of 7 ofzo." Ik tel ook niet, schiet ook niet op als het zoveel verschilt. Ze hebben er nog nooit een punt van gemaakt, ook niet toen ze heel klein was.

De enige die er een punt van maakte was de fysio
uit de categorie, blijf bij je vakgebied ofzo...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77626432
Ik denk ook niet dat ze er een punt van zou hebben gemaakt, maar ik had er ook geen zin in.Dus just in case heb ik het maar bij 4 keer gehouden. En behoudens de nachtvoeding(en) klopt dat ook op de dagen dat ik werk
pi_77626537
Hier werd er helemaal niet gevraagd naar de hoeveelheid, alleen maar óf ik borstvoeding gaf. Ik zou er eigenlijk ook geen goed antwoord op hebben, ik denk zo'n 10 voedingen ongeveer. Misschien meer, waarschijnlijk niet minder.

Zo'n fysio had ik in de zwangerschap huup. Ach ja, dat was er dan ook één uit de tijd van 'melk is op' en 'er zit geen voeding in'
pi_77626625
Bij ons cb hebben ze de laatste maanden al niet meer uberhaupt gevraagd of hij nog bv krijgt voor zover ik weet en al helemaal niet hoe vaak hij drinkt.

De zin van TIcootje kreeg ik hier trouwens ook te horen: "wij moeten het eerst even over het groeien hebbe". Waarschijnlijk hebben ze naar aanleiding van de daaropvolgende ruzie ook niet meer gevraagd naar de bv. Bij ons hangen in het cb ook allemaal posters over borstvoeding geven. Helaas betekent dat niet, dat ze er wat vanaf weten of de werknemers daar er positief tegenover staan heb ik gemerkt. Als ik ooit nog gezeik met ze krijg daarover ga ik gewoon overstappen naar het cb van DaviniaHR dat is maar een klein beetje verder weg en daar schijnen ze een stuk relaxter te zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77626705
Maar Tinuviel, nu Jair een jaar is hoef je toch bijna niet meer naar het cb?
pi_77626780
Nou ik begon al meteen met dat ze niet erg veel gegroeid was, maar dat wij ook niet groot zijn. Eerste wat ze zei was: ow, zal ik dat meteen even in het dossier zetten, dan hoeft dat niet meer herhaald.
Bleek er al in te staan (168 en 164, verwachten we geen groot kind bij ).
Dus daar hoeven wij het nooit meer over te hebben

Ik had me door alle nare verhalen al voorgenomen om me niet druk te maken en eventuele opmerkingen het ene oor in en het andere weeer uit te laten gaan, maar het was gewoon niet nodig.
pi_77630988
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:08 schreef WupWup het volgende:
Maar Tinuviel, nu Jair een jaar is hoef je toch bijna niet meer naar het cb?
Na ja 14, 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar of zo?

Het is ook meer voor mits er ooit nog eens een broertje of zusje komt misschien
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77633649
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:10 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Na ja 14, 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar of zo?

Het is ook meer voor mits er ooit nog eens een broertje of zusje komt misschien
En je hoeft niet... je mag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:46:03 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77636389
Weet je wat ik zo mooi vind aan dit topic? De rust die eruit spreekt. Tenminste, bij de ervarenen het gemak dat je niet weet hoeveel er naar binnen gaat. geen gedoe met het moet leeg, of max. zoveel voedingen per dag, of wat dan ook

vind ik mooi

enneh, ikea-voedings-meet? ik doe mee

hier gaat het (weer) goed. gister weer iets hards, deze keer rechtsbuiten ipv rechsbinnen. (het lijkt wel een voetbalopstelling ) en wederom precies op de plek waar mijn bh zit dat noem ik geen toeval meer, dus kheb lilypadz gekocht en we gaan bh-loos slapen.
heb gisteravond laatste voeding rechts gegeven, daarna links afgekolfd (135cc ) en dat hebben we bij de nachtvoeding gegeven. PR, dus Ik heb heerlijk rustig gelegen Daarna zei hij "nou weet ik waarom de moeders borsten hebben " ik had geen zin in half wakker kind die niet drinkt, en een stukje werd al wat gevoelig, dus ik had geen zin in om schijfvorming af te wachten, vandaar.

al vind ik het wel moeilijk om te bepalen wanneer ze klaar is. bij rechts gaat ze liggen rukken met haar hoofd, das helder,maar op links glijdt zewat weg. maar dat doet ze tijdens de hele voeding,dus wanneer is het dan echt klaar? naja, ik ga maar op sabbelen af. maar soms drinkt ze dan nog wel en ben ik bang dat ik haar tekort doe door haar te vroeg af te koppelen... dat ze onwijs spekkies ontwikkelt en nooit mopperend van de borst komt, laten we maar buiten beschouwing ach, ik wil het gewoon goed doen, en dat geeft in mijn geval dus onzekerheid met zich mee.

sorry voor de dagboekpost, maar het houdt me gewoon enorm bezig.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77636947
Oh, Davinia, ik had aangenomen dat je geen BH droeg 's nachts, sorry anders had ik je direct verteld dat bij mij de oorzaak van bijna borstontsteking het dragen van een BH was...
En Lilypads zijn echt een uitkomst ja! (beter dan driedubbelgevouwen hydrofieldoeken )

Betekend een grote gevoeligheid voor borstontstekingen juist niet dat jij veel melk aanmaakt? Dan hoef je je daarover niet meer druk te maken
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:48:46 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77638372
ik maak me druk om veel dingen, maar ik heb zeker voldoende melk. madam laat zo 3,5 uur tussen 2 voedingen en dan slaapt ze tevreden of kijkt wat rond, dus dat is goed

op een tsr voel en zie ik de borst helemaal vollopen (cupmaat erbij ) dus dat is iig fijn om te weten, zeg maar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:56:02 #245
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77643814
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:46 schreef DaviniaHR het volgende:
Weet je wat ik zo mooi vind aan dit topic? De rust die eruit spreekt. Tenminste, bij de ervarenen het gemak dat je niet weet hoeveel er naar binnen gaat. geen gedoe met het moet leeg, of max. zoveel voedingen per dag, of wat dan ook

vind ik mooi
(..)
al vind ik het wel moeilijk om te bepalen wanneer ze klaar is. bij rechts gaat ze liggen rukken met haar hoofd, das helder,maar op links glijdt zewat weg. maar dat doet ze tijdens de hele voeding,dus wanneer is het dan echt klaar? naja, ik ga maar op sabbelen af. maar soms drinkt ze dan nog wel en ben ik bang dat ik haar tekort doe door haar te vroeg af te koppelen... dat ze onwijs spekkies ontwikkelt en nooit mopperend van de borst komt, laten we maar buiten beschouwing ach, ik wil het gewoon goed doen, en dat geeft in mijn geval dus onzekerheid met zich mee.

sorry voor de dagboekpost, maar het houdt me gewoon enorm bezig.
Davinia, zo onzeker ben ik (bij de tweede) ook begonnen. Voorzover ik hier kan lezen, gaat het nu hartstikke goed bij jullie! Maar ik snap dat het even duurt voordat je daar vertrouwen in krijgt. En als dat er eenmaal is, dan zul je merken dat het echt heel relaxt is, dat voeden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77669429
Misschien heeft iemand van de langvoedsters hier toch nog goed advies voor me. Ik zit weer tegen de vertwijfeling aan. Meneer wil WEER EENS niet aan de borst drinken. Ik heb na de laatste twee voedingen gekolfd en dat gegeven. Het was wel erg weinig. Nu vroeg ik me af omdat er zo vaak wordt gezegd dat kinderen zich niet uithongeren. Zou hij dan drinken aan de borst verkiezen boven bijten of zich weg draaien als hij het echt zo nodig had. De kolfopbrengst was echt weinig in tegenstelling tot wat hij anders drinkt. De eerste keer was het 60cc en de tweede keer 40cc. Dat was wel na een aantal slokken aan de borst. Dus hoeveel hij nu precies binnen heeft vind ik moeilijk te zeggen. Ik had vorige keer toen ik dit probleem had al aan iemand van borstvoeding natuurlijk gevraagd en die zei gewoon de afgekolfde melk geven. Daarnaast geef ik hem wel thee voor extra vocht. Ik wil hem nu niet graag wat anders geven, dat voelt als een beloning dat hij niet aan de borst drinkt. Maar ik wil ook niet dat hij niet genoeg vocht krijgt.

Het belangrijkste was zei de mevrouw van borstvoeding natuurlijk dat je vertrouwen houdt in jezelf en je kind. Als dit steeds weer gebeurt weet ik niet hoe ik het vertrouwen erin kan houden. Als hij echt honger had zou hij toch het drinken boven het bijten moeten verkiezen of niet. Of heb ik toch gewoon niet genoeg melk?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77671059
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
ik maak me druk om veel dingen, maar ik heb zeker voldoende melk. madam laat zo 3,5 uur tussen 2 voedingen en dan slaapt ze tevreden of kijkt wat rond, dus dat is goed

op een tsr voel en zie ik de borst helemaal vollopen (cupmaat erbij ) dus dat is iig fijn om te weten, zeg maar.
DaviniaHR geniet er gewoon in alle rust van en denk niet dat je haar tekort doet. Ze is jouw kind en zal het zeker laten merken horen als ze niet genoeg heeft gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:58:39 #248
62233 Jelief
ikke lief!
pi_77672972
TInu, kan het niet gewoon zijn dat jair gewoon minder vaak wil drinken? Dat hij genoeg heeft aan de andere dingen die je aanbiedt?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_77673230
Na ja zo vaak drinkt hij al niet bij me. Meestal zo'n vier keer per dag. Maar als hij zoals vandaag al de eerste twee maaltijden op de dag niet wil, zeker de eerste maaltijd na een hele nacht zonder zou hij toch gewoon honger moeten hebben. Uit de fles heeft hij mijn melk ook gedronken. Ben ik dan behalve stengeltje de enige die dit soort problemen tegen komt?

Daarnaast heeft hij behalve een halve krentenbol en 1 stuk kiwi verder niets gehad vandaag. Dat lijkt me niet erg veel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 16:09:32 #250
5428 crew  miss_sly
pi_77673400
Tinu, het is misschien vervelend als je nog langer wil voeden, maar misschien is Jair er klaar mee? Dat kan natuurlijk ook nog, he? En hoe krampachtiger jij daarover doet, hoe meer hij zich misschien wel verzet, omdat het niet meer fijn en knus en gezellig is, maar hij het gevoel krijgt dat hij iets moet. Misschien als je er wat ontspanner mee om zou kunnen gaan, dat het dan wel weer beter wordt. Of niet, maar dan is het klaar voor hem ,misschien.

Misschien, ik roep maar wat hoor, wel deborst aanbieden, en als hij niet wil iets anders of gekolfde melk en dan met kolven nog een beetje proberen de boel op gang te houden. Niet aandringen, maar ontspannen aanbieden en bij weigering ook stoppen.

Het lijkt me heel naar als je kindje veel vroeger dan jij zou willen ermee zou willen stoppen, maar je kunt het ook niet opdringen, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')