abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77555789
Voordat M. actie onderneemt is het vaak al te laat. Dus ben ik meestal degene die als eerste reageert.

Mrien, ik vind het goed van je hoor! Maar wil je echt stoppen? Vind je het genoeg zo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:39:00 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556270
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:52 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier wordt ook rustig even de gedownloade anime of andere serie even afgekeken hoor voor ie naar boven sukkelt om de speen terug te doen of even te kijken tegen die tijd is Amélie natuurlijk allang wakker omdat ze dan uit haar slaap is zeg maar dus mja. MUH. Dus als ie niet gelijk gaat ga ik zelf maar.
Uiteraard onder een hoop gesteun en gezucht. Dat dan weer wel
(en 's nachts geef ik ook wel ns een subtiele duw als ie er doorheen slaapt )
herkenbaar
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:39:43 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556295
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:22 schreef mrien het volgende:
1 jaar, 7 maanden en 3 dagen borstvoeding
Afgelopen zondag heeft ze voor het laatst gedronken. Normaal gesproken dronk ze 's ochtends nog lekker bij me en gingen we dan aankleden.
Gisteren liep het 's ochtends wat anders en manlief ging haar aankleden en we hadden eigenlijk iets van, kijken hoe het gaat. Ze heeft er verder niet om gevraagd en vanmorgen ook niet, toen zijn we ook gelijk gaan aankleden toen ze wakker werd.

En nu voelt het toch vreemd, ik sta er wel achter maar het gevoel is dubbel en daar heb ik het nog even moeilijk mee (vreemd genoeg vind ik)
je hebt echt lang gevoed hoor!
Succes met 'verwerken'
pi_77556411
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:27 schreef Ticootje het volgende:
Voordat M. actie onderneemt is het vaak al te laat. Dus ben ik meestal degene die als eerste reageert.

Mrien, ik vind het goed van je hoor! Maar wil je echt stoppen? Vind je het genoeg zo?
Ja het is wel goed zo. Ik zie ook het gemak er wel van in hoor Nu moet ik haar soms wakker maken omdat ik vroeg weg moet en zijn dan nog "moet drinken", nu kan ze dan lekker blijven slapen enzo
Het is gewoon even wennen (en door de toch wel wat aanwezige stuwing doorbijten )]
pi_77556554
Hartstikke goed gedaan Mrien!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:49:19 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556693
ik had laatst ook een nachtelijk klaagmoment, waarop mijn man suggereerde dat ik ook kon stoppen met de bv.
Waarop ik zei: uh ja, want dan gaat hij zeker ineens wel doorslapen
pi_77556740
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:49 schreef amaranta het volgende:
ik had laatst ook een nachtelijk klaagmoment, waarop mijn man suggereerde dat ik ook kon stoppen met de bv.
Waarop ik zei: uh ja, want dan gaat hij zeker ineens wel doorslapen
Ja alle kindjes van zn collega's waarschijnlijk wel
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:51:31 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77556781
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja alle kindjes van zn collega's waarschijnlijk wel
ongetwijfeld, maar ik pak hem nog wel terug
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:16:54 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77557763
voor mrien, dat je zolang hebt gevoed! succes met de stuwing, en het loslaten!

en een voor tinu die vandaag een jaar voedt

aviva drinkt superonrustig. zwaar irritant. hoeft niets te betekenen, toch? ik word er wel zelf ook onrustig van. dat aanhappen blijft pijnlijk, en die vlakke tepel maakt het ook niet makkelijker voor haar. en dan is ze half klaar, is borst niet leeg, krijg ik daar weer de zenuwen van...
vannacht heeft ze ook superslecht gedronken, dus kwam ze 2 uur later weer, om 5uur, tot half 6, nou, dan kan je ook nietmeer slapen ben moe.
tsja, wat moet je dan? een speen erin duwen s nachts? dan huilt ze weer, wordt eli mss wakker, en dan is het helemaal bal. of haar bij ons in bed nemen, maar dan slapen we ook niet rustig...

vanavond maar vroeg naar bed.

amaranta, benje nog bij de osteopaat geweest voor fabian?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77560334
Geen spruw o.i.d. Davinia? Lastig dat je er zelf onrustig van wordt. Misschien eens contact opnemen met een lactatiekundige om alles eens door te spreken? Misschien voor je eigen gemoetsrust dat je dan weer wat meer rust hebt voor jezelf? Of met een vrijwilliger van LLL of VBN?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:40:16 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77560643
nee, het is geen spruw. ze klikt niet, en mondje is schoon, dus dan ist geen spruw, neem ik aan.

al doet het wel soms zeer na een voeding, en het is erg onprettig om het koud te hebben. maar eea is bij mij sowieso supergevoelig, dus wellicht dat dat gewoon bij mijn anatomie hoort...

en ihkv jezelf zoveel mogelijk in de weg zitten vind ik het 'overdreven' om een lk te bellen. het gaat toch goed? denk ik dan. op die schijf na
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77560892
Die schijf en het aanhappen dat zeer doet en soms pijn na een voeding
Lijkt mij toch niet helemaal overdreven hoor
Maar als het goed gaat dan gaat het goed, da's waar.
pi_77563152
Oh Davinia, wat naar dat het pijn doet. En dat ze zo onrustig is. en alles. Misschien is een lk niet overdreven maar gewoon een verwennerij om iets wat al goed loopt nog beter te laten lopen. Ik hoop op een goede nacht!

Ik dacht nog even over waarom ik het de laatste tijd maar moeilijk vind en ik denk dat het voor 6 maanden allemaal zo makkelijk ging, op verzoek en je gevoel volgen, veel informatie en zo.
Maar na 6 maanden komt er ook de bijvoeding bij, het werk, de vragen wanneer je gaat stoppen, tandjes, verlatingsangst, etc. Ik vind het nu gewoon verwarrender worden. Ik vind het nu moeilijker om op mijn gevoel te vertrouwen dan de eerste 6 maanden...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77563219
Ik vond de periode met bijvoeding ook heel moeilijk hoor Oeke. Het zijn zoveel nieuwe dingen wat opeens "moet" en er speelt zoveel tegelijk, dat kan best heftig zijn hoor
pi_77563344
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef oeke het volgende:
Oh Davinia, wat naar dat het pijn doet. En dat ze zo onrustig is. en alles. Misschien is een lk niet overdreven maar gewoon een verwennerij om iets wat al goed loopt nog beter te laten lopen. Ik hoop op een goede nacht!

Ik dacht nog even over waarom ik het de laatste tijd maar moeilijk vind en ik denk dat het voor 6 maanden allemaal zo makkelijk ging, op verzoek en je gevoel volgen, veel informatie en zo.
Maar na 6 maanden komt er ook de bijvoeding bij, het werk, de vragen wanneer je gaat stoppen, tandjes, verlatingsangst, etc. Ik vind het nu gewoon verwarrender worden. Ik vind het nu moeilijker om op mijn gevoel te vertrouwen dan de eerste 6 maanden...
oh hou me op de hoogte alsjeblieft want ik zat me net te bedenken hoe ik eea in hemelsnaam moet gaan doen
ik verplaats me even naar het rapleytopic zo met wat vragen maar hmm. T valt niet altijd mee nee.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77563818
omfg

mn schoonmoeder vraagt net of Amélie nog steeds niet zelf poept (nee dus) en dat dat dan volgens haar aan de borstvoeding ligt. Waarop mn lief doodleuk zegt dat het idd aan de bv ligt en dat ze met fv waarschijnlijk wel meermalen per week zou poepen.
En nu ben ik pissig omdat het gewoon niet waar is en hij wil het niet rechtzetten want dat vindt ie teveel gedoe want zn moeder snapt toch niets van bv enzo. maar juist omdat ze er niet zoveel van weet en begrijpt wil ik dit soort misverstanden dus pertinent voorkomen.
Bluh.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:55:19 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_77564147
Balen Huuphuup. Kun je zelf je schoonmoeder niet bellen?

Mrien, goed gedaan. Ik weet nog van bij Ive dat het een dubbel gevoel is.

Davinia, een lk is toch geen overbodige luxe? Als iets goed loopt, maar nog beter kan.

Oeke, heb je last van de tandjes van Kobus? Heeft hij last? Tegen verlatingsangst kun je niets doen, heeft weinig met bv geven te maken. En qua bijvoeding: wat bij mij het beste werkte was gewoon op de oude voet doorgaan met bv geven (op verzoek) en dan op een gegeven moment viel er vanzelf een voeding weg.
pi_77564264
Huup: Dat is stom.
Soms vind ik dat zo raar/naar dat mensen geneigd zijn alles op bv te gooien, niet doorslapen, niet poepen, huilen etc. Natuurlijk gaat het ook weleens niet goed, maar het lijkt alsof mensen meer vertrouwen hebben in 'kunstvoeding' dan 'natuurlijke' voeding.
Dat is misschien sowieso wel iets van deze tijd.

Cattie, het valt mee met de tandjes, wat betreft bijten. Dat doet hij alleen als hij ondeugend wil zijn en genoeg gedronken heeft. Maar bij hem lijkt het af en toe wel pijn te doen. Dan begint hij tijdens het drinken ineens te huilen.

En wat ik moeilijk vind aan bijvoeden en zelf voeden is, dat ik eerst voed, dan eten geef. Maar hij heeft dan niet veel honger. Dus zit ik dan niet in een vicieuze cirkel? Of lost dat vanzelf op?
En omdat ik nu werk kan ik niet altijd meer inspringen op elk hongersignaal. Waardoor er soms 4-5 uur tussen het drinken zit.

Verder is mijn vriend enthousiast aan het oefenen met uit een bekertje drinken. En Ko vindt dat heel leuk, maar nu drinkt hij dus af en toe wat water. Is dat nou slecht voor mijn productie? Moet ik kolven voor die oefensessies?

Vragen vragen vragen.

[ Bericht 52% gewijzigd door oeke op 02-02-2010 20:03:26 ]
pi_77564528
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:57 schreef oeke het volgende:
Dat is stom.
Soms vind ik dat zo raar/naar dat mensen geneigd zijn alles op bv te gooien, niet doorslapen, niet poepen, huilen etc. Natuurlijk gaat het ook weleens niet goed, maar het lijkt alsof mensen meer vertrouwen hebben in 'kunstvoeding' dan 'natuurlijke' voeding.
Dat is misschien sowieso wel iets van deze tijd.
nouja dat dus.
Cattie ik denk dat het heel raar zou zijn als ik nu zou bellen

Het is namelijk niet echt een probleem, ze doet er verder niet raar over en ze heeft nog nooit gezegd dat we maar over moeten stappen op kunstvoeding. (hoewel ik eigenlijk wel verwacht dat dat gebeurt als we doorgaan met bv na de zes maanden). Maar om er nu dus echt achteraan te gaan bellen is een beetje van een mug een olifant maken.
Maar ik baal er wel van dat mn lief dat soort dingen zo makkelijk weggeeft. Nee het ligt niet aan de borstvoeding, het hoort gewoon bij haar. Punt. Klaar. Het stoort me dat het dan daarop gegooid wordt want zo krijg je uiteindelijk wel van die hardnekkige "is het niet beter voor haar om te stoppen" dingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77564740
Cattie, ik heb nog even ge-edit. Fijn om te weten dat het bij jullie zo werkte dat het vanzelf wegviel. Geeft weer vertrouwen.

Hm, vervelend dat je lief dat zo doet. Kun je hem uitleggen hoe dat voor je voelt en vragen of hij er misschien rekening mee kan houden? Die 6 maanden grens is echt erg belangrijk voor 'anderen' he?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:06:47 #121
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77564760
Dat van alles op de bv te gooien is inderdaad van deze tijd, want bedrijven (niet alleen de kunstvoedingsbedrijven) weten inmiddels door onderzoek precies hoe ze op de onzekerheden die mensen hebben moeten inspelen. En het bereik van deze bedrijven is inmiddels zo ontzettend groot. Het is een van de redenen dat ik met mijn opleiding diëtetiek gestopt ben: ik werd gek van al die vermomde reclame.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77565045
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat van alles op de bv te gooien is inderdaad van deze tijd, want bedrijven (niet alleen de kunstvoedingsbedrijven) weten inmiddels door onderzoek precies hoe ze op de onzekerheden die mensen hebben moeten inspelen. En het bereik van deze bedrijven is inmiddels zo ontzettend groot. Het is een van de redenen dat ik met mijn opleiding diëtetiek gestopt ben: ik werd gek van al die vermomde reclame.
nog een hapje immunofortis?

met toegevoegde ijzer, want kinderen hebben wel tot 3 keer zoveel ijzer * nodig als volwassene!!!11!!

*per kg lichaamsgewicht. wat er dan op neerkomt dat ze net zoveel ijzer binnenkrijgen en nodig hebben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:24:31 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_77565843
Oeke, ik heb altijd eerst bv gegeven en daarna vast voedsel. Omdat Fee dan geen honger had, was ze veel geïnteresseerder en minder gefrustreerd. Zelfs mijn man concludeerde dat Fee meer at als ze daarvoor nog bv had gehad. Bij ons loste het vanzelf op. Als Kobus geen probleem van 4 a 5 uur geen bv maakt, zou ik het als ik jou was ook niet doen. Water is op zich niet nodig, je kunt ook afgekolfde melk gebruiken, maar wat wennen aan water is ook zeker wel handig. Zo lang Kobus niet opeens een hele fles water drinkt, zal het ook wel meevallen mbt je productie. Je productie zal toch gaan wijzigen, langzaam wordt het minder.

De bv de schuld geven vind ik ook zo irritant. Dan zeg ik dat fee niet doorslaapt en krijg ik als reactie: maar je geeft ook nog steeds bv.
pi_77566067
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef oeke het volgende:
Nog even volhouden en doorzetten. Over een paar maanden ben je 'afgeschreven' en 'hopeloos' en stopt dit gebeuren een tijdje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77566906
Pfft, fijn al die ervaringen hier! Het is niet veel water hoor Cattie, vooral omdat hij niet uit een flesje wil drinken, zoeken we naar manieren dat ik straks toch eens wat langer weg kan.
Er zit wel wat in je mans conclusie trouwens, als Ko honger heeft, wil hij niet veel eten. Dan kijkt hij alleen maar naar mij: Wanneer krijg ik nou echt eten mama?

Yppy, dank voor deze wijze en opbeurende woorden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')