herkenbaarquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier wordt ook rustig even de gedownloade anime of andere serie even afgekeken hoor voor ie naar boven sukkelt om de speen terug te doen of even te kijkentegen die tijd is Amélie natuurlijk allang wakker omdat ze dan uit haar slaap is zeg maar dus mja. MUH. Dus als ie niet gelijk gaat ga ik zelf maar.
Uiteraard onder een hoop gesteun en gezucht. Dat dan weer wel![]()
(en 's nachts geef ik ook wel ns een subtiele duw als ie er doorheen slaapt)
je hebt echt lang gevoed hoor!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:22 schreef mrien het volgende:
1 jaar, 7 maanden en 3 dagen borstvoeding
Afgelopen zondag heeft ze voor het laatst gedronken. Normaal gesproken dronk ze 's ochtends nog lekker bij me en gingen we dan aankleden.
Gisteren liep het 's ochtends wat anders en manlief ging haar aankleden en we hadden eigenlijk iets van, kijken hoe het gaat. Ze heeft er verder niet om gevraagd en vanmorgen ook niet, toen zijn we ook gelijk gaan aankleden toen ze wakker werd.
En nu voelt het toch vreemd, ik sta er wel achter maar het gevoel is dubbel en daar heb ik het nog even moeilijk mee (vreemd genoeg vind ik)
Ja het is wel goed zo. Ik zie ook het gemak er wel van in hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:27 schreef Ticootje het volgende:
Voordat M. actie onderneemt is het vaak al te laat. Dus ben ik meestal degene die als eerste reageert.
Mrien, ik vind het goed van je hoor! Maar wil je echt stoppen? Vind je het genoeg zo?
Ja alle kindjes van zn collega's waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:49 schreef amaranta het volgende:
ik had laatst ook een nachtelijk klaagmoment, waarop mijn man suggereerde dat ik ook kon stoppen met de bv.
Waarop ik zei: uh ja, want dan gaat hij zeker ineens wel doorslapen
ongetwijfeld, maar ik pak hem nog wel terugquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja alle kindjes van zn collega's waarschijnlijk wel
oh hou me op de hoogte alsjeblieft want ik zat me net te bedenken hoe ik eea in hemelsnaam moet gaan doenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef oeke het volgende:
Oh Davinia, wat naar dat het pijn doet. En dat ze zo onrustig is. en alles. Misschien is een lk niet overdreven maar gewoon een verwennerij om iets wat al goed loopt nog beter te laten lopen. Ik hoop op een goede nacht!![]()
Ik dacht nog even over waarom ik het de laatste tijd maar moeilijk vind en ik denk dat het voor 6 maanden allemaal zo makkelijk ging, op verzoek en je gevoel volgen, veel informatie en zo.
Maar na 6 maanden komt er ook de bijvoeding bij, het werk, de vragen wanneer je gaat stoppen, tandjes, verlatingsangst, etc. Ik vind het nu gewoon verwarrender worden. Ik vind het nu moeilijker om op mijn gevoel te vertrouwen dan de eerste 6 maanden...
nouja dat dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:57 schreef oeke het volgende:Dat is stom.
Soms vind ik dat zo raar/naar dat mensen geneigd zijn alles op bv te gooien, niet doorslapen, niet poepen, huilen etc. Natuurlijk gaat het ook weleens niet goed, maar het lijkt alsof mensen meer vertrouwen hebben in 'kunstvoeding' dan 'natuurlijke' voeding.
Dat is misschien sowieso wel iets van deze tijd.
nog een hapje immunofortis?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat van alles op de bv te gooien is inderdaad van deze tijd, want bedrijven (niet alleen de kunstvoedingsbedrijven) weten inmiddels door onderzoek precies hoe ze op de onzekerheden die mensen hebben moeten inspelen. En het bereik van deze bedrijven is inmiddels zo ontzettend groot. Het is een van de redenen dat ik met mijn opleiding diëtetiek gestopt ben: ik werd gek van al die vermomde reclame.
Nog even volhouden en doorzetten. Over een paar maanden ben je 'afgeschreven' en 'hopeloos' en stopt dit gebeuren een tijdje.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef oeke het volgende:
Maar na 6 maanden komt er ook de bijvoeding bij, het werk, de vragen wanneer je gaat stoppen, tandjes, verlatingsangst, etc. Ik vind het nu gewoon verwarrender worden. Ik vind het nu moeilijker om op mijn gevoel te vertrouwen dan de eerste 6 maanden...
Ik vind het vooral heel vervelend voor jou dat je lief zoiets zegt. Die borstvoeding komt van jou, het is door jouw lijf gemaakt. Het is echt niet leuk om te horen dat je haar daarmee iets aan zou doen of zo. Dat je schoonmoeder er lekker ongefuneerd het hare over denkt is één ding, maar je lief hoort je gewoon daarin te steunen. Hij moet het niet rechtzetten voor z'n moeder maar voor jou. Ik denk dat het al veel goed zou maken als hij zou erkennen dat hij het niet had moeten zeggen en dat hij hartstikke blij is met jou en de dierbare melk die je aan jullie kind geeft.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:49 schreef huuphuup het volgende:
omfg![]()
mn schoonmoeder vraagt net of Amélie nog steeds niet zelf poept (nee dus) en dat dat dan volgens haar aan de borstvoeding ligt. Waarop mn lief doodleuk zegt dat het idd aan de bv ligt en dat ze met fv waarschijnlijk wel meermalen per week zou poepen.
En nu ben ik pissig omdat het gewoon niet waar is en hij wil het niet rechtzetten want dat vindt ie teveel gedoe want zn moeder snapt toch niets van bv enzo. maar juist omdat ze er niet zoveel van weet en begrijpt wil ik dit soort misverstanden dus pertinent voorkomen.
Bluh.
whehequote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben sowieso afgeschreven en hopeloos, want ik was zo gek om een maand lang te vingervoeden om de bv op de rit te krijgen.Mijn schoonmoeder hint er nu een beetje naar dat als ik een tweede krijg dat het wel genoeg is geweest, maar dan kent ze mij nog niet...
Mijn intentie is in ieder geval te tandemen .
ja nouja dat was het ook wel een beetje eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het vooral heel vervelend voor jou dat je lief zoiets zegt. Die borstvoeding komt van jou, het is door jouw lijf gemaakt. Het is echt niet leuk om te horen dat je haar daarmee iets aan zou doen of zo. Dat je schoonmoeder er lekker ongefuneerd het hare over denkt is één ding, maar je lief hoort je gewoon daarin te steunen. Hij moet het niet rechtzetten voor z'n moeder maar voor jou. Ik denk dat het al veel goed zou maken als hij zou erkennen dat hij het niet had moeten zeggen en dat hij hartstikke blij is met jou en de dierbare melk die je aan jullie kind geeft.
Ik hou Senna ook wel eens wat voor. Vanavond nog een stukje champignon, omdat dat moeilijk pakken was voor haar. Maar ik stop het niet in haar mond, ik hou het ervoor. Aan haar de keus of ze het dan wil of niet. Mijn schoonmoeder wilde echt zorgen dat ze die rijstwafel opat, maar als dat nou ergens niet belangrijk van is, is het wel van die rijstwafelquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:12 schreef oeke het volgende:
GWS, grappig eigk, wij hebben 3 weken gevingervoed. Dus een beetje hetzelfde verhaal. Leuk tandemen.![]()
Grappig al die schoonmoeders. Die van mij vind het ook maar overdreven. Maar die is sowieso meer van de liefdevolle verwaarlozing.
Miss, dat doe ik soms ook.Een stukje voor Ko's mond houden. Dan is hij zo afgeleid dat hij vergeet dat hij allerlei lekkers in zijn knuistje geklemd heeft. Hij hapt dan vrolijk wat ik hem voor houd.
Fijn dat je zoveel steun hebt in je omgeving.Ik vind heel veel steun bij P. en voor de rest heeft mijn naaste familie er niet echt een mening over, geloof ik. Soms vraagt iemand wanneer ik stop en dan zeg ik dat ik geen idee heb en dan is het alweer klaar.
ja ach, gaat ie zelf maar ergens anders zitten heb ik gezegdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:29 schreef oeke het volgende:
Je hebt gelijk hoor, Miss.![]()
He Huup, dat is inderdaad wel lastig. Fijn dat jullie er wel over kunnen praten en dat het ook verandert bij hem. Op de wc zitten voeden.![]()
Ik moet bekennen dat ik je lief wel begrijp omdat ik er zelf ook moeite mee heb (gehad). Borstvoeding is weliswaar iets natuurljks, maar dat betekent niet dat het ook iets openbaars is. Seks is bijvoorbeeld ook heel natuurlijk maar tegelijkertijd intiem. In onze cultuur wordt veel waarde gehecht aan privacy. Het bijzondere aan borstvoeding is dat het zowel een intieme handeling als een alledaagse handeling kan zijn. Dat onderscheid kan niet iedereen even makkelijk maken. Ik heb er nog steeds moeite mee.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:
Overigens merkte ik wel aan hem dat hij zich soms best druk kon maken over dingen als voeden in het openbaar. "ja er is daar toch ook een verschoningsruimte?" waarop ik dan weer verontwaardigt reageer van doe even gewoon, ik ga niet op een wc zitten voedenen t is niet alsof er een stoel staat daar ofzo... Daar is ie inmiddels wel overheen maar dat heeft een tijdje geduurd.
Je moeder is 73, dat was een hele andere tijd....quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:45 schreef lily het volgende:
Ik herken dat wel...dat "moeilijk doen" over borstvoeding. Ik kom ook steeds meer moeders tegen die geen borstvoeding geven (veel moeders op school bijvoorbeeld).
Ik ben echt een van de weinige.
Mijn moeder (73) kan er ook wat van;
nee, vroeger had je geen nachtvoedingen hoorJullie huilde nooit 's nachts.
Regeldagen? Die had je vroeger niet. Misschien heb je wel niet genoeg voeding? Mam, ik heb voortdurend stuwing. Nou, dan is je melk misschien niet voedzaam genoeg?
Voeden op verzoek? Dat lijkt me niet goed. Regelmaat is goed, daar krijg je de liefste kinderen mee zei de huisarts vroeger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |