abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 21:25:54 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77490825
Bij diarree ziet de poep er nogal eens anders uit, dat is normaal bij diarree . Als de diarree te lang aanhoud (als je je zorgen maakt is het te lang) kun je de dokter bellen. Ook bij uitdrogingsverschijnselen (weinig plassen, suf worden, kringen rond de ogen en volgens mij zijn er meer) zou ik direct contact opnemen met de huisarts.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77492923
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:25 schreef Grijs het volgende:
Bij diarree ziet de poep er nogal eens anders uit, dat is normaal bij diarree .
Aha!
Ik ben de groene zure spuitpoep van teveel melk wel gewend, maar dit is best wel maf!

Ik heb geen idee hoeveel hij geplast heeft want de luier zit dan bomvol diarree
De rest van de symptomen herken ik niet.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77506287
Niels werd gisteravond toch wat humeurig en suffig en zijn fontanel was ingezakt dus ik heb de huisartsenpost gebeld. Het advies was veel aanleggen, dat had ik natuurlijk al wel bedacht maar toch fijn dat zij niet dachten dat er iets ernstigs was. Ook adviseerde die huisarts om naar de eigen huisarts te gaan. Dus 's nachts de wekker om de 3 uur gezet en hij knapte gelukkig op, zijn fontanel bleef echter wel ingezakt. Vanmorgen wel weer heel veel diarree.
We zijn net naar de huisarts geweest en die adviseerde thee te geven. Nou accepteert hij geen flesje dus kan het niet eens, maar toch.. thee?! Dus gewoon maar weer door met veel aanleggen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77506316
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:18 schreef Twinkly het volgende:
Niels werd gisteravond toch wat humeurig en suffig en zijn fontanel was ingezakt dus ik heb de huisartsenpost gebeld. Hun advies was veel aanleggen, dat had ik natuurlijk al wel bedacht maar toch fijn dat zij niet dachten dat er iets ernstigs was. Dus 's nachts de wekker om de 3 uur gezet en hij knapte gelukkig op, zijn fontanel bleef echter wel ingezakt. Vanmorgen wel weer heel veel diarree.
We zijn net naar de huisarts geweest en die adviseerde thee te geven Nou accepteert hij geen flesje dus kan het niet eens, maar toch.. thee?! Dus gewoon maar weer door met veel aanleggen
En wat afkolven en dat met een cupje geven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77506352
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En wat afkolven en dat met een cupje geven?
Oh maar hij drinkt nog wel goed hoor gelukkig
Voor het kinderdagverblijf, waar hij vanaf woensdag officieel naar toe gaat, heb ik wel een cupje besteld. Hopelijk gaat dat werken dan kan ik daarna misschien de cupfeeder proberen.
pi_77507380
Hoe kun je het beste je kind ook aan een fles laten wennen?
Hier is het de bedoeling 4 á 6 weken borstvoeding te geven, en daarna overstappen op kunstvoeding.
Maar misschien is het toch wel handig om vanaf dag één ofzo, te laten wennen aan een fles?
  maandag 1 februari 2010 @ 12:05:55 #57
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77507719
Dat zou ik zelf niet doen, ik denk dat het weinig toegevoegde waarde heeft, naast het risico op problemen. Flesweigeraars krijg je vaak als je na die 4 a 6 weken te weinig oefent.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77507793
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:56 schreef ymme het volgende:
Hoe kun je het beste je kind ook aan een fles laten wennen?
Hier is het de bedoeling 4 á 6 weken borstvoeding te geven, en daarna overstappen op kunstvoeding.
Maar misschien is het toch wel handig om vanaf dag één ofzo, te laten wennen aan een fles?
Nee, het is niet handig om vanaf dag 1 je kind met de fles te voeden als je borstvoeding wilt geven. Het zuigen aan een fles of aan je tepel is een hele andere techniek. Het kan uiteraard goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan, tepel-speen-verwarring. Om dezelfde reden is het niet handig je kindje een speentje te geven bij dag 1. (uitzonderingen daargelaten..)
Als je kindje moeite blijkt te hebben met de 2 technieken uit elkaar houden kan hij er een behoorlijke rommel van maken met de voeding. Hij kan verkeerd aanhappen, waardoor hij jou pijn kan doen. Maar wat denk ik wat zorgelijker is, door verkeerd happen kan het ook zijn dat hij niet genoeg voeding binnen krijgt. Dan kom je in een neergaande spiraal terecht. Doordat hij te weinig "vraagt" zal jij weer minder aanmaken. In het begin zal je niets merken, je kindje slaapt lekker lang enz.. Maar ondertussen krijgt hij te weinig, kun je hem slecht wakker maken en kost de voeding hem te veel energie....

Tuurlijk is dat een doemscenario, maar het is er wel 1 waar je rekening mee moet houden als je toch besluit algemene adviezen in de wind te slaan wat betreft bijvoeden met een fles of een speentje voordat je kindje goed aan de borst heeft leren drinken.

Beginnen met oefenen met de fles kun je het beste vanaf 4 weken doen.

Je geeft zelf aan vanf 4 weken te willen afbouwen. Je bouwt in principe 1 voeding per 3-4 dagen af. Je laat de makkelijkste voeding als eerste vallen. Let goed op je borsten dat er niet teveel druk op komt te staan en dat er geen schijven of rode plekken ontstaan. Als je echt last hebt van teveel stuwing kolf je alleen de druk eraf, stuwing opzich hoort erbij als je aan het afbouwenbent.
pi_77508073
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, het is niet handig om vanaf dag 1 je kind met de fles te voeden als je borstvoeding wilt geven. Het zuigen aan een fles of aan je tepel is een hele andere techniek. Het kan uiteraard goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan, tepel-speen-verwarring. Om dezelfde reden is het niet handig je kindje een speentje te geven bij dag 1. (uitzonderingen daargelaten..)
Als je kindje moeite blijkt te hebben met de 2 technieken uit elkaar houden kan hij er een behoorlijke rommel van maken met de voeding. Hij kan verkeerd aanhappen, waardoor hij jou pijn kan doen. Maar wat denk ik wat zorgelijker is, door verkeerd happen kan het ook zijn dat hij niet genoeg voeding binnen krijgt. Dan kom je in een neergaande spiraal terecht. Doordat hij te weinig "vraagt" zal jij weer minder aanmaken. In het begin zal je niets merken, je kindje slaapt lekker lang enz.. Maar ondertussen krijgt hij te weinig, kun je hem slecht wakker maken en kost de voeding hem te veel energie....

Tuurlijk is dat een doemscenario, maar het is er wel 1 waar je rekening mee moet houden als je toch besluit algemene adviezen in de wind te slaan wat betreft bijvoeden met een fles of een speentje voordat je kindje goed aan de borst heeft leren drinken.

Beginnen met oefenen met de fles kun je het beste vanaf 4 weken doen.

Je geeft zelf aan vanf 4 weken te willen afbouwen. Je bouwt in principe 1 voeding per 3-4 dagen af. Je laat de makkelijkste voeding als eerste vallen. Let goed op je borsten dat er niet teveel druk op komt te staan en dat er geen schijven of rode plekken ontstaan. Als je echt last hebt van teveel stuwing kolf je alleen de druk eraf, stuwing opzich hoort erbij als je aan het afbouwenbent.
Bedankt voor deze informatie
  maandag 1 februari 2010 @ 12:32:03 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77508675
Waarom wil je eigenlijk maar 4-6 weken geven Ymme?
  maandag 1 februari 2010 @ 12:37:49 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77508884
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:52 schreef Ticootje het volgende:
ik ben in opleiding....
ik wil, maar nu nog even niet, jammer want 6 feb was er 'scholing' maar dat is vooralsnog geen haalbare kaart voor mij
pi_77509154
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik wil, maar nu nog even niet, jammer want 6 feb was er 'scholing' maar dat is vooralsnog geen haalbare kaart voor mij
Leuk dat je ook de opleiding wilt gaan doen! Scholingsdagen zijn er meerdere keren per jaar dus dat komt dan wel gewoon later
pi_77509184
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

In juni/juli is er weer scholing

Ik ben er deze keer ook niet. Ik ben toch al kalar met de theorie, ik moet nog een eindcasus aanvullen en een eigen avond organiseren dan ben ik klaar. Maar het is net als mn opleiding van Informatica, het einde hik ik een beetje tegenaan. Ik voel me nu ook niet goed genoeg om er even mn schouders onder te zetten.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:51:40 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77509308
hmmm ja en moet sowieso nog 3 keer op bezoek bij een meisje hier uit de regio

krijg toch regelmatig vragen van vriendinnen uit de omgeving, en feite weet ik helemaal niet zoveel, ik heb weliswaar Eva 10 maanden gevoed maar goed, dat ging vanzelf, dus toen dacht ik, ik ga me scholen
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:20:34 #65
5428 crew  miss_sly
pi_77518965
hier hebben we een dipje. ik denk een combi van 6-maanden regeldagen waar ik vanwege werk niet volledig aan toe kan geven, aankomende tandjes en stress van mij.
nu moet ik morgen werken, maar ik heb niet voldoende vers gekolfde melk in de koelkast. ik ga proberen vanavond nog te kolven, maar als het gaat zoals de afgelopen avonden zit ik weer de hele avond met een drinkend meisje op schoot.

morgen komen opa en omi oppassen en die wil ik niet opzadelen met een verdrietig meisje. ik heb nog wat melk in de vriezer staan, maar ik weet niet of Senna dat zal drinken, want dat heeft ze nooit eerder gehad. nu zat ik eraan te denken voor de zekerheid wat kv in huis te halen. ze heeft 6 maanden volledig bv gehad en is nu bezig met bijvoeding. ik ben alleen een beetje bang dat ik door kv in huis te halen het begin van het einde inlas, en eigenlijk wil ik nog niet stoppen.

iemand nog ideeen of tips waar ik niet aan heb gedacht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 februari 2010 @ 17:25:51 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_77519153
Miss, ik zou voor de diepvries gaan. De meeste kindjes drinken dat wel. En je kunt toch voor de zekerheid een pakje kant en klare voeding kopen? (Van die appelsapachtige pakjes.) Weet je zeker dat er genoeg in huis is en handig voor de oppassers. Kv in huis hebben hoeft niet te betekenen dat je het direct allemaal geeft, toch? Daar ben je zelf toch bij. Je hebt het al hartstikke goed gedaan hoor. Gewoon lekker live voeden en zoveel mogelijk kolven. Je kunt niet meer doen dan je best. En Senna zal langzamerhand toch steeds meer andere dingen gaat eten en drinken, dan hoef je ook minder te kolven.
pi_77519165
Ik zou eerder de melk in de vriezer proberen dan kv, maar dat is gevoelsmatig. Van een keertje kv krijgt ze vast niks. Je kunt bijvoorbeeld zo'n pakje kant en klare kv kopen, dan heb je niet een heel groot pak poeder staan wat naar je staat te lonken als het even niet zo makkelijk gaat. Is dat wat? Je kunt trouwens gewoon nr.1 geven.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:36:50 #68
5428 crew  miss_sly
pi_77519553
ow ja dat was ook nog de vraag: wat voor kv als ik al iets ga halen.

ik heb 200 cc verse staan, en ze krijgt ook een peer of appel (eet ze nog niet heel veel van) en een rijstwafel. ik voed voor ik wegga om 8 uur voor het laatst en ben om kwart over 5 thuis.
ik wil graag nog langer voeden, dud heb er wel wat voor over. ik zou ook best vannacht willen kolven, maar als het weer hetzelfde gaat, komt ze ook vannacht een keer of 3-5.

ik zal het anders doen: ik laat geld en instructies voor kv just-in-case achter, maar haal het nog niet. er zijn veel winkels hier, dus het is zo gehaals indien nodig. verder een bakje uit de vriezer erbij, en dan komt het vast goed. en dan hopen dat Senna's vele drinken mijn produktie weer heeft opgekrikt zodat ik morgen goed kolf op het werk
  maandag 1 februari 2010 @ 17:47:26 #69
12913 GreatWhiteSilence
pi_77519958
Volgens mij is de kans dat ze de kv laat staan, net zo groot als dat ze de diepvriesmelk laat staan? Het is beiden nieuw voor haar.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:49:36 #70
5428 crew  miss_sly
pi_77520043
dat is ook wel waar. Then again heb ik wel eens gelezen dat het uit de vriezer minder lekker zou smaken en de kv is gemaakt om goed te smaken?
Ik voel me wel goed bij de oplossing zoals ik die er nu ligt. de kv blijft nog even buiten de deur, maar als het nodig is, kunnen ze die gaan halen.
pi_77520279
Klinkt als een goed plan, miss_sly. Mocht je toch KV geven (wat ik in een vergelijkbare situatie wel gedaan heb en wat geen negatieve invloed heeft gehad) dan kan je het beste voor van die pakjes type 1 (tot zes maanden) gaan, die is wat beter verteerbaar en voor incidenteel gebruik is het niet belangrijk om perse type 2 te geven

Het voordeel van die pakjes is dat je het ook op kamertemperatuur kan geven, dat vinden veel BV kinderen lekkerder dan helemaal opgewarmd.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:00:13 #72
12913 GreatWhiteSilence
pi_77520447
Ik heb mijn eigen melk wel eens geproefd toen het ontdooid was. Ik vond het zelfs lekkerder dan verse melk...
Ja, ik heb het geproefd ja, sue me...
  maandag 1 februari 2010 @ 18:31:31 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77521459
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb mijn eigen melk wel eens geproefd toen het ontdooid was. Ik vond het zelfs lekkerder dan verse melk...
Onlangs nog bij een aflevering van Friends.
Ross die doorflipte omdat Susan er zelf van proefde, en vervolgens proefde Joey er ook van.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:34:21 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77521546
Miss Sly toen ik ben begonnen met kv heb ik 'gewoon' kruidvat huismerk gebruikt.
pi_77522888
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Valt er wat te halen dan

Ik zou graag in de toekomst de opleiding tot lactatiekundige volgen, eerst maar eens sparen dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')