Aha!quote:Op zondag 31 januari 2010 21:25 schreef Grijs het volgende:
Bij diarree ziet de poep er nogal eens anders uit, dat is normaal bij diarree.
En wat afkolven en dat met een cupje geven?quote:Op maandag 1 februari 2010 11:18 schreef Twinkly het volgende:
Niels werd gisteravond toch wat humeurig en suffig en zijn fontanel was ingezakt dus ik heb de huisartsenpost gebeld. Hun advies was veel aanleggen, dat had ik natuurlijk al wel bedacht maar toch fijn dat zij niet dachten dat er iets ernstigs was. Dus 's nachts de wekker om de 3 uur gezet en hij knapte gelukkig op, zijn fontanel bleef echter wel ingezakt. Vanmorgen wel weer heel veel diarree.
We zijn net naar de huisarts geweest en die adviseerde thee te gevenNou accepteert hij geen flesje dus kan het niet eens, maar toch.. thee?!
Dus gewoon maar weer door met veel aanleggen
Oh maar hij drinkt nog wel goed hoor gelukkigquote:Op maandag 1 februari 2010 11:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En wat afkolven en dat met een cupje geven?
Nee, het is niet handig om vanaf dag 1 je kind met de fles te voeden als je borstvoeding wilt geven. Het zuigen aan een fles of aan je tepel is een hele andere techniek. Het kan uiteraard goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan, tepel-speen-verwarring. Om dezelfde reden is het niet handig je kindje een speentje te geven bij dag 1. (uitzonderingen daargelaten..)quote:Op maandag 1 februari 2010 11:56 schreef ymme het volgende:
Hoe kun je het beste je kind ook aan een fles laten wennen?
Hier is het de bedoeling 4 á 6 weken borstvoeding te geven, en daarna overstappen op kunstvoeding.
Maar misschien is het toch wel handig om vanaf dag één ofzo, te laten wennen aan een fles?
Bedankt voor deze informatiequote:Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, het is niet handig om vanaf dag 1 je kind met de fles te voeden als je borstvoeding wilt geven. Het zuigen aan een fles of aan je tepel is een hele andere techniek. Het kan uiteraard goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan, tepel-speen-verwarring. Om dezelfde reden is het niet handig je kindje een speentje te geven bij dag 1. (uitzonderingen daargelaten..)
Als je kindje moeite blijkt te hebben met de 2 technieken uit elkaar houden kan hij er een behoorlijke rommel van maken met de voeding. Hij kan verkeerd aanhappen, waardoor hij jou pijn kan doen. Maar wat denk ik wat zorgelijker is, door verkeerd happen kan het ook zijn dat hij niet genoeg voeding binnen krijgt. Dan kom je in een neergaande spiraal terecht. Doordat hij te weinig "vraagt" zal jij weer minder aanmaken. In het begin zal je niets merken, je kindje slaapt lekker lang enz.. Maar ondertussen krijgt hij te weinig, kun je hem slecht wakker maken en kost de voeding hem te veel energie....
Tuurlijk is dat een doemscenario, maar het is er wel 1 waar je rekening mee moet houden als je toch besluit algemene adviezen in de wind te slaan wat betreft bijvoeden met een fles of een speentje voordat je kindje goed aan de borst heeft leren drinken.
Beginnen met oefenen met de fles kun je het beste vanaf 4 weken doen.
Je geeft zelf aan vanf 4 weken te willen afbouwen. Je bouwt in principe 1 voeding per 3-4 dagen af. Je laat de makkelijkste voeding als eerste vallen. Let goed op je borsten dat er niet teveel druk op komt te staan en dat er geen schijven of rode plekken ontstaan. Als je echt last hebt van teveel stuwing kolf je alleen de druk eraf, stuwing opzich hoort erbij als je aan het afbouwenbent.
ik wil, maar nu nog even niet, jammer want 6 feb was er 'scholing' maar dat is vooralsnog geen haalbare kaart voor mijquote:
Leuk dat je ook de opleiding wilt gaan doen! Scholingsdagen zijn er meerdere keren per jaar dus dat komt dan wel gewoon laterquote:Op maandag 1 februari 2010 12:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik wil, maar nu nog even niet, jammer want 6 feb was er 'scholing' maar dat is vooralsnog geen haalbare kaart voor mij
In juni/juli is er weer scholingquote:Op maandag 1 februari 2010 12:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik wil, maar nu nog even niet, jammer want 6 feb was er 'scholing' maar dat is vooralsnog geen haalbare kaart voor mij
Onlangs nog bij een aflevering van Friends.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb mijn eigen melk wel eens geproefd toen het ontdooid was. Ik vond het zelfs lekkerder dan verse melk...
Ja, ik heb het geproefd ja, sue me...![]()
Valt er wat te halen danquote:Op maandag 1 februari 2010 18:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb mijn eigen melk wel eens geproefd toen het ontdooid was. Ik vond het zelfs lekkerder dan verse melk...
Ja, ik heb het geproefd ja, sue me...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |