abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:18:33 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77418927
kan het trouwens zijn dat kindjes tijdens het drinken een kleinere hap krijgen, soort van wegglijden, waardoor ze uiteindelijk niet goed aanligt?

nu krijgt ze links weer niet leeg. doodeng.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77419220
Dat afgleiden kan zeker
Daar heeft Pepijn nu zelfs nog wel last van

Enige remedie afkoppelen en opnieuw aan laten happen.
pi_77419275
Rienk drinkt nooit een borst leeg? Heb wel het idee dat mijn borsten 's ochtends propvol zitten en aan het eind van de avond leeg zijn. Maar dat beeld ik me maar in toch?

Davinia, Klinkt behoorlijk eng! Gelukkig maar dat je er al ervaring mee had, anders was je nu vast de klos geweest (Staat er stommer dan ik bedoel )

Rienk drinkt weer alleen borst, de fles hebben we maar weer aan de kant geschoven want nu gaat het wel goed. Alleen 's avonds is hij op mijn borsten aan het hameren, dan zijn ze dus echt op volgens mij. Verder gaat het wel goed. Hij spuugt nog steeds en daar kunnen we maandag voor naar de HA. Ben benieuwd.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77431472
Tinuviel, wat fijn dat Jair weer aan de borst drinkt!

Davinia, poeh, fijn zeg dat je een bo hebt kunnen vermijden. Klinkt heel naar de vorige keer dat je er zoveel had. Ik wens je een mooie een onstekingsloze bv-tijd toe.

Vlindur, fijn dat het bij jullie ook weer beter gaat!

Hier ben ik nog steeds aan het voeden, met tepelhoedje ook nog steeds.
Die er af en toe behendig wordt afgeplukt en dan bijna in zijn mond verdwijnt.

Ik moet nu vaker weg vanwege werk en omdat hij de fles nog steeds weigert, betekent dat dat hij soms 4-5-6 uur niet drinkt.
Omdat ik altijd op verzoek voed, weet ik niet hoeveel uur een kindje van 7-8 maanden er gemiddeld tussen laat. In het cb boekje hebben ze het over 3 voedingen per dag, maar dat is wel erg weinig voor ons dan.

Ik ben een beetje warrig geloof ik.

Ko komt nu weer vaker 's nachts om te drinken ipv 1 keer, en ik dacht dat dat was omdat hij tandjes kreeg, maar het gaat maar door. Nu vraag ik me af of hij overdag wel genoeg te eten krijgt. Hij neemt nog erg weinig van de bijvoeding ook.
Is het slim om hem vaker aan te leggen als ik wel thuis ben. Ook al riskeer ik dan spugen?

Ik geloof dat ik gewoon een beetje onzeker word van de combinatie werk-vast voedsel-bv.
Hij was de vorige keer ook maar 90 gram aangekomen in een maand. Hij ziet er goed uit en zijn hoofd was goed gegroeid, maar toch.

Nou, dat moest er even uit. Sorry voor mijn warrigheid, ik weet zelf niet zo goed wat ik wil zeggen, ik ben alleen zo moe. Terug naar 3-4 keer per nacht voeden is best een zware dobber.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:09:24 #30
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77437196
Oeke je doet het zo goed! En twijfels blijven er altijd volgens mij, zelfs bij een tweede/derde etc. Hopelijk vinden jullie snel weer jullie ritme en balans. Probeer te vertrouwen op je eigen gevoel en de signalen van Ko.

Ik heb vandaag onder ogen gezien dat ik de bv misschien zal moeten afbouwen. Zowel mijn man als ik zijn nu werkeloos. In mijn sector is nog wel werk te vinden dus ik hoop snel weer wat te hebben. En hoewel je wettelijke rechten hebt en dergelijke is het niet verstandig om jezelf in een uitzonderingspositie te plaatsen op een nieuwe werkplek.

Hoe zeer de borstvoeding me ook aan het hart gaat, momenteel is het voor Thomas belangrijker dat papa en mama de hypotheek kunnen blijven betalen.

Ik hoop dat ik de boel nog op een dusdanig niveau kan houden dat ik 's ochtend voor het werk en 's avonds na het werk nog kan blijven kolven (en dan verder gedurende de avond ook nog natuurlijk) en waar nodig bijvoeden met fv. Hebben jullie enig idee of mijn productie dat zou redden na 5 maanden? Of heb ik dan kans dat het hele kaartenhuis instort?

In principe red ik het nu ook een nacht lang zonder aanleggen (Thomas wil alleen nog maar flesjes), zou ik het dan overdag niet ook 8 uur zonder kolven moeten kunnen?

Wat een gedoe allemaal he...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:11:56 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77437284
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:43 schreef oeke het volgende:
Ko komt nu weer vaker 's nachts om te drinken ipv 1 keer, en ik dacht dat dat was omdat hij tandjes kreeg, maar het gaat maar door. Nu vraag ik me af of hij overdag wel genoeg te eten krijgt. Hij neemt nog erg weinig van de bijvoeding ook.
Is het slim om hem vaker aan te leggen als ik wel thuis ben. Ook al riskeer ik dan spugen?
Misschien zou je het eens kunnen uitproberen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:16:16 #32
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77437448
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:09 schreef Ca.ra het volgende:
Ik hoop dat ik de boel nog op een dusdanig niveau kan houden dat ik 's ochtend voor het werk en 's avonds na het werk nog kan blijven kolven (en dan verder gedurende de avond ook nog natuurlijk) en waar nodig bijvoeden met fv. Hebben jullie enig idee of mijn productie dat zou redden na 5 maanden? Of heb ik dan kans dat het hele kaartenhuis instort?

In principe red ik het nu ook een nacht lang zonder aanleggen (Thomas wil alleen nog maar flesjes), zou ik het dan overdag niet ook 8 uur zonder kolven moeten kunnen?
He wat naar, Ca.ra. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om overdag fv te geven en 's ochtends en 's avonds bv. En overdag 8 uur niet kolven zal uiteindelijk ook wel moeten kunnen, maar dat zul je wel moeten afbouwen lijkt me.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:19:20 #33
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77437526
Ca.ra, dat is inderdaad balen. Ik weet niet in welke sector je werkt, maar je zou misschien van je pauze gebruik kunnen maken om te kolven? En misschien wat eerder komen en wat later weggaan, zodat je ook die tijd aan een goede kolfbeurt kunt besteden? Dan is het 2x 4 uur, in plaats van 1x 8 uur?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77438810
Ik geef nu voor de 3e keer borstvoeding en na de eerste week had ik kloven maar door te gaan kolven zijn die gelukkig goed genezen en nu gaat de borstvoeding echt super. Ik kolf wel nog een keer of 2 per dag, meestal 's morgens en eind van de dag, voor een voorraadje. Staat nu 4 x 100 ml in de koelkast. Ik hoop alleen zo dat ik dit keer niet weer spruw in de melkklier krijg en gewoon tot zeker zijn 1e jaar kan blijven borstvoeden.
pi_77444856
Wow Faja, ik vroeg me gister nog af of je weer last van spruw zou krijgen omdat het toen zo veel gedoe gaf met behandelen.
Wat fijn dat het nu goed gaat!

Oeke, ik zou gewoon vaker aanleggen als jouw moedergevoel zegt dat dat wel eens zou kunnen helpen.

En verder heb ik geen tijd om terug te lezen dus als ik iemand vergeet, sorry!
pi_77445092
ik heb ook geen idee in hoeverre je spruw kan voorkomen. Ik steriliseer alle kolf onderdelen, flesje en speen elke dag. Maar dat deed ik vorige 2 keren ook. Ik ben in ieder geval blij dat hij goed drinkt en je ziet hem elke dag flinker worden dus dan doen we het samen goed.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:07:38 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77449583
vlindur, ik snap wat je bedoelt, en ik had dezelfde gedachte.

oeke, ik zou met je gevoel meegaan, alsjij overdag vaker wil aanleggen, kanje altijd proberen. ko kan dan altijd nog vriendelijk weigeren als hij geen zin heeft, toch?

cara, wat een nare situatie! maar mss een beetje simpel gedacht, kan je niet nu nog volledig bv geven, totat je een nwe baan hebt? dan kan je bij je laatste gesprek altijd nog aangeven dat je bv gaat afbouwen, en in het "ergste" geval moet je dan in je eerste week (of mss 2) een paar keer onder werktijd kolven. ik hoop natuurlijk dat je zeer snel een baan vindt en weer aan de slag bent, maar je weet maar nooit (en bv is gratis)... iig een dikke voor jullie situatie!

faja, fijn dat het goed gaat bij jullie! o naar een spruwloze bv-periode! hoe lang heb je de oudste eigenlijk gevoed?

ik ben vandaag heel goed aan het letten op het aanleggen, en ik was toch best een beetje slordig, geloof ik naja, goed op blijven letten, dus
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77451976
de oudste heb ik slechts 6 weken gevoed, de middelste uiteindelijk een maand of 4 tot ik spruw kreeg en nu gaan we natuurlijk voor zeker een jaar. Bij de oudste zei mijn moeder dat ik niet genoeg melk had en maar over moest gaan op flesvoeding. En toen geloofde ik haar natuurlijk, was tenslotte mijn eerste kind en eerste keer borstvoeding. Inmiddels weet ik dat mijn moeder toen uit haar nek kletste en zijn we het over het belang van borstvoeding niet eens. Zij vond het grote onzin dat ik weer ging proberen om borstvoeding te geven en is er heilig van overtuigd dat je borsten gaan hangen van voeden. Ach ja, links er in, rechts er uit. Ik zie het belang gelukkig wel en hangen doen ze toch wel, ook al heeft borstvoeding daar niks mee te maken.
pi_77457580
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Tiniviel, wat geweldig dat Jair weer aan de borst drinkt. Heb je enig idee waarom hij niet meer dronk, of zal dat altijd een mysterie blijven?

Bedankt voor de steun van iedereen hier. De oorzaak weet ik niet zo goed. De dagen dat hij helemaal geen voedsel wilde behalve flessen was het denk ik in zijn mond heel erg gevoelid en deed pijn. De periode daarvoor was misschien ook het wennen aan bijten en borstvoeding. Nu bijt hij alleen als hij klaar is met een borst denk ik. En misschien als het echt erg pijn doet. Vaak kan ik het ook aan zijn gezicht zien als hij wil bijten en dan kan ik hem voor zijn.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:20 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

tinu, je hebt geen klein baby'tje, het is over een paar dagen al een dreumes!
dus je voedt al bijna een jaar, je borsten kunnen nu een hele hoop hebben (zeggen de langvoedsters hier). hoe vaak kolf je nu nog overdag?

Sst dat wil ik niet horen Lalala. Zei je iets?

Ik ga het dan binnenkort maar eens uitproberen denk ik. Begin maart komt sowieso ook een collega terug van zwangerschapsverlof die ook wil gaan kolven. Het is nu vaak al moeilijk en het dan met haar te combineren nog meer waarschijnlijk. Wellicht dan nog eens proberen. Het is gewoon zo dat veel langvoedsters hier nog s'nachts voeden en ook een betere kolfopbrengst hebben dan ik. Dat maakt dat ik me wel afvraag of het bij mij ook zo zal gaan. Ik kolf op werkdagen 2 keer per dag (2 keer voeden) en op het weekend hooguit 1 keer (4 keer voeden).
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77471148
Hier even een tvp'tje.
Ik heb besloten het straks (dadelijk) gewoon te gaan proberen. En ik zie wel hoe het gaat lopen. Maar nooit geschoten is altijd mis. En gaat het niet, dan gaat het niet.
pi_77472258
Hoihoi, ik kom hier ook nog maar even meekletsen denk ik.

Ik heb een dochter van alweer bijna 5 maanden, die gedeeltelijk bv krijgt - eigenlijk wat Cara hierboven beschrijft. Ik ben weer gaan werken toen ze 4 maanden was, en zag kolven op mijn werk niet zitten. De laatste weken voor ik ging werken heb ik steeds 1 voeding per week afgebouwd en vervangen door kv. Nu krijgt ze 's ochtends (als ik moet werken om 6.15, als ik niet werk wanneer ze wakker wordt) bv, overdag kv (meestal drie flestjes van 100-150 cc, wisselt nogal hoeveel ze drinkt), en als ik thuiskom zodra ze wil (meestal rond 18.30) weer bv, en dan voor ik ga slapen om ongeveer 22.30 nog een keer bv. Gaat redelijk goed met de productie, al slik ik nu en dan wel domperidon om het op peil te houden.
pi_77472324
Even nog een vraagje aan diegenen, die al eens met borstvoeding hebben gekookt/ gebakken. Dinsdag wil ik graag pannenkoeken maken voor mijn zoontje. Vooralsnog hebben wij geen koemelk geintroduceerd en dacht ik eraan om het gewoon met bv te maken. Doe je het dan op dezelfde manier als met gewone melk? Kun je borstvoeding ook in bijvoorbeeld een cakemix verwerken waar je ander melk in zou moeten doen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77486368
Wie waren ook alweer de vrijwilligers van borstvoeding natuurlijk en vbn en zo hier in het topic?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77486500
ik ben in opleiding....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77486557
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:52 schreef Ticootje het volgende:
ik ben in opleiding....
En ik ook (bij de VBN)
pi_77486629
edit: even weg ivm privacy

[ Bericht 22% gewijzigd door owlet op 31-01-2010 22:57:49 ]
pi_77488025
Ticootje, Mrien en Owlet ik heb gepmd wist niet zo goed of dit wel in het topic terecht hoort.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77488694
Even een vraagje tussendoor. Niels heeft sinds al de hele dag diarree en hij spuugt meer dan anders (maar niet projectiel braken). Hij drinkt nog wel goed. De ontlasting was eerst gewoon heel erg waterig en heel licht geel, maar nou twee keer een hele gekke kleur: heel waterig met grijsblauwige onverteerde melkresten en net heel licht groen (bijna fluorescerend) met echt heel veel onverteerde melkresten.
Herkennen jullie dit?
Wanneer moet je eigenlijk de dokter bellen als een baby'tje diarree heeft?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 31 januari 2010 @ 20:59:21 #49
62233 Jelief
ikke lief!
pi_77489341
Twinkly, bellen kan nooit kwaad, zeker als jij het niet vertrouwd.
Hou Niels goed in de gaten, als hij minder alert wordt of minder goed gaat drinken trek je aan de bel.
been there done that,
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_77489776
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:36 schreef Tinuviel het volgende:
Even nog een vraagje aan diegenen, die al eens met borstvoeding hebben gekookt/ gebakken. Dinsdag wil ik graag pannenkoeken maken voor mijn zoontje. Vooralsnog hebben wij geen koemelk geintroduceerd en dacht ik eraan om het gewoon met bv te maken. Doe je het dan op dezelfde manier als met gewone melk? Kun je borstvoeding ook in bijvoorbeeld een cakemix verwerken waar je ander melk in zou moeten doen?
Ik heb dezelfde hoeveelheid bv aangehouden als normaal gesproken andere melk. Ze heeft wel 2 hapjes op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')