Ik gok dat hij zuiniger en minder rijdt dan gemiddeld, maar hij betaalt wel net zoveel of zelfs meer wegenbelasting dan gemiddeld, en God weet hoeveel BPM hij betaald heeft.quote:
Hé, jij zegt dat er niet over te vergaderen valt:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ach ja, dan maar ja.
Dat even vergaderen is alweer voorbij?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Over de vorm vergaderen?
Het is of kastje en ja of niet.
Wat heerlijk luxe als je zo weinig kunt rijden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
Ach, misschien dat in die 70 -90 cent verhoging wel de nieuwe provinciale belasting wordt meegerekend, we weten het niet. En dat probleem gaat precies hetzelfde optreden als we zo'n kastje krijgen, je hebt geen enkel middel om te controleren of de berekening goed is. En van het wegvallen van de BPM zullen toch ook niet zo heel veel mensen voordeel hebben, aangezien de meesten geen nieuwe auto kopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou idd prima zijn als de BPM en wegenbelasting komen te vervallen en de brandstofprijzen dan zo'n 20 cent per liter omhoog gaan, maar die 20 cent zou niet genoeg zijn.... volgens het ministerie zou een brandstofprijsverhoging ipv het kastje zo'n 70 tot 90 cent per liter moeten zijn.
In dat geval weet ik niet wat voor berekeningen ze er op losgelaten hebben, maar dan klopt het iig van geen kant, en ik ben bang dat die berekening niet het enige is wat niet klopt.
Ja duh, ik ben niet gek.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, jij zegt dat er niet over te vergaderen valt:
[..]
Ik rijd 50 km per dag woon- werk verkeer en sta nooit in de file. Kan wel met het OV, maar dan ben ik meer dan twee keer zo lang onderweg. Toch ga ik straks met mijn zuinige autootje ook een flinke duit in het zakje doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heerlijk luxe als je zo weinig kunt rijden.
Ik woon in Schubbekutteveen en zonder auto kan ik niet eens met de trein gaan
Ik sta overigens ook vrijwel nooit in de file, die hebben we hier weinig, en als ik een keer naar de grote stad ga dan doe ik dat wel buiten filemomenten.
En toch heb ik er geen vertrouwen in dat ik met het kastje goedkoper uit ben.
Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik rijd 50 km per dag woon- werk verkeer en sta nooit in de file. Kan wel met het OV, maar dan ben ik meer dan twee keer zo lang onderweg. Toch ga ik straks met mijn zuinige autootje ook een flinke duit in het zakje doen.
D'r wordt er een wakker hierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.
Klopt, de meeste mensen die een auto kopen, die kopen een tweedehands auto, nieuwe auto's van een beetje formaat (waar je gewoon een gezin in kwijt kunt) zijn meestal lease-auto's.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach, misschien dat in die 70 -90 cent verhoging wel de nieuwe provinciale belasting wordt meegerekend, we weten het niet. En dat probleem gaat precies hetzelfde optreden als we zo'n kastje krijgen, je hebt geen enkel middel om te controleren of de berekening goed is. En van het wegvallen van de BPM zullen toch ook niet zo heel veel mensen voordeel hebben, aangezien de meesten geen nieuwe auto kopen.
Dat snap ik, maar de vervuiler betaalt al. Het enige wat jij misschien meer kwijt bent is de wegenbelasting, terwijl je relatief weinig rijd. Maar als die wegenbelasting wegvalt dan wordt die vervangen door een andere belasting, dat staat al vast. Dus hoe dan ook worden we allemaal genaaid.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
In de zin van 'de vervuiler betaalt'.
Dan moeten alle plannen op de schop. het is of dit of een langdurig uitstel. Althans, zo zie ik het.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of de ANWB die keuze geeft
Maar het zou wel interessant zijn als ze dat wel zouden doen.
Ik vind 1 op 17 op benzine vrij zuinig... en wat lees ik hier:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hmm, met een zuinig autootje zou je er op vooruit moeten gaan. Dat is het idee. Als dat niet zo is dan liegt meneertje Eurlings ons voor.
D-label is niet echt het label waarvoor je de kleinste bijdrage gaat betalen toch??quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:55 schreef Minette het volgende:
Mijn auto schijnt een D-label te zijn.... 13 jaar oud en rijdt 1 op 17 op benzine, en dan hebben we het niet eens over een klein hondenhok uit de categorie Suzuki Alto, maar over een fatsoenlijke volwaardige 4-deurs sedan.
Kom maar op met die brandstofprijsverhoging, dat kost me minder dan zo'n onterecht D-label.
De OV chipkaart lijkt mij een heel goed recent voorbeeld hoe hetzelfde ministerie er helemaal niks van heeft gebakken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:10 schreef LoggedIn het volgende:
Hmm.. Als de ANWB voor is, wordt het toch tijd dat Routemobiel eens een fatsoenlijke service op gaat zetten. Ik wil er niet aan denken dat mijn geld naar een bedrijf gaat dat zich inzet voor zoiets verschrikkelijks als de kilometerheffing
Tsk tsk, niet zo paranoia... als je iemand beschuldigd van unfair play dan graag onderbouwing met cijfers. Eurlings beweert dat 'men' over het algemeen er op vooruit gaat. Als jij claimt dat dat niet zo is, laat maar zien en ik ben meteen om.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:12 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
D'r wordt er een wakker hierDie vent is geen seconde eerlijk geweest over heel die shit
Dit dus.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:13 schreef Onverlaatje het volgende:
Wedden dat vriend Camiel Debiel alleen het standpunt van de ANWB vraagt als hij min of meer al zeker weet dat ANWB hoe dan ook ervoor zal zorgen dat de 'ledenraadpleging' in het voordeel van het rekeningrijden zal uitvallen.
Alsof er een garantie is dat er een eerlijke 'ledenraadpleging' zou zijn
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de vervuiler betaalt al. Het enige wat jij misschien meer kwijt bent is de wegenbelasting, terwijl je relatief weinig rijd. Maar als die wegenbelasting wegvalt dan wordt die vervangen door een andere belasting, dat staat al vast. Dus hoe dan ook worden we allemaal genaaid.
Lol, die discussie is al geweest hoor. De inkomsten uit wegenbelasting gaan naar de Provincies, als die inkomsten wegvallen dan gaan de Provincies andere inkomsten genereren om dat verlies op te vangen. Dat steekt men niet onder stoelen of banken en heeft zeker niets met paranoia te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
Mijn eigen cijfers: Ik rijd ongeveer 1 op 16, ik betaal nu 55 euro per kwartaal aan wegenbelasting, straks gaat dat minimaal 96 euro aan kilometerheffing worden, puur woon-werkverkeer. Nog los van eventuele spitsheffingen en andere meuk die men gaat verzinnen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tsk tsk, niet zo paranoia... als je iemand beschuldigd van unfair play dan graag onderbouwing met cijfers. Eurlings beweert dat 'men' over het algemeen er op vooruit gaat. Als jij claimt dat dat niet zo is, laat maar zien en ik ben meteen om.
http://www.fd.nl/artikel/13626909/belasting-bewoners-provinciequote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
quote:Zelfde bedrag via andere weg
De provincies rekenen erop dat zij via het nieuwe kanaal eenzelfde bedrag mogen innen. 'We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft', zegt een woordvoerder van de Provincie Noord-Brabant.
Ehm, nee, dat is geen kwestie van "er van uitgaan dat"quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jah, hallooooooo...jij gaat er al vanuit dat de weg te vallen belasting vervangen wordt door een andere belasting! Nog een paranoia poster op fok.... waarmee ik niet zeg dat dat zou kunnen (want wat dat betreft heb ik ook niet zo veel vertrouwen), maar ja, ik ga nog altijd eerst uit van het positieve (en niet meteen vanuit het negatieve). Of, innocent until proven guilty... wat dus in de politiek dan betekent totale ongeloofwaradigheid en exit.
Fijn hè, dat "de vervuiler betaalt" principe wat in het leven geroepen wordt, en dat de provincies hun verlies dan gaan compenseren met het invoeren van een belasting waar zelfs autolozen de dupe van zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:39 schreef Montagui het volgende:
Raar, dat als de provincies er al vanuit gaan zij menen te moeten compenseren dat de minister niet ingrijpt.
De minister grijpt niet in omdat de compensatie niet valt onder het kopje 'mobiliteit'.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:39 schreef Montagui het volgende:
Raar, dat als de provincies er al vanuit gaan zij menen te moeten compenseren dat de minister niet ingrijpt.
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:38 schreef Hukkie het volgende:
Montagui moet u zo langzamerhand wel om zijn denk ik.
Jep, geluidsoverlastbelasting.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:42 schreef sig000 het volgende:
De belasting op autobanden kan nog verhoogd worden in plaats van die kilometerheffing.
Het is geen verschuiven van betalen, de bottom line is dat iedereen gewoon meer gaat betalen. Linksom of rechtsom.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.
Maar wel een luchtbel die een kastje in je auto achterlaat, altijd handig als ze willen weten waar je was.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.
En de grootste vervuilers waarschijnlijk het minst; die rijden in een lease-auto en rijden er geen km minder om, terwijl de baas de gestegen kosten wel compenseert door de prijzen te verhogen, en ja, dat kost ons idd allemaal meer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het is geen verschuiven van betalen, de bottom line is dat iedereen gewoon meer gaat betalen. Linksom of rechtsom.
Op dikke uitlaten uiteraard ook.quote:
En dat de vervuiler betaald is natuurlijk niet helemaal waar. Snelheid/rijgedrag zijn gecorreleerd aan vervuiling. Terwijl alleen de afstand wordt belast. Ik snap wel dat je het nooit 100% correct kan berekenen, maar snelheid en rijgedrag dragen wel sterk bij aan verbruik. De vrvuiler betaald is dus een mooie truc.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Qua principe niet nee. Maar als er gefundeerde opmerkingen gemaakt worden dat de ene hand de ander wast en het alleen maar een verschuiven is van 'betalen'....dan schiet het allemaal niet op. Dan is het alleen maar 1 grote luchtbel.
Oeh, maak het rijden van een Golfje 2/3 onbetaalbaar... de frustratie voor de petjesquote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op dikke uitlaten uiteraard ook.
Boomboxen kan ook nog.![]()
Nee, want dat zijn tokkies en kampers die gewoon weigeren te betalen. En niemand die ze dwingt om wel te betalenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op dikke uitlaten uiteraard ook.
Boomboxen kan ook nog.![]()
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee, want dat zijn tokkies en kampers die gewoon weigeren te betalen. En niemand die ze dwingt om wel te betalen
Hoezo zouden niet alle leden mogen stemmen??quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:36 schreef bijdehand het volgende:
Wie zullen er mogen stemmen? Neem aan dat het niet álle leden zijn...
Zal wel te druk worden ofzo. Of ze zeggen gewoon dat de mensen het wel willen. Dan is de kous ook af.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo zouden niet alle leden mogen stemmen??
Je kunt toch gewoon inloggen met je lidmaatschapsnummer?
Zou niet weten waarom dan niet alle leden zouden mogen/kunnen stemmen.
Al zou er een vervangende belasting komen. Zolang die kilometerheffing er komt, gaat de vervuiler meer betalen dan iemand die maar af en toe de auto nodig heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het is geen verschuiven van betalen, de bottom line is dat iedereen gewoon meer gaat betalen. Linksom of rechtsom.
Je betaalt straks elke kilometer zelfs als je in een weiland rijdt hoor. Bovendien wordt je straks ook nog aangeslagen door een extra gemeentelijke belasting.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
Hou het plebs dom, hou ze arm en geef ze geen macht. Daar zijn ze immers te dom voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Referenda zijn sowieso belachelijk. Maak gewoon die beslissing, hoef je niet per se draagvlak voor te gaan zoeken.
Als je lastige problemen gaat voorleggen aan mensen die er geen zak van begrijpen valt er nooit een beslissing te nemen. Alleen beslissingen zoals stem nu ja voor gratis onbeperkt bier en tieten komen er dan nog door.
En dat kennen we nog niet...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:35 schreef Montagui het volgende:
Doe mij dan maar brandstofheffing, als dat dan ook inhoud dat er geen belasting meer geheven wordt.
Uhm, je betaalt toch gewoon voor de stroom die uit je eigen stopcontact komt? Of komt er een aparte meter te hangen waar je je auto in mag pluggen? (1 die 28 dubbel belast is ofzo)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:53 schreef Gia het volgende:
Komt dan straks het electrisch rijden op, tja, dan moeten we weer wat anders verzinnen om de vervuiler te laten betalen. Misschien aan de hand van de kilometerstand, met voorschotten. Gewoon met de jaarlijkse apk keuring even doorgeven en dan een eindafrekening.
Dan kun je net zo goed gaan fietsen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij rijden maar zo'n 8000 km per jaar, hoofdzakelijk binnen de bebouwde kom?
Het leeft behoorlijk schijnbaar, die site is niet meer vooruit te brandenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:33 schreef Bassfly het volgende:
IK zou alvast de enquete bij www.telegraaf.nl invullen ...die is ook voor niet-leden van de ANWB.
Ik heb al even TEGEN gestemd.![]()
En ga dat (i.v.m. mogelijke controle ip-adressen) ook nog even doen op de pc van mijn ma vanmiddag en maandag via de pc op mijn werk.
Dank je voor de link. Heb em ook net ingevuld.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:33 schreef Bassfly het volgende:
IK zou alvast de enquete bij www.telegraaf.nl invullen
Inderdaad. Dat had ik bij die vraag wat ik ervan vind dat de anwb de doorslag moet geven.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:55 schreef Sometimes het volgende:
Wat een ontzettend slechte enquete van De Telegraaf. Buiten de vele spelfouten en niet kloppende zinnen is de hele enquete gericht op tegenstemmers (ja, dat was op zich te verwachten).
Ook de meerkeuzevragen zijn wat bijzonder. Het antwoord dat je (ik) zou willen geven is meestal geen optie, een open antwoord is er niet dus bij gebrek aan een toepasselijke keuze moet je dan "wet niet / geen mening" invullen.
Benieuwd naar dat wat de ANWB vandaag gaat presenteren.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn hè, dat "de vervuiler betaalt" principe wat in het leven geroepen wordt, en dat de provincies hun verlies dan gaan compenseren met het invoeren van een belasting waar zelfs autolozen de dupe van zijn.
Bij mij niet. Daarna kwam volgens mij de leeftijdsvraag. En op het laatst nog een slotzin. "Dit is het eind van de enquete, blabla, uitslag volgt, blabla......"quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:00 schreef AchJa het volgende:
Klopt het dat na de vraag man/vrouw die pagina automatisch teruggaat naar de Telegraaf site?
Ik betwijfel ook of Eurlings dit waar kan maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:59 schreef JohnDope het volgende:
Is er dan iemand, die werkelijk gelooft dat de ANWB een veto heeft in deze zaak?
Eurlings heeft gezegd dat in dat geval de tolpoortjes weer als mogelijkheid gezien gaan worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:08 schreef Dagonet het volgende:
Ik moet trouwens nog maar zien dat het niet doorgaat bij een nee van de ANWB, grote kans dat de tweede kamer zich daar niet zo snel door laat overrulen.
Ach ja, je hoeft geen abonnement te nemen dan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Eurlings heeft gezegd dat in dat geval de tolpoortjes weer als mogelijkheid gezien gaan worden.
Vind ik overigens ook prima. Helaas verwacht ik dat in dat geval de belastingen niet afgeschaft zullen worden.
Beetje druk, die sitequote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb die shit van de ANWB ingevuld, ben benieuwd of ze er iets mee doen.. Wel een rare enquete, 't is ook net alsof ze het zelf helemaal geweldig vinden die kilometerheffing.
K, heb hem nog maar een keer ingevuld.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij mij niet. Daarna kwam volgens mij de leeftijdsvraag. En op het laatst nog een slotzin. "Dit is het eind van de enquete, blabla, uitslag volgt, blabla......"
quote:
..quote:HTTP ERROR: 500
Too many open files
RequestURI=/
Caused by:
java.net.SocketException: Too many open files
at java.net.Socket.createImpl(Unknown Source)
at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
at sun.net.NetworkClient.doConnect(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.openServer(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.openServer(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.New(Unknown Source)
at sun.net.www.http.HttpClient.New(Unknown Source)
at sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.getNewHttpClient(Unknown Source)
at sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.plainConnect(Unknown Source)
at sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.connect(Unknown Source)
at nl.idfix.jambo.proxy.A.service(Unknown Source)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:487)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.java:1093)
at nl.idfix.A.A.B$_B.doFilter(Unknown Source)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.java:1084)
at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:360)
at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:181)
at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:726)
at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:206)
at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152)
at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:324)
at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:505)
at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:829)
at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:514)
at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:211)
at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:380)
at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:395)
at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:488)
Powered by Jetty://
Zonder dit forum had ik nooit geweten dat de ANWB een ledenpeiling hield, dus dat zal wel meevallen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zullen er dan toch zoveel mensen zijn die er iets van vinden?
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zonder dit forum had ik nooit geweten dat de ANWB een ledenpeiling hield, dus dat zal wel meevallen..
quote:Helaas is de vragenlijst op dit moment niet toegankelijk.
Zou u het op een later moment nog een keer willen proberen?
Excuses voor de overlast.
Tja, als je alleen maar achter je pc zit, nooit een krant inkijkt of even naar het journaal kijkt.......dan kan ik me voorstellen dat Fok errug belangrijk is.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zonder dit forum had ik nooit geweten dat de ANWB een ledenpeiling hield, dus dat zal wel meevallen..
Ik ga mee met mijn tijd en haal mijn nieuws van internet.. Dat is toch zo raar niet? Op de FP stond het nog niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als je alleen maar achter je pc zit, nooit een krant inkijkt of even naar het journaal kijkt.......dan kan ik me voorstellen dat Fok errug belangrijk is.
Steeds meer mensen halen hun nieuws van internet dus dat is niet zo gek hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als je alleen maar achter je pc zit, nooit een krant inkijkt of even naar het journaal kijkt.......dan kan ik me voorstellen dat Fok errug belangrijk is.
Hier ook nietquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:58 schreef OldJeller het volgende:
http://www.anwbledenpeiling.nl/
werkt vooralsnog niet hier.
Als je < 23k rijdt, rij je vast benzine en dat betekent dat je erop achteruit gaat. De wegenbelasting voor dieselauto's is veel hoger, en provincies nemen straks natuurlijk het gemiddelde (+ vast en zeker een stiekeme 10% extra) van wat ze nu ontvangen. Dat betekent dat benzinerijders het extra verlies op dieselrijders moeten compenseren en er dus extra op achteruit gaan. Eurlings noemt dat "de vervuiler betaalt".quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:16 schreef Spatzmann het volgende:
nou ja ik ga 1,9 cent per km betalen (ford focus 2001, 1.6l 100pk, 1056kg). Dat is gewoon te doen. Omslagputn ligt bij 23k kilometer bij alleen wegvallen motorrijtuigenbelasting. BPM zit er nog niet eens bij in. Ik ga denk ik voor stemmen...
Okee, onder de streep ben je er geen geld aan kwijt, dat klopt. Maar velen verheugen zich al op goedkopere auto's en betalen dan het gelag per kilometer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Het maakt wel uit, want een deel van de extra kosten voor de automobilist moet gedekt worden door het wegvallen van de bpm. Aangezien je voor je bestaande auto minder terugkrijgt moet je dus nog steeds evenveel bijbetalen. Terwijl de prijs per km wel hoger wordt omdat je al 'korting' hebt gehad.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
wegvallen van de inruilwaarde boeit geen zak als je een andere koopt, aangezien je ook goedkoper kunt terugkopen. Ja, je huidige auto wordt minder waard, maar als je een andere aanschaft hoef je daarvoor ook minder te betalen. In absolute termen is het kapitaalvernietiging, in relatieve termen niet.
Jij hebt vertrouwen dat onze overheid zo´n groot ict project aankan?quote:
Maar in principe zeg je nu dat de kilometerheffing van tafgel geveegd moet worden. Het meten van die kilometers hoeft niet dmv een duur kastje dat je privacy om het leven brengt, en in plaats van dat de MRB weg moet vallen zou deze nieuwe heffing dan in plaats van de accijns op brandstof moeten komen, anders betalen we dubbel per gereden kilometer (en is de gemiddelde rijder dus niet goedkoper uit).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
We hebben het over de Nederlandse overheid en ICT he....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Kan best weleens werken.
Prima die hebben we namelijk al, brandstofaccijnzen.quote:[edit]
En ik sta natuurlijk ontzettend achter het principe van de KM-heffing, mits de gemiddelde rijder niet meer gaat betalen. Hoe meer KM's je maakt, hoe meer je de weg e.d. belast. Dus daar mag je dan ook extra voor gaan betalen.
De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
Vooral omdat het zo´n complex en bureaucratisch systeem wordt is de overheid gedoemd tot falen en zullen de kosten de pan uit rijzen.quote:maar voor de rest biedt het geen voordelen ten opzichte van brandstofaccijnzen en krijg je een heel erg complex bureacratisch systeem met Big Brother-achtige trekjes.
Dat valt ook wel mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Montov het volgende:
De heffing heeft een paar voordelen, zoals sturing op locatie en tijdstip waardoor het wordt gestimuleerd om buiten de spits te gaan rijden,
Ooh dus omdat jij toch goedkoper kan tanken mag de rest van Nederland wel meer betalen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het concept belasting en bezit kan daar ook op aangepast worden. Van mij mag de benzineprijs ook wel omhoog door hogere accijns hoor, dan ga ik wel in duitsland tanken. Dat is maar 200 meter verder ofzo
quote:[..]
Ja, ik heb wel twijffels over het kastje, maar dat kan je mooi kwijt bij de ANWB survey hoor!
Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur. De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:18 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De spits wordt voornamelijk veroorzaakt door forenzen. Die hebben vaak niet de mogelijkheid om op andere tijdstippen te rijden. Ik zie hierdoor geen vermindering van files.
En dat is iets wat wij niet kunnen controleren.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Welke constante kosten? De kilometerheffing is toch bedoeld om de files terug te dringen? Niet om de kosten ¨eerlijker¨ te verdelen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:30 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar jij maakte zo'n domme opmerking over betalen per km en accijns. Dat zegt nog steeds niets over de constante kosten die we nu hebben. die constante kosten mogen ook wel op een variabele manier berekend worden en dan is een km-heffing eerlijker. Een verhoging van accijns op benzine is niet eerlijk omdat je al ziet dat het dan hee lerg makkelijk wordt voor v eel mensen om het te omzeilen.
Alsof de gemiddelde Nederlanders lid is van de ANWB....niet dus. Sowieso gaat dit kabinet er niet mee akkoord dat dit prestigieuze project afhangt van een online enquête.quote:Dit topic gaat toch over een mogelijke ja/nee van de anwb, welke gedeeltelijke gebaseerd is op de survey. Er komt dus wel een goed beeld naar voren hoe de gemiddelde nederlander graag de km-heffing wil zien. Daar is niets mis mee. Dat kan wel gebruikt worden om het verdere proces te sturen.
Je vergeet het digitale patiëntendossierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het staat in contact met GPS, dus de mogelijkheden zijn er.
De vingerafdruk op paspoorten zou ook enkel komen om de echtheid en eigenaar te verifiëren.. toen kwam er plots een landelijk database die toegankelijk wordt voor politie, justitie en geheime diensten.
Of die extra kosten worden gewoon doorberekend.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Bepaalde tijdstippen en locaties belasten stimuleert thuiswerken, flexibelere werktijden, OV en dichter bij het werk gaan wonen op de lange duur.
Of duurder.quote:De situatie van forenzen in de spits is niet zo statisch als jij denkt. Onder druk wordt alles vloeibaar. En daarbij hoef je niet iedereen uit de auto te halen, volgens mij zou een kwart minder 'auto-uren' tijdens de spits al de grootste problemen wegnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |