abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:57:08 #201
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77180510
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Jep, maar de pest is dan dat je niet kunt controleren of je rekening wel klopt. Je moet er maar vanuit gaan dat vadertje staat het bij het rechte eind heeft.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:59:59 #202
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77180571
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Hoe wou Eurlings dan een spitsheffing implementeren als het kastje niet registreert waar je rijdt?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:27:25 #203
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77181394
Hier de lijst met stellingen.






There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:30:51 #204
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77181525
Vind het een beetje vreemde vraagstelling, veel stellingen met 'Het is een voordeel dat....'.
quote:
Het is een voordeel dat de kosten van het OV en de auto straks beter te vergelijken zijn
Wat moet je met zo'n stelling? Als het echt zo zou zijn dan is het een voordeel ja, maar helaas is het niet zo. Het OV wordt zwaar gesubsidieerd en de kosten van de auto worden niet inzichtelijk gemaakt, behalve dat je iedere maand een eindafrekening krijgt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77181579
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:27 schreef Hukkie het volgende:
Hier de lijst met stellingen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is er ook de optie "tief op met de km-heffing?" of moet je met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.
pi_77181613
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is er ook de optie "tief op met de km-heffing?" of moet je met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.
Je moet dus met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.
Na elke lijst met stellingen krijg je de vraag welke stelling/antwoord je uit dat rijtje het belangrijkste vond
Blaze with the fire that is never extinguished
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:35:56 #207
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77181701
Nope die optie is er niet. De stellingen zijn zo geformuleerd dat je het er vaak wel mee eens bent, maar of het waarschijnlijk is dat de werkelijkheid gaat uitpakken zoals gesteld wordt is zeer de vraag. En daar stellen ze dan weer geen vragen over.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77181728
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:35 schreef Hukkie het volgende:
Nope die optie is er niet. De stellingen zijn zo geformuleerd dat je het er vaak wel mee eens bent, maar of het waarschijnlijk is dat de werkelijkheid gaat uitpakken zoals gesteld wordt is zeer de vraag. En daar stellen ze dan weer geen vragen over.
Ik begin nu wel te begrijpen waarom Eurlings er vertrouwen in heeft.
pi_77182141
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:16 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Denk eens na, is dat zo moeilijk. Dat kastje kan bepalen waar je rijdt en het weet ook de tijd, dus weet het kastje het tarief. Het hoeft niet speciaal je locatie op te slaan. Om alleen de kosten door te geven is een registratie van je locatie niet nodig, alleen een bepaling. Daar zit een verschil tussen. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar ik zeg dat het niet hoeft. Zolang het niet gebeurt vind ik het niet zo'n issue,.
Daar moet je dan ook maar gewoon op vertrouwen, en dat vertrouwen heb ik niet in de overheid. Om te beginnen is het gewoon al onzinnig om miljarden uit te geven en iedereen met die shit op te zadelen, alleen maar zodat mensen die gedwongen in de file staan voor een paar cent per kilometer extra genaaid kunnen worden. Doe het dan gewoon per kilometer en verder niet zeiken, die files los je toch niet op met de kmheffing.
pi_77182174
Ik ben absolut falicant tegen deze ontzettende onzin en overbodig geld verspillerlij. Het gaat zowieso fout, zoals altijd bij overheidsprojecten.
Daartegen kan NIEMAND mij garanderen dat er ooit in de toekomst de gegevens verkeerd worden gebruikt. 99% van al het gebruik van databases was niet van te voren bekend bij invoering van de database.

Tief op met deze onzin. Ik denk er ook serieus over na om mijn auto te verkopen zogauw deze onzin wordt doorgevoerd.

Ik heb ook gewoon bij alles gezegd in de vragenlijst: oneens en bij elk belangrijk argument zelf ingevuld dat ik niet wil dat big-brother mij in de gaten GAAT houden. Ik geloof best dat er nu niks gebeurd met de gegevens, maar later wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_77182234
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben absolut falicant tegen deze ontzettende onzin en overbodig geld verspillerlij. Het gaat zowieso fout, zoals altijd bij overheidsprojecten.
Daartegen kan NIEMAND mij garanderen dat er ooit in de toekomst de gegevens verkeerd worden gebruikt. 99% van al het gebruik van databases was niet van te voren bekend bij invoering van de database.

Tief op met deze onzin. Ik denk er ook serieus over na om mijn auto te verkopen zogauw deze onzin wordt doorgevoerd.

Ik heb ook gewoon bij alles gezegd in de vragenlijst: oneens en bij elk belangrijk argument zelf ingevuld dat ik niet wil dat big-brother mij in de gaten GAAT houden. Ik geloof best dat er nu niks gebeurd met de gegevens, maar later wel.
Ik vraag me af hoe je dan van A naar B gaat komen
pi_77182299
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben absolut falicant tegen deze ontzettende onzin en overbodig geld verspillerlij. Het gaat zowieso fout, zoals altijd bij overheidsprojecten.
Daartegen kan NIEMAND mij garanderen dat er ooit in de toekomst de gegevens verkeerd worden gebruikt. 99% van al het gebruik van databases was niet van te voren bekend bij invoering van de database.

Tief op met deze onzin. Ik denk er ook serieus over na om mijn auto te verkopen zogauw deze onzin wordt doorgevoerd.
Auto verkopen? Ik denk eerder aan emigreren. Ondertussen zijn we nog maar een stap of 2 verwijderd van dat de overheid automobilisten in concentratiekampen gaat stoppen, dat kan je maar beter voor zijn.
pi_77182401
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik begin nu wel te begrijpen waarom Eurlings er vertrouwen in heeft.
Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan heb ik er wel iets minder vertrouwen in..
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:04:29 #214
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77182529
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan heb ik er wel iets minder vertrouwen in..
Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77182597
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan heb ik er wel iets minder vertrouwen in..
De enquete is toegankelijk voor iedereen met internet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:07:56 #216
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77182633
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:04 schreef Tism het volgende:

[..]

Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..
Ja dat las ik net ook pas.... maar ook dit
quote:
De bond zal de mening van leden apart apart verzamelen en zwaarder laten wegen dan die van niet-leden, aldus een woordvoerder.
Wat een faal actie is het toch ook
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:08:00 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77182634
Wel humor, die vraag over of het een voordeel is dat de kosten tussen auto en OV straks zo fijn te vergelijken zijn.

Dat wint m'n auto nu al als ik de belasting (die ik sowieso moet betalen) niet meetel
Meestal zelfs als het maar om 1 persoon gaat, als we met 2 of meer gaan wint het OV het sowieso nooit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:09:20 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77182667
"Betalen naar gebruik is eenvoudiger door de brandstofaccijns te verhogen"

Oneens... want ik vind de accijns al schandalig hoog. Maar dat kun je dan weer niet toelichten.

"Het is een voordeel dat een gestolen auto sneller opgespoord kan worden dmv dat kastje"

Oneens, want ik wil geen kastje in de auto! Ook kun je dat nergens toelichten. Alleen zal het gros op dit soort vragen eens stemmen.

En zo zijn er nog wel wat vragen die je in de voorstander richting duwen. En dan zijn er mensen die de Telegraaf enquete eenzijdig vinden
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:09:42 #219
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77182679
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:07 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ja dat las ik net ook pas.... maar ook dit
[..]

Wat een faal acite is het toch ook
Oh oke, dat laatste had ik niet gelezen.. Faal actie..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77183061
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:09 schreef AchJa het volgende:
"Betalen naar gebruik is eenvoudiger door de brandstofaccijns te verhogen"

Oneens... want ik vind de accijns al schandalig hoog. Maar dat kun je dan weer niet toelichten.

"Het is een voordeel dat een gestolen auto sneller opgespoord kan worden dmv dat kastje"

Oneens, want ik wil geen kastje in de auto! Ook kun je dat nergens toelichten. Alleen zal het gros op dit soort vragen eens stemmen.

En zo zijn er nog wel wat vragen die je in de voorstander richting duwen. En dan zijn er mensen die de Telegraaf enquete eenzijdig vinden
Precies, met zulk soort vragen kun je wel hele scheve conclusies trekken. Met die eerste vraag zullen heel wat mensen het eens zijn, betalen via hogere accijnzen is een stuk eenvoudiger dan een heel nieuw complex systeem invoeren, maar mensen betalen nu ook al naar gebruik. Als iedereen daar 'geheel mee eens' stemt dan gaat de politiek het waarschijnlijk gebruiken om de accijnzen te verhogen mocht de km-heffing niet doorgaan.

En ja, zo'n kastje heeft als voordeel dat een auto eerder opgespoord kan worden, maar dat betekent nog niet dat ik wil dat de overheid elk moment weet waar ik ben. De uitkomsten van dit soort vragen kunnen heel goed misbruikt worden door de heren en dames politici.
pi_77183497
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:04 schreef Tism het volgende:

[..]

Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..
oeps

Maar ja, dat past dan wel weer in het beleid.. Vroeger waren enquetes anoniem.

Wordt er ook gevraagd wat je van de aanslag op je privacy vindt, trouwens? En hoe je tegenover het misbruik van de gegevens staat, wat ongetwijfeld gaat gebeuren? En wat wrs. ook het werkelijke doe is van dat systeem?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:36:17 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77183542
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

oeps

Maar ja, dat past dan wel weer in het beleid.. Vroeger waren enquetes anoniem.

Wordt er ook gevraagd wat je van de aanslag op je privacy vindt, trouwens? En hoe je tegenover het misbruik van de gegevens staat, wat ongetwijfeld gaat gebeuren? En wat wrs. ook het werkelijke doe is van dat systeem?
Zie hier alle vragen: Geen KM-heffing bij 'nee' ANWB
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:37:06 #223
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77183564
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

oeps

Maar ja, dat past dan wel weer in het beleid.. Vroeger waren enquetes anoniem.

Wordt er ook gevraagd wat je van de aanslag op je privacy vindt, trouwens? En hoe je tegenover het misbruik van de gegevens staat, wat ongetwijfeld gaat gebeuren? En wat wrs. ook het werkelijke doe is van dat systeem?
Het is allemaal heel vaag, zoals men het eerder in dit topic al aangeeft..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77183609
* Meddo is het eens met de kilomterheffing
You dream it, I live it.
pi_77183823
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:06 schreef kawotski het volgende:

[..]

De enquete is toegankelijk voor iedereen met internet.
Ik kom er anders niet op.. vanwege de drukte. Maar waarom heet ie dan http://www.anwbledenpeiling.nl/ ?
pi_77183865
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik kom er anders niet op.. vanwege de drukte. Maar waarom heet ie dan http://www.anwbledenpeiling.nl/ ?
Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.
You dream it, I live it.
pi_77184276
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:48 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.
knap dat je dat allemaal weet..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77184344
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:03 schreef kawotski het volgende:

[..]

knap dat je dat allemaal weet..
kan je gewoon lezen hoor

De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Blaze with the fire that is never extinguished
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:07:51 #229
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77184387
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

kan je gewoon lezen hoor

De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Ja, en de uitkomst van de ledenpeiling vormt niet automatisch het standpunt van de ANWB, aldus de woordvoerder..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:10:01 #230
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_77184442


Om meerdere redenen een verwerpelijke lijst vragen.
1. Veel te lang en niet to the point
2. Sturend
3. Minachting voor zelfdenkende mensen, toelichting van de antwoorden is niet mogelijk.

De uitslag van deze enquete is waardeloos. Waarom gaat er nou nooit iets eerlijk als het over de kilometerheffing gaat, de leugens blijven maar komen. Degene die hier verantwoordelijk voor is moeten ze gelijk op straat zetten, evenals Eurlings. Het volk voorliegen kán gewoon echt niet.
pi_77184490
Ik kom maar niet op die peiling.
Steeds de melding dat het te druk is

Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.

Ik stuur wel een brief met de opmerking mij lidmaatschap op te zeggen als ze niet expliciet tegen de kmheffing zijn.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:12:42 #232
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_77184521
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:


Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.

Die vraag zou volstaan. Met daaronder een vakje voor toelichting. Duidelijker kan niet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:13:22 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77184545
Na het debat van vorige week waarin Balkenende geen enkele vraag met een simpel Ja of Nee kon beantwoorden zou je bijna denken dat hij deze er-omheen-lul-enquete zelf geschreven heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77184564
Grmbl... dacht ik stem even tegen.
Hele lijsten.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:14:36 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77184573
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:
Ik kom maar niet op die peiling.
Steeds de melding dat het te druk is

Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.

Ik stuur wel een brief met de opmerking mij lidmaatschap op te zeggen als ze niet expliciet tegen de kmheffing zijn.
Nee, maar wel vragen stellen over het verloop van de overgangsfase.
Hoezo overgangsfase?? Geen km-heffing is geen overgangsfase
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:19:19 #236
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_77184696
Van onze fijne overheid:
quote:
Per 1 januari 2010 zijn de tarieven voor de motorrijtuigenbelasting (mrb) aangepast. Het gaat deels om een verlaging en deels om een verhoging van de tarieven.

-Zeer zuinige personenauto's zijn per 1 januari 2010 geheel vrijgesteld van mrb.

-Een deel van de tariefsverhoging wordt veroorzaakt door de inflatie.

-Een ander deel van de verhoging is ter compensatie van de verlaging van de belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm). De verhoging mrb geldt voor personenauto's, bestelauto's van particulieren en motorrijwielen. Deze aanpassing hangt samen met de toekomstige invoering van kilometerheffing.
1. PARDON???

2. Nog zo'n rattenstreek. De wegenbelasting gaat omhoog. Alleen mensen die een nieuwe auto kopen hebben voordeel. Mensen die al een auto bezitten worden bestolen, daar komt ook nog bij dat je auto in waarde daalt.
pi_77184761
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:57 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jep, maar de pest is dan dat je niet kunt controleren of je rekening wel klopt. Je moet er maar vanuit gaan dat vadertje staat het bij het rechte eind heeft.
En er is geen ENKELE controle of het systeem het ook goed heeft, want alle andere evt mogelijkheden om het aantal km bij te houden zijn niet toegestaan om te gebruiken in een evt aanvechting daarvan
pi_77184901
Wat een irritante vragen ook he:
quote:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.
En nog niets over een kastje dus dat vul ik maar steeds in bij de de belangrijkste argumentatie.

Edit: het kastje kwam toch nog langs op het eind. Maar nergens iets over je privacy he.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stali op 23-01-2010 19:36:03 ]
pi_77185223
Ik heb hem ingevuld
Hij is toch wel leuk, hoewel irritant lang en ook wel sturend..
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:39:54 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77185322
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:26 schreef Stali het volgende:
Wat een irritante vragen ook he:
[..]

Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.
En nog niets over een kastje dus dat vul ik maar steeds in bij de de belangrijkste argumentatie.
Daar was ik het dan ook zeer mee oneens. Want hoe kan een kilometerheffing nou schelen in de verkeersdoden? Of gaat men er gemakshalve alvast vanuit dat 90% van de automobilisten op de fiets gaat?
quote:
Edit: het kastje kwam toch nog langs op het eind. Maar nergens iets over je privacy he.
Ja, slechts 1 stelling die je zou kunnen scharen onder de privacy.
pi_77185326
Die komt ook niet in het geding.
You dream it, I live it.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:41:22 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77185401
quote:
Wat is uw leeftijd? Als u geen antwoord wilt of kunt geven, dan kunt u deze vraag overslaan.
Heb je verdorie net al die vragen zitten beantwoorden. .
pi_77185428
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:40 schreef Meddo het volgende:
Die komt ook niet in het geding.
Right.
Maar ik wil zo'n kastje niet en nee, ik heb niets te verbergen.
pi_77185546
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Hoe kunnen ze je auto dan opsporen als ie wordt gestolen?
Hoe kunnen private instellingen dan allerlei diensten aanbieden, adv. de plaatsen die je hebt bezocht?

En dan nog. Hoe controleer je het? Heb je een veldsterktemeter die controleert of het kastje idd. niets uitzendt, behalve die ene keer per maand? En een packetsniffer, zodat je ook weet welke informatie de (auto)deur uitgaat? Heb je het recht om het kastje te jammen, als ie begint uit te zenden op een moment dat dat niet hoort?
Wie geeft me de garanties? Mijn ex heeft me geleerd dat een belofte zonder breekijzer helemaal niets waard is, en zij zat niet eens in de politiek.
En inmiddels weten we allemaal wel dat politici beroepsleugenaars zijn, toch, hoop ik?

En de exacte werking van het ding, en de software, mogen we daar alles van weten zodat we zelf kunnen beoordelen of ie doet wat ie belooft, of wordt het volk weer dom gehouden?
pi_77185740
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

kan je gewoon lezen hoor

De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Dat jij daarom stopt met denken..

tip: je kan zowel een lid als een niet lid op een adres hebben wonen, mag jij me gaan vertellen hoe de ANWB weet welke stem zwaarder moet wegen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77186027
Ik kan me herinneren bij de introductie van de euro dat ze toen ook zeiden dat alle prijzen gelijk zouden blijven....
nu betalen we het dubbele of meer. In dit geval weet ik zeker dat ook die Km heffing een dikke backstab is en
wij er alleen maar onder zullen lijden.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:22:47 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77186679
Het lijkt verdomme wel of Eurlings himself de vragen heeft opgesteld. Met dit soort vragen snap ik dat Camiel het rekeningrijden laat afhangen van de ANWB. Dan kan hij straks mooi weer spelen en zeggen: "Ja maar de automobilist wil het zelf!!!"
pi_77186729
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik kan me herinneren bij de introductie van de euro dat ze toen ook zeiden dat alle prijzen gelijk zouden blijven....
nu betalen we het dubbele of meer. In dit geval weet ik zeker dat ook die Km heffing een dikke backstab is en
wij er alleen maar onder zullen lijden.
Ze laten zoveel factoren buiten beschouwing dat het gewoon crimineel te noemen is wat de overheid er door probeert te jassen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:25:41 #250
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77186774
1 van de laatste vragen van de ANWB peiling
quote:
Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
Hoezo invoering? Dat is toch zogenaamd helemaal niet zeker?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:34:31 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77187173
En het aller leukste aan dit hele gebeuren is dat wij als 'klootjesvolk'
niet weten wat er nou gaat gebeuren, terwijl er in werkelijkheid
een ( strategische) oplossing is voorbereid. Het is allemaal één grote
theater act, en wij stinken er met zijn alleen in.
Ook in moeilijke tijden.
pi_77187250
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sorry, je had gelijk, die ANWB enquete kun je ook geen zak mee. En nee ik heb geen voorbeeldbrief.
ik heb na het zien van deze enquete ook het idee dat het niet uitmaakt wat ik zou zeggen of sturen: ze hebben toch hun eigen plan al gemaakt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77187586
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik heb na het zien van deze enquete ook het idee dat het niet uitmaakt wat ik zou zeggen of sturen: ze hebben toch hun eigen plan al gemaakt
Ik heb na de eerste pagina met vragen overwogen om hem gewoon af te breken, veel te gekleurd.
Maar ik heb de open invulvakjes overal goed benut om te laten weten wat ik van dit truukje vind.
pi_77187809
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Echt, jij bent te dom voor woorden. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk gebleven bij de invoering van de euro. Jij kunt alleen maar napraten, pak de inflatiecijfers er maar bij van 2002. Domme mensen kunnen alleen maar schreeuwen.


Maar ja, dit is teveel offtopic........
Prijzen zijn inderdaad gelijk gebleven, alleen het euroteken ervoor ipv gulden

Er is al lang bewezen dat de gulden voor een te lage koers is ingeruild voor de euro, dus we zijn wel degelijk bestolen daar
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:03:18 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77188231
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb na de eerste pagina met vragen overwogen om hem gewoon af te breken, veel te gekleurd.
Maar ik heb de open invulvakjes overal goed benut om te laten weten wat ik van dit truukje vind.
Heb ik ook gedaan, nu maar hopen dat rest dat ook ingezien heeft.
pi_77188424
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Echt, jij bent te dom voor woorden. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk gebleven bij de invoering van de euro. Jij kunt alleen maar napraten, pak de inflatiecijfers er maar bij van 2002. Domme mensen kunnen alleen maar schreeuwen.


Maar ja, dit is teveel offtopic........
Hahahah
Jij bent écht lachwekkend Beoordelen op 'napraten' en in het wilde weg iemand dom noemen

Ik durf te wedden dat je een gepest stumpertje bent die zich middels internet ( veilig op zijn laptop / computer) stoer doet, en zelf maar vrij weinig in te brengen hebt.

Inderdaad iets teveel offtopic ( knap trouwens dat je dat wel door hebt)
Ook in moeilijke tijden.
pi_77188630
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, nu maar hopen dat rest dat ook ingezien heeft.
me2, ze moeten niet denken dat mensen achterlijk zijn
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77188885
Wat een kutvragenlijst.

Als je niet goed oplet vul je het makkelijk verkeerd in.

De vraag: "Het is eerlijker om te betalen voor het gebruik van een auto dan voor het bezit."
Daar kan je het eigenlijk alleen maar mee eens zijn. Maar dat betekent absoluut niet dat je het eens bent met de kilometerheffing. Ik ben alleen bang dat de ANWB dat wel zo uit zal leggen.

Echt blij dat ik de Telegraaf(verder de kutste krant van Nederland)enquete heb ingevuld.
Dat leek er meer op. Daar kon je ten minste duidelijk maken dat je tegen was.

Mijn argument is heel simpel:
Mensen hebben geen keuze, anders stonden ze niet in de file. Als je dat duurder maakt zullen ze nog steeds naar hun werk moeten, ergo, ze staan nog steeds in de file. Ergo, kilometerheffing helpt niet.
Bovendien is zo'n 75% van de benzineprijs accijns + BTW, ergo we hebben al een kilometerheffing.

Drie regels argumentatie, veel makkelijker dan zo'n lijst met sturende vragen van de ANWB.
*verwijderd door Admin*
pi_77191258
Ik heb de redactie van de Telegraaf attent gemaakt op deze gekleurde vragen en gevraagd of ze er aandacht aan willen schenken.

Hopelijk doen ze er wat mee.
Met m'n Eva Jinek "Boobies" filmpje konden ze het vorig jaar ook binnen 30 minuten.

Meer mensen die de moeite willen nemen om onderaan de Telegraaf site even contact op te nemen met de redactie "binnenland'?
pi_77191958
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?

Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
pi_77192032
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?

Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
Wat nog ontbreekt, zoiets als geen geld van de automobilist meer naar de trein..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:44:17 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77192185
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?

Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
Lees die vragenlijst (ANWB) eens door, die past helemaal in jouw straatje.
pi_77192241
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden


Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:46:50 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77192273
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden


Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
Manipulatie van de uitslag, niks meer en niks minder.
pi_77192457
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat nog ontbreekt, zoiets als geen geld van de automobilist meer naar de trein..
Tja, als je spoorwegen gaat privatiseren komen die bedrijven op een bepaald moment zeuren om geld. Heeft vaak met onkunde te maken.

Spoorwegen zijn nou eenmaal niet winstgevend, punt. Het doel is om de mensen van A naar B te brengen en daarmee zijn publieke functie te vervullen. Nu worden die echter bestuurd door mensen liever geld smijten voor een lullige, onnodige HSL. Als de spoorwegen nou eens fundamenteel verbeterd worden en weer in handen van de staat komen zou dat bakken met geld kunnen besparen.

Mensen zonder auto moeten trouwens ook gewoon meebetalen aan brede snelwegen. Ook daarin zie je weer onkunde terug. In deze kwestie is echter de politiek betrokken, en niet de geldgraaiende privé bedrijven.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:53:30 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77192510
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:51 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Tja, als je spoorwegen gaat privatiseren komen die bedrijven op een bepaald moment zeuren om geld. Heeft vaak met onkunde te maken.

Spoorwegen zijn nou eenmaal niet winstgevend, punt. Het doel is om de mensen van A naar B te brengen en daarmee zijn publieke functie te vervullen. Nu worden die echter bestuurd door mensen liever geld smijten voor een lullige, onnodige HSL. Als de spoorwegen nou eens fundamenteel verbeterd worden en weer in handen van de staat komen zou dat bakken met geld kunnen besparen.
Eens, maar moet dat betaald worden door de automobilist? Of mag iedereen een duit in het zakje doen?
pi_77192799
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eens, maar moet dat betaald worden door de automobilist? Of mag iedereen een duit in het zakje doen?
Als er met de spoorwegen op zo'n dergelijke manier wordt omgegaan dat elk centje nuttig wordt besteed, hoeft 'de automobilist' niets voor de spoorwegen te betalen. Dat komt gewoon op ieders rekening, maar dan in veel kleinere bedragen. Dat is het verschil tussen het belang van algemeen publiek en het belang van geld.

Spoorwegen zijn niet winstgevend, maar er kan ten opzichte van nu wel héél wat bespaard worden.
pi_77193229
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden


Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
Daar stoorde ik me me ook heel erg aan. Lees dit ook maar eens:

Update: zaterdag 23 jan 2010, 09:46

Het aantal verkeersdoden is in 2009 voor het eerst in decennia tot onder de 700 gedaald. Dat blijkt uit cijfers van de politie die de NOS inventariseerde. Volgens de korpsen vielen er 605 doden op de weg.


Bron: http://nos.nl/artikel/131(...)en-weer-gedaald.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 23-01-2010 23:17:43 ]
pi_77194265
hèhè, kan eindelijk ook de site bezoeken.

Wat een ongelooflijk eenzijdige onzinvragenlijst. Zoals iemand al zei: enkel de "zonnige" zijde van kilometerheffing wordt belicht. Of gewoon vragen waar je eigenlijk een ander antwoord op wilt geven omdat het te zwart-wit is, maar dat kan niet.
quote:
Het is een voordeel dat de kosten van auto en OV straks beter zijn te vergelijken
Eens of oneens?
Nee, het OV is bagger en van deur tot deur bij je beter af met je auto. Maar dáár hebben ze het niet over, en zo geld dat voor meer vragen. Privacy, alternatieven voor rekeningrijden, etc. etc.

Deze vraag:
quote:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Waar is dit op gebaseerd? Je kan alleen eens of oneens zijn.
quote:
Het is een voordeel dat mensen bewuster nadenken over het gebruik van de auto
Ja, dat is een voordeel, maar weer kan je alleen eens of oneens antwoorden. Als je eens antwoord denken ze dat je voor zo'n kilometerkastje bent waarschijnlijk.
Waarom niet de optie "anders" erin zetten, zodat je andere argumentatie kan geven zoals "verhoog de benzineprijs ipv rekeningrijden, daar worden mensen ook bewuster van" bv.

En bij het tweede deel van iedere vraag waarbij je één argument mag kiezen die je het belangrijkste vond, heb je vaak meerdere argumenten.. dus dan maar bij "anders/alternatief", maar waarom niet gewoon meerdere vakjes kunnen aanvinken?
pi_77194315
En, zoals -Techno- al aangaf, is dit wel erg dubieus:
quote:
Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
  zondag 24 januari 2010 @ 11:00:47 #272
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77202975
quote:
Meerderheid tegen kilometerheffing

AMSTERDAM - Een kleine meerderheid van de Nederlanders is tegen de kilometerheffing, 42 procent is voorstander en 45 procent is tegen het plan van verkeersminister Camiel Eurlings.
Onder ANWB-leden is bijna de helft tegen en is 39 procent voor. Dat stelt opiniepeiler Maurice de Hond zondag op basis van een peiling onder meer dan twaalfhonderd Nederlanders.

Ook zegt 37 procent van de ANWB-leden deel te zullen nemen aan de ledenpeiling over de kilometerheffing die de bond zaterdag begon, aldus De Hond.

Van deze groep zegt 56 procent tegen kilometerheffing te zijn en 44 procent is voor.

Van alle ondervraagden zei 45 procent dat zij de benadering van minister Eurlings goedkeuren om het plan voor de kilometerheffing in te trekken als ANWB-leden het niet zien zitten.

De helft is het er juist niet mee eens.
© ANP
Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77204375
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:00 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
Misschien kan je een nieuw topic maken erover
pi_77204514
Laten we zeggen dat de beroepsbevolking die dagelijks geacht wordt op zijn/haar werk te verschijnen tegen is.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77204728
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:12 schreef Stali het volgende:

Volgens de korpsen vielen er 605 doden op de weg.[/i]
geniale woordkeus in dit verband
  zondag 24 januari 2010 @ 12:58:51 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77206095
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:00 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
Ben ik ook benieuwd naar. Maar we hebben het wel over een peiling van de Hond he...
pi_77206982
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:

Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.

Dat is tenmiste duidelijke taal!
  zondag 24 januari 2010 @ 13:28:14 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77207109
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:

Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.

Dat is tenmiste duidelijke taal!
Kijk, dat zet zoden aan de dijk!
pi_77207281
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:

Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.

Dat is tenmiste duidelijke taal!
Ja, alleen Eurlings zal net doen of hij dat niet gezien heeft....
*verwijderd door Admin*
pi_77207434
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:

Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.

Dat is tenmiste duidelijke taal!
Duidelijk automobilisten.

Bericht van FP:
'KM-heffing niet laten bepalen door ANWB'
quote:
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) moet het doorvoeren van de kilometerheffing niet laten afhangen van een ledenraadpleging van de ANWB. Dat vindt de helft van de Nederlanders, concludeert opiniepeiler Maurice de Hond.
Een minderheid van 45 procent zou achter de benadering van Eurlings staan.
Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.
pi_77207486
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:

Dat is tenmiste duidelijke taal!
De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.
pi_77207568
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Duidelijk automobilisten.

Bericht van FP:
'KM-heffing niet laten bepalen door ANWB'
[..]

Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.
Ik heb ook mijn twijfels over hoe representatief die enquêtes zijn.
pi_77207654
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.
Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.
*verwijderd door Admin*
pi_77207913
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:43 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
pi_77208022
Dit is nou altijd zo dubbelzinnig aan democratie.
Veel mensen zeggen dat het volk dit wil omdat de Tweede Kamer al in heeft gestemd met de kilometerheffing. En het volk heeft op die partijen gestemd. Maar duidelijk is wel dat het volk, en dan vooral de automobilist waarover het gaat, helemaal geen kilometerheffing wil. Daar wordt niet naar gekeken en weggewuifd, typisch.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen.
Dat is zo'n dooddoener.
Het is heel simpel, en er zijn ook al onderzoeken naar gedaan, plus we hebben advies uit Duitsland - waar ze er al mee waren begonnen - gekregen om het af te blazen omdat het niet zou deugen.
Het is om het fileprobleem op te lossen: de files worden hierdoor niet opgelost
Autorijden wordt in zo'n beetje alle gevallen nóg duurder
Privacy afbreuk

Korte of lange termijn: het is een slecht project.
pi_77208044
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.

Ze staan er omdat ze ergens naartoe moeten.
*verwijderd door Admin*
pi_77209569
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:52 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.

Ze staan er omdat ze ergens naartoe moeten.
En over wat voor tijdwinst hebben we het.. in mijn geval als alle files niet meer zouden bestaan dan ga ik er hooguit 10 minuten per week op vooruit.. nou,nou.. ga ik met het OV dan ga ik er dagelijks 1,5 uur op achteruit, dus 7,5 uur per week exclusief vertragingen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77210398
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
Maar dat is toch logisch? Of ik op een dag een kwartier meer of minder in de auto zit maakt niet uit, het is niet alsof ik in het ov zit. Maar dat ik meer moet gaan werken om de kosten van de kilometerheffing te kunnen betalen heb ik wél last van.
pi_77211637
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover.
Denk je dat de mensen dommer zijn dan de gemiddelde politicus?
Ik vind het juist eerlijker. Omdat de 'volksvertegenwoordigers' nog weleens andere belangen hebben, zoals banden met het bedrijfsleven enzo.
Het wordt hoog tijd dat de democratie weer wat inhoud krijgt.
  zondag 24 januari 2010 @ 15:34:08 #290
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77211868
Net ook een kleine enquete ingevuld voor het EénVandaag opiniepanel. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')