Jep, maar de pest is dan dat je niet kunt controleren of je rekening wel klopt. Je moet er maar vanuit gaan dat vadertje staat het bij het rechte eind heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Hoe wou Eurlings dan een spitsheffing implementeren als het kastje niet registreert waar je rijdt?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
Wat moet je met zo'n stelling? Als het echt zo zou zijn dan is het een voordeel ja, maar helaas is het niet zo. Het OV wordt zwaar gesubsidieerd en de kosten van de auto worden niet inzichtelijk gemaakt, behalve dat je iedere maand een eindafrekening krijgt.quote:Het is een voordeel dat de kosten van het OV en de auto straks beter te vergelijken zijn
Is er ook de optie "tief op met de km-heffing?" of moet je met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:27 schreef Hukkie het volgende:
Hier de lijst met stellingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet dus met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is er ook de optie "tief op met de km-heffing?" of moet je met slim antwoorden aangeven dat je het niet wil.
Ik begin nu wel te begrijpen waarom Eurlings er vertrouwen in heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:35 schreef Hukkie het volgende:
Nope die optie is er niet. De stellingen zijn zo geformuleerd dat je het er vaak wel mee eens bent, maar of het waarschijnlijk is dat de werkelijkheid gaat uitpakken zoals gesteld wordt is zeer de vraag. En daar stellen ze dan weer geen vragen over.
Daar moet je dan ook maar gewoon op vertrouwen, en dat vertrouwen heb ik niet in de overheid. Om te beginnen is het gewoon al onzinnig om miljarden uit te geven en iedereen met die shit op te zadelen, alleen maar zodat mensen die gedwongen in de file staan voor een paar cent per kilometer extra genaaid kunnen worden. Doe het dan gewoon per kilometer en verder niet zeiken, die files los je toch niet op met de kmheffing.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:16 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Denk eens na, is dat zo moeilijk. Dat kastje kan bepalen waar je rijdt en het weet ook de tijd, dus weet het kastje het tarief. Het hoeft niet speciaal je locatie op te slaan. Om alleen de kosten door te geven is een registratie van je locatie niet nodig, alleen een bepaling. Daar zit een verschil tussen. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar ik zeg dat het niet hoeft. Zolang het niet gebeurt vind ik het niet zo'n issue,.
Ik vraag me af hoe je dan van A naar B gaat komenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben absolut falicant tegen deze ontzettende onzin en overbodig geld verspillerlij. Het gaat zowieso fout, zoals altijd bij overheidsprojecten.
Daartegen kan NIEMAND mij garanderen dat er ooit in de toekomst de gegevens verkeerd worden gebruikt. 99% van al het gebruik van databases was niet van te voren bekend bij invoering van de database.
Tief op met deze onzin. Ik denk er ook serieus over na om mijn auto te verkopen zogauw deze onzin wordt doorgevoerd.
Ik heb ook gewoon bij alles gezegd in de vragenlijst: oneens en bij elk belangrijk argument zelf ingevuld dat ik niet wil dat big-brother mij in de gaten GAAT houden. Ik geloof best dat er nu niks gebeurd met de gegevens, maar later wel.
Auto verkopen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben absolut falicant tegen deze ontzettende onzin en overbodig geld verspillerlij. Het gaat zowieso fout, zoals altijd bij overheidsprojecten.
Daartegen kan NIEMAND mij garanderen dat er ooit in de toekomst de gegevens verkeerd worden gebruikt. 99% van al het gebruik van databases was niet van te voren bekend bij invoering van de database.
Tief op met deze onzin. Ik denk er ook serieus over na om mijn auto te verkopen zogauw deze onzin wordt doorgevoerd.
Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik begin nu wel te begrijpen waarom Eurlings er vertrouwen in heeft.
Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan heb ik er wel iets minder vertrouwen in..
De enquete is toegankelijk voor iedereen met internet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vooral omdat er nu een enquete wordt gehouden onder een beperkte groep. Als je wil weten of er een draagvlak is onder de mensen voor zoiets, dan moet de enquete toegankelijk zijn voor iedereen.
En dan heb ik er wel iets minder vertrouwen in..
Ja dat las ik net ook pas.... maar ook ditquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:04 schreef Tism het volgende:
[..]
Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..
quote:De bond zal de mening van leden apart apart verzamelen en zwaarder laten wegen dan die van niet-leden, aldus een woordvoerder.
Oh oke, dat laatste had ik niet gelezen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:07 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja dat las ik net ook pas.... maar ook dit
[..]
Wat een faal acite is het toch ook
![]()
Precies, met zulk soort vragen kun je wel hele scheve conclusies trekken. Met die eerste vraag zullen heel wat mensen het eens zijn, betalen via hogere accijnzen is een stuk eenvoudiger dan een heel nieuw complex systeem invoeren, maar mensen betalen nu ook al naar gebruik. Als iedereen daar 'geheel mee eens' stemt dan gaat de politiek het waarschijnlijk gebruiken om de accijnzen te verhogen mocht de km-heffing niet doorgaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:09 schreef AchJa het volgende:
"Betalen naar gebruik is eenvoudiger door de brandstofaccijns te verhogen"
Oneens... want ik vind de accijns al schandalig hoog. Maar dat kun je dan weer niet toelichten.
"Het is een voordeel dat een gestolen auto sneller opgespoord kan worden dmv dat kastje"
Oneens, want ik wil geen kastje in de auto! Ook kun je dat nergens toelichten. Alleen zal het gros op dit soort vragen eens stemmen.
En zo zijn er nog wel wat vragen die je in de voorstander richting duwen. En dan zijn er mensen die de Telegraaf enquete eenzijdig vinden
oepsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:04 schreef Tism het volgende:
[..]
Ook niet-leden kunnen schijnbaar de enquete invullen, het enige wat ze vragen is je postcode en huisnummer..
Zie hier alle vragen: Geen KM-heffing bij 'nee' ANWBquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oeps
Maar ja, dat past dan wel weer in het beleid.. Vroeger waren enquetes anoniem.
Wordt er ook gevraagd wat je van de aanslag op je privacy vindt, trouwens? En hoe je tegenover het misbruik van de gegevens staat, wat ongetwijfeld gaat gebeuren? En wat wrs. ook het werkelijke doe is van dat systeem?
Het is allemaal heel vaag, zoals men het eerder in dit topic al aangeeft..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oeps
Maar ja, dat past dan wel weer in het beleid.. Vroeger waren enquetes anoniem.
Wordt er ook gevraagd wat je van de aanslag op je privacy vindt, trouwens? En hoe je tegenover het misbruik van de gegevens staat, wat ongetwijfeld gaat gebeuren? En wat wrs. ook het werkelijke doe is van dat systeem?
Ik kom er anders niet op.. vanwege de drukte. Maar waarom heet ie dan http://www.anwbledenpeiling.nl/ ?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
De enquete is toegankelijk voor iedereen met internet.
Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kom er anders niet op.. vanwege de drukte. Maar waarom heet ie dan http://www.anwbledenpeiling.nl/ ?
knap dat je dat allemaal weet..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ze filteren met postcode en huisnummer de leden eruit.
kan je gewoon lezen hoorquote:
Ja, en de uitkomst van de ledenpeiling vormt niet automatisch het standpunt van de ANWB, aldus de woordvoerder..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
kan je gewoon lezen hoor
De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Die vraag zou volstaan. Met daaronder een vakje voor toelichting. Duidelijker kan niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:
Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.
Nee, maar wel vragen stellen over het verloop van de overgangsfase.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:11 schreef Refragmental het volgende:
Ik kom maar niet op die peiling.
Steeds de melding dat het te druk is
Maar als ik die vragen zo zie... dit kunnen ze alle kanten op sturen.
Een directe vraag zoals "Bent u voor de Kilometerheffing?" zit er niet tussen.
Juist zo vraag heb je wel nodig.
Ik stuur wel een brief met de opmerking mij lidmaatschap op te zeggen als ze niet expliciet tegen de kmheffing zijn.
1. PARDON???quote:Per 1 januari 2010 zijn de tarieven voor de motorrijtuigenbelasting (mrb) aangepast. Het gaat deels om een verlaging en deels om een verhoging van de tarieven.
-Zeer zuinige personenauto's zijn per 1 januari 2010 geheel vrijgesteld van mrb.
-Een deel van de tariefsverhoging wordt veroorzaakt door de inflatie.
-Een ander deel van de verhoging is ter compensatie van de verlaging van de belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm). De verhoging mrb geldt voor personenauto's, bestelauto's van particulieren en motorrijwielen. Deze aanpassing hangt samen met de toekomstige invoering van kilometerheffing.
En er is geen ENKELE controle of het systeem het ook goed heeft, want alle andere evt mogelijkheden om het aantal km bij te houden zijn niet toegestaan om te gebruiken in een evt aanvechting daarvanquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, maar de pest is dan dat je niet kunt controleren of je rekening wel klopt. Je moet er maar vanuit gaan dat vadertje staat het bij het rechte eind heeft.
Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.quote:Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Daar was ik het dan ook zeer mee oneens. Want hoe kan een kilometerheffing nou schelen in de verkeersdoden? Of gaat men er gemakshalve alvast vanuit dat 90% van de automobilisten op de fiets gaat?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:26 schreef Stali het volgende:
Wat een irritante vragen ook he:
[..]
Het lullige is dat wanneer je het argeloos invult dat je dan voor stemt he? Omdat alleen de positieve kanten worden gepresenteerd in de vraagstelling en waar dus iedereen wel achter staat.
En nog niets over een kastje dus dat vul ik maar steeds in bij de de belangrijkste argumentatie.
Ja, slechts 1 stelling die je zou kunnen scharen onder de privacy.quote:Edit: het kastje kwam toch nog langs op het eind. Maar nergens iets over je privacy he.
Heb je verdorie net al die vragen zitten beantwoorden.quote:Wat is uw leeftijd? Als u geen antwoord wilt of kunt geven, dan kunt u deze vraag overslaan.
Hoe kunnen ze je auto dan opsporen als ie wordt gestolen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat is het mooie, het kastje verstuurt geen gegevens over waar je hebt gereden, maar 1x per maand hoeveel je hebt gereden. Als dat kastje de route niet bij gaat houden, behalve de afstand, dan is er niets aan de hand m.b.t. de privacy.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
kan je gewoon lezen hoor
De stemmen van niet-leden tellen ook mee, maar de stemmen van leden wegen zwaarder
dus heel Nederland kan stemmen en alles telt mee
Ze laten zoveel factoren buiten beschouwing dat het gewoon crimineel te noemen is wat de overheid er door probeert te jassen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik kan me herinneren bij de introductie van de euro dat ze toen ook zeiden dat alle prijzen gelijk zouden blijven....
nu betalen we het dubbele of meer. In dit geval weet ik zeker dat ook die Km heffing een dikke backstab is en
wij er alleen maar onder zullen lijden.
Hoezo invoering? Dat is toch zogenaamd helemaal niet zeker?quote:Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
Sorry, je had gelijk, die ANWB enquete kun je ook geen zak mee. En nee ik heb geen voorbeeldbrief.quote:
ik heb na het zien van deze enquete ook het idee dat het niet uitmaakt wat ik zou zeggen of sturen: ze hebben toch hun eigen plan al gemaaktquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sorry, je had gelijk, die ANWB enquete kun je ook geen zak mee. En nee ik heb geen voorbeeldbrief.
Ik heb na de eerste pagina met vragen overwogen om hem gewoon af te breken, veel te gekleurd.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik heb na het zien van deze enquete ook het idee dat het niet uitmaakt wat ik zou zeggen of sturen: ze hebben toch hun eigen plan al gemaakt
Prijzen zijn inderdaad gelijk gebleven, alleen het euroteken ervoor ipv guldenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Echt, jij bent te dom voor woorden. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk gebleven bij de invoering van de euro. Jij kunt alleen maar napraten, pak de inflatiecijfers er maar bij van 2002. Domme mensen kunnen alleen maar schreeuwen.
Maar ja, dit is teveel offtopic........
Heb ik ook gedaan, nu maar hopen dat rest dat ook ingezien heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb na de eerste pagina met vragen overwogen om hem gewoon af te breken, veel te gekleurd.
Maar ik heb de open invulvakjes overal goed benut om te laten weten wat ik van dit truukje vind.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Echt, jij bent te dom voor woorden. De prijzen zijn ook ongeveer gelijk gebleven bij de invoering van de euro. Jij kunt alleen maar napraten, pak de inflatiecijfers er maar bij van 2002. Domme mensen kunnen alleen maar schreeuwen.
Maar ja, dit is teveel offtopic........
me2, ze moeten niet denken dat mensen achterlijk zijnquote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, nu maar hopen dat rest dat ook ingezien heeft.
Wat nog ontbreekt, zoiets als geen geld van de automobilist meer naar de trein..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?
Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
Lees die vragenlijst (ANWB) eens door, die past helemaal in jouw straatje.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:37 schreef IntercityAPT het volgende:
Wat een debiele actie zeg. Door de ANWB dit te laten regelen worden enkel de automobilisten vertegenwoordigd! Hebben anderen dan niets te zeggen over een landelijk besluit?
Het zal me totaal niet verassen als dit weer door rechts komt.
Manipulatie van de uitslag, niks meer en niks minder.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
Tja, als je spoorwegen gaat privatiseren komen die bedrijven op een bepaald moment zeuren om geld. Heeft vaak met onkunde te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat nog ontbreekt, zoiets als geen geld van de automobilist meer naar de trein..
Eens, maar moet dat betaald worden door de automobilist? Of mag iedereen een duit in het zakje doen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:51 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Tja, als je spoorwegen gaat privatiseren komen die bedrijven op een bepaald moment zeuren om geld. Heeft vaak met onkunde te maken.
Spoorwegen zijn nou eenmaal niet winstgevend, punt. Het doel is om de mensen van A naar B te brengen en daarmee zijn publieke functie te vervullen. Nu worden die echter bestuurd door mensen liever geld smijten voor een lullige, onnodige HSL. Als de spoorwegen nou eens fundamenteel verbeterd worden en weer in handen van de staat komen zou dat bakken met geld kunnen besparen.
Als er met de spoorwegen op zo'n dergelijke manier wordt omgegaan dat elk centje nuttig wordt besteed, hoeft 'de automobilist' niets voor de spoorwegen te betalen. Dat komt gewoon op ieders rekening, maar dan in veel kleinere bedragen. Dat is het verschil tussen het belang van algemeen publiek en het belang van geld.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eens, maar moet dat betaald worden door de automobilist? Of mag iedereen een duit in het zakje doen?
Daar stoorde ik me me ook heel erg aan. Lees dit ook maar eens:quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:
Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Minder verkeersdoden ? Hoezo dan ?
Eens of oneens?quote:Het is een voordeel dat de kosten van auto en OV straks beter zijn te vergelijken
Waar is dit op gebaseerd? Je kan alleen eens of oneens zijn.quote:Het is een groot voordeel dat het invoeren van de km-prijs een positief effect heeft op het aantal verkeersdoden
Ja, dat is een voordeel, maar weer kan je alleen eens of oneens antwoorden. Als je eens antwoord denken ze dat je voor zo'n kilometerkastje bent waarschijnlijk.quote:Het is een voordeel dat mensen bewuster nadenken over het gebruik van de auto
quote:Binnenkort organiseert de ANWB een vervolgonderzoek over de invoering van de kilometerprijs. Mogen wij u daarvoor benaderen?
Bronquote:Meerderheid tegen kilometerheffing
AMSTERDAM - Een kleine meerderheid van de Nederlanders is tegen de kilometerheffing, 42 procent is voorstander en 45 procent is tegen het plan van verkeersminister Camiel Eurlings.
Onder ANWB-leden is bijna de helft tegen en is 39 procent voor. Dat stelt opiniepeiler Maurice de Hond zondag op basis van een peiling onder meer dan twaalfhonderd Nederlanders.
Ook zegt 37 procent van de ANWB-leden deel te zullen nemen aan de ledenpeiling over de kilometerheffing die de bond zaterdag begon, aldus De Hond.
Van deze groep zegt 56 procent tegen kilometerheffing te zijn en 44 procent is voor.
Van alle ondervraagden zei 45 procent dat zij de benadering van minister Eurlings goedkeuren om het plan voor de kilometerheffing in te trekken als ANWB-leden het niet zien zitten.
De helft is het er juist niet mee eens.
© ANP
Misschien kan je een nieuw topic maken eroverquote:Op zondag 24 januari 2010 11:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
geniale woordkeus in dit verbandquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:12 schreef Stali het volgende:
Volgens de korpsen vielen er 605 doden op de weg.[/i]
Ben ik ook benieuwd naar. Maar we hebben het wel over een peiling van de Hond he...quote:Op zondag 24 januari 2010 11:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Bron
Ben benieuwd hoe de ANWB dit zelf allemaal interpreteert....
Kijk, dat zet zoden aan de dijk!quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Ja, alleen Eurlings zal net doen of hij dat niet gezien heeft....quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Duidelijk automobilisten.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Enquête km-heffing drukbezocht door onze redactie
AMSTERDAM - Het loopt storm op De Telegraaf-enquête over de kilometerheffing. Sinds gisteren zijn al meer dan 100.000 reacties binnengekomen over het mobiliteitsplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
Uit de voorlopige uitkomsten van de peiling blijkt dat de overgrote meerderheid (89 procent) tegen de heffing is. Slechts 11 procent is voorstander van de invoering ervan. De enquête is nog tot morgenmiddag 15.30 uur in te vullen via de nieuwssite van De Telegraaf (www.telegraaf.nl) of op www.wuz.
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.quote:Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) moet het doorvoeren van de kilometerheffing niet laten afhangen van een ledenraadpleging van de ANWB. Dat vindt de helft van de Nederlanders, concludeert opiniepeiler Maurice de Hond.
Een minderheid van 45 procent zou achter de benadering van Eurlings staan.
De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Bassfly het volgende:
De voorlopige resultaten van de Telegraaf enquete:
Dat is tenmiste duidelijke taal!
Ik heb ook mijn twijfels over hoe representatief die enquêtes zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Duidelijk automobilisten.
Bericht van FP:
'KM-heffing niet laten bepalen door ANWB'
[..]
Heel veel mensen die het OV waarschijnlijk gebruiken en niet eens een auto bezitten. De Hond is zelf ook tegen het idee dat ANWB-leden/automobilisten iets te zeggen mogen hebben over de kwestie. Verder moet je zijn peilingen vaak met het bekende korreltje zout nemen, leert de ervaring.
Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De telegraaf is toch een groot tegenstander van de invoering. Het resultaat verbaast me dan ook niets.
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:43 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Net als het resultaat van de ANWB inderdaad. Die zijn voor, doen alsof ze de leden raadplegen, maar ik durf wel een weddenschapje aan.
Dat is zo'n dooddoener.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen.
Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
En over wat voor tijdwinst hebben we het.. in mijn geval als alle files niet meer zouden bestaan dan ga ik er hooguit 10 minuten per week op vooruit.. nou,nou.. ga ik met het OV dan ga ik er dagelijks 1,5 uur op achteruit, dus 7,5 uur per week exclusief vertragingen..quote:Op zondag 24 januari 2010 13:52 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Tijdwinst is me wel geld waard. Probleem is echter dat mensen niet in de file staan omdat het nu goedkoop is.
Ze staan er omdat ze ergens naartoe moeten.
Maar dat is toch logisch? Of ik op een dag een kwartier meer of minder in de auto zit maakt niet uit, het is niet alsof ik in het ov zit. Maar dat ik meer moet gaan werken om de kosten van de kilometerheffing te kunnen betalen heb ik wél last van.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover. Alsof de gemiddelde mens de kennis en inzichten heeft om dit te beoordelen. De mens kijkt over het algemeen alleen naar de consequenties op de korte termijn en naar wat het meebrengt voor zichzelf. Vaak laat dat zich vertalen in de directe kosten die men maakt, maar wat het op kan leveren (bv. tijdswinst) is vaak lastig in geld uit te drukken.
Denk je dat de mensen dommer zijn dan de gemiddelde politicus?quote:Op zondag 24 januari 2010 13:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In mijn ogen moet je de mensen ook niet raadplegen hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |