abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77213052
Vorig topic: Geen KM-heffing bij 'nee' ANWB
quote:
***************************************
Geen km-heffing bij 'nee' ANWB

***************************************
` De kilometerheffing gaat niet door
als de ANWB de plannen afwijst.Dat zei
minister Eurlings na afloop van de
ministerraad.De ANWB kondigde vorige
week een ledenraapleging aan.

Bron: NOS teletekst.

Hier de diverse peilingen en enquetes:

ANWB-ledenpeiling

RTLnieuws peiling

Eenvandaag enquete

Telegraaf vragenlijst

Weg met de kilometerheffing.
Duurder autorijden
Minder privacy voor automobilist
Fileprobleem blijft bestaan, mensen moeten immers naar werk
  zondag 24 januari 2010 @ 16:15:25 #2
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77213104
Moet men zich voor die Eenvandaag enquete aanmelden ofzo?..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77213312
Je geeft je mailadres op en dan krijg je een bevestigingsmail na het invullen, verder niet.
pi_77213452
Is die enquete van Eenvandaag een beetje fatsoenlijk? Dus niet van die sturende vragen zoals bij de anwb enquete.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
pi_77213647
Jullie mogen nou wel de niet-rechtsgeoriënteerde vragenlijsten afzeiken, maar de telegraaflijst is in mijn ogen niets meer dan huilie huilie huilie.

"fileleed"

Schei toch uit.
pi_77214178
anwbledenpeiling.nl is nog steeds overbelast .

Ik ben benieuwt naar de vraagstelling. Ik kan namelijk ook wel een vragenlijst maken zodat iedereen VOOR de kilometerheffing is.

De kilomtermeterheffing met het stasi kastje mag er NOOIT komen! Power corrupts.
pi_77214255
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:29 schreef IntercityAPT het volgende:
Jullie mogen nou wel de niet-rechtsgeoriënteerde vragenlijsten afzeiken, maar de telegraaflijst is in mijn ogen niets meer dan huilie huilie huilie.

"fileleed"

Schei toch uit.
Vragenlijsten horen gewoon neutraal te zijn. De vragenlijst van de ANWB is best aardig, maar er valt niet uit op te maken of iemand nou voor of tegen dit systeem is. Als ik zeg dat ik het er volledig mee eens ben dat het handig is dat door zo'n km-heffingzender het eenvoudiger wordt om een gestolen auto op te sporen, wat voor conclusie willen ze er dan uittrekken? Dat ik zo'n systeem zie zitten? Dus niet.
pi_77214628
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vragenlijsten horen gewoon neutraal te zijn. De vragenlijst van de ANWB is best aardig, maar er valt niet uit op te maken of iemand nou voor of tegen dit systeem is. Als ik zeg dat ik het er volledig mee eens ben dat het handig is dat door zo'n km-heffingzender het eenvoudiger wordt om een gestolen auto op te sporen, wat voor conclusie willen ze er dan uittrekken? Dat ik zo'n systeem zie zitten? Dus niet.
Dat is het hele probleem met die enquete. Ze vragen iets waar je mee eens kan zijn, maar dat dat niet direct betekent dat je voor de kilometerheffing bent, en zij gaan daar wél van uit.

Hetzelfde als ik aan iemand zou vragen "Zou u meer groen in uw tuin willen hebben?", die persoon het met "ja" beantwoord en ik de volgende dag met een vrachtwagen vol gemaaid gras aan kom en zijn tuin ermee vol gooi. Omdat ik dat zo interpreteerde, hij wilde immers meer groen.
Dat slaat toch nergens op?
pi_77215809
Ik heb gewoon overal antwoord op gegeven met de gedachte dat die km heffing er niet moet komen.

Of het handig is dat je ze kan opsporen -> nee.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_77216162
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem met die enquete. Ze vragen iets waar je mee eens kan zijn, maar dat dat niet direct betekent dat je voor de kilometerheffing bent, en zij gaan daar wél van uit.
Ik heb de vragenlijst niet doorgenomen. Als het goed in elkaar steekt dan worden verschillende zaken bevraagt en aan de hand van scores op verschillende vragen moet je dan valide uitkomsten krijgen. Bij het opstellen van de enquête hebben ze daar hopelijk wel over nagedacht.
pi_77216363
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:42 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik heb de vragenlijst niet doorgenomen. Als het goed in elkaar steekt dan worden verschillende zaken bevraagt en aan de hand van scores op verschillende vragen moet je dan valide uitkomsten krijgen. Bij het opstellen van de enquête hebben ze daar hopelijk wel over nagedacht.
Ja, maar in dit geval onterecht dus.
Want voor een beter milieu zijn of voor minder uitstoot van CO2 zijn, betekent absoluut niet per definitie voor kilometerheffing te zijn. Het staat er zelfs bijna volkomen los van. En in die enquete niet.
Ben je voor een beter milieu? Oh, dan ben je dus voor kilometerheffing!
pi_77216396
Effe een vraagje, als je in je auto rijdt met dat km-kastje erin en je rijdt in zijn achteruit in de spits, krijg je dan geld terug ?
  zondag 24 januari 2010 @ 17:56:33 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77216644
Ik vond de vraag over de daling van het aantal verkeersdoden te grof voor woorden.
Dat men de suggestie alleen al durfde te wekken dat een daling een gevolg van de km-heffing zou zijn.

Alsof verkeersdoden voornamelijk op snelwegen vallen??
Verkeersdoden vallen binnen de bebouwde kom en op 80 km wegen, en daar wordt het straks nog drukker omdat mensen daar dan rijden om de spitsheffing op de snelweg te vermijden, en omdat een auto straks nog minder kost om te hebben, dus waar mama nu de kleine nog met de fiets naar school brengt, kan het straks best met de auto die toch voor de deur staat, stel dat het regent...

Overigens slaan de vragen waar het OV in voorkomt ook nergens op, die kostenvraag of het dan makkelijker te vergelijken is, het zal misschien wel een voordeel zijn voor de vergelijking, maar het OV is straks nog steeds niet goedkoper dan de auto, de andere vraag waarin gesteld wordt dat men het OV niet zal gebruiken "omdat" het daar nu ook al vol zit tijdens de spits is ook zo'n dooddoener.
Het OV in NL werkt simpelweg niet als je buiten de randstad zit, ongeacht hoe vol het al is in de spits.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77216857
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Leandra het volgende:
Ik vond de vraag over de daling van het aantal verkeersdoden te grof voor woorden.
Dat men de suggestie alleen al durfde te wekken dat een daling een gevolg van de km-heffing zou zijn.
Ik snap ook niet waarom dit wordt gevraagd. Raar.
quote:
Alsof verkeersdoden voornamelijk op snelwegen vallen??
Verkeersdoden vallen binnen de bebouwde kom en op 80 km wegen, en daar wordt het straks nog drukker omdat mensen daar dan rijden om de spitsheffing op de snelweg te vermijden, en omdat een auto straks nog minder kost om te hebben, dus waar mama nu de kleine nog met de fiets naar school brengt, kan het straks best met de auto die toch voor de deur staat, stel dat het regent...
Men gokt denk ik op minder gereden kms totaal.
quote:
Overigens slaan de vragen waar het OV in voorkomt ook nergens op, die kostenvraag of het dan makkelijker te vergelijken is, het zal misschien wel een voordeel zijn voor de vergelijking, maar het OV is straks nog steeds niet goedkoper dan de auto, de andere vraag waarin gesteld wordt dat men het OV niet zal gebruiken "omdat" het daar nu ook al vol zit tijdens de spits is ook zo'n dooddoener.
Het OV in NL werkt simpelweg niet als je buiten de randstad zit, ongeacht hoe vol het al is in de spits.
Troost jezelf: in de Randstad werkt het OV ook niet.
  zondag 24 januari 2010 @ 20:01:22 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77221497
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:15 schreef Tism het volgende:
Moet men zich voor die Eenvandaag enquete aanmelden ofzo?..
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:24 schreef L-uuc het volgende:
Is die enquete van Eenvandaag een beetje fatsoenlijk? Dus niet van die sturende vragen zoals bij de anwb enquete.
Je meld jezelf aan bij het 1Vandaag opiniepanel en vult daarbij eenmalig wat gegevens in. Daarna krijg je bij belangrijke/ interessante maatschappelijk spelende zaken een email met een weblink erin, naar waar de enquete staat. De vraagstelling is over het algemeen neutraal.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 24 januari 2010 @ 21:35:04 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_77226403
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:01 schreef Hukkie het volgende:

[..]


[..]

Je meld jezelf aan bij het 1Vandaag opiniepanel en vult daarbij eenmalig wat gegevens in. Daarna krijg je bij belangrijke/ interessante maatschappelijk spelende zaken een email met een weblink erin, naar waar de enquete staat. De vraagstelling is over het algemeen neutraal.
Jammer alleen dat de uitslagen van die peiling niet interessant zijn voor Eurlings.

In beginsel vond ik de ledenpeiling nog wel een aardig initiatief, maar dat was van korte duur. Hoe die peiling precies misbruikt gaat worden zal later nog duidelijk worden. Maar dit heeft echt niets te maken met inspraak of eerlijkheid, zoveel is wel duidelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_77229973
Het leek mij wel een goed plan ook die vragenlijst in te vullen. Maar bij de uitleg op de eerste pagina over het wetsvoorstel zelf staan al beweringen die niet hard gemaakt kunnen worden; dat mensen minder gaan rijden als het duurder wordt. Kwartje van kok? Brandstof accijns? Er wordt dus helemaal niet minder gereden.
Zelfs de bewering dat het OV relatief aantrekkelijker wordt is nog onjuist. Als het project namelijk slaagt en mensen minder op de weg zitten, er minder file is, dan is het juist weer aantrekkelijker om de auto te pakken. Je zit dan namelijk niet in een volle trein (waarvan de NS al zegt dat ze op de belangrijkste trajecten waar nu ook al de files staan extra passagiers niet aan kunnen...) en je kunt lekker doorperen naar je werk.

Toen kwam ik bij de stellingen aan.... Ik ga ze gewoon niet beantwoorden, ik weet namelijk niet hoe mijn antwoorden misbruikt gaan worden.
Als je weinig rijdt ga je minder betalen... Nee, dat is niet waar. Dat is alleen als je een nieuwe auto koopt waarover je minder BPM betaalt. Als je die aanschaf niet doet, dan ga je gewoon meer betalen.
Veel mensen die weinig rijden kopen ook niet elke 4 jaar een gloednieuwe auto. Daarnaast gaat de waarde van de auto die ze rijden omlaag op de tweedehands markt omdat nieuwe auto's met minder BPM verkocht worden. Als een auto eerst 45.000 kostte toen jij hem kocht en hij straks voor 30k verkocht wordt, dan hoef jij er ook niet op te rekenen dat je er na 4 jaar nog 25k voor krijgt...
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Da gao nie nou!
pi_77231633
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:29 schreef IntercityAPT het volgende:
Jullie mogen nou wel de niet-rechtsgeoriënteerde vragenlijsten afzeiken, maar de telegraaflijst is in mijn ogen niets meer dan huilie huilie huilie.

"fileleed"

Schei toch uit.
De Telegraafenquete is wel een stuk beter dan die van de ANWB. Bij de TG doen ze tenminste niet net alsof we allemaal al jarenlang keihard zitten te wachten op dit plan van Eurlings. En ze pretenderen nieteens de belangen van automobilisten te verdedigen
  zondag 24 januari 2010 @ 23:02:40 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77231941
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:57 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

De Telegraafenquete is wel een stuk beter dan die van de ANWB. Bij de TG doen ze tenminste niet net alsof we allemaal al jarenlang keihard zitten te wachten op dit plan van Eurlings. En ze pretenderen nieteens de belangen van automobilisten te verdedigen
De ANWB-enquete heb ik letterlijk een Balkenende-enquete genoemd, omdat hij net zo wollig, langdradig en nietszeggend is als de antwoorden van JPB 1½ week geleden.... terwijl een simpel "ja" of "nee" ook prima mogelijk was, maar dat moest kennelijk te allen tijde worden voorkomen.

Ik vermoed dat duidelijkheid in deze, net als in het Irak-verhaal uitermate ongewenst is.

"Met de informatie die we nu hebben, zouden we destijds een andere beslissing hebben genomen" zullen we de komende jaren nog vaak horen, waarschijnlijk ook van de diverse ministers van verkeer en waterstaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77232009
Die eenvandaag link komt trouwens uit op een 404.

Anyway, ik hoop dat het initiatief van kilometerheffing-nee.nl success heeft en dat er een referendum komt. En dan geen Balkenende-referendum waarbij ze de uitslag naast zich leggen als ze het er niet mee eens zijn, maar een écht referendum. Als die Eurlings geen referendum wil, dan is het wel duidelijk en weet ie zelf dus ook dat ie al die tijd heeft lopen liegen.
pi_77232241
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:02 schreef Leandra het volgende:
"Met de informatie die we nu hebben, zouden we destijds een andere beslissing hebben genomen" zullen we de komende jaren nog vaak horen, waarschijnlijk ook van de diverse ministers van verkeer en waterstaat.
Ach, mochten ze ooit inzien wat een verschrikkelijk plan dit is, ze zullen het nooit terugdraaien. Tegen die tijd hebben ze een nieuw geldboompje nodig, en vermenigvuldigen ze je aantal kilometers met het aantal auto's die 's avonds in jouw straat geparkeerd staan of iets anders achterlijks.

Als de kilometerheffing er komt, dan is het gewoon voorbij. Nooit meer zal er iemand in Nederland met een lachend gezicht een kilometer maken, in ieder geval niet in onze generatie.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:19:43 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77232752
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ach, mochten ze ooit inzien wat een verschrikkelijk plan dit is, ze zullen het nooit terugdraaien. Tegen die tijd hebben ze een nieuw geldboompje nodig, en vermenigvuldigen ze je aantal kilometers met het aantal auto's die 's avonds in jouw straat geparkeerd staan of iets anders achterlijks.

Als de kilometerheffing er komt, dan is het gewoon voorbij. Nooit meer zal er iemand in Nederland met een lachend gezicht een kilometer maken, in ieder geval niet in onze generatie.
In een beetje Vinex-wijk komen ze nu al parkeerruimte te kort, nu.. je weet wel, het moment dat het bezit van een auto nog belast wordt en uitermate onaantrekkelijk is....
Ik ben toch zo benieuwd hoe ze dat willen oplossen.

Daarbij is het natuurlijk ook te hypocriet voor woorden om te roepen dat je het voor het milieu doet en wel aanpassingen doet waardoor er meer auto's zullen zijn....
Meer auto's, dat is vast geweldig voor het milieu
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77232987
Ook al komt er een duidelijk signaal van de automobilisten/het volk dat ze niet de kilometerheffing willen (op déze manier in elk geval), ben ik bang dat zo'n uitkomst op elk mogelijke manier zal worden verbogen om de kilometerheffing gewoon door te zetten. Dat zal niet de eerste keer zijn namelijk.

Een lullig excuus járen later zal dan misschien komen, maarja dan is het al ingevoerd, is men er langzaam maar zeker aan gewend en heeft het al enorm veel belastinggeld gekost, dus terugdraaien is uiteraard geen optie (zal men in Den Haag zeggen).
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 23:25:04 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77233025
Ik heb heel bewust de enquête verkeerd ingevuld. Bij elk antwoord waardoor je door het je ook maar enigszins zou kunnen concluderen dat ik voor de kilometerheffing ben heb ik juist het tegenovergestelde ingevuld van wat ik vind. Denk aan een stelling in de trant van 'Het is eerlijk als diegenen die meer kilometers rijden ook meer betalen'. In principe ben ik het daar best mee eens, maar als ik dat invul zou dat zo 'vertaald' kunnen worden dat ik een voorstander ben van Big Brother kastjes in alle auto's. Daarbij: de kilometerheffing stimuleert niet om zuinig te rijden, nog meer accijns op brandstof wel. En wat vervuilt meer ? Een auto die weinig rijdt omdat de kilometerheffing voor dat ding zo duur is of een auto die er überhaupt niet is ? Oftewel: BPM verhogen voor vervuilende auto's om te voorkomen dat die veel aangeschaft worden werkt beter dan het gebruik ervan duurder te maken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 24 januari 2010 @ 23:27:22 #25
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77233143
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:25 schreef 2cv het volgende:
Ik heb heel bewust de enquête verkeerd ingevuld. Bij elk antwoord waardoor je door het je ook maar enigszins zou kunnen concluderen dat ik voor de kilometerheffing ben heb ik juist het tegenovergestelde ingevuld van wat ik vind. Denk aan een stelling in de trant van 'Het is eerlijk als diegenen die meer kilometers rijden ook meer betalen'. In principe ben ik het daar best mee eens, maar als ik dat invul zou dat zo 'vertaald' kunnen worden dat ik een voorstander ben van Big Brother kastjes in alle auto's. Daarbij: de kilometerheffing stimuleert niet om zuinig te rijden, nog meer accijns op brandstof wel. En wat vervuilt meer ? Een auto die weinig rijdt omdat de kilometerheffing voor dat ding zo duur is of een auto die er überhaupt niet is ? Oftewel: BPM verhogen voor vervuilende auto's om te voorkomen dat die veel aangeschaft worden werkt beter dan het gebruik ervan duurder te maken.
Ik het hetzelfde gedaan. Je moest wel heel erg je best doen om tot tegenstander van de km heffing gerekend te worden

Wat een suggestieve vragenlijst zeg


Hoe dan ook, ER KOMT GEEN STASI KASTJE IN MIJN AUTO!!!! Dan schop ik de hybride er wel uit en ga ik in een Amerikaanse v8 Oldtimer rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')